یکی از تجارت‌های پرسود در جهان، راه‌اندازی و اداره کافی‌شاپ‌ها یا همان کافه‌ها است. طبیعتا کشور کانادا نیز از این موضوع مستثنی نیست. صاحبان کافی‌شاپ‌ها در کانادا اغلب آورده مالی مناسبی دارند و ماهیانه از سود تجارتی که راه‌اندازی کرده‌اند، استفاده می‌کنند.

به طور کلی، بسیاری از افراد تلاش می‌کنند که با ثبت شرکت در کانادا، راه مهاجرت به این کشور را برای خودشان باز و از سوی دیگر کسب و کارشان را نیز توسعه بدهند؛ اما در عین حال برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند که با افتتاح یک کسب و کار جدید، شرایط بهتری را برای توسعه تجارت خود فراهم کنند؛ که راه‌اندازی کافی شاپ، یکی از همین روش‌ها محسوب می‌شود.

درست است که کافی‌شاپ‌ها در صنعت رستوران‌داری، سریع‌ترین رشد را به‌ویژه در سال‌های اخیر داشته‌اند، اما به هر حال این موضوع همانند سایر برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا، علاوه بر اینکه نیازمند هزینه است، ممکن است با ریسک‌های احتمالی نیز همراه باشد که شما می‌توانید با در اختیار داشتن اطلاعات درست و دقیق، میزان این ریسک‌ها را تا اندازه زیادی کاهش دهید.

بر همین اساس، تلاش کرده‌ایم که در این گزارش توضیحاتی درباره جزئیات و شرایط راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا، توضیحاتی را ارائه بدهیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل در این مسیر گام بردارید.

کافی‌شاپ؛ روشی برای مهاجرت به کانادا

نکته مهم در زمینه راه‌اندازی کافی‌شاپ در کشور کانادا این است که به صورت کلی اگر فردی بخواهد در این کشور، یک کافی‌شاپ تاسیس کند باید اقامت دائم کانادا (PR) را داشته باشد.

در این صورت فرد متقاضی بدون موانع خاصی، می‌تواند مجوز کار خود را دریافت کند. اما چطور می‌توان به واسطه راه‌اندازی کافی‌شاپ به کانادا مهاجرت کرد و اقامات دائم گرفت؟!

برای پاسخ به این پرسش بهتر است بدانید که شما برای مهاجرت به کانادا از طریق راه‌اندازی کافی‌شاپ باید یا درخواست استارت آپ داشته باشید یا اینکه به‌عنوان کارآفرین مهاجرت کنید.

در واقع برنامه مهاجرتی شما اینگونه خواهد بود که یا باید به عنوان کارفرما اقدام یا اینکه روش ویزای استارتاپ کانادا را انتخاب کنید. هر کدام از این روش‌ها می‌تواند در صورت فراهم بودن شرایط و معیارهای لازم، منجر به دریافت اقامت دائم این کشور شود.

این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که برای اینکه بتوانید در کشور کانادا کافی‌شاپ راه‌اندازی کنید، نیاز به مجوز کاری دارید که به دسته اصلی تقسیم می‌شود:

  • مجوز کار کارفرما بر اساس ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار کانادا یا LMIA
  • مجوز کار کارفرما بر اساس برنامه بین‌المللی کار موقت کانادا یا IMP
مهاجرت به کانادا از طریق راه اندازی کافی شاپ

شرایط اولیه برای راه‌اندازی کافی‌شاپ

راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا یکی از روش‌های پرطرفدار محسوب می‌شود و افراد زیادی به دنبال عملی کردن این روش هستند که به واسطه تاسیس یک کافه در یکی از استان‌ها و شهرهای کانادا، بتوانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

اما در نظر داشته باشید که برای انجام این کار باید حتما موارد مهمی همچون میزان هزینه‌ها، درآمد، آینده شغلی و شرایط انجام این کار را به دقت هرچه تمام‌تر مورد بررسی قرار دهید.

خرید یا راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا، می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. در همین راستا در این بخش از گزارش به شرایط اولیه این کار پرداخته شده است:

  • بهتر است فرد متفاضی به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشد.
  • بهتر است فرد متقاضی دانش و تجربه کافی در حوزه مورد فعالیت خود (در این مورد کافی شاپ) را داشته باشد.
  • داشتن یک برنامه تجاری درست و دقیق (بیزنس پلن) می‌تواند در نتیجه کار بسیار موثر باشد.

در ادامه گزارش به هر کدام از این موارد با جزئیات بیشتری پرادخته خواهد شد.

3 اصل اساسی برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا

شما برای اینکه بخواهید برای روش راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا اقدام کنید، باید سه اصل مهم و اساسی را در نظر داشته باشید که بیشتر از هر موضوع و شرط دیگری، حائز اهمیت هستند:

  • باید حداقل هزینه‌های شش ماه حضور خود در کانادا را داشته باشید و بتوانید هنگام اقدام، اسناد مربتط به آن را ارائه دهید.
  • داشتن یک برنامه‌ریزی تجاری درست و دقیق برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا راه پذیرش را بسیار آسان‌تر می‌کند.
  • تلاش کنید که مطابق با معیارها و قوانین هر استان پیش بروید.
مدارک لازم برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا

برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا به چه مدارکی نیاز داریم؟

برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت سند LMIA‌ به منظور راه‌اندازی کافی شاپ در کانادا عبارتند از:

  1. کپی از پاسپورت معتبر فرد متقاضی
  2. مدارک مربوط به وضعیت تاهل
  3. داشتن یک طرح تجاری کارآمد
  4. داشتن سابقه مدیریتی یا مالکیتی
  5. چرخش مالی حداقل ۶ ماه گذشته (درصورت داشتن سند ملکی، شرایط متفاوت است)

آیا درباره شرایط راه اندازی یا خرید گلخانه در کانادا به عنوان یک بیزینس سودآور اطلاعات دارید؟

حداقل سرمایه برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا

هزینه راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا متناسب با معیارها و شرایط، متغییر است. اما به صورت کلی حداقل سرمایه لازم برای راه‌اندازی کافی شاپ بر اساس ابعاد بیزنس، منطقه و شهر از 75 هزار دلار آغاز می‌شود.

مراحل راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا

مراحل راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا؛ از صفر تا صد

مرحله اول: نوشتن بیزینس پلن

اولین قدم برای راه‌اندازی کسب و کار کوچک، تنظیم یک طرح تجاری یا بیزینس پلن است. توجه داشته باشید، بیزینس پلنی که توسط صاحبان تجارت نوشته می‌شود، بسیار فراتر و دقیق‌تر از پیشنهادی کلی برای تامین هزینه‌های مورد نیاز است.

در یک طرح تجاری، فرد متقاضی باید تمام مراحلی که لازم برای رسیدن به هدف خود طی ‌کند را بنویسد. همچنین در طرح تجاری باید مشخص شود که چرا افتتاح یک کافی‌شاپ می‌تواند برای فرد متقاضی مناسب باشد.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید که یک کافی‌شاپ چه میزان درآمد می‌تواند داشته باشد؟ اما پیش از پاسخ به این پرسش باید بدانید که درآمد یک کافی شاپ به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر فرد بسته به توانایی‌های خود می‌تواند، درآمد متفاوتی داشته باشد.

به صورت کلی اما درآمد بالا و بازگرداندن سرمایه اولیه پرداخت شده برای این تجارت، به این موضوع بستگی دارد که شما در چه بازه زمانی می‌توانید یک دایره از مشتریان ثابت را به دست آورده باشید.

عوامل دیگری که می تواند در این زمینه موثر باشند عبارتند از هزینه های کلی پرداخت شده برای شروع کار، میزان حقوق و دستمزد، هزینه‌های پرداخت‌شده برای تجهیزات و غیره. از سوی دیگر بازاریابی شبکه‌ای و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی (دیجیتال مارکتینگ) نیز می‌تواند به شدت به کسب و کار شما در این زمینه، کمک کند.

در مجموع عوامل متعددی برای بازگشت سرمایه وجود دارد که رسیدن به نتیجه نهایی را دشوار می‌کند. با توجه به این که صنعت کافی‌شاپ پتانسیل بالایی دارد، می‌توان انتظار داشت که با کار سخت و همچنین برنامه‌ریزی هوشمندانه، می‌توان حداکثر میزان بازگشت سرمایه (ROI) را تجربه کرد.

راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک اما ممکن است چالش‌های فراوانی را به همراه داشته باشد که البته می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق این چالش را پشت سر گذاشت. 

مرحله دوم: یافتن و توسعه مکان

یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند موفقیت راه‌اندازی کافه را تضمین کند، موقعیت مکانی و طراحی  کافی شاپ است. هزینه یافتن فضای مناسب به موقعیت و اندازه کافی شاپ بستگی دارد. عواملی مانند دسترسی نیز می‌تواند در سطح درآمد یک کافی شاپ موثر باشد.

مرحله سوم: محاسبه هزینه‌های مربوط به خرید تجهیزات

تجهیزات مربوط به تهیه نوشیدنی‌ها یکی از مهمترین بخش‌هایی است که می‌تواند در سودآوری تجارت شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. بدون تردید تجهیزاتی که هر تجارت به آن نیاز خواهد داشت، با دیگری متفاوت است.

برخی از تجهیزاتی که باید برای یک کافی‌شاپ خریداری کرد، عبارتند از:

  • سیستم‌های تصفیه آب
  • آسیاب قهوه صنعتی و قهوه ساز
  • دستگاه اسپرسوساز
  • نوع بیزنس خود را مشخص کنید

مرحله چهارم: نوع شراکت را مشخص کنید

اگر بخواهید تمام  مراحل راه ‌ندازی کافی شاپ به عهده خودتان باشد، مالکیت انفرادی آن را خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید از همان ابتدا شریک تجاری نیز داشته باشید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که حتما فرد امین و مطمئنی را انتخاب کنید تا در میانه راه دچار ضرر نشوید.

مرحله پنجم: ثبت و انجام دستورات قانونی

ثبت‌نام تجاری یکی از ملزومات راه‌اندازی کسب و کار تجاری در کانادا است. برای انجام این کار باید حتما از مجاری قانونی اقدام کنید و مطمئن شوید که حتما این تجارت به نام خود شما ثبت شده باشد.

مرحله ششم: دریافت مجوز

اخذ مجوزهای لازم هر استان از دیگر اقدامات مهم و اصلی است که باید انجام دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که قوانین دریافت مجوز در هر استان متفاوت است.

مرحله هفتم: یافتن نیروی کار و محصولات غذایی

بعد از انجام امور بیمه کافی‌شاپ باید به سراغ پیدا کردن نیروی کار و سپس خرید محصولات غذایی مورد نیاز بروید. در آینده می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در این رابطه به دست آورید، چراکه این بخش مهمی از پروسه کاری شما به حساب می‌آید.

در صورتی که بتوانید این هزینه‌ها را به خوبی پیگیری کنید، قادر خواهید بود تا سود و درآمد واقعی خود را تخمین بزنید.

در نهایت حتما این نکته را در نظر داشته باشید که شما می‌توانید با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان این حوزه، راه درست‌تری و البته آسان‌تری را برای رسیدن به هدف مورد نظر خود، طی کنید.

موسسه «کاناداپاس» که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند، کلیه مسیرهای درست را با توجه به شرایط فردی شما، پیشنهاد می‌دهد و شما را در انجام راه‌ منتخبتان تا نقطه پایانی، همراهی می‌کند.

مجوزهای لازم برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا

همانطور که پیشتر نیز به این موضوع اشاره کردیم، مجوزهای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا از هر استان به استان دیگر و حتی گاهی در برخی از شهرها نیز با هم متفاوت است.

بنابراین بهتر است که بعد از انتخاب شهر مورد نظر خود، قوانین مربوط به دریافت مجوز را در شهری که انتخاب کرده‌اید به طور کامل مطالعه کنید. پیشنهاد می‌شود که در این زمینه حتما از نظرات کارشناسان این حوزه استفاده کنید تا بتوانید مراحل قانونی را به درستی پشت سر بگذارید.

در ادامه برای آشنایی کلی با این مقوله به معرفی برخی از الزامات قانونی مهم برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا، پرداخته‌ایم:

بیمه تجارت و مسئولیت

گواهی کنترل‌کننده مواد غذایی

گواهی بازرسی بهداشتی

شناسه پرداخت‌کننده مالیات
گواهی آتش‌نشانی

بیمه آشپزخانه

گواهی ثبت

مجوز کسب و کار
توافقنامه عدم افشا

طرح کسب و کار

قرداد کار

کتابچه راهنمای کارمند
پروانه ساختمان

مجوز موسیقی

حق امتیاز یا مجوز علامت تجاری

گواهی کارت شناسایی مدیر غذا و نوشیدنی صادرشده توسط منطقه

نگهداری سوابق خرید مواد غذایی و ثبت سوابق (اگر در زمینه فروش تنقلات فعالیت دارید)

انبار، کمیسیون یا تسهیلات پشتیبانی خدمات که نیازهای عملیات واحد فروش را برآورده می‌کند

کپی مجوز برای تسهیلات پشتیبانی خدمات یا گزارش بازرسی اخیر

راه اندازی شرکت حمل و نقل در کانادا و الزامات آن را در این مقاله مطالعه کنید.

چه بیمه‌ای برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا لازم است؟

شما برای راه‌اندازی هر نوع کسب و کاری در کشور کانادا نیاز به دریافت بیمه دارید که متناسب با حرفه و تجارتی که انتخاب می‌کنید، طبیعتا نوع آنها نیز متفاوت خواهد بود.

در این میان با توجه به اینکه راه‌اندازی کافی شاپ از جمله تجارت‌هایی است که به صورت مستقیم به مواد غذایی و نوشیدنی، مرتبط است از اهمیت بیشتری برخوردار است و دریافت بیمه‌های مورد نیز برای راه‌اندازی این حرفه، بخش مهمی از این فرآیند را تشکیل می‌دهد.

بر همین اساس در این بخش به برخی از مهمترین بیمه‌هایی که برای راه‌اندازی کافی‌شاپ باید دریافت کنید، پرداخته شده است:

بیمه سلامت بیمه عمومی
بیمه آشپزخانه بیمه مسئولیت
هزینه‌های بیمه از کارافتادگی غرامت کارگران

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هر کدام از این بیمه‌ها و چگونگی دریافت آنها، می‌توانید با کارشناسان حقوقی ما در «کاناداپاس» در ارتباط باشید.

شروع کار شما به‌عنوان فردی که به راه اندازی کافی شاپ در کانادا علاقه‌مند است نیازمند به در نظر گرفتن همه جوانب کار در این خصوص است. یکی از این عوامل انتخاب بهترین شهر برای راه اندازی کافی شاپ در کانادا است.

خرید شعبه مک دونالد در کانادا و هر چیزی که باید درباره آن بدانید.

کدام شهرهای کانادا برای راه‌اندازی کافی‌شاپ مناسب است؟

عوامل بسیار زیادی می‌تواند در انتخاب شهری که می‌خواهید در آن کافی‌شاپ خود را راه‌اندازی و احیانا در همان شهر هم زندگی کنید، تاثیرگذار باشد.

اما در این بخش به معرفی برخی استان‌ها و شهرهایی پرداخته‌ایم که می‌توانند گزینه‌های مناسب‌تری برای راه‌اندازی کسب و کار جدید و به‌ویژه تاسیس کافی‌شاپ، هستند.

 

ونکوور آلبرتا (ادمنتون) مونترال تورنتو
آنتاریو کلونا وینیپگ بریتیش کلمبیا، Squamish
ساسکاتون, ساسکاچوان Grande Prairie, آلبرتا High River Vaughan
Lethbridge واترلو Kernville Whitby

دغدغه‌های مالی برای تاسیس یک کافی‌شاپ در کانادا

  • سرمایه اولیه

در وهله نخست باید مطمئن شوید که آیا خودتان به تنهایی می‌توانید سرمایه راه‌اندازی و گردش یک کافی‌شاپ را در کانادا بپردازید یا خیر. برای این کار لازم است که حتما اطلاعات دقیق و درست داشته باشید و بتوانید هزینه‌ها را به درستی برآورد کنید.

در صورتی که متوجه شدید به تنهایی از عهده تامین سرمایه مورد نیاز برنمی‌آیید، باید به فکر یک شریک تجاری مطمئن باشید.

  • ارزیابی دقیق از سود و ضرر احتمالی

پیشنهاد می‌شود که موضوعات مالی کافی‌شاپ را از همان ابتدا به یک حسابدار حرفه‌ای بسپارید تا میزان سود و ضرر را به‌درستی محاسبه کند و به شما مرتب گزارش بدهد. اگر نمی‌توانید یک حسابدار استخدام کنید، بهتر است از نرم‌افزارهای آنلاین حسابداری استفاده کنید.

  • هزینه‌های روزانه زندگی

شک نکنید که شش ماه نخست حضورتان در کانادا به شدت صرف امورات مربوط به راه‌اندازی کافی‌شاپ می‌شود و به همین خاطر هم باید حتما هزینه‌های زندگی خودتان را نیز از قبل برای شش ماه آماده کرده باشید.

در واقع بهتر است اینگونه بگوییم که طبیعتا در ماه‌های نخست سوددهی نخواهید داشت و بهتر است برای تامین هزینه‌های زندگی روی این سودهی، حداقل در شش ماه نخست، حساب باز نکنید.

  • تبلیغات

تبلیغات تاثیر بسیاری زیادی در رونق کسب و کار شما خواهد داشت. می‌توانید در این زمینه از نیروهای فعال در حوزه بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و از همان آغاز کار مسیر جذب مشتری را برای خودتان فراهم کنید.

هزینه‌های راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا

نگاهی به هزینه‌های راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا

به طور کلی هزینه راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا متناسب با معیارها و شرایط، متغییر است. اما به صورت کلی حداقل سرمایه لازم برای راه‌اندازی کافی شاپ  مبلغی حدود ۷۵ هزار تا 250 هزار دلار است.

اما در ادامه این بخش به صورت جزئی‌تری به هزینه‌های راه‌اندازی کافی‌شاپ در بخش‌های مختلف پرداخته شده است:

  • هزینه اجاره ملک برای راه‌اندازی کافی‌شاپ

هزینه اجاره یا خرید یک فضای تجاری:  در چنین شرایطی بدیهی است که اجاره یک ملک یا فروشگاه در مکانی که می‌تواند متقاضیان بیشتری داشته باشد، سودآوری را افزایش می‌دهد، اما می‌تواند در میزان هزینه‌های مربوط به اجاره بها نیز نقش بسزایی داشته باشد.

هزینه‌های پرداخت انرژی:  زمانی که قصد دارید یک کسب و کار جدید راه‌اندازی کنید، باید هزینه‌های اتصال برق، گاز و آب را نیز پرداخت کنید که به هزینه‌های افتتاح کافی‌شاپ شما اضافه می‌شود.

هزینه نوسازی: ممکن است مغازه ای که اجاره می کنید، شرایط مناسبی برای تبدیل شدن به یک کافی شاپ را نداشته باشد و شما ناچارا در مسیری حرکت کنید که آن را به فضایی شبیه به این مکان تبدیل کنید. ممکن است این هزینه های جدید در زمینه خرید تجهیزات، تزئینات، چراغ ها، وسایل پذیرایی، فریزها، یخچال و غیره پرداخت شوند.

هزینه اجاره یک واحد تجاری در شهر تورنتو: عوامل مختلفی می‌تواند در میزان هزینه اجاره یک واحد تجاری در این شهر اثرگذار باشد با این حال می‌توان یک کلیت را در این رابطه به دست آورد. در جدول زیر هزینه اجاره بهای ماهانه برخی از فروشگاه‌های موجود برای اجاره در شهر تورنتو در آخرین روزهای سال 2022 نشان داده شده است.

اجاره بهای ماهانه متراژ به متر مربع آدرس تقریبی
3400$ 93 986 جاده کینگستون
3500$ 93 237 خیابان جرارد شرقی
3750$ 65 598 خیابان ریچموند غربی
3900$ 49.2 1689 خیابان بیویو
1566$ 43.6 622 خیابان کالج
2200$ 63.1 205 خیابان یانگ
2300$ 74.3 335 خیابان جین
2670$ 66.1 4 خیابان کویین غربی

طبیعتا تحقیقات اولیه درباره هزینه‌های مربوط به اجاره یک ملک به عنوان محل کسب و کار از جمله موارد مهمی است که علاقه‌مندان به کسب و کار باید پیش از ورود به کانادا آن را مورد بررسی قرار دهند. از این رو مطالعه هزینه ها و قیمت مغازه در کانادا را در اولویت خود قرار دهید.

  • هزینه تهیه تجهیزات برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا

یکی از سخت‌ترین تصمیماتی که هر فرد هنگام ورود به صنعت غذا و نوشیدنی باید اتخاذ کند، این است که به چه تجهیزاتی نیاز دارد و چه تعداد از آنها را باید خریداری کند. به صورت کلی برای تهیه دستگاه‌های لازم برای آماده‌سازی نوشیدنی‌ها ممکن است ناچار شوید مبلغی در حدود 10 هزار دلار یا بیشتر را پرداخت کنید. این مساله به خوبی نشان می‌دهد که راه‌اندازی یک کافی‌شاپ تا چه اندازه می‌تواند برای شما پرهزینه باشد.

یک قانون کلی در این رابطه وجود دارد که مسیر حرکت خود را آهسته طراحی کنید و هر زمان که بودجه شما به حد کفایت رسید، تجهیزات خود را گسترش دهید. رشد تدریجی یک کسب و کار به جای استفاده از برنامه‌ریزی‌های بلندمدت که شامل اعداد غیرواقعی می شود، به شما قدرت می‌دهد که با کمترین حاشیه ممکن، مدیریت مالی کافی‌شاپ خود را کنترل کنید.

برخی از اولین تجهیزاتی که هر کافی شاپ به آنها نیاز دارد، عبارتند از:

  • دانه‌های خوراکی شامل چای و قهوه
  • فنجان‌ها و لیوان‌های کاغذی
  •  ظروف
  • لیوان‌های پلاستکی شفاف
  •  دستمال
  •  همزن
  •  نی
  • درپوش
  • خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها
  • بسته به نیاز کافی شاپ، باید مواردی مانند چای، آب معدنی، آبمیوه، محصولات پخته‌شده، سالاد، ساندویچ‌های آماده، بستنی و غیره را در اختیار داشته باشید.
  • شیر و پودر کاکائو
  • خوراکی‌هایی مانند خامه، بسته‌های شکر طبیعی، جایگزین‌های با کالری کم، شربت‌ها و …

هزینه دیگری که با آن روبه‌رو می‌شوید، مربوط به تکنولوژی تراکنش است. به عنوان مثال استفاده از نرم‌افزارهای پوز می‌تواند هزینه ای بین 50 تا 200 دلار در ماه را به هزینه‌های کلی شما اضافه کند. در حالی که سخت افزارهای مربوط به آن در حدود 1200 تا 4 هزار دلار هزینه دربردارد.

اگرچه ممکن است این مقدار از هزینه برای شما زیاد باشد، اما باید در نظر داشته باشید که در اختیار داشتن چنین امکانی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کنید.

در نظر داشته باشید که مانند هر تجارت دیگری، راه‌اندازی کافی‌شاپ نیز می‌تواند هزینه‌های جانبی زیادی به همراه داشته باشد. هزینه‌هایی که می تواند برای حفظ و نگهداری تجهیزات و همچنین تعمیر آنها به شما تحمیل شود.

هزینه‌هایی مانند راه‌اندازی سیستم‌های امنیتی و بیمه نیز از جمله هزینه‌هایی هستند که هر فرد برای توسعه کسب و کار خود باید آنها را نیز در نظر داشته باشد.

یکی دیگر از هزینه هایی که برای راه اندازی کافی‌شاپ در کانادا باید به آن توجه داشته باشید، بازاریابی است. بازاریابی بدون تردید یکی از ملاحظات کلیدی برای یک کافی شاپ در حال رشد است. شما به کمک تبلیغات می‌توانید در بازار سر و صدا به پا کنید.

اگر یک مشاور خوب در کنار شما حضور داشته باشد، می‌توانید شرایط مناسب‌تری در بازاریابی داشته باشید و هزینه‌ها را در این زمینه را کاهش دهید. شما باید ابزارهایی داشته باشید که بتوانید به کمک آن سابقه مشتریان خود را ضبط کنید و لیستی از مشتریانی داشته باشید که می‌توانید محصولات خود را بهتر به آنها بفروشید.

هزینه‌های غذا و نیروی کار برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا
  • هزینه‌های غذا و نیروی کار برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا

در صنعت غذایی، هزینه‌های غذا و نیروی کار جزو هزینه‌های اولیه محسوب می‌شود. هزینه‌های اولیه، زمانی که به عنوان درصدی از کل درآمد در نظر گرفته می‌شوند، نباید از 60 تا 65 درصد بیشتر شوند.

در این میان اما در مقایسه با رستوران‌ها و سایر کسب و کارهای مربوط به غذا و نوشیدنی، کافی‌شاپ‌ها مسیر ساده‌تری را در اختیار دارند، به ویژه اگر در کنار قهوه، منوی وسیعی از خوردنی‌ها را نیز ارائه کنند.

به صورت کلی در اکثر رستوران‌ها اصول زیر رعایت می‌شود:

  • 60  تا 65 درصد از هزینه‌های اولیه مربوط به نیروی کار است.
  • هزینه های غذا و نوشیدنی در حدود 28 تا 35 درصد از فروش کل است.
  • برای قهوه‌های معمولی 15 تا 20 درصد و برای قهوه‌های خاص 12 تا 18 درصد.
  • برای درصد بالاتری از هر نوع خوراکی که سرو می‌کنید، باید هزینه‌های غذا را زیر 25 درصد نگه دارید تا فرصت‌های بهتری در اختیار نیروهای کار قرار بگیرد.

بیزینس پلن شما باید شامل بخشی باشد که در آن درآمد مورد انتظار خود را پیش‌بینی کرده باشید و با استفاده از آن بتوانید هزینه‌های مورد نظر خود در هر وعده را محسابه کنید. این به شما نشان می‌دهد که چه مقدار هزینه برای رسیدن به هدف خود دارید و در نهایت بودجه در دسترس شما برای استخدام نیروی کار چقدر است.

  • هزینه‌های اخذ مجوز برای راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا

به صورت کلی برای راه‌اندازی یک کافی شاپ، به چندین نوع مختلف مجوز و همچنین بیمه تجاری نیاز دارید که شامل موارد زیر است:

مجوز کسب‌وکار: به طور کلی، ثبت یک کسب‌وکار ۵۰ دلار هزینه دارد. مبلغی که برای مجوز کسب‌وکار می‌پردازید به نوع کسب‌وکار بستگی دارد. شما می‌توانید مجوز کسب‌وکار را از دولت محلی خود دریافت کنید.

مجوز ساختمان: شما  باید مجوز ساختمان مورد نظر خود را از اداره ساختمان منطقه خود دریافت کنید. این مجوز تأیید می‌کند که فضای شما نه ‌تنها برای یک مرکز خدمات غذایی مناسب است، بلکه در نزدیکی یک ساختمان آتش‌نشانی نیز قرار دارد. برای دریافت این مجوز باید حدود ۱۰۰ دلار بپردازید.

مجوز بهداشت ساختمان: این مجوز تنها برای سرویس بهداشتی است و نیاز به بازرسی‌ از بخش بهداشت محلی دارد. این نوع مجوز در همه مناطق موردنیاز نیست، بنابراین باید شهر یا ایالتی که می‌خواهید در آن کافی شاپ را راه‌اندازی کنید را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که برای کسب‌وکار شما این مجوز نیاز است یا خیر. این مجوزهای سالانه معمولاً بین ۵۰ تا هزار دلار هزینه‌ دارند.

مجوز خدمات غذایی: این مجوز که توسط اداره بهداشت یا شهر محلی شما صادر می‌شود، معمولا بین ۱۰۰ تا هزار دلار هزینه دارد.

  • انواع مالیات برای راه‌اندازی کافی شاپ در کانادا

چند مالیاتی که ممکن است برای کسب‌وکار شما اعمال شود عبارتند از:

مالیات بر فروش و استفاده: اگر این مالیات بر کسب‌وکار شما اعمال شود، مشتریان هنگام خرید کالا، این مالیات را به شما می‌پردازند و سپس شما این مالیات را به ایالت یا دولت محلی خود می‌پردازید.

مالیات تکلیفی: این نوع مالیات حقوق کارمندان شما کسر می‌شود و به دولت فدرال می‌رسد.

مالیات بر فروش ناخالص:  کسب‌وکار شما این نوع مالیات را به‌جای مشتریان شما پرداخت می‌کند.

مالیات بیمه بیکاری: متناسب با ایالتی که کافی‌شاپ شما در آن فعالیت می‌کند، ممکن است لازم باشد این مالیات را برای پوشش مزایای بیکاری بپردازید.

آشنایی با بیزینس ساخت و ساز در کانادا و مراحلی که  باید طی کنید

درآمد کافی‌شاپ در کانادا

یکی از انگیزه‌های اصلی راه‌اندازی یک کسب‌وکار شخصی  در کانادا، طبیعتا کسب درآمد است. پتانسیل کسب درآمد از طریق راه‌اندازی یک کافی‌شاپ به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • بیزنس پلن کافی‌شاپ
  • موقعیت مکانی کافی‌شاپ
  • نوع کافی‌شاپ
  • تعداد مشتری و سفارشات کافی‌شاپ
  • سطح رقابت
  • بازار هدف
  • قیمت موارد موجود در منو
  • هزینه‌های ابتدایی راه‎اندازی
  • هزینه‌های عملیاتی (متغیر و ثابت)

به طور کلی صاحبان کافی‌شاپ در کانادا سالانه از حدود 60 هزار تا 160 هزار دلار درآمد دارند. همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ورود به صنعت قهوه آسان است، اما به همان میزان، رقابت در این صنعت نیز بیشتر است.

میزان درآمد کافی‌شاپ در کانادا براساس نوع آن

میزان کسب درآمد در یک کیوسک کافی‌شاپ 5 الی 10 درصد میزان درآمد یک کافی‌شاپ با موقعیت ساختمانی خواهد بود. میزان درآمد در یک کیوسک کافی‌شاپ بسته به مکان و تعداد مشتریان روزانه 500 تا 5 هزار دلار برآورد می‌شود. البته این سطح درآمد بدون در نظر گرفتن مالیات، نیروی کار، هزینه‌های خرید و غیره است.

به طور متوسط ​​مالک فرانشیز کافی‌شاپ بسته به عواملی مانند موقعیت مکانی و برند کافی شاپ، سالانه حدود 66 هزار دلار درآمد خواهد داشت.

همچنین بر اساس آمارهای منتش، 7 درصد از صاحبان فرانشیز کافی‌شاپ سالانه 250 هزار دلار درآمد دارند. یک مغازه کوچک کافی‌شاپی حدودا درآمدی 5 تا 20 هزار دلار در ماه به دست می‌آورد. هر چه مکان کافی‌شاپ بزرگتر و تعداد مشتریان بیشتر، میزان کسب درآمد آن نیز بیشتر خواهد بود.

محاسبه و آنالیز درآمد یک کافی‌شاپ در کانادا

به طور کلی، دو عامل مهم در میزان موفقیت در سودآوری یک کافی‌شاپ بسیار تاثیرگذارند که عبارتند از:

  1. تعداد فروش
  2. میانگین کل مبلغ صورت‌حساب فروش

طبیعی است که کافی‌شاپی موفق خواهد بود که این دو عامل را مورد توجه قرار و بتواند افزایش دهد. با حاصل‌ضرب این دو عامل، درآمد ناخالص یک کافی‌شاپ به دست خواهد آمد. علاوه بر این دو عامل، تعداد روزها و مدت زمان باز بودن کافی‌شاپ نیز در میزان سودآوری آن تاثیر خواهد داشت، اما از طرفی این عامل باعث افزایش هزینه‌ها نیز خواهد شد.

محدوده درآمدزایی سالانه یک کافی‌شاپ با توجه به موارد زیر محاسبه می‌شود:

  1. میانگین مبلغ کل صورت‌حساب فروش در هفته با کمترین فروش
  2. میانگین مبلغ کل صورت‌حساب فروش در هفته با بیشترین فروش

با ضرب هر کدام از این اعداد در 4، محدود درآمد ماهانه و ضرب این عدد در 12، کمترین و بیشترین درآمد سالانه کافی‌شاپ به دست خواهد آمد. حفظ حاشیه سود و تبلیغات از جمله راه‌های افزایش درآمد است.

درآمد مدیر کافی‌شاپ در کانادا

مدیر کافی‌شاپ در کانادا معمولا حدود 136 هزار دلار کانادا در سال درآمد دارد. دستمزد این موقعیت شغلی از69 هزار و 400 دلار کانادا (کمترین) تا 210 هزار دلار کانادا (بالاترین) متغیر است. متوسط حقوق نیز سالانه 125 هزار دلار کانادا در سال است؛ به این معنی که نیمی یعنی 50 درصد از افرادی که به عنوان مدیر کافی‌شاپ کار می‌کنند کمتر از 125 هزار دلار کانادا درآمد دارند.

میانگین حقوق نشان‌دهنده متوسط ارزش حقوق آن موقعیت شغلی است. این میانگین حقوق سالانه شامل حق مسکن، حمل‌ونقل و سایر مزایا و بسته به سابقه کاری، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است.

  • میانگین حقوق مدیر کافی‌شاپ بر اساس سابقه کاری در کانادا

میزان سابقه‌کاری مهم‌ترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه سابقه کاری بیشتر باشد، دستمزد مدیر نیز بیشتر خواهد بود.

در جدول زیر حقوق مدیر کافی‌شاپ در کانادا براساس سابقه کاری آمده است:

میزان سابقه کاری

درصد تغییر

درآمد سالانه (دلار کانادا)

صفر تا 2 سال

77800

2 تا 5 سال

31% افزایش

102هزار

5 تا 10 سال

40% افزایش

142 هزار

10 تا 15 سال

20% افزایش

171 هزار

15 تا 20 سال

9% افزایش

186 هزار

بیشتر از 20 سال

8% افزایش

200 هزار

  • میانگین حقوق مدیر کافی‌شاپ در کانادا براساس سطح تحصیلات

در جدول زیر میانگین تفاوت حقوق بین مدیران کافی‌شاپ‌های مختلف با تجربه مشابه، اما سطح تحصیلات متفاوت نشان داده شده است:

میزان تحصیلات

درصد تغییر

درآمد سالانه (دلار کانادا)

دوره متوسطه

89 هزار

دیپلم یا گواهی

47% افزایش

131 هزار

مدرک کارشناسی

51% افزایش

201 هزار

  • میانگین حقوق مدیر کافی‌شاپ در کانادا براساس جنسیت

برطبق آمار، مدیران مرد به طور متوسط 5 درصد بیشتر از همتایان زن خود در این موقعیت شغلی درآمد دارند. در جدول زیر میانگین حقوق مدیران کافی‌شاپ در کانادا براساس جنسیت آن‌ها آمده است:

جنسیت

درصد تغییر

درآمد سالانه (دلار کانادا)

مرد

140 هزار

زن

5% کاهش

133 هزار

مزایا و معایب راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا

راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا مانند هر شغل دیگری با خوبی‌ها و بدی‌های بسیاری همراه است. برای همین هم اساسا کارشناسان این حوزه یک راه‌کار کلی را به افراد متقاضی پیشنهاد نمی‌دهند.

شما نیز باید با بررسی سوابق و توانایی‌هایی حرفه‌ای و مالی خود، ارزیابی کنید که آیا ورود به تجارت راه‌اندازی کافی‌شاپ در کانادا می‌تواند انتخاب درستی برای شما باشد یا خیر.

مزایا معایب
درآمدزایی خوب اجاره بهای زیاد
اشتغال‌زایی رقابت با فعالان این حوزه
یادگیری مهارت‌های بیشتر نیاز به سرمایه کافی
امکان دریافت اقامت دائم ——-

هزینه خرید هتل در کانادا و مزایای آن را در این مقاله مطالعه کنید.

نکته پایانی

در پایان بار دیگر به این پرسش مهم که بسیاری از شما بارها آنها را مطرح کرده‌اید، می‌پردازیم. اینکه بهتر است یک کافی‌شاپ آماده را در کانادا خریداری کنید آیا اینکه از خشت اول خودتان کار را انجام دهید؟

پاسخ این پرسش را شما بهتر از هر فرد دیگری می‌دانید. اما واضح است که اگر شما یک کاف‌ شاپ موجود در کانادا را بخرید مشتریان همیشگی این کافه دوباره به شما مراجعه می‌کنند و اگر از صفر شروع کنید، احتمالاً باید هزینه زیادی را صرف تبلیغات و بازاریابی کنید. در نهایت اما این رزومه کاری و وضعیت مالی شما است که می‌تواند مسیر پیشرو را برای شما روشن‌تر کند.

فراموش نکنید که شما به عنوان یک صاحب شغل نیازمند طی کردن مجموعه‌ای از مراحل قانونی هستید و به همین دلیل است که حضور یک مشاور رسمی و بهترین وکیل مهاجرت به کانادا (RCIC) در کنار شما می‌تواند مزایای فراوانی را برای پیشرفت در مسیر رسیدن به اهداف بلند مدت شما داشته باشد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات دقیق‌تر در این رابطه دارید، با ما در تماس باشید.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link