تحصیل در کانادا یکی از مهم ترین راه های ورود به این کشور است و سالیانه جمعیت قابل توجهی از مهاجران از این طریق وارد خاک کانادا می شوند و پس از پایان تحصیل خود از طرقِ مختلفِ قانونی، اقامت این کشور را بدست آورده و در نهایت زندگی متفاوتی را برای خود رقم بزنند.

نقطه نخست مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر است. پس از گذشت از این پروسه متقاضیان باید مدارک مورد نظر را در اختیار دانشگاه قرار دهند و منتظر بمانند تا پذیرش آن ها از طرف دانشگاه تایید شود. تایید پذیرش تحصیلی به معنای ورود به خاک کانادا نیست و دانشجویان پس از دریافت پذیرش باید ویزای تحصیلی دریافت کنند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) یکی از بهترین دانشگاه های در دسترس در خاک کانادا است که در استان بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از بهترین استان های کانادا بنا شده است. این دانشگاه که در سال 1908 فعالیت خود را آغاز کرد، امروزه به عنوان یکی از پنجاه دانشگاه برتر جهان شناخته می شود که افتخار بزرگی در تاریخ این دانشگاه محسوب می شود.

در این مقاله تلاش ما بر آن است که اطلاعاتی تکمیلی در خصوص تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا در اختیار شما قرار دهیم. اما این نوید را نیز به شما می دهیم که در صورت تمایل به تحصیل در این دانشگاه یا سایر دانشگاه های کانادا قادر به همراهی شما در مسیر اخذ ویزای تحصیلی خواهیم بود.

تاریخچه دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال 1908 رسما فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد و 25 عضو رسمی به عنوان هیئت اجرایی دانشگاه از طرف دولت محلی، به پست های مختلف گماشته شدند. در سال 1915، تحولات عظیمی در دانشگاه صورت گرفت و تعداد دانشکده های این دانشگاه به سه ساختمان رسید: هنر، علوم کاربردی و کشاورزی. تعداد دانشجویان این دانشگاه در آن سال به 379 نفر رسید و 34 عضو کار نیمه وقت نیز در آن سال در دانشگاه مشغول فعالیت بودند. در همان سال 697 نیروی آموزش دیده نظامی نیز در این دانشگاه آماده شدند که احتمالا 78 نفر از آن ها در عملیات ها کشته شدند.

در سال 1919، با پایان جنگ جهانی تعداد دانشجویان در این دانشگاه به 890 نفر رسید. یک سال بعد و در سال 1920 برای اولین بار، شهریه ای معادل 40$ دلار کانادا برای ثبت نام در این دانشگاه در نظر گرفته شد و همین مسئله باعث شد که پس از یک دهه تحولات شگفتی در شکل ظاهری دانشگاه پیش آید. برای مثال در سال 1929 اولین سالن ورزشی این دانشگاه به افتتاح رسید.

در سال 1930 تعداد دانشجویان این دانشگاه به 1904 نفر رسید که 72 آمریکایی، 21 ژاپنی، 6 چینی و 4 هندی از جمله دانشجویان خارجی آن زمان در دانشگاه بودند. در سال 1934 نیز تیم ورزشی این دانشگاه لقب Thunderbirds را برای خود برگزیدند. در سال 1949 دانشکده های پزشکی و داروسازی در این دانشگاه افتتاح شدند و در همین سال موزه مردم شناسی به دارایی های دانشگاه بریتیش کلمبیا افزوده شد. سال 1950 نیز سال افتتاح مدرسه علوم اقتصادی در دانشگاه بریتیش کلمبیا بوده است.

در سال 1970، برای اولین بار تعداد دانشجویان این دانشگاه از 20000 نفر بیشتر شد و در سال 1971، برای اولین بار در کانادا، رشته مطالعات زنان در این دانشگاه ارائه شد. در سال 1979، تعداد مدارک اعطا شده توسط این دانشگاه به 100000 رسید. تا شروع قرن حاضر، تحولات عظیمی در ساختار دانشگاه شکل گرفت تا جایی که این دانشگاه در سال 2010، یکی از میزبان های المپیک زمستانی در کانادا بود. در همین سال موزه تنوع زیستی دانشگاه رسما افتتاح شد و 103 هکتار دیگر به مساحت این دانشگاه افزوده شد.

تصویر دانشگاه بریتیش کلمبیا

مشاهیر دانشگاه بریتیش کلمبیا

مشاهیر یک دانشگاه نشان می دهد که آن دانشگاه در عرصه تبدیل علم آکادمیک به عمل چه توانایی هایی داشته است. یکی از مهم ترین برتری های دانشگاه بریتیش کلمبیا، از نظر علمی اخذ 8 جایزه نوبل بوده است که در جدول زیر به تفکیک ارائه شده اند.

مشاهیر دانشگاه بریتیش کلمبیا

البته تنها روبرت ماندل و برترام بروکهوس تنها افرادی بودند که به عنوان فارغ التحصیل موفق به کسب جایزه نوبل شده اند و سایر برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه جز کارکنان به شمار می روند.

کیم کمپل نوزدهمین نخست وزیر کانادا، جاستین تورودو نخست وزیر کنونی کانادا، بیارنی تریگواسون فضا نورد مشهور کانادایی و یائل کوهن اقتصاددان شهیر آفریقایی-کانادایی، از جمله مشهور ترین شخصیت هایی هستند که دوره آموزشی خود را در دانشگاه بریتیش کلمبیا پشت سر گذاشته اند.

جان ترنر هفدمین نخست وزیر کانادا که در سال 2020 فوت کرد نیز در این دانشگاه فارغ التحصیل شده است. چارلوت دایموند، اوانگلی لیلی، ویلیام گیبسون، مانی جاکینتو، جاستین چاتوین، کنس ما و آندره آ بنگ تنها بخشی از هنرمندان مشهوری هستند که در دانشگاه بیریتیش کلمبیا تحصیلات خود را به پایان رسانده اند.

شما می توانید با دریافت ویزای تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی در کانادا تحصیل کنید مانند دوره کالج ، دوره مقدماتی لیسانس (Bachelor’s Pathaway)، فوق دیپلم (Associate Degree)، دوره لیسانس( Bachleor’s) ، دوره پری مستر ( Pre- Master ) ، دوره فوق لیسانس (Master’s ) و دوره دکتری (ِDoctoral Degree )، دوره دیپلمای عالی (Graduate Diploma)، دوره پست بک ( لیسانس پیشرفته- Post Bac)، دوره سرتیفیکیت (Certificate Programs)، دوره دیپلما (Diploma Programs)، دوره ترکیبی در کانادا (Collaborative & Joint Degree Programs)، دوره کو آپ (Co-op Programs) و دوره کارورزی (Apprenticeship Programs) . مدت دوره تحصیل شما به دانشگاه و موسسه مورد نظر شما بستگی دارد.

نگاهی به جایگاه علمی دانشگاه بریتیش کلمبیا

چنانچه پیش تر نیز اشاره کردیم دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از برترین دانشگاه های جهان است و جایگاه علمی این دانشگاه در رده بندی های مختلف به خوبی این مهم را اثبات می کند. دانشگاه بریتیش کلمبیا در جمع سه دانشگاه برتر کانادا قرار دارد و این خود می تواند یک نکته حائز اهمیت برای انتخاب این دانشگاه جهت تحصیل باشد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این مسئله سبب خواهد شد که اخذ پذیرش از این دانشگاه کمی دشوارتر شود.

در جدول زیر، جایگاه علمی دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال 2022 به تصویر کشیده شده است.

QS

Usnews Shanghai

THE

رتبه در کانادا

رتبه جهانی رتبه در کانادا رتبه جهانی رتبه در کانادا رتبه جهانی رتبه در کانادا

رتبه جهانی

3

46 2 35 2 42 2 34

در نمودار زیر نیز می توان جایگاه علمی این دانشگاه در طول سال های مختلف به نقل از QS را مشاهده کرد.

نمودار جایگاه علمی دانشگاه بریتیش کلمبیا به نقل از QS

نمودار فوق، روند پرفراز و نشیب جایگاه علمی دانشگاه آلبرتا را در طی سالیان گذشته را نشان می دهد. البته قابل مشاهده است که این دانشگاه همواره در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار داشته است و تنها در دو سال 2018 و 2020، جایگاه 51 را به خود اختصاص داده است.

جایگاه علمی رشته های مختلف در دانشگاه بریتیش کلمبیا

اگرچه دانشگاه بریتیش کلمبیا در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد اما برخی از فاکتورهای خارجی مانند تعداد دانشجویان بین المللی و همچنین مساحت و شهرت دانشگاه نیز در این رده بندی ها تاثیر گذار خواهد بود. اگر قصد دارید در رشته ای خاص از دانشگاه بریتیش کلمبیا به تحصیل بپردازید، بهتر است جدول زیر را نیز مورد توجه قرار دهید چرا که تلاش ما بر آن است تا جایگاه علمی برترین رشته های تحصیلی این دانشگاه را نشان دهیم که مستقیما ناشی از خروجی های علمی این دانشگاه است.

جایگاه علمی در سال 2021 رشته تحصیلی
7 مدیریت اطلاعات
4 علوم ورزشی
8 جغرافیا
9 علوم آموزشی
10 مهندسی معدن
12 مطالعات محیط زیست
16 روانشناسی
17 کشاورزی و جنگلداری
17 آناتومی
13 علوم زمین و زمین شناسی
16 زبان شناسی
26 داروسازی
20 علوم اجتماعی
جایگاه علمی رشته های مختلف در دانشگاه بریتیش کلمبیا

رشته هایی نظیر مهندسی مکانیک، هنر و طراحی، هنرهای نمایشی، علوم مواد و زبان های مدرن از جمله ضعیف ترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه هستند که البته جایگاه علمی این رشته ها نیز در رده بندی جهانی کمتر از 100 است. توجه داشته باشید که این مسئله سبب خواهد شد تا برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه، به رزومه ای قدرتمند نیاز داشته باشید.

نگاهی به اعداد و ارقام در دانشگاه بریتیش کلمبیا

بسیاری از اطلاعات آماری که متقاضیان تحصیل در بریتیش کلمبیا به دنبال آن می گردند را می توان در این بخش جستجو کرد. 66747 دانشجو در دانشگاه بریتیش کلمبیا در حال تحصیل هستند که 55990 نفر از آن ها در شهر ونکوور و سایرین در اوکاناگان مشغول به تحصیل هستند. از این میان، 18323 دانشجوی دانشگاه بریتیش کلمبیا، خارجی هستند که از 166 کشور مختلف در این دانشگاه نام نویسی کرده اند. در سال 2019 میلادی، این دانشگاه 14439 مدرک تحصیلی را به دانشجویان مختلف اعطا کرده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا در 9941 پروژه تحقیقاتی، 672.7 میلیون دلار کانادا هزینه کرده است. علاوه بر این، 1424 پروژه تحقیقاتی با شرکای صنعتی توسط این دانشگاه به انجام رسیده است. همچنین 1243 قرارداد تحقیقاتی و توافق نامه دولتی و غیر انتفاعی نیز توسط این دانشگاه به امضا رسیده است. 17971 نیروی کار و استاد دانشگاه در دانشگاه بریتیش کلمبیا مشغول فعالیت علمی هستند. جدول زیر، اطلاعاتی کلی در خصوص دانشجویان در دانشگاه بریتیش کلمبیا را نشان می دهد.

اطلاعاتی کلی در خصوص دانشجویان در دانشگاه بریتیش کلمبیا

28.8% از دانشجویان قسمت ونکوور را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند که نسبت به سال تحصیلی پیش از آن 4.5% افزایش داشته است. همچنین 20.4% از دانشجویان اوکاناگان (2192 نفر) را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد که این آمار نیز رشدی 20 درصدی را نشان می دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی از مهم ترین مسائلی که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند، هزینه های تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا است. به دلیل آن که درآمد کار دانشجویی در کانادا تنها برای زندگی در این کشور کافی است، دانشجویان پیش از مهاجرت بهتر است که هزینه های تحصیل خود را در اختیار داشته باشند. در ادامه تلاش خواهیم کرد تا هزینه تحصیل در برخی از مهم ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا را ارائه دهیم. هزینه هایی که در ادامه اعلام می شود، مربوط به دانشجویان بین المللی در این دانشگاه است چرا که دانشجویان کانادایی هزینه های کمتری برای تحصیل در این دانشگاه پرداخت خواهند کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا

هزینه های جانبی دانشجویان در دانشگاه بریتیش کلمبیا

علاوه بر شهریه سالانه ای که باید به دانشگاه پرداخت شود، دانشجویان برای زندگی در ونکوور به عنوان یکی از بهترین شهرهای کشور کانادا، هزینه های دیگری را نیز باید در نظر داشته باشند. اولین و مهم ترین هزینه برای هر دانشجو در کانادا هزینه های مربوط به سکونت خواهد بود. در صورتی که دانشجویان در یک اتاق اشتراکی در محیط دانشگاه اقامت داشته باشند، با هزینه ای معادل 5451$ دلار کانادا برای یک سال روبرو خواهند بود. اجاره سالیانه یک اتاق یک نفره نیز حدود 6433$ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. در این صورت دانشجویان می توانند از وعده های غذایی نیز استفاده کنند که سالیانه در حدود 5541$ دلار کانادا هزینه در بر خواهد داشت. در این حالت هزینه های حمل و نقل و همچنین هزینه های انرژی نیز به حداقل می رسد.

از دیگر هزینه هایی که دانشجویان با آن روبرو خواهند بود، حق بیمه سالیانه است که حدود 600$ دلار کانادا خواهد بود. هزینه هایی مانند خرید لباس و تفریحات نیز در طول یک سال، در حدود 960$ دلار کانادا تخمین زده می شود که البته به سبک زندگی دانشجویان بستگی دارد. اگر دانشجویی خارج از محیط دانشگاه بخواهد اقامت داشته باشد اما، هزینه های زندگی او بیشتر خواهد بود چراکه اجاره منزل، پرداخت قبوض انرژی، بسته های اینترنتی و همچنین تهیه غذا به عهده خود او خواهد بود و از هزینه های خوابگاهی بیشتر می شود.

به طور کلی در صورتی که دانشجویی در خوابگاه اقامت داشته باشد، در طول یک سال تحصیلی به حدود 15000$ الی 16000$ دلار کانادا نیاز خواهد داشت. البته هزینه های زندگی در اوکاناگان را می تواند در حدود 1000$ تا 1500$ دلار کانادا کمتر ارزیابی کرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دانشگاه های برتر کانادا و همچنین اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

سایت رسمی دانشگاه : www.ubc.ca

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس از شما دعوت میکند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

پرسش های متداول در رابطه با دانشگاه بریتیش کلمبیا

کمیته پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا نمره 6.5 را به عنوان حداقل نمره آیلتس معرفی کرده است.ولی دقت کنید که نمره هیچ مهارتی نباید کمتر از 6.0باشد.

  • دانشجوی جدید بریتیش کلمبیا باشید که مستقیم از دبیرستان وارد شده باشد.
  • دانشجوی بین المللی باشید که در قالب فرصت مطالعاتی در دانشگاه بریتیش کلمبیا مشغول به تحصیل شده باشید.
  • دستاوردهای علمی و تواناییهای فکری خود را نشان دهید.
  • تقاضای خود را تا 31 ژانویه ارائه دهید.

در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link