زمانی که صحبت از مهاجرت به میان می آید، یکی از دغدغه های اصلی می تواند هزینه های زندگی باشد. هزینه های زندگی شامل هزینه های خوراک، پوشاک، محل سکونت، حمل و نقل و هزینه های جانبی می شود. شرایط دستمزد در کانادا به گونه ای است که شهروندان با دریافت متوسط دستمزد در این کشور می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند با این وجود افرادی که قصد دارند به عنوان نیروی کار راهی کانادا شوند نیز باید از هزینه های زندگی خود در این کشور با خبر باشند.

با همه این تفاسیر دانشجویان خارجی در کشور کانادا باید توجه بیش تری به هزینه های زندگی خود در کشور کانادا داشته باشند چرا که اجازه کار تمام وقت را نخواهند داشت و از همین رو باید بخشی از هزینه های زندگی خود را از کشور مبدا تامین کنند.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برخی از ارزان ترین و گران ترین شهرهای کانادا بپردازیم. شهرهایی که کیفیت زندگی بسیار مناسبی دارند و می توانند مقصد بسیار مناسبی برای زندگی باشند و همچنین در لیست بهترین شهر کانادا برای ایرانیان قرار دارند. توجه داشته باشید که کلیه هزینه های اعلام شده در این مقاله، متوسط هزینه های زندگی و اجاره بها بر اساس گزارش وبسایت Numbeo می باشد.

مونترئال از شهرهای ارزان قیمت کانادا

یکی از مشهورترین شهرهای ارزان کشور کانادا شهر مونترئال در شهر کشور کانادا است که در استان کبک واقع شده است. مونترئال را می توان قطب فرهنگ فرانسوی در کانادا دانست. بالاترین سرانه رستوران در آمریکای شمالی را می توان در مونترئال پیدا کرد. در حالی که مونترئال را با پاریس مقایسه می کنند اما می توان گفت که این شهر به طور واضحی صنعتی تر است و می توان آن را با شمال انگلستان یا نیویورک مقایسه کرد.

هزینه زندگی برای یک فرد در شهر مونترئال، به طور متوسط 1069.53$ (دلار کانادا) محاسبه شده است و یک خانواده 4 نفره نیز به طور متوسط برای گذران زندگی خود به 3918.43$ (دلار کانادا) نیاز خواهند داشت. علاوه بر این هزینه ها، پرداخت اجاره بهای محل زندگی نیز بخشی مهم از هزینه های زندگی افراد است.

اجاره یک خانه با یک اتاق خواب در مونترئال در مراکز شهری حدود 1286$ (دلار کانادا) و خارج از این مراکز حدود 845.97$ (دلار کانادا) ارزیابی می شود. هزینه اجاره ملک با سه اتاق خواب در مرکز شهر مونترئال حدود 2224.47$ (دلار کانادا) است و برای اجاره خانه ای مشابه خارج از مراکز شهری باید حدود 1470$ (دلار کانادا) پرداخت شود.

ارزان ترین و آسان ترین روش های مهاجرت به کانادا را در این مقاله بررسی کرده ایم.

ادمنتون از شهرهای ارزان قیمت کانادا

یکی دیگر از شهرهای مقرون به صرفه برای زندگی در کانادا، شهر ادمنتون در استان آلبرتا است. نرخ کرایه خانه در این شهر نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر کانادا و حتی شمال آمریکا مناسب تر است. در این شهر جمعیت جوان زیادی ساکن است که می تواند نکته ای قابل توجه برای انتخاب این شهر برای سکونت باشد.

اگرچه امکانات تفریحی همچون شهرهای بزرگی مانند تورنتو و مونترئال در این شهر دیده نمی شود اما زمای که صحبت از پر کردن اوغات فراغت پیش آید، ادمنتون نیز شهری فوق العاده است. هزینه زندگی در این شهر برای یک فرد تنها در حدود 1187.24$ (دلار کانادا) است و یک خانواده 4 نفره نیز در این شهر هزینه ای معادل 4178.77$ (دلار کانادا) را باید در طول ماه پرداخت کنند. اگرچه هزینه زندگی در ادمنتون ممکن است بالا به نظر برسد اما هزینه کرایه خانه در این شهر بسیار مناسب است. در جدول زیر، هزینه های خرید و اجاره ملک به صورت متوسط به دلار کانادا بیان شده است.

هزینه های خرید و اجاره ملک به صورت متوسط به دلار کانادا در ادمنتون

با شغل مشاور املاک در کانادا و بازار کار آن در این مقاله آشنا شوید.

هملیتون از شهرهای ارزان قیمت کانادا

اگر هزینه های زندگی در شهری مانند شهر تورنتو برای شما سنگین است اما می خواهید به آن دسترسی داشته باشید، همیلتون می تواند شهری بسیار مناسب برای زندگی شما باشد. این دو شهر در حدود 70 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و به همین دلیل وسایل نقلیه عمومی فراوانی برای جابجایی مسافران میان این دو شهر وجود دارد و از همین رو بسیاری از افراد می توانند در همیلتون زندگی کنند و از امکانات تورنتو بهره ببرند.

در حالی که فاصله امکانات شهری در این دو شهر کمتر و کمتر می شود، اما هزینه های مربوط به اجاره مسکن در همیلتون، تقریبا 40% کمتر از تورنتو است. همیلتون شهری است که همواره در مسیر پیشرفت قرار دارد و امروزه میزبان دانشجویان بین المللی فراوانی است که در دانشگاه مک مستر تحصیل می کنند. همچنین افراد زیادی از جمعیت شاغل در شهر تورنتو نیز در این شهر سکونت دارند. نزدیکی به آبشار نیاگارا می تواند یک سفر یک روزه بی نظیر را برای شما رقم بزند.

به طور متوسط هزینه زندگی یک فرد در همیلتون در حدود 1129.51$ (دلار کانادا) و هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در حدود 4045.09$ (دلار کانادا) است. علاوه بر این هزینه مربوط به محل سکونت نیز باید در این شهر در نظر گرفته شود. در جدول زیر، متوسط هزینه های مربوط به این بخش ارائه شده است.

هزینه اجاره خانه در شهر همیلتون

سنت جونز از شهرهای ارزان قیمت کانادا

در صورتی که زندگی در یک شهر کوچک با یک طبیعت بی نظیر را به یک زندگی شلوغ شهری ترجیح می دهید، سنت جونز در استان نیوفاندلند می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای زندگی شما باشد. این شهر که در شرق کشور کانادا واقع شده است چشم اندازهای دیدنی فراوانی را در اختیار ساکنان خود قرار می دهد و مسیر های طولانی پیاده روی در این شهر نیز بی نظیر است.

با میانگین 300 سانتی متر بارش برق در سال، سنت جونز در زمستان ها همواره سفید پوش است اما تابستان ها در این شهر بسیار دلنشین است. هزینه های زندگی یک فرد مجرد در این شهر را به طور متوسط می تواند در حدود 1242.18$ (دلار کانادا) اعلام داشت و هزینه های یک خانواده 4 نفره در این شهر در حدود 4368.91$ (دلار کانادا) است. به این هزینه ها البته باید کرایه محل سکونت را نیز اضافه کرد. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر سنت جونز در حدود 860$ (دلار کانادا) و کرایه خانه ای مشابه خارج از مراکز شهری 730.77$ (دلار کانادا) برآورد می شود. از طرف دیگر، اجاره یک واحد آپارتمان با 3 اتاق خواب در مراکز شهری سنت جونز 1440.91$ (دلار کانادا) و خارج از مراکز شهری 1159.09$ (دلار کانادا) هزینه در بر خواهد داشت.

کبک از شهرهای ارزان قیمت کانادا

شهر کبک به عنوان مرکز استان کبک یکی از ارزان ترین شهرها برای زندگی در کانادا است و در جمع 15 شهر بزرگ این کشور، به عنوان مقرون به صرفه ترین شهر برای زندگی شناخته می شود. اگر به دنبال مقایسه هستید باید بدانید که زندگی در شهری مانند کبک به مراتب از ارزان ترین شهرهای آمریکا مانند فونیکس و ممفیس نیز ارزان تر است.

از طرف دیگر با وجود فرهنگ های مختلف، زندگی در کبک بسیار لذت بخش است و به عنوان یکی از قدیمی ترین زیست گاه های اروپاییان در شمال آمریکا شناخته می شود. تقویم فرهنگی کبک مملو از فستیوال ها و جشن های بزرگ بخصوص در فصل های زمستان و تابستان است. شاید تنها عیب این شهر را بتوان در جمعیت کم انگلیسی زبانان آن معرفی کرد اما این مسئله نکته ای نیست که بخاطر آن امکان زندگی در کبک را به طور کلی رد کرد.

هزینه زندگی یک فرد مجرد در این شهر به طور متوسط حدود 1054.72$ (دلار کانادا) و یک خانواده 4 نفره 3864.83$ (دلار کانادا) در ماه برآورد می شود. هزینه اجاره بها در کبک اما بسیار مقرون به صرف و بعضا نصف شهرهای بزرگ و همتراز آن در کشور کانادا است. جدول زیر متوسط هزینه مربوط به اجاره ملک در کبک را نشان می دهد.

هزینه های خرید و اجاره ملک به صورت متوسط به دلار کانادا در کبک

ونکوور از شهرهای گران قیمت کانادا

ونکوور یکی از جذاب ترین شهرهای کشور کانادا است که توسط کوه ها و دریاها احاطه شده است. خط ساحلی زیبا و همچنین آب و هوای مناسب آن و از طرف دیگر کیفیت بالای زندگی در این شهر، ونکوور را به یکی از شناخته ترین و پرمتقاضی ترین شهرهای کانادا برای زندگی تبدیل کرده است. یکی از مهم ترین ویژگی ها شهر ونکوور، سیستم حمل و نقل عمومی این شهر است که به خوبی دسترسی به تمامی نقاط شهری را برای شهروندان فراهم می کند. با این وجود هزینه زندگی در این شهر چندان ارزان نیست.

یک فرد تنها در شهر ونکوور برای گذران زندگی در این شهر به 1158.11$ (دلار کانادا) نیاز خواهد داشت و این در حالی است که هزینه های ماهیانه زندگی یک خانواده 4 نفره در حدود 4225.68$ (دلار کانادا) ارزیابی شده است. اما آنچه تفاوت اساسی را ایجاد می کند، هزینه های مربوط به اجاره ملک در این شهر است. اجاره یک آپارتمان با یک اتاق خواب در مرکز شهر ونکوور در حدود 2027.92$ (دلار کانادا) و خارج از مرکز شهر 1570.45$ (دلار کانادا) هزینه در بر خواهد داشت.

اجاره یک آپارتمان با سه اتاق خواب نیز در مرکز شهر در حدود 3616.40$ (دلار کانادا) و خارج از مرکز شهر در حدود 2813.39$ (دلار کانادا) هزینه دربر دارد. خرید ملک در تورنتو نیز نیازمند سرمایه ای بسیار زیاد است به طوری که خرید یک متر مربع آپارتمان در مرکز شهر در حدود 11650.95$ (دلار کانادا) و خارج از مرکز شهر 9125.06$ (دلار کانادا) هزینه در بر دارد.

تورنتو از شهرهای گران قیمت کانادا

تورنتو به عنوان مرکز استان انتاریو یکی دیگر از شهرهای گران قیمت در کشور کانادا است. این شهر که در نزدیکی مرز آمریکا قرار دارد، میزبان بسیاری از صنایع قدرتمند این کشور است و به همین دلیل فرصت های شغلی و سرمایه گذاری زیادی را در اختیار مهاجران قرار می دهد. از همین روست که تورنتو را می توان به عنوان یکی از جذابت ترین مقاصد مهاجرتی در کانادا دانست.

هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در شهر تورنتو در حدود 1242.34$ (دلار کانادا) است و یک خانواده 4 نفره برای تامین هزینه های زندگی خود در این شهر به 4508.07$ (دلار کانادا) نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، هزینه مربوط به اجاره محل زندگی نیز در این شهر بسیار بالاست که در جدول زیر به تفکیک ارائه شده است.

هزینه های خرید و اجاره ملک به صورت متوسط به دلار کانادا در تورنتو

ویکتوریا از شهرهای گران قیمت کانادا

بریتیش کلمبیا یکی از استان های جذاب برای زندگی در کشور کانادا است و ویکتوریا به عنوان مرکز این استان شناخته می شود. ویکتوریا کانادا به عنوان یکی از غربی ترین شهرهای این کشور در ساحل اقیانوس آرام قرار دارد. ویکتوریا با وجود قرار گیری دانشگاه ویکتوریا در این شهر می تواند یکی از مقاصد جذاب مهاجرتی برای دانشجویان نیز باشد. این شهر در نزدیکی مرز ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

هزینه زندگی یک فرد مجرد در این شهر 1133.26$ (دلار کانادا) است و یک خانواده 4 نفره برای زندگی در این شهر به طور متوسط به 4151.01$ (دلار کانادا) نیاز خواهد داشت. اجاره یک آپارتمان با یک اتاق خواب در مرکز شهر در حدود 1618.17$ (دلار کانادا) و خارج از مراکز شهر 1347.33$ (دلار کانادا) است. از طرف دیگر اجاره بهای یک آپارتمان با 3 اتاق خواب در مرکز شهر 2893.70$ (دلار کانادا) و خارج از مراکز شهر در حدود 2326.79$ (دلار کانادا) ارزیابی می شود.

میسیساگا از شهرهای گران قیمت کانادا

میسیساگا نیز یکی دیگر از شهرهای جذاب استان انتاریو برای زندگی است که در کناره دریاچه اونتاریو واقع شده است. این شهر که در همسایگی غربی تورنتو قرار دارد، به خوبی می تواند از امکانات و فرصت های تفریحی، دانشگاهی و شغلی موجود در این شهر نیز بهره ببرد. دانشگاه میسیساگا در این شهر بر جذابیت های زندگی در این شهر افزوده است.

هزینه های ماهیانه زندگی در شهر میسیساگا برای یک فرد تنها را می توان در حدود 1199.89$ (دلار کانادا) و برای یک خانواده 4 نفره در حدود 4249.62$ (دلار کانادا) تخمین زده می شود. هزینه های مربوط به اجاره مسکن در شهر میسیساگا اما بالاتر از متوسط هزینه اجاره بهای ملک در کشور کانادا است. یک آپارتمان با یک اتاق خواب در مراکز شهری میسیساگا در حدود 1905.68$ (دلار کانادا) و خارج از مراکز شهری 1654.55$ (دلار کانادا) هزینه در بر خواهد داشت. یک آپارتمان با 3 اتاق خواب در مرکز شهر میسیساگا ماهیانه 2852.44$ (دلار کانادا) و خارج از مرکز شهر 2437.43$ (دلار کانادا) به طور متوسط به هزینه های زندگی یک خانواده می افزاید.

اتاوا از شهرهای گران قیمت کانادا

اوتاوا به عنوان پایتخت کشور کانادا به عنوان یکی از گران قیمت ترین شهرهای این کشور شناخته می شود. بسیاری از صنایع کشور کانادا در شهر اتاوا قرار دارند و فرصت های شغلی دولتی فراوانی نیز در این شهر وجود دارد. هم مرز شدن با کبک سبب شده است تا در این شهر نیز زبان فرانسوی رواج بسیار زیادی داشته باشد و افراد زیادی در این شهر قادرند به هر دو زبان صحبت کنند. شبکه حمل و نقل کارآمد در این شهر سبب شده است تا ترافیک های سنگین به امری نادر در اتاوا تبدیل شوند.

علاوه بر هزینه های ذکر شده، هزینه اجاره بها نیز باید در این شهر در نظر گرفته شود. اجاره یک آپارتمان با یک اتاق خواب در مرکز شهر 1609.68$ (دلار کانادا) و خارج از مرکز شهر در حدود 1257.67$ (دلار کانادا) در ماه هزینه در بر خواهد داشت. اجاره آپارتمان با 3 اتاق خواب در مرکز شهر اتاوا در برگیرنده هزینه ای در حدود 2732.76$ (دلار کانادا) و خارج از مرکز شهر 2075.93$ (دلار کانادا) می باشد.

در مقاله حاضر، به بررسی 5 شهر ارزان قیمت و 5 شهر گران قیمت و شناخته شده در کشور کانادا پرداخته ایم. بدون تردید شهرهای کوچک و ارزان قیمت تری در کشور کانادا وجود دارد که می توان با هزینه های کمتر در آن زندگی کرد. همانطور که در فوق مطالعه کردید، هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور کانادا، تقریبا مشابه است و تفاوت این قیمت ها کمتر از 300$ (دلار کانادا) در ماه است. تفاوت اصلی اما در هزینه های مربوط به اجاره بها در شهرهای مختلف این کشور است.

یک مثال ساده در این باره؛ هزینه زندگی در شهر کبک و ونکوور در حدود 100$ دلار کانادا برای زندگی یک نفر تفاوت دارد اما اجاره بهای خانه در این دو شهر، در خارج از مراکز شهری، تفاوتی 900$ دلاری دارد. در صورتی که تمایل دارید در کشور کانادا زندگی کنید، حتما باید پیش از مهاجرت به این کشور هزینه های زندگی خود را برآورد کنید تا در این کشور دچار مشکل نشوید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور کانادا می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.