اگر فرصت مطالعه کل محتوا را ندارید با خواندن خلاصه مقاله در زمان کوتاهی اطلاعات موردنیازتان را کسب کنید

شرایط آب و هوای شهرهای مهم کانادا:

  • در بررسی شاخص کیفیت آب و هوا در کانادا، شهر ویکتوریا با نمره 92.52، به عنوان بهترین شهر کانادا از این نظر و شهر رجینانیز با نمره ۱۴.۲۸ به عنوان بدترین شهر کانادا معرفی شده است.

تورنتو

  • آب و هوا در تابستان های تورنتو گرم و در زمستان ها سرد است.
  • تورنتو در کناره دریاچه انتاریو واقع شده است که در معتدل شدن هوای این شهر نقش ویژه ای دارد.
  • به دلیل وجود دریاچه انتاریو، تورنتو یکی ازگرم ترین شهرهای کانادا در فصل زمستان است با این حال در ۶۵ روز از سال می توان انتظار بارش را داشت.
  • هم چنین به دلیل دریاچه انتاریو، رطوبت هوا در تورنتو بالاست.

کلگری

  • شهر کلگری زمستان های بسیار سردی دارد ودر ۸۸ روز از سال می توان انتظار عمق برف بیش از ۱ سانتی متر را در این شهر داشت.
  • کلگری آب و هوای استپی دارد؛ بنابراین در زمستان نیز می توان انتظار روز های آفتابی در این شهر را داشت.
  • بارش باران در تابستان ها و همینطور وزش باد در فصول مختلف در این شهر رایج است.

ادمنتون

  • ادمنتون زمستان های سردی دارد و در ۱۴۱ روز از سال می توان انتظار عمق برف بیش از ۱ سانتی متر را در این شهر داشت.
  • هم چنین نیمی از فصل تابستان نیز بارش باران در این شهر رخ می دهد.

هلیفکس

  • نزدیکی این شهر به اقیانوس اطلس باعث شده است تا دمای هوا در زمستان ها بیشتر و در تابستان ها کمتر از شهرهای دیگر باشد.
  • به طور معمول، ۸۵ روز از سال عمق برف در شهر هلیفکس به یک سانتیمتر می رسد.
  • روزهای آفتابی در هلیفکس بسیار محدود است ولی آب و هوای مه آلود در این شهر رایج است.
  • روزهای برفی در هلیفکساندک هستند اما بارش باران در این شهر یک امر رایج است.

مونترآل

  • تابستان های مونترآل گرم و مرطوب اما زمستان های این شهر سرد است.
  • در این شهر، ۱۰۹ روز از سال، عمق برف بیش تر از ۱ سانتی متر است.
  • آب و هوا در شهر مونترآل روز به روز متفاوت و پیش بینی آب و هوا سخت است.

اتاوا

  • زمستان های اتاوا سرد و طولانی است و ۴ ماه از سال، در این شهر عمق برف به بیش از ۱ سانتی متر می رسد.
  • در تابستان ها هوای این شهر آفتابی و گرم است.

ونکوور

  • ونکوور زمستان هایی بسیار معتدلی دارد.
  • آب و هوای مه آلود در ونکوور رایج است و بارش باران در زمستان های این شهر به ندرت متوقف می شود.
  • شهر ونکوور در مقایسه با سایر نقاط کانادا آب و هوای متعادل ‌تری دارد.
  • تعداد روزهای برفی در ونکوور حدود ۹ روز در سال است و برف در ونکوور بر روی زمین نمی‌نشیند.

واترلو

  • واترلو تابستان‌هایی نسبت گرم و مرطوب و زمستان‌هایی سرد دارد.
  • این شهر در مقایسه با دیگر مناطق کانادا آب و هوای معتدلی دارد.

ساسکاتون

  • در شهر ساسکاتون تابستان معمولاً گرم و مرطوب و آفتابی و زمستان سرد است.

کبک

  • در شهر کبک، تابستان ها گرم و مرطوب و زمستان ها سرد و برفی است.
  • در این شهر، در طول سال، دمای هوا بین ۱۵- درجه سانتی گراد تا ۲۴ درجه در حال تغییر است.

ویکتوریا

  • تابستان های ویکتوریا بسیار خنک، خشک و تا حدودی ابری و زمستان ها هوا بسیار سرد، مرطوب و کاملاً ابری است.
  • در طول سال دمای هوا در این شهر بین ۳ تا ۱۹ درجه سانتی گراد است.

همیلتون

  • تابستان های این شهر گرم است و زمستان ها برفی و یخبندان است.

لندن

  • دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد است.

 آرمسترانگ

  • آرمسترانگ بیشتر دارای آب و هوای بارانی است.

آب و هوای کانادا در شهرهای مختلف هر استان چگونه است؟ سرد ترین و گرم ترین شهر کانادا کدام شهر است؟ آب و هوای مناطق مختلف کانادا در هر فصل سال چگونه است؟ کدام شهر کانادا بهترین آب و هوا را برای زندگی دارد؟ آب و هوای تورنتو کانادا در فصل سرما چگونه است؟ را در اینجا می خوانید.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که کانادا تماما کشوری سردسیر است که دمای هوا در آن همواره در سرد ترین شرایط ممکن قرار دارد. حقیقت امر آن است که می توان گفت در برخی از مناطق کشور کانادا چنین اتفاقی رخ می دهد اما بسیاری از شهرهای این کشور در شرایط متعادل تری به سر می برند.

برخی از شهرهای کانادا از استاندارد های آب و هوایی خوبی برخوردار هستند و آب و هوای این شهر ها در وضعیت نسبتا متعادلی قرار دارد. بنابراین در صورتی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، پیش از هر مسئله ای بررسی های لازم در خصوص شرایط آب و هوایی شهری که قصد زندگی در آن را دارید را انجام دهید چرا که این مسئله می تواند به صورت چشمگیری شرایط زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در ادامه در رابطه با شرایط آب و هوایی برخی از مهم ترین شهرهای کانادا توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد. شما عزیزان می توانید در این مقاله اطلاعات کافی ارائه شده است اما در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص مهاجرت به کانادا دارید، می توانید سایر مقالات ما را مطالعه فرمایید یا با ما در تماس باشید.

[ez-toc]

بارش باران در کانادا

توده‌های هوایی مرطوب اقیانوس آرام منجر به بارش زیاد باران در سواحل غربی و مناطق کوهستانی می­شود. مراکز هواشناسی واقع در امتداد سواحل بریتیش کلمبیا، مقادیر سالانه بیش از 100 اینچ (2500 میلی­متر) بارش باران را ثبت کردند ومیزان بارندگی در تابستان بریتیش کلمبیا نسبت به زمستان بسیار کمتر است. میانگین بارندگی سالانه بخشی از ساحل ونکوور حدود 40 اینچ (1000 میلی­متر) است.

در شمال و دشت­های داخلی (منطقه قطبی و زیرقطبی)، بارش باران به ندرت بیش از 15 اینچ (400 میلی­متر) در سال است. در ایورکا در جزیره السمری، میزان بارش تا 2 اینچ (50 میلی­متر) کاهش می­یابد.

جریان هوا در مسیر حرکت خود از غرب به شرق به وسیله کوه­های غربی ساحل نگه داشته می­شود. بهار و تابستان همیشه مرطوب­تر از زمستان است.

انتاریو و کبک نسبت به دشت­های داخلی بارندگی بیشتری دارند زیرا توده­های هوا از بخار آب دریاچه­های بزرگ، خلیج هادسون، اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک می­گیرند.

میانگین بارندگی سالانه در تورنتو حدود 30 اینچ (800 میلی­متر) و در مونترال 40 اینچ (1000 میلی­متر) است. به­خاطر این کهزمستان­های این مناطق به اندازه زمستان­های دشت­های داخلی سرد نیست، هوا کمتر خشک و بارش برف در زمستان و باراش باران در تابستان تقریبا برابر است.

استان­های منطقه آتلانتیک مرطوب­تر از استان­های مرکزی کانادا هستند. بیشتر بارندگی سالانه آن با منشأ طوفانی است، که در نقاطی از 50 اینچ (1250 میلی­متر) فراتر می­رود و به طور نسبتا مساوی این بارش در طول سال تقسیم می­شود.

رعد و برق­های کمی رخ می­دهد و بارندگی در کوه­های کم­ارتفاع آپالاچی اندک است. به طور کلی، بارندگی در سواحل شرقی کانادا کمتر از سواحل غربی است.

با جغرافیای کانادا در این مقاله آشنا شوید.

بارش برف در کانادا

در شمال و دشت­ های داخلی، بارش برف کم است زیرا دارای هوای بسیار سرد و خشک است. سواحل شرقی و غربی نیز برف کم‌تری می‌بارد. عمق برف از سمت ساحل به مناطق دورتر از دریا افزایش می ­یابد و در کوه ­های راکی ​​و سواحل خلیج سنت لارنس به حداکثر 240 اینچ (6100 میلی­متر) می­رسد.

در ماه­ های سردتر سال، امکان دارد در هر نقطه از کشور یخبندان اتفاق بیفتد و رفت و آمد و ارتباطات را مختل کند.

آب و هوای کانادا: بررسی شاخص کیفیت آب و هوا در کانادا

شاخص شرایط آب و هوایی در کانادا می تواند به نوعی نشان دهد که شرایط آب و هوایی کدام شهرها بهتر است. وب سایت numbeo، 249 شهر جهان را مورد ارزیابی قرار داده است و در این میان نام 14 شهر کانادا نیز دیده می شود. ویکتوریا با نمره 92.52، به عنوان بهترین شهر کانادا از این نظر معرفی شده است و شهر رجینا نیز با نمره 14.28 به عنوان بدترین شهر کانادا معرفی شده است. در جدول زیر شاخص کیفیت زندگی در 14 شهر کانادا را مورد بررسی قرار داده ایم.

بررسی شاخص کیفیت آب و هوا در کانادا

توجه داشته باشید که رجینا در میان 249 شهر مورد بررسی قرار گرفته، در جایگاه پایانی قرار گرفته است. در ادامه اطلاعات بیش تری در خصوص شرایط آب و هوایی شهر های کانادا در اختیار شما قرار خواهیم داد.

شرایط آب و هوایی تورنتو در انتاریو

شهر تورنتو در استان انتاریو یکی از مشهور ترین و بهترین شهر های کانادا برای زندگی است و بدیهی است که درصد بیش تری از خوانندگان این مقاله تمایل به کسب اطلاعات در این خصوص داشته باشند.

آب و هوا در تابستان های تورنتو گرم و در زمستان ها سرد است. موقعیت جغرافیایی تورنتو که در کناره ی دریاچه انتاریو واقع شده است در معتدل شدن هوای این شهر نقش ویژه ای دارد. آب دریاچه سبب می شود تا تابستان ها در این شهر خنک تر و زمستان ها گرم از آنچه باید باشد سپری شود.

موقعیت مکانی دریاچه بزرگ نیز سبب می شود تا رطوبت در این شهر بالا تر از حد عادی باشد و این شرجی هوا موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان می شود.

تصویر شهر تورنتو در انتاریو

اگرچه تورنتو یکی از گرم ترین شهرهای کانادا در فصل زمستان است اما باید به این نکته اشاره داشت که دمای هوا در این شهر نیز بسیار سرد است به طوری که در 65 روز از سال می توان انتظار بارش یک سانتی متری را داشت. اما قابل ذکر است که با توجه به زیرساخت های شهری این سرما به هیچ عنوان آزار دهنده نیست.

شهرهای زیرزمینی در زمستان میتوانند به راحتی قابل استفاده باشند. در واقع شما می توانید رد شهر در زیر زمین تردد کنید و به هیج عنوان متوجه سرمای هوا نشوید. جدول زیر نشان دهنده بالاترین و پایین ترین میانگین دما در ماه های مختلف سال در شهر تورنتو است.

شرایط آب و هوایی تورنتو در انتاریو

شرایط آب و هوایی کلگری در آلبرتا

شهر کلگری در جنوب آلبرتا قرار دارد که زمستان های بسیار سردی را پشت سر می گذارد اگر چه دمای هوای این شهر هرگز به سردی شهر ادمنتون، مرکز استان آلبرتا، که در شمال این استان واقع شده است نمی رسد. در 88 روز از سال می توان انتظار عمق برف بیش از 1 سانتی متر را در این شهر داشت.

تصویر شهر کلگری در کانادا

کلگری دارای آب و هوای استپی است بنابراین در زمستان نیز می توان انتظار روز های آفتابی در این شهر را داشت. بارش باران در تابستان های این شهر رایج است و این بارش ها اهمیت بسیار ویژه ای در رشد گندم ها و علفزار های این منطقه دارد.

وزش باد نیز در این شهر بسیار رایج است چراکه موانع طبیعی کمی در مسیر باد در این شهر قرار دارند. ماه های جون و جولای می توان انتظار روز های بارانی بیشتری را داشت و بیشترین بارش برف نیز در ماه ژانویه است. جدول زیر که میانگین بیش ترین و کم ترین دمای هوا در ماه های مختلف سال است، می تواند دید کلی تری از دمای هوا در شهر کلگری در اختیار شما قرار دهد.

شرایط آب و هوایی کلگری در آلبرتا

شرایط آب و هوایی شهر ادمنتون در استان آلبرتا

شهر ادمنتون اگرچه دارای آب و هوایی آفتابی است اما همواره یکی از شهرهای سرد در کانادا به شمار می رود. شب های تابستانی در ادمنتون نیز به نسبت سرد است. آب و هوای ادمنتون خشک است و فصل تابستان، شرجی های مقطعی در این شهر وجود دارد.

تصویر شهر ادمونتون در کانادا

ادمنتون زمستان های سردی را پشت سر می گذارد و فصل بارش در این شهر طولانی مدت است به طوری که در 141 روز از سال می توان انتظار داشت که عمق برف در این شهر به بیش از 1 سانتی متر برسد.

شرایط آب و هوایی در ادمنتون بسیار متغیر است و همین مسئله پیش بینی آب و هوای ادمنتون را نیز دشوار کرده است. ماه های دسامبر و ژانویه بیش ترین روز های برفی در ادمنتون را رقم می زنند با این وجود حجم بارش برف در ماه فوریه به اوج خود می رسد.

از طرف دیگر می توان گفت که نیمی از فصل تابستان نیز بارش باران در این شهر رخ می دهد. در جدول زیر به بررسی میانگین بیشینه و کمینه هوای شهر ادمنتون در ماه های مختلف سال پرداخته ایم.

شرایط آب و هوایی شهر ادمنتون در استان آلبرتا

بررسی شرایط آب و هوایی هلیفکس در نوا اسکوشیا

شهر هلیفکس یکی از شهرهای مورد نظر ایرانیان برای زندگی است و به همین منظور، شرایط آب و هوایی این شهر را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. این شهر که در شرق کانادا واقع شده است، آب و هوایی معتدل تر از آنچه انتظار می رود دارد.

این شهر که در نزدیکی اقیانوس اطلس واقع شده است، بهره کافی از این همجواری را برده است و همین مسئله باعث شده است تا دمای هوا در زمستان ها بیش تر و در تابستان ها کمتر از شهرهای دور تر و درون مرز های داخلی کانادا باشد. البته یکی از مشکلات آب و هوای هلیفکس، متغیر بودن آن در طول سال است. به طور معمول، 85 روز از سال عمق برف در این شهر به یک سانتی متر می رسد.

تصویر شهر هلیفکس در کانادا

مه پدیده ای رایج در هلیفکس است و بیش از 100 روز در سال می توان انتظار این پدیده جوی را داشت. روزهای آفتابی اما در هلیفکس بسیار محدود است مگر در تابستان ها که تابش آفتاب به روزانه 7 ساعت نیز می رسد.

روزهای برفی در هلیفکس انگشت شمارند اما می توان گفت که بارش باران در این شهر یک امر بسیار رایج است. در جدول زیر به بررسی میانگین کم ترین و بیش ترین دمای هوای هر ماه در هلیفکس پرداخته ایم. در این جدول می توان اعتدال دمای هوا در این شهر را در مقایسه با سایر شهرهای کانادا مشاهده کرد.

بررسی شرایط آب و هوایی هلیفکس در نوا اسکوشیا

بررسی شرایط آب و هوایی مونترئال در کبک

کبک، استان فرانسوی زبان کانادا، نیز متقاضیان خاص خود برای مهاجرت را میان ایرانیان دارد و یکی از مهم ترین شهرهای این استان، شهر مونترئال است. آب و هوای این شهر نیمه قاره است و به همین دلیل تابستان ها گرم و مرطوب است اما زمستان های این شهر سرد هستند. این مسئله را زمانی می توان بهتر درک کرد که 109 روز از سال، عمق برف در این شهر بیش تر از 1 سانتی متر است.

تصویر شهر مونترئال در کانادا

دمای هوای مونترئال در تابستان ها بسیار مناسب است و تعداد روزهای آفتابی در این شهر به اوج خود می رسد اما در زمستان ها این اتفاق به ندرت رخ می دهد. شرایط آب و هوایی در شهر مونترئال روز به روز متفاوت است و پیش بینی آب و هوا را کمی سخت تر می کند. در جدول زیر میانگین کمینه و بیشینه دمای هوا در شهر مونترئال در طول ماه های مختلف سال را بررسی کرده ایم.

بررسی شرایط آب و هوایی مونترئال در کبک

شرایط آب و هوایی اتاوا پایتخت کشور کانادا

اتاوا موقعیت شمالی تری نسبت به تورنتو دارد و به همین دلیل زمستان در شهر به مراتب سرد تر است. بر خلاف بسیاری از شهرهای دیگر در استان انتاریو، اتاوا در ساحل دریاچه انتاریو قرار ندارد و به همین دلیل درجه حرارت در فصل تابستان بیش تر از آن شهرهاست اما بر خلاف آن ها زمستان های سخت تری در انتظار ساکنین این شهر قرار دارد.

اتاوا دارای آب و هوایی نیمه قاره ای است و این مسئله یکی از دلایل شرایط آب و هوایی آن است که پیش تر توضیح داده شد.

شهر اتاوا در کانادا

زمستان های اتاوا سرد و طولانی است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که 4 ماه از سال، عمق برف به بیش از 1 سانتی متر برسد. البته تابستان ها هوای آفتابی در این شهر بسیار رایج است و این مسئله برای ساکنین اتاوا می تواند لذت بخش باشد. بارش باران در اتاوا از ماه آپریل تا نوامبر رایج است و چهار ماه دیگر از سال نیز باید انتظار بارش های برف طولانی مدت را داشت. در جدول زیر به بررسی میانگین کمترین و بیش ترین دمای ماه های سال در اتاوا پرداخته ایم.

شرایط آب و هوایی اتاوا پایتخت کشور کانادا

شرایط آب و هوایی ونکوور در بریتیش کلمبیا

شهر ونکوور نیز جز محبوب ترین شهرهای کانادا برای ایرانیان است. بر خلاف بسیاری از شهرهای کشور کانادا، ونکوور زمستان هایی بسیار معتدل را پشت سر می گذارد. هوای سرد قطب شمال که سرتاسر کانادا را در زمستان در می نوردد به ونکوور نمی رسد و کوه های راکی یک سد بزرگ طبیعی برای ورود سرما به این شهر هستند. برای درک بهتر این موضوع باید گفت که روزهایی که عمق برف در این شهر به یک سانتی متر می رسد تنها 10 روز است.

شهر ونکوور در بریتیش کلمبیا

مه یک پدیده کاملا رایج در ونکوور است و بارش باران در زمستان های این شهر به ندرت متوقف می شود. با همه این تفاسیر ساکنین ونکوور همواره از یک هوای معتدل لذت خواهند برد. در جدول زیر به بررسی میانگین کم ترین و بیش تری دمای هوا در ماه های مختلف سال در ونکوور پرداخته ایم.

شرایط آب و هوایی کلگری در آلبرتا

شهر ونکوور در مقایسه با سایر نقاط کانادا آب و هوای متعادل‌تری دارد. تعداد روزهای برفی در ونکوور حدود ۹ روز در سال است. میانگین بارش‌ برف در سال حدود بیش از ۳۸ سانتی‌متر است و برف در ونکوور بر روی زمین نمی‌نشیند.

میانگین حداکثر دما در ماه ژانویه ۶.۹ درجه سانتی‌گراد و میانگین حداقل دما در این ماه ۱.۴ درجه سانتی‌گراد است. میانگین حداکثر دما در ماه جولای ۲۲.۲ درجه سانتی‌گراد و میانگین حداقل دما ۱۳.۷ درجه سانتی‌گراد است. میانگین دمای هوای ونکوور در طی سال هم حدود ۶.۸ درجه سانتی‌گراد الی ۱۳.۹ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

در ماه نوامبر و مارس بارش‌های جوی رخ می‌دهد. ونکوور یکی از بارانی‌ترین شهرهای کانادا است. میانگین بارش سالانه در ونکوور هزارو 189 میلی‌متر گزارش شده است. با این حال فصل تابستان در ونکوور خنک است.

 شرایط آب و هوایی واترلو در انتاریو

شهر واترلو در 94 کیلومتری جنوب غربی تورنتو در استان انتاریو قرار دارد. واترلو دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب است. تابستان‌هایی به نسبت گرم و مرطوب و زمستان‌هایی سرد دارد. با این حال واترلو در مقایسه با دیگر مناطق کانادا آب و هوای معتدلی دارد.

شاخص کیفیت آب و هوای این منطقه گاهی به حد ناسالمی هم می‌رسد و برای گروه‌های حساس٬ تردد در شهر نامناسب است.

شرایط آب و هوایی واترلو در انتاریو

روزهای سرد سال در این شهر معمولا بین اواسط دسامبر تا اواسط مارچ و روزهای گرم سال بین اواسط می و اواخر سپتامبر می باشد. جالب است بدانید که واترلو تقریباً 140 روز بدون یخبندان در سال دارد.

شهر واترلو در انتاریو

شرایط آب و هوایی ساسکاتون در ساسکاچوان

ساسکاتون بزرگترین شهر در استان ساسکاچوان کانادا با تابستان های معمولاً گرم و زمستان های سرد است. در ساسکاتون تابستان مرطوب ترین فصل و آفتابی تر از حد متوسط است.

شرایط آب و هوایی ساسکاتون در ساسکاچوان

شرایط آب و هوایی می تواند زندگی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد بنابراین چنانچه پیش تر نیز گفته شد، توصیه می شود تا پیش از ورود به کانادا، این مسئله را به طور جدی مورد بررسی قرار دهید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص شرایط زندگی و مهاجرت به کانادا می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

شهر ساسکاتون در ساسکاچوان

شرایط آب و هوایی شهر کبک در استان کبک

در کبک، تابستان ها مناسب و مرطوب است و زمستان ها هوای بسیار سرد و برفی در این شهر حکمفرما می شود. در طول سال، دمای هوا بین 15- درجه سانتی گراد تا 24 درجه در حال تغییر است و کمتر پیش می آید که دمای هوا از 30 درجه سانتی گراد بیشتر شود یا آن که به کمتر از 24- درجه سانتی گراد برسد. بهترین زمان برای سفر به کبک اواخر ماه جون تا ابتدای ماه سپتامبر است.

فصل گرم در کبک معمولا 3.7 ماه به طول می انجامد که شروع آن 28 می است و تا حدود 17 سپتامبر به طول می انجامد. میانگین هوا در این بازه زمانی در حدود 19 درجه سانتی گراد است و دمای هوا در این بازه زمانی بین 16 تا 25 درجه سانتی گراد است.

فصل سرمای این شهر نیز 3.3 ماه است که از 4 دسامبر تا 13 مارچ به طول می انجامد و دمای هوا در این بازه زمانی همواره کمتر از 0 است. دمای هوا بین 14- تا 6- درجه سانتی گراد در حال تغییر است.

شرایط آب و هوایی شهر کبک در استان کبک

متوسط دمای هوا در ماه های مختلف سال در این شهر به شرح زیر است.

متوسط دمای هوا شهر کبک در استان کبک در طول سال

شرایط آب و هوایی ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا

تابستان های ویکتوریا بسیار خنک، خشک و تا حدودی ابری است و در زمستان ها هوا بسیار سرد، مرطوب و بسیار ابری است. در طول سال دمای هوا در این شهر بین 3 تا 19 درجه سانتی گراد است و به ندرت از 2- درجه کمتر می شود یا به بالاتر از 22 درجه سانتی گراد می رسد. می توان گفت که میانه جولای تا آگوست بهترین زمان برای سفر به این شهر است.

فصل گرم سال در این شهر 3.1 ماه به طول می انجامد که بین بازه زمانی 13 جون تا 17 سپتامبر است که به طور نسبی در حدود 17 درجه سانتی گراد است. گرم ترین ماه سال در این شهر، ماه آگوست است که دمای هوا در آن بین 12 تا 19 درجه سانتی گراد است. خنک ترین فصل سال نیز 3.6 ماه به طول می انجامد که بین 17 نوامبر تا 3 مارچ به طول می انجامد که دمای هوا در این بازه زمانی به طور میانگین به 9 درجه سانتی گراد می رسد. ماه دسامبر در ویکتوریا سردترین ماه سال است که دمای هوا در آن بازه زمانی به 3 تا 7 درجه سانتی گراد می رسد.

شرایط آب و هوایی ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا

متوسط دمای هوا در این شهر در طول ماه های مختلف به شرح زیر است.

متوسط دمای هوا ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا در طول سال

شرایط آب و هوایی همیلتون در انتاریو

در همیلتون دمای هوا شرایط بسیار متفاوتی در ماه های مختلف دارد به طوری که تابستان های این استان گرم است و زمستان ها برفی و یخبندان است. دمای هوا در طول سال به طور متوسط بین 8- تا 26 درجه سانتی گراد است و کمتر به 16- و یا بیشتر از 31 درجه سانتی گراد می رسد. بهترین زمان برای سفر به این شهر اواخر ماه جون تا اوایل ماه سپتامبر است.

شرایط آب و هوایی همیلتون در انتاریو

فصل گرم سال در این شهر 3.6 ماه به طول می انجامد و از اول جون تا 18 سپتامبر به طول می انجامد و دمای هوا در این بازه زمانی در حدود 21 درجه سانتی گراد است. گرم ترین ماه سال در این شهر جولای است که بین 17 تا 26 درجه در حال تغییر است.

فصل سرد سال در این شهر 3.4 ماه به طول می انجامد که از 3 دسامبر تا 15 مارچ به طول می انجامد و دمای هوا معمولا کمتر از 5 درجه سانتی گراد است. سردترین ماه سال در این شهر ژانویه است که دمای هوا در آن بین 0 تا 7- درجه سانتی گراد متغیر است.

متوسط دمای هوا همیلتون در انتاریو در طول سال

شرایط آب و هوایی لندن کانادا

لندن شهری در جنوب‌غربی استان انتاریو است. این شهر بر روی مسیر بین کبب‌سیتی و ویندزور واقع‌شده است. این شهر به علت قرار داشتن در مجاورت دریاچه هارن (Lake Huron) و تغییرات ارتفاع در سطح شهر، دارای آب‌وهوای مرطوب قاره‌ای است.

جدول اب و هوای لندن کانادا

تغییرات فصلی در شهر لندن گسترده است. تابستان‌های آن گرم و مرطوب است. در ماه جولای میانگین دمای هوای شهر حدود 20.8 درجه سانتی‌گراد است. البته شهروندان ساکن در این شهر به مدت 10 روز دمای بالای 30 درجه سانتی‌گراد را هم تجربه می‌کنند.

زمستان‌های لندن سرد است. میزان بارش برف سالانه در این منطقه به طور میانگین ۱۰۱۱.۵ میلی‌متر است. ارتفاع بارش برف در زمستان‌های لندن به طور متوسط ۱۹۴ سانتی‌متر است. بیشترین میزان انباشت برف در این شهر، در نواحی محدوده دریاچه هورون، در محدوده ۶۰ کیلومتری شمال غربی لندن است. فصل بهار و تابستان در این شهر کوتاه‌مدت است.

لندن بالاترین آمار وقوع آذرخش در کانادا را دارد. علت وقوع زیاد آذرخش در این منطقه، برخورد بادهای برخاسته از دریاچه ایری و دریاچه هیوران است.

شرایط آب و هوایی آرمسترانگ، بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان کانادا است و بین اقیانوس آرام و کوه‌های راکی قرار دارد. به همین دلیل ساحلی و کوهستانی بودن این استان٬ آب و هوای هر منطقه آن متفاوت از بخش دیگر است.

آرمسترانگ واقع در منطقه اوکاناگان شمالی در استان بریتیش کلمبیا است. شاخص کیفیت هوا به طور متوسط 36 است. آرمسترانگ بیشتر دارای آب و هوای بارانی است. به همین دلیل کشاورزی و دامداری بیشتر در آن رواج دارد.

پرسش های رایج درباره آب و هوای شهرهای مختلف کانادا

ونکوور جز محبوب ترین شهرهای کانادا برای ایرانیان است. بر خلاف بسیاری از شهرهای کشور کانادا، ونکوور زمستان هایی بسیار معتدل را پشت سر می گذارد. هوای سرد قطب شمال که سرتاسر کانادا را در زمستان در می نوردد به ونکوور نمی رسد و کوه های راکی یک سد بزرگ طبیعی برای ورود سرما به این شهر هستند. برای درک بهتر این موضوع باید گفت که روزهایی که عمق برف در این شهر به یک سانتی متر می رسد تنها 10 روز است.

آب و هوا در تابستان های تورنتو گرم و در زمستان ها سرد است. موقعیت جغرافیایی تورنتو که در کناره ی دریاچه انتاریو واقع شده است در معتدل شدن هوای این شهر نقش ویژه ای دارد. آب دریاچه سبب می شود تا تابستان ها در این شهر خنک تر و زمستان ها گرم از آنچه باید باشد سپری شود. موقعیت مکانی دریاچه بزرگ نیز سبب می شود تا رطوبت در این شهر بالا تر از حد عادی باشد و این شرجی هوا موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان می شود.

اگرچه تورنتو یکی از گرم ترین شهرهای کانادا در فصل زمستان است اما باید به این نکته اشاره داشت که دمای هوا در این شهر نیز بسیار سرد است به طوری که در 65 روز از سال می توان انتظار بارش یک سانتی متری را داشت. اما قابل ذکر است که با توجه به زیرساخت های شهری این سرما به هیچ عنوان آزار دهنده نیست.

آب و هوای این شهر نیمه قاره است و به همین دلیل تابستان ها گرم و مرطوب است اما زمستان های این شهر سرد هستند. این مسئله را زمانی می توان بهتر درک کرد که 109 روز از سال، عمق برف در این شهر بیش تر از 1 سانتی متر است.

دمای هوای مونترئال در تابستان ها بسیار مناسب است و تعداد روزهای آفتابی در این شهر به اوج خود می رسد اما در زمستان ها این اتفاق به ندرت رخ می دهد. شرایط آب و هوایی در شهر مونترئال روز به روز متفاوت است و پیش بینی آب و هوا را کمی سخت تر می کند.

کلگری دارای آب و هوای استپی است بنابراین در زمستان نیز می توان انتظار روز های آفتابی در این شهر را داشت. بارش باران در تابستان های این شهر رایج است و این بارش ها اهمیت بسیار ویژه ای در رشد گندم ها و علفزار های این منطقه دارد.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link