سازمان توسعه اجتماعی و استخدام کانادا (ESDC) در تاریخ 22 دسامبر 2022، چند عنوان جدید را به لیست مشاغل واجد شرایط در برنامه GTS اضافه کرد.

 ESDC (Employment and Social Development Canada) سازمانی است که در راستای حمایت از نیروی کار در کشور کانادا فعالیت می کند و بر بسیاری از مسائل مرتبط با مهاجرت نظارت دارد؛ موضوعاتی همچون صدور LMIA (Labor Market Impact Assessment) و نظارت بر برنامه GTS (اجازه کار که به کارفرمایان کانادایی این امکان را می‌دهد تا نیروی کار خارجی در حوزه‌های مربوط به تکنولوژی را در یک پروسه سریع استخدام کنند).

طبق برنامه GTS کارفرمایانی که به دنبال استخدام نیروی کار در یکی از 17 حرفه مورد تقاضا (بر اساس کمبود نیروی کار در کشور کانادا) هستند، می‌توانند درخواست خود را ثبت و اجازه کار دریافت کنند.

چه مشاغل جدیدی به برنامه GTS اضافه شده‌اند؟

برنامه GTS در گذشته 12 موقعیت شغلی را شامل می‌شد که با اضافه شدن 5 موقعیت شغلی مهندسی جدید، این لیست به 17 شغل افزایش پیدا کرده است.

این 5 مورد موقیعت شغلی جدید در برنامه GTS عبارتند از :

  • مهندسی عمران (کد ناک 21300)
  • مهندسی برق و الکترونیک (کد ناک 21310)
  • مهندسی معدن (کد ناک 21330)
  • مهندسی هوافضا (کد ناک 21390)
  • مهندسی کامپیوتر (به‌جز مهندسی نرم‌فزار و طراحان، کد ناک 21311)

چرا مشاغل جدید به این برنامه اضافه شده‌اند؟

لیست مشاغل واجد شرایط در برنامه GTS بر اساس نیازهای نیروی کار کشور کانادا تغییر می‌کند. اضافه شدن این 5 موقعیت شغلی جدید، نشان از کمبود نیروی کار در بخش مهندسی کشور کانادا دارد. همچنین در سال گذشته در کشور کانادا نیازهای بازار کار به‌صورت دقیق‌تری بررسی شده و موقعیت‌های شغلی ویژه‌ای برای مهاجرت تعیین شده است.

از جمله نتایج این ارزیابی‌ها عبارتند از:

  • معرفی برنامه جذب نیروی کار استان نیوبرانزویک (NBCWP) که 6 کارفرما برای تامین نیازهای نیروی کار در استان نیوبرانزویک در این برنامه فعالیت دارند.
  • حذف موانع برای اقامت دائم پزشکان به وسیله برنامه اکسپرس انتری (تامین نیروی کار در زمینه سلامت)
  • تایید لایحه قانونی C19 این توانایی را به وزیر مهاجرت کشور کانادا داده است که افراد را در استخر(pool) اکسپرس انتری گروه‌بندی کند (بر اساس مشاغل مورد تقاضا) و مشکلات درخواست اقامت دائم (ITA) این گروه‌ها را حل کند. در نتیجه برنامه اکسپرس انتری مشاغل بیشتری را در سال 2023 مورد هدف قرار خواهد داد.

همزمان که کشور کانادا با کمبود نیروی کار و افزایش افراد بازنشسته در دوره پسا کرونا مواجه شده است، این کشور در نظر دارد به صورت هدفمندتری به نیازمندی‌های اقتصادی خود بپردازد؛ به این منظور از طریق جذب مهاجران، نیازهای خود در زمینه مشاغل مورد تقاضا را تامین می کند.

آماده‌سازی درست مدارک و پر کردن صحیح درخواست‌ها و فرم‌ها برای کارفرمایانی که استعدادهای خارجی را از طریق برنامه GTS استخدام می‌کنند، اهمیت بسیار بالایی دارد. یکی از فرم‌های ضروری، فرم مزایای استخدام نیروی کار خارجی (LMBP) است که نشان‌دهنده تعهد نیروی کار خارجی و تاثیر مثبت آنها بر بازار کار کشور کانادا است.

برای تکمیل فرم‌ها و آماده‌سازی مدارک، بهتر است از تجربه‌های یک وکیل مهاجرتی کانادا استفاده کنید. وکیل مهاجرت به کانادا با داشتن اطلاعات جامع، به‌روز و آگاهی کامل از قوانین مهاجرتی بهترین مسیر را پیش پای شما می‌گذارد.