شهر ادمونتون بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و بعد از شهر «کلگری» دومین شهر بزرگ در آلبرتا است. ادمونتون مهمترین مرکز اقتصادی در شمال و مرکز استان آلبرتا و قطب صنعت نفت و گاز به شمار می‌رود. شهری که توانست در سال 1940 لقب «پایتخت نفت کانادا» را از آن خود کند. بدست آورد. اما از دیگر دلایل شهرت شهر ادمونتون را می‌توان  فعالیت تعداد زیادی از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برتر کانادا در این شهر، عنوان کرد.

  • نام: ادمونتون (Edmonton)
  • کشور: کانادا
  • استان: آلبرتا
  • جمعیت (2022): یک میلیون و 519 هزار نفر
  • سال تاسیس: 1892

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا مهمترین ویژگی‌های جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی شهر ادمونتون را مورد ارزیابی قرار دهیم تا اگر قصد سفر یا مهاجرت به این شهر زیبا را دارید، بتوانید با اطلاعات جامعی در این زمینه تصمیم‌گیری کنید. در مقاله بهترین شهر کانادا برای ایرانیان نیز می توانید با بهترین شهرهای کانادا برای کار، زندگی و تحصیل آشنا شوید.

تاریخچه شهر ادمونتون

شهر ادمونتون در کانادا، برگرفته شده از شهری در شمال لندن است. ادمونتون تا مدت‌ها در تقسیم‌بندی استان آلبرتا به عنوان یک شهرک در نظر گرفته می‌شد، تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۰۴ به یکی از شهرهای ایالت آلبرتا تبدیل شد.

گفته می‌شود که بسیاری از تجار اروپایی پیش از اینکه ادمونتون رنگ و بوی شهری به خود بگیرد، در این منطقه سامن شدند و به مرور نیز بر شمار مهاجرین که به این منطقه می‌آمدند، افزود شده. هنوز هم ادمونتون به عنوان شهری مهاجرپذیر شناخته می‌شود و بسیاری از ساکانان آن از کشورهای مختلف جهان گرد هم آمده‌اند و ترکیب زیبایی از چندفرهنگی را به وجود آورده‌اند.

شرایط آب و هوایی شهر ادمونتون

یکی از نکاتی که در رابطه با کانادا همواره مورد سوال است، شرایط آب و هوایی موجود در مناطق مختلف این کشور است. بر خلاف باورهای عمومی، کانادا کشوری همواره پوشیده از برف نیست، اما باید این نکته را در نظر داشت که هر کدام از مناطق، استان‌ها و شهرهای کانادا، شرایط آب و هوایی مخصوص به خودشان را دارند و باید به صورت جداگانه مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند.

ادمونتون نیز به عنوان یکی از شهرهای مهم کانادا، دارای ویژگی های خاص خود است. دمای هوا در بهار ادمونتون بین 18 تا 23 درجه سانتی گراد متغیر است. اگر قصد سفر به ادمونتون در این فصل را دارید، حتما یک ژاکت همراه خود داشته باشید و داشتن یک چتر در این شهر در فصل بهار نیز یک الزام است.

بازدید از پارک ویلیام هاورلاک، بازدید از پارک علم و فناوری تلوس و بازار محلی کشاورزان در فصل بهار، تجربه لذت‌بخشی را در شهر ادمونتون برای شما رقم خواهد زد.

آب و هوای این شهر در فصل تابستان مطلوب است و از ماه جون تا آگوست به طور کلی انتظار روزهای گرم و 17 ساعت تابش آفتاب را داشته باشید. خورشید در این فصل در حدود ساعت 5:30 صبح طلوع می کند و زمان غروب آفتاب نیز تقریبا ساعت 10 شب است.

متوسط دمای هوا در تابستان‌های شهر ادمونتون بین 21 تا 23 درجه سانتی‌گراد است. اگر تابستان زمانی است که به شهر ادمنوتون سفر می‌کنید، فراموش نکنید که در بعضی از روزها، دمای هوا از 30 درجه نیز بیشتر می‌شود. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که با وجود گرمای هوا در فصل تابستان، اما به احتمال زیاد شاهد روزهای بارانی نیز خواهید بود.

پاییز اما فصل زیبای شهر ادمونتون است. دره رودخانه در مرکز شهر ادمونتون در زوهای پاییزی، منظره زیبایی از ترکیب رنگ‌های قرمز، طلائی و نارنجی را رقم می‌زند. میانگین دمای هوا در این فصل در حدود 11 تا 17 درجه سانتی‌گراد است.

اگر در این فصل به ادمونتون سفر می‌کنید، چکمه‌های مناسب برای پیاده‌روی و همچنین لباس‌های چند لایه مخصوص این فصل را نیز با خود به همراه داشته باشید. به یاد داشته باشید که بازدید از پارک ملی جزیره الک، قایق سواری و همچنین بازدید از موزه رویال آلبرتا از جذاب‌ترین نقاطی است که می‌توانید در پاییز به آنها سر بزنید.

زمستان در ادمونتون سردترین فصل سال است و از شروع نوامبر تا انتهای مارچ،  انتظار بارش برف را داشته باشید. اگر فصل زمستان و برف را دوست دارید، زمستان‌های شهر ادمونتون را از دست ندهید. متوسط دمای هوا در این فصل بین منفی 7 تا منفی 15 درجه است.

فراموش نکنید که پیست اسکی رابیت، بازدید از مال بزرگ در منطقه غرب ادمونتون و تماشای مسابقات هاکی از جمله جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در فصل زمستان ادمونتون آنها را انجام دهید.

نگاهی به موقعیت جغرافیایی شهر ادمونتون

همان طور که پیشتر نیز به این موضوع اشاره شد، شهر ادمونتون مرکز استان آلبرتا است و از نظر طبیعی یکی از مناطق سرسبز و زیبای کانادا به شمار می‌رود. شهری که در امتداد رودخانه ساسکاچوان شمالی و در 220 کیلومتری شمال شرقی کوه‌های راکی واقع شده است.

طبیعی است که دشت‌ها و جنگل‌هایی که در اطراف ادمونتون واقع شده، بر زیبایی این شهر افزوده است. رودخانه ساسکاچوان شمالی نیز از وسط شهر عبور می‌کند و باعث ایجاد دره‌های زیبای شده است.

اما صنعت شهرسازی ادمونتون نیز نه تنها منجر به از بین رفتن مراکز طبیعی این شهر نشده، بلکه ساخت پارک‌های طولانی و متصل در این شهر باعث شده تا از آن با عنوان «روبان سبز» یاد کنند.

ادمونتون برای افرادی که به محیط‌های طبیعی علاقه دارند و در عین حال طرفدار سبک زندگی مدرن ولی آرام هستند، گزینه مطلوبی به شمار می‌رود. در همین راستا، شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق درباره شرایط مهاجرت به شهر ادمونتون، با کارشناسان و مشاوران ما در «کاناداپاس» در ارتباط باشید.

فستیوال‌های مهم در شهر ادمونتون

شهر ادمونتون میزبان فستیوال‌های زیادی در طول سال است و همین امر نیز بر جذابیت‌های آن، به‌ویژه برای افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، افزوده است. در این بخش از گزارش،  به برخی از مهمترین جشن‌ها و فستیوال‌هایی که به صورت سالیانه در ادمونتون برگزار می‌شوند، پرداخته شده است.

  • فستیوال لومیناریا (Luminaria Festival) یکی از جذاب‌ترین فستیوال های کانادا است. علاقه‌مندان به عکاسی و پرسه‌زنی‌های شبانه می‌توانند از 27 نوامبر تا 9 ژانویه در این فستیوال که محل درخشش شمع‌ها در اطراف باغ ژاپنی است، شرکت کنند.
  • فستیوال یخبندان (Ice On Whyte Festival) هفته پایانی ژانویه بهترین زمان برای انجام هنرمندی‌های خلاقانه با برق و یخ در شهر ادمونتون است.
  • فستیوال اسکیت نقره‌ای (Silver Skate Festival) نیز یکی از فستیوال‌های ورزشی است که هر ساله به مدت 10 روز از 11 تا 21 فوریه، برگزار می‌شود.
  • فستیوال مزه‌های ادمونتون (Taste of Edmonton) برای کسانی جالب است که به چشیدن مزه خوراکی‌هایی مختلف و متفاوت علاقه دارند. این فستیوال از 21 تا 31 جولای، در شهر ادمونتون برگزار می‌شود و به شما این فرصت را می‌دهد که در خیابان قدم بزنید و از خوردنی‌های جذاب موجود در شهر لذت ببرید.
  • فستیوال فضای آزاد چند فرهنگی (Edmonton Heritage Festival از 30 جولای تا اولین روز آگوست در ادمونتون برگزار می‌شود و بهترین زمان برای آشنایی با فرهنگ‌ها و آیین‌های مختلف در این شهر است.

البته در نظر داشته باشید که علاوه بر این جشن‌های بزرگ، فستیوال‌‌های دیگری نیز در ادمونتون برگزار می‌شود که هر فرد متناسب با سلیقه خود، می‌تواند زمان سفر خود را بر اساس آنها تنظیم کند.

West Edmonton Mall وست ادمنتون مال در کانادا

جاذبه‌های گردشگری شهر ادمونتون

ادمونتون یکی از شهرهای توریستی کشور کانادا به شمار می‌رود که جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیاری در آن وجود دارد. شما هم می‌توانید برای سفر از این اطلاعات استفاده کنید و هم اینکه اگر قصد اقامت در شهر ادمونتون را دارید، خوب است که با نقاط مهم گردشگری و تفریحی این شهر، بیشتر آشنا شوید.

  • وست ادمونتون مال (West Edmonton Mall)، از صدها فروشگاه تشکیل شده است و از امکانات دیگری همچون هتل، سالن نمایش، پیست یخ، آکاوریوم و .. نیز برخوردار است. وست ادمونتون مال به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید آمریکای شمالی، شناخته می‌شود.
  • موزه رویال آلبرتا (Royal Alberta Museum) نیز به عنوان بزرگ‌ترین موزه غرب کانادا شناخته می‌شود که متمرکز بر فرهنگ و طبیعت کانادا فعالیت می‌کند.
  • جزیره الک (Elk Island) نیز یکی از جاذبه‌های اصلی برای سفر به کانادا به حساب می‌آید که در فاصله 30 دقیقه‌ای از شهر ادمونتون واقع شده است. سرزمین‌های آبی این پارک مکان مناسبی برای قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری، به‌ویژه در فصل تابستان هستند.
  • پارک ادمونتون فورت (Fort Edmonton Park)، یکی از موزه‌های روباز در این شهر است. شما به‌راحتی با مشاهده این پارک می‌توانید درک دقیقی از روند توسعه این شهر داشته باشید.
  • باغ وحش ادمونتون والی (Edmonton Valley Zoo) که در سال 1959 فعالیت خود را آغاز کرده، بیشتر از 350 حیوان از 100 گونه مختلف را در خود جا داده است.

فرودگاه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی در شهر ادمونتون

شهر ادمونتون همانند بسیاری دیگر از ایالت‌های کانادا، از سیستم حمل و نقل پیشرفته‌ای برخوردار است. همین امکانات خوب در زمینه وسایل حمل و نقل عمومی نیز باعث شده است که بیشتر مردم، برای رفت و آمدهای روزانه خود از این وسایل و به‌ویژه قطارهای شهری استفاده کنند.

به طور کلی ایستگاه‌های قطار و اتوبوس در استان آلبرتا که شامل شهر ادمونتون نیز می‌شود، در فواصل کوتاهی واقع شده‌اند و همین امر نیز منجر به تسهیل رفت و آمد در اغلب نقاط این استان، شده است.

قطار شهری در استان آلبرتا، در ساعات نخست روز یعنی به صورت متوسط از ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح، شلوغ‌تر از سایر ساعات روز است. بنابراین شما می‌توانید از گزینه‌های جایگزین همچون اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.

جالب است بدانید که در استان آلبرتا و همچنین شهر ادمونتون، برای اشخاصی که به دلیل ناتوانی‌های جسمی امکان استفاده مکرر از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند، خدمات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. این اشخاص می‌توانند در طرح ارائه خدمات حمل و نقل به اشخاص ناتوان ثبت نام نمایند و به مدت ۱۴ روز در سال از این خدمات ویژه آن استفاده کنید.

در ادامه این گزارش درباره هزینه‌های استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز توضیح داده شده است.

اما درباره فرودگاه‌های شهر ادمونتون نیز بهتر است بدانید که 3 فرودگاه اصلی و مهم در این شهر واقع شده است. قطعا فرودگاه بین‌االمللی ادمونتون (Edmonton International Airport)، مهمترین فرودگاه این شهر به شمار می‌رود. همچنین دو فرودگاه  Edmonton/Calmar (Maplelane Farm) Aerodrome و  Edmonton/Cooking Lake Airport، دو فرودگاه دیگر این شهر به شمار می‌روند.

برای بالارفتن درصد موفقیت بعد از مهاجرت، قبل از اقدام به مهاجرت باید برنامه ریزی داشته باشید. در این ویدئو توضیحاتی در رابطه با نحوه برنامه ریزی برای مهاجرت به کانادا به شما داده می شود.

زبان رسمی شهر ادمونتون چیست؟

به طور کلی زبان رسمی شهر ادومنتون، انگلیسی است. در این میان حدود 90 درصد از مردم این شهر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و نزدیک به 7 درصد نیز علاوه بر انگلسیی، به زبان فرانسه نیز با هم ارتباط برقرار می‌کنند. درصد اندکی نیز به زبان‌های غیر و برخی از محله‌های مهاجرنشین اختصاص دارد.

نگاهی به فرهنگ عمومی مردم ادمونتون

به هنگام بررسی فرهنگ عمومی مردم ادمونتون، این نکته را در نظر داشته باشید که این شهر، جزو شهرهای مهم مهاجرپذیر در کانادا محسوب می‌شود و به همین خاطر هم فرهنگ عمومی آن تحت تاثیر فرهنگ مردمی است که از کشورهای مختلف جهان، گرد هم آمده‌اند.

البته این موضوع در اغلب شهرها و استان‌های کشور کانادا وجود دارد و در برخی از شهرها همانند ادمونتون، نماد بیشتری پیدا می‌کنند.

ادمونتون یک شهر متنوع از لحاظ فرهنگی است و برگزاری انواع و اقسام جشن‌ها و فستیوال‌هایی که بیشتر رنگ و بوی فرهنگی و هنری دارند، نشان از همین موضوع دارد. شما با زندگی در این شهر در واقع می‌توانید با فرهنگ‌های کشورهای مختلف جهان آشنا شوید و با مردم آنها نیز ارتباط برقرار کنید.

همین تنوع فرهنگی و مهاجرپذیر بودن باعث شده است تا شهر ادمونتون برای مهاجرین تازه وارد، شرایط مطلوبی را فراهم کند. البته که شاید در ماه‌ها نخست نیاز به زمان برای آشنایی با سبک زندگی و فرهنگ مردم این شهر دارید، اما به مرور زمان شرایط برای شما بهتر خواهد شد.

نگاهی به فرهنگ غذایی شهر ادمونتن

فرهنگ غذایی شهر ادمونتون برگرفته شده از طبیعتی است که در این شهر وجود دارد. پیشتر تنیز به این مورد اشاره کردیم که شهر ادمونتون از منابع طبیعی زیادی برخوردار است و همین موضوع نیز باعث شده که سبزیجات در غذاهای این شهر نقش مهمی را ایفا کنددر اکثر غذهای این منطقه، سبزیجات و گوشت نقش اصلی و بسیار مهمی را بازی می‌کند.

تابر کرن، البرتا بیف، گرین انین کیک و پافد وییت اسکوار از غذاهای خوشمزه‌ و معروفی هستند که به طور کلی در استان آلبرتا و شهر ادمونتون، می‌توانید از خوردن آنها لذت ببرید.

بررسی کیفیت زندگی در شهر ادمونتون

در نظر داشته باشید که برای ارزیابی کیفیت زندگی در هر شهری، شاخص‌هایی همچون قدرت خرید، امنیت، خدمات درمانی، آب و هوا، هزینه زندگی، قدرت خرید ملک، ترافیک و آلودگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بر همین اساس نیز در این گزارش شاخص‌های کیفیت زندگی در در شهر ادمونتون، مرکز استان آلبرتا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

شهر ادمونتون بعد از شهر کلگری، دومین شهر مهم استان آلبرتا محسوب می‌شود و جزو شهرهای خوب و باکیفیت کانادا نیز به شمار می‌رود. خوب است بدانید که بر اساس آخرین ارزیابی‌های انجام‌شده در سال 2022، شهر ادمونتون در میان شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی رتبه 70 را به دست آورده است.

شما در نمودار پیشرو می‌توانید جایگاه شهر ادمونتون در میان برخی از باکیفیت‌ترین شهرها جهان را مشاهده کنید:

جایگاه شهر ادمونتون در میان برخی از باکیفیت‌ترین شهرهای جهان

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، شهر ادمونتون در استان آلبرتا از نظر کیفیت زندگی در رتبه بالایی در جهان قرار دارند. بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت جهانی و معتبر نومبئو، رالی در آمریکا رتبه نخست را در میان شهرهای جهان و شهر ادمونتون رتبه 70 را دارد. اطلاعات نمودار به خوبی نشان می‌دهد که ادمونتون تفاوت چندانی با شهر رالی یا سایر سایر شهرهایی که در رتبه‌های بالاتری قرار گرفته‌اند، ندارد.

در ادامه می‌توانید وضعیت شاخص‌های کیفیت زندگی در شهر ادمونتون را مشاهده کنید:

شاخص‌های کیفیت زندگی در شهر ادمونتون

نگاهی به هزینه‌های زندگی در شهر ادمونتون

یکی دیگر از مسائلی که برای مهاجرت به شهر ادمونتون باید در نظر داشت، هزینه‌های زندگی در این شهر است. برای آشنایی بیشتر با هزینه‌های زندگی در ادمونتون به جزئیات هزینه‌های زندگی در این شهر که مرکز استان آلبرتا نیز به شمار می‌رود، پرداخته‌ایم.

به طور کلی بهتر است بدانید که هزینه‌ زندگ یک فرد مجرد در شهر ادمونتون بدون در نظر گرفتن اجاره خانه، حدود 997 دلار کانادا برآورد شده است. همچنین هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره در این شهر بدون اجاره خانه، 1،543 دلار ارزیابی شده است.

هزینه رستوارن در شهر ادمونتون

دلار نوع خدمت یا کالا
15-40 یک وعده غذا، رستوران ارزان قیمت
11-13 یک وعده غذای فست فود همانند مک‌دونالد
3-7 قهوه (کاپوچینو)
2-3.50 یک قوطی نوشابه
2-4 یک بطری آب معدنی

هزینه خرید روزانه در شهر ادمونتون

دلار نوع خدمت یا کالا
1.32-5.47 یک لیتر شیر
1.69-5.55 یک عدد نان (500 گرم)
2-6 برنج (یک کیلوگرم)
2.50-4.60 تخم‌مرغ (12 عدد)
6.61-23 فیله مرغ (یک کیلوگرم)
8.75-28 گوشت گوساله (یک کیلوگرم)
2.18-6.6 یک کیلوگرم سیب
1.50-3.3 یک کیلوگرم موز
1.32-4.41 یک کیلوگرم سیب‎‌زمینی
1-4.34 یک کیلوگرم پیاز

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر ادمونتون

دلار نوع خدمت یا کالا
3-4 بلیت یک‌طرفه (درون شهری)
82-120 یک ماه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
3.50-5.95 تاکسی، یک کیلومتر
1.50-1.79 بنزین (یک لیتر)

هزینه تسهیلات عمومی در شهر ادمونتون

دلار نوع خدمت یا کالا
150-400 اولیه (آب، برق، گرمایش، سرمایش و …)، برای یک آپارتمان 85 متری
0.10-0.60 یک دقیقه هزینه تلفن همراه، تعرفه معمولی
50-100 اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، نامحدود، کابل/ ADSL)

هزینه ورزش و تفریح در شهر ادمونتون

دلار نوع خدمت یا کالا
30-125 باشگاه، یک نفر، ماهیانه
0-40 زمین تنیس، اجاره، یک ساعت، آخر هفته
14-20 بلیت سینما، یک نفر، اکران بین‌المللی

هزینه نگهداری از کودک در شهر ادمونتون

دلار نوع خدمت یا کالا
700-1400 پیش‌دبستانی، مهدکودک، ماهانه، برای یک نفر
10.350 مدرسه ابتدای، بین‌المللی، سالانه، برای یک نفر

هزینه خرید لباس در شهر ادمونتون

دلار نوع خدمت یا کالا
40-118 شلوار جین، برند
25-80 لباس تابستانه، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای
75-150 یک جفت کفش ورزشی، با کیفیت متوسط
75-300 یک جفت کفش مردانه چرم

هزینه اجاره خانه در شهر ادمونتون

دلار نوع خدمت یا کالا
1100-1400 آپارتمان، یک خوابه، مرکز شهر
875-1200 آپارتمان، یک خوابه، بیرون از شهر
1700-2500 آپارتمان، سه خوابه، مرکز شهر
1399-1900 آپارتمان، سه خوابه، بیرون از شهر

میانگین هزینه خرید خانه در شهر ادمونتون

دلار نوع خدمت یا کالا
2968 هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر
2484 هر متر مربع آپارتمان در بیرون شهر

حقوق و وام در شهر ادمونتون

دلار نوع خدمت یا کالا
4750 میانگین حقوق ماهیانه (بعد از کسر مالیات)
2-8.75 نرخ درصد سود سپرده گذاری (٪)، سالانه، برای سپرده گذاری ۲۰ ساله

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر ادمونتون

هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اددمونتون به صورت میانگین 1100 تا 1400 دلار و هزینه اجاره خانه‌ای مشابه در خارج از شهر، به صورت میانگین 875 تا 1200 دلار هزینه دارد.

اما اگر به دنبال اجاره خانه‌ای بزرگ‌تر هستید، بهتر است بدانید که براساس ارزیابی‌های انجام شده، میانگین اجاره یک خانه سه خوابه در مرکز شهر ادمونتون حدود 1700 تا 2500 دلار و هزینه همین خانه در خارج از شهر، تقریبا 1400 تا 1900 دلار است.

از سوی دیگر اما میانگین هزینه خرید خانه در شهر ادمونتون، برای هر متر آپارتمان در مرکز شهر، 2968 دلار و برای متر مربع آپارتمان در بیرون از شهر، حدود 2484 دلار، برآورد شده است.

 درباره مراحل و شرایط خرید خانه در کشور کانادا بیشتر بدانید

اقتصاد شهر ادمونتون چگونه است؟

وضعیت اقتصادی شهر ادمونتون در سال‌های اخیر، وضعیت بهتر و مطلوب‌تری پیدا کرده است.  ادومنتون توانسته از تمام ظرفیت‌های خود در حوزه صنعت و تجارت بهره بگیرد تا رونق اقتصادی خود را بهتر کند. جالب است بدانید که ادمونتون از جمله شهرهایی است که آزادی اقتصادی در آن وجود دارد و همین امر نیز سبب شده است که بستر خوبی برای سرمایه‌گذاران اقتصادی باشد.

به طور کلی سه صنعت اصلی نفت، کشاورزی و توریسم، نقش بسیار مهمی در اقتصاد شهر ادمونتون بازی می‌کنند. تمرکز بر همین سه حوزه باعث پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه اقتصادی این شهر شده است و به تبع این پیشرفت به افزایش سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی منجر شده است.

اما درباره شرایط کار در این شهر می‌توانید بخش‌های بعدی این مقاله را مطالعه کنید.

شرایط کلی کار در شهر ادمونتون

پیدا کردن شغل قطعا یکی از مهمترین دغدغه‌های افرادی است که تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند. شما پیش از اقدام، باید حتما در نظر داشته باشید که به دنبال چه شغلی هستید، شغل مورد نظر شما چقدر در شهر مقصد مورد استقبال و اساسا درآمد آن چقدر است.

البته که پاسخ به این پرسش‌ها به صورت دقیق ممکن نیست، چراکه برای رسیدن به پاسخ درست حتما باید رزومه و شرایط شما مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد و سپس بر اساس آن موقعیت‌های شغلی مناسب به شما معرفی شود. شما در این زمینه می‌توانید فرم ارزیابی رایگان «کاناداپاس» را پر کنید تا کارشناسان ما به صورت دقیق رزومه شما را مورد بررسی قرار بدهند.

اما به صورت کلی این نکته را در نظر داشته باشید که شهر ادمونتون به عنوان یکی از مهمترین شهرهای استان آلبرتا، مهمترین مشاغل را نیز در خود جای داده است. جالب است بدانید که بسیاری از تقاضاها برای کار، در کشور کانادا و به ویژه شهر ادمونتون است. بر همین اساس هم استفاده از برنامه استانی آلبرتا می‌تواند یکی از مسیرهای مناسب برای مهاجرت به کانادا باشد.

شما می‌توانید لیست مشاغل مورد نیاز در شهر ادمونتون را مورد بررسی قرار دهید و  شانس خود برای مهاجرت به کانادا ارزیابی کنید. به طور کلی تقاضا برای 68 حرفه در این استان بسیار زیاد است و به همین دلیل نیروهایی کاری که در این مشاغل فعالیت می‌کنند، شانس بسیار زیادی برای رسیدن به کانادا از این طریق خواهند داشت.

برخی از مهمترین مشاغل شناخته‌شده و پرتقاضا در شهر ادمونتون به شرح زیر است؛ اگر در هر یک از این حرفه‌ها تسلط دارید، زمان آن است که شانس خود را برای رسیدن به کار در شهر ادمونتون را امتحان و بتوانید از این فرصت استفاده کنید:

  • مشاورین و آنالیزورهای سیتم های اطلاعاتی NOC 2171
  • مکانیک خودروهای سنگین NOC 7321
  • نجار NOC 7271
  • آرایشگر NOC 6341
  • طراح گرافیک NOC 5241
  • آشپز NOC 6321
  • استاد دانشگاه NOC 4011
  • مهندس کامپیوتر و طراح NOC 2173
  • بیولوژیست NOC 2121
  • دندانپزشک NOC 3113
  • سونوگرافر NOC 3216
  • بینایی سنج NOC 3121

همچنین شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر با موقعیت‌های شغلی شهر ادمونتون بیشتر آشنا شوید:

نگاهی به شرایط تحصیلی در دانشگاه‌های ادمونتون

آلبرتا یکی از بهترین استان‌های کانادا برای زندگی است و با در نظر گرفتن این نکته که تحصیل یکی از اصلی‌ترین راه‌های ورود به کانادا محسوب می‌شود، افراد می‌توانند تحصیل خود را در این کشور آغاز کنند و در ادامه با چیدا کردن شغل مناسب، مسیر ماندن در این کشور را برای خودشان هموار کنند.

در این میان شهر ادمونتون به عنوان یکی از شهرهای بزرگ کانادا، مقصدی مناسب برای تحصیل به شمار می‌رود. به طور کلی، هریک از این دانشگاه‌ها در جایگاه خود می‌توانند مقصد مناسبی برای تحصیل باشند، اما شما باید بر اساس رزومه تحصیلی خود، دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنید.

  • دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا (U OF A)، یکی از 5 دانشگاه برتر کانادا است که  سال 1908 در شهر ادمونتون، مرکز استان آلبرتا، تاسیس شد. این دانشگاه که در لیست دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد، طبیعتا در کانادا نیز از شهرت زیادی برخوردار است.

در این دانشگاه رشته‌های مختلف هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، مدیریت، ریاضیات، شیمی و علوم کامپیوتر، در مقاطع مختلف تدریس می‌شود.

دانشگاه آلبرتا از نظر سطح کیفیت و آموزش در ارزیابی‌های جهانی از جایگاه خوبی برخوردار است. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این دانشگاه، مقاله دانشگاه آلبرتا در سایت کاناداپاس را مطالعه کنید.

  • موسسه فناوری شمال آلبرتا (Northern Alberta Institute of Technology)

موسسه فناوری شمال آلبرتا ( NAIT )، فعالیت خود را از سال 1962 آغاز کرد. انستیتوی فناوری شمال آلبرتا یک موسسه آموزشی معتبر است که هر ساله در لیست 50 دانشگاه برتر کشور قرار می‌گیرد.

ساختمان اصلی این دانشگاه در مرکز شهر ادمونتون قرار دارد.

  • دانشگاه کنکوردیا ادمونتون (Concordia University of Edmonton)

دانشگاه کنکوردیا ادمونتون یا کالج دانشگاه کنکوردیا آلبرتا ( CUE )، موسسه آموزش عالی خصوصی است که فعالیت خود را از سال 1921 آغاز کرد. ساختمان اصلی این دانشگاه در ادمونتون و در داخل یک پردیس شهری واقع شده است. به طور کلی سال تحصیلی در CUE به 2 ترم تحصیلی تقسیم می‌شود.

  • دانشگاه کینگ (King University)

دانشگاه کینگ یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی خصوصی در کانادا است که فعالیت خود را از سال 1979 آغاز کرد. پذیرش در این دانشگاه، نسبت به سایر دانشگاه‌هایی که پیشتر به آن اشاره شد، آسان‌تر و احتمال قبولی نیز بیشتر است.

نگاهی به شرایط تحصیلی در کالج‌ها و مدارس ادمونتون

علاوه بر دانشگاه‌ها، کالج‌های بسیاری نیز در شهر ادمونتون وجود دارد که امکان تحصیل در دوره‌های آموزشی خاص را فراهم کرده است که در همین راستا به برخی از مهمترین‌های آنها اشاره شده است:

  • بردین
  • کالج رویال آلبرتا
  • نورکوئست
  • روبرتسون
  • کالج بین المللی آلبرتا
  • CDI

همچنین برخی از بهترین مدارسی که دانش‌آموزان برای تحصیل در شهر ادمونتون می‌توانند به آنها مراجعه کنند، به شرح زیر است:

  • دبیرستان آکادمی اولد اسکونا
  • مدرسه مونت پلزنت
  • مدرسه میلوودز کریستین
  • مدرسه وینزر پارک
  • دبیرستان لیلیان اوسبورن
  • مدرسه استنفورد
  • مدرسه میوکومین
  • مدرسه وست بروک

علاوه بر این مدارس، متقاضیان تحصیل در کانادا می‌توانند تحصیل در مدارس شبانه‌روزی ادمونتون را نیز در نظر بگیرند.

مزایای زندگی در شهر ادمونتون

زندگی در شهر ادمونتون کانادا نیز همانند هر شهر دیگری در دنیا، با خوبی‌ها و بدی‌هایی همراه است. هرچند که تمام این مزایا و معایب می‌توانند برای افراد مختلف با سلایق و سبک زندگی‌های گوناگون، یکسان نیست. در این بخش از گزارش برخی از مهمترین مزایای زندگی در شهر ادمونتون را بیان کرده‌ایم که شما با مطالعه آنها، متناسب با شرایط زندگی و علایق شخصی که دارید، دست به انتخاب بزنید.

  • دارای محیط‌های سبز طبیعی و شهری
  • کیفیت زندگی بالا بر اساس آمارهای جهانی
  • دارای اقتصاد پویا
  • مهاجرپذیر
  • تنوع فرهنگی
  • برگزاری فستیوال‌های بسیار در طول سال
  • قیمت مسکن ارزان‌تر نسبت به شهرهایی همچون ونکوور و تورنتو
  • پرداخت درصد مالیات کمتر نسبت به بسیاری دیگر از شهرهای کانادا

نکته پایانی:

یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های کانادا تنوع اقلیمی و فرهنگی در نقاط مختلف این کشور است؛ موضوعی که هم جذاب است و هم از سوی دیگر تصمیم به مهاجرت به این کشور را کمی سخت‌تر می‌کند. شما پیش از هر تصمیم‌گیری باید درباره مقصد مورد نظر خود در کشور کانادا اطلاعات کامل و دقیقی را به دست آوردید و سپس بر اساس این اطلاعات اقدام به تصمیم‌گیری کنید.

در این میان، یکی از شهرهای شناخته شده در کشور کانادا، شهر ادمونتون در استان آلبرتا است که اتفاقا جزو شهرهای مهاجرپذیر کانادا نیز به شمار می‌رود.

ادمونتون به عنوان یکی از مهمترین شهرهای استان آلبرتا، شهری مهاجرپذیر در کانادا است و شهروندان خارجی نسبتا زیادی در این شهر زندگی می‌کنند. با توجه به کیفیت بالای زندگی در ادمونتون، می‌توان انتظار داشت که بسیاری از مهاجران نیز در یک بازه زمانی کوتاه مدت پس از ورود خود به این کشور می‌توانند شرایط مناسبی را برای زندگی خود ایجاد کنند و این یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آید.

در نظر داشته باشید که شما نیز به عنوان یک شهروند خارجی، می‌توانید بهترین کیفیت زندگی را در شهر ادمونتون تجربه کنید؛ اما پیش از مهاجرت به این شهر بهتر است در نظر داشته باشید که چه روشی برای ورود شما بهتر است. برای آگاهی از این موضوع، کافی است با مشاورین ما در تماس باشید.

پرسش های رایج درباره شهر ادمنتون کانادا

به طور کلی زبان رسمی شهر ادومنتون، انگلیسی است. در این میان حدود ۹۰ درصد از مردم این شهر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و نزدیک به ۷ درصد نیز علاوه بر انگلسیی، به زبان فرانسه نیز با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

بازه تغییر دمایی شهر ادمونتون از دمای حدود منفی ۱۲ در ماه ژانویه تا دمای ۱۷ درجه در ماه جولای است. با این حال، امکان دارد در روز‌هایی از زمستان، دمای هوا به زیر ۲۰ درجه برسد و در روز‌هایی از تابستان نیز دمای هوا به بالای ۳۰ درجه برسد.