زمانی که صحبت از مهاجرت به کشور کانادا پیش می آید، شهر و استان محل زندگی نیز اهمیت بسیار ویژه ای پیدا می کند. شرایط مناسب برای تحصیل، کار و همچنین قوانین داخلی وضع شده در هر استان می تواند زندگی هر فرد را تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از مهاجران ایرانی ترجیح می دهند در زندگی هموطنان خود زندگی کنند پس استان انتاریو می تواند گزینه ای ایده آل برای آن ها به شمار رود.

بزرگ ترین استان کشور کانادا از نظر جمعیتی، فرصت های بسیار مناسبی برای تحصیل و کار در اختیار مهاجران قرار داده است و همین مسئله سبب شده است تا هر ساله بر جمعیت مهاجران در این استان افزوده شود. شهرهای کوچک و بزرگ انتاریو، نرخ رشد بسیار بالایی را در سرشماری های رسمی کانادا به ثبت رسانده اند و این خود نشان دهنده اهمیت زندگی در این استان است. این استان از نظر تولید ناخالص داخلی نیز برترین استان کانادا به شمار می رود و همین مسئله به خودی خود نشان می دهد که انتاریو استانی مناسب برای کار در کانادا به حساب می آید.

در این نوشتار کوشش خواهیم کرد تا شرایط کلی زندگی، تحصیل و کار در انتاریو را شرح دهیم. شما عزیزان نیز می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در رابطه با این موضوع را بدست آورید. توجه داشته باشید که مشاورین و وکلای ما آماده پاسخگویی به شما در خصوص مهاجرت به کشور کانادا در استان های مختلف هستند.

نگاهی اجمالی به استان انتاریو

انتاریو با مساحتی بالغ بر 1076395 کیلومتر مربع، چهارمین استان کشور کانادا از نظر مساحت است به طوری که 10.8% از مساحت کانادا را پوشش داده است. 14.7% از مساحت این استان را آب تشکیل داده است. تورنتو مرکز سیاسی استان انتاریو و بزرگ ترین شهر این استان است اما شهر اوتاوا به عنوان پایتخت کانادا نیز در این استان واقع شده است. همیلتون، کیچنر، لندن و اشاوا نیز از دیگر شهرهای مهم استان انتاریو در کانادا هستند.

بر اساس سرشماری انجام گرفته در سال 2016، 13448494 نفر در استان انتاریو سکونت داشته اند که این آمار در پاییز سال 2020 به بیش از 14.7 میلیون نفر رسیده است و بر این اساس 38.7% از جمعیت این کشور در استان انتاریو زندگی می کنند. در نمودار زیر می توان تحولات جمعیت در استان انتاریو در بازه زمانی اخیر را مشاهده کرد.

تحولات جمعیتی انتاریو در سال 2019 و 2020

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که نرخ رشد جمعیت در انتاریو با شیب نسبتا تندی در حال افزایش است و این اتفاق می تواند نشان دهنده وجود امکانات بسیار مناسب در همه زمینه های زندگی در استان انتاریو باشد. در ادامه به بررسی جمعیت شهرهای مختلف انتاریو خواهیم پرداخت و نرخ رشد آن ها را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

بررسی جمعیت شهرهای مختلف انتاریو

از نظر آب و هوایی نیز انتاریو یکی از بهترین استان های کانادا است و سرمای طاقت فرسا در این استان به ندرت رخ می دهد. بر اساس داده های هواشناسی در استان انتاریو، متوسط دمای هوا در ژانویه به عنوان سردترین ماه سال، 8- درجه سانتی گراد بوده است و گرم ترین ماه سال نیز آگوست است که دمای هوا در این ماه به حدود 25 درجه سانتی گراد می رسد. نمودار زیر متوسط دمای انتاریو در طول روز و شب را نشان می دهد.

نمودار زیر متوسط دمای انتاریو در طول روز و شب

بررسی هزینه های زندگی در انتاریو

زمانی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارید، حتما هزینه های زندگی خود در آن کشور را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید با آسودگی خاطر بیش تری به زندگی در شرایط جدید عادت کنید و دغدغه مالی چندانی نداشته باشید. این امر برای دانشجویان از اهمیت بیش تری برخوردار است چرا که در بسیاری از موارد دانشجویان با دل بستن به کار دانشجویی وارد کشور جدیدی می شوند و با توجه به عدم آشنایی با شرایط، ممکن است به مدتی زمان برای یافتن کار نیاز داشته باشند.

افرادی که در انتاریو زندگی و کار می کنند، معمولا دغدغه مالی چندانی برای زندگی خود نخواهند داشت چراکه حداقل حقوق تعیین شده در این استان نیز برای گذران زندگی بسیار مناسب است. در اثبات این حرف می توان گفت که دانشجویان با حق کار نیمه وقت می توانند هزینه های زندگی دانشجویی خود را پرداخت کنند.

در جدول زیر، به گزارش numbeo، هزینه های مهم زندگی در دو شهر اصلی استان انتاریو را مورد بررسی قرار داده ایم.

هزینه های مهم زندگی در دو شهر اصلی استان انتاریو

متوسط هزینه زندگی یک خانواداه 4 نفره در شهر تورنتو 4533$ دلار کانادا و هزینه های زندگی یک فرد مجرد در این شهر در حدود 1248$ دلار کانادا ارزیابی می شود. در شهر اتاوا نیز هزینه های زندگی تقریبا مشابه اما کمتر است. متوسط هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره 4205$ دلار کانادا و هزینه زندگی یک فرد 1160$ دلار کانادا ارزیابی می شود.

علاوه بر هزینه های مربوط به کالاهای اساسی و هزینه های جانبی در این دو شهر، هزینه های مربوط به اقامت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هزینه اجاره یک مسکن با یک اتاق خواب در مرکز شهر تورنتو را می توان 1850 تا 2500$ دلار کانادا ارزیابی کرد و هزینه اجاره خانه ای مشابه خارج از مراکز شهری حدود 1500 تا 2000$ دلار کانادا در ماه هزینه در بر دارد. اجاره خانه ای با سه اتاق خواب در مرکز شهر 2900 تا 5000$ دلار کانادا است و هزینه خانه ای با سه اتاق خواب خارج از مراکز شهری در 2100 تا 3700$ دلار کانادا در ماه است.

هزینه های مربوط به اجاره مسکن در شهر اتاوا کم تر از تورنتو است. هزینه اجاره یک ملک با یک اتاق خواب در مرکز شهر، 1250 تا 2000$ دلار کانادا است و اجاره بهای خانه ای با یک اتاق خواب خارج از مراکز شهری 1000 تا 1750$ دلار کانادا است. یک خانواده برای اجاره خانه ای با سه اتاق خواب در مرکز شهر اتاوا، ناچار به پرداخت 2200 تا 3500$ دلار کانادا در ماه خواهند بود و اگر قصد اجاره خانه ای خارج از مرکز شهر را داشته باشند، نیاز به پرداخت هزینه ای در حدود 1650 تا 2500$ دلار کانادا خواهند داشت.

همه چیز درباره شرایط تحصیل در انتاریو

اگر به فکر تحصیل در استان انتاریو هستید، گزینه های بسیار زیادی را پیش رو خواهید داشت. شاید بتوان گفت که بیش ترین گزینه های ایده آل برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی را می توان در استان انتاریو یافت جایی که برترین دانشگاه کشور کانادا یعنی دانشگاه تورنتو در این استان واقع شده است. در جدول زیر، برخی از مهم ترین دانشگاه های استان انتاریو و جایگاه علمی آن ها در سال 2021 را به نقل از QS معرفی کرده ایم.

برخی از مهم ترین دانشگاه های استان انتاریو و جایگاه علمی آن ها در سال 2021 را به نقل از QS

تحصیل در مدارس انتاریو نیز برای شهروندان خارجی امکان پذیر است. در حال حاضر 1.4 میلیون دانش آموز در 4000 مدرسه ابتدایی دولتی مشغول تحصیل هستند و هدف اصلی دولت محلی آن است که 75% از دانش آموزان بتوانند به تحصیل استاندارد دست پیدا کنند. در دبیرستان های این استان نیز 700000 دانش آموز در بیش از 850 مدرسه مشغول به تحصیل هستند و هدف اصلی دولت محلی آن است که امکان تحصیل استاندارد را برای 85% از دانش آموزان فراهم سازد.

برنامه اسکیل ورکر کانادا (Skilled Worker) و ویزای مربوط به آن برای نیروهای کار ماهر فدرال است که بر اساس توانایی و مهارت هایشان به آن ها اعطاء می شود تا کمبود نیروی کار متخصص در کانادا جبران شود.

همه چیز درباره کار در انتاریو

بدون تردید درصد قابل توجهی از مهاجران به کانادا به دنبال کار در این کشور هستند. دانشجویان پس از تحصیل خود از فرصت کاریابی دولت استفاده می کنند تا اقامت خود در این کشور را دائمی کنند و افرادی که از طریق برنامه های کاری وارد کانادا می شوند، به طور مستقیم وارد بازار کار خواهند شد.

برای بیش تر مشاغل در کشور کانادا، محدودیت کار روزانه 8 ساعت است و محدودیت کار هفتگی نیز 48 ساعت در نظر گرفته شده است. البته برخی استثنائات نیز در این زمینه وجود دارد که محدودیت هایی را برای کارفرما از بین می برد تا بتواند ساعت های کاری بیش تری را در نظر بگیرد یا بلعکس محدودیت های بیش تری را را برای او در نظر می گیرد تا ساعت کاری کمتر از حد تعیین شده باشد.

بر اساس قوانین کار در انتاریو، هر نیروی کار نباید بیش از 5 ساعت به صورت پیوسته کار کند مگر آن که 30 دقیقه زمان استراحت برای صرف یک وعده غذایی داشته باشد. این بازه زمانی بدون پرداخت دستمزد خواهد بود مگر آنکه در قرارداد کاری میان طرفین اعلام شده باشد که این ساعت ها نیز در ساعات کاری فرد اضافه خواهد شد.

در رابطه با حداقل دستمزدهای ساعتی نیز دولت محلی در انتاریو قوانینی مشخص وضع کرده است که همه کارفرمایان موظف به اجرای آن هستند.

حداقل دستمزدهای ساعتی دولت محلی در انتاریو

مکان های دیدنی در استان انتاریو

هیچ تردیدی وجود ندارد که مهم ترین جاذبه گردشگری در استان انتاریو، آبشار نیاگارا است که یکی از نماد های کانادا و آمریکای شمالی به شمار می رود. این آبشار که سریع ترین آبشار جهان به شما می رود در  فاصله 121 کیلومتری جنوب شرقی شهر تورنتو واقع شده است.

میدان یانگ دانداس یکی دیگر از جاذبه های اونتاریو است که در شهر تورنتو قرار دارد و شباهت های بسیاری به میدان تایمز در شهر لندن دارد. جشن ها و فستیوال های بسیار زیادی در این میدان برگزار می شود.

اگر به دنبال تفریح و هیجان هستید، تماشای واندرلند یا سرزمین عجایب را فراموش نکنید، زمینی به مساحت 330 هکتار همه ساله میزبان توریست های فراوانی از سراسر جهان است. در این مکان امکان اسب سواری، قایق سواری، استفاده از پارک آبی، ترن های هوایی و بسیاری از تفریحات دیگر وجود دارد. سرزمین عجایب در نزدیکی ریچموند هیل قرار دارد. از دیگر جاذبه های گردشگری انتاریو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیسای جامع نوتردام اتاوا
  • موزه سلطنتی انتاریو
  • بازار سنت لارنس
  • دریاچه انتاریو
  • آبشار نعل اسب
  • برج CN
  • موزه جنگ
  • گالری هنر انتاریو
  • پارک جزیره
  • آبشار وبستر
  • مجموعه تفریحی انتاریو پلیس
  • عمارت کازا لوما
  • آکواریوم ریپلی

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید تردید نداشته باشید که انتاریو می تواند یکی از بهترین گزینه های مهاجرتی برای شما چه از نظر تحصیل، کار و چه از نظر کیفیت زندگی باشد اما دقت داشته باشید که همواره باید مسیری را برای مهاجرت خود انتخاب کنید که اطمینان دارید، شانس شما برای رسیدن به کانادا در آن مسیر بسیار هموار تر است. مشاورین و وکلای ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه های مختلف مهاجرت به کانادا هستند. ضمن آنکه شما می توانید با آسودگی خاطر، پرونده مهاجرتی خود را به وکلای ما بسپارید.