یکی از راه های مهاجرت به کانادا  از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا است. شهروندان خارجی در کشور کانادا اجازه دارند تا تجارت های فعال را تحت شرایط قانونی خاصی خریداری کرده و علاوه بر کسب درآمد مناسب، اقامت بلند مدت این کشور را نیز به دست آورند که در نهایت می تواند منجر به اخذ پاسپورت کشور کانادا شود.

در این گفتار تلاش خواهیم کرد تا توضیحات جامعی در خصوص شرایط خرید گلخانه در کشور کانادا در اختیار علاقمندان به حوزه کشاورزی در کانادا قرار دهیم.

برای خرید گلخانه باید چه مواردی را در نظر داشت؟

زمانی که می خواهید یک گلخانه را در کشور کانادا خریداری کنید، باید عوامل متعددی را مد نظر قرار دهید. سعی کنید تمام گزینه ها را مد نظر قرار دهید و کار خود را سریعا شروع کنید. در رابطه با فاکتورهای مختلف یک گلخانه سوالات کافی را مطرح کنید و بهترین گزینه ای که با معیارهای شما وجود دارد را خریداری کنید.

یکی از شاخص های با اهمیت در خرید یک گلخانه برای شما مساحت آن است. گلخانه ای را خریداری کنید که ظرفیت و گنجایش کافی برای توسعه در آینده را داشته باشید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ساخت یا خرید یک گلخانه بزرگ تر در حال حاضر بسیار مقرون به صرفه از از گسترش دوباره آن است. در صورتی که بودجه کافی در دست ندارید، گلخانه ای را انتخاب کنید که طول بیشتری داشته باشد. در بسیاری از مواقع عرض یک گلخانه تاثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی آن خواهد داشت. در رابطه با ارتفاع نیز تصمیم گیری کنید چراکه هر چه ارتفاع بیش تر باشد، گرم کردن گلخانه دشوار تر خواهد بود. همچنین ورزش باید می تواند سازه های مرتفع تر را بیش تر در معرض آسیب قرار دهد.

یکی از تجارت های در حال پیشرفت در کشور کانادا، در اختیار داشتن گلخانه های تجاری تولید غذا است. تامین 37 میلیون نفر کار ساده ای نیست و به همین دلیل است که با توجه به اهمیت توسعه پایدار و همچنین تغییرات آب و هوایی، اهمیت استفاده از گلخانه ها در این کشور افزایش یافته است. بر اساس دو برنامه “راهنمای غذای جدید کانادا” و “برنامه غذایی خود را نصف کن!” در دسترس بودن سبزیجات و میوه های تازه یک اجبار به نظر می رسد.

تصویر گلخانه تولید غذا

نکته دیگری که باید مورد توجه شما قرار بگیرد، شکل ظاهری گلخانه است. کافی است در گوگل در رابطه با این موضوع جستجو کنید و می توانید از این طریق اطلاعات کافی در رابطه با گلخانه ها را بدست آورید.

ساده ترین نوع گلخانه که ارزان ترین آن نیز هست، Quonset نام دارد. این سازه که مانند نیم دایره است معمولا در اکثر گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود یکی از مشکلات آن این است که در هنگام بارش برف نمی تواند آن را از روی سقف به پایین هدایت کند. در نتیجه نیاز به مراقبت دارد.

نوع دیگر گلخانه ها، گلخانه سبک گوتیک است که به نمونه قبل بسیار شباهت دارد اما از آنجا که دارای سقفی با ساختار متفاوت تر است، در برابر بارش برف نیز مقام تر است.

نوع دیگر گلخانه ها نیز گلخانه های با سقف شیب دار هستند که سقف را با زاویه 35 تا 40 درجه قرار می دهند تا بتوانند در برابر بارش ها بالاترین مقاومت را داشته باشند.این گلخانه های با سقف شیب دار معمولا دارای محدودیت هستند و نمی توان به سادگی اندازه آن ها را تغییر داد.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید، پوشش محافظ گلخانه است. در بسیاری از گلخانه ها از پوشش شیشه استفاده می شود که در عبور نور نیز بسیار موثر است.

بنابر برخی از داده ها، زمانی که 1% بر میزان ورود نور افزوده می شود، 1% نیز افزایش در محصولات زراعی رخ می دهد. با این وجود هزینه هر فوت مربع از شیشه حدود 4 تا 5$ دلار است. شیشه نیز گرما را به خوبی نگه نمی دارد و به همین دلیل بسیاری از کشاورزان از پلی کربنات یا پلی اتیلن استفاده می کنند.

همه چیز درباره شغل گلفروشی در کانادا را در این مقاله بخوانید.

چند عامل موثر در انتخاب یک گلخانه در کشور کانادا

علاوه بر عواملی که پیش تر ذکر شد، تهویه نیز نقش بسیار مهمی در کیفیت یک گلخانه بازی می کند. استفاده از یک تهویه مناسب باعث می شود هوا هر چند دقیقه یکبار دچار تغییر شود و در نتیجه از رطوبت آن کاسته شود و نرخ تغییر کربن دی اکسید موجود در گلخانه افزایش پیدا کند، بعلاوه تهویه می تواند در کاهش دمای گلخانه بسیار موثر باشد.

یکی دیگر از مسائلی که به شدت می تواند تجارت شما را تحت تاثیر قرار دهد، مکان احداث گلخانه است. در نظر داشته باشید که شما می توانید در یک مکان طراحی نشده برای گلخانه کار خود را آغاز کنید اما زمانی که در یک شیب مناسب و زمین زهکشی شده فعالیت خود را آغاز می کنید، علاوه بر ساده کردن کار خود در آینده می توانید بخش عمده ای از هزینه های خود را نیز کاهش دهید. شرایط تابش نور آفتاب نیز می تواند یکی از نکات مهم در رابطه با موقعیت مکانی گلخانه مد نظر شما باشد.

برای دسترسی به نتیجه بهتر، جهت وزش باد غالب را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید به تهویه بهتری دسترسی داشته باشید.

در صورتی که می خواهید در زمین خریداری شده گلخانه های بیشتری داشته باشید، فاصلهای 12 فوتی بین گلخانه ها را باید در نظر بگیرید.

در آخر در نظر داشته باشید که شرایط استفاده گلخانه از تجهیزات مورد نیاز شما مانند آب و برق نیز بسیار مناسب باشد.

بودجه مورد نیاز برای یک گلخانه

اگر قصد خرید یک گلخانه نوپا در کشور کانادا را دارید، برای هر فوت مربع بین 2 تا 10$ دلار کانادا هزینه کنید. برای این کار شما باید اولویت بندی های خود را مشخص کنید و در نتیجه گزینه ای را انتخاب کنید بتواند از نظر مالی، آورده کافی برای شما داشته باشد. باید تلاش کنید تا حد امکان هزینه های خود را کاهش دهید و برای آینده گلخانه خود برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

قیمت گلخانه های موجود در بازار فروش تجارت های کانادا نیز بسیار متغیر است. برای مثال یک گلخانه در کِنورا در استان انتاریو با 4 نیروی کار و همچنین 9 سال فعالیت، با سود 40000$ دلاری با قیمت تقریبی 500000$ دلار کانادا در دسترس علاقمندان به این تجارت قرار گرفته است.

تصویر دختر در حال کاشت گیاه در گلخانه

اگر به دنبال راهی برای شروع تجارت خود در قاره آمریکا هستید، یکی از راه های ممکن خرید فرانچایز در کانادا است.

در جنوب غربی آلبرتا در کروسنست پس یک گلخانه با امکانات زندگی شامل اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق هال و پذیرایی و همچون یک دفتر کار با 40 سال سابقه فعالیت و 20 نیروی کار با سود 100000$ دلاری به قیمت 1650000$ دلار کانادا در لیست فروش تجارت ها قرار گرفته است.

در استان ساسکاچوان کشور کانادا نیز گلخانه ای به مساحت 1664 فیت مربع با 7 سال سابقه فعالیت و 5 تا 8 نیروی کار با قیمت 1 میلیون دلار کانادا به مزایده گذاشته شده است.

سخن نهایی

علاقمندان به خرید گلخانه یا سایر تجارت های موجود در کشور کانادا، باید پیش از هرگونه اقدام برای خرید، ابتدا اطلاعات قانونی کافی در این رابطه را بدست آورند.

خرید برخی از تجارت های حساس در کشور کانادا برای شهروندان خارجی ممنوع است و به همین دلیل صرف وقت و هزینه بر روی آن ها می توانند با خسارت همراه شود.

همچنین بهتر است تا در مسیر مهاجرتی خود به کشور کانادا از مشاورین و بهترین وکیل RCIC مهاجرت به کانادا که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هستند و البته با تجربه و کاردان در تمامی روش های مهاجرتی از جمله مهاجرت استارتاپ کانادا هستند مشورت بخواهید. مجموعه حقوقی کاناداپاس با تعهد به ارایه ممتازترین خدمات حقوقی مهاجرتی تا موفقیت شما در کنارتان است.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره خرید گلخانه در کانادا

ممکن است شگفت‌آور باشد که کانادایی‌ها واقعاً می‌توانند از گوجه‌فرنگی، خیار و فلفل محلی کشت شده حتی در زمستان لذت ببرند، آن هم به لطف گلخانه‌ های بزرگ و سودآور در کانادا که در چند سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
برای گرم کردن رایگان گلخانه در زمستان، بهترین راه ها استفاده از عایق، ذخیره انرژی حرارتی و کمپوست است (زیرا کمپوست گرما تولید می کند). هر 3 روش برای تولید و حفظ گرما در گلخانه موثر هستند.

بیزینس های مربوط به گلخانه با فروش گیاهان، گل ها، محصولات و سایر اقلام باغبانی و محوطه سازی به مشتریان درآمدزایی میکنند.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link