دومین سرزمین پهناور جهان، کانادا، هیچ گونه کمبودی در زمینه مناطق دیدنی و منظره های بی نظیر ندارد و سالانه جمعیت قابل توجهی برای سفر به این کشور آماده می شوند. از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق این کشور، مجموعه ای از زیبایی های طبیعی و شهرهای بی نظیر وجود دارد و در کنار آن ها می توان مناظر بکر و کم نظیری را مشاهده کرد.

در مناطق غربی، رشته کوه راکی، شهرهای ونکوور، ویکتوریا و کلگوری و برخی از بهترین مناطق کانادا دیده می شود و در مرکز این کشور نیز آبشار نیاگار، شهرهای تورنتو، اوتاوا، مونترال، کبک و چند شهر دیگر از جمله مهم ترین مقصد های توریستی در کانادا هستند. در شرق منطقه نیز استان های آتلانتیک کانادا قرار دارند که پارک های ملی بسیار زیبایی در آنجا دیده می شوند. شهرهای هیلفکس، سنت جونز و برخی شهرهای دیگر از مهم ترین جاذبه های دیدنی در این منطقه از کانادا هستند.

شمال کانادا نیز منطقه ای است با رودخانه های بزرگ که از قطب شمال سرچشمه می گیرند و قلمروهایی فوق العاده را به وجود آورده اند. در این مناطق می توان زندگی حیات وحش را نیز به خوبی درک کرد. در این گفتار تلاش خواهیم کرد تا برخی از زیباترین مناطق دیدنی در کانادا را معرفی کنیم تا علاقمندان به سفرهای توریستی بتوانند خود را به این مناطق برسانند.

آبشار نیاگارا از مناطق دیدنی کانادا

بدون تردید یکی از مشهورترین و بهترین مناطق دیدنی کانادا برای سفرهای توریستی، آبشار نیاگارا است که هر ساله جمعیت قابل توجهی را به این کشور جذب می کند. این آبشار عظیم در فاصله ای کوتاه از شهر تورنتو قرار دارد و می توان گفت که با یک ساعت رانندگی، می توان به این شهر رسید. بخشی از این آبشار در امتداد مرز آمریکا قرار دارد و حدود 57 متر ارتفاع دارد. نقاط کلیدی بسیار زیادی در این منطقه وجود دارد که می توان از آن جا آبشار را با چشم اندازی کم نظیر مشاهده کرد.

آبشار و دره نیاگارا بیش از یک قرن است که میلیون ها مخاطب را به سمت کانادا جلب می کند. از میانه قرن نوزدهم حرکات نمایشی از جمله بندبازی در این مکان به شدت رونق گرفت و به همین دلیل است که تا میانه قرن بیستم شاهد مراسمات و فستیوال های گوناگون در این منطقه بوده ایم. این مکان می تواند برای سفر خانوادگی نیز بسیار دلپذیر باشد چراکه بسیاری از خانواده ها در پایین دره های کلیفتون به پیاده روی مشغول هستند. برخی از مهم ترین فعالیت های تفریحی که در این مکان انجام می شود عبارتند از: سفرهای دریایی به دهانه آبشار، سفر به بالای برج اسکایلون به منظور دیدن نمای حیرت انگیز آبشار و تماشای آبشار از نقطه های پایینی.

تصویر آبشار نیاگارا در کانادا

آشنایی با پارک ملی بنف و رشته کوه های راکی

پارک ملی بنف در قلب کوه های با شکوه راکی در استان آلبرتا قرار دارد و یکی از زیباترین مکان های دیدنی در کشور کانادا است. دریاچه های فیروزه‌ای رنگ، قله‌های پوشیده از برف و یخچال‌های طبیعی در این پارکِ خیره‌کننده به راحتی قابل دسترسی هستند شما می توانید با وسیله شخصی خود به این مکان دیدنی سفر کنید و از مناظر بکر و دست نخورده آن لذت ببرید یا با استفاده از یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی به بنف بروید.

جواهر این پارک دریاچه لوئیز است، جایی که آب، سبزی کوه ها و یخچال های طبیعی اطراف را منعکس می کند و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی در اطراف سواحل آن قدم بزنند. در فاصله کوتاهی، دریاچه موراین، یکی دیگر از دریاچه های آلپی با محیطی حتی چشمگیرتر از دریاچه لوئیز قرار دارد.

مسیر یخ زده ای که از دریاچه لوئیز تا جاسپر امتداد دارد، می تواند یک تجربه رانندگی فراموش نشدنی و یکی دیگر از جاذبه‌های مهم در بنف باشد. در انتهای جنوبی پارک، شهر کوچک دوست داشتنی بنف قرار دارد که گزینه های مختلفی را برای اقامت، خرید، غذاخوری و زندگی شبانه در اختیار مسافران قرار می دهد. بنف همچنین یک منطقه مهم برای ورزش‌های زمستانی است و پیست اسکی دریاچه لوئیز و دهکده آفتاب، دو مورد از بهترین مقصدهای اسکی کانادا، در آن قرار دارند.

آشنایی با برج CN تورنتو از مناطق دیدنی در کانادا

در ساحل دریاچه انتاریو در بزرگ ترین شهر کانادا، برج نمادین CN قرار دارد که به عنوان یکی از جذاب ترین مناطق کانادا به حساب می آید و شهرت بسیار زیادی دارد. این برج 553 متر ارتفاع دارد و به همین دلیل دید بسیار مناسبی از فضای شهری را در اختیار قرار می دهد. در قسمت های بالایی این برج، رستوران های گردان وجود دارد که یک دید 360 درجه به شما خواهد داد و می توانید از این طریق از فضای شهری و دریاچه لذت ببرید. فضاهای بسیار خوبی در این ساختمان وجود دارد و برای مثال شما می توانید در ارتفاع 356 متری از سطح زمین به پیادی روی بپردازید و یک خاطره دل انگیز را برای خود ایجاد کنید.

این برج در طول شب به رنگ های مختلفی در می آید و این خود یکی دیگر از جاذبه هایی است که این برج زیبا در شهر ایجاد می کند. بسیارند افرادی که تمایلی به بالارفتن از این برج ندارند اما زمانی که رنگ برج تغییر می کند، آن ها از دور به نظاره می نشینند که چگونه سازه ها تغییر رنگ می دهند.

تصویر برج CN تورنتو در کانادا

شهر قدیمی کبک یکی از مناظر دیدنی کانادا

کبک قدیمی یکی از میراث جهانی یونسکو و یکی از ارزشمندترین مکان های تاریخی کانادا است. این منطقه که در سراسر شهر در شمال و جنوب کبک گسترش یافته است، دارای تاریخی ترین ساختمان های شهر است. این شهر پایین و در امتداد رودخانه سنت لورنس قرار دارد و خواستگاه اولیه این مکان است و گنجینه های متعدد دیگری در آن وجود دارد. قسمت بالایی شهر بر روی صخره‌های 100 متری قرار دارد و محل قرارگیری ارگ، دشت های آبراهام، میدان آرمز و پارک تاریخی آرتیلری است.

کبک قدیم یکی از محبوب ترین مناطق تاریخی کانادا است و برای گردشگری به خوبی توسعه یافته است. علاوه بر مکان‌های تاریخی، دیگر موارد برجسته شامل هنرمندانی است که آثار خود را در Rue du Trésor به نمایش می‌گذارند. موزه های جالب، مانند موزه تمدن و مغازه ها و رستوران های منحصر به فرد در سراسر این منطقه وجود دارد که نظر بسیاری را به خود جلب می کند.

تپه سیگنال در سنت جونز

در ورودی شهر سنت جونز، مشرف به شهر و دریا، منطقه ملی و تاریخی تپه سیگنال یا سیگنال هیل وجود دارد. در سال 1901، درست در همین منطقه، اولین سیگنال بی سیم از روی اقیانوس اطلس دریافت شد. این منطقه همچنین یک منطقه استراتژیک در دوره 7 ساله جنگ با فرانسوی ها بوده است. البته باید در نظر داشت که استحکامات نظامی موجود در این منطقه در سال 1812 ساخته شده بودند.

برج کابوت یکی از مکان های دیدنی و اساسی در سیگنال هیل است. این بنا در سال 1897 به مناسبت 400 سالگی کشف نیوفاندلند ساخته شد. همانطور که گفته شد، این ساختمان یادواره دریافت اولیه سیگنال از اقیانوس آتلانتیک از فاصله 2700 کیلومتری نیز هست. در این برج نمایشگاه هایی در مورد تاریخ این تپه و تاریخ ارتباطات و جود دارد. در این برج می توان مناظر بسیار زیبایی از شهر و ساحل را مشاهده کرد.

آشنایی با مونترال قدیم

مونترال قدیم نیز یکی دیگر از مراکز دیدنی در کشور کانادا است که مخاطبان بسیار زیادی را به خود جلب می کند. تعداد بسیار زیادی از ساختمان های قدیمی و دوست داشتی در این قسمت از شهر وجود دارد و از طرف دیگر می توان مکان های بسیار عالی برای خرید و غذا خوری نیز در این منطقه پیدا کرد. مونترال یک شهر مدرن و پر جنب و جوش است، مونترال قدیم در کنار ساحل قرار گرفته است و جایی است که می توان از آن لذت برد.

برخی از مکان های دیدنی در مونترال قدیم عبارتند از: رو بونسکورس، مارکه بونسکورس، تالارهای قدیمی شهر، کلیسای زیبای نوتردام، میدان ژاک کارتیه و تالار شهر در سال 1870.

خرس های قطبی کانادا در استان منیتوبا از جاذبه های دیدنی کانادا

یکی از جاذبه های منحصر به فردی که در کانادا وجود دارد، مهاجرت خرس های قطبی است. مهاجرت خرس های قطبی از طریق خلیج هانسون شکل می گیرد و به شهر چرچیل در منیتوبا می رسد. در پاییز هر سال جمعیت کوچکی از این خرس ها به شمال منیتوبا می رسند و بازدید از آن ها برای عموم آزاد است. تورهای زیادی در این مسیر وجود دارند که امکان استفاده از این امکان را به توریست ها می دهند تا بتوانند از طریق کالسکه های دارای پنجره، به تماشای این خرس ها بنشینند. بهترین زمان برای تماشای این خرس ها در ماه اکتبر یا نوامبر است.

خرس های قطبی کانادا در استان منیتوبا

جزیره ونکوور از مناطق دیدنی در کانادا

اگرچه این جزیره حدودا دو ساعت با قایق از سرزمین اصلی شهر ونکوور فاصله دارد اما بسیاری از افراد، آن را دنیایی کاملا مجزا از شهر می دانند. بسیاری از افراد برای آشنایی با فرهنگ مردم به سمت شهر ویکتوریا می روند اما اگر به سمت شمال حرکت کنند و وارد این منطقه بکر شوند، تجربه ای خاطر انگیر و فراموش نشدنی را برای خود رقم می زنند.

دوستداران طبیعت و همچنین پیاده روی، می توانند مسیرهای جذابی را در این جزیر طی کنند و خود را به کمپینگ های متعددی برسانند. افرادی که به دنبال استراحت کردن در این منطقه هستند، می توانند خود را به  اقامت گاه های تعبیه شده در این جزیره برسانند. یکی از اعجاب انگیزترین مناظری که در جزیره وجود دارد، جنگل های قدیمی و درختان غول پیکری است که در این جنگل ها وجود دارد. برخی از درختان این جنگل ها قدمتی بیش از 1000 سال دارند.

در صورتی که به سمت توفینو حرکت کنید، در ساحل ناهموار غربی، صحنه ای با شکوه از خلیج های شنی و سواحل صخره ای مشاهده خواهید کرد. در اطراف این شهر کوچک توریستی می توانید مناظر فوق العاده پیاده روی را مشاهده کنید که در حاشیه اقیانوس آرام قرار دارند. فعالیت هایی نظیر موج سواری در این منطقه کاملا رایج است. در این منطقه شما می توانید آرامش زندگی در طبیعت را تجربه کنید. اگر می خواهید از هیاهوی زندگی شهری و همه اتفاقات جدا شوید، به سمت شمال جزیره ونکوور بروید و پارک استانی کیپ اسکات را پیدا کنید.

خلیج فاندی از منطق دیدنی در کانادا

خلیج فاندی یکی از مناطق دیدنی در شرق کانادا است که بین نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا است. در این منطقه، مناظر دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد. صخره های کیپ هوپول، پارک ملی فاندی، مجموعه پارک وی فاندی و جزیره گرند مانان از جمله مناطقی هستند که نظر هر فرد را می تواند به خود جلب کند.

خلیج فاندی از مناطق دیدنی در شرق کانادا

در چنین شرایطی است که می توان گفت کانادا یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای انواع سفرهای توریستی است. افراد می توانند با توجه به سلیقه خود از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب، مکان های دیدنی بسیار زیادی را پیدا کنند که امکان سیاحت در کانادا را برای آنها فراهم می کنند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که برای سفر توریستی به این کشور، هر فرد باید ویزای توریستی کانادا را در اختیار داشته باشد و دریافت این ویزا نیازمند طی کردن مراحل قانونی است.

افرادی که سابقه سفر مناسبی در اختیار نداشته باشند، برای دریافت ویزای توریستی کانادا ممکن است با چالش هایی روبرو شوند که یک وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC در کنار آن ها، قادر خواهد بود تا مسیر رسیدن به این کشور را برای آن ها هموار سازد. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به کانادا هستید، می توانید با مشاورین ما در این زمینه تماس بگیرید و از تجربیات ایشان بهره ببرید.