از راه های مهاجرت به کانادا، خرید بیزینس در کانادا را می‌توان نام برد که به سرمایه گذاران خارجی این فرصت را می‌دهد تا در زمینه ای تجاری به سرمایه گذاری در کشور کانادا بپردازند و از این طریق نیز برای اقامت کانادا اقدام کنند.

در این راه همراه داشتن فردی آگاه که با مسیر آشنا باشد و چالش های راه را بداند کمک بزرگی است که همه این‌ها با یاری وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو میسّر می‌شود.

سالانه در سراسر کانادا تعداد زیادی داروخانه‌ جدید شروع به فعالیت می کنند و تقریباً اغلب آن‌ها از حیث سودآوری وضعیت خوبی دارند.

با در نظر گرفتن این حقیقت که هیچ تضمینی برای موفقیت و سودآوری هیچ تجارت و کسب‌‌وکاری وجود ندارد، میزان سود دهی خرید داروخانه در کانادا تا حد قابل توجهی بالاست. همین موضوع ما را بر آن داشت تا شما عزیزان را با ابعاد بیشتری از این پروسه آشنا کنیم.

خرید یک شعبه از یک داروخانه شناخته شده (فرنچایزینگ) یا تاسیس داروخانه شخصی؟

اولین نکته مهم در جستجوی داروخانه مناسب این است که آیا یک داروخانه مستقل بخرید یا اینکه خرید شعبه ای از یک داروخانه زنجیره ای را برای شروع فعالیت خود انتخاب کنید.

هر دو گزینه مزایا و معایب خاص خود را دارند. “انتخاب درست” واقعاً به میزان تمایل و توانایی سرمایه گذاری شما، منطقه ای که می خواهید داروخانه خود را در آنجا تاسیس کنید و سایر عوامل دیگر بستگی خواهد داشت.

خرید یک شعبه به شما این امکان را می دهد که با برندی شناخته شده و مدل کسب و کاری ثابت، قدم بردارید. اگر در این صنعت تازه کار هستید یا قبلاً هیچ کسب و کاری را اداره نکرده اید، این روش می تواند گزینه ای عالی باشد.

مزایای خرید شعبه داروخانه در کانادا

در مدل فرنچایزینگ، اصول و قواعد کار از قبل تنظیم شده است و وظیفه شما در درجه اول این است که این دستورالعمل ها را تنها با تعدیل جزئی برای انطباق با شرایط محلی داروخانه خود دنبال کنید.

خرید یک داروخانه مستقل ممکن است با روش های روتین و معمول قدیمی، منجر به موفقیت نشود اما قطعاً مزایای خاص خود را دارد. یکی از این عوامل مهم این است که با جامعه مشتریان کوچکتر و وفادارتری رو به رو خواهید بود که خود باعث پیشرفت شخصی و حرفه ای شما می شود.

عوامل تاثیرگذار در خرید و تاسیس یک داروخانه

  1. مکان

انتخاب مکان مناسب، امری بسیار کلیدی است. این مورد تقریباً در مورد هر صنعتی صادق است، اما هنگامی که به دنبال خرید و یا تاسیس یک داروخانه هستید باید بسیار دقیق عمل کنید.

دلیل آن ساده است: در هر مکانی که داروخانه جدید شما قرار دارد، اکثریت قریب به اتفاق مشتریان شما افرادی خواهند بود که فقط در یک یا دو کیلومتری فروشگاه زندگی یا کار می کنند.

بنابراین ، مهم این است که مکان داروخانه شما به اندازه کافی به جمعیتی نزدیک باشد که بتوانند فروشگاه را به خاطر بسپارند و تداوم خرید از داروخانه شما را حفظ کنند.

همچنین اطمینان حاصل کنید که فروشگاه و تابلوهای آن به راحتی از بلندترین جاده های اطراف قابل مشاهده باشند و فضای کافی برای تردد زیاد و روزانه مشتریان وجود داشته باشد. سرعت و راحتی در بازگشت مشتریان شما نقش بسزایی خواهد داشت.

بعلاوه سعی داشته باشید تا مکانی را که انتخاب می کنید، نزدیک به داروخانه های اطراف نبوده تا مشتریان یک منطقه را به خود اختصاص دهید.

  1. بیزینس پلن

طراحی یک طرح تجاری نه تنها برای راهنمایی جهت درست و صحیح عمل کردن از ابتدای امر، بلکه برای تأمین بودجه لازم از طریق سرمایه گذاران یا موسسات مالی ضروری است.

با وکیل، مشاوران مالی و اعضای دیگر تیم خود مشورت کنید تا به تفصیل، بیزینس پلن خود را طراحی و مشخص کنید. و نهایتا بعد از اتمام کار، یک نگاه اجمالی و نهایی داشته باشید تا مطمئن شوید که پلن شما منسجم ، واقع بینانه و کامل است.

  1. دقت لازم را داشته باشید!

هنگامی که داروخانه ای را برای فروش پیدا کردید که به نظر می رسد در موقعیت مناسب برای نیازهای شما قرار دارد ، سوال منطقی بعدی این است که “چرا آنها این داروخانه را می فروشند؟

اگر در موقعیت مطلوبی قرار دارد ، باید بدانید چه چیزی باعث فروش شده است.

اگر فروشگاه به هر طریقی با مشکل روبرو شده است ، مهم است که تعیین کنید که آیا این تقصیر مالک و/یا کارکنان فعلی است یا پای چیزی بزرگتر درمیان است.

به عنوان مثال ، آیا اخیراً تغییری در بازار محلی ایجاد شده است؟ آیا تعداد زیادی از مردم دور شده اند؟ آیا یک کارفرمای بزرگ محلی کارگران زیادی را جابجا کرده یا اخراج کرده است؟

آیا تغییراتی در منطقه بندی یا مقررات محلی ارائه شده است که بر تعداد مشتریانی که به فروشگاه می آیند تأثیر گذاشته است؟ در همه این موارد ، شما مجبور خواهید بود با یک مسئله حاد روبرو شوید و برای سر پا نگه داشتن بیزینس خود تلاش  مضاعف کنید.

  1. یک بازگشایی آزمایشی انجام دهید.

شما تیم خود را جمع کرده اید شما یک طرح تجاری ایجاد کرده اید و به سرمایه گذاران یا موسسه مالی خود نشان داده اید.

شما بودجه و مکان فیزیکی داروخانه خود را تأمین کرده اید. اکنون وقت آن است که همه چیز را به کار اندازید. اما ابتدا، قبل از باز کردن درها، باید عملیات خود را آزمایش کنید.

در اینجا چند مرحله را که باید در حالت آزمایش قرار دهید ، آورده ایم:

  • با کارکنان خود آزمایش های آزمایشی داشته باشید. در طول این دوره های آزمایشی ، سناریوهای مختلف مشتری را بررسی کنید تا مشکلات احتمالی در گردش کار خود را بررسی کنید.
  • موجودی خود را تنظیم و سازماندهی کنید. آزمایشهای مختلف موجودی را انجام دهید و از دوستان یا مشاوران خود بخواهید نظرات خود را در مورد تنظیمات روش های مختلف موجودی عنوان کنند.
  • با تبلیغات “به زودی” کسب و کار خود را اعلام کنید. سعی کنید این کار را یکی دو ماه قبل از افتتاحیه بزرگ خود انجام دهید. با مشاغل منطقه ای که ممکن است بتوانند از خدمات شما استفاده کنند، مانند محل های کار، مراکز مراقبت طولانی مدت یا زندانها صحبت کنید.
  • رویدادهایی را برنامه ریزی کنید که مشتریان هدف شما را به خود جلب کند. به عنوان مثال ، با ارائه برنامه غربالگری و آموزش رایگان دیابت، مشتریان قدیمی را جذب کنید.
  • درگیر جامعه شوید. پیوستن به اتاق بازرگانی محلی را در نظر بگیرید. از شهردار دعوت کنید تا نوار برش را برای افتتاحیه بزرگ انجام دهد. در مورد رویداد خود به روزنامه یا وب سایت محلی اطلاع دهید. لیگ های کوچک محلی و تیم های ورزشی نیمه حرفه ای نیز ممکن است برای رویدادهای افتتاحیه بزرگ در دسترس باشند.

به احتمال زیاد این راه طولانی بوده است ، اما تمام زحماتی که برای این سفر کشیده اید زمانی ارزش خواهد داشت که به اولین بیمار در راه سلامتی بهتر کمک کنید.

اداره داروخانه شخصی می تواند یک تجربه هیجان انگیز و مفید باشد. در حالی که کارهای زیادی برای راه اندازی و تاسیس وجود دارد ، منابع و مشاوران زیادی برای کمک به شما نیز وجود دارند.

خرید داروخانه در کانادا

ثبت شرکت در ونکوور برای اخذ اقامت دائم کانادا

شرایط خرید داروخانه در کانادا

زمانی که شما قصد خرید یک داروخانه در کشور کانادا را دارید، به این معناست که شما قصد دارید یک داروخانه جدید در این کشور افتتاح کنید و باید اعتبار نامه های کافی را دریافت کنید.

هر استان در کشور کانادا دارای قوانین خاص خود است از همین رو به طور نمونه شرایط خاص خرید داروخانه در استان انتاریو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

زمانی که قصد خرید یا افتتاح یک داروخانه در انتاریو را دارید، باید حداقل 30 روز قبل از افتتاح یا شروع کار باید درخواست خود را در اختیار دانشگاه ها قرار دهید تا صلاحیت شما بررسی شود. این مدارک شامل موارد زیر می شود:

  • درخواست اعتبار سنجی برای افتتاح داروخانه
  • هزینه درخواست
  • ارزیابی داروخانه
  • یک نسخه از اساسنامه شرکت در صورتی که پیش تر داروخانه ای در انتاریو دراختیار نبوده است
  • یک نسخه کپی از سهام تقسیم شده برای شرکت
  • یک نسخه امضا شده از نامه DLA
  • یک طرح کامل از پلن ساختمانی و چیدمان محل قرار گیری داروخانه

در صورتی دانشگاه مدارک و درخواست شما را مورد تایید قرار دهد شما می توانید به عنوان یک داروساز داروخانه شخصی خود را در کشور کانادا داشته باشید.

خرید یا افتتاح یک داروخانه در انتاریو

وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان و چالش‌های آن را در اینجا بخوانید.

درآمدر داروسازان در کانادا

فردی که به عنوان داروساز در کانادا کار می کند معمولاً سالانه حدود 151،000 CAD درآمد دارد. حقوق این افراد از 72،300 CAD (کمترین) تا 236،000 CAD (بالاترین) متغیر است.

این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق داروسازان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت و یا محل زندگی به شدت متفاوت است

متوسط ​​حقوق 157،000 CAD در سال است ، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان داروساز کار می کنند کمتر از 157،000 CAD دریافت می کنند در حالی که نیمی دیگر بیش از 157،000 CAD درآمد دارند.

جدول زیر دید وسیع تری را به شما خواهد داد:

نام استان یا منطقه درآمد کم درآمد متوسط درآمد زیاد
آلبرتا 60,529 111,536 138,040
بریتیش کلمبیا 68,708 68,708 127,387
منیتوبا 75,699 110,436 141,059
نیوبرانزویک 75,256 98,894 135,958
نیوفانلند و لابرادور 72,744 97,557 130,905
نوا اسکوشیا 64,830 93,743 123,079
انتاریو 40,188 101,646 143,978
کبک 63,924 112,199 161,891
ساسکچوان 72,847 109,108 145,484

چگونگی فعالیت داروخانه‌ها در کانادا

یکی از مزایای خرید داروخانه آن است که شما برای در اختیار داشتن یک داروخانه پر رونق حتما نیازی به خرید آن در شهری خاص ندارید و می توانید داروخانه مورد نظر خود را در شهری خریداری کنید که داروخانه ای برای فروش در دسترس است.

معمولا از آن جا که یک داروساز برای توسعه کار خود یک داروخانه را خریداری می کند، در نتیجه به راحتی نمی توانید امید داشته باشید که گزینه های بسیار زیادی برای خرید داروخانه در اختیار شما قرار داشته باشد. بنابراین ابتدا اطمینان حاصل کنید که آیا قصد خرید داروخانه در کانادا را دارید یا خیر سپس گزینه های موجود در بازار را بررسی کنید.

خوشبختانه بر خلاف بسیاری از تجارت های دیگر در کشور کانادا، هزینه خرید یک داروخانه در این کشور بسیار مقرون به صرفه تر است.

در حقیقت شما می توانید با پرداخت مبلغی کم تر از 1 میلیون دلار کانادا داروخانه خود را خریداری کنید و پس از طی کردن مراحل قانونی و دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز کنید.

با توجه به بالا بودن کیفیت دانشگاه های داروسازی در کشور کانادا شما می توانید امید داشته باشید که هر ساله فارغ التحصیلان زیادی می توانند به عنوان نیروی کار به داروخانه شما اضافه شوند تا بتوانید در مسیر موفقیت گام بردارید.

هزینه خرید داروخانه در کشور کانادا

برای راه اندازی داروخانه ، سالانه بین 880،000 تا 1،800،000 دلار نیاز به پول نقد یا وام نقدی دارید. این ممکن است زیاد به نظر برسد، اما برای یک داروخانه طبیعی است، زیرا باید هزینه هایی مانند موجودی ، اجاره و هزینه پرسنل را در نظر بگیرید. بسیاری از این هزینه ها به محل داروسازی شما بستگی دارد.

هزینه اجاره

اجاره ای که برای فضای خود می پردازید بخش قابل توجهی از هزینه های سالانه شما را تشکیل می دهد. هزینه اجاره نیز بر اساس موقعیت مکانی متفاوت است.

بخش عمده ای از بودجه هزینه های موجودی است!

طی آمار منتشر شده، 68 درصد از هزینه های داروخانه ها، هزینه موجودی است. داروسازی معمولی موجودی خود را تا 10 بار در سال تجدید می کند. برای برخی از داروخانه ها ، این می تواند هزینه ای بالغ بر 100000 دلار در ماه برای خرید موجودی داشته باشد. این هزینه سالانه بین 600000 تا 1.2 میلیون دلار هزینه موجودی است.

هزینه های اصلی نیروی انسانی

نیروی انسانی یکی دیگر از هزینه های اصلی است که باید آن را جدی بگیرید. بر اساس گزارش اداره آمار کار، یک داروساز متوسط ​​سالانه حدود 124،170 دلار حقوق دریافت می کند. از طرف دیگر ، یک تکنسین داروسازی متوسط ​​حدود 13 دلار در ساعت درآمد دارد.

اگر تصمیم دارید کارکنان خود را افزایش دهید و از هر کدام دو نفر داشته باشید ، ممکن است سالانه بیش از 300000 دلار هزینه بپردازید. شما می توانید یک داروساز و سه تکنسین داروسازی داشته باشید و این هزینه ای 200،000 تا 250،000 دلار در سال برای شما خواهد داشت.

بنابریان شما با در اختیار داشتن یک سرمایه حدود 1 میلیون دلاری، می توانید یک داروخانه خریداری کنید. برای مثال یک داروخانه خرده فروشی که خدمات اولیه را به مشتریان ارائه می کند و طیف گسترده ای از محصولات و خدمات پزشکی را ارائه می کند در شهر انتاریو تنها 380000$ دلار کانادا ارزش گذاری شده است. بدون تردید بازگشت سرمایه از چنین داروخانه ای نمی تواند زمانبر باشد.

داروخانه دیگری به در خیابان اصلی شهر هاوکسبری (در شرق انتاریو بین شهرهای مونترئال و اتاوا) به مساحت 4400 فوت مربع نیز با ارزش 399000$ دلار کانادا ارزش گذاری شده است. این فروشگاه 3000 مشتری ثابت دارد و بیش از 10 سال فعالیت رسمی دارد.

یک مثال دیگر مربوط به داروخانه ای در شهر ویکتوریا است که 780000$ دلار کانادا ارزش گذاری شده است. این داروخانه 11 سال فعالیت رسمی دارد و در یکی از شلوغ ترین مراکز تجاری در این شهر واقع شده است. هزینه اجاره مکان این داروخانه که 1518 فوت مربع مساحت دارد، 78000$ دلار کانادا در طول یک سال است و آورده مالی آن در حدود 1.1 میلیون دلار کانادا اعلام شده است. حال این شما هستید که در رابطه با خرید یک داروخانه در کشور کانادا می توانید تصمیم گیری کنید.

پروسه خرید داروخانه در کشور کانادا با توجه به قوانین داخلی این کشور ممکن است طولانی تر از خرید سایر تجارت ها در این کشور باشد چرا که متقاضیان خرید داروخانه در این کشور باید نشان دهند که یک دکتر داروساز هستند و می توانند به عنوان یک فرد واجد شرایط در این کشور فعالیت خود را آغاز کنند.

پس از تایید شدن مدارک توسط یکی از هیئت های علمی استان مد نظر، شما می توانید فعالیت قانونی خود در یک داروخانه را شروع کنید.

در صورتی که قصد خرید بیزینس در کانادا را دارید باید آگاه باشید که تفاوت هایی در قوانین خرید بیزینس در این کشور بوجود آمده است که می تواند شیوه رسیدن شما به اقامت دائم کانادا را دچار تغییر کند.

پس در صورتی که می خواهید از این مسیر به اقامت کشور کانادا دست پیدا کنید بهتر است تا پیش از هرگونه اقدام از مشورت وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC بهره مند شوید تا سرمایه شما در این مسیر از بین نرود. همکاران ما آماده پاسخ گویی به ابهامات شما در این زمینه هستند.

به طور کلی خرید بیزینس در کشور کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید،

بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکلا و مشاورین امور مهاجرت در کشور کانادا در این زمینه مشورت کنید.

همکاران ما آماده اند تا در زمینه خرید انواع بیزینس ها در کشور کانادا مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهند و در صورت تمایل شما کلیه پرونده های حقوقی شما مربوط به خرید یا افتتاح بیزینس و همچنین ایجاد استارتاپ و نحوه دریافت ویزای استارتاپ کانادا را مورد پذیرش و پیگیری قرار دهند.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link