ثبت شرکت و راه‌اندازی بیزینس در آمریکا به عنوان یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا، روش فوق‌العاده موثری برای توسعه کسب‌وکار به شمار می‌رود. اینکه کسب‌وکار خود را در این کشور داشته باشید، قطعا مزایای بسیار زیادی دارد، اما مسئولیت‌های سنگینی هم در پی آن به وجود خواهد آمد.

شما به عنوان یک فرد خارجی که به دنبال ثبت شرکت و راه‌اندازی بیزینس در آمریکا هستید، قطعا باید مراحل بیشتری را نسبت به شهروندان آمریکایی پشت سر بگذارید. اما امتیاز بزرگی که به دست می‌آورید، این است که صاحب یک کسب‌وکار در یکی از بهترین کشورهای دنیا خواهید شد.

مراحل ثبت شرکت و راه‌اندازی بیزینس در آمریکا

اگرچه ثبت شرکت در آمریکا یک مسیر بسیار سخت و دشوار به نظر می‌رسد، اما زمانی که یک چشم‌انداز کلی از مسیر خود داشته باشید، این مسیر برایتان روشن‌تر خواهد شد:

محلی که برای راه‌اندازی شرکت خود در نظر می‌گیرید، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا می‌تواند نوع و میزان مالیات‌های قابل پرداخت، قوانین ایالاتی و سایر مقرراتی که کسب‌وکارتان مشمول آن‌ها خواهد شد را تعیین کند. بنابراین، شما باید درخصوص اینکه شرکت خود را در کدام ایالت، شهر و حتی محله راه‌اندازی کنید، به خوبی فکر و سپس تصمیم‌گیری کنید.

انتخاب محل شرکت، به عوامل متعددی بستگی دارد که می‌توان به مواردی نظیر موقعیت مکانی بازار هدف، شرکای تجاری و ترجیحات شخصی فرد متقاضی اشاره کرد. به هر حال، قطعا مناطقی وجود دارند که بر اساس شرایط خود، از قبل تصمیم خود را برای انتخاب آن‌ها گرفته‌اید یا آن‌ها را بیشتر ترجیح می‌دهید. علاوه بر این، باید هزینه‌ها، مزایا و محدودیت‌های سازمان‌های دولتی مختلف را هم زمان انتخاب محل راه‌اندازی شرکت خود در نظر بگیرید.

ساختار کسب‌وکاری که در شرکت خود انتخاب می‌کنید، همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ از فعالیت‌های روزمره و نحوه‌ انجام آن‌ها گرفته، تا مالیات‌های قابل‌پرداخت و میزانی که دارایی‌های شخصی شما در معرض خطر قرار خواهند گرفت. شما باید یک ساختار تجاری مناسب انتخاب کنید که هم مزایای قانونی و مالیاتی برای کسب‌وکارتان داشته باشد و هم به‌خوبی از آن حمایت شود.

در ادامه این مقاله، انواع شرکت‌ها در آمریکا را معرفی می‌کنیم، اما نکته‌ای که قبل از آن باید بدانید، این است که ساختار شرکت، می‌تواند میزان مالیات پرداختی، میزان درآمد، اسنادی که باید برای تشکیل پرونده داشته باشید و مسئولیت شخصی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، حتما لازم است که ساختار مناسبی برای شرکت خود انتخاب کنید.

همچنین، لازم است در انتخاب ساختار شرکت خود دقت کافی داشته باشید. اگرچه امکان تغییر ساختار شرکت در آینده وجود دارد، اما ممکن است بسته به محل بیزینس شما، یکسری محدودیت برای این کار وجود داشته باشد. همچنین، ممکن است منجر به عواقب مالیاتی، انحلال ناخواسته و عوارض احتمالی دیگر شود. مشاوره با کارشناسان کاناداپاس می‌تواند در انتخاب ساختار مناسب برای شرکت، به شما کمک بسیار بزرگی کند.

با انجام کمی تحقیق و استفاده از خلاقیت خود، می‌توانید یک اسم مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید. زمانی که اسم مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید آن را ثبت کنید تا از آن محافظت کنید. نام شرکت شما، نشان دهنده‌ هویت کسب‌وکار و برند شما است.

همچنین، در نظر داشته باشید که نام منتخب شما نباید با کالا یا خدماتی که در شرکت خود ارائه می‌دهید، در تضاد باشد. قوانین و مقررات نام‌گذاری شرکت‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا متفاوت است؛ بنابراین، باید شرایط لازم در ایالت مورد نظر خود را به‌خوبی بررسی کنید.

با ثبت شرکت می‌توانید آن را رسما به یک نهاد حقوقی تبدیل کنید. اینکه چگونه و کجا باید شرکت خود را ثبت کنید، به ساختار کسب‌وکار شما و محل آن بستگی دارد. برخی از شرکت‌ها باید در سه مرحله، در سطح فدرال، ایالتی و محلی ثبت شوند.

با این حال، ثبت شرکت برای اکثر کسب‌وکارهای کوچک، بسیار ساده و راحت است و فقط باید اسم آن را در سطح ایالتی و محلی ثبت کنید.

حتی در برخی مواقع، نیازی به ثبت کردن شرکت هم ندارید. به عنوان مثال، اگر خودتان به تنهایی با اسم قانونی خود فعالیت می‌کنید، لازم نیست که شرکت خود را در جایی ثبت کنید. اما به یاد داشته باشید، در صورتی که کسب‌وکار خود را ثبت نکنید، ممکن است مزایایی نظیر حفاظت از مسئولیت شخصی، مزایای قانونی و مزایای مالیاتی را از دست بدهید.

مالیات‌های قابل پرداخت نیز تا حد زیادی به ایالتی که شرکت خود را در آن ثبت کرده‌اید و نوع ساختار کسب‌وکارتان بستگی دارد. در واقع ثبت شرکت در یک ایالت، می‌تواند بر اساس ساختار شرکت شما، یک‌سری مزایای مالیاتی در پی داشته باشد. اگر قصد دارید در چند ایالت فعالیت کنید و شعبه‌های متعددی راه‌اندازی کنید، باید مطمئن شوید که کسب‌وکارتان شرایط فعالیت در همه آن‌ها را داشته باشد.

اکثر کسب‌وکارها، حتی شرکت‌های کوچک نیز باید مجوزهای فدرال و ایالتی را دریافت کنند. شرایط مورد نیاز برای دریافت این مجوزها و هزینه آن‌ها، بر اساس فعالیت‌های تجاری شما، محل کسب‌وکار و قوانین دولتی متفاوت است. همچنین، باید توجه داشته باشید که برخی از مجوزها، برای مدت مشخصی اعتبار دارند و پس از آن، منقضی خواهند شد.

بنابراین، لازم است که به تاریخ اعتبار آن‌ها نیز توجه کافی داشته باشید. تمدید مجوزها، معمولا بسیار راحت‌تر از گرفتن آن‌ها برای بار اول است و نیاز به فراهم کردن شرایط چندان دشواری ندارند. در ادامه، به برخی از مجوزهای سطح فدرال که بسته به زمینه فعالیت شرکت خود باید دریافت کنید، اشاره خواهیم کرد. برای اطلاع از مجوزهای مورد نیاز در سطح ایالتی نیز می‌توانید به وب‌سایت رسمی ایالت مورد نظر خود مراجعه کنید.

 

مجوزهای فدرال
زمینه فعالیت توضیحات نهاد صادر کننده
کشاورزی در صورتی که حیوانات، فرآورده‌های حیوانی، بیولوژیک، بیوتکنولوژی یا گیاهان را از طریق خطوط ایالتی وارد یا حمل می‌کنید. U.S. Department of Agriculture
نوشیدنی‌های الکلی در صورتی که به تولید، عمده فروشی، خرده فروشی یا واردات مشروبات الکلی می‌پردازید. Local Alcohol Beverage Control Board
هوانوردی در صورتی که کسب‌وکار شما در زمینه هواپیمایی، حمل‌ونقل کالا یا افراد از طریق هوا، یا تعمیر و نگهداری هواپیما فعالیت می‌کند. Federal Aviation Administration
سلاح گرم، مهمات و مواد منفجره در صورتی که در کسب‌وکار خود سلاح گرم، مهمات و مواد منفجره تولید، خرید و فروش یا وارد می‌کنید. Bureau of Alcohol, Tobacco, Firearms and Explosives
حمل و نقل دریایی در صورتی که کسب‌وکارتان امکان حمل‌ونقل از طریق اقیانوس یا حمل‌ونقل محموله از طریق دریا را فراهم و یا تسهیل می‌کند. Federal Maritime Commission
معدن و حفاری در صورتی که کسب‌وکار شما در زمینه گاز طبیعی، نفت یا سایر منابع معدنی در زمین‌های فدرال فعالیت می‌کند. Bureau of Safety and Environmental Enforcement
حمل و نقل و تدارکات در صورتی که یک وسیله نقلیه سنگین و بزرگ در کسب‌وکار شما وجود داشته باشد. مجوزهای وسایل نقلیه بزرگ و سنگین، توسط دولت ایالتی شما صادر می شود، اما وزارت حمل‌و نقل ایالات متحده می‌تواند شما را به اداره ایالتی مناسب ارجاع دهد. U.S. Department of Transportation

افتتاح حساب بانکی برای کسب‌وکار خود، به شما اجازه می‌دهد فعالیت خود را قانونی نگه دارید و از آن محافظت کنید. همچنین، یک‌سری مزایا نیز برای مشتریان، کارمندان و تامین‌کنندگان شما خواهد داشت که باعث دسترسی بهتر به منابع مالی می‌شوند. به محض اینکه EIN فدرال خود را دریافت کردید، می‌توانید برای افتتاح حساب اقدام کنید.

شما باید حسابی با هزینه و کارمزدهای پایین انتخاب کنید که در عین حال، مزایای زیادی هم برای کسب‌وکارتان داشته باشد. برخی از صاحبان مشاغل، در همان بانکی که برای حساب‌های شخصی خود از آن استفاده می‌کنند، حساب تجاری باز می‌کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که نرخ‌ها، کارمزدها و مزایا در هر بانک نسبت به بانک دیگر متفاوت است.

نکات مهمی که می‌توانید زمان افتتاح حساب بانکی برای کسب‌وکار خود در نظر بگیرید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مزایا و پیشنهادات مقدماتی یا امتیازات افتتاح حساب
  • نرخ بهره و سود بانکی
  • کارمزد تراکنش‌ها
  • حداقل کارمزد موجودی حساب

به طور کلی، افتتاح حساب، کار چندان دشواری نیست؛ به راحتی می‌توانید به‌صورت آنلاین و یا با مراجعه حضوری با ارائه اسناد و مدارک تجاری خود، یک حساب برای شرکت خود باز کنید. در ادامه، به برخی از رایج‌ترین مدارک مورد نیاز هنگام افتتاح حساب برای شرکت اشاره خواهیم کرد؛ اما لازم است که در نظر داشته باشید بسته به بانک مورد نظر، ممکن است مدارک دیگری هم لازم داشته باشید.

  • شماره شناسایی کارفرما (EIN) یا شماره Social Security در صورت داشتن شرکت مالکیت انفرادی
  • اسناد راه‌اندازی کسب‌وکار
  • قراردادها و اسناد مالکیت
  • مجوزهای تجاری کسب‌شده

در صورتی که شرکت خود را بیمه کرده باشید، می‌توانید در برابر حوادث یا هزینه‌های غیرمنتظره از آن محافظ کنید. تصادفات، بلایای طبیعی، دعاوی حقوقی، موارد اجتناب ناپذیری در حین انجام یک کسب‌وکار به شمار می‌روند که هر لحظه در کمین هستند. در صورتی که کسب‌وکار خود را بیمه نکرده و اقدامات کافی برای محافظت از آن انجام نداده باشید، ممکن است کسب‌وکارتان حتی در خطر انحلال قرار بگیرد.

در ادامه، برخی از رایج‌ترین بیمه‌های کسب‌وکار در آمریکا برای بیزینس‌ها که می‌توانید برای دریافت آن‌ها اقدام کنید، معرفی شده است:

نوع بیمه مناسب برای توضیحات
بیمه مسئولیت عمومی همه‌ کسب‌وکارها این بیمه کسب‌وکار شما را در برابر ضررهای مالی ناشی از صدمات بدنی، خسارت‌های مالی، هزینه‌های پزشکی، افترا، تهمت، دفاع در دعاوی حقوقی، و اوراق قرضه یا مشکلات حقوقی در تسویه حساب محافظت می‌کند.
 

 

بیمه مسئولیت محصول

مشاغلی که محصولی را تولید، توزیع، عمده فروشی و خرده فروشی می‌کنند  

 

این بیمه کسب‌وکار شما را در برابر ضررهای مالی حاصل از محصولات معیوب محافظت می‌کند.

بیمه مسئولیت حرفه‌ای مشاغل ارائه دهنده خدمات این بیمه کسب‌‌وکار شما را در برابر ضررهای مالی ناشی از قصور، اشتباه و سهل انگاری محافظت می‌کند.
 

بیمه اموال تجاری

مشاغلی که خارج از منزل مالک خود انجام می‌شوند  

این بیمه می‌تواند از تجهیزات تجاری و مسئولیت در برابر آسیب‌های ناخواسته محافظت کند.

بیمه نامه مالک کسب‌وکار اکثر صاحبان مشاغل کوچک، به ویژه صاحبان مشاغل خانگی بیمه نامه مالک کسب‌وکار، یک پکیج بیمه کامل است که همه‌ی گزینه‌های پوششی معمولی را در یک بسته ترکیب می‌کند. با استفاده از این بیمه، می‌توانید فرایند بیمه‌های متعدد را تسهیل و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.
بهترین ویزا برای ثبت شرکت در آمریکا

ثبت شرکت در کانادا ؛ چگونگی مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

انواع شرکت‌ها در آمریکا

همانطور که در بخش‌های قبل نیز به این موضوع اشاره شد، انتخاب نوع و ساختار شرکت، یکی از اولین قدم‌هایی است که باید برای ثبت شرکت و راه‌اندازی بیزینس در آمریکا بردارید. ساختار شرکت، تقریبا همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از مقدار و نحوه پرداخت مالیات گرفته تا مسئولیت‌های شخصی و کاغذبازی‌هایی که باید برای ثبت آن انجام دهید.

بر همین اساس، در ادامه، رایج‌ترین ساختارهای شرکت‌ها در آمریکا و تفاوت آن‌ها با یکدیگر، معرفی شده است:

·       شرکت مالکیت انحصاری (Sole proprietorship)

شکل‌دهی و راه‌اندازی شرکت‌های دارای مالکیت انحصاری، ساده و راحت است. شرکت‌های دارای مالکیت انحصاری، به شما اجازه می‌دهند که کنترل کاملی روی کسب‌وکار خود داشته باشید. در صورتی که در حال انجام یک فعالیت تجاری باشید، اما شرکت خود را ثبت نکنید، خودبه‌خود به عنوان شرکت مالکیت انحصاری در نظر گرفته خواهد شد.

نکته‌ای که درمورد شرکت‌های انفرادی یا مالکیت انحصاری وجود دارد، این است که  یک نهاد تجاری جداگانه محسوب نمی‌شوند. یعنی تفاوتی بین دارایی‌ها و بدهی‌های شخصی و تجاری شما وجود ندارد. شما شخصا مسئولیت کلیه بدهی‌ها و تعهدات کسب‌وکارتان را برعهده خواهید داشت.

جمع‌آوری منابع مالی در شرکت‌های دارای مالکیت انحصاری، ممکن است دشوار باشد؛ زیرا امکان فروش سهام آن‌ها وجود ندارد و بانک‌ها هم معمولا به‌سختی به اینگونه از نهادها وام می‌دهند. مالکیت انحصاری، برای کسب‌وکارهای کم‌ریسک و مالکانی که قصد دارند ایده تجاری خود را قبل از فرم‌دهی یک کسب‌وکار رسمی تست کنند، انتخاب خوبی است.

·       شرکت مشارکتی (Partnership)

شرکت‌های مشارکتی، ساده‌ترین نوع ساختار برای دو یا چند نفر هستند که قصد دارند مالکیت یک بیزینس را با هم برعهده بگیرند. شرکت‌های مشارکتی، خودشان به دو دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه، به آن‌ها می‌پردازیم:

1.    مشارکت محدود (Limited Partnership یا LP)

در شرکت‌های مشارکت محدود، فقط یک شریک اصلی با مسئولیت نامحدود وجود دارد و سایر شرکاء، مسئولیت محدود دارند. شرکای دارای مسئولیت محدود نیز تمایل دارند که کنترل محدودی بر فعالیت‌های شرکت داشته باشند که طبق قرارداد مشارکت، صورت خواهد گرفت.

2.    مشارکت با مسئولیت محدود (Limited Liability Partnership یا LLP)

شرکت‌های مشارکتی با مسئولیت محدود، شباهت زیادی به مشارکت محدود دارند؛ اما همه‌ مالکان، مسئولیت محدود دارند. شرکت‌های LLP، شرکا را در برابر بدهی‌های شرکای دیگر حفظ می‌کنند. در واقع، آن‌ها مسئولیتی در قبال اقدامات سایر شرکا نخواهند داشت.

انتخاب ساختار مشارکتی، برای کسب‌وکارهای دارای مالکان متعدد، نظیر گروه‌های حرفه‌ای (نظیر وکلا) و یا گروه‌هایی که می‌خواهند ایده کسب‌وکار خود را قبل از تشکیل یک تجارت رسمی‌تر آزمایش کنند، انتخاب خوبی است.

·       شرکت مسئولیت محدود (Limited liability company یا LLC)

در شرکت‌های دارای ساختار LLC به شما این اجازه داده می‌شود تا از مزایای شرکت‌های سهامی و مشارکتی به طور همزمان استفاده کنید. ساختار LLC در اکثر موارد، از شما در برابر مسئولیت شخصی محافظت می‌کند. در واقع، در صورت شکایت قضایی یا ورشکستگی شرکت‌های دارای ساختار LLC، دارایی‌های شخصی شما نظیر وسیله نقلیه، خانه و حساب‌های پس‌انداز شما در خظر نخواهند بود.

همچنین، سود و زیان شرکت می‌تواند بدون پرداخت مالیات، به درآمد شخصی شما منتقل شود. با این حال، اعضای شرکت‌های LLC خوداشتغال تلقی می‌شوند و باید سهم مالیات خوداشتغالی را به مدیکر و تامین اجتماعی بپردازند. ساختار LLC برای کسب و کارهای دارای ریسک متوسط و بالاتر، انتخاب خوبی است.

·       شرکت سهامی (Corporation)

شرکت‌های سهامی، تحت مالکیت سهام‌داران قرار دارند. این نوع ساختار، برای کسب‌وکارهای دارای ریسک متوسط و بالاتر، انتخاب خوبی است. با این حال، بسته به نوع مالکیت سهامداران، انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

 

1.    C Corp

شرکت‌های C Corp یک نهاد قانونی هستند که ماهیت مستقلی از مالکان خود دارند. این دسته از شرکت‌ها، می‌توانند سود کسب کنند، مشمول مالیات شوند و از نظر قانونی، مسئول شناخته شوند. شرکت‌های سهامی، بالاترین و قوی‌ترین سطح از محافظت را از صاحبان خود در برابر مسئولیت‌های شخصی ارائه می‌دهند.

اما هزینه راه‌اندازی و ثبت شرکت‌های سهامی در آمریکا، معمولا بیشتر از ساختارهای دیگر است. همچنین در این ساختار به ثبت، فرآیندهای عملیاتی و گزارش‌دهی گسترده‌تری نیاز است. برخلاف شرکت‌های دارای مالکیت انحصاری، شرکت‌های مشارکتی و LLCها، شرکت‌های سهامی باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند.

در برخی موارد حتی سود شرکت دو بار مشمول مالیات می‌شود. یک بار، زمانی که شرکت سود می‌کند، و دوباره زمانی که سود سهام در اظهارنامه مالیاتی شخصی آن‌ها به سهامداران پرداخت می‌شود. شرکت‌های سهامی، چرخه زندگی کاملا جدا و مستقلی از سهامداران خود دارند. این یعنی در صورتی که یک سهام‌دار شرکت را ترک کند یا سهام خود را بفروشد، شرکت C Corp تقریبا بدون هیچ مشکلی می‌تواند به فعالیت خودش ادامه دهد.

از نظر افزایش سرمایه، شرکت‌های سهامی برتری بسیار زیادی نسبت به ساختارهای دیگر، به‌خصوص مالکیت انحصاری دارند. زیرا می‌توانند از طریق فروش سهام سرمایه جذب کنند که می‌تواند در جذب کارمندان نیز مفید باشد. همچنین، بانک‌ها هم راحت‌تر به شرکت‌های دارای این نوع ساختار وام می‌دهند.

2.    S Corp

شرکت‌های S Corp نوع خاصی از شرکت هستند که برای جلوگیری از ضرر ناشی از پرداخت مالیات مضاعف در ساختار C Corp به وجود آمده‌اند. این ساختار، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که سود و برخی از زیان‌ها مستقیما بدون اینکه مشمول نرخ مالیات شرکتی شوند، به درآمد شخصی مالکان منتقل شود.

مالیات شرکت‌های S Corp در همه‌ی ایالت‌ها یکسان نیست. اما اکثرا، آن‌ها را مانند دولت فدرال به رسمیت می‌شناسند و بر این اساس از سهامداران مالیات می‌گیرند. برخی از ایالت‌ها، بر سودهای بالاتر از حد مشخصی، مالیات اختصاص می‌دهند و برخی دیگر از ایالت‌ها نیز اصلا ساختار S Corp را به رسمیت نمی‌شناسند و با شرکت‌های دارای این نوع ساختار، صرفا به عنوان یک شرکت C Corp معمولی رفتار می‌کنند.

ثبت شرکت‌های S Corp در سطح ایالتی، کمی متفاوت از C Corp و ساختارهای دیگر است. در واقع، نیاز به تشکیل پرونده در IRS دارد. از نظر دوام، S Corpها مشابه ساختار C Corp هستند و در صورت ترک یکی از سهامداران یا فروش سهام وی، به شکل مستقلی از مالکان خود می‌توانند به فعالیت‌شان ادامه دهند.

 

3.    B Crop

شرکت‌های دارای ساختار B Corp به عنوان یک نهاد انتفاعی در نظر گرفته می‌شوند و در اکثر ایالت‌های آمریکا نیز به رسمیت شناخته می‌شوند. شرکت‌های B Corp از نظر هدف، مسئولیت پذیری و شفافیت، از C Corpها متفاوت هستند؛ اما نحوه پرداخت مالیات در این دو ساختار، تفاوتی با یکدیگر ندارد.

شرکت‌های B Corp بر پایه هدف و سود راه‌اندازی می‌شوند. افرادی که در این نوع ساختار سهام دارند، باید علاوه بر سود مالی، نوعی منافع عمومی هم ایجاد کنند. همچنین، در برخی از ایالت‌ها این دسته از شرکت‌ها باید گزارش‌های سود سالیانه خود را نیز ارائه دهند که نشان می‌دهد در زمینه منافع عمومی، سهیم بوده‌اند.

 

·       شرکت منافع مردمی

این نوع شرکت‌ها، برای انجام امور خیریه، آموزشی، مذهبی، ادبی یا علمی سازماندهی می‌شوند. از آنجایی که فعالیت‌های آن‌ها دارای منافع عمومی است، معاف از مالیات هستند. یعنی بابت سودی که به دست می‌آورند، نه در سطح فدرال و نه در سطح ایالتی، مالیات بر درآمد پرداخت نمی‌کنند. مانند ساختار S Corp، فرایند ثبت شرکت‌های منافع عمومی هم کمی متفاوت است و نیاز به تشکیل پرونده در IRS دارد.

شرکت‌های منافع مردمی، باید از قوانین سازمانی بسیار مشابهی با شرکت‌های C Corp معمولی پیروی کنند. همچنین، باید قوانین بسیار مشخص و خاصی را درمورد اینکه با سودهای به دست آمده خود باید چه کاری انجام دهند، دنبال کنند. به عنوان مثال، اجازه تقسیم کردن سود بین اعضای خود یا کمپین‌های سیاسی را ندارند. به دلیل قوانین سخت و خاصی که برای فعالیت آن‌ها وجود دارد، معمولا چندان پرطرفدار نیستند.

·       شرکت تعاونی (Cooprative)

تعاونی، به کسب‌وکار یا سازمانی گفته می‌شود که تحت مالکیت و به نفع کسانی است که از خدمات آن استفاده می‌کنند. سود و درآمد تولید شده توسط شرکت‌های تعاونی، بین اعضای آن‌ها توزیع می‌شود.

شرکت‌های تعاونی معمولا توسط هیئت مدیره و افسران منتخب اداره می‌شوند. این در حالی است که اعضای عادی هم دارای قدرت رای برای کنترل و هدایت فعالیت‌های تعاونی هستند. اعضا می‌توانند با خرید سهام به عضویت تعاونی درآیند. هرچند میزان سهامی که دارند، بر وزن یا اثرگذاری رای آن‌ها تاثیری ندارد.

ثبت شرکت در آمریکا بدون ویزا

مقایسه سرمایه‌گذاری در کانادا و آمریکا؛ سرمایه گذاری در کانادا بهتر است یا آمریکا؟

مقایسه ساختارهای تجاری مختلف در آمریکا

در جدول زیر، ویژگی‌های کلی ساختارهای تجاری مختلف شرکت‌ها در ایالات متحده را با یکدیگر مقایسه شده است. به یاد داشته باشید که قوانین مالکیت، مسئولیت، مالیات و الزامات تشکیل پرونده برای هر ساختار تجاری می‌تواند در ایالت‌های مختلف متفاوت باشد.

ساختار تجاری مالکیت مسئولیت مالیات
مالکیت انحصاری یک نفر مسئولیت شخصی نامحدود مالیات خود اشتغالی و مالیات شخصی
مشارکتی دو یا چند نفر مسئولیت شخصی نامحدود مگر اینکه دارای ساختار مشارکت محدود باشد مالیات خود اشتغالی (به استثنای شرکای محدود) و مالیات شخصی
LLC یک یا چند نفر مالکان شخصا مسئولیتی ندارند مالیات خود اشتغالی و مالیات شخصی یا مالیات شرکت
C Corp یک یا چند نفر مالکان شخصا مسئولیتی ندارند مالیات شرکت
S Corp یک یا چند نفر (تا سقف ۱۰۰ نفر) که همه باید شهروند آمریکا باشند مالکان شخصا مسئولیتی ندارند مالیات شخصی
B Corp یک یا چند نفر مالکان شخصا مسئولیتی ندارند مالیات شرکت
منافع مردمی یک یا چند نفر مالکان شخصا مسئولیتی ندارند معاف از مالیات، اما سود شرکت‌ها قابل تقسیم نیست

ویزای استارتاپ آمریکا؛ مهاجرت به آمریکا با راه اندازی استارتاپ

ویزای آمریکا برای ثبت شرکت

شما می‌توانید بدون ویزا و حتی بدون آمدن به آمریکا، یک شرکت در این کشور ثبت کنید. به عنوان مثال، از خارج از آمریکا هم می‌توانید یک شرکت LLC را مدیریت کنید، اما در صورتی که بخواهید از داخل آمریکا این کار را انجام دهید، حتما باید ویزای کاری معتبر داشته باشید.

اگر قصد دارید که برای ثبت شرکت و راه‌اندازی بیزینس در آمریکا به این کشور بیایید، می‌توانید از انواع ویزاهای کاری مختلفی که در این کشور وجود دارد، استفاده کنید.

در ادامه، انواع ویزای کاری که می‌توانید با گرفتن آن‌ها به منظور ثبت شرکت وارد آمریکا شوید را به شما معرفی شده است:

نام ویزا توضیحات مدت اعتبار محدودیت‌ها
B1 ویزای کاری کوتاه مدت که مجاز به امضای قرارداد یا استخدام برای انجام کار نیست حداکثر ۶ ماه با این ویزا می‌توان مذاکره کرد، اما نمی‌توان قرارداد امضا کرد
B2 ویزای توریستی کوتاه مدت حداکثر ۶ ماه با این ویزا می‌توان مذاکره کرد، اما نمی‌توان قرارداد امضا کرد
E1 ویزای معاهده تجاری، مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکاری که با کشور اصلی دارنده ویزا تجارت می‌کند. کشور دارنده‌ی ویزا، باید یک معاهده مناسب با آمریکا داشته باشد موقت که می‌تواند تا زمانی که کسب‌وکار در حال فعالیت است، تمدید شود فقط تا زمانی که کسب و کاری وجود داشته باشد، اعتبار دارد. افراد زیر ۲۱ سال نیز اجازه کار با این ویزا ندارند و زمانی که ۲۱ ساله شوند، ویزای آن‌ها باطل خواهد شد
E2 ویزای معاهده سرمایه گذاری که به شهروندان دارای معاهده با آمریکا اجازه می‌دهد برای راه‌اندازی بیزینس وارد آمریکا شوند موقت که می‌تواند تا زمانی که کسب‌وکار در حال فعالیت است، تمدید شود فقط تا زمانی که کسب‌وکاری وجود داشته باشد، اعتبار دارد. افراد زیر ۲۱ سال نیز اجازه کار با این ویزا ندارند و زمانی که ۲۱ ساله شوند، ویزای آن‌ها باطل خواهد شد
EB-5 برنامه اخذ گرین کارت از طریق سرمایه گذاری که نیاز به سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلاری دارد، در عرض ۲ سال باید حداقل ۱۰ شهروند آمریکایی را استخدام کرد و بیش از ۵ سال کسب‌وکار را زنده نگه داشت پس از گذشت مدتی، منجر به اقامت دائم می‌شود تعریف نشده است
L1 ویزای انتقال درون شرکتی که به دارنده این امکان را می‌دهد از یک شرکت خارجی به یک شرکت آمریکایی منتقل شود ۱ سال با امکان تمدید تا سقف ۳ مرتبه دارنده باید به مدت بیش از یک سال در سه سال اخیر، برای شرکت خارجی کار کرده باشد
H-B1 ویزای کار تخصصی ۳ سال با امکان تمدید صدور آن دارای محدودیت و سهمیه سالانه است و برای خود اشتغالی هم نمی‌توان از آن استفاده کرد
O1 ویزای توانایی فوق العاده حداکثر ۳ سال با امکان تمدید متقاضی باید اسناد و مدارک مرتبط با توانایی فوق‌العاده خود را ارائه دهد
TN ویزای کار موقت NAFTA حداکثر ۳ سال با امکان تمدید نمی‌تواند برای خود اشتغالی استفاده شود
اقامت آمریکا با ثبت شرکت ممکن است

دریافت اقامت آمریکا از طریق ثبت شرکت

امکان دریافت اقامت آمریکا از طریق ثبت شرکت، تا حد زیادی به نوع ویزایی که دریافت کرده‌اید بستگی دارد، اما شرایط کلی به این صورت است که شرکت شما باید حداقل ۱ سال در ۳ سال اخیر فعالیت کرده باشد و متقاضی هم به عنوان مدیر یا مالک آن فعالیت کرده باشد. در این صورت، می‌توانید اقامت آمریکا را به همراه اعضای خانواده خود به دست بیاورید.

ثبت شرکت در انگلیس و دریافت اقامت این کشور چگونه است؟

نکات قابل توجه در انتخاب نام شرکت

هر حوزه‌ قضایی ایجاب می‌کند هنگامی که یک نهاد تجاری جدید ایجاد می‌کنید، نام شرکت مورد نظر، از هر نام دیگری که تحت حوزه اختیارات آن‌ها فعالیت می‌کند، متمایز باشد. در نظر داشته باشید که هر حوزه قضایی استانداردهای اجرایی متفاوتی برای اطمینان از متفاوت بودن نام‌ها دارد.

اگر شرکت جدید شما زیرمجموعه یک شرکت مادر خارجی است، می‌توانید از همان نام شرکت مادر استفاده کنید یا فقط “USA” را به اسم آن اضافه کنید. اما در صورتی که شرکت شما مستقل است، باید از یک اسم متقاوت استفاده کنید. نامگذاری شرکت، یک انتخاب شخصی است، اما در انتخاب باید برخی موارد را رعایت کرد.

در صورت لزوم، می‌توان نام را بعدا تغییر داد، اما این یک فرآیند پرهزینه و طولانی برای ثبت اصلاحیه، اطلاع دادن به فروشندگان و مشتریان و تغییر کلیه موارد مرتبط با نام تجاری شما است. در ادامه، به نکات و بایدها و نبایدهایی که لازم است زمان انتخاب اسم شرکت خود به آن‌ها توجه کنید، پرداخته شده است.

اسم شرکت شما باید:

  • اشاره به محصولات یا خدماتی داشته باشد که در کسب‌وکار خود ارائه می‌کنید.
  • حاوی مخفف شکل ساختاری خود باشد.
  • تلفظ و به خاطر سپردن آن راحت باشد.
  • یک عنصر مثبت داشته باشد.
  • نشانه‌ای از کاری که در کسب‌وکار خود انجام می‌دهید داشته باشد.
  • مختصر و مفید باشد.

اسم شرکت شما نباید:

  • مشابه نام‌های دیگری که برای شرکت‌ها ثبت شده است، باشد (چه از نظر نوشتاری و چه تلفظ).
  • مبتذل، توهین‌آمیز یا مغایر با خط مشی عمومی باشد.
  • حاوی نام فردی باشد که ارتباطی به شرکت ندارد.

 

همچنین در نظر داشته باشید که در هر حوزه قضایی، لیستی از کلمات وجود دارد که ساختار شرکت‌ها را نشان می‌دهند. این شاخص‌ها که نشانگر ساختار شرکت‌ها هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

نوع ساختار مخفف
Corporation Corp.
Incorporated Inc.
Limited Ltd.
Professional Corporation PC
Limited Liability Company LLC
Limited Company LC
Professional Limited Liability Company PLLC یا Professional LLC

هزینه ثبت شرکت در آمریکا

هزینه ثبت شرکت در آمریکا به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آنها، ایالت موردنظر و نوع ساختار شرکتی است که قصد دارید راه‌اندازی کنید. به طور کلی، در ایالت‌های مختلف آمریکا، ثبت شرکت به تنهایی بین ۲۵۰ تا ۱۶۰۰ دلار هزینه دارد، اما فقط هزینه ثبت شرکت فقط به این مورد ختم نمی‌شود.

ثبت شرکت، معمولا هزینه‌های جانبی دیگری هم دارد که برخی از آن‌ها نظیر دریافت شماره EIN (دویست دلار) تنها یک بار باید پرداخت شوند، اما برخی از آن‌ها نظیر تشکیل پرونده حسابداری و مالیاتی (بین ۱۰۰۰ تا بیش از ۵۰۰۰ دلار) یا بیمه (بیش از ۱۵۰۰ دلار) باید هر سال پرداخت شوند.

با احتساب کلیه هزینه‌ها، ثبت شرکت در آمریکا برای اولین سال فعالیت آن، معمولا بیش از ۹۵۰۰ دلار هزینه دارد و حداقل هزینه آن نیز بیش از ۴ هزار دلار است. این هزینه‌ها در سال دوم به بعد هم تقریبا به همین اندازه هستند و فقط حدود ۵۰۰ دلار کم‌تر می‌شوند.

مدت زمان پروسه ثبت شرکت در آمریکا

متقاضیان خارجی راه‌اندازی شرکت در آمریکا، باید شرکت خود را در دفتر وزیر امورخارجه منطقه‌ کسب‌وکار خود، ثبت کنند. پس از ارسال هرآنچه که برای ثبت شرکت لازم است، دولت ایالت موردنظر، اسناد و مدارک ارائه‌شده را دریافت می‌کند و قبل از اینکه آن‌ها را تایید کند، تمام اطلاعات را با دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

این پروسه، در ایالت‌های مختلف، متفاوت است؛ اما در اکثر آن‌ها معمولا بین ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد تا وزارت امورخارجه پرونده را برای ثبت شرکت LLC یا S Corp تایید کند. احتمال طولانی‌تر شدن این پروسه نیز وجود دارد. در برخی از ایالت‌ها از جمله نیویورک، امکان تسریع بررسی پرونده برای ثبت شرکت وجود دارد، اما نیازمند پرداخت هزینه اضافی است که در هر ایالت، متغیر است.

به طور کلی، اگر بیزینس پلن شما به شدت به زمان‌بندی بستگی دارد، بهتر است که این هزینه‌ اضافی را پرداخت کنید. زیرا می‌تواند پروسه ثبت شرکت را به دو تا سه روز کاری کاهش دهد.

بهترین ایالت آمریکا برای ثبت شرکت

مزایا و معایب ثبت شرکت در آمریکا

مزایای ثبت شرکت در آمریکا عبارت است از:

  • امکان محافظت از اموال و دارایی‌های شخصی و مسئولیت محدود در برابر بدهی‌ها و شکایت‌های قضایی
  • مزایای مالیاتی
  • کسب اعتبار بالا در کسب‌وکار
  • انعطاف پذیر بودن مدیریت شرکت از داخل یا خارج از آمریکا

 

معایب ثبت شرکت در آمریکا عبارت است از:

  • کاغذبازی‌های زیاد
  • مالیات مضاعف به ازای درآمد شخصی و مالیات شرکت
  • هزینه‌های جاری سنگین

ثبت شرکت در عمان؛ مهاجرت به عمان با ثبت شرکت

بهترین ایالت آمریکا برای ثبت شرکت

هر یک از ۵۰ ایالت آمریکا، دارای قوانین مالیاتی و ثبت شرکت خاص خودشان هستند. تا حد زیادی به خودتان بستگی دارد که شرایط راه‌اندازی شرکت و انجام کسب‌وکار در چه ایالتی بر اساس قوانین مالیاتی، مجوزها، هزینه‌ها، شرایط زندگی و سایر موارد برای شما بهتر است. به طور کلی، باید ایالتی را انتخاب کنید که با اهداف تجاری شما بیشتر سازگاری دارد.

اما جالب است که بدانید طبق بررسی که Forbes بر اساس معیارهای بیزینسی انجام داده، ایندیانا بهترین ایالت آمریکا برای ثبت شرکت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. نرخ پایین مالیات، هزینه زندگی مناسب و نیروی کار برجسته، باعث شده که ایندیانا بهترین ایالت آمریکا برای ثبت شرکت از طرف Forbes معرفی شود.

Forbes ایالت‌های کلورادو، داکوتای شمالی، پنسیلوانیا و داکوتای جنوبی را به عنوان بهترین ایالت‌های آمریکا برای ثبت شرکت، در رتبه‌های ۲ تا ۵ قرار داده است و نیویورک را هم به عنوان بدترین ایالت برای راه‌اندازی بیزینس معرفی کرده است. دلایل اصلی آن، نرخ پایین دوام شرکت‌های تازه تاسیس، هزینه بسیار بالای زندگی و نرخ بیکاری بالا بوده است.

نمی دانید برای ثبت شرکت در آمریکا از کجا شروع کنید؟ با ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید.

تماس با کاناداپاس

سوالات متداول درباره ثبت شرکت و راه‌اندازی بیزنس در کانادا

اگر بخواهیم خیلی کوتاه پاسخ دهیم، بله. به هر حال، بی‌دلیل نیست که آمریکا به سرزمین فرصت‌ها معروف است. اکثر ایالت‌ها برای شروع کسب‌وکار در ایالات متحده، کارآفرینان را ملزم به داشتن تابعیت یا اقامت ایالات متحده نمی‌کنند.

لزوما خیر، متقاضیان بدون بیزینس پلن هم می‌توانند شرکت ثبت کنند؛ اما بیزینس پلن، پایه و اساس هر کسب‌وکاری است که زمان راه‌اندازی بیزینس و شروع به کار آن، باید تهیه شود. یک بیزینس پلن خوب، راهنمای شما در هر مرحله از شروع و مدیریت کسب‌وکارتان است و شما را از اقداماتی که در مراحل بعد باید انجام دهید، مطلع می‌کند. همچنین، یک نقشه‌ راه دقیق برای توسعه و گسترش کسب‌و‌کارتان است.

خیر، تنها با ثبت شرکت، نمی‌توانید اقامت آمریکا را دریافت کنید؛ اما زمانی که کسب‌وکار خود را شروع کردید، می‌توانید با کارآفرینی به عنوان مدیر شرکت، وارد آمریکا شوید و مراحل اخذ اقامت را دنبال کنید.

به طور دقیق، نمی‌توان  پاسخ این پرسش را داد؛ زیرا به عوامل متعدد و بسیار زیادی بستگی دارد. باید بدانید که قصد خرید یک بیزینس را دارید یا قصد دارید یک کسب‌وکار از صفر شروع کنید، در چه ایالت یا منطقه‌ای فعالیت خواهید کرد، چه مجوزهایی نیاز خواهید داشت و اما به طور کلی، می‌توان گفت که دستکم باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار در نظر داشته باشید.

بدون در نظر گرفتن پیش‌نیازها، اولین قدم برای ثبت شرکت در آمریکا، انتخاب یک اسم و ثبت آن به عنوان یک نام تجاری است. سپس، باید ایالت مورد نظر خود را انتخاب کنید. این کار، مراحل بعدی و کاغذبازی‌ها و هزینه‌هایی که در این مسیر در برابرتان وجود دارد را مشخص می‌کند.

بله. ساختارهای شرکت‌ها در آمریکا، دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند و به همین دلیل، افراد ممکن است بخواهند به خاطر استفاده از مزایای آن‌ها، چند ساختار را با یکدیگر ترکیب کنند. نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد، این است که ساختارهایی نظیر S Corp یا منافع عمومی، صرفا ساختارهای تجاری نیستند. بلکه می‌توان به عنوان یک وضعیت مالیاتی هم به آن‌ها نگاه کرد.

به عنوان مثال، یک شرکت LLC می‌تواند مالیات خود را بر اساس ساختار S Corp، C Corp و یا ساختارهای دیگر پرداخت کند. اما باید توجه داشته باشید که این ترکیبات، چندان رایج نیستند و راه‌اندازی و ثبت شرکت‌های دارای چند ساختار و ترکیبی، دشوارتر از شرکت‌های تک ساختار است. در صورتی که چنین ساختارهای غیراستانداردی را در نظر دارید، حتما باید تحت نظر یک مشاور تجاری یا یک وکیل حرفه‌ای این کار را انجام دهید.

انواع مختلفی از ویزا برای راه‌اندازی کسب‌وکار در آمریکا وجود دارد، اما بهترین راهی که منجر به اقامت دائم به همراه اعضای خانواده شود، EB-5 است؛ زیرا این ویزا، با سایر ویزاهای موجود در ایالات متحده تفاوت دارد و منجر به اقامت آمریکا می‌شود.

همچنین، تنها ویزای مبتنی بر اشتغال است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. در این نوع ویزا باید ضمن ایجاد ۱۰ شغل، بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنید. در صورتی که ثابت شود موفق به اشتغال‌زایی شده‌اید، می‌توانید درخواست اخذ گرین کارت بدهید.

نماینده ثبت یا Register Agent، به یک شخص، موسسه حقوقی یا یک شرکت دیگر گفته می‌شود که نماینده‌ شما در آمریکا است و ارتباط میان شرکت شما با دولت را برقرار می‌کند یا سایر امور حقوقی را انجام می‌دهد.

EIN مخفف Employer Identification Number یا شماره شناسایی کارفرما است که یک کد ۹ رقمی برای شناسایی شرکت شما برای امور مالیاتی می‌باشد. قبل از اینکه شرکت خود را به طور رسمی ثبت کنید، باید یک EIN دریافت کنید که صدور آن حدود ۳۰ روز زمان می‌برد.

کلام آخر

فرایند ثبت شرکت و راه‌اندازی بیزینس در آمریکا، ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد؛ به‌خصوص زمانی که به حجم نکاتی که باید رعایت کنید و کاغذبازی‌هایی که در این مسیر باید انجام شود، نگاه می‌کنید؛ اما هرچقدر که بیشتر درمورد این پروسه اطلاعات جمع کنید و شناخت بیشتری از آن به دست بیاورید، این فرایند برایتان ساده‌تر می‌شود.

آگاهی دقیق درمورد اقدامات قابل انجام در هر مرحله و پیشرفتِ قدم به قدم، باعث می‌شود که نه تنها نگرانی‌های خود را برطرف کنید، بلکه در همان ابتدا مسیر را درست پیش ببرید. همراهی یک راهنمای مناسب نظیر موسسه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس که شناخت و درک مناسبی از این پروسه داشته باشد، مسیر پیش رویتان را روشن خواهد کرد.