بر کسی پوشیده نیست که مهاجرت امری حساس است که زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین همواره باید به دنبال مقصدی بود که بتواند زندگی فرد را به بهترین شکل ممکن دچار تغییر کند. کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت است و عوامل متعددی وجود دارد که می توان با استناد به آن ها، این ادعا را ثابت کرد.

شاخص کیفیت زندگی، کیفیت آموزش، مهاجر پذیری کشور، شرایط کار، نحوه اخذ اقامت دائم و مواردی از این دست می توانند مهم ترین دلایلی باشند که فرد با توجه به آن ها بتواند شرایط زندگی خود را در آینده پیش بینی کرده و آینده بهتری برای خود رقم بزنند.

در این مقاله عوامل مختلفی را مورد سنجش قرار خواهیم داد تا مشخص شود چرا کانادا برای مهاجرت بی نظیر است. بدون شک عواملی که می تواند بر صحت این موضوع تاکید کند بسیارند و در این مقاله به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

بررسی برترین کشورهای جهان در اعطای اقامت دائم

یکی از بزرگترین دغدغه هایی که مهاجران با آن روبرو هستند، دریافت اقامت دائم پس از اقامت موقت آن ها در کشور مقصد است. در بسیاری از کشورهای جهان، شرایط سخت گیرانه ای برای اعطای اقامت دائم در نظر گرفته شده است برای مثال اقامت دائم در کشورهای حاشیه خلیج فارس تقریبا غیرممکن است. با این وجود، کانادا در این زمینه شرایط بسیار مناسبی دارد و بسیاری از افراد می توانند از طریق اکسپرس انتری اقامت دائم این کشور را  از ابتدای ورود خود بدست آورند.

در حال حاضر با توجه به شرایط نامناسب خاورمیانه و نزدیکی این منطقه به قاره اروپا، نرخ مهاجرت به قاره اروپا به عنوان پناهنده به شدت افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل است که نرخ مهاجرت به کانادا و آمریکا به عنوان مهم ترین کشورهای قاره آمریکا کاهش پیدا کرده است. در نمودار زیر، ده کشور اصلی جهان در رابطه با اعطای اقامت دائم معرفی شده اند.

تعداد شهروندان خارجی که موفق به اخذ اقامت دائم شده اند

کانادا، مطابق با نمودار فوق، به 286500 نفر از مهاجرین خارجی اقامت دائمی اعطا کرده است و آمار مهاجرین تاثیر گذار اقتصادی در این کشور نیز 2% نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این آمار شامل مهاجرین از طریق برنامه های اسکیل ورکر نیز شده است. بر اساس برنامه های انجام شده انتظار می رود تعداد مهاجرینی که در سال 2020 از کانادا اقامت دائم دریافت می کنند، به 340000 نفر برسد.

تعداد پناهجویان به تایید رسیده در کانادا در سال 2017، 41500 نفر بوده است که نسبت به سال گذشته آن 30% کاهش داده است. با این وجود، تعداد افرادی که در این سال درخواست پناهندگی خود را ثبت کرده اند، دو برابر شده است. این آمار نشان می دهد که کانادا سختگیری بیشتری برای اعطای اقامت دائم به پناهجویان در نظر گرفته است.

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان در دید مهاجران

یکی از مواردی که مهاجرت به کانادا را جذاب تر می کند، بررسی شرایط مهاجران در این کشور است. Usnews به عنوان یکی از معتبرترین منابع جهت دسترسی به آمارهای مختلف، کانادا را بهترین کشور برای مهاجران معرفی کرده است. بنا بر ارزش گذاری های این منبع، کانادا دومین کشور برتر جهان است و شاخص های مختلفی در این امر دخالت داده شده اند که مهم ترین آن ها، عوامل زیر هستند:

رتبه جهانی شاخص های مختلف ارزش گذاری زندگی در کانادا به گزارش USN

چنانچه مشاهده می شود، کانادا در تمامی شاخص ها جز 20 کشور برتر جهان قرار دارد و همین مسئله سبب شده است تا با امتیاز 99.4 از 100 به عنوان دومین کشور برتر جهان برای زندگی معرفی شود. با همه این تفاسیر، مهاجران کانادا را بهترین کشور جهان برای زندگی می دانند. در جدول زیر می توان 10 کشور برتر جهان از این نظر را مشاهده کنید.

در جدول زیر می توان 10 کشور برتر جهان از این نظر را مشاهده کنید.

جدول فوق به خوبی نشان می دهد که کانادا توانسته است در طول سال های گذشته با ارتقا کیفیت زندگی مهاجران، جایگاه برترین کشور را برای خود به ارمغان آورد.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین زبده کاناداپاس تماس حاصل فرمایید.

تماس رایگان از ایران (ارتباط مستقیم با دفتر کانادا): 02182802280

کانادا در جمع بهترین کشورهای جهان از نظر شاخص کیفیت زندگی

یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه ویژه داشت کیفیت زندگی در کانادا است. بدیهی است که تفاوت های عمده ای میان کیفیت زندگی در شهرهای مختلف کانادا دیده می شود اما کانادا با امتیاز کلی 160.6 از نظر کیفی درکیفیت “بسیار بالا” قرار دارد. در جدول زیر، کیفیت های کمی و کیفی زندگی در کانادا مطرح شده است.

کانادا در جمع بهترین کشورهای جهان از نظر شاخص کیفیت زندگی

ویکتوریا، اوتاوا، کبک، ونکوور و کلگری، 5 شهر برتر کشور کانادا از نظر شاخص کیفیت زندگی هستند.

برای مطالعه درباره بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ایرانیان این مقاله را از دست ندهید.

چرا کانادا برای مهاجرت تحصیلی بی نظیر است؟

یکی از راه های ورود به کشور، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلی است. تحصیل برای افراد زیر 18 سال در مدارس کانادا و همچنین برای افراد بالای 18 سال در دانشگاه ها و کالج های دولتی و خصوصی امکان پذیر است. یکی از مهم ترین عواملی که تحصیل در کانادا را ارزشمند می سازد، کیفیت آموزش در کانادا در مقایسه با برترین دانشگاه های جهان است. در جدول زیر جایگاه علمی برترین دانشگاه های کانادا در سطح جهان نشان داده شده است.

جایگاه علمی برترین دانشگاه های کانادا در سطح جهان

چنانچه قابل مشاهده است، در میان 250 دانشگاه برتر جهان، نام 10 دانشگاه کانادا دیده می شود که خود نشانگر ارزش بالای تحصیل در این کشور از نظر علمی است. با این وجود کیفیت بالای آموزش در کانادا، تنها مزیت تحصیل در این کشور نیست. افرادی که به عنوان دانشجو به کانادا مهاجرت می کنند، می توانند از راه قانونی اجازه اقامت همسر و فرزندان خود در کانادا را بدست آورند. در این حالت، همسر فرد اجازه پیدا خواهد کرد تا مشغول به کار شود از طرفی اجازه تحصیل به فرزندان دانشجوی نیز داده خواهد شد. این اجازه اقامت وابسته به مدت اقامت شخص اصلی است.

دانشجویان خارجی در طول تحصیل خود در کشور کانادا این اجازه را خواهند داشت تا به صورت قانونی و به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند. این اجازه کار ممکن است خارج یا درون دانشگاه باشد. اجازه کار در خارج از محیط دانشگاه شامل 20 ساعت کار در هفته می شود. در تعطیلات برنامه ریزی شده مانند تعطیلات زمستان و تابستان فرد می تواند به صورت تمام وقت مشغول به کار شود یا در 2 شغل نیمه وقت به فعالیت بپزدازد. برای دریافت اجازه کار، فرد باید یک دانشجوی تمام وقت باشد و همچنین اجازه قانونی کار به عنوان دانشجو را داشته باشد.

نکته قابل تامل دیگر درباره تحصیل در کانادا، امکان کار پس از تحصیل در این کشور است. دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از کانادا دریافت کرده اند، می توانند اجازه اقامت پس از تحصیل را دریافت کنند. اجازه اقامت در کانادا پس از تحصیل به طول مدت تحصیل فرد بستگی دارد. این اقامت فرصت بسیار مناسبی برای فرد است تا بتواند شغل مناسبی در کانادا یافته و بتواند از طریق ویزای کاری در این کشور اقامت خود را ادامه داده و در نهایت اقامت دائمی کانادا را دریافت کند.

بررسی اقتصاد کانادا در سال 2020

یکی دیگر از مسائلی که اثبات کننده بی نظیر بودن کانادا برای مهاجرت است، شرایط اقتصادی این کشور است. در پایان سال 2019، شیوع ویروس کانادا اقتصاد جهان را به شدت تحت تاثیر قرار داد و سبب شد تا رشد اقتصادی بسیاری از کشورها متوقف شود. چین و آمریکا قدرت های اول اقتصادی جهان هستند و اختلاف آن ها با سایر کشورهای جهان به وضوح قابل رویت است. بر اساس آمارهای منتشر شده در سال 2020، کانادا به عنوان دهمین کشور بزرگ جهان از نظر بزرگی اقتصاد شناخته شده است. در نمودار زیر کشورهای سوم تا دهم جهان از این نظر در طی دو سال 2019 و 2020 به تصویر کشیده شده اند.

تفاوت بزرگی اقتصاد کشورهای برتر جهان در سال های 2019 و 2020به میلیارد دلار

کانادا همچنین موفق شده است تا با شاخص 7.42 در کنار نیوزلند به عنوان دهمین کشور امن جهان به منظور سرمایه گذاری تبدیل شود.

ایسلند، سوئیس، فنلاند، پورتغال، اتریش، نروژ، قطر، سنگاپور و دانمارک تنها کشورهایی هستند که با اختلاف ناچیز موفق شده اند در سال گذشته جایگاه بهتری از این نظر نسبت به کانادا برای خود پیدا کنند. نمودار زیر به درستی جایگاه کانادا از نظر امنیت سرمایه گذاری در جهان را نشان می دهد.

شاخص امنیت سرمایه گذاری در کشورهای برتر جهان

از طرف دیگر، کانادا به عنوان پنجمین کشور برتر جهان برای زندگی زنان معرفی شده است و این در حالی است که این کشور در سال 2018 جایگاه 16 جهان را از این حیث در اختیار داشته است. بدیهی است که این موضوع می تواند آسودگی خاطر بیشتری برای زنان جهت زندگی در این کشور فراهم آورد.

ما در این مقاله موضوعات مختلفی در رابطه با اهمیت مهاجرت به کانادا را مطرح کرده ایم اما بدیهی است که فاکتورهای بیشماری در جذابیت مهاجرت به کانادا دخیل هستند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت به کشور کانادا، می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

کانادا کشوری با تنوع فرهنگی فراوان

کانادا کشوری با فرهنگ های متفاوت است و یکی از بالاترین نرخ مهاجرت در جهان را به خود اختصاص داده است. در سال 2018 کانادا بیش از 310000 مهاجر جدید را در خاک خود پذیرفته است و درصد قابل توجهی از آن ها از طریق اسکیل ورکر وارد کانادا شده اند. در حدود 40% از مهاجرین به کانادا، افرادی هستند که قصد پیوستن به اعضای خانواده خود را داشته و یا در این کشور اعلام پناهندگی می کنند. در حدود 21.9% از جمعیت کانادا افرادی هستند که خارج از خاک این کشور متولد شده اند.

در حال حاضر افراد با فرهنگ های متفاوت با حفظ سنت های پیشین خود و البته مذاهب مختلف در کانادا در یک هارمونی قابل توجه در کنار هم زندگی می کنند. بیش از 30 خرده فرهنگ با جمعیت بالای 100000 نفر در کانادا حضور دارد و نکته قابل توجه آنکه 11 خرده فرهنگ در کانادا با جمعیت بالای یک میلیون نفر دیده می شود. شهرهای تورنتو، مونترئال و ونکوور به صورت چشمگیری نماینگر این تفاوت های فرهنگی هستند.

پاسخ نهایی به اهمیت مهاجرت به کانادا

اشاره کردیم که کانادا یکی از کشورهای جهان است که فرهنگ ها و باورهای مختلف را در خود جای داده است. مردم با تفکرات متفاوت به راحتی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و شاخص بالای امنیت در این کشور به خوبی این مسئله را ثابت می کنند. از سوی دیگر راه های متفاوتی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که می تواند مسیر همواری را پیش روی متقاضی ورود به این کشور قرار دهد.

کیفیت آموزش در کانادا در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و امتیازات فراوانی که در دریافت ویزای تحصیلی کانادا از جمله؛ شانس دریافت ویزای همراه، اجازه کار دانشجویی، شانس دریافت بورسیه و اجازه اقامت پس از تحصیل وجود دارد، بر جذابیت دریافت این ویزا به صورت چشمگیری افزوده است. درصد کم بیکاری در استان های مختلف کانادا و کاهش نرخ بیکاری در ماه های اخیر نشان دهنده قدرت دولت های مستقر در کانادا در برابر کنترل بیماری کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد این کشور بوده است. از همین روست که کانادا به عنوان دهمین کشور امن جهان برای نیروی کار حرفه ای شناخته شده است.

از طرف دیگر، کانادا به عنوان پنجمین کشور برتر جهان برای زندگی زنان معرفی شده است و این در حالی است که این کشور در سال 2018 جایگاه 16 جهان را از این حیث در اختیار داشته است. بدیهی است که این موضوع می تواند آسودگی خاطر بیشتری برای زنان جهت زندگی در این کشور فراهم آورد.

ما در این مقاله موضوعات مختلفی در رابطه با اهمیت مهاجرت به کانادا را مطرح کرده ایم اما بدیهی است که فاکتورهای بیشماری در جذابیت مهاجرت به کانادا دخیل هستند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت به کشور کانادا، می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس از شما دعوت میکند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

پرسش های رایج درباره دلایل بی نظیر بودن کانادا برای مهاجرت

به دلیل کیفیت بالای آموزش در کانادا و نیز افرادی که به عنوان دانشجو به کانادا مهاجرت می کنند، می توانند از راه قانونی اجازه اقامت همسر و فرزندان خود در کانادا را بدست آورند.

با اقداماتی که دولت کانادا و برنامه‌های سال‌های آینده، اقتصاد کانادا اقتصادی کم‌رقیب است و با حمایت از تولید، نقش فعال کانادا در تجارت بین‌الملل و سیاست جذب سرمایه‌های خارجی می‌توان به کانادا به عنوان یک کشور مطمئن برای انجام فعالیت‌های اقتصادی فکر کرد.

ویکتوریا، اوتاوا، کبک، ونکوور و کلگری