خرید مزرعه میوه در کانادا یکی از سرمایه‌گذاری‌های عالی به شمار می‌‌رود، به‌شرط آنکه واقعاً به این کار علاقه و در آن تجربه داشته باشید. همچنین باید اطلاعات لازم در مورد مزرعه‌داری و شرایط کشاورزی در کانادا را بدانید تا دچار چالش‌های پیش‌بینی نشده نشوید.

در این مقاله تلاش شده است تا اطلاعات مفیدی درباره شرایط و جزئیات خرید مزرعه میوه در اختیار شما داده شود تا بتوانید با اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه تصمیم‌گیری کنید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

مزایای خرید مزرعه میوه در کانادا

مهم نیست که چه نوع تجارت کشاورزی را در کانادا شروع می‌کنید، زیرا در این کشور با توجه به تکنولوژی پیشرفته و زمین‌های مساعد، همیشه تقاضا برای کشاورزی وجود خواهد داشت. به‌ویژه مزرعه میوه که از مواد غذایی پرطرفدار در سرتاسر دنیا است و محبوبیت خاصی در این کشور دارد.

همان‌طور که می‌دانید کانادا کشوری است که با بسیاری از بازارهای بزرگ جهانی در ارتباط است و تولید محصولات زراعی در این کشور می‌تواند بسیار پرسود باشد. البته مدیریت شما نیز می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در میزان درآمدتان داشته باشد.

به طور کلی مزارع یکی از پایه‌های بازار مصرف هستند، اما مانند همه اقتصادهای دیگر در بین مزرعه‌داران نیز رقابت وجود خواهد داشت. اگر محصولات خود را به‌درستی قیمت‌گذاری کنید، محصول با کیفیت و مورد نیاز مردم را تولید کنید و با برنامه‌ریزی صحیح پیش بروید شانس زیادی در بازار کشاورزی کانادا خواهید داشت. توجه داشته باشید که در کانادا اگر قیمت محصولات خود را خیلی بالا ببرید، به‌سرعت از تجارت خارج خواهید شد.

یکی از مزایای خرید مزرعه میوه در کانادا این است که تنوع بسیار بالا است و شما می‌توانید طبق علاقه خود مزرعه مورد نظر را پیدا کنید. همچنین می‌توانید بسته به متراژ زمین، امکانات و … بیش از یک نوع میوه را در مزرعه خود داشته باشید.

مزیت دیگر راه‌اندازی مزرعه میوه در کانادا این است که در این کشور، گزینه‌های تأمین مالی زیادی برای کشاورزان جدید و زمین‌های جدید تأسیس شده وجود دارد. به‌ویژه در بخش کشاورزی و انرژی، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در حال انجام است.

معایب خرید مزرعه میوه در کانادا

مانند هر نوع کسب‌وکار جدیدی، حتی در بهترین حالت همیشه معایبی وجود دارد و مهم است که این معایب را تا حد امکان بدانید و در نهایت بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. میزان دانش و کار مورد نیاز برای راه‌اندازی یک مزرعه باید قبل از شروع کار به‌ویژه برای کارآفرینانی که تجربه قبلی کشاورزی ندارند، در نظر گرفته شود.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های کشاورزی در کانادا نیز شرایط آب‌وهوا است. در کانادا، در بسیاری از استان‌ها بخصوص استان‌های شمالی فصل سرد و زمستانی طولانی است که می‌تواند هزینه‌های کشاورزی را افزایش دهد یا شرایط تولید برخی از محصولات را کاملا از بین ببرد. برای مطالعه درباره شرایط آب و هوای کانادا این مقاله را بخوانید.

تابستان‌های گرم در جنوب کانادا نیز می‌تواند خطراتی مانند از بین رفتن سریع محصول را به همراه داشته باشد. باد و طوفان شدید هم می‌تواند به محصولات کشاورزی، ساختمان‌ها و حصارها آسیب برساند. همچنین آفات و بیماری‌ها را فراموش نکنید.

همچنین در نظر داشته باشید که بسته به نوع مزرعه‌ای که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، هزینه تجهیزات شما می‌تواند بسیار بالا باشد. ایجاد یک طرح کسب‌وکار مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم و برنامه درستی را پیش ببرید.

میزان کار برای راه‌اندازی یک مزرعه ممکن است به معنای نیاز به استخدام کارگران موقت از همان ابتدا باشد. کار فیزیکی زیادی در کشاورزی وجود دارد و حتی اگر از نظر جسمی توانایی داشته باشید، کارهایی وجود دارد که به‌تنهایی نمی‌توانید انجام دهید. بنابراین حتماً هنگام ایجاد یک برنامه مالی برای کشاورزی در کانادا، هزینه‌های استخدام را در نظر بگیرید.

در کنار تمامی موارد گفته شده اگر شما تجربه کافی این کار را در کشور خودمان داشته باشید و یک برنامه‌ریزی درست به کمک متخصصان در این زمینه انجام دهید، قطعاً می‌توانید سود زیادی از خرید مزرعه میوه در کانادا کسب نمایید.

درباره الزامات و مراحل سرمایه گذاری در کانادا این مقاله را بخوانید.

میزان سوددهی خرید مزرعه میوه در کانادا

طبق آخرین داده‌های سرشماری کشاورزی 2021 مشخص شده است که بخش کشاورزی در کانادا همچنان نقش مهمی در اقتصاد و جامعه این کشور ایفا می‌کند. تقریباً حدود 189 هزار و 874 مزرعه، 262 هزار و 455 بهره‌بردار مزرعه و 242 و 52 کارمند حقوق‌بگیر در این صنعت مشغول به فعالیت هستند که آمار بسیار چشمگیری است و نشانی از سوددهی خرید مزرعه میوه در کانادا دارد.

 

نگاهی به شرایط کشاورزی در استان‌های مختلف کانادا

تقریباً اکثر استان‌های کانادا در صنعت بزرگ کشاورزی شریک هستند، ولی بسته به شرایطی که دارند هرکدام نوع خاصی از محصولات و میوه‌ها را تولید می‌کنند. به ‌عنوان ‌مثال، آتلانتیک کانادا بازیگر اصلی در پرورش زغال‌اخته و سیب‌زمینی است. طوری که در سال 2021، آتلانتیک کانادا 3.2 درصد از کل مزارع و 1.3 درصد از کل مساحت مزرعه در کانادا را به خود اختصاص داده است. درحالی‌که این منطقه دارای بیشترین تعداد مزارع یا بزرگ‌ترین سطح مزرعه در کشور نیست، بخش قابل توجهی از چند کالای برجسته کشاورزی را تولید می‌کند.

آب‌وهوای شرجی موجود در این منطقه، آن را به مکانی ایده‌آل برای کشت سیب‌زمینی، به‌ویژه در جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک تبدیل کرده است. درنتیجه، آتلانتیک کانادا 35.7 درصد از کل سطح زیر کشت سیب‌زمینی گزارش شده در کانادا را به خود اختصاص داده است.

سیب و بلوبری نیز از کالاهای شناخته شده در آتلانتیک کانادا هستند. بیش از یک هشتم (13.2٪) سطح زیر کشت سیب کانادا در این منطقه قرار دارد. علاوه بر این، بیش از نیمی (52.1٪) از سطح زیر کشت بلوبری کانادا و 62.1٪ از مزارع زغال‌اخته را به خود اختصاص داده است.

انتاریو و استان کبک نیز در مورد بسیاری از انواع محصولات کشاورزی منتخب و پیشتاز هستند. انتاریو و کبک هر دو به روش‌های قابل توجهی به کشاورزی کانادا کمک می‌کنند. این استان‌ها دارای 40.9 درصد از کل مزارع گزارش‌شده در کانادا در سال 2021، می‌باشند. بنابراین می‌توانند مقصد شما برای خرید مزرعه در کانادا نیز باشند.

انتاریو در کل منطقه مزرعه برای چندین محصول از جمله سویا (54.4 درصد)، ذرت برای غلات (59.9 درصد) و گندم زمستانه (76.1 درصد) در سطح کشور پیشتاز است. کالاهای گلخانه‌ای حوزه دیگری است که انتاریو بیشترین پیشرفت را در آن داشته است. در سال 2021، مزارع گلخانه‌ای انتاریو 61.8 درصد از کل مساحت گلخانه‌ای کانادا را تشکیل می‌دادند.

در شهرها و استان‌های دیگر مانند مانیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا، فراوانی زمین‌های وسیع، آن‌ها را به مکانی ایده‌آل برای رشد یونجه و محصولات زراعی دیگر تبدیل کرده است. طوری که این سه استان 47.5 درصد از کل مزارع گزارش شده در کانادا را به خود اختصاص دادند.

بریتیش کلمبیا بخش باغبانی کانادا را در خود جای داده است که بخصوص برای تولید انواع میوه‌ها مناسب است و بیش از یک‌پنجم (22.2%) مزارع طبقه بندی شده به‌عنوان گلخانه را تشکیل می‌دهد.

ثبت شرکت در کانادا از دو راه مختلف امکان پذیر است؛  ثبت شرکت از طریق ICT یا انتقال درون سازمانی یا
ثبت شرکت از طریق مالک گرداننده ( Owner Operator )

راه‌های جدید دسترسی به اطلاعات دقیق کشاورزی در کانادا

برای تسهیل دسترسی به داده‌های کشاورزی در کانادا و انتخاب بهتر برای خرید مزرعه میوه در کانادا، دو ابزار وجود دارد که به کاربران کمک می‌کند اطلاعات محلی را سریع و به طور مؤثر پیدا کنند. این ابزارها عبارت‌اند از:

 

·       Census of Agriculture: Community Profiles

این ابزار یک ابزار تعاملی جدید است که به کاربران نشان می‌دهد یک مزرعه و اپراتور مزرعه معمولی در جامعه خود چگونه به نظر می‌رسند. این ابزار یک نمایه آماری از متغیرهای اپراتور مزرعه برای یک مکان یا جامعه جغرافیایی خاص را ارائه می‌دهد. درواقع به شما کمک می‌کند تا بتوانید طبق آمار به‌دست‌آمده، مناطق بهتری را برای خرید مزرعه میوه در کانادا انتخاب کنید.

 

·       Census of Agriculture: Mapping Tool

این ابزار به کاربران این امکان را می‌دهد که داده‌های سرشماری کشاورزی را در تمام سطوح جغرافیایی در کانادا به دست آورند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید مزرعه میوه در کانادا

در 10 سال گذشته قیمت زمین کشاورزی در کانادا رشد قابل توجهی داشته است که طبق آخرین تغییرات این رشد در انتاریو 4/9 درصد، در ساسکاچوان 2/10 درصد و در نوا اسکوشیا 5/9 درصد بوده است. به‌طور خاص مانند هر کشور دیگری در کانادا نیز نمی‌توان یک قیمت واحد برای تمام زمین‌های کشاورزی در تمام استان‌ها بیان نمود.

با این ‌حال، به‌طور متوسط قیمت هر هکتار زمین کشاورزی 2/2 میلیون دلار است، ولی بسته به استان مورد نظر می‌تواند تغییر کند. مثلاً در انتاریو این رقم به 6/2 نیز می‌رسد ولی در ساسکاچوان در حد 1/2 میلیون دلار است. شما می‌توانید در استان‌هایی مانند ساسکاچوان با حداقل سرمایه 500 هزار دلار نیز کار خود را شروع کنید و یک طرح نیز در این استان ارائه می‌شود که برای کشاورزان زیر 40 سال است و می‌توانند کار خود را با 300 هزار دلار شروع کنند.

راه اندازی استارت آپ در کانادا تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد که همراهی وکیل استارتاپ کانادا می تواند احتمال موفقیت آن را افزایش دهد.

آیا مزرعه‌داران کانادایی نیازی به پرداخت مالیات دارند؟

بله تمامی مزرعه‌های میوه یا محصولات دیگر در کانادا توسط شهرداری محلی بررسی خواهد شد و مشمول پرداخت مالیات هستند. میزان مالیات بر اساس مساحت مزرعه، نوع محصول و … می‌تواند متغیر باشد. اگر در مزرعه شما خانه باغی هم وجود داشته باشد مالیات آن به‌طور جداگانه بررسی شده و باید پرداخت شود. البته این موضوع قوانین خاص خودش را دارد که در صورت تمایل می‌توانید از طریق تماس با مشاوران مهاجرتی این مرکز، اطلاعات دقیق را دریافت نمایید.

قیمت مترمربع زمین‌های کشاورزی در ایالت‌های مهم کانادا

اگرچه قیمت زمین‌های کشاورزی نیز مانند زمین‌های مسکونی سال‌به‌سال تغییر می‌کند ولی در جدول زیر آخرین اطلاعات موجود در مورد قیمت مترمربع زمین‌های کشاورزی در ایالت‌های مختلف کانادا را برایتان آورده‌ایم تا درک بهتری از هزینه مورد نیاز جهت خرید مزرعه میوه در کانادا داشته باشید:

قیمت مترمربع زمین کشاورزی برحسب دلار ایالت مورد نظر
بخش شمالی ۱٫۷۰۰ تا ۶٫۳۰۰ دلار

بخش مرکزی ۲٫۱۰۰ تا ۹٫۲۰۰ دلار

بخش جنوبی ۲٫۹۰۰ تا ۵٫۶۰۰ دلار

آلبرتا
جزیره ونکوور ۵٫۳۰۰ تا ۸۹٫۱۰۰ دلار

ساحل جنوبی ۳۵٫۸۰۰ تا ۱۵۶٫۳۰۰ دلار

بریتیش کلمبیا
شمال غربی ۹۰۰ تا ۳٫۴۰۰ دلار

غرب مرکزی ۱٫۱۰۰ تا ۴٫۵۰۰ دلار

جنوب غربی ۹۰۰ تا ۳٫۲۰۰ دلار

ساسکاچوان
پارک لند ۷۰۰ تا ۳٫۲۰۰ دلار

اینترلیک ۹۰۰ تا ۴٫۲۰۰ دلار

وست من ۱٫۲۰۰ تا ۴٫۰۰۰ دلار

مانیتوبا
بخش شمالی ۲٫۰۰۰ تا ۵٫۰۰۰ دلار

بخش شرقی ۳٫۲۰۰ تا ۱۴٫۲۰۰ دلار

بخش جنوبی ۸٫۲۰۰ تا ۲۰٫۰۰۰ دلار

انتاریو

اخذ اقامت کانادا با خرید مزرعه میوه در کانادا

شما می‌توانید با خرید مزرعه میوه در کانادا اقامت این کشور را به دست آورید، ولی ابتدا باید بتوانید ویزای ورود دریافت کنید که شرایطی دارد تا به شما ویزای کار کانادا برای شروع کشاورزی داده شود.

به ‌عنوان ‌مثال، شما باید حداقل 2 سال سابقه کار تخصصی در زمینه کشاورزی در کشور خود داشته باشید و با خرید مزرعه میوه در کانادا به این دولت نشان دهید که حداقل می‌توانید برای خودتان شغلی داشته باشید و احتمال اینکه بتوانید برای کانادایی‌ها نیز شغلی ایجاد کنید وجود دارد.

درصورتی‌که بتوانید از این طریق مهاجرت کنید می‌توانید خانواده را نیز به همراه ببرید و برای این کار تنها باید تمکن مالی داشته باشید و به دولت کانادا اثبات کنید که می‌توانید بدون مشکل، هزینه‌های مربوط به همه افراد خانواده را بپردازید.

برای خرید مزرعه میوه در کانادا مزرعه چه محصولی را انتخاب کنم؟

قطعاً میدانید هرکدام از درختان میوه بسته به نوعشان چند سال طول می‌کشد تا به بار بنشینند. بنابراین منطقی‌تر این است که شما مزرعه‌ای را خریداری کنید که دارای درختان میوه بارده هستند و کار شما را برای شروع کار آسان می‌کنند.

از طرفی می‌توانند از همان ابتدای ورود شما به کانادا سودآور باشند. مهم‌ترین مزارع میوه در کانادا که بیشترین سود را دارند، عبارت‌اند از:

·       گلابی

آب‌وهوای کانادا برای کشت گلابی مناسب است. از طرفی درخت این میوه به مراقبت‌های زیادی نیاز ندارد و در سرتاسر دنیا محبوب است. درنتیجه با زحمت کمتر می‌توانید سود بسیار زیادی را به دست آورید. مزیت دیگر خرید مزرعه گلابی احتمال کمتر آفت نسبت به سایر درختان میوه است. اگرچه رشد و باردهی هر درخت گلابی ممکن است بین 3 الی 10 سال طول بکشد ولی بعد از شروع باردهی عمر زیادی دارد و می‌تواند سال‌ها شما را به سود برساند. بنابراین در طولانی‌مدت بسیار عالی است.

·       گیلاس

گیلاس یکی دیگر از میوه‌های بسیار خوش‌طعم و لذیذ در سرتاسر دنیاست که مساحت زمین‌های زیر کشت این میوه مانند بسیاری از میوه‌های دیگر مثل پرتقال و سیب فراوان نیست. به همین دلیل ارزش بالایی دارد و می‌تواند شما را به سود خوبی برساند. در کانادا گیلاس معمولی را به‌عنوان گیلاس شیرین و آلبالو را به‌عنوان گیلاس ترش می‌شناسند. مزیت درختان گیلاس این است که نیازی به هرس ندارند و همین امر می‌تواند هزینه‌های شما را تا حدی کم کند.

·       آلو

آلو به‌صورت تازه و خشک شده در بسیاری از نقاط جهان دارای مصارف گوناگونی است و یکی از میوه‌های مناسب برای کشت در کانادا نیز محسوب می‌شود. درختان آلو نیز به مراقبت چندانی نیاز ندارند و با توجه به آب‌وهوای خاص کانادا نسبت به دماهای پایین بسیار مقاوم هستند. بنابراین لازم نیست دائم به دلیل سرما نگران از دست رفتن محصولتان باشید.

·       سیب

سیب نه‌تنها به‌عنوان میوه در کل دنیا بسیار پرمصرف است بلکه در بسیاری از کاربردهای غذایی دیگر مانند انواع دسرها و شیرینی‌ها نیز به کار می‌رود. به همین دلیل می‌تواند یک میوه ایده‌آل برای مزرعه در کانادا باشد. درختان سیب هم در شرایط سرما و هم در گرما مقاوم هستند و تقریباً بیش از 100 گونه سیب وجود دارد که می‌توانید در مزرعه خود کشت کنید و از سود سرشار آن لذت ببرید. مزیت جالب مزرعه سیب نسبت به سایر مزارع میوه این است که علاوه بر بهار شما می‌توانید در پاییز نیز نهال سیب را بکارید. این درخت به آب کافی نیاز دارد و کانادا خوشبختانه کشور کم‌آبی نیست و از این نظر نیز مزرعه سیب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی در کانادا باشد.

چند نمونه از آگهی‌های خرید مزرعه میوه در کانادا

شما می‌توانید مزارع مختلف که در طول زمان برای فروش در سایت‌های آگهی کانادا قرار داده می‌شود را بررسی کنید و موردی که با شرایط شما هماهنگ بود را انتخاب نمایید. در اینجا تنها جهت آشنایی شما با این نوع آگهی‌ها چند نمونه از آن‌ها را برایتان آورده‌ایم:

 

  1. مزرعه میوه 80 هکتاری جهت فروش در نزدیکی شهر ادمونتون، AB

قیمت مورد نظر: ۷۴۹۹۹۷ دلار کانادا

درآمد ناخالص: بنا به درخواست

جریان نقدی: بنا به درخواست

پیش‌پرداخت: ۰

 

  1. نوع کشت نامشخص

محل مزرعه: آلبرتا

ارزش املاک و مستغلات: ۵۹۹, ۹۹۷ دلار

 

  1. Keremeos، بریتیش کلمبیا

مبلغ پیشنهادی: 1999900 دلار کانادا

جریان نقدینگی: 100 الی 250 هزار دلار کانادا

مجوزهای راه‌اندازی مزرعه میوه در کانادا

بسته به اینکه قرار است خرید مزرعه میوه در کانادا از کدام استان باشد، مجوزهای مورد نیاز شما هم متفاوت خواهد بود. بااین‌حال، مجوزهای مشترک در تمام استان‌ها عبارت‌اند از:

  • Business License
  • Business Number Registration
  • Federal Incorporation (Business)

چند نمونه از مزرعه‌های معروف کانادا

شما می‌توانید با شناخت نام مزارع معروف در کانادا و تحقیق در مورد آن‌ها انتخاب بهتری برای خرید مزرعه میوه در کانادا داشته باشید. برخی از این مزارع معروف عبارت‌اند از:

  • Kuipers Family Fruit Farm
  • The Big’r Apple Farm
  • Quinn Farm
  • Fruition Berry Farm
  • Paradis des Fruits Dunham
  • Emma Lea Farms
  • Cherry Avenue Farms
  • Robintide Farms
  • Red Barn Fruit Farm
  • La ferme d’Orléans – Orléans Fruit Farm
  • Pine Farms Orchard
  • Downey’s Apple Farm
اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت تجاری خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرتی کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سخن آخر

خرید مزرعه میوه در کانادا بسته به نوع تخصص و مهارت شما می‌تواند بسیار پرسود ده باشد ولی مسیر آسانی نیست و باید آمادگی چالش‌های مختلفی را داشته باشید. اگر قصد خرید مزرعه میوه در کانادا را دارید می‌توانید از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس، به بهترین نحو این کار را انجام دهید.