کارآفرینان که قصد مهاجرت به کانادا در سال 2023 را دارند، می‌توانند استان بریتیش کلمبیا را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند. جریان مهاجرتی کارآفرینان برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا به مهاجران حوزه تجاری این امکان را می‌دهد که فعالیت‌های تجاری خود را در این استان راه‌اندازی کنند و پس از آن، به طور دائم در این استان مستقر شوند.

جریان مهاجرتی کارآفرین یک مسیر مهاجرتی از گرفتن اقامت موقت (TR) تا دائم (PR) است. پس از تایید، ابتدا وارد استان بریتیش کلمبیا می‌شوید تا به عنوان یک نیروی کار خارجی کسب و کار خود را در این استان راه‌اندازی و پس از شروع موفقیت‌آمیز آن، برای اقامت دائم اقدام کنید.

در حال حاضر سه برنامه مهاجرتی تحت جریان مهاجرت کارآفرین (EI) در استان بریتیش کلمبیا برای سال 2023 وجود دارد:

  • طبقه پایه
  • پایلوت منطقه‌ای
  • پروژه‌های استراتژیک

کارآفرینان و سرمایه‌گذاران حقیقی بین برنامه‌های طبقه پایه یا پایلوت منطقه‌ای در زمان درخواست برای برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا حق انتخاب دارند. مهم است که بدانید قوانین نامزدی استانی در بریتیش کلمبیا بسته به برنامه‌ای که درخواست می‌دهید، متفاوت خواهد بود. شرکت‌های خارجی برای پیشرفت در استان بریتیش کلمبیا ممکن است، پروژه‌های استراتژیک را برای اخذ اقامت دائم مدیران اجرایی و کارمندان کلیدی خود در نظر بگیرند.

در جدول زیر دو برنامه طبقه پایه و پایلوت منطقه‌ای را با هم مقایسه شده است:

معیارها الزامات طبقه پایه برای جریان مهاجرت کارآفرینان پایلوت منطقه‌ای برای جریان مهاجرت کارآفرینان
سابقه کاری در کمتر از 10 سال گذشته در کمتر از 5 سال گذشته
بیشتر از3 سال سابقه کار به عنوان مالک یا مدیر کسب و کار، یا بیشتر از 4 سال سابقه کار به عنوان مدیر ارشد، یا ترکیبی از بیشتر از یک سال سابقه کار به عنوان مالک یا مدیر کسب و کار و بیشتر از 2 سال سابقه کار به عنوان مدیر ارشد.
میزان دارایی‌های خالص شخصی حداقل 600 هزار دلار حداقل 300 هزار دلار
تحصیلات – اخذ مدرک تحصیلی پس از دوره متوسطه
– حداقل 36 ماه از 60 ماه گذشته را به عنوان مالک یا مدیر فعال کسب و کار با مالکیت 100 درصدی در کسب و کار تجربه کسب کرده‌اید و آموزش دیده‌اید.
پیشنهاده طرح شما باید یک پیشنهاده تجاری برای ایجاد یک کسب و کار جدید یا خرید یک کسب و کار موجود در بریتیش کلمبیا ارائه دهید. شما باید یک پیشنهاد تجاری برای ایجاد یک کسب و کار جدید با ارائه یک توصیه‌نامه از یک انجمن رسمی، در بریتیش کلمبیا ارائه دهید.
درصد مالکیت حداقل یک سوم (33/33 درصد) حداقل 51 درصد
میزان سرمایه‌گذاری حداقل 200 هزار دلار حداقل 100 هزار دلار
ایجاد اشتغال شما باید حداقل یک شغل معادل تمام وقت برای یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم کانادا ایجاد کنید.
موقعیت مکانی هر کجای استان بریتیش کلمبیا انجمن‌های شرکت‌کننده
بازدید آزمایشی از استان نیاز نیست، اما اکیدا توصیه می‌شود نیاز است، چون شما باید پیش از ثبت‌نام باید با انجم‌های رسمی ملاقات کنید و قرارداد ببندید.
الزامات مهارت زبانی معادل 4 CLB برای زبان انگلیسی یا فرانسوی. باید یک نسخه از نتایج آزمون مورد تایید را همراه با گزارش نهایی ارسال کنید (اگر قبلا ارسال نکرده‌اید). معادل 4 CLB برای زبان انگلیسی یا فرانسوی. باید هنگام ثبت‌نام یک نسخه از نتایج آزمون معتبر را ارسال کنید.
ثبت‌نام مشترک با یک شریک در برنامه نامزدی استان مجاز است؟ بله خیر
شریک دارای یک کسب و کار محلی یا حقیقی مجاز است؟                                                    بله
نمرات ثبت‌نام مجموع 200 امتیاز (120 امتیاز برای بخش خودخوانده؛ 80 امتیاز برای مفهوم تجاری). در بخش مفهوم تجاری باید حداقل 40 امتیاز کسب کنید. امتیاز کل برای واجد شرایط بودن باید حداقل 115 باشد. مجموع 200 امتیاز (140 امتیاز برای بخش خودخوانده؛ 60 امتیاز برای مفهوم تجاری). هیچ حداقلی برای بخش مفهوم تجاری وجود ندارد. امتیاز کل برای واجد شرایط بودن باید حداقل 105 باشد.
چهارچوب زمانی ثبت‌نام درخواست‌های ثبت‌نام در عرض 6 هفته رتبه‌بندی می‌شوند. درخواست‌های ثبت‌نام در عرض 4 هفته رتبه‌بندی می‌شوند.
تاییدیه دارایی خالص لازم است که در صورت دعوت به درخواست، یک گزارش مبنی بر تایید دارایی خالص دریافت کنید.
زمان پردازش معمولا 4 ماه طول می‌کشد
مصاحبه برای تایید لازم است
حداقل زمان برای ارائه گزارش نهایی 18 ماه پس از صدور مجوز کار 12 ماه پس از صدور مجوز کار
هزینه‌ها ثبت‌نام: 300 دلار ثبت‌نام: 300 دلار
پردازش: 3500 دلار پردازش: 3500 دلار