کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت پزشکان در رشته های مختلف است و از همین روست که مهاجرت به کانادا به عنوان فیزیوتراپ نیز برای بسیاری از فعالان این حوزه جذابیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

حرفه های مختلفی تحت عنوان فیزیوتراپیست می توانند در کشور کانادا فعالیت داشته باشند؛ چراکه این شغل یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا شناخته می شود. تنها به همین دلیل است که می توان امید داشت که فردی با سابقه کار مشخص و رزومه تحصیلی قدرتمند در رشته فیزیوتراپی بتواند خود را به کشور کانادا برساند.

در ادامه این مقاله تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات جامعی را در خصوص شرایط کار فیزیوتراپان در کشور کانادا در اختیار شما قرار دهیم تا در صورت تمایل به مهاجرت به این کشور از این طریق بتوانید با دید بازتری انتخاب خود را انجام داده و در مسیر رسیدن به این هدف اقدام کنید.

بازار کار فیزیوتراپی در کانادا

فیزیوتراپی جزو مشاغل پرتقاضا در کانادا است؛ اما در حال حاضر با کمبود متخصص و نیروی کار مواجه است و انتظار می‌رود این کمبود تا سال ۲۰۲۸ ادامه داشته باشد. طبق بررسی‌های دولت کانادا، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸ حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ موقعیت شغلی در زمینه فیزیوتراپی در کانادا به وجود بیاید.

این در حالی است که تنها حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ فیزیوتراپیست این موقعیت‌های شغلی را تصاحب خواهند کرد. بنابراین، واضح است که کانادا با کمبود فیزیوتراپیست مواجه است که باید از طریق جذب نیروی کار متخصص یا فارغ التحصیلان خارجی این کمبود را برطرف کند. این یک فرصت بسیار عالی برای متخصصین خارجی فعال در این حوزه است تا از طریق تخصص و مهارت خود در زمینه فیزیوتراپی به کانادا مهاجرت کنند.

فیزیوتراپ خانم در حال درمان پیرزن

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.

بازار کار فیزیوتراپی در استان‌های کانادا

بررسی‌های بانک مشاغل کانادا (Canada job bank) نشان می‌دهد که تقریبا اکثر استان‌های کانادا به متخصص فیزیوتراپی و مشاغل مرتبط با آن نیاز دارند. در عین حال انتظار می‌رود که فرصت‌های شغلی ایجاد شده در این زمینه، در وضعیت خوبی قرار داشته باشد. اکثر استان‌های کانادا به فیزیوتراپ نیاز دارند.

اما کمبود نیروی کار در این زمینه، در شهرهای کوچک بیشتر است. به طوری که بیمارستان‌ها و کلینیک‌های فیزیوتراپی در شهرهای کوچک کانادا، معمولا در پیدا کردن نیروی کار متخصص مشکل دارند. در ادامه، می‌توانید نام برخی از شهرها و استان‌های کانادا که طبق بررسی بانک مشاغل کانادا با کمبود متخصص فیزیوتراپی و مشاغل مرتبط مواجه هستند را مشاهده کنید:

  • کلگری، آلبرتا
  • ادمونتون، آلبرتا
  • فدریکتون، نیوبرانزویک
  • همیلتون، انتاریو
  • لندن، انتاریو
  • اتاوا، انتاریو

کد شغلی فیزیوتراپیست‌ها در کانادا

تمامی مشاغل در کانادا دارای یک کد منحصربه‌فرد هستند که با آن شناخته می‌شوند. این کد، جزئیات و اطلاعات مختلفی درمورد شغل مورد نظر ارائه می‌دهد که از این دست می‌توان به وظایف، عناوین شغلی، میانگین دستمزد و… اشاره کرد.

کد اختصاص یافته به شغل فیزیوتراپی در فهرست NOC مشاغل ملی کانادا 3142 (طبق طبقه بندی قدیمی) و 31202 (طبق طبقه بندی جدید) است که شامل طیف وسیعی از مشاغل مختلف که با فیزیوتراپی مرتبط هستند، می‌شود.

حرفه فیزیوتراپی نیز در لیست NOC قرار گرفته است و یکی از مشاغل پر متقاضی در کشور کانادا به حساب می آید. بر اساس کد در نظر گرفته شده برای فیزیوتراپیست ها، فهرست زیر همگی در یک دسته قرار گرفته اند:

  • درمانگر بالینی فیزیکی
  • مشاور فیزیوتراپیست
  • مشاور تراپیست فیزیکی
  • درمانگر توانبخشی فیزیکی
  • فیزیکال تراپیست
  • هماهنگ کننده فیزیکال تراپیست بالینی
  • متخصص فیزیکال تراپی بالینی
  • سرپرست فیزیکال تراپی
  • فیزیوتراپیست
  • هماهنگ کننده فیزیوتراپی بالینی
  • سوپروایزر فیزوتراپی
  • متخصص فیزیوتراپیست
  • محقق فیزیوتراپیست
  • محقق فیزیکال تراپی

فیزیوتراپیست های تحت این کد می توانند در محیط های مختلف شامل بیمارستان ها، مراکز مراقبت، مراکز توان بخشی، کلینیک های پزشکی، مراکز اجتماعی، مراکز درمانی خصوصی و همچنین خود اشتغالی مشغول فعالیت باشند. البته حوزه فعالیت این افراد می تواند بسیار گسترده تر نیز باشد.

درآمد فیزیوتراپیست ها به صورت ساعتی

بررسی درآمد فیزیوتراپی در کانادا

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درمورد حداقل، حداکثر و میانگین درآمد شغل فیزیوتراپی در استان‌های مختلف کانادا به دست بیاورید.

نام استان حداقل درآمد فیزیوتراپی (در ساعت) میانگین درآمد فیزیوتراپی (در ساعت) حداکثر درآمد فیزیوتراپی (در ساعت)
آلبرتا ۱۹.۴۵ دلار ۴۱.۵۴ دلار ۵۲.۷۰ دلار
بریتیش کلمبیا ۴۰ دلار ۴۳ دلار ۵۶.۰۴ دلار
مانیتوبا ۲۳.۰۸ دلار ۳۸ دلار ۴۲ دلار
نیوبرانزویک ۲۷.۴۰ دلار ۳۷ دلار ۴۲ دلار
نیوفاندلند و لابرادور ۳۱.۲۵ دلار ۴۲.۸۳ دلار ۵۰ دلار
نوا اسکوشیا ۲۳.۶۵ دلار ۳۹ دلار ۴۴ دلار
انتاریو ۱۸ دلار ۴۲ دلار ۴۹ دلار
جزیره پرنس ادوارد ۲۷.۰۳ دلار ۳۹ دلار ۴۵.۱۳ دلار
کبک ۳۲.۰۵ دلار ۳۸.۵۰ دلار ۴۹.۰۴ دلار
ساسکاچوان ۲۳.۰۸ دلار ۴۴ دلار ۴۹ دلار

درباره مشاغل پردرآمد کانادا و میزان درآمد هریک بیشتر بخوانید

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت به عنوان فیزیوتراپ

بهترین شهرهای کانادا از نظر میزان درآمد برای مهاجرت به عنوان فیزیوتراپ در جدول زیر قید شده‌اند:

شهر استان درآمد سالیانه
ونکوور بریتیش کلمبیا ۱۰۲۲۳۷ دلار
تورنتو انتاریو ۹۴۸۳۸ دلار
ادمونتون آلبرتا ۸۵۲۵۵ دلار
استیتسویل انتاریو ۸۴۲۶۵ دلار
اتاوا انتاریو ۷۶۹۸۱ دلار
اسکربرو انتاریو ۷۶۲۲۲ دلار
شروود پارک آلبرتا ۷۲۹۷۰ دلار
میسیساگا انتاریو ۷۱۳۲۵ دلار
لندن انتاریو ۶۹۷۳۱ دلار

عوامل موثر بر درآمد فیزیوتراپی در کانادا

به طور کلی، ۳ عامل اصلی بر درآمد فیزیوتراپیست‌ها در کانادا تاثیرگذار هستند که در ادامه، هر یک از آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

  1. سابقه کار: اولین عامل تاثیرگذار بر درآمد فیزیوتراپیست‌ها در کانادا میزان تجربه‌ای است که در زمینه کاری خود دارند. همانطور که گزارش‌های درآمد افراد فعال در این زمینه نیز نشان می‌دهند، هرچه تجربه افراد بیشتر باشد، درآمد بیشتری نیز خواهند داشت. به طوری که افرادی که کم‌تر از ۲ سال در این زمینه سابقه کار دارند، به طور میانگین سالی ۱۲۵۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند، افراد دارای ۵ تا ۱۰ سال سابقه ۲۲۱۰۰۰ دلار و افرادی که بیشتر از ۲۰ سال سابقه کار فیزیوتراپی دارند، ۳۰۵۰۰۰ دلار در سال درآمد کسب می‌کنند.
  2. مدرک تحصیلی: دومین عامل مهمی که بر درآمد فیزیوتراپیست‌ها تاثیرگذار است، مدرک تحصیلی افراد است. بررسی‌ها نشان می‌دهند افراد دارای مدرک کارشناسی فیزیوتراپی به طور میانگین ۱۶۱۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند، افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دارند ۲۲۲۰۰۰ هزار دلار و دارندگان مدرک دکتری نیز به طور میانگین ۲۹۲۰۰۰ دلار در سال درآمد کسب می‌کنند.
  3. شهر و استان محل فعالیت: سومین و آخرین عامل تاثیرگذار بر درآمد فیزیوتراپی در کانادا، محل فعالیت افراد یعنی شهر و استانی است که در آن کار می‌کنند. طبیعتا شهرهای بزرگ و پرجمعیت درآمد بیشتری می‌توانند نسبت به مناطق روستایی و کم جمعیت داشته باشند.

حداقل شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا به عنوان فیزیوتراپ

برای اینکه بتوانید به عنوان یک فیزیوتراپ به کانادا مهاجرت کنید، باید از حداقل شرایط لازم که شامل موارد زیر می‌شوند، برخوردار باشید:

  • مدرک تحصیلی دانشگاهی در رشته فیزیوتراپی یا گواهینامه یک دوره آموزشی علمی معتبر (اگر مدرک خود را خارج از کانادا گرفته‌اید، باید معادل سازی شود)
  • حداقل یک سال سابقه کار مرتبط
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی در حد حداقل CLB 5 یا NCLC 5
  • شرکت در آزمون سراسری فیزیوتراپی در کانادا و کسب نمره لازم
  • اخذ تمامی مجوزهای موردنیاز برای فعالیت در سطح شهرداری، استانی و فدرال برای طبابت در زمینه فیزیوتراپی
  • گواهی عدم سوءپیشینه

موارد فوق، حداقل شرایطی هستند که برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک فیزیوتراپ باید داشته باشید. صد البته، شرایط و الزامات دیگری هم برای مهاجرت به کانادا به عنوان فیزیوتراپ وجود دارد که به روشی که از طریق آن اقدام می‌کنید، بستگی دارد. در واقع، برنامه‌های مهاجرتی مختلف، الزامات متفاوتی دارند که در هر روش متغیر است.

معادل‌سازی مدرک فیزیوتراپی در کانادا

همانطور که اشاره کردیم، اگر مدرک فیزیوتراپی خود را خارج از کانادا گرفته‌اید، باید آن را معادل‌سازی کنید تا از طریق آن قادر به مهاجرت به کانادا باشید. برای معادل‌سازی مدرک خود، باید گزارشی تحت عنوان ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) دریافت کنید که تایید می‌کند مدرک تحصیلی، گواهینامه یا هر مدرک دیگری که در این زمینه دارید، ارزش و اعتبار یکسانی با مدرک فیزیوتراپی در کانادا دارد.

معادل‌سازی مدرک در کانادا فقط توسط یکسری سازمان‌های معین که مورد تایید دولت کانادا هستند انجام می‌شود. این سازمان‌ها عبارت هستند از:

  • سرویس آموزش تطبیقی – دانشکده مطالعات مداوم دانشگاه تورنتو (Comparative Education Service – University of Toronto School of Continuing Studies)
  • خدمات بین المللی ارزیابی اعتبار کانادا (International Credential Assessment Service of Canada)
  • خدمات آموزش جهانی (World Education Services)
  • خدمات ارزیابی صلاحیت های بین المللی (International Qualifications Assessment Service)
  • خدمات ارزیابی اعتبار بین المللی (International Credential Evaluation Service)

نکته: برای معادل سازی مدرک خود و دریافت گزارش ECA برای آن، باید مدارک و مستندات مورد نیاز سازمان‌های فوق را ارائه دهید. با توجه به اینکه مدارک مورد نیاز هر یک از سازمان‌های فوق متغیر است، بهترین راه برای آگاهی از مدارک مورد نیاز آن‌ها، مراجعه به وب سایت رسمی آن‌ها است.

وظایف شغلی فیزیوتراپیست در کانادا

در کانادا، از شما به عنوان کسی که در زمینه فیزیوتراپی سابقه دارید، انتظار می‌رود که قادر به انجام اکثر وظایف شغلی زیر باشید:

  • ارزیابی توانایی‌های فیزیکی بیماران از طریق روش‌های ارزیابی مانند تست‌های توانایی عملکردی
  • تعیین اهداف درمانی با بیماران بر اساس تشخیص فیزیکی
  • برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های فیزیوتراپی شامل تمرینات درمانی، ماساژ، آموزش، استفاده از تجهیزات الکتروتراپی و سایر تجهیزات مکانیکی و هیدروتراپی
  • ارزیابی اثربخشی طرح‌های درمانی و اصلاح آن‌ها در صورت نیاز
  • برقراری ارتباط با پزشک ارجاع کننده و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی در مورد مشکلات، نیازها و پیشرفت بیماران
  • نگهداری سوابق بالینی و آماری و مشورت با سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی
  • توسعه و اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت برای بیماران، کارکنان و جامعه
  • انجام تحقیقات درمورد فیزیوتراپی
  • ارائه خدمات مشاوره و آموزش

مقررات فیزیوتراپی در کانادا

فیزیوتراپی در کانادا  به عنوان یک حرفه ثبت شده است و افرادی که قصد کار در این زمینه را دارند، باید در نهادهای نظارتی استان یا قلمرویی که قصد کار در آن را دارند ثبت نام کنند.

در صورتی که یک فرد از ثبت نام در این نهادها چشم پوشی کند اجازه کار نخواهد داشت و فعالیت او کاملا غیرقانونی شناخته می شود.

تنها فیزیوتراپ هایی ثبت شده در این نهاد ها هستند که می توانند عناوینی همچون فیزیوتراپیست یا فیزیکال تراپیست را برای خود یدک بکشند و نام حرفه ای PT را به خود اختصاص دهند.

اتحادیه تنظیم کننده شرایط فیزیوتراپیست ها در کانادا (CARP) مدارک تحصیلی متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می دهد و در نهایت آزمونی را برای حصول اطمینان از واجد شرایط بودن متقاضیان برگزار می کند.

هر استان یا قلمرو قبل از صدور مجوز کار ممکن است قوانین خاص مربوط به خود را نیز داشته باشد. CARP تمامی مدارک و گواهی نامه های را جمع آوری و آن ها را در اختیار تنظیم کننده ها قرار می دهند و آن ها هستند که در نهایت تصمیم خواهند گرفت چه کسانی می توانند و چه کسانی نمی توانند مجوزهای لازم برای کار را دریافت کنند.

مجوز LMIA ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا، مدرکی است که کارفرمایان کانادایی در اکثر اوقات باید برای استخدام یک نیروی کار خارجی آن را دریافت کنند.

روش‌های مهاجرت به کانادا به عنوان فیزیوتراپ

روش‌های متعدد و مختلفی برای مهاجرت به کانادا به عنوان فیزیوتراپ وجود دارد؛ اما ما در این بخش، ۴ روش محبوب و پرتقاضا که برای مهاجرت به کانادا به عنوان فیزیوتراپ وجود دارد را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

  1. سیستم اکسپرس انتری (Express Entry)

اکسپرس انتری، روش محبوب بسیاری از افرادی است که قصد دارند به عنوان فیزیوتراپ به کانادا مهاجرت کنند. دلیل محبوبیت بالای این روش، این است که نه تنها سریع‌ترین، بلکه یکی از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا به عنوان فیزیوتراپ هم محسوب می‌شود.

اگر وقتی در بازه سنی مناسب قرار دارید برای این روش اقدام کنید، سطح زبان فرانسوی یا انگلیسی شما در حد خوبی باشد و در یکسری از شرایط دیگر نظیر مدرک تحصیلی هم شرایط خوبی داشته باشید، می‌توانید در عرض حدود ۶ ماه از طریق این روش به کانادا مهاجرت کنید.

در سیستم اکسپرس انتری، بر اساس یکسری معیارهای مشخص به افراد امتیاز داده می‌شود. افرادی که موفق به کسب حد نصاب لازم شوند، می‌توانند اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند. برخی از معیارهای امتیازدهی به افراد در سیستم اکسپرس انتری شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سن
  • مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان فرانسوی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • مهارت‌ها و شرایط همسر
  • میزان سابقه کار
  • وابستگی به کانادا (داشتن خویشاوند در این کشور یا سابقه کار یا تحصیل در کانادا)

 

  1. برنامه‌های استانی کانادا (PNP)

برنامه‌های استانی کانادا، برای نیروهای کار ماهر و نیمه ماهر در نظر گرفته شده و به آن‌ها اجازه می‌دهند که در کانادا کار کنند. بنابراین، اکثر آن‌ها در فاز اول منجر به صدور مجوز کار (Work Permit) می‌شوند که البته با کسب ۱ الی ۲ سال سابقه کار در کانادا، قابل تبدیل به اقامت دائم خواهد شد.

هر یک از استان‌های کانادا دارای برنامه‌های استانی خاص خودشان هستند که بر اساس نیازهای بازار کار خود، نیروهای کار مورد نیاز خود را جذب می‌کنند. در مجموع، ۱۱ برنامه استانی در کانادا وجود دارد که هر یک از آن‌ها به چندین مسیر مهاجرتی مختلف تبدیل می‌شوند. در مجموع بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی در برنامه‌های استانی کانادا وجود دارد.

هر یک از این ۸۰ مسیر، الزامات و شرایط خاص خودشان را دارند. اما یکی از مهم‌ترین شرایط در اکثر آن‌ها، داشتن پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرمای کانادایی است. به طور کلی، در برنامه‌های استانی در صورتی که مهارت‌ها و سابقه کار شما با نیازهای استان مورد نظرتان مطابقت داشته باشد، شما موفق به دریافت نامزدی استان مورد نظر خواهید شد که دریافت اقامت دائم را در فاز دوم برایتان تضمین خواهد کرد.

 

  1. پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (The Rural and Northern Immigration Pilot)

با توجه به اینکه فیزیوتراپی جزو مشاغل پرتقاضا در کانادا است، شما از طریق برنامه مهاجرتی مناطق روستایی و شمالی کانادا نیز می‌توانید به عنوان فیزیوتراپ به کانادا مهاجرت کنید. در حال حاضر ۱۱ منطقه روستایی و شمالی در کانادا وجود دارد که در این برنامه مشارکت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین شرایط این برنامه مهاجرتی، داشتن پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی ساکن در این ۱۱ منطقه تعیین شده است.

 

  1. پایلوت مهاجرت آتلانتیک (The Atlantic Immigration Pilot)

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا فقط در استان‌های آتلانتیک کانادا که شامل نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک هستند، اجرا می‌شود. بنابراین، متقاضیان فقط باید در یکی از این چهار استان سکونت کنند. علاوه بر این، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ساکن در یکی از این چهار استان داشته باشند تا واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق این روش باشند.

اخذ ویزای همراه از طریق مهاجرت به کانادا به عنوان فیزیوتراپ

افرادی که واجد شرایط برنامه‌های مهاجرتی معرفی شده در بخش قبل و یا سایر برنامه‌های مهاجرتی باشند، می‌توانند همسر و فرزندان خود را نیز با خودشان به کانادا بیاورند.

شما در پروسه مهاجرت به کانادا به عنوان فیزیوتراپ چه ورک پرمیت و چه اقامت دائم کانادا را به دست بیاورید، همسرتان نیز می‌تواند ورک پرمیت کانادا را بگیرد و فرزندان زیر ۱۸ سال شما نیز می‌توانند به طور رایگان  در مدارس کانادا تحصیل کنند.

پروسه ورود به کانادا برای فیزیوتراپیست ها

به عنوان یک فیزیوتراپیست با صلاحیت اولین قدم برای شما آن است که اطمینان حاصل کنید که مورد تایید CAPR قرار گرفته و مدارک شما تایید شده است.

زمانی که ارزیابی خود را دریافت کردید زمان آن فرا خواهد رسید که پروفایل اکسپرس انتری خود را ایجاد کنید. زمانی که پروفایل خود را ایجاد کردید، کار به صورت جدی تری آغاز می شود و در حقیقت شما از این لحظه در مسیر واقعی مهاجرت قرار گرفته اید.

در این مرحله شما باید یک مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی را در اختیار داشته باشید و در صورتی که توانایی صحبت کردن به هر دو زبان را داشته باشید نیز یک برگ برنده بزرگ را رو کرده اید. از طرف دیگر توصیه می کنیم که حتما پروسه کاریابی خود را با جدیت آغاز کنید.

اگرچه در صورتی که تاییدیه خود را دریافت کنید، فرصت های مهاجرتی بسیار زیادی را به عنوان یک فیزیوتراپیست بدون نیاز به پیشنهاد کاری خواهید داشت.

در مرحله سوم زمان آن فراخواهد رسید که فرد مستقیما به هیئت فیزیوتراپی در استان یا قلمرو مورد نظر خود مراجعه کند.

معمولا یکی از این دو اتفاق در این مرحله رخ می دهد. یا فرد در پروسه خود پیشرفت می کند و دعوتنامه ای را برای شرکت در آزمون های منطقه ای یا استانی دریافت می کند که در نهایت منجر به اخذ مدرک صلاحیت کار خواهد شد یا اینکه فرد برای شرکت در یک دوره آموزشی فراخوانده خواهد شد.

سایت های کاریابی کانادا؛ معرفی انواع روش‌های کاریابی در کانادا

در مرحله چهارم شما به مراحل پایانی پروسه مهاجرت خود نزدیک شده اید. در این مرحله و زمانی که شما تاییدیه دوم را نیز دریافت کردید باید شرایط کلی مهاجرت از طریق برنامه های استانی را نیز مورد بررسی قرار دهید و تلاش کنید تا شغل مورد نظر خود را نیز به دست آورید تا بتوانید از این طریق اطمینان بیش تری برای ورود به کشور کانادا داشته باشید.

در مرحله پنجم دعوتنامه خود برای ورود به کانادا را دریافت خواهید کرد. این دعوتنامه به قدری قدرتمند است که شما می توانید از طریق آن مستقیما تحت نظارت دولت فدرال یا یکی از دولت های استانی وارد کشور کانادا شوید.

زمانی که وارد کانادا می شوید زندگی جدید آغاز کرده اید و یک سال فرصت خواهید داشت تا ویزای خود را به صورت رسمی فعال کنید. زمانی که از این طریق وارد کانادا شوید فرصت خواهید داشت تا خانواده خود را نیز به کانادا منتقل کنید.

حقوق و امتیازاتی که به دارنده اصلی ویزا اعطا می شود به طور خودکار به شرکا و فرزندان او نیز منتقل خواهد شد. در حقیقت مهارت ها و همچنین تحصیلات شریک شما می تواند در مسیر مهاجرت شما به کانادا تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

مزایای مهاجرت به کانادا برای یک فیزیوتراپیست

زمانی که شما از طریق برنامه های استانی یا سیستم اکسپرس اینتری وارد کانادا می شوید، اقامت دائم این کشور را به دست آورده اید.

برخی از مهم ترین مزیت های اقامت دائمی کانادا عبارتند از:

  • امکان کار و زندگی در کانادا برای همه اعضای خانواده
  • امکان ورود به و خروج از کانادا به صورت نامحدود
  • امکان تحصیل در کانادا
  • دسترسی به بهداشت و درمان در کانادا
  • دسترسی به مزیت های اجتماعی در کانادا
  • امکان دریافت تابعیت کانادا یا تابعیت دوگانه پس از 4 سال
  • برخورداری از آزادی و حقوق برابر در کانادا

سخن نهایی

در صورتی که شما نیز یک فیزیوتراپیست موفق و ماهر هستید، دولت کانادا با آغوش باز از شما استقبال خواهد کرد و تنها باید بتوانید مراحل قانونی ورود به کانادا را به درستی انجام دهید تا بتوانید به این خواسته دست پیدا کنید.

روش های مختلف مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا برای فیزیوتراپیست ها در نظر گرفته شده است و آن ها می توانند با در نظر گرفتن روش های مختلف در این زمینه، بهترین مسیر را برای مهاجرت خود در نظر بگیرند.

شما برای ورود به کانادا نیازی به در اختیار داشتن یک پیشنهاد کاری نخواهید داشت اما در صورتی که چنین اتفاقی برای شما رخ دهد می توانید به شدت به ورود به کانادا به عنوان فیزیوتراپیست مطمئن شوید.

برای اینکه بتوانید پروسه مهاجرتی خود را به بهترین شکل پیش ببرید، بهتر است با بهترین وکیل مهاجرتی رسمی کانادا و مشاورین برجسته امور مهاجرت در ارتباط باشید تا ایشان با توجه به شرایط شما و با تکیه بر تجربیات خود بهترین مسیر را پیش روی شما قرار دهند.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا

فیزیوتراپی در لیست مشاغل پر تقاضای کانادا قرار دارد و در حال حاضر بازار کار این شغل در کانادا خوب است.

به طور میانگین حقوق فیزیوتراپیست در تورنتو ۷۰،۷۳۶ $ کانادا در سال یا ساعتی ۳۹ $ کاناداست.

به غیر از کار به عنوان فیزیوتراپ، آنها می توانند به عنوان مربی شخصی، ماساژ درمانگر، کایروپراکتر، کاردرمانگر و سایر نقش های مرتبط کار کنند.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link