برای مهاجرت به کانادا روش‌های بسیاری وجود دارد؛ از ثبت شرکت در کانادا گرفته تا راه اندازی استارت‌آپ در کانادا که به سرمایه گذاران خارجی این فرصت را می‌دهد تا در زمینه ای تجاری به سرمایه گذاری در کانادا بپردازند و از این طریق نیز برای اقامت کانادا اقدام کنند. در این میان خرید یا راه‌اندازی هتل نیز یکی جذاب‌ترین راه‌های مهاجرت به شمار می‌رود که در این گزارش به جزئیات این روش پرداخته شده است.

با توجه به پیشرفت و سودآوری صنعت گردشگری در کانادا، خرید هتل در این کشور، یکی از سودآورترین بیزینس‌ها محسوب شود. هم‌چنین با فعالیت در این زمینه، شانس بیشتری برای اخذ اقامت کانادا خواهید داشت.

شرایط لازم برای خرید هتل در کانادا

کسانی که می‌خواهند در کانادا هتل تاسیس کنند باید حداقل شرایط زیر را در نظر داشته باشند:

  • باید طبق قوانین کانادا پرسنل متخصص را در زمینه هتلداری استخدام کنند
  • اگر هتل دارای رستوران نیز باشد، باید مجوز غذا و نوشیدنی داشته باشند
  • هتل باید یک سامانه پذیرش شامل اطلاعات مربوط به هر مشتری داشته باشد
  • در صورت نیاز به ساخت ساختمان جدید باید مجوزهای لازم برای ساخت و ساز را دریافت کنند
مراحل اصلی خرید هتل در کانادا

مراحل اصلی خرید هتل در کانادا

خرید و راه‌اندازی هتل در کانادا نیز همانند هر بیزنس دیگری در این کشور نیازمند پشت سر گذاشتن مراحل مخصوص به خودش است. شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که تمام این مراحل باید با دقت زیاد انجام شود تا میزان ریسک‌های احتمالی نیز کمتر شود. همچنین به یاد داشته باشید که آگاهی از قوانین کشور کانادا نیز بسیار به شما کمک می‌کند.

پیشنهاد می‌شود که برای انجام درست مراحل اداری، از یک وکیل معتبر مهاجرت به کانادا و نظرات کارشناسی شده او بهره بگیرید تا بتوانید سرمایه خود را با کمترین ضرر به کشور کانادا منتقل و در مسیر درستی استفاده کنید.

در همین راستا، در این بخش از گزارش به برخی از مهمترین مراحل خرید هتل در کانادا اشاره شده است:

  • داشتن یک بیزنس پلن قوی

برای ورود به تجارت هتلداری در کانادا و خرید یک هتل باید مشخص کنید که بیزنس پلن و در واقع طرح تجاری شما برای مدیریت یک هتل به چه صورت است.

شما باید بتوانید در یک بیزنس پلن جامع و دقیق، کلیه برنامه‌های خود، نحوه اجرای آنها، منابع مالی، نیروهای انسانی مورد نظر، طرح‌های جدید و … را توضیح دهید.

  • پیدا کردن هتل و درخواست خرید

در این مرحله که به نوعی با مرحله طراحی بیزنس پلن نیز همپوشانی دارد باید به دنبال هتل مورد نظر خود باشید. اینکه در چه شهری و چه استانی قصد سرمایه‌گذاری دارید و چه مدل هتلی مد نظر شماست.

بعد از انتخاب هتل و ارسال طرح تجاری که متناسب با آن نوشته‌اید، باید به سراغ مذاکره با فروشندگان بروید. این یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مراحل کار شماست.

  • دریافت مدرک ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا (LMIA)

به یاد داشته باشید که شما به عنوان سرمایه گذار خارجی باید برای خرید هتل در کانادا، نیاز دارید که مدرک ارزیابی تاثیر بازار کار در کانادا (LMIA) را دریافت کنید.

دریافت این نامه به نوعی منزله تایید کسب و کار شما است. پس از دریافت این نامه می‌توانید به دنبال مجوز کار موقت در کشور کانادا بروید.

خرید بیزینس و ثبت شرکت یا دریافت ویزای استارتاپ کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

به سوالات زیر پاسخ دهید، ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

هزینه خرید هتل در برخی از استان‌های کانادا

هزینه خرید هتل در هر یک از استان‌های کانادا و شهرهای آن می‌تواند متفاوت باشد. به همین خاطر هم باید در وهله نخست مشخص کنید که می‌خواهید در کدام استان سرمایه‌گذاری کنید و سپس متناسب با شرایط آن استان، سرمایه مورد نظر را فراهم و سپس برای مراحل بعدی نیز متناسب با قوانین همان استان، اقدام کنید.

در همین راستا، در این بخش از گزارش به هزینه خرید هتل در برخی از مهمترین استان‌های کانادا، پرداخته شده است:

  • هزینه خرید هتل در استان آلبرتا

آلبرتا یکی از استان‌های کشور کانادا است که جذابیت‌های توریستی و اقامتی بسیار زیادی دارد. بنابراین این احتمال نیز وجود دارد که به طور معمول مسافران بیشتری برای ورود به کانادا، استان آلبرتا را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

در استان آلبرتا تعداد زیادی هتل وجود دارد که تعدادی از آنها توسط مالکان برای فروش آماده هستند و شما می‌توانید با توجه به شرایط هر هتل، بهترین گزینه ممکن را برای خرید انتخاب کنید.

اگر قصد خرید هتل را داشته باشید، می‌توانید با حدود یک میلیون دلار کانادا سرمایه اولیه، به خواسته خود خواهید برسید.

اما برای خرید هتل شما حداقل به 3 میلیون و 500 هزار دلار کانادا سرمایه نیاز دارید. البته زمانی که صحبت از هتل‌های برتر در آلبرتا باشد، باید حداقل ۱۰ میلیون دلار کانادا سرمایه در اختیار داشته باشید.

  • هزینه خرید هتل در استان بریتیش کلمبیا

شهر ونکوور و ریچموند دو شهر بزرگ در استان بریتیش کلمبیا هستند که هر ساله جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان به عنوان توریست از آنها دیدار می‌کنند. بنابراین خرید یک هتل در چنین شهری می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری در کانادا با ریسک کمتر باشد.

البته همین مساله نیز سبب شده است تا هزینه خرید یک هتل در این استان نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر در کشور کانادا نیز بیشتر باشد. پس در صورتی که سرمایه مناسبی در اختیار دارید، شاید یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خرید هتل در بریتیش کلمبیا باشد.

به عنوان مثال، خرید یک هتل با ۷۰ اتاق در شهر ریچموند در حالی که در فاصله‌ای ۱۰ دقیقه‌ای تا فرودگاه ونکوور قرار دارد و همچنین ۳۰ دقیقه تا مرز کشور آمریکا فاصله دارد، بیش از ۳۰ میلیون دلار کانادا برای شما هزینه دربر خواهد داشت. البته فراموش نکنید که چنین هتلی با این موقعیت مناسب می‌تواند درآمد بسیار مناسبی نیز داشته باشد.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با کمتر از ۵ میلیون دلار کانادا سرمایه اولیه، می‌توانید در شهری مانند کمپلوس گزینه‌های بسیار بیشتری برای خرید در اختیار داشته باشید.

  • هزینه خرید هتل در استان انتاریو

استان انتاریو نیز یکی از استان‌های توریستی در کشور کانادا است و مسافران زیادی هر ساله به این منطقه سفر می‌کنند. هزینه‌های خرید هتل در این استان نیز به همین دلیل نسبتا بالاتر از میانگین در کانادا است.

برای خرید یک هتل در این استان شما دست کم به یک سرمایه اولیه معادل ۳ میلیون و 500 هزار دلار کانادا نیاز دارید، اما خرید یک هتل خوب در این استان نیز حداقل نیاز به سرمایه‌ای حدود ۸ تا ۱۵ میلیون دلار دارد.

با این‌وجود در این استان نیز شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که سرمایه شما پس از مدتی بازخواهد گشت، اما به شرطی که تمامی مراحل را به درستی طی کنید.

  • خرید هتل در استان ساسکاچوان

اگر به فکر خرید یک هتل مناسب در استان ساسکاچوان هستید، گزینه‌هایی نسبتا خوب در دسترس شما قرار دارد و می‌توانید یک هتل مناسب در این استان خریداری کنید.

شما این فرصت را خواهید داشت که با سرمایه تقریبی ۴ میلیون دلار کانادا یک هتل نسبتا خوب در این استان خریداری کنید.

مزایا و معایب خرید هتل در کشور کانادا

مزایا و معایب خرید هتل در کشور کانادا

خرید هتل در کانادا شاید در اقدام پر ریسکی به نظر برسد، اما در نظر بگیرید که اداره یک هتل خوب مساوی با کسب درآمد بسیار بالا است. با توجه به این که صنعت توریسم در کشوری همچون کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است، طبیعی است افرادی که در این زمینه خدماتی را ارائه دهند شانس بیشتری برای اخذ اقامت در کشور کانادا خواهند داشت.

از طرف دیگر با توجه به تعداد نیروی کار فعال در کانادا، یک مالک هتل می‌تواند برای افراد نسبتا زیادی اشتغال ایجاد کند.

مهم‌ترین مزایای خرید هتل در کانادا

هتل‌هایی که به‌خوبی اداره می‌شوند، منابع بسیار قدرتمندی برای بازگشت سرمایه و کسب درآمد هستند.

  • شما می‌توانید یک هتل‌دار را استخدام کنید و از بازگشت سرمایه لذت ببرید.
  • امکان برقراری ارتباط برای شما با افراد زیاد از فرهنگ‌های مختلف وجود دارد.
  • امکان اقامت در هتل شخصی خود (در صورتی که در مکان دیگری باشد) و ایجاد یک اقامتگاه تابستانه برای خود را دارید.
  • می‌توانید برای افراد زیادی ایجاد اشتغال کنید.

معایب خرید هتل در کانادا

  • ریسک بالای سرمایه‌گذاری؛ در حقیقت اگر نتوانید مدیران شایسته‌ای را برای اداره هتل خود انتخاب کنید، احتمال زیادی برای شکست تجارت شما وجود دارد.
  • در برخی از روزهای سال بنا بر دلایل مختلف امکان دارد که نتوانید مسافر کافی برای کسب درآمد داشته باشید.
  • نبود تعطیلات در کار؛ هتل‌ها از آن دسته مشاغل هستند که باید به صورت شبانه‌روزی به متقاضیان خدمات ارائه کنند.
  • در صورتی که به هر دلیل شرایط روحی یا جسمانی خوبی ندارید، همواره باید همچون یک دوست بهترین میزبانی را از مهمانان خود داشته باشید.
  • نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارید.
خرید هتل در کانادا و دریافت اقامت دائم

خرید هتل در کانادا و دریافت اقامت دائم

شما با خرید هتل در کانادا، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود و اعضای خانواده‌تان درخواست دهید، اما باید شرایط لازم را برای دریافت اقامت دائم داشته باشید.

برخی از مهمترین شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق خرید هتل در کانادا، به شرح زیر است:

  • باید حداقل یک سال از زمان خریداری و سرمایه‌گذاری گذشته باشد
  • هتل شما باید به صورت فیزیکی فعال باشد
  • هتل شما باید سودآوری لازم و امکان پرداخت حقو ق کارمندان را داشته باشد
  • در هتل شما باید حداقل یک کارمند کانادایی مشغول به کار و استخدام شده باشد
  • باید اثبات کنید که حضور و فعالیت و مشارکت شما در فرآیند موفقیت بیزنس لازم است

مرور چند نکته برای خرید هتل در کانادا

  • رشته هتل داری یک رشته کاملا تخصصی است و شما برای ورود به این عرصه نیازمند دانش و تجربه کافی هستید.
  • می‌توانید با استخدام نیروی کار متخصص، پیشرفت و موفقیت تجارت خود را تضمین کنید.
  • برای ساخت یک هتل شما به هزینه‌های بالای مالی و زمانی نیاز خواهید داشت و به همین دلیل شاید برای بهتر باشد که یک هتل فعال را خریداری کنید.
  • توجه داشته باشید که محل قرار‌گیری هتل مورد نظر شما در نقطه مناسبی از یک شهر توریستی یا صنعتی باشد.

سخن پایانی

بدون تردید انتخاب‌های فراوانی برای خرید هتل در کشور کانادا پیش روی شما خواهد بود و می‌توانید با کمی جست‌وجو بهترین گزینه ممکن را در اختیار داشته باشید.

با همه این تفاسیر بهتر است پیش از انتخاب شهر مقصد و همچنین هتل مورد نظر خود، با مشاوران خبره و وکلای مهاجرت به کانادا در رابطه با این موضوع مشورت کنید.

در همین راستا مشاورین ما از آمادگی کامل برای بررسی پرونده مهاجرتی شما برخوردار هستند و شما می‌توانید با آنها در ارتباط باشید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link