این روزها تکنولوژی رشد سریعی را در جامعه و همه جنبه‌های زندگی دارد؛ این مورد باعث شده است رشته‌های دانشگاه مانند فناوری اطلاعات و کامپیوتر محبوب شده و از پرطرف‌دارترین رشته‌ها باشند. فناوری اطلاعات به توسعه، نگهداری و استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارها و شبکه‌ها اشاره می‌کند. رشته آیتی یکی از رشته‌هایی است که محرک تمامی صنایع مانند توریست، تولید و … است. رشته کامپیوتر و گرایش‌های آن به همراه رشته آیتی همان‌طور که گفتیم از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی است.

اگر علاقه‌مند به تحصیل در این رشته‌ها هستید و یا قصد دارید شغلی مرتبط با این مورد داشته باشید تا انتها همراه ما باشید! در این بخش به بررسی این رشته، دانشگاه‌های برتر کانادا در این رشته و سایر موارد مرتبط با این موضوع می‌پردازیم.

کانادا دومین کشور مطرح دنیا برای مهاجرت تحصیلی است. در این بخش این سؤال مطرح می‌شود که این کشور برتر چه دانشگاه‌های شناخته شده‌ای در رشته آیتی و کامپیوتر دارد؟ هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه‌ها به چه صورت است؟ افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه‌ها را دارند به چه مدارک و شرایط نیاز دارند؟ نگران این موارد نباشید! ما در این بخش کاملاً دقیق و جزئی به این مسائل می‌پردازیم.

شغل‌های مهندس فناوری اطلاعات در کانادا

تحصیل در رشته آیتی یا همان فناوری اطلاعات به افراد کمک می‌کند در مهارت‌های فنی بسیار حرفه‌ای شوند. دانشگاه‌های کانادا نیز در تدریس این رشته خوب عمل کرده‌اند و شیوه‌های خاصی را برای آموزش پیش گرفته‌اند. هدف اصلی همه ما از تحصیل دستیابی به شغل دلخواه است. افرادی که در رشته آیتی تحصیل‌کرده‌اند یا قصد دارند در این رشته تحصیل کنند سپس مشغول به کار شوند می‌توانند در سمت‌های شغلی مختلفی فعالیت کنند. این شغل‌ها عبارت‌اند از:

  • توسعه‌دهنده سیستم
  • مدیر / مدیر پایگاه‌داده
  • تحلیلگر کسب‌وکار
  • مشاور فناوری اطلاعات
  • مدیر سیستم اطلاعات
  • آزمایش‌کنندگان سیستم
  • مهندس سخت‌افزار
  • مدیر پروژه

همچنین افراد می‌توانند در مشاغلی که کار با کامپیوتر دارند، صنایعی از تجهیزات کامپیوتری استفاده می‌کنند، تدریس در رشته‌های مرتبط با مهندسی کامپیوتر، فعالیت در استارتاپ و تحقیق و پژوهش در مؤسسات مرتبط نیز مشغول شوند.

رشته مهندسی در کانادا

میانگین حقوق و دستمزد مهندس کامپیوتر در کانادا

همان‌طور که حتماً شنیده‌اید یکی از مزایای تحصیل در کانادا اشتغال بعد از تحصیل و دریافت اقامت این کشور است. افراد درصورتی‌که موفق شوند شغل خوبی پیدا کنند می‌توانند مسیر اقامت خود را مشخص و راحت‌تر کنند. یکی از مسائل مهمی که در بحث اقامت وجود دارد درآمد افراد است.

به طور متوسط یک مهندس کامپیوتر در کانادا ماهانه 9800 دلار درآمد دارد که جالب است بدانید این مقدار از متوسط درآمد کانادا بیشتر است و این مورد نشان‌دهنده رفاه اجتماعی خوب در این کشور است. اما این مقدار میانگین درآمد یک مهندس کامپیوتر بود و اگر شما فردی تازه‌کار و کم‌تجربه باشید حداقل 4700 دلار در ماه درآمد دارید که این مقدار دقیقاً متوسط درآمد جامعه است، یک مهندس کامپیوتر حرفه‌ای و خبره تا 15000 دلار در ماه نیز درآمد دارد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در درآمد مهندسین کامپیوتر نقش دارد تجربه این افراد است. همان‌طور که گفته شد افراد در شروع کار 4700 و برخی مواقع حتی تا 5500 دلار نیز در ماه درآمد دارند و تنها با دو سال کارکردن درآمد این گروه افراد بیش از 40 درصد افزایش می‌یابد و حداقل به 7800 دلار در ماه نیز می‌رسد. اگر فرد پشتکار داشته باشد و این راه را ادامه دهد پس از گذشت 5 سال می‌تواند بیش از 30 درصد نیز مجدد به حقوق خود بیفزاید و به 10300 دلار درآمد ماهیانه در کانادا برسد.

در کنار تجربه مورد دیگری که در درآمد تأثیر دارد مدرک تحصیلی افراد است. افرادی که درک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته کامپیوتر را دارند بیش از 30 درصد افزایش حقوق به این افراد می‌خورد. با این حساب که فرد 5 سال سابقه کار و مدرک ارشد خود در رشته مرتبط را دارد به‌راحتی به درآمد 14500 تا 15000 دلار در ماه می‌رسد.

میانگین درآمد مهندس کامپیوتر در کانادا به تفکیک رشته

  • توسعه‌دهنده نرم‌افزار: 101،000 دلار در سال
  • تحلیلگر سیستم‌های رایانه‌ای: 88000 دلار در سال
  • مدیر فناوری اطلاعات: 139000 دلار در سال
  • تحلیلگر امنیت اطلاعات: 95،000 دلار در سال
  • مدیر پایگاه‌داده: 87000 دلار در سال
  • توسعه‌دهنده وب: 67000 دلار در سال
  • معمار شبکه رایانه‌ای: 104000 دلار در سال

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته کامپیوتر

بیشتر از 20 دانشگاه کانادا در رشته کامپیوتر در سطح بالایی از استانداردهای جهانی قرار دارند که این مورد باعث می‌شود فرد پس از تحصیل به بالاترین سطح علمی در رشته رسیده به‌راحتی بتواند در بازار کار موردعلاقه خود مشغول شود. بدیهی است که امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث رشد مشاغل مرتبط با رشته کامپیوتر شده است و داشتن تحصیلات و مهارت مرتبط در این رشته به همراه تحصیل در دانشگاه خوب می‌تواند آینده روشنی را برای افراد فراهم کند.

دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا

بر اساس رده‌بندی‌های سال 2021 که توسط USN انجام شد دانشگاه تورنتو لقب بهترین دانشگاه کشور در زمینه ارائه رشته کامپیوتری را کسب کرد. دانشگاه تورنتو در رده‌بندی جهانی رتبه 17 را کسب کرده است و در رشته کامپیوتر نیز رتبه 31 در دنیا به خود اختصاص داده است. افرادی که قصد تحصیل در این رشته در این دانشگاه را دارند برای سال اول تحصیل خود باید 57020 دلار و سال دوم به بعد 61330 دلار در سال هزینه کنند؛ هزینه بیمه دانشجویی 720 دلار است که به‌صورت باید پرداخت شود. هزینه خوابگاه‌های این دانشگاه بین 6300 تا 10600 دلار متفاوت است.

دانشگاه واترلو از بهترین دانشگاه های رشته کامپیوتر در کانادا

دومین دانشگاه برتر کانادا در رشته کامپیوتر بر اساس گزارش سایت USN دانشگاه واترلو است. این دانشگاه در انتاریو و در شهر واترلو قرار دارد و یکی از بهترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌های کانادا است. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی رتبه 210 را کسب کرده است که این رتبه برای دانشگاه رتبه جالبی نیست اما این دانشگاه در رشته کامپیوتر رتبه 40 جهانی را دارد و همین مورد نشان‌دهنده کیفیت تحصیل و تدریس در این رشته است. هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه برای رشته کامپیوتر 61300 دلار است که دانشجویان باید این مورد را به‌صورت کامل پرداخت کنند. دانشجویان در کنار پرداخت شهریه باید تقریباً 2290 دلار را برای تجهیزات و کتاب کنار بگذارند؛ در نظر داشته باشید هزینه‌های زندگی و خوراک و پوشاک جدا از این هزینه‌هاست.

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا از برترین دانشگاه‌های رشته کامپیوتر در کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا سومین دانشگاه برتر کانادا در رشته کامپیوتر است. این دانشگاه در ونکوور قرار دارد و بر اساس آخرین گزارش USN در سال 2021 رتبه 31 جهانی و در رشته کامپیوتر رتبه 48 را کسب کرد. هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه کمتر از دو دانشگاه قبل است. برای سال اول تحصیل در این دانشگاه افراد باید 42396 دلار هزینه کنند و باید 1100 دلار برای هزینه‌های جانبی و 2500 دلار برای خرید کتاب و … کنار بگذارند.

در صورتی‌که دانشجو قصد استفاده از خوابگاه داشته باشد باید 5450 دلار در سال برای این مورد و 5540 دلار نیز برای غذا کنار بگذارد. هزینه بیمه دانشجویی 600 دلار است که فرد باید این مورد را نیز به‌صورت جدا کنار بگذارد؛ به‌صورت کلی می‌توان گفت افراد باید 15100 دلار در سال برای تحصیل در این رشته در دانشگاه بریتیش کلمبیا کنار بگذارند.

دانشگاه مونترال از بهترین دانشگاه‌های رشته ارائه‌کننده رشته کامپیوتر در کانادا

چهارمین دانشگاه برتر کانادا در رشته علوم کامپیوتر دانشگاه مونترال در کبک است. دانشگاه مونترال رتبه 140 جهانی و رتبه 70 را در رشته کامپیوتر در دنیا کسب کرده است. افرادی که به زبان فرانسوی مسلط هستند یا اینکه مدرک این زبان را دارند شانس بیشتری برای پذیرش در این دانشگاه دارند. دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه در رشته کامپیوتر را دارند باید 8400 دلار برای هر ترم در نظر بگیرند. برای تحصیل در مقطع دکترا نیز برای هر ترم نیاز است 7500 دلار پرداخت شود البته این دانشگاه بورسیه‌های متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌دهد که افراد بر اساس شرایط خود می‌توانند از آنها استفاده کنند.

دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه آلبرتا از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته کامپیوتر

پنجمین دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل در رشته کامپیوتر دانشگاه آلبرتا است. بر اساس آخرین گزارش‌های USN این دانشگاه رتبه 138 جهانی را کسب کرده و در رشته کامپیوتر نیز رتبه 101 دنیا را از آن خودکرده است. افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه در رشته کامپیوتر را دارند باید مبلغ 39500 دلار به‌عنوان شهریه برای هرسال خودپرداخت کنند. باتوجه‌به اینکه دوره این رشته 4 ساله است پس افراد باید 158000 دلار در این مدت پرداخت کنند. افرادی که قصد استفاده از خوابگاه دانشجویی را دارند باید 7118 دلار نیز برای این مورد کنار بگذارند.

شرایط تحصیل رشته کامپیوتر در دانشگاه مک گیل

یکی از دانشگاه‌های برتر در رشته کامپیوتر در کانادا دانشگاه مک گیل است. بر اساس آخرین گزارش‌های USN این دانشگاه رتبه 51 جهان و رتبه 105 در رشته کامپیوتر را کسب کرده است. شهریه تحصیل در این دانشگاه در سال 2021 برابر با 49171 دلار بوده است که این مبلغ به نسبت سایر دانشگاه مقرون و به‌صرفه است. دانشجویان هزینه بیمه را باید به‌صورت جدا پرداخت کنند و این مبلغ 1000 دلار در سال است. به‌صورت کلی می‌توان گفت هزینه تحصیل در این دانشگاه در رشته کامپیوتر 52653 دلار است.

دانشگاه سایمون فریزر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر

دانشگاه سایمون فریزر یکی از دانشگاه‌های خوب کانادا در رشته کامپیوتر است اما در رتبه‌بندی جهانی رتبه 306 را کسب کرده که رتبه جالبی نیست! البته این دانشگاه رتبه 168 در رشته کامپیوتر را کسب کرده و به همین دلیل از دانشگاه‌های رقابتی در این رشته است. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای هر واحد درس 1000 دلار است و این مورد باعث شده به یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا تبدیل شود.

دانشگاه مک مستر از دانشگاه‌های برتر کشور کانادا در رشته علوم کامپیوتر

هشتمین دانشگاه برتر کانادا در رشته کامپیوتر دانشگاه مک مستر است که در لیست 10 دانشگاه برتر کانادا نیز قرار دارد. بر اساس آخرین گزارش usn این دانشگاه رتبه 133 را در دنیا و رتبه 207 در رشته کامپیوتر را کسب کرده است. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه برای هر واحد باید 1484 دلار پرداخت کنند و باتوجه‌به اینکه دانشجویان تافل 30 واحد درسی در سال را پاس می‌کنند در یک سال 44500 دلار برای تحصیل در این رشته در دانشگاه نیاز است.

دانشگاه مک مستر کانادا

دانشگاه کنکوردیا از دانشگاه‌های برتر کشور کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر

دانشگاه کنکوردیا یکی از دانشگاه‌های معروف کانادا است که در سال‌های اخیر متأسفانه عملکرد خوبی نداشته است. بر اساس آخرین گزارش usn این دانشگاه رتبه 670 جهانی را کسب کرده که نسبت به سایر دانشگاه‌های گفته شده رتبه خوبی نیست اما این دانشگاه در رشته کامپیوتر خوب عمل کرده و رتبه 226 جهانی را کسب کرده است. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه در ترم پاییز باید 122141 دلار پرداخت کنند که 1176 دلار از این مبلغ برای بیمه پرداخت می‌شود. هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه کنکوردیا در ترم زمستان نیز 11065 دلار است.

دانشگاه اتاوا از بهترین دانشگاه‌های تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا

دانشگاه اتاوا دهمین دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته کامپیوتر است. بر اساس آخرین گزارش‌های USN این دانشگاه رتبه 192 جهانی و رتبه 236 در رشته کامپیوتر را کسب کرده است؛ این موارد کمک می‌کند دید بهتری از جایگاه علمی دانشگاه کسب کنید. برای تحصیل در این دانشگاه و این رشته تحصیلی دانشجویان باید 26353 دلار در هر ترم پرداخت کنند که با هزینه‌های جانبی چیزی حدود 54200 دلار در هرسال می‌شود. البته هزینه‌های زندگی جز این مورد نیست و افراد باید هزینه‌ها را به‌صورت جدا حساب کنند.

کانادا یکی از کشورهایی است که در زمینه تحصیلی خوب عمل کرده است و دانشگاه‌های خوبی را در این زمینه دارد. بر اساس گزارش‌های USN به جز دانشگاه‌های گفته شده 22 مؤسسه دیگر در رشته کامپیوتر نیز در این کشور دارای اعتبار و جایگاه هستند.

بهترین کالج‌های کانادا برای رشته کامپیوتر

  • کالج سنکا: سنکا یکی از بهترین کالج‌های کانادا است که رشته‌های مختلفی را دارد. این کالج رتبه 69 کانادا را به خود اختصاص داده است. شهریه تحصیل در این کالج در رشته کامپیوتر 17000 دلار است.
  • کالج سنتنیال : سنتنیال کالجی با رتبه 78 کانادا یکی از بهترین کالج‌هایی است که دوره‌های نیمه‌وقت و تمام‌وقت را برای دانشجویان در رشته‌های مختلف ارائه کرده است. هزینه تحصیل در این دانشگاه در رشته کامپیوتر 17000 تا 20000 دلار است.
  • کالج جورج براون : این کالج رتبه 80 کانادا را کسب کرده و به‌روزترین دوره‌ها را بر اساس نیاز کشور ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل در این کالج برای رشته کامپیوتر بر اساس گرایش بیت 16000 تا 19000 دلار است.
  • کالج موهاک: این کالج رتبه 89 در کانادا را دارد و جز برترین کالج‌ها در زمینه رشته‌های عملی و تحقیقاتی است. یکی از رشته‌های پرطرف‌دار این کالج رشته کامپیوتر است که تقریباً 16000 دلار در سال هزینه دارد.
  • کالج جورجین: این کالج رتبه 96 را در کانادا کسب کرده و جز محبوب‌ترین کالج‌ها در رشته کامپیوتر است. هزینه تحصیل در این کالج سالانه 17000 تا 20000 دلار است.
  • کالج هامبر : یکی از کالج‌های برتر کانادا کالج هامبر است که دوره‌های مختلفی را در مقاطع مختلف برگزار می‌کند. هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر در این کالج حدوداً 16000 دلار در سال است.

با اینکه دانشگاه‌های خوبی در رشته کامپیوتر در کانادا وجود دارد و فرصت‌های تحصیلی عالی وجود دارد در پی این مورد مشاغل برای فارغ‌التحصیلان رشته کامپیوتر با درآمد خوب نیز وجود دارد. درصورتی‌که تمایل دارید در کانادا مشغول به کار شوید باید رزومه خوبی داشته باشید که یکی از مواد تأثیرگذار در رزومه تحصیل در یک دانشگاه عالی‌رتبه است.

مهارت‌های موردنیاز برای مهندس کامپیوتر در کانادا

فردی که قصد دارد به‌عنوان مهندس کامپیوتر در کانادا فعالیت داشته باشد باید  توانایی کدزنی به زبان‌های مختلف، صبر و شکیبایی، توانایی مدیریت، توانایی حل مسئله، توانایی تفکر خلاق، توانایی برقراری ارتباط کتبی و شفاهی داشته باشد.

وظایف شغل مهندسی کامپیوتر در کانادا

یک مهندس کامپیوتر در کانادا وظایف زیر را دارد:

  • تحلیل دوره‌ای از نرم‌افزار و سخت‌افزار
  • بررسی و نظارت بر فضای ابری به‌منظور اطمینان از امنیت کافی
  • برنامه‌ریزی و مدیریت تجهیزات سخت‌افزاری
  • انجام‌دادن تست‌های معتبر برای تضمین صحت تجهیزات مورداستفاده
  • داشتن جدیدترین اطلاعات در زمینه کاری خود

کد شغل مهندسی کامپیوتر در کانادا

نیاز کار به این رشته در کانادا به‌قدری است که اداره کار کانادا بر اساس طبقه‌بندی ملی مشاغل کد رشته مخصوص به شماره 2147 را به این شغل داده است. بر اساس این کد فارغ‌التحصیلان می‌توانند در مشاغلی مانند استفاده از مدارهای مجتمع، مهندسی مخابرات کامپیوتری، سیستم‌های کامپیوتری، مهندسی سخت‌افزار، مهندسی مخابرات کامپیوتری، مهندسی طراحی میکروپروسسور، مهندسی تست شبکه، مهندسی مخابرات نوری، مهندسی سیستم‌های مایکروویو، مهندسی سیستم‌های الکترونیکی، فضاپیما و مهندسی انتقال اطلاعات مشغول به تحصیل شوند.

سایر کدهای مرتبط با این رشته عبارت‌اند از:

  • برنامه‌نویس کامپیوتر و توسعه گر رسانه‌های تعاملی (کد: 2174)
  • مهندس کامپیوتر (به جز مهندسان و طراحان نرم‌افزار) (کد: 2147)
  • تحلیلگر و مدیر پایگاه‌داده (کد: 2172)
  • طراح و توسعه گر وب (کد: 2175)
  • مشاور و تحلیلگر سیستم‌های اطلاعاتی (کد: 2133)

مسیر شغلی مهندس کامپیوتر در کانادا

برای اشتغال در این رشته اولین مورد داشتن مدرک لیسانس است البته برای برخی از رشته‌ها افراد به مدرک فوق‌لیسانس و دکترا نیز ممکن است نیاز داشته باشند و پس از آن یک دوره کارآموزی 3 الی 4 ساله را بگذرانند. پس از این دوران افراد می‌توانند از اداره منطقه مهندسی مجوز فعالیت مستقل خود را کسب کرده و وارد بازار کار شوند.

بهترین استان‌های کانادا برای کار مهندس کامپیوتر

بر اساس آخرین گزارش‌ها استان‌هایی مانند انتاریو با درصد اشتغال 98 درصد، بریتیش کلمبیا 97 درصد و ساسکاچوان 95 درصد بهترین استان‌ها برای مهندسین کامپیوتر هستند. یک مهندس کامپیوتر پس از فارغ‌التحصیلی می‌تواند در این استان‌ها به‌راحتی کار پیدا کند.

گرایش‌های رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

با پیشرفت تکنولوژی این رشته پیشرفت فوق‌العاده‌ای در این حوزه نیز داشته است. برخی از گرایش‌های محبوب این رشته مهندسی نرم‌افزار مهندسی سخت‌افزار مهندسی شبکه رباتیک هوش مصنوعی واقعیت مجازی بازاریابی دیجیتال امنیت سایبری و گرافیک کامپیوتری است که در کانادا درآمد خوبی نیز دارد.

شهریه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه واترلو در کانادا

آینده شغلی مهندس کامپیوتر در کانادا

مهندسین کامپیوتر در کانادا درصورتی‌که رزومه قوی به همراه تلاش و پشتکار داشته باشند می‌توانند در شرکت‌های معروفی مانند اچ پی، اینتلف تگزاس، اینسترومنتس مشغول شوند و همچنین در ارگان‌های دولتی مانند مخابرات، هوافضا و استارتاپ‌ها نیز برای این گروه افراد شغل وجود دارد. مهندسی کامپیوتر درصورتی‌که توانایی مدیریت زمان به همراه مهارت کافی را داشته باشند می‌توانند به‌صورت فریلنسر یعنی بدون وابستگی به شرکت یا ارگان خاصی مشغول شوند.

بورسیه تحصیلی رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

دولت کانادا هرساله بودجه مشخصی را برای دانشجویان در نظر گرفته است و کمک‌های مالی و بورسیه‌های مختلفی را با کمک دانشگاه‌ها برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند ارائه کرده است؛ بورسیه‌های دانشگاه‌های معروف در این رشته و پرطرف‌دار در ادامه آورده شده است:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه دالهازی
  • دانشگاه لاوال
  • دانشگاه کویینز
  • دانشگاه مانیتوبا
  • دانشگاه ویکتوریا
  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه گوئلف

شرایط تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

قبل از بررسی مدارک و شرایط باید به این موردتوجه کرد که تمامی دروس این رشته به زبان انگلیسی یا فرانسه تدریس می‌شود و بدیهی است که فرد متقاضی باید توانایی صحبت به یکی از این زبان‌ها را داشته باشد؛ برای این مورد می‌توان در آزمون‌های مورد تأیید دانشگاه شرکت کرد. در کنار این مورد به کارنامه تحصیلی به همراه ریز نمرات به‌صورت ترجمه شده، کسب حداقل 60 درصد از نمره دروس ریاضی و فیزیک، رزومه تحصیلی، مقالات چاپ شده، سابقه کار، توصیه‌نامه و در برخی مواقع انگیزه نامه لازم است.

در کنار تمامی این موارد برای ورود به خاک کانادا به‌عنوان یک دانشجو شما به ویزای تحصیلی نیاز دارید که این قسمت را نگران نباشید! تیم کانادا پاس با کمک مشاورین باتجربه و برجسته به شما در دریافت این مورد کمک می‌کند.

مهاجرت مهندس کامپیوتر به‌عنوان نیروی متخصص به کانادا

افرادی که مدرک مهندسی کامپیوتر به همراه رزومه تحصیلی و کاری قوی دارند می‌توانند به‌عنوان یک متخصص با سیستم اکسپرس اینتری به کانادا وارد شوند. برای این گروه افراد چند گزینه وجود دارد:

نیروی متخصص فدرال: این برای افرادی است که قصد اقامت در یکی از استان‌ها به جز کبک دارند.

نیروی متخصص کبک: این برای افرادی است که قصد اقامت در استان کبک را دارند.

برنامه استانی نیروهای متخصص و ماهر: این برنامه برای افرادی است که قصد کار و اقامت در یکی از  برنامه مهاجرتی استان آلبرتا برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا، برنامه مهاجرتی استان مانیتوبا، برنامه مهاجرتی استان نیو برانزویک، برنامه مهاجرتی استان نیوفاندلند و لابرادور، برنامه مهاجرتی استان مناطق شمال غربی، برنامه مهاجرتی استان نوا اسکوشیا، برنامه مهاجرتی استان انتاریو، برنامه مهاجرتی استان جزیره پرنس ادوارد و برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان را دارند.

پیشنهاد کاری یا جاب آفر کانادا : در این روش افراد از طریق یک شرکت پیشنهاد کاری دریافت می‌کنند و در کمتر از یک سال می‌توانند برای خود و خانواده اقامت بگیرند.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کانادا

مدارک مورد نیاز برای کار به عنوان مهندس کامپیوتر در کانادا

  • مدرک تحصیلی
  • شرکت در دوره های کو- آپ (Co-op)  مقطع کارشناسی
  • عضویت در نظام مهندسی استان
  • گواهینامه های شبکه
  • کسب مجوز مهندس حرفه ای (P.Eng)
  • گواهینامه ی تخصص سیستم های اطلاعاتی (ISP)

آیا می دانید دوره های کارآموزی در کانادا چیست؟

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کشور کانادا است و دانشجویان بسیار زیادی در این کشور مشغول به تحصیل هستند. با این حال در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا همچنان می توان رشته مهندسی کامپیوتر را مشاهده کرد. همین مسئله سبب شده است تا بسیاری از علاقمندان به زندگی در کانادا رشته مهندسی کامپیوتر را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

دانشگاه های معتبر زیادی در کانادا وجود دارد که این امکان را برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم می کنند. در صورتی که تمایل به تحصیل در کشور کانادا و در رشته مهندسی کامپیوتر را دارید، می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید تا ایشان با بررسی رزومه تحصیلی شما، بهترین گزینه را به شما معرفی کرده و در مسیر اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی شما را یاری نمایند.

منبع معتبر

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link