کار جنرال، طیف گسترده‌ای از مشاغل مختلف را در بر می‌گیرد. این مشاغل، معمولا کارهای عمومی و عملی هستند که نیاز به مهارت خاصی ندارند. در واقع، هر فردی با هر سطح مهارتی، می‌تواند آن‌ها را انجام دهد. مشاغل جنرال در کانادا معمولا برای دانشجویانی که می‌خواهند به صورت پاره وقت کار کنند و در کنار تحصیل خود یک منبع درآمد نیز داشته باشند، مناسب هستند.

البته، مشاغل جنرال فقط برای دانشجویان نیستند و هر کسی که به هر دلیلی قادر به انجام مشاغل تخصصی نیست هم می‌تواند آن‌ها را انجام دهد. لطفا تا انتهای این مطلب با ما در کاناداپاس همراه باشید تا به خوبی با مشاغل جنرال در کانادا آشنا شوید.

کار جنرال در کانادا چیست؟

کار جنرال را می‌تواند مشاغل غیرتخصصی دانست که به مدرک تحصیلی، سابقه کار چشمگیر و مهارت‌های فنی نیاز ندارند. افرادی که کار جنرال در کانادا انجام می‌دهند، می‌توانند در محیط‌های کاری مختلفی مشغول به کار شوند که هم شامل محیط‌های داخلی می‌شود و هم محیط‌های بیرونی.

به همین دلیل، مسئولیت‌های شغلی افرادی که کار جنرال انجام می‌دهند، بسته به محل کارشان بسیار متغیر است. به عنوان مثال، فردی که در یک انبار کار می‌کند، ممکن است کارهایی نظیر جابه‌جایی جعبه‌ها و وسایل را انجام دهد، یا فردی که در یک باغ کار می‌کند، ممکن است مجبور باشد چمن زنی کند، گل بکارد یا موارد اینچنینی دیگر.

چطور می‌توان کار جنرال در کانادا پیدا کرد؟

با توجه به اینکه کار جنرال شامل طیف گسترده‌ای از مشاغل مختلف می‌شود، مراحل و نحوه به دست آوردن کار جنرال در کانادا نیز می‌تواند بسته به نوع شغل متفاوت باشد؛ اما با این حال، یکسری مراحل اساسی برای پیدا کردن کار جنرال در کانادا وجود دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است:

  1. تحصیل در دبیرستان

دبیرستان مکانی عالی برای کسب دانش و بهبود مهارت‌های شما در زمینه کار جنرال است. شما می‌توانید بسته به رشته مورد علاقه خود، در کلاس‌های جوشکاری، فیزیک یا نقشه کشی شرکت کنید. شرکت در کلاس‌های ریاضی نیز می‌تواند در پیشرفت شغلی شما در مشاغل جنرال کمک کند.

 

  1. دریافت مدرک دیپلم

با وجود اینکه اکثر مشاغل جنرال در کانادا معمولا نیاز به مدرک تحصیلی ندارند، اما برخی از کارفرماها بیشتر ترجیح می‌دهند افرادی را استخدام کنند که دارای مدرک دیپلم دبیرستان هستند یا دوره‌های کارآموزی و حرفه‌ای را در شغل مورد نظر خود گذرانده‌اند. شما هم با داشتن اینگونه مدارک، می‌توانید شانس استخدام خود در مشاغل جنرال در کانادا را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

 

  1. تقویت مهارت‌ها

قبل از اینکه برای شغلی درخواست دهید، زمانی را برای تقویت مهارت‌های خود در این زمینه با تمرین آن‌ها یا شرکت در کلاس‌های آنلاین اختصاص دهید. داشتن مهارت‌های تخصصی، می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر یک شغل خوب پیدا کنید. برخی از مهارت‌هایی که در پیدا کردن مشاغل جنرال در کانادا به شما کمک می‌کنند عبارت هستند از قدرت بدنی، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های فنی و کار تیمی.

 

  1. کسب تجربه

حقیقت این است که در هر حرفه و شغلی، هرچقدر که تجربه بیشتری داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید در آن زمینه پیشرفت کنید. یکی از راه‌های کسب تجربه برای به دست آوردن مشاغل جنرال در کانادا، کار داوطلبانه در سازمان‌هایی است که در زمینه مورد علاقه شما فعالیت می‌کنند. همچنین، شرکت در دوره‌های کارآموزی هم روش بسیار خوبی برای به دست آوردن تجربه است.

 

  1. کسب گواهینامه‌های کاری

یکی دیگر از راه‌های کسب تجربه، دریافت گواهینامه‌های مرتبط با شغل مورد نظرتان است. اگرچه انجام این کار اجباری نیست، اما به دست آوردن گواهینامه‌های معتبر به شدت در تقویت رزومه شما تاثیرگذار است. به طوری که کارفرما زمان استخدام داوطلبان، به شکل دیگری به افرادی که گواهینامه‌های معتبر مرتبط با زمینه کاری خود در اختیار دارند، نگاه می‌کند. این گواهینامه‌ها، مهارت‌ها و صلاحیت‌های شما را نیز برجسته‌تر می‌کنند.

 

  1. نوشتن رزومه و ارائه درخواست برای مشاغل جنرال

وقتی شغلی که به‌ آن علاقه دارید را پیدا کردید، می‌توانید رزومه خود را بنویسید و مهارت‌ها، تحصیلات و میزان سابقه کار خود را نشان دهید. اگر سابقه کار حرفه‌ای ندارید، می‌توانید تجربیات داوطلبانه‌ای که مرتبط با شغل مورد نظر هستند و برای آن‌ها درخواست داده‌اید را نام ببرید.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

اگر شما هم به دنبال پیدا کردن مشاغل جنرال در کانادا هستید، می‌توانید با کارشناسان موسسه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

نکات قابل توجه در نوشتن رزومه برای مشاغل جنرال در کانادا

همانطور که اشاره کردیم، نوشتن رزومه در پیدا کردن مشاغل جنرال در کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد. برای نوشتن یک رزومه جامع و کامل برای مشاغل جنرال، باید یکسری نکات را مد نظر داشته باشید که در این بخش به آن‌ها پرداخته شده است:

  • اگر تخصص و مهارت فنی خاصی ندارید، روی مهارت‌های فردی و اجتماعی خود تمرکز کنید و آن‌ها را برجسته کنید.
  • روی هر مهارت، مجوز یا گواهینامه‌ای که با شغل مورد نظر ارتباط دارند، تمرکز کنید.
  • یک سرفصل یا خلاصه‌ای در رزومه خود قرار دهید که به وضوح اهداف و شرایط شما را بیان کند.
  • نشان دهید که مهارت یادگیری دارید و همه چیزی را خیلی سریع یاد می‌گیرید.
  • روزمه را تا جای ممکن کوتاه بنویسید و همه چیز را بسیار مختصر و مفید توضیح دهید.
  • برای هر شغل یک رزومه جدا تهیه کنید تا انگیزه خود برای انتخاب شغل مورد نظر و ارتباط مهارت‌هایتان با آن را به شکل کاملا واضح به خوبی نشان دهید.

شما با مراجعه به این لینک می‌توانید دو نمونه رزومه برای مشاغل جنرال در کانادا را مشاهده کنید تا یاد بگیرید که چطور باید برای مشاغل جنرال رزومه بنویسید و تجربیات و صلاحیت‌های خود را به بهترین نحو ممکن نشان دهید.

معرفی انواع مشاغل جنرال در کانادا

مشاغل جنرال، حوزه‌های متنوع و مختلفی را در بر می‌گیرند و بر این اساس، طبیعی است که برخی از آن‌ها با شرایط جسمی، آمادگی و حتی روحیه شما سازگار نباشند؛ اما خوشبختانه، از تنوع بالایی برخوردار هستند و حتما یک یا چند شغل مناسب با شرایط خود در بین آن‌ها پیدا خواهید کرد.

در این بخش، برخی از محبوب‌ترین مشاغل جنرال در کانادا را به ترتیب درآمدشان معرفی شده است:

 

  • نگهبان

میانگین درآمد یک نگهبان در کانادا ۲۴ هزار و ۸۳۵ دلار در سال است. نگهبانان که به عنوان سرایدار نیز شناخته می‌شوند، ساختمان‌ها را با روش‌های مختلف از جمله جارو کردن، پاک کردن، جمع آوری زباله و جاروبرقی کشیدن تمیز می‌کنند. آن‌ها همچنین، سرویس‌های بهداشتی را نیز تمیز می‌کنند و شب‌ها با بستن درها و پنجره‌ها، از امن بودن ساختمان اطمینان حاصل می‌کنند. نگهبانان از انواع تجهیزات و وسایل نظافتی برای انجام وظایف خود مانند جارو و زمین شوی استفاده می‌کنند.

 

  • کارگر بسته‌بندی

میانگین درآمد کارگران بسته بندی در کانادا ۲۵ هزار و ۷۳۰ دلار در سال است. کارگران بسته‌بندی، کانتینرهای حمل‌ونقل را تمیز می‌کنند و به بسته‌بندی کردن و برچسب زدن اقلام می‌پردازند. این افراد، باید به جزئیات بسته‌بندی‌ها توجه کنند و با دقت بالا بسته‌ها را جابه‌جا کنند و در کانتینرها یا کامیون‌های حمل‌ونقل قرار دهند. برخی از مسئولیت‌های دیگر آن‌ها شامل چیدن کالاها و پیروی از دستورالعمل‌ها است.

 

  • کارگر مزرعه

میانگین درآمد کارگران مزرعه در کانادا ۲۶ هزار و ۱۶۶ دلار در سال است. کارگران مزرعه با انجام وظایف مختلف از حیوانات و محصولات کشاورزی مراقبت می‌کنند. برخی از مسئولیت‌های آن‌ها شامل کود دهی، شخم زدن، بازرسی و چیدن محصولات است. کارگران مزرعه همچنین، با ماشین آلات مزرعه می‌کنند، کود می‌پاشند و فضای سبز را با استفاده از تراکتور یا چرخ دستی آماده می‌کنند.

 

  • باغبان

باغبان‌ها در کانادا به طور میانگین ۲۶ هزار و ۲۷۰ دلار در سال درآمد دارند. این افراد به طراحی، پرورش و نظارت بر سلامت یک باغ می‌پردازند. برخی از مسئولیت‌های آن‌ها شامل هرس کردن گل‌ها و درختان، چمن زنی، آبیاری گیاهان، سمپاشی، رسیدگی به علف‌های هرز باغ‌ها و چمن‌ها و عاری از زباله نگه داشتن مسیرهای پیاده روی است. به طور کلی، باغبان‌ها تلاش می‌کنند با حفظ سرسبزی و زیبایی باغ‌ها از آن‌ها محافظت کنند.

 

  • کارگر تولیدی

این دسته از کارگران به طور میانگین ۲۶ هزاز و ۳۷۴ دلار در سال درآمد دارند. کارگران تولیدی تجهیزات کارخانه یا انبار را اداره می‌کنند. آن‌ها همچنین اقلام را برای توزیع آماده می‌کنند و همه تجهیزات را نگهداری می‌کنند. بررسی تجهیزات و اطمینان از درست کار کردن آن‌ها نیز یکی دیگر از مسئولیت‌های این افراد است.

 

  • اپراتور لیفتراک

میانگین درآمد اوپراتورهای لیفتراک در کانادا ۲۹ هزار و ۷۸۶ دلار در سال است. این افراد برای بارگیری و تخلیه بار اقلام مختلف از این وسایل نقلیه صنعتی استفاده می‌کنند. این اقلام سپس به مکان‌های مختلف از جمله اسکله‌های بارگیری و انبارها منتقل می‌شوند. شمارش و چیدن کالاها روی یکدیگر نیز برخی دیگر از مسئولیت‌های اوپراتورهای لیفتراک است.

 

  • کارگر باغ

میانگین درآمد کارگران باغ در کانادا ۲۹ هزار و ۸۲۷ دلار در سال است. این افراد از فضاهای بیرونی مانند باغ‌ها یا پارک‌ها و فضاهای داخلی یا فضای سبز و همینطور گلخانه‌ها مراقبت و نگهداری می‌کنند. آن‌ها همچنین ممکن است وظایف مختلف باغبانی از جمله آبیاری گیاهان، کود دادن به چمن‌ها یا جمع کردن زباله هم انجام دهند.

 

  • کارگر جابه‌جایی وسایل در انبار

یک کارگر جابجایی وسایل در انبار به طور میانگین ۳۰ هزار و ۹۰۹ دلار در سال درآمد دارد. این افراد، انواع مختلف بار را از کامیون‌های حمل‌ونقل تخلیه می‌کنند یا در آن‌ها قرار می‌دهند. این افراد باید قدرت بدنی بالایی داشته باشند تا بتوانند هر باری را بدون اینکه آسیب ببیند، بلند یا جابجا کنند. به همین دلیل، باید ضمن قدرت بدنی خوب، دقت بالایی هم داشته باشند تا محموله‌ها آسیب پیدا نکنند.

 

  • کارگر استخر

درآمد یک کارگر استخر در کانادا به طور میانگین ۳۱ هزار و ۲۶۲ دلار در سال است. این افراد با تمیز کردن آب و فیلترها و بازرسی استخرها، از تمیزی و ایمنی استخرهای عمومی اطمینان حاصل می‌کنند و در برابر آسیب‌ها نیز از آن‌ها محافظت می‌کنند. آن‌ها همچنین مشکلات مربوط به کیفیت آب را گزارش می‌کنند، چراغ های استخر را تعمیر می‌کنند و کار افرادی که زیر نظر آن‌ها کار می‌کنند را ارزیابی می‌کنند.

 

  • کارگر انبار

میانگین درآمد کارگران انبار در کانادا ۳۱ هزار و ۶۷۸ دلار در سال است. کارگران انبار، کارها و مسئولیت‌های مختلفی را در یک انبار برعهده دارند. به عنوان مثال، موجودی انبار را کنترل می‌کنند، محصولات دریافتی را شمارش و بررسی می‌کنند، داده‌های ورودی انبار را ثبت می‌کنند، سفارشات را برای بسته بندی یا ارسال آماده می‌کنند و موجودی را سازماندهی می‌کنند.

 

  • کارگر ساختمانی

یک کارگر ساختمانی در کانادا به طور میانگین ۳۲ هزار و ۳۰۲ دلار در سال درآمد دارد. کارگران ساختمانی سازه‌های مختلفی را در سایت‌های ساختمانی می‌سازند. آن‌ها با تجهیزات و ماشین آلاتی مانند اره‌ها و آسیاب‌های بتن کار می‌کنند، زباله‌های ساختمانی را از سایت‌ها خارج می‌کنند، مواد را تخلیه می‌کنند، داربست‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به سایر کارگران مانند پیمانکاران و نقاشان کمک می‌کنند.

 

  • متخصص تعمیر و نگهداری

این افراد به طور میانگین ۳۵ هزار و ۴۴۳ دلار در سال درآمد دارند. متخصصان تعمیر و نگهداری تجهیزات، ماشین آلات و سازه‌ها را نگهداری و تعمیر می‌کنند. آن‌ها از دانش خود در سیستم‌های ساختمانی برای انجام وظایف مختلف از جمله تعمیر سیستم‌های الکتریکی، انجام کارهای لوله کشی و نگهداری سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌کنند.

 

  • مسئول آبیاری

افرادی که گل‌ها، درختان و چمن‌ها را در فضاهای بیرونی آبیاری می‌کنند، به طور میانگین ۳۵ هزار و ۶۵۱ دلار در سال درآمد دارند. این افراد، سیستم آبیاری و تجهیزات مربوطه مانند پمپ‌ها و شیرها را نصب و از آن‌ها نگهداری می‌کنند. وظایف آن‌ها تضمین می‌کند که فضاهای بیرونی مانند پارک‌ها یا باغ‌ها به خوبی آبیاری می‌شوند.

 

  • جوشکار

جوشکارها در کانادا به طور میانگین ۳۷ هزار و ۱۹۰ دلار در سال درآمد دارند. این افراد مواد مختلف را با استفاده از ماشین آلات، جوش می‌دهند. آن‌ها همچنین طرح‌بندی و سطوح جوش را آزمایش می‌کنند، سازه‌های فلزی را جمع‌آوری می‌کنند و از مهارت‌های ریاضی خود برای تفسیر نقشه‌ها و طرح‌های مختلف استفاده می‌کنند.

 

  • درختکار

میانگین درآمد درختکارها در کانادا ۴۳ هزار و ۴۹۳ دلار در سال است. درختکاران از گونه های مختلف درخت و نحوه مراقبت صحیح از آن‌ها آگاهی دارند. آن‌ها درختان و درختچه‌ها را کوتاه و هرس می‌کنند و برای حفظ سلامت آن‌ها تلاش می‌کنند. درخت‌ کاران همچنین، طرح‌هایی را برای چیدمان و طراحی پارک ایجاد می‌کنند و از کابل‌بندی و تکنیک‌های مختلف نگهداری از درختان و فضای سبز آگاهی دارند.

 

  • درخت نورد

میانگین درآمد افرادی که در این شغل مشغول به کار هستند،  ۴۳ هزار و ۸۲۶ دلار در سال است. درخت نوردان در این کار تخصص دارند و برای بالا رفتن از درخت از تجهیزات مختلفی مانند قلاب یا نردبان استفاده می‌کنند. آن‌ها در محل کار خود، از تکنیک‌های کوهنوردی برای قطع کردن شاخه‌ها از روی خطوط برق یا قطع شاخه‌های اضافی یا مرده استفاده می‌کنند.

 

  • سرکارگر

سرکارگرها در کانادا به طور میانگین ۴۴ هزار و ۹۰۷ دلار در سال درآمد دارند. این افراد، فعالیت‌های کارگران مختلفی که هر کدام مسئول بخش خاصی هستند را رهبری و هماهنگ می‌کنند. آن‌ها همچنین، سایر کارگران را آموزش می‌دهند، آن‌ها را انتخاب می‌کنند و کارهای آن‌ها را برنامه ریزی می‌کنند. بدین ترتیب، اطمینان حاصل می‌کنند که مهلت نهایی و دستورالعمل‌های پروژه کاملا به خوبی رعایت می‌شوند.

 

  • نجار

یک نجار در کانادا به طور میانگین ۴۵ هزار و ۵۳ دلار در سال درآمد دارد. نجاران به ساخت و نصب مصالح و سازه‌های مختلف ساختمانی می‌پردازند. یک نجار مهارت دستی خود را نشان می‌دهد و از توانایی‌های فیزیکی خود برای بلند کردن و برش مواد مختلف در طول شیفت خود استفاده می‌کند.

 

  • لوله کش

لوله کش‌ها در کانادا به طور میانگین سالی ۵۱ هزار و ۸۹۶ دلار درآمد دارند. این افراد سیستم‌های لوله کشی مورد استفاده برای مصارف فاضلاب، زهکشی یا آب آشامیدنی را نصب می‌کنند. آن‌ها همچنین اطمینان حاصل می‌کنند که این سیستم‌ها به خوبی کار می‌کنند و مطابق با مشخصات ساختمان هستند. برخی از وظایف دیگر آن‌ها شامل نصب ماشین ظرفشویی، سیستم لوله و آبگرمکن است.

  • برقکار صنعتی

افرادی که کار برقکاری صنعتی در کانادا انجام می‌دهند، به طور میانگین ۵۲ هزار و ۳۵۴ دلار در سال درآمد دارند. این افراد تجهیزات برق صنعتی و کنترل‌های مربوطه را نصب و نگهداری می‌کنند. آن ها به پروتکل‌های ایمنی و کدهای الکتریکی پایبند هستند و از آن‌ها بازرسی می‌کنند. برقکاران صنعتی از ترکیبی از مهارت‌های حل مسئله، تحلیلی و تفکر انتقادی برای انجام مسئولیت‌های شغلی خود استفاده می‌کنند.

 

  • سرکارگر فروشگاه

افرادی که به عنوان سرکارگر فروشگاه در کانادا کار می‌کنند، به طور میانگین ۶۰ هزار و ۷۹۹ دلار در سال درآمد دارند. سرکارگر یک موقعیت نظارتی است که شامل برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل عملیات مغازه یا کارخانه است. آن‌ها همچنین لوازم مورد نیاز را سفارش می‌دهند، بر فعالیت‌های کاری نظارت می‌کنند و کارمندان جدید را استخدام می‌کنند. هنگامی که کارمندان جدید استخدام می‌شوند، سرکارگران فروشگاه اطمینان حاصل می‌کنند که آن‌ها به درستی آموزش دیده باشند.

 

  • سرکارگر برق

این افراد برقکارهایی با مسئولیت‌های نظارتی هستند که به طور میانگین ۶۳ هزار و ۵۶۵ دلار در سال درآمد دارند. آن‌ها بر پروژه‌های بزرگ برق و کار پرسنل نظارت می‌کنند، نقشه‌ها را می‌خوانند و از رعایت استانداردهای کیفیت اطمینان حاصل می‌کنند. سرکارگرهای برق روابط با مشتریان را نیز مدیریت می‌کنند.

مهاجرت کاری کانادا؛ روش ها و شرایط مهاجرت کاری به کانادا

انواع مشاغل جنرال اینترنتی در کانادا

علاوه بر مشاغلی که تاکنون معرفی کردیم، یکسری کار جنرال در کانادا وجود دارد که به اینترنت ارتباط دارند. نمونه کارهای جنرال اینترنتی در ایران اسنپ، تپسی، اسنپ فود و… هستند.

در کانادا نیز نمونه این مشاغل وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. Instacart

شما به عنوان پیک می‌توانید در اپلیکیشن Instacart ثبت نام کنید و مشغول به کار شوید و سفارش مشتریان را از هایپرمارکت‌ها و میوه فروشی‌ها به دست آن‌ها برسانید.

  1. Uber Taxi

شما می‌توانید به عنوان راننده در Uber Taxi مشغول به کار شوید. این اپلیکیشن، نمونه اسنپ در ایران است که باید به جابجایی مسافران بپردازید.

  1. Uber eats

این اپلیکیشن نیز مشابه اسنپ فود است و شما در آن می‌توانید به عنوان پیک مشغول به کار شوید و سفارش غذای مشتریان را از رستوران‌ها و فست فودها به دستشان برسانید.

  1. Doordash

این اپلیکیشن شبیه Uber eats است که مجددا می‌توانید به عنوان پیک و تحویل دهنده سفارشات مشتریان در آن کار کنید.

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.

درآمد مشاغل جنرال در کانادا

مشاغل جنرال در کانادا ممکن است تمام وقت، پاره وقت و یا کار فصلی باشند. بنابراین، درآمد آن‌ها هم می‌تواند بسیار متغیر باشد. عوامل دیگری هم در درآمد مشاغل جنرال در کانادا تاثیرگذار هستند که از این دست می‌توانیم به مدرک تحصیلی، سابقه کار، زمینه فعالیت، شرکتی که قصد دارید در آن کار کنید و شهر و استانی که در آن قرار دارد اشاره کنیم.

با توجه به عوامل متعددی که در این امر تاثیرگذار هستند، میانگین درآمد مشاغل جنرال در کانادا بر اساس نزدیک به ۴ هزار گزارش، ۱۷ دلار در ساعت اعلام شده است که معادل با ۳۳ هزار و ۱۵۰ دلار در سال می‌شود. یک فرد مبتدی در مشاغل جنرال کانادا می‌تواند ۲۹ هزار دلار در سال درآمد کسب کند و یک فرد باتجربه، ۴۴ هزار و ۸۴۹ دلار.

در جدول زیر می‌توانید میانگین درآمد مشاغل جنرال در برخی از استان‌های کانادا را مشاهده کنید:

استان میانگین درآمد مشاغل جنرال
ساسکاچوان ۴۰۹۵۰ دلار در سال
آلبرتا ۳۶۲۱۲ دلار در سال
مانیتوبا ۳۴۴۲۷ دلار در سال
انتاریو ۳۴۲۷۰ دلار در سال
نوا اسکوشیا ۳۴۰۱۸ دلار در سال
بریتیش کلمبیا ۳۳۶۸۹ دلار در سال
کبک ۳۳۱۵۰ دلار در سال
نیوبرانزویک ۳۱۳۵۰ دلار در سال
جزیره پرنس ادوارد ۲۶۵۲۰ دلار در سال

کار در کانادا برای ایرانیان؛ بررسی وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان

مزایای مشاغل جنرال در کانادا

درخصوص مزایای مشاغل جنرال در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اکثر این مشاغل به تخصص فنی و مهارت بالا نیاز ندارند و حتی با چند روز آموزش در حین کار هم می‌توان با همه جوانب آن‌ها آشنا شد.
  • تعداد مشاغل جنرال بسیار بیشتر از مشاغل تخصص و فنی است و پیدا کردن آن‌ها هم راحت‌تر است.
  • بسیاری از این مشاغل را بدون سابقه کار هم می‌توان انجام داد.
  • برای انجام مشاغل جنرال در کانادا نیاز به مدرک زبان با نمره بالا ندارید و اگر سطح زبان شما در حدی باشد که بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید هم کفایت می‌کند.
  • این مشاغل به مدرک تحصیلی نیاز ندارند یا اگر هم داشته باشند، در حد دیپلم دبیرستان یا نهایتا کالج است.
  • از این مشاغل می‌توانید به عنوان فرصتی برای کسب سابقه کار و تجربه استفاده کنید.
  • اگر محصل یا دانشجو هستید، این مشاغل کمک خرج بسیار خوبی در کنار بورسیه یا حمایت‌های مالی برای شما هستند.

معایب مشاغل جنرال در کانادا

در ارتباط با معایب مشاغل جنرال در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین و شاید بزرگ‌ترین ویژگی منفی مشاغل جنرال در کانادا درآمد کم آن‌ها است، به طوری که چندان به صرفه نیستند و فقط اگر دانشجو باشید و در کنار آن‌ها بورسیه یا کمک هزینه هم داشته باشید، به صرفه هستند. به عبارتی، فقط برای هزینه‌های روزمره کافی هستند و نمی‌توان با آن‌ها پس انداز کرد.
  • مشاغل جنرال امنیت شغلی چندان بالایی ندارند.
  • حجم کار و میزان فعالیت‌های بدنی در مشاغل جنرال معمولا زیاد است و کارهای سنگینی نظیر جابجایی وسایل، نظافت، دریافت و تحویل سفارش و مواردی از این قبیل هستند.
  • مزایای مشاغل جنرال به اندازه مشاغل تخصصی زیاد نیست و نهایتا شامل پک‌های هدیه و اقلامی نظیر مواد غذایی می‌شوند. از مواردی نظیر بیمه درمان و بیکاری هم خبری نیست.

اقتصاد کانادا؛ کانادا چندمین اقتصاد جهان است؟

کلام آخر

به کارهایی که به دانش فنی و تخصص چندان زیادی نیاز ندارند، شغل جنرال گفته می‌شود. مشاغل جنرال در کانادا معمولا برای دانشجویان خارجی که دوست دارند در کنار بورسیه یا کمک هزینه‌های خود، منبع درآمد دیگری هم داشته باشند، مناسب هستند. مزیت مشاغل جنرال در کانادا این است که اکثر افراد می‌توانند آن‌ها را انجام دهند و معمولا نیازی به سابقه کار ندارند.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول درباره کار جنرال در کانادا

کار جنرال شامل مشاغلی می‌شود که بدون نیاز به تخصص هم می‌توان آن‌ها را انجام داد. این مشاغل معمولا به دانش فنی یا مهارت چندان زیادی نیاز ندارند و هر کسی با هر سابقه کاری می‌تواند آن‌ها را انجام دهد.

مشاغل جنرال معمولا بین ۲۹۰۰۰ تا ۴۴۸۴۹ دلار در سال درآمد دارند. البته، یکسری از مشاغل جنرال استثنائی هم وجود دارد که درآمد بیشتری دارند و نمونه‌هایی از آن‌ها را در این مطلب نیز می‌توانید ببینید. اما همانطور که درآمد بیشتری دارند، به مهارت‌ها و تخصص بالاتری هم نیاز دارند.

یکی از شاخصه‌های مشاغل جنرال همین است که بدون سابقه کار هم می‌توان آن‌ها را انجام داد. این مشاغل نه تنها به سابقه کار، بلکه اکثرا به مدرک تحصیلی چندان بالایی هم نیاز ندارند و شما با دیپلم دبیرستان یا کالج هم می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

برای پذیرش در مشاغل جنرال، معمولا به مدرک زبان نیاز نیست؛ اما باز هم بستگی به کارفرما دارد. گذشته از این، شما در محیط کار خود باید بتوانید با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کنید. اگر هیچ آشنایی با زبان انگلیسی یا فرانسوی در کانادا نداشته باشید، در کار خود دچار مشکل خواهید شد و حتی ممکن است شغل‌تان هم در معرض خطر قرار بگیرد. به همین دلیل با وجود اینکه اکثر مشاغل جنرال در کانادا به مدرک زبان نیاز ندارند، اما توصیه کارشناسان موسسه کاناداپاس این است که حداقل در حد برقراری ارتباط و رفع نیازهای روزمره خود زبان بلد باشید.

مشاغل جنرال، بیشتر برای دانشجویان یا افرادی که منبع درآمد دیگری هم دارند مناسب هستند. به دید شغل دوم هم می‌توان به آن‌ها نگاه کرد. بهتر است یک منبع درآمد دیگر هم در کنار مشاغل جنرال داشته باشید. زیرا معمولا انجام یک شغل جنرال به تنهایی، برای پس انداز کردن کفایت نمی‌کند و فقط هزینه‌های روزمره را پوشش می‌دهد.