اتاوا، قلب و پایتخت کانادا و طبیعتا یکی از مهمترین شهرهای این کشور است که جمعیتی غیرمتراکم دارد و از نظر وسعت نیز چهارمین شهر کانادا شناخته می‌شود. اتاوا یکی از شهرهای استان انتاریو است و نکته قابل توجه در رابطه با این شهر این است که به عنوان مرکزیت انتاریو انتخاب نشده و تورنتو مرکز این استان است.

شرایط زندگی در اتاوا بسیار مناسب ارزیابی شده و به همین دلیل است که بسیاری از علاقه‌مندان مهاجرت به کانادا، این شهر را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. با این حال سفر به این شهر نیز می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به سفرهای توریستی باشد.

  • نام: اتاوا (Ottawa)
  • نام کشور: کانادا
  • نام استان: انتاریو
  • سال تاسیس: 1855
  • جمعیت: بیش از یک میلیون نفر

در همین راستا، در این گزارش تلاش کرده‌ایم که به شرایط جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی و سبک زندگی شهر اتاوا بپردازیم، تا اگر تصمیم به سفر یا مهاجرت به پایتخت کانادا را دارید، با اطلاعات کامل و درست‌تری اقدام به تصمیم‌گیری کنید.

نقشه اتاوا

تاریخچه شهر اتاوا در کانادا

همانطور که گفته شد، اتاوا پایتخت کشور کانادا است و در استان انتاریو قرار دارد. تاریخچه این شهر به سال 1826 باز می‌گردد، اما سال 1855 بود که نام این شهر به اتاوا تغییر پیدا کرد. به مرور زمان، شهر اتاوا بزرگ و بزرگ‌تر شد و همین موضوع نیز منجر به گسترش هرچه بیشتر مرزهای اتاوا شد.

همچنین به یاد داشته باشید که نام شهر اتاوا از اسم رودخانه‌ای در این شهر برگرفته شده است که ریشه لغوی آن به معنای «تجارت» است.

در مقاله بهترین شهر کانادا برای ایرانیان، با بهترین شهرهای کانادا برای کار، زندگی و تحصیل آشنا می شوید.

نگاهی کلی به شهر اتاوا در کانادا

جمعیت اتاوا بر اساس آخرین سرشماری رسمی جمعیتی، بیش از یک میلیون نفر است. پایتخت کانادا در واقع، چهارمین شهر پرجمعیت کشور کانادا است که در طی سال‌های اخیر نیز با افزایش جمعیت نیز همراه بوده است.

شما در نمودار پیشرو، می‌توانید جایگاه جمعیتی شهر اتاوا را در میان شهرهای پرجمعیت کانادا، مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که اطلاعات این نمودار، از سایت جمعیت کانادا برداشته شده و متعلق به سرشماری است که در سال 2016 بر روی کلیه شهرهای کانادا انجام شده بود.

جایگاه جمعیتی شهر اتاوا را در میان شهرهای پرجمعیت کانادا

اما شما می‌توانید در بخش بعدی گزارش و در نمودار بعدی، رشد جمعیتی پایتخت کانادا را مشاهده کنید. بر اساس این اطلاعات که جمعیت شهر اتاوا را تا 2021 مورد بررسی قرار داده است، جمعیت این شهر در طی سال‌های اخیر با رشد همراه بوده است.

به یاد داشته باشید که بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در شهر اتاوا، جمعیت این شهر در سال 2021،  یک میلیون و 34 هزار نفر برآورد شده است.

رشد جمعیتی اتاوا کانادا

نگاهی به شرایط آب و هوایی شهر اوتاوا

یکی از مسائلی که در رابطه با اتاوا باید به آن توجه ویژه داشت، شرایط آب و هوایی این شهر است. افرادی که قصد زندگی در این شهر را دارند یا قصد سفر دارند، بهتر است از وضعیت آب و هوای کانادا آگاهی پیدا کنند.

به صورت کلی، در اتاوا تابستان‌ها گرم، طولانی و نیمه‌ابری و در سوی مخالف، زمستان‌ها با یخبندان‌های طولانی و برفی همراه است. دمای هوای اتاوا در طول سال بین 15- تا 27 درجه سانتی گراد متغیر است و در موارد نادری به 25- یا 31 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. در صورتی که قصد سفر به اتاوا را دارید، بهترین زمان برای سفر شما می‌تواند اواخر ماه جون تا اوایل ماه سپتامبر باشد.

شرایط آب و هوایی اتاوا کانادا

در صورتی که نگاه دقیق‌تری به داده‌های هواشناسی در شهر اتاوا داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که هوای گرم در حدود سه ماه در این شهر رایج است که مربوط به بازه زمانی 21 می تا 18 سپتامبر است و دمای هوا در این مدت همواره بالاتر از  20 درجه سانتی گراد در طول روز است.

خوب است بدانید که گرم‌ترین ماه سال در اتاوا، جولای است که دمای هوا در آن بین 16 تا 26 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

فصل سرد نیز سه ماه به طول می‌انجامد و از سومین روز دسامبر تا 11 مارچ ادامه پیدا می‌کند. دمای هوا در این بازه زمانی معمولا کمتر از یک درجه سانتی‌گراد است. فراموش نکنید که سردترین ماه سال در اتاوا، ژانویه است که دمای هوا بین 5- تا 14- درجه سانتی‌گراد متغیر است.

دمای گرم‌ترین و سرد‌ترین ماه‌های اتاوا کانادا

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهر اتاوا

اوتاوا یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در کانادا به شمار می‌رود. آثار بسیار دیدنی و جذابی در این شهر وجود دارد که می تواند خاطره‌ای دلپذیر از سفر به کانادا را ایجاد کند. البته که اگر تصمیم به زندگی در این شهر زیبا را هم دارید، بهتر است با مهمترین نقاط گردشگری این شهر نیز آشنا شوید تا بتوانید به‌خوبی از اوقات آزادتتان استفاده کنید.

  • ساختمان پارلمان یکی از جاهای دیدنی کانادا است که در شهر اتاوا واقع شده و می‌توان در آن عظمت یک ساختمان با ارتفاع 50 متر را مشاهده کرد. در روزهای تابستان، تغییرات گاردهای امنیتی نظر در این مکان بسیار جذاب است. مراسم از ساعت 9:50 دقیقه صبح شروع می‌شود، اما در صورتی که تمایل به مشاهده این مراسم دارید، باید 15 دقیقه زودتر خود را به این محل برسانید.
  • کانال ریدو نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در شهر اتاوااست.تماشای این کانال می‌تواند یک خاطره به یادماندنی را برای شما به ارمغان آورد. کانال ریدو 200 کیلومتر طول دارد، اما عمق آن تنها به 1.6 متر می‌رسد. این کانال در طول جنگ نیروهای نظامی کانادا با آمریکایی‌ها، به شدت جایگاه استراتژیکی داشته است. شما می‌توانید در فصل تابستان از قایق‌های توریستی موجود در این کانال استفاده کنید و از مسیر سفر خود لذت ببرید. نکته جالب در رابطه با این کانال آن است که با سرد شدن هوا، سطح آب یخ می‌زند و این منطقه به مکانی برای برگزاری جشنواره‌های زمستانی و اسکیت‌سواری می‌شود.
  • گالری ملی کانادا (Musée des Beaux-Arts du Canada) از دیگر جاذبه‌های توریستی شهر اتاوا است که طراحی بسیار مدرنی دارد و می‌توان از آن به عنوان یکی از شاهکارهای معماری نوین یاد کرد. در داخل این ساختمان، موزه‌های بزرگ، گالری هنرهای بومی با مضامینی همچون پیشرفت هنرهای کانادا را مشاهده کرد. شما می‌توانید پنجشنبه‌ها از ساعت 17 تا 20، از این موزه به صورت رایگان بازدید کنید.
  • یادبود جنگ و مقبره سرباز ناشناس کانادایی در نزدیکی مجسمه برنزی برجسته از سربازارن جنگ جهانی اول می‌تواند یکی دیگر از مقاصد توریستی شما باشد. در این مکان سمبلیک، سال‌ها جنگ و دفاع از کشور کانادا رخ داده است.
تصویر گالری ملی کانادا

فستیوال‌ها و جشن‌های مهم در اتاوا را بشناسید

به طور کلی، می‌توان از کانادا به عنوان کشوری با جاذبه‌های گردشگری متنوع و از همه مهم‌تر مکانی برای برگزاری فستیوال‌ها یاد کرد. افرادی که کانادا را به عنوان مقصد توریستی خود انتخاب می‌کنند و علاقه دارند که در فستیوال‌های مهم این کشور شرکت کنند، باید برنامه‌ریزی دقیق و آگاهی کافی در رابطه با زمان و مکان برگزاری فستیوال های مختلف داشته باشند تا بتوانند بدون مشکل، در طول دوره سفر خود در این کشور، از حضور در فستیوال‌های مختلف لذت ببرند.

  • بارش برف در کانادا، مقدمه‌ای خوب برای برگزاری فستیوال‌های بزرگ از جمله وینترلود در اتاوا است. فستیوال وینترلود (Winterlude) که در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار می‌شود، هر ساله میزبان هزاران شرکت‌کننده است.
  • ماه می، زمان برگزاری یکی از زیباترین فستیوال‌های کانادا با عنوان فستیوال لاله‌ها (Canadian Tulip Festival) است.فصل بهار، زمانی است که می‌توانید یک خاطره رنگارنگ برای خود در شهر اتاوا ایجاد کنید. برای تماشای لاله‌ها می‌توانید به بزرگ‌ترین پارک‌های شهر بروید با پهنه وسیعی از لاله‌ها مواجه شوید.
  • دراگون بوت (Ottawa Dragon Boat Race Festival) نیز یکی دیگر از فستیوال‌های رایج در کشور کانادا و شهر اوتاوا است که در ماه ژوئن برگزار می‌شود و هزاران پارو زن و هزاران تماشاگر در خلیج مونی در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند. علاوه بر اینکه مسابقات قایقرانی در این مراسم برگزار می‌شود، مراسم‌های فرهنگی و هنری نیز در این فستیوال رایج هستند. در طول 3 روز برگزاری فستیوال می‌توانید از کنسرت‌های رایگان و همچنین رقص‌های مخصوص چینی‌ها با اژدها لذت ببرید.
  • فستیوال روز ملی کانادا نیز به صورت ویژه در پایتخت برگزار می‌شود و اتاوا، مکانی مناسب برای تجربه شادی در جشن روز ملی کانادا در اولین روز ماه جولای است. روز کانادا دارای پیشینه‌ای تاریخی مربوط به سال 1867 است که کانادا به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شد. در این روز جشن‌ها، کارناوال‌ها و کنسرت‌های بسیار زیادی در فضاهای باز به نمایش گذاشته می‌شود و آتش بازی‌های شبانه نیز یکی از رایج‌ترین فعالیت‌هایی است که در این فستیوال می‌توان دنبال کرد.

نگاهی به فرهنگ عمومی مردم اتاوا

اتاوا، پایتخت کشور کانادا یکی از شهرهایی است که مهاجرپذیر است و سالانه با درخواست‌های زیادی از سوی مردم جهان مواجه است که علاقه دارند برای ادامه زندگی به این شهر نقل مکان کنند. این شهر نیز همانند بسیاری دیگر از شهرهای کانادا، به دلیل مهاجرپذیر بودن، دارای تنوع فرهنگی است و همین امر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث شده است که مهاجران تازه‌وارد، چندان احساس غربت نکنند و بتوانند خیلی زود خود را با زندگی جدید وقف دهند.

در نظر داشته باشید که اتاوا شهری مدرن است که  در آن تکنولوژی و موضوعات مربوط به آن بسیار حائز اهمیت است. بنابراین هر شخصی که تخصص و توانایی در این حوزه داشته باشد، می‌تواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند. اما به صورت کلی، برای مشاغل دولتی می‌توان گفت که تقریبا مهاجرین شانسی برای استخدام ندارند.

5 نکته جالب درباره پایتخت کانادا

  • اتاوا یکی از مراکز مهم تجاری در شهر کانادا به شمار می‌رود.
  • کانال Rideau در فصا زمستان، به طولانی‌ترین پیست اسکیت در جهان (7.8 کیلومتر) تبدیل می‌شود.
  • در آخرین سرشماری سراسری انجام شده در کانادا (2016)، میانگین سنی جمعیت شهر اتاوا، ۴۰.۱ سال بود که آن را به یکی از شهرهای جوان کشور تبدیل کرد.
  • حدود ۲۵ درصد از ساکنان اتاوا در خارج از کانادا متولد شده‌اند.
  • 14 موزه ملی کانادا، در شهر اتاوا واقع شده است.

مزایای زندگی در شهر اتاوا چیست؟

اتاوا به عنوان پایتخت کشور کانادا و چهارمین شهر پرجمعیت این کشور، طبیعتا می‌تواند یکی از مهمترین مقاصد مهاجرتی مردم دنیا و به‌ویژه ایرانی‌های باشد. در این بخش از گزارش، به برخی از مهمترین مزایای زندگی در شهر اتاوا پرداخته شده است:

سطح بالای کیفیت زندگی در شهر اتاوا از تمیزترین شهرهای دنیا
دارای طبیعت زیبا و بکر در میان 20 شهر برتر جهان از نظر استانداردهای زندگی
دارای موقعیت‌های شغلی متعدد و گوناگون

درباره کد های پیش شماره تلفن شهر های کانادا در این مقاله بخوانید.

نگاهی به کیفیت زندگی در شهر اتاوا

به صورت کلی، در نظر داشته باشید که برای ارزیابی کیفیت زندگی در هر شهری، شاخص‌هایی همچون قدرت خرید، امنیت، خدمات درمانی، آب و هوا، هزینه زندگی، قدرت خرید ملک، ترافیک و آلودگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بر همین اساس نیز در این گزارش شاخص‌های کیفیت زندگی در در شهر اتاوا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

خوب است بدانید که بر اساس آخرین ارزیابی‌های انجام‌شده در سال 2022، شهر اتاوا از نظر کیفیت زندگی در میان کشورهای جهان از رتبه بالایی برخوردار است. شهر اتاوا رتبه 45 را در میان کشورهای جهان دارد و شما می‌توانید در نمودار زیر، وضعیت کیفیت زندگی در شهر اتاوا را در کنار برخی از شهرهای باکیفیت دنیا، بررسی کنید:

مقایسه کیفیت زندگی در شهر اتاوا و شهرهای باکیفیت دنیا

اطلاعات این نمودار به خوبی نشان می‌دهد که تفاوت زیادی میان زندگی در شهری همانند اتاوا و زندگی در سایر شهرهای باکیفیت دنیا، وجود ندارد. در واقع زندگی در اتاوا به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین شهرهای کانادا می‌تواند ارمغان‌آور یک زندگی باکیفیت برای شما باشد.

به طور کلی، این نکته را در نظر داشته باشید که اصولا در شهرهایی که از کیفیت زندگی بالایی برخوردارند، هزینه زندگی در آنها نیز بسیار بالا است. در واقع آنچه باعث کیفیت زندگی در این شهرها می‌شود، حقوق‌های بالا و متناسبی است که قدرت خرید آنها را در بهترین سطح ممکن قرار می‌دهد.

کیفیت زندگی در شهر اتاوا

بررسی هزینه‌های زندگی در شهر اتاوا

یکی از مهمترین مسائلی که برای زندگی در شهر اتاوا باید به آن توجه داشته باشید، هزینه‌های زندگی در این شهر است. افرادی که اتاوا را به عنوان مقصد مهاجرتی و حتی توریستی خود انتخاب می‌کنند، باید اطلاعات دقیقی درباره با میزان هزینه‌هایی که در این شهر با آن مواجه خواهند شد، داشته باشند.

در همین راستا، در این بخش از گزارش به صورت مجزا و جزئی به هزینه‌های زندگی در شهر اتاوا پرداخته شده است که شما می‌توانید در جداول پیش‌رو آنها را مطالعه کنید.

هزینه رستوارن در شهر اتاوا

دلار نوع خدمت یا کالا
15-40 یک وعده غذا، رستوران ارزان قیمت
10-14 یک وعده غذای فست فود همانند مک‌دونالد
2.50-7 قهوه (کاپوچینو)
2-4 یک قوطی نوشابه
1.50-4 یک بطری آب معدنی

هزینه خرید روزانه در شهر اتاوا

دلار یک لیتر شیر
1.25-3.99 یک عدد نان (500 گرم)
1.69-6 برنج (یک کیلوگرم)
2.28-5.29 تخم‌مرغ (12 عدد)
8-22 فیله مرغ (یک کیلوگرم)
11-24.23 گوشت گوساله (یک کیلوگرم)
2.50-7 یک کیلوگرم سیب
1.21-2.58 یک کیلوگرم موز
0.80-5.49  یک کیلوگرم سیب زمینی
0.99-4.41 یک کیلوگرم پیاز

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر اتاوا

دلار نوع خدمت یا کالا
3.55-3.90 بلیت یک‌طرفه (درون شهری)
122.50-1 یک ماه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
1.86-2 تاکسی، یک کیلومتر
1.75-2.08 بنزین (یک لیتر)

هزینه تسهیلات عمومی در شهر اتاوا

دلار نوع خدمت یا کالا
95-297.35 اولیه (آب، برق، گرمایش، سرمایش و …)، برای یک آپارتمان 85 متری
0.20-0.50 یک دقیقه هزینه تلفن همراه، تعرفه معمولی
60-100 اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، نامحدود، کابل/ ADSL)

هزینه ورزش و تفریح در شهر اتاوا

دلار نوع خدمت یا کالا
40-105 باشگاه، یک نفر، ماهیانه
8-49 زمین تنیس، اجاره، یک ساعت، آخر هفته
13.50-20 بلیت سینما، یک نفر، اکران بین‌المللی

هزینه نگهداری از کودک در شهر اتاوا

دلار نوع خدمت یا کالا
1100-1900 پیش‌دبستانی، مهدکودک، ماهانه، برای یک نفر
14000-30000 مدرسه ابتدای، بین‌المللی، سالانه، برای یک نفر

هزینه خرید لباس در شهر اتاوا

دلار نوع خدمت یا کالا
40-90 شلوار جین، برند
30-75 لباس تابستانه، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای
75-125 یک جفت کفش ورزشی، با کیفیت متوسط
60-200 یک جفت کفش مردانه چرم

هزینه اجاره خانه در شهر اتاوا

دلار نوع خدمت یا کالا
1400-2000 آپارتمان، یک خوابه، مرکز شهر
1000-1600 آپارتمان، یک خوابه، بیرون از شهر
2500-3250 آپارتمان، سه خوابه، مرکز شهر
1900-2500 آپارتمان، سه خوابه، بیرون از شهر

میانگین هزینه خرید خانه در شهر اتاوا

دلار نوع خدمت یا کالا
4700-8072 هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر
3982-4305 هر متر مربع آپارتمان در بیرون شهر

حقوق و وام در شهر اتاوا

دلار نوع خدمت یا کالا
4412 میانگین حقوق ماهیانه (بعد از کسر مالیات)
4.93 نرخ درصد سود سپرده گذاری (٪)، سالانه، برای سپرده گذاری ۲۰ ساله

حقوق یک ماه در شهر اتاوا، خرج چه چیزهایی می‌شود؟

اگر تصمیم به مهاجرت دارید، باید نسبت به این موضوع نیز آگاهی داشته باشید که به صورت کلی، سبک زندگی در شهر مورد نظر شما به چه صورت است. بر همین اساس هم میانگین توزیع هزینه‌هایی که از هر شهر و کشوری منتشر می‌شود، می‌تواند به ترسیم تصویر دقیق‌تری از زندگی شما بعد از مهاجرت کمک کند.

در همین راستا، در نمودار پیشرو توزیع هزینه‌ها در شهر اتاوا را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

توزیع هزینه‌های زندگی در شهر اتاوا

هزینه زندگی یک فرد مجرد و یک خانواده در شهر اتاوا

هزینه زندگی یک فرد مجرد در شهر اتاوا، بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه، به صورت میانگین ماهانه 959 دلار (حدود 1200 دلار کانادا) است و هزینه زندگی در این شهر برای یک خانواده چهار نفره، باز هم بدون در نظر گرفتن اجاره خانه،  به صورت میانگین ماهانه حدود 3 هزار و 478 دلار (حدود 4 هزار و 400 دلار کانادا) است.

به طور کلی، در نظر داشته باشید که کلیه این اعداد و ارقام از سایت‌های معتبر جهانی همچون «نومبئو» برگرفته شده است و در نتیجه قابل اعتماد هستند.

هزینه خرید و اجاره خانه در شهر اتاوا

هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اتاوا، حدود 1400 تا 2 هزار دلار و هزینه اجاره مشابه همین خانه در خارج از شهر، حدود هزار تا 1600 دلار است. همچنین هزینه ماهانه اجاره یک خانه سه خوابه در مرکز شهر اتاوا، 2500 تا 3250 دلار هزینه دارد و اجاره مشابه همین خانه در خارج از شهر، 1900 تا 2500 دلار است.

اما هزینه خرید خانه در مرکز شهر اتاوا، هر متر مربع به صورت میانگین، بیش از 6 هزار دلار است و هزینه خرید خانه در خارج از شهر، هر متر مربع، به صورت میانگین 4 هزار و 100 دلار است.

شرایط و مراحل خرید خانه در کانادا همراه با اطلاعات جامع قیمتی در هر شهر

محله‌های مهم اتاوا را بشناسید

پیش از مهاجرت به هر شهری، باید با اطلاعات دقیق و درست اقدام کنید. اگر به فکر مهاجرت به شهر اتاوا در کانادا هستید، یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بدهید، محله‌ای است که می‌خواهید در آن زندگی کنید.

در ادامه، می‌توانید با مهمترین و معروف‌ترین محله‌های اتاوا در کانادا، آشنا شوید:

بای وارد مارکت سنتر تاون داون تاون
ساندی هیل وانیر الد اتاوا سود
هینتربرگ وستبرو سامرست استریت وست

نگاهی به شرایط کار در اتاوا

یکی از مواردی که کانادا را به عنوان مقصدی جذاب برای کار تبدیل می‌کند، محیط مناسب کار، درآمد مناسب برای تامین هزینه‌های زندگی و رعایت سایر استانداردهای موجود برای کار در کانادا است. در این میان، افرادی که کانادا را برای کار خود انتخاب کرده‌اند، به خوبی می‌توانند چنین موضوعی را تایید کنند.

اتاوا به عنوان پایتخت کشور کانادا نیز می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین شهرهای این کشور به منظور کار معرفی شود. در شهر اتاوا نیز مشاغل مختلفی به عنوان نیاز اساسی در این شهر شناخته می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بسیاری از مشاغل مورد نیاز کانادا در شهر اتاوا به نیروی کار متخصص در زمینه کامپیوتر و به‌ویژه برنامه‌نویسی ختم می ‌ود و این یک فرصت مناسب برای علاقه‌مندان به کار در کانادا است تا بتوانند با استفاده از مهارت‌های خود، کانادا را به مقصدی مطمئن برای مهاجرت تبدیل کنند.

  • توسعه‌دهندگان نرم‌افزار یکی از گروه‌های دارای تخصص هستند که می‌توانند در کانادا سالانه بیش از 100 هزار دلار کانادا درآمد داشته باشند و از این طریق زندگی در رفاه اقتصادی را نیز برای خود ایجاد کنند.
  • همچنین مدیران ساخت نرم‌افزار نیز از جمله افرادی هستند که می‌توانند به راحتی یک شغل مناسب در شهر اتاوا برای خود پیدا کنند. درآمد بالای 130 هزار دلار کانادایی آنها در سال، می‌تواند برگ برنده‌ای برای رسیدن به موفقیت در زمینه‌های مختلف زندگی باشد.
  • ساخت و ساز در کشور کانادا نیز یکی از مواردی است که همچنان ادامه دارد و به همین دلیل است که مدیران و مهندسان مدیریت پروژه به شدت در دسته مشاغل مورد نیاز در شهر اتاوا قرار دارند. دسترسی به درآمد بالای 125 هزار دلار کانادا در سال سبب می‌شود که این افراد نیز دغدغه مالی برای تامین هزینه‌های زندگی خود در این شهر نداشته باشند.
  • مهندسین صنایع هوافضا نیز می‌توانند با سهولت نسبتا مناسبی شغل مورد نظر خود در اتاوا را به دست آورند. توسعه بسیار بالای صنایع هوافضا در کشور کانادا به‌ویژه شهر اتاوا سبب شده است تا این شهر به نیروی کار متخصص در این حرفه نیاز داشته باشد. درآمدی در حدود 80 تا 100 هزار دلار کانادا در سال سبب می شود تا این افراد نیز در دسته افراد با درآمد بالا در کشور کانادا قرار داشته باشند.
  • همچنین در صورتی که مدیر مالی هستید، اتاوا می تواند یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی شما به حساب آید؛ چرا که دسترسی به 140 تا 200 هزار دلار کانادا به عنوان درآمد در سال می‌تواند شرایط بسیار مناسب اقتصادی را در زندگی شما ایجاد کند.
  • مدیران لوجستیک نیز یکی دیگر از گروه‌های شغلی هستند که در کانادا فرصت مناسبی برای کار خواهند داشت و سالانه درآمدی در حدود 98 تا 121 هزار دلار کانادا را نیز به دست خواهند آورد.

در صورتی که می خواهید به عنوان نیروی کار ماهر به کانادا مهاجرت کنید، اتاوا را می توان به عنوان یک مقصد بسیار مناسب در نظر گرفت؛ چراکه فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که در این بخش تنها برخی از آنها را معرفی کردیم.

نگاهی به شرایط تحصیل در اتاوا

در صورتی که تمایل به تحصیل در کانادا دارید، اتاوا می‌تواند یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت شما باشد. اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را دارید، سه گزینه متفاوت در اختیار  شماست که می‌تواند مقدمه‌ای برای رسیدن شما به موفقیت‌های بعدی باشد.

«دانشگاه اتاوا» در کانادا یکی از بهترین دانشگاه‌های موجود در این کشور است. این دانشگاه رتبه پنجم بهترین دانشگاه‌های استان انتاریو و همچنین رتبه 11 بهترین دانشگاه‌های کانادا را به خود اختصاص داده است. تاریخ شروع به کار این دانشگاه به سال 1848 باز می‌گردد و در حدود 42 هزار دانشجو نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

«دانشگاه کارلتون» نیز به عنوان دومین دانشگاه برتر در شهر اتاوا شناخته می‌شود که به ترتیب رتبه‌های 8 و 19 را در استان انتاریو و کشور کانادا به دست آورده است. این دانشگاه که یکی از دانشگاه‌های نسبتا جدید این شهر است، در سال 1942 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و امروزه بیش از 27 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

«دانشگاه دومینیکن» نیز در شهر اتاوا توانسته است رتبه 97 کشور کانادا را به دست آورد. این دانشگاه کوچک تعداد محدودتری از دانشجویان را در خود جای داده است.

البته، همه چیز به تحصیل در دانشگاه‌های اتاوا ختم نمی‌شود و باید در نظر داشت که کالج‌های معتبر بسیار زیادی نیز در این شهر وجود دارد که به افراد علاقه‌مند  این اجازه را می‌دهد تا بتوانند یک دوره آموزشی موثر را پشت سر بگذارند و دانش خود را در زمینه‌های خاص تقویت کنند.

برخی از مهمترین کالج‌های موجود در اتاوا عبارتند از:

  • آلگونکویین
  • کالج شهر (Collège La Cité)
  • مدرسه مدیریت تلفر
  • کالج هرزینگ
  • کالج زنان اوتاوا
  • ویلیز
  • کالج آگوستین

همچنین برخی از مهمترین مدارس شبانه‌روزی شهر اتاوا عبارتند از:

  • اشبری کالج
  • مدرسه مریک

نکته پایانی

اتاوا به عنوان یکی از اصلی‌ترین شهرهای کشور کانادا برای زندگی، می‌تواند شرایطی را فراهم آورد که فرد از نظر آرامش و آسایش در وضعیت بسیار خوبی قرار داشته باشد و از زندگی در کانادا لذت ببرد.

در این میان این شما هستید که باید بهترین مسیر مهاجرت به اتاوا را پیدا و به‌گونه‌ای عمل کنید که با چالش‌های کمتری مواجه شوید. در صورتی که در مسیر مهاجرت خود به اتاوا یا سایر شهرهای کشور کانادا نیاز به مشورت دارید یا نمی‌دانید که بهترین مسیر مناسب با سوابق و سلایق شما چیست، با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کرده و گزینه‌های مختلف مهاجرتی را در اختیارتان قرار دهند.

پرسش های رایج درباره شهر اتاوا در کانادا

طبق آخرین آمار و ارقام بدست آمده در زمینه املاک و مستغلات در سال 2022 میانگین قیمت خرید یک خانه در اُتاوا مبلغ 635400$ می باشد که نسبت به سال 2021 1.7%  کاهش داشته است.

تورنتو نسبت به اتاوا معروف‌تر است و اکثر مهاجرین تمایل به سکونت در آن دارند. اتاوا نسبت به تورنتو سردتر اما هزینه زندگی در آن کمتر است.

اتاوا پایتخت کشور کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور است.

دولت در استان آنتاریو هزینه تحصیل دانش آموزان را در مقاطع دبستان تا دبیرستان در مدارس دولتی پرداخت می کند. اما اگر فرزند شما در مدارس غیر انتفاعی تحصیل کند، شما ملزم به پرداخت حق تدریس هستید که این هزینه ها بسته به مدرسه مورد نظر متفاوت می باشد.

گردشگری از جمله اصلی ترین و کلیدی ترین صنایع پولساز در شهر اُتاوا محسوب می شود. سالیانه حدود 85000 نفر در این صنعت مشغول به کار می شوند.

آب و هوای شرجی و داغ در تابستان و زمستان های سرد و طولانی ممکن است  با سلیقه برخی افراد جور نباشد. تفریحات شبانه نیز در این شهر به میزان شهرهای تورنتو و مونترال وجود ندارد.

بطور کلی رفت و آمد با اتومبیل در شهر اُتاوا آسان است. البته ساعت های شلوغی نیز در شهر وجود دارد اما هرگز همانند چیزی که در شهرهای بزرگتر مثل تورنتو یا ونکوور با آن مواجه می شوید نخواهد بود. خارج از ساعات شلوغی شما میتوانید با خودروی خود از یک سر شهر، طی زمان 20 تا 30 دقیقه، به سر دیگر شهر بروید.

اگر به دنبال خانه های بزرگ و تجملاتی هستید، قطعاً در اُتاوا انتخاب های زیادی خواهید داشت. ترکیب معماری سنتی و مدرن در این شهر توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. از جمله محله های مرفه نشین اُتاوا می توان به راک کلیف پارک (Rockcliffe Park)، وست برو ویلج (Westboro Village) و منوتیک (Manotick) اشاره کرد.

ساختمان پارلمان. این ساختمان تاریخی جزء دیدنی ترین مراکز گردشگری این شهر است و در برخی روز های مهم جشن و فستیوال در آن برگزار می شود. مردمان در زبان محاوره به آن تپه یا The Hill نیز می گویند. اکنون نیز بسیاری از تصمیمات مهم کشور در این ساختمان گرفته می شود.

اُتاوا در مرکز کانون صنعت هوشمندسازی در کشور کانادا قرار دارد. متخصصان پیشرو و محقّقانی که قصد شکل دادن به صنعت ارتباطات جهانی را دارند در این شهر جمع شده اند.

زینه های زندگی در شهر اُتاوا 18 درصد ارزان تر از میانگین هزینه ها در تمامی شهرهای کانادا می باشد. این پایین بودن هزینه ها مزیت خوبی برای کسانیست که قصد سکونت در این شهر را دارند و می توانند از هر روز زندگیشان در اُتاوا بدون نگرانی از مخارج ماهیانه لذت ببرند.

اُتاوا به عنوان پایتخت کشور کانادا، سالانه افراد زیادی را از سرتا سر جهان به سمت جاذبه های تاریخی و گردشگری، فرهنگ و هنر، مناظر و موسیقی زنده می کشاند. این شهر به زیبایی در شب و روز معروف است و خانواده ها و گردشگران در تمام سنین از بودن در آن لذت می برند.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link