نیاز به توضیح نیست که کانادا کشوری با پتانسیل‌های اقتصادی زیاد و جزو کشورهای با رشد اقتصادی بالا است. دولت کانادا برای کمک به توسعه اقتصادی هر چه بیشتر صنایع مختلف خود، برنامه‌های مهاجرتی بسیاری را طراحی کرده است. کارآفرینان وسرمایه‌گذاران برای مهاجرت به کانادا می‌توانند از طریق این برنامه‌ها به کانادا بیایند و برای خود و خانواده‌شان اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. 

اگر شما علاقه‌مند به خرید و یا راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا هستید، مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس در این مسیر با شما است تا راه رسیدن به اهدافتان را برایتان هموار کند.

  • خرید و یا راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا

  • شرایط مهاجرت به کانادا با خرید و یا راه‌اندازی کسب‌وکار

  • دریافت اقامت دائم کانادا از طریق راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا با راهنمایی کاناداپاس

  • حداقل سرمایه برای خرید کسب‌وکار در کانادا از دید مجموعه کاناداپاس

 

خرید و یا راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا

برای خرید یا راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا، بهتر است پیش از انجام هر کار دیگری درباره پتانسیل‌های اقتصادی، میزان توسعه و اهمیت صنایع و سیاست‌ها و چشم‌اندازهای اقتصادی دولت کانادا تحقیق کنید. همچنین توصیه می‌شود که پس از انجام تحقیقات، با دریافت ویزای توریستی کانادا (ویزای وزیتور) اقدام به بازدید برای آشنایی با محل کنید. 

بسته به اینکه قصد خرید و یا راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا را داشته باشید و منطقه/استان موردنظر برای فعالیت تجاری، ممکن است مجوزهای متفاوتی (ثبت نام تجاری، مالیات، مجوز بازسازی و غیره) برای شروع کار نیاز داشته باشید. 

همچنین می‌توانید با گسترش روابط خود، سرمایه‌گذاران مناسبی برای گسترش و رونق کسب‌وکارتان پیدا کنید. در نهایت، پس از اتمام پروسه خرید و یا راه‌اندازی کسب‌وکار، تحت مجوز کار کانادا می‌تواند فعالیت تجاری خود را در این کشور شروع کنید.

 

 

شرایط مهاجرت به کانادا با خرید یا راه‌اندازی کسب‌وکار

روش‌های زیادی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری و خرید و یا راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور وجود دارد. به صورت کلی روش‌های مهاجرت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به کانادا به 3 دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

1. فدرال: برنامه‌های مهاجرتی فدرال به متقاضیان این اجازه را می‌دهد تا بتوانند در هر نقطه‌ای از کانادا کسب‌وکارشان را شروع کنند. این برنامه‌ها عبارتند از:

  • ویزای استارت‌آپ کانادا: این برنامه مهاجرتی مناسب کارآفرینان خلاق با ایده‌های نوآورانه و قابل رقابت در سطح جهانی است. از جمله الزامات این روش عبارتند از: داشتن یک نامه حمایتی از یک سزمان سرمایه‌گذار معتبر، سطح 5 CLB و تمکن مالی کافی.

  • ویزای خوداشتغالی: این برنامه مهاجرتی مناسب فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری (مانند نویسندگان و بازیگران) و ورزشکاران است. از جمله الزامات اساسی این برنامه، داشتن حداقل 2 سال سابقه کاری در حوزه مرتبط با درخواست است.

  • ویزای مالک / اپراتور: این برنامه مناسب کارآفرینان حوزه‌های بسیار تخصصی و ماهر با داشتن بیشترین سهم در مالکیت (بیش از 50 درصد) و نقش مدیریتی در کسب‌وکار است. از جمله الزامات این برنامه مالکیت بخش عمده سهام و مدیریت‌ارشد کسب‌وکار و ایجاد شغل برای مقیمان دائم یا شهروندان کانادا است.

 

2. برنامه‌های نامزدی استانی: هر استانی در کانادا (به جز کبک) دارای برنامه نامزدی استانی خاص به خود است. این برنامه‌ها بسته به نیاز اقتصاد و بازار کار خود، شرایط خاصی را برای پذیرش کارآفرینان تعیین کرده‌اند. متقاضیان این روش، تنها حق فعالیت تجاری در همان استان را دارند. 

 

3. برنامه‌های تجاری کبک: این برنامه‌ها، مناسب متقاضیان فعالیت تجاری و دریافت اقامت دائم این استان است:

  • برنامه سرمایه‌گذار مهاجر کبک: مناسب برای متقاضیان با دارایی خالص بالا (2 میلیون دلار) که قصد سرمایه‌گذاری حداقل 2/1 میلیون دلار در کبک و 2 سال سابقه مدیریت کسب‌وکار را دارند.

  • برنامه کارآفرین کبک: هدف این برنامه جذب کارآفرینان با دارایی خالص بالا، مهارت و تجربه کافی برای راه‌اندازی کسب‌وکار است.

  • برنامه خوداشتغالی کبک: این برنامه مناسب برای جذب نیروی متخصص با 2 سال سابقه کار و دارایی خالص 100 هزار دلار است.

به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم مقاله صفر تا صد خرید بیزنس در تورنتو را نیز مطالعه بفرمایید.

حداقل سرمایه برای خرید کسب‌وکار در کانادا از نگاه مجموعه کاناداپاس

بسته به برنامه انتخابی برای مهاجرت به کانادا و نوع کسب‌وکار، حداقل سرمایه مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود. برای واجد شرایط بودن جریان‌های کارآفرینی، حداقل سرمایه‌گذاری واجد شرایط 100 هزار دلار کانادا و حداقل دارایی شخصی واجد شرایط 300 هزار دلار کانادا است. 

اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک در کانادا را دارید، ممکن است به حداقل 40 هزار دلار نیاز داشته باشید. برای داشتن فعالیت تجاری در قالب یک شرکت بزرگ با درآمد بالا، نیاز به حداقل 100 تا 200 هزار دلار خواهید داشت.

 

خدمات کاناداپاس برای راه‌اندازی یا خرید کسب‌وکار در کانادا

متقاضیان دریافت اقامت دائم کانادا از طریق خریداری یا راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور، بسته به برنامه اننتخابی خود، باید تعهدات خواسته شده از آن‌ها را طی فعالیت تجاری خود رعایت کنند تا واجد شرایط باشند. 

موسسه مهاجرتی کاناداپاس، مجموعه‌ای معتبر برای شروع کسب‌وکار در کانادا است و می‌توانید به تجربه و تخصص کارشناسان مجموعه تکیه کنید. مجموعه کاناداپاس از ابتدا تا رسیدن به هدفتان در کنار شما خواهد بود. 

اگر هدف شما دریافت اقامت دائم کانادا از طریق راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور است، بهتر است طبق مراحل زیر عمل کنید:

 

  1. تحقیق و تمرکز درباره کسب‌وکارهای مورد تقاضای کانادا

پیش از هر اقدامی برای مهاجرت، بهتر است در مورد نیاز بازار و جنبه‌های مختلف اقتصادی کانادا به‌خوبی تحقیق کنید. با این کار شما می‌توانید چشم‌انداز کلی در مورد ایده یا حوزه کسب‌وکار خود داشته باشید. مجموعه مهاجرتی کاناداپاس، با داشتن کارشناسان با تجربه و اطلاعات به‌روز می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

 

  1. انتخاب برنامه مهاجرتی بسته به شرایط شخصی

پس از تحقیقات، بهتر است حوزه‌ای را برای فعالیت تجاری در کانادا انتخاب کنید که در آن سابقه دارید. برای انتخاب در بین گزینه‌های مهاجرتی کانادا برای کارآفرینان، شرایط شخصی و توانایی مالی‌تان ملاک اصلی خواهد بود. با استفاده از فرم ارزیابی موجود در وب‌سایت کاناداپاس، می‌تواند از مشاورهای مفید کارشناسان برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی بهره ببرید.

 

  1. بازدید از محل و سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکار مدنظر

پیش از اقدام برای سرمایه‌گذاری، می‌توانید با دریافت ویزای توریستی کانادا، برای بازدید به منظور خرید یا راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا اقدام کنید. به عنوان مثال ممکن است لازم باشد چندین بار با مالکان فعلی آن کسب‌وکار در صورت خریداری ملاقات و مذاکره کنید یا مجوزهای مورد نیاز را بگیرید. مجموعه مهاجرتی کاناداپاس می‌تواند پل‌های ارتباطی بین شما و فعالان تجاری کانادا باشد.

 

  1. اقدام برای مجوز کار کانادا

پس تصمیم نهایی برای خرید یا راه‌اندازی کسب‌وکار، در صورتی که واجد شرایط برنامه مهاجرتی مدنظرتان بودید، می‌توانید برای دریافت مجوز کار کانادا و شروع فعالیت تجاری خود در این کشور اقدام کنید. شرکت مهاجرتی کاناداپاس به شما مشاوره‌ها و توصیه‌های لازم برای جمع‌آوری مدارک کافی و روند درست درخواست برای هر مجوز را خواهد داد.

 

  1. مهاجرت به کانادا و فعالیت تجاری در این کشور

پس از دریافت مجوز کار، می‌توانید برای مهاجرت و شروع فعالیت تجاری خود در کانادا آماده شوید. شما باید در طول زمان فعالیت تجاری خود به همه تعهدات خواسته شده از طرف دولت کانادا را رعایت کنید. مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس کنارتان است تا به شما این اطمینان را بدهد که فعالیت تجاری خود را به بهترین نحو پیش خواهید برد.

 

کاناداپاس

  1. دریافت اقامت دائم کانادا

پس از انجام همه تعهدات خواسته شده، در صورتی که سایر معیارهای واجد شرایط بودن را رعایت کرده باشید، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود و خانواده‌تان (حدود یک سال بعد از شروع فعالیت) اقدام کنید. مجموعه کاناداپاس به شما در فراهم‌اوری مستندات و مدارک مناسب و اجرای درخواست به بهترین نحوه کمک خواهد کرد.