شغل گل‌فروشی در کانادا، به فروشگاه‌های خرده‌فروشی گفته می‌شود که شاخه گل و گیاهان زینتی به فروش می‌رسانند و به کار تزئین دسته گل یا گیاهان نیز می‌پردازند. فعالیت‌هایی که در یک گل‌فروشی در کانادا انجام می‌شود، شامل مراقبت از گل، گل‌آرایی و طراحی گل، خرید و فروش گل، گلدان و سایر گیاهان تزئینی خانگی و آپارتمانی و گاهی اوقات هم تحویل سفارشات به مشتریان می‌شوند.

به طور کلی، گل‌فروشی، یک صنعت همیشه محبوب است. بنابراین، افراد زیادی علاقه به فعالیت در این زمینه دارند؛ اما قبل از شروع فعالیت در صنعت گل و گیاه و راه‌اندازی یک گل‌فروشی، لازم است که اطلاعات کافی درمورد این حرفه در کانادا داشته باشید.

بر همین اساس، در این مقاله به نکات مهمی که باید درمورد شغل گل‌فروشی در کانادا بدانید پرداخته شده است تا اگر علاقه‌مند به کسب‌وکار گل‌فروشی هستید و تصمیم دارید که با این روش به کانادا مهاجرت کنید با اطلاعات دقیق‌تری تصمیم بگیرید.

مهاجرت به کانادا از طریق شغل گل‌فروشی

به طور کلی، سه روش اصلی برای اینکه از طریق شغل گل‌فروشی به کانادا مهاجرت کنید، وجود دارد:

 

  1. سیستم اکسپرس انتری (Express Entry System): سیستم اکسپرس انتری، سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا از طریق شغل گل‌فروشی است؛ اما به الزامات نسبتا دشواری نظیر مدرک زبان با نمره بالا و یا سن مناسب نیاز دارد. همچنین، هزینه زیادی هم دارد، زیرا متقاضیان باید یک گل‌فروشی فعال در کانادا را خریداری کنند یا خودشان یک گل فروشی راه‌اندازی کنند. پس از آن، می‌توانند درخواست مجوز کار ۲ ساله بدهند و پس از مدتی که بیزینس خود را پیش بردند، برای اقامت دائم اقدام کنند.

 

  1. برنامه‌های استانی (PNP): برنامه‌های استانی کانادا (PNP) با ارسال فرم اظهار علاقه (EOI) برای استانی که متقاضی قصد زندگی و کار کردن در آن را دارد آغاز می‌شوند. سپس، متقاضیان دعوتنامه‌ای دریافت می‌کنند مبنی بر اینکه پرونده خود را جهت بررسی به اداره مهاجرت استان مورد نظر ارسال کنند. در این حین، پس از انجام یک مصاحبه حضوری، قراردادی تحت عنوان توافق‌نامه عملکرد (Performance Agreement) امضا می‌کنند و کسب‌وکارشان را طبق این قرارداد انجام خواهند داد تا واجد شرایط اخذ اقامت دائم شوند.

 

  1. ویزای استارتاپ کانادا (Startup Visa): برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل گل‌فروشی با ویزای استارت‌آپ کانادا نیز، باید یک ایده خلاقانه داشته باشید که بتواند نظر یکی از موسسه‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری معتبر را جلب کند تا در کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری کند. این روش، بسیار جذاب است، زیرا اقامت دائم کانادا را به طور مستقیم در اختیار متقاضیان و کل اعضای خانواده وی قرار می‌دهد؛ اما به همین راحتی هم نیست. پیدا کردن یک ایده خلاقانه که به اندازه کافی جذاب باشد و بتواند نظر یک سرمایه‌گذار را جلب کند، کار دشواری است که مشاورین کاناداپاس می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را در این مقاله بخوانید.

مراحل راه‌اندازی گل‌فروشی در کانادا

برای اینکه یک مغازه گل‌فروشی در کانادا تاسیس کنید و وارد این شغل شوید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. یک ایده تجاری خوب پیدا کنید.

رمز موفقیت هر کسب‌وکار جدیدی، داشتن یک ایده خوب است. برای اینکه به یک ایده خوب برسید، باید از روند بازار مطلع باشید و آن را دنبال کنید، شناخت خوبی از مهارت‌های خود داشته باشید و به ارائه چیزهای جدید، خلق ارزش افزوده و بهبود کیفیت علاقه داشته باشید. قبل از اینکه ایده خود را به مرحله اجرا برسانید، باید آن را در شرایط مختلف تست کنید و از عملی بودن آن مطمئن شوید.

 

  1. تهیه طرح تجاری (Business Plan) را شروع کنید.

یکی از بهترین راه‌های تست ایده‌های تجاری قبل از عمل کردن آن‌ها، تهیه طرح تجاری است. به این ترتیب، می‌توانید صنعتی که قصد فعالیت در آن را دارید، بازار آن و محصولاتی که ارائه می‌دهد را ارزیابی کنید. تهیه طرح تجاری، در جذب سرمایه‌گذار هم موثر است. بنابراین، قبل از شروع شغل گل‌فروشی در کانادا طرح تجاری خود را آماده کنید تا برنامه‌ای برای آگاهی از میزان عملی بودن ایده تجاری خود داشته باشید. با ویژگی های بیزنس پلن برای مهاجرت در این مقاله آشنا شوید.

 

  1. برای برند خود یک اسم انتخاب کنید.

برای انتخاب نام برند، یکسری الزامات قانونی وجود دارد که باید رعایت کنید. الزامات قانونی شامل یکسری مقررات فدرال در سطح ملی و مقررات استانی می‌شوند که در هر استان می‌توانند متفاوت باشند؛ اما جدا از بحث حقوقی و قانونی، نام برند شما باید مختصر و مفید باشد و ضمن رعایت کردن این موارد، به اندازه کافی تاثیرگذار باشد که در ذهن مشتریان بماند. همچنین، باید اثری از محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید در آن وجود داشته باشد.

 

  1. ساختار و مالکیت تجاری گل‌فروشی خود را انتخاب کنید.

سه نوع ساختار تجاری در کانادا وجود دارد که شامل مالکیت انحصاری (sole proprietorship)، مشارکت (partnership) و شرکت تجاری (corporation) می‌شوند. ساختارهای دیگری که ممکن است شنیده باشید، زیرمجموعه‌ی این سه ساختار اصلی هستند. ساختار تجاری که برای گل‌فروشی خود انتخاب می‌کنید، نوع مالکیت، مدیریت، سهام و سایر مسائل حقوقی آن را تعیین می‌کند. اینکه چه ساختاری برای کسب‌وکار شما مناسب است، به میزان محافظتی که می‌خواهید از اموال خود داشته باشید، نوع فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید و کسری مالیاتی بستگی دارد.

 

  1. کسب‌وکار خود را تامین مالی کنید.

تامین مالی کسب‌وکار، می‌تواند از سرمایه شخصی مالک آن انجام شود و یا از منابع مالی دیگری برای این کار کمک بگیرد. تامین مالی، می‌تواند به صورت دولتی یا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری شخصی انجام شود. با توجه به اینکه منابع دولتی معمولا بیشتر کسب‌وکارهای بومی را تامین مالی می‌کنند، شاید استفاده از سرمایه‌گذارهای شخصی، گزینه بهتری باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که معمولا در قبال سرمایه‌گذاری و تامین مالی، باید امتیازاتی نظیر سهام کسب‌وکار یا درصدی از سود خود را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهید.

 

  1. مجوزها و گواهینامه‌هایی که برای فعالیت نیاز دارید را دریافت کنید.

برای شروع فعالیت فروشگاه گل‌فروشی خود، باید مجوزهایی که برای این کار نیاز دارید را دریافت کنید. مجوزها و گواهینامه‌ها، معمولا در سه سطح فدرال، استانی و شهرداری ارائه می‌شوند که بسته به مقیاس بیزینس یا حوزه فعالیت‌های آن تعیین می‌شوند. نوع هر یک از این مجوزها بستگی به فعالیت تجاری که انجام می‌دهید دارد. با مراجعه به سایت BizPal می‌توانید پس از وارد کردن صنعت مورد نظر خود که قصد دارید در آن فعالیت کنید، از کلیه مجوزهایی که باید در سطح فدرال، استانی و شهرداری دریافت کنید اطلاع پیدا کنید.

 

  1. برای پرداخت مالیات‌هایی که به کسب‌وکارتان تعلق می‌گیرد ثبت‌نام کنید.

اکثر کسب‌وکارهایی که در کانادا فعالیت می‌کنند، باید برای مالیات کالا و خدمات (GST) و مالیات فروش هماهنگ (HST) ثبت‌نام کنند. کسب‌وکارهایی که درآمد ناخالص آن‌ها به مدت ۴ فصل متوالی زیر ۳۰ هزار دلار باشد، از این دو مالیات معاف خواهند بود.

برخی از استان‌های کانادا، با مالیات کالا و خدمات (GST) فدرال هماهنگ نیستند و کسب‌وکارها برای مالیات بر فروش استانی هم ثبت نام کنند. ساسکاچوان، آلبرتا، مانیتوبا و بریتیش کلمبیا جزو این استان‌ها هستند. در این چهار استان، کسب‌وکارها باید مالیات فروش استانی (PST) پرداخت کنند. فعالیت در استان کبک نیز مستلزم پرداخت مالیات فروش کبک (QST) است. برای مطالعه درباره مالیات در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

 

  1. یک حساب بانکی تجاری افتتاح کنید.

داشتن یک حساب بانکی و اعتباری اختصاصی برای کسب‌وکارتان، می‌تواند از شما در برابر ریسک از دست دادن دارایی‌های شخصی محافظت کند. در صورت ترکیب حساب‌های شخصی و تجاری شما، دارایی‌های شخصی‌تان از قبیل ملک، خانه، ماشین و سایر اموال با ارزش در معرض خطر نخواهند بود. داشتن حساب بانکی تجاری، زمان دریافت وام تجاری و درخواست برای آن هم بسیار موثر و کارآمد خواهد بود.

 

  1. اگر نیاز به کارمند دارید، آن‌ها را استخدام کنید.

اینکه آیا نیاز به استخدام کارمند یا کارگر در گل‌فروشی خود دارید یا خیر، به مقیاس فروشگاه‌تان بستگی دارد؛ اما لازم است که توجه داشته باشید در صورت تمایل به استخدام نیروی کار، باید حقوق، دستمزد، مزایا، بیمه غرامت کارگر و بیمه اشتغال را هم برای کارکنان خود محیا کنید.

 

  1. بازاریابی و تبلیغات را آغاز کنید.

اکنون که پایه‌های کسب‌وکار خود را بنا کرده‌اید، لازم است به شناخته‌تر شدن آن کمک کنید. برای بازاریابی و تبلیغات اقدامات بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. از کارهای ساده و پیش پا افتاده‌ای نظیر راه‌اندازی خطوط تلفن و ایجاد وب‌سایت گرفته، تا اجاره بیلبورد و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهری که در آن فعالیت می‌کنید، همه و همه جزو فعالیت‌های تبلیغاتی هستند که می‌توانید برای شناخته‌تر شدن برند خود و افزایش آگاهی عمومی نسبت به آن انجام دهید.

برای مطالعه درباره راه اندازی گلفروشی در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

وظایف شغل گل‌فروشی در کانادا

با توجه به اینکه شغل گل‌فروشی در کانادا یا هر کجای دیگر دنیا بیشتر روی فروش گل و گیاه و تزئین آن‌ها تمرکز دارد، از فردی که در این حرفه فعالیت می‌کند نیز تا حد زیادی انتظار می‌رود که خلاق، پرشور و مبتکر باشد.

وظایفی که شما در شغل گل فروشی در کانادا باید انجام دهید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ارائه مشاوره حرفه‌ای به مشتریان در زمینه مراقبت و نگهداری از گل و گیاهان زینتی
  • مشارکت در طراحی نمای داخلی و خارجی خانه‌ها، هتل‌ها و سایر مراکز و رویدادها
  • گل‌آرایی و تحویل آنلاین سفارشات به مشتریان
  • طراحی و ایجاد چیدمان گل در گلدان و ضیافت برای فروش
  • ارائه خدمات مستقیم برای مراقبت و نگهداری از گل و گیاهان زینتی در صورت تقاضای مشتریان
  • پرورش گل و گیاهان زینتی در مقادیر تجاری برای یک مغازه خرده فروشی گل و گیاه
  • ارائه گلدان‌های از پیش طراحی شده برای فروش و توزیع به سایر گل‌فروشی‌ها
  • بسته‌بندی دقیق گل‌ها و آماده‌سازی آن‌ها برای صادرات یا فروش
  • خرید گل و سایر محصولات از عمده فروشان و تامین کنندگان برای اطمینان از اینکه عرضه کافی بر اساس نیازهای مشتریان انجام شود
  • تعیین نوع چیدمان مورد نظر، مناسبت و تاریخ، زمان و مکان تحویل
  • توصیه گیاه یا گل و سبزه برای هر چیدمان مطابق با بودجه مشتری
  • طراحی نمایشگرهای گل که حس یا سبک خاصی را برمی‌انگیزد
  • پاسخگویی به تلفن‌ها، دریافت سفارشات و انجام هماهنگی‌ها

اخذ ویزای کار کانادا  به متقاضیان اجازه می‌دهد که همراه با همسر و فرزندان خود به کانادا بیایند و کسب‌وکار خود را تاسیس کنند.

شرایط مورد نیاز برای انجام شغل گل‌فروشی در کانادا

گل فروش‌ها غالبا باید بتوانند چند کار را به طور همزمان با هم انجام دهند. این کارها می‌تواند شامل پاسخگویی به تلفن، پاسخ به مشتریانی که در فروشگاه هستند، تزئین گل و دسته گل، آماده کردن سفارشات در زمان مناسب، تحویل سفارشات و دریافت وجوه پرداختی مشتریان یا سایر کارهای دیگر باشد.

همچنین، شما در این شغل ممکن است برای مدتی طولانی سر پا بمانید یا مجبور باشید وسایل سنگین را بلند یا جابجا کنید. به طور کلی، برخی از مهارت‌ها و توانایی‌های مورد نیاز برای انجام شغل گل‌فروشی در کانادا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مهارت کار با دست
  • نداشتن حساسیت به گل و گیاه
  • استعداد هنری و خوش ذوق بودن برای طراحی و رنگامیزی گل و گیاه
  • مهارت‌های ارتباطی و فردی

درباره مشاغل هنری پردرآمد در کانادا این مقاله را بخوانید.

تعداد مغازه‌های گل‌فروشی در استان‌های مختلف کانادا

تعداد فروشگاه‌های گل‌فروشی در استان‌ها و ایالت‌های مختلف کانادا را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

جدول زیر، نشان می‌دهد که در بین همه‌ استان‌های کانادا، استان‌های مانیتوبا (۱۲.۸۱ درصد از کل گل فروشی‌های کانادا)، کبک (۱۲.۵۳ درصد)، آلبرتا (۱۲.۱۱ درصد) و ساسکاچوان (۱۲.۰۴ درصد) دارای بیشترین تعداد فروشگاه گل‌فروشی در سراسر کانادا هستند.

همچنین، استان‌های یوکان (۴.۰۸ درصد)، نوناووت (۷.۱۴ درصد) و نوا اسکوشیا (۷.۱۴ درصد) کم‌ترین تعدادگل فروشی را دارند.

 

نام استان یا ایالت

 

فروشگاه‌های خرده فروشی متفرقه

 

تعداد فروشگاه‌های گل فروشی

درصد گل فروشی‌ها نسبت به کل فروشگاه‌های خرده فروشی متفرقه

نیوفاندلند و لابرادور

۳۷۲ فروشگاه

۴۴ فروشگاه

۱۱.۸۳ درصد

جزیره پرنس ادوارد

۱۵۹ فروشگاه

۱۵ فروشگاه

۹.۴۳ درصد

نوا اسکوشیا

۸۲۶ فروشگاه

۵۹ فروشگاه

۷.۱۴ درصد

نیو برانزویک

۵۴۳ فروشگاه

۵۷ فروشگاه

۱۰.۵۰ درصد

کبک

۵۸۹۲ فروشگاه

۷۳۸ فروشگاه

۱۲.۵۳ درصد

انتاریو

۱۰۸۶۲ فروشگاه

۱۲۷۹ فروشگاه

۱۱.۷۷ درصد

مانیتوبا

۷۷۳ فروشگاه

۹۹ فروشگاه

۱۲.۸۱ درصد

ساسکاچوان

۷۳۹ فروشگاه

۸۹ فروشگاه

۱۲.۰۴ درصد

آلبرتا

۲۹۳۱ فروشگاه

۳۵۵ فروشگاه

۱۲.۱۱ درصد

بریتیش کلمبیا

۴۳۵۷ فروشگاه

۴۰۳ فروشگاه

۹.۲۵ درصد

یوکان

۴۹ فروشگاه

۲ فروشگاه

۴.۰۸ درصد

مناطق شمال غربی

۲۶ فروشگاه

۲ فروشگاه

۷.۶۹ درصد

نوناووت

۱۴ فروشگاه

۱ فروشگاه

۷.۱۴ درصد

 

درآمد شغل گل‌فروشی در کانادا

درآمد شغل گل‌فروشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در درآمد شغل گل‌فروشی شامل اندازه فروشگاه، مقیاس کسب‌وکار، میزان تجربه و مهارت شخص در این شغل و از همه مهم‌تر، محلی که فروشگاه در آن قرار دارد، می‌شوند.

با این حال، جدول زیر را می‌توان به عنوان یک معیار کلی برای آگاهی از درآمد شغل گل‌فروشی در کانادا در نظر گرفت:

متوسط درآمد شغل گل‌فروشی در کانادا

۳۱ هزار و ۲۰۰ دلار در سال

درآمد یک فرد مبتدی در شغل گل‌فروشی در کانادا

۲۷ هزار و ۳۰۰ دلار در سال

درآمد افراد باتجربه و بامهارت در شغل گل‌فروشی در کانادا

۳۹ هزار و ۷۱۸ دلار در سال

 

در جدول زیر نیز می‌توانید متوسط درآمد شغل گل‌فروشی در برخی از استان‌های کانادا را مشاهده کنید:

نام استان

درآمد شغل گل‌فروشی به طور متوسط

آلبرتا

۳۶ هزار و ۵۶۳ دلار در سال

بریتیش کلمبیا

۳۳ هزار و ۱۵۰ دلار در سال

انتاریو

۳۳ هزار و ۱۵۰ دلار در سال

کبک

۳۲ هزار و ۱۷۵ دلار در سال

همچنین، بهترین شهرهای کانادا برای انجام شغل گل‌فروشی که بالاترین درآمد را دارند نیز به شرح زیر هستند:

نام شهر

نام استان

درآمد شغل گل‌فروشی به طور متوسط

کلگری

آلبرتا

۴۹ هزار و ۱۱۵ دلار در سال

تورنتو

انتاریو

۴۵ هزار و ۱۹۷ دلار در سال

لنگلی

بریتیش کلمبیا

۴۳ هزار و ۱۳۶ دلار در سال

ونکوور

بریتیش کلمبیا

۴۲ هزار و ۲۲۱ دلار در سال

ادمونتون

آلبرتا

۴۰ هزار و ۹۹۴ دلار در سال

سوری

بریتیش کلمبیا

۳۸ هزار و ۳۳۸ دلار در سال

ونکوور شمالی

بریتیش کلمبیا

۳۷ هزار و ۶۰۱ دلار در سال

اسکاربرو

انتاریو

۳۵ هزار و ۷۲۹ دلار در سال

لندن

انتاریو

۳۴ هزار و ۷۲۶ دلار در سال

در مورد درآمد دریافتی از مشتریان در بیزینس گل‌فروشی، این نکته را هم می‌توانیم اضافه کنیم که قیمت گل‌ها در کانادا از حدود ۵ دلار یا کمتر شروع می‌شود و برای گل‌های خاص تا ۱۰۰ دلار یا بیشتر نیز می‌رسد که برای چیدمان‌های فانتزی پرداخت می‌شود.

با این اوصاف، درآمد شغل گل‌فروشی در کانادا برای رویدادهایی که نیاز به ترتیبات متعدد دارند مانند مراسم عروسی، به‌راحتی می‌تواند به یک هزار دلار یا بیشتر نیز برسد.

بازار کار شغل فست فود در کانادا؛ همه چیز درباره کار فست فود در کانادا را اینجا بخوانید.

محیط کار شغل گل‌فروشی در کانادا

طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، حدود ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر در شغل گل‌فروشی، طراحی گل، دسته گل و سایر گیاهان و سایر مشاغل مرتبط مشغول به کار در کانادا هستند.

مشاغل زیر بیشترین درصد در شغل گل‌فروشی و مشاغل مرتبط را در کانادا به خودشان اختصاص داده‌اند:

  • گل‌فروشی: ۶۷ درصد
  • کارگران خوداشتغالی که با گل و گیاه سر و کار دارند: ۱۸ درصد
  • فروش گل در قسمتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای: ۱۲ درصد
  • عمده فروشی گل و گیاه: ۳ درصد

ساعات کاری شغل گل‌فروشی در کانادا

اکثر طراحان و گل‌فروشی‌ها در کانادا به صورت تمام وقت‌کار می‌کنند؛ البته، ساعات کاری آن‌ها ممکن است بسته به محیط کار متفاوت باشد. مغازه‌های مستقل، معمولا در ساعات کاری عادی باز هستند. گل‌فروشی‌هایی که در قسمتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار دارند، ممکن است ساعات کاری بیشتری داشته باشند.

گل‌فروشی‌های کانادا، معمولا در برخی از مواقع سال نظیر تعطیلات، شلوغ‌تر از مواقع دیگر هستند. از آنجایی که گل‌های تازه فاسد شدنی هستند، زمان‌بندی در این شغل اهمیت بسیار زیادی دارد و اکثر سفارشات را نمی‌توان خیلی دیر تکمیل کرد. بنابراین، گل‌فروشی‌ها غالبا ساعات بیشتری را قبل و یا در طول تعطیلات کار می‌کنند.

علاوه بر این، بسیاری از فرصت‌های کار پاره‌وقت و فصلی هم در این شغل در تعطیلات خاصی مانند کریسمس، روز ولنتاین و یا روز مادر وجود دارد که می‌تواند ضمن ایجاد فرصت درآمدزایی بیشتر، باعث طولانی‌تر شدن ساعات کاری هم شود.

برای راه اندازی گلخانه در کانادا مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای انجام شغل گل‌فروشی در کانادا

اکثر کسانی که به شغل گل‌فروشی در کانادا مشغول هستند، مدرک دیپلم دبیرستان و یا معادل آن دارند که برای انجام این شغل هم کاملا کفایت می‌کند؛ اما با داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی می‌توان در راه‌اندازی یک گل‌فروشی موفق‌تر بود و درآمد بیشتری کسب کرد. برنامه‌ها یا دوره‌های آموزشی طراحی گل و تکنیک‌های مراقبت از گل‌ها و گیاهان در برخی از مدارس خصوصی، مدارس حرفه‌ای و کالج‌های محلی کانادا ارائه می‌شوند.

در اکثر این برنامه‌ها گواهی یا دیپلم ارائه می‌شود. کلاس‌های شناسایی گل و گیاه، مفاهیم طراحی گل، تبلیغات و سایر دوره‌های تجاری و همچنین، تجربه کار در گلخانه، جزو بسیاری از برنامه‌ها و دوره‌های آموزش گل و گیاه هستند که به گواهینامه و دیپلم منجر می‌شوند. علاوه بر این، برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌های محلی گواهینامه یا مدرک کاردانی در عملیات و مدیریت گل‌کاری / گل‌فروشی ارائه می‌دهند.

با شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک در این مقاله آشنا شوید.

دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای انجام شغل گل‌فروشی در کانادا

گل‌فروش‌ها و طراحان گل و گیاه تازه کار که جدیدا وارد این شغل می‌شوند، معمولا با یک گل‌فروش و طراح گل و گیاه باتجربه که از سابقه زیادی در این شغل برخوردار است کار می‌کنند تا تجربه عملی به دست بیاورند.

این افراد ممکن است کار خود را با گل‌آرایی ساده و تمرین اصول اولیه بستن پاپیون و روبان، بریدن ساقه‌ها به طول مناسب و یادگیری در مورد نحوه نگهداری و مراقبت صحیح از گل‌ها و گیاهان شروع کنند.

طراحان گل همچنین با انواع مختلف گل و گیاه و خواص رشد آن‌ها، نحوه استفاده از گل‌ها در طرح‌های پیچیده‌ی گل و اینکه کدام گل‌ها و گیاهان مکمل یکدیگر هستند، آشنا می‌شوند.

بهترین گل‌فروشی‌های کانادا

تعدادی از بهترین گل‌فروشی‌های کانادا و شهر و استانی که در آن قرار دارند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

نام گل‌فروشی

شهر

استان

Granville Island ونکوور بریتیش کلمبیا
Florist Blossom & Vine Floral Co ونکوور بریتیش کلمبیا
Celsia Florist ونکوور بریتیش کلمبیا
Small Flower Floral Studio کلگری آلبرتا
Amborella Floral Studio کلگری آلبرتا
Fleurs Flowers ادمونتون آلبرتا
Michelle’s Flowers ساسکاتون ساسکاچوان
Crown Flora Studio تورنتو انتاریو

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته طراحی گل و گیاه

همانطور که پیشتر نیز به این موضوع اشاره شد، با داشتن یک مدرک تحصیلی دانشگاهی یا دوره آموزشی در زمینه گل و گیاه، می‌توانید درآمد خود را در شغل گل‌فروشی در کانادا به طور قابل توجهی افزایش دهید.

بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که می‌توانید در رشته طراحی گل و گیاه در آن‌ها تحصیل کنید و اصول شغل گل‌فروشی را به صورت آکادمیک آموزش ببینید، در جدول زیر ذکر شده‌ است:

نام موسسه

شهر

استان

Canadian Institute of Foral Design

تورنتو

انتاریو

The University of Fraser Valley

ابتسفورد

بریتیش کلمبیا

Mount Royal University

کلگری

آلبرتا

Toronto Flower School

میسیساگا

انتاریو

Okanagan College

کلونا

بریتیش کلمبیا

Fanshawe College

تورنتو

انتاریو

Mohawk College

همیلتون

انتاریو

Niagara College

تورنتو

انتاریو

هزینه راه‌اندازی شغل گل‌فروشی در کانادا

برای اینکه یک فروشگاه گل‌فروشی در کانادا راه‌اندازی یا خریداری کنید، به چیزی حدود ۱۵۰ هزار دلار سرمایه نیاز دارید. بخش اعظم هزینه‌ها صرف خرید تجهیزاتی مانند خنک‌کننده‌ها برای تازه نگه داشتن گل‌ها، خرید یا اجاره مکان، خرید موجودی اولیه گل‌ها و وسایل گل‌آرایی می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید هزینه راه‌اندازی یک گل فروشی را به تفکیک مشاهده کنید:

نوع هزینه

مقدار هزینه (به دلار کانادا)

حداقل سرمایه مورد نیاز

حدود ۱۵۰ هزار دلار

هزینه اجاره مغازه یا انبار

حدود ۲۰ هزار دلار

هزینه کارکنان

حدود ۴۵ هزار دلار

هزینه تجهیزات مورد نیاز

حدود ۱۰۰ هزار دلار

حاشیه سود

۳۵ تا ۴۵ هزار دلار

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق شغل گل‌فروشی

اگر علاقه‌مند به انجام شغل گل فروشی در کانادا هستید، باید در نظر داشته باشید که تنها در صورتی می‌توانید اقامت دائم این کشور را به طور مستقیم دریافت کنید که یک ایده خلاقانه داشته باشید و نظر یکی از سازمان‌های سرمایه‌گذاری را جلب کنید تا با ویزای استارت‌آپ کانادا به این  کشور مهاجرت کنید.

در صورتی که واجد شرایط ویزای استارت‌آپ کانادا نیستید یا ایده چندان خلاقانه‌ای ندارید، می‌توانید از طریق برنامه‌های استانی اقدام کنید که شرایط آن در هر یک از استان‌های کانادا متفاوت است؛ اما به طور کلی، ابتدا باید استانی که قصد کار و زندگی کردن در آن را دارید انتخاب کنید و سپس شرایط مورد نیاز برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در آن را جویا شوید.

در واقع، باید با کارآفرینی و اشتغال‌زایی شرایط استخدام کانادایی‌ها و رساندن منفعت اقتصادی به این کشور را فراهم کنید. سرمایه مورد نیاز و مبلغ سرمایه‌گذاری در هر یک از استان‌های کانادا متفاوت است. اما به طور کلی، از طریق برنامه‌های استانی می‌توانید ابتدا یک مجوز کار ۲ ساله دریافت کنید و پس از حدود ۱ سال با فراهم کردن شرایط مورد نیاز، برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

بازار کار شغل آشپزی در کانادا؛ همه چیز درباره مهاجرت به کانادا با شغل آشپزی را در اینجا بخوانید.

مجوزهای مورد نیاز برای انجام شغل گل‌فروشی در کانادا

مجوزهایی که برای راه‌اندازی گل‌فروشی و انجام این شغل در کانادا نیاز دارید، در هر یک از استان‌های این کشور متفاوت است. بنابراین، تا حد زیادی به استان یا منطقه‌ای که برای فعالیت مد نظر دارید، بستگی دارد.

شما با مراجعه به سایت Bizpal و وارد کردن صنعت مورد نظر خود برای فعالیت (Florist) و شهر و استان مورد نظر خود، از کلیه مجوزهایی که باید در سطح شهرداری، استانی و فدرال کسب کنید، اطلاع پیدا کنید.

با این حال، برخی از رایج‌ترین مجوزهایی که تقریبا در اکثر استان‌های کانادا برای راه‌اندازی یک گل‌فروشی باید داشته باشید در جدول زیر ذکر شده‌اند.

در ادامه به عنوان نمونه، به برخی از مجوزهایی که برای فعالیت در تورنتو نیاز دارید اشاره می‌کنیم:

نام مجوز

توضیحات

سطح

شماره ثبت کسب‌وکار (Business Number Registration) برای ثبت کسب‌وکار خود، به این شماره نیاز دارید. فدرال
شرکت فدرال (Federal incorporation) در صورت تمایل به فعالیت در سایر استان‌های کانادا به این مجوز نیاز دارید. فدرال
ثبت نام تجاری در انتاریو / ثبت شرکت (Ontario Business Name Registration / Corporation Registration) شرکت شما به عنوان یک گل‌فروشی، باید در سطح استانی به ثبت برسد. استانی
مجوز استفاده از تابلو (Sign Permit) اگر قصد دارید تابلو یا دستگاه تبلیغاتی را در ملکی در فاصله 400 متری از مسیر اصلی بزرگراه استانی نصب کنید یا تغییر دهید، به این مجوز نیاز دارید. استانی
استفاده از فضای پیاده‌رو (Sidewalk Cafés) در صورتی که قصد دارید از پیاده‌روی مجاور گل‌فروشی خود استفاده کنید، به این مجوز نیاز دارید. شهرداری
ثبت گوناگونی (Variety Registration) اقلام جدید محصولات کشاورزی باید قبل از فروش یا واردات در کانادا ثبت شوند. الزامات ثبت بسته‌ها، متفاوت است و به نوع محصولات بستگی دارد. فدرال
فرم کدگذاری گمرک کانادا (Canada Customs Coding Form) برای وارد کردن کالا به کانادا برای استفاده تجاری، باید آن‌ها را مستند کنید. فدرال
مجوز ساخت و ساز و تخریب (Building and Demolition Permit) بسته به ماهیت کار برای انجام کارهای ساخت و ساز، نوسازی و یا تخریب به این مجوز نیاز دارید. شهرداری

کلام آخر

اگر بتوانید محل مناسبی برای راه‌اندازی مغازه خود پیدا کنید، شغل گل‌فروشی در کانادا می‌تواند شغل پردرآمدی برایتان باشد. این در صورتی است که نیازهای شهر و منطقه‌ای که قصد دارید در آن فعالیت کنید را بشناسید و بدانید که چند گل‌فروشی در آن وجود دارد یا اصلا نیازی به این شغل هست یا خیر.

شغل گل‌فروشی را نمی‌توان جزو مشاغل چندان پردرآمد کانادا دانست؛ اما به هر حال، با راه‌اندازی یک گل‌فروشی، می‌توانید درآمد خوبی در حدی که یک زندگی خوب و آبرومندانه برای خودتان دست و پا کنید، به دست بیاورید.

برای راه‌اندازی گل‌فروشی در کانادا، می‌توانید از مشاورین و متخصصین کاناداپاس کمک بگیرید تا هر سوال یا نگرانی که در این رابطه دارید، برطرف شود.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت تجاری خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرتی کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول شغل گل‌فروشی در کانادا

سه روش کلی برای افرادی که به شغل گل‌فروشی مشغول هستند برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که شامل سیستم اکسپرس انتری، برنامه‌های استانی و ویزای استارت‌آپ می‌شوند. هر یک از آن‌ها الزامات و شرایط خاص خودشان را دارند. برای آگاهی کامل از نحوه مهاجرت به کانادا از طریق شغل گل‌فروشی می‌توانید با مشاورین کاناداپاس تماس بگیرید.

گل‌فروشی‌های کانادا به طور متوسط، حدود ۳۱ هزار دلار در سال درآمد دارند. افرادی که تازه وارد این شغل می‌شوند، می‌توانند حدود ۲۶ هزار دلار در سال درآمد کسب کنند و درآمد افراد با تجربه در این حرفه نیز می‌تواند تا حدود ۳۹ هزار دلار در سال برسد.

عوامل تاثیرگذار در درآمد شغل گل‌فروشی را می‌توان میزان تجربه‌ فرد در این حرفه، دوره‌های آموزشی که در این زمینه دیده و همینطور محل راه‌اندازی مغازه گل‌فروشی، دانست. شهرهای کلگری، تورنتو، لنگلی و ونکوور نیز بیشترین درآمد را برای افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در پی دارند که می‌تواند درآمد آن‌ها را تا سقف حدودا ۵۰ هزار دلار در سال نیز برسد.

یکی از راه‌های رسیدن به درآمد بالا در شغل گل‌فروشی در کانادا، داشتن سابقه کار و نمونه کارهای قوی است. داشتن نمونه کارهای قوی، از نظر حرفه‌ای برای موفقیت در شغل گل‌فروشی حیاتی و ضروری است. این امر، باعث می‌شود که متمایز باشید؛ به‌خصوص در صورتی که خدمات طراحی گل و گیاه را به صورت آنلاین نیز ارائه دهید.

شما می‌توانید نمونه کارهای خود در طراحی گل و گیاه یا دسته گل را از طریق مجموعه‌ای از تصاویر در مشاغل جدید به شکلی جذاب بسازید. شما با دسته‌بندی گلدان‌ها، دسته‌ گل‌ها و سایر گیاهان خود با توجه به نوع سفارش (مهمانی، عروسی، استفاده در منازل مسکونی و آپارتمان، تشییع جنازه و غیره)، فروش خود را افزایش خواهید داد.

طبق اعلام برنامه شتاب‌دهنده کسب‌وکارهای کوچک دانشگاه بریتیش کلمبیا، 3143 گل‌فروشی در کانادا وجود دارد.

گل‌آرایی ساده و تمرین اصول اولیه بستن پاپیون و روبان، بریدن ساقه‌ها به طول مناسب و یادگیری در مورد نحوه نگهداری و مراقبت صحیح از گل‌ها و گیاهان مباحثی هستند که در این موسسه‌های آموزشی آموزش داده می‌شوند.

در این دوره‌های آموزشی، طراحان گل همچنین با انواع مختلف گل و گیاه و خواص رشد آن‌ها، نحوه استفاده از گل‌ها در طرح‌های پیچیده‌ و اینکه کدام گل‌ها و گیاهان مکمل یکدیگر هستند، آشنا می‌شوند.