شهرهای بسیار زیادی در کشور کانادا وجود دارد که امکانات بسیار مناسبی برای تحصیل، کار و به طور کلی زندگی دارند و می‌توانند گزینه مطلوبی برای مهاجرت باشند. در این میا بدون شک، کبک یکی از همین شهرها است که تاکنون نیز مقصد مهاجراتی بسیاری از مردم جهان بوده است.

شهر کبک که مرکز استان کبک و یکی از شناخته‌شده‌ترین شهرهای فرانسوی‌زبان کانادا است که جمعیت مهاجر فراوانی دارد.

  • نام: کبک (Quebec)
  • کشور: کانادا
  • استان: کبک
  • سال تاسیس: 1535
  • جمعیت: بیش از 800 هزار نفر
  • زبان رسمی: فرانسوی

در این گزارش تلاش شده است تا ضمن بررسی شرایط کلی، جغرافیای و آب و هوایی شهر کبک، وضعیت اقتصادی، تحصیلی و فرهنگی این شهر را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم تا اگر قصد سفر یا مهاجرت به این شهر زیبا را دارید، بتوانید با اطلاعات جامعی در این زمینه تصمیم‌گیری کنید.

نگاهی کلی به شهر کبک در کانادا

شهر کبک، مرکز استان کبک است و آخرین سرشماری‌های رسمی نیز نشان می‌دهد که این شهر، هفتیمن شهر بزرگ کانادا از نظر جمعیتی است. البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید که با وجود اینکه کبک، مرکز استان است، اما شهر مونترال اولین شهر مهم استان کبک محسوب می‌شود و سپس کبک در رتبه دوم قرار دارد.

شهر کبک به نوعی یکی از قدیمی‌ترین زیستگاه‌های اروپایی‌ها در آمریکای شمالی محسوب می‌شود و از معدود شهرهای آمریکای شمالی است که دیوارهای قدیمی آن هنوز هم پابرجا مانده است. کبک تلفیق بسیار زیبایی از سنت و مدرنیته در معماری است و یکی از جذاب‌ترین شهرهای کانادا برای اهداف مهاجرتی و توریستی محسوب می‌شود.

به طور کلی، سایر ایالت‌های کانادا اغلب انگلیسی زبان هستند، اما در استان کبک، مردم اغلب به زبان فرانسه صحبت می‌کنند و زبان رسمی نیز فرانسه است. کبک که بزرگ‌ترین ایالت در کانادا محسوب می‌شود، بیش از 8 میلیون جمعیت دارد و حدود 80 درصد از مردم آن نیز مسیحی هستند.

به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین دلایلی که کبک از جمله استان‌های محبوب کانادا برای مهاجران محسوب می‌شود، شرایط آسان‌تر اقامت در این استان نسبت به سایر استان‌های کانادا است.

شما در ادامه می‌توانید وضعیت شهر کبک را از نظر میزان جمعیت، با برخی دیگر از شهرهای پرجمعیت استان کبک، مورد بررسی و مقایسه قرار بدهید. اطلاعات آماری این نمودار از سایت جمعیت کانادا برداشته شده است و شما نیز می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

در مقاله بهترین شهر کانادا برای ایرانیان، با بهترین شهرهای کانادا برای کار، زندگی و تحصیل آشنا می شوید.

جمعیت شهر کبک در مقایسه با شهرهای پرجمعیت استان کبک

همانطور که مشاهده کردید، شهر کبک دومین شهر پرجمعیت استان کبک محسوب می‌شود، اما هفتمین شهر پرجمعیت کشور کانادا است. در ادامه می‌توانید جایگاه شهر کبک را در میان سایر شهرهای پرجمعیت کانادا مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که اطلاعات این نمودار نیز از سایت ماکروترند برگرفته شده است.

5 نکته جذاب درباره شهر کبک!

  • شهر کبک، بعد از مونترال دومین شهر بزرگ استان کبک است.
  • زبان رسمی استان کبک، زبان فرانسوی است، اما شما می‌توانید به زبان انگلیسی نیز با مردم ارتباط برقرار کنید.
  • منطقه تاریخی کبک قدیم از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کانادا است که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
  • بافت قدیمی کبک، مشابه بسیاری از کشورهای اروپایی است و شما می‌توانید حال و هوای اروپا را در این منطقه تجربه کنید.

نگاهی به شرایط آب و هوایی در شهر کبک

برای آن دسته از افرادی که وضعیت جوی برایشان بسیار مهم است، بهتر است قبل از سفر با انجام تحقیقات لازم، بهترین فصل را متناسب با سلیقه خودشان انتخاب کنند و اگر تصمیم به مهاجرت دارند، باید اطلاعات دقیقی درباره وضعیت آب و هوایی شهر مورد نظر داشته باشند.

در همین راستا، بررسی شرایط آب و هوایی در  شهر کبک نیز به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان خود را برای سفر و زندگی در این شهر آماده کرد.

جالب است بدانید که در تابستان‌های کبک، گرمای شدید وجود ندارد و رطوبت هوا نیز قابل لمس است. در زمستان ها نیز هوا به حالت سرمای شدید می رسد و بارش باران و روزهای ابری کاملا رایج است. به طور کلی در طول یک سال، دمای هوا در حدود 15- تا 26 درجه سانتی‌گراد در حال تغییر است و به ندرت پیش می‌آید که شدت سرما به 24- درجه و گرما به 30 درجه سانتی‌گراد برسد.

بررسی شرایط آب و هوایی در کبک

بر اساس آنچه داده‌های هواشناسی در کبک نشان می‌دهد، در صورتی که قصد مسافرت به کبک را دارید، اواخر جون تا اوایل سپتامبر بهترین زمان برای ورود شما به این شهر است. متوسط دمای هوا در کبک نشان می‌دهد که فصل گرما در این شهر در حدود 4 ماه است که از 28 می تا 17 سپتامبر به طول می‌انجامد و معمولا دمای هوا از 19 درجه سانتی‌گراد بیشتر است. جولای گرم‌ترین ماه سال در این شهر است که دمای هوا در این مدت، بین 16 تا 25 درجه سانتی گراد متغیر است.

همچنین سردترین فصل سال نیز در شهر کبک، 4 ماه به طول می‌انجامد که از چهارم دسامبر تا 13 مارچ است. دمای هوا در این شهر معمولا در حالت منفی است. ژانویه در کبک سردترین ماه سال است تا جایی که دمای هوا در آن بین 6- تا 14- درجه سانتی‌گراد در حال تغییر است.

تغییرات دمایی آب و هوا در ماه های مختلف شهر کبک

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر کبک

کبک یکی از شهرهای تاریخی و توریستی کشور کانادا است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. اگر تصمیم دارید به شهر کبک سفر کنید، می‌توانید با جمع‌آوری اطلاعات دقیق درباره مراکز گردشگری این شهر، برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید و اگر شهر کبک، مقصد مهاجرتی شما است، خوب است که با جاذبه‌های گردشگری این استان آشنا شوید و محل زندگی آینده خود را بهتر بشناسید.

  • کبک قدیم یا بافت قدیمی شهر کبک، یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری این شهر محسوب می‌شود. معماری قرن 17 و 18 اروپایی و جلوه آن در کلیسا، میدان اصلی، خیابان‌ها و بسیاری دیگر از آثار به‌جامانده از آن دوره، تجربه دلنشینی را برای شما رقم خواهد زد.
  • دشت‌های آبراهان از جاذبه‌های طبیعی شهر کبک به شمار می‌رود. در این باغ نیز دو برج بزرگ وجود دارد که تاریخچه آنها به اواخر دهه 30 میلادی باز می‌گردد. موزه ونمایشگاه‌ها این باغ موزه از دیگر جاذبه‌های آن برای گردشگران به شمار می‌رود.
  • کلیسای باسیلیکا سنت آنه، که در قرن 17 میلادی تاسیس شده است، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر کبک برای تماشا است. معماری خاص این بنا، آن را از سایر ابنیه موجود در این مکان مجزا کرده است.
  • بندر قدیمی در کبک نیز یکی دیگر از مکان‌هایی است که در سفر خود می توانید به آنجا سر بزنید. این مکان یکی از آثار به جا مانده از قرن 19 میلادی است.
fireworks festival in quebec فستیوال آتش بازی در کبک

فستیوال‌های مهم در شهر کبک

شهر کبک در طول سال میزبان فستیوال‌های زیادی است و همین امر نیز بر جذابیت‌های آن، به‌ویژه برای افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، افزوده است. در این بخش از گزارش،  ه برخی از مهمترین جشن‌ها و فستیوال‌هایی که به صورت سالیانه در شهر کبک برگزار می‌شوند، پرداخته شده است.

  • کارناوال کبک (Quebec Winter Carnival یکی از بزرگترین کارناوال‌های زمستانی جهان را در شهر کبک است. هر ساله، هزاران بازدیدکننده به کارناوال زمستانی کبک می‌روند تا از رژه‌های شبانه، مجسمه‌های برفی، نمایش‌ها و اسکیت لذت ببرند. این فستیوال هر سال، در ماه فوریه برگزار می‌شود.
  • فستیوال سلتیک (Québec City Celtic Festival نیز یکی دیگر از جشن‌های بزرگ در شهر کبک است که جلوه‌گاهی برای نشان دادن فرهنگ فرانسوی، ایرلندی، اسکاتلندی و کلیه جوامع و اقلیت‌ها در کبک است. این مراسم در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.
  • فستیوال فیلم کبک (Québec City Film Festival که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود نیز یکی دیگر از گردهمایی‌های مهم در این شهر است که بیش از 45 هزار بازدیدکننده دارد. ژانرهای مختلف فیلم‌های کوتاه و بلند در این فستیوال شرکت می‌کنند.
  • فستیوال آتش‌بازی (Quebec fireworks festival)، از اواخر جولای تا اواخر آگوست، در کبک برگزار می‌شود. این آتش بازی و نمایش نور در کبک، بیش از 3 میلیون بازدیدکننده دارد.

نگاهی به وسایل حمل و نقل عمومی در شهر کبک

شهر کبک از سیستم حمل و نقل پیشرفته و دردسترسی برخوردار است و این دسترس بودن نیز باعث شده است تا اغلب مردم برای رفت و آمدهای مخصوصا درون‌شهری خود از قطارها و اتوبوس‌های استفاده کنند. از نکات مثبت سیستم حمل و نقل عمومی شهر کبک می‌توان به این نکته اشاره کرد که شما با استفاده از قطارها و اتوبوس‌ها می‌توانید به اکثر نقاط شهر دسترسی داشته باشید.

به یاد داشته باشید که سیستم اتوبوسرانی کبک RTC نام دارد و شما می‌توانید با مراجعه به سایت  www.rtcquebec.ca ، اطلاعات لازم و مورد نظر خود را به دست آورید.

سیستم تاکسی‌رانی نیز در شهر کبک از مهمترین وسایل حمل و نقل عمومی به شمار می‌رود که در مراکز مختلف شهر، امکان دسترسی بالایی دارند.

زبان اصلی شهر کبک چیست؟

برخلاف سایر ایالت‌های کانادا که اغلب انگلیسی زبان هستند، زبان رسمی استان کبک فرانسوی است و مردم اغلب به زبان فرانسه صحبت می‌کنند.

کبک که بزرگ‌ترین ایالت در کانادا محسوب می‌شود که بیش از 8 میلیون جمعیت دارد و حدود 80 درصد از مردم آن نیز مسیحی هستند.

نگاهی به فرهنگ عمومی مردم کبک

فرانسوی بودن استان کبک، حکایت از فرهنگ مشابه مردم این استان به کشور فرانسه دارد. بسیاری مهاجرینی که شهرهای مختلف استان کبک را برای ادامه زندگی انتخاب کرده‌اند، از شباهت رفتاری مردم کبک به فرانسوی‌ها صحبت می‌کنند. البته این شباهت به این معنی نیست که مهاجرین به کبک با رفتار سردی از سوی مردم این ایالت مواجه می‌شوند.

فراموش نکنید که استان کبک شامل شهرهای مونترال، کبک و … بسیار مهاجرپذیر هستند و همین ویژگی نیز باعث شده است تا مردم این استان نیز همانند بسیاری دیگر از ایالت‌های کانادا، میزبانان خوبی برای مهاجرین تازه‌وارد باشند. در واقع تنوع فرهنگ و آداب و رسوم در کبک، شرایط زندگی را برای مهاجرین مساعد کرده است.

همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استان کبک و ویژه شهر کبک، به هنردوستی شهرت دارد و برگزاری برنامه‌های متعدد هنری از کنسرت‌های موسیقی گرفته تا نمایشگاه‌های هنری و انواع و اقسام فستیوال‌ها، نشان از همین موضوع دارد.

نگاهی به فرهنگ غذایی مردم کبک

فرهنگ غذایی استان کبک، تلفیق جذابی از غذاهای فرانسوی و کانادایی است. در واقع می‌توان گفت که فرهنگ غذایی این استان یکی از جذابیت‌های توریستی آن محسوب می‌شود. بنابراین چه قصد سفر و چه قصد اقامت در هر یک از شهرهای استان کبک را دارید، نگران فرهنگ غذایی این منطقه نباشید و مطمئن باشید که از این نظر با مشکلی مواجه نخواهید بود.

همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استان کبک به دلیل مهاجرپذیر بودن، رستوران‌های بین‌المللی بسیاری دارد که حتما منوی غذایی مورد علاقه شما در آنها پیدا خواهد شد و همچنین غذاهای فست فودی را که در این استان نیز از طرفداران زیادی برخوردار است را فراموش نکنید.

همچنین شما در کبک می‌توانید به شیرینی‌ها، دسرها و نان‌های خوشمزه و خوش عطر فرانسوی نیز دسترسی داشته باشید.

نگاهی به کیفیت زندگی در شهر کبک

به صورت کلی، در نظر داشته باشید که برای ارزیابی کیفیت زندگی در هر شهری، شاخص‌هایی همچون قدرت خرید، امنیت، خدمات درمانی، آب و هوا، هزینه زندگی، قدرت خرید ملک، ترافیک و آلودگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بر همین اساس نیز در این گزارش شاخص‌های کیفیت زندگی در در شهر کبک مورد ارزیابی قرار گرفته است.

خوب است بدانید که بر اساس آخرین ارزیابی‌های انجام‌شده در سال 2022، شهر کبک از نظر کیفیت زندگی در میان کشورهای جهان از رتبه بالایی برخوردار است. شهر کبک رتبه 35 را در میان کشورهای جهان دارد و شما می‌توانید در نمودار زیر، وضعیت کیفیت زندگی در شهر کبک را در کنار برخی از شهرهای باکیفیت دنیا، بررسی کنید.

اطلاعات این نمودار به خوبی نشان می‌دهد که تفاوت زیادی میان زندگی در شهری همانند کبک و زندگی در سایر شهرهای باکیفیت دنیا، وجود ندارد. در واقع زندگی در کبک به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین شهرهای کانادا می‌تواند ارمغان‌آور یک زندگی باکیفیت برای شما باشد.

کیفیت زندگی در شهر کبک در مقایسه با شهرهای باکیفیت دنیا

در ادامه می‌توانید، هر یک از شاخص‌های کیفیت زندگی را در شهر کبک، به صورت مجرا مورد بررسی قرار بدهید. بر اساس جدول زیر، قدرت خرید، امنیت و خدمات درمانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و تنها وضعیت آب و هوا و هزینه زندگی در سطح متوسطی است.

به طور کلی، این نکته را در نظر داشته باشید که اصولا در شهرهایی که از کیفیت زندگی بالایی برخوردارند، هزینه زندگی در آنها نیز بسیار بالا است. در واقع آنچه باعث کیفیت زندگی در این شهرها می‌شود، حقوق‌های بالا و متناسبی است که قدرت خرید آنها را در بهترین سطح ممکن قرار می‌دهد.

بررسی شاخص‌های کیفیت زندگی در شهر کبک

بررسی هزینه‌های زندگی در شهر کبک

یکی از مهمترین مسائلی که برای زندگی در شهر کبک باید به آن توجه داشته باشید، هزینه‌های زندگی در این شهر است. افرادی که کبک را به عنوان مقصد مهاجرتی و حتی توریستی خود انتخاب می‌کنند، باید اطلاعات دقیقی درباره با میزان هزینه‌هایی که در این شهر با آن مواجه خواهند شد، داشته باشند.

در همین راستا، در این بخش از گزارش به صورت مجزا و جزئی به هزینه‌های زندگی در شهر کبک پرداخته شده است که شما می‌توانید در جداول پیش‌رو آنها را مطالعه کنید.

هزینه رستوارن در شهر کبک

دلار نوع خدمت یا کالا
11-22.75 یک وعده غذا، رستوران ارزان قیمت
10 یک وعده غذای فست فود همانند مک‌دونالد
3-5.50 قهوه (کاپوچینو)
1-3 یک قوطی نوشابه
1-2 یک بطری آب معدنی

هزینه خرید روزانه در شهر کبک

دلار نوع خدمت یا کالا
1.8- 2.50 یک لیتر شیر
2.55-4 یک عدد نان (500 گرم)
2-6 برنج (یک کیلوگرم)
2.70-4.50 تخم‌مرغ (12 عدد)
6.50-17.61 فیله مرغ (یک کیلوگرم)
13-26.43 گوشت گوساله (یک کیلوگرم)
0.99-5.49 یک کیلوگرم سیب
1.50-3.25 یک کیلوگرم موز
1-5.99 یک کیلوگرم سیب زمینی
1.40-5 یک کیلوگرم پیاز

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر کبک

دلار نوع خدمت یا کالا
3.20-3.50 بلیت یک‌طرفه (درون شهری)
81-89.75 یک ماه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
1.70-3.50 تاکسی، یک کیلومتر
1.80-2.20 بنزین (یک لیتر)

هزینه تسهیلات عمومی در شهر کبک

دلار نوع خدمت یا کالا
57.3- 159.38 اولیه (آب، برق، گرمایش، سرمایش و …)، برای یک آپارتمان 85 متری
0.10- 0.50 یک دقیقه هزینه تلفن همراه، تعرفه معمولی
57-95 اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، نامحدود، کابل/ ADSL)

هزینه ورزش و تفریح در شهر کبک

دلار نوع خدمت یا کالا
20-75 باشگاه، یک نفر، ماهیانه
25-50 زمین تنیس، اجاره، یک ساعت، آخر هفته
12-16 بلیت سینما، یک نفر، اکران بین‌المللی

هزینه نگهداری از کودک در شهر کبک

دلار نوع خدمت یا کالا
655.72-1800 پیش‌دبستانی، مهدکودک، ماهانه، برای یک نفر
6000-12000 مدرسه ابتدای، بین‌المللی، سالانه، برای یک نفر

هزینه خرید لباس در شهر کبک

دلار نوع خدمت یا کالا
40-120 شلوار جین، برند
30-60 لباس تابستانه، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای
90-130 یک جفت کفش ورزشی، با کیفیت متوسط
100-200 یک جفت کفش مردانه چرم

هزینه اجاره خانه در شهر کبک

دلار نوع خدمت یا کالا
800-1400 آپارتمان، یک خوابه، مرکز شهر
600-800 آپارتمان، یک خوابه، بیرون از شهر
1200-2200 آپارتمان، سه خوابه، مرکز شهر
1100-1400 آپارتمان، سه خوابه، بیرون از شهر

میانگین هزینه خرید خانه در شهر کبک

دلار نوع خدمت یا کالا
763-10000 هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر
2000-130000 هر متر مربع آپارتمان در بیرون شهر

حقوق و وام در شهر کبک

دلار نوع خدمت یا کالا
4.478 میانگین حقوق ماهیانه (بعد از کسر مالیات)
4.45 نرخ درصد سود سپرده گذاری (٪)، سالانه، برای سپرده گذاری ۲۰ ساله

حقوق یک ماه در شهر کبک، خرج چه چیزهایی می‌شود؟

اگر تصمیم به مهاجرت دارید، باید نسبت به این موضوع نیز آگاهی داشته باشید که به صورت کلی، سبک زندگی در شهر مورد نظر شما به چه صورت است. بر همین اساس هم میانگین توزیع هزینه‌هایی که از هر شهر و کشوری منتشر می‌شود، می‌تواند به ترسیم تصویر دقیق‌تری از زندگی شما بعد از مهاجرت کمک کند.

در همین راستا، در نمودار پیشرو توزیع هزینه‌ها در شهر کبک را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

توزیع هزینه‌های زندگی در شهر کبک

همانطور که مشاهده کردید، خرید روزانه، اجاره خانه و رستوران، بیشتر خرج‌هایی است که شما در طول یک ماه متحمل خواهید شد.

هزینه زندگی یک فرد مجرد و یک خانواده در شهر کبک

هزینه زندگی یک فرد مجرد در شهر کبک، بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه، به صورت میانگین ماهانه 835 دلار (حدود هزار دلار کانادا) است و هزینه زندگی در این شهر برای یک خانواده چهار نفره، باز هم بدون در نظر گرفتن اجاره خانه،  به صورت میانگین ماهانه حدود 3 هزار دلار (حدود 4 هزار دلار کانادا) است.

به طور کلی، در نظر داشته باشید که کلیه این اعداد و ارقام از سایت‌های معتبر جهانی همچون «نومبئو» برگرفته شده است و در نتیجه قابل اعتماد هستند.

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر کبک

هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر کبک، حدود 800 تا 1400 دلار و هزینه اجاره مشابه همین خانه در خارج از شهر، حدود 600 تا 800 دلار است. همچنین هزینه ماهانه اجاره یک خانه سه خوابه در مرکز شهر کبک، 1200 تا 2200 دلار هزینه دارد و اجاره مشابه همین خانه در خارج از شهر، 1100 تا 1400 دلار است.

اما هزینه خرید خانه در مرکز شهر کبک، هر متر مربع به صورت میانگین، 10 هزار و 763 دلار است و هزینه خرید خانه در خارج از شهر، هر متر مربع، به صورت میانگیت 2 هزار 130 دلار است.

اقتصاد شهر کبک چگونه است؟

به طور کلی از وضعیت اقتصاد شهر کبک، با عنواینی همچون پویا و پررونق یاد می‌شود. طبیعتا این رونق اقتصادی بازار کار خوبی نیز برای شهروندان این شهر فراهم کرده است، اما اگر تصمیم به مهاجرت به شهر کبک را دارید، بهتر است با دقت تمام، کلیه موقعیت‌های شغلی که مناسب با رزومه حرفه‌ای شما است را مورد بررسی قرار دهید و سپس اقدام کنید.

شما می‌توانید برای پیدا کردن شغل مناسب در استان و شهر کبک، با مشاورین و کارشناسان ما در کاناداپاس در ارتباط باشید تا بتوانید به صورت دقیق و درست‌تری در این مسیر قدم بردارید.

اما به صورت کلی در این بخش از گزارش به ظرفیت‌های مهم اقتصادی در شهر کبک پرداخته‌ و سپس به سراغ شرایط کار در این شهر رفته‌ایم.

کبک از نظر صادرات بین‌المللی با کشورهایی همچون آمریکا و فرانسه در وضعیت خوبی قرار دارد. به عنوان مثال استان کبک به دلیل برخورداری از منابع طبیعی بسیار، به یکی از قطب‌های تولید مصنوعات چوبی در کانادا تبدیل شده و در همین حوزه نیز پا به عرصه صادرات نیز گذاشته است. از سوی دیگر در استان کبک نیز مانند سایر ایالت‌های کانادا، کشاورزی نقش بسیار مهمی را در اقتصاد آن ایفا می‌کند.

بررسی شرایط کار در شهر کبک

کبک یکی از شهرهای کانادا است که به نیروی کار بسیار زیادی نیاز دارد و به همین دلیل شرایط کار در این شهر می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. برخی از مشاغل در شهر کبک به عنوان مشاغل مورد نیاز در سال 2022 معرفی شده‌اند که با بررسی آنها می‌توانید متوجه شوید که آیا تخصص شما نیز در این شهر مورد نیاز است یا خیر.

در ادامه برخی از مهمترین مشاغل موجود در لیست مورد نیاز کبک را معرفی خواهیم کرد:

مشاغل مورد نیاز در شهر کبک

در نظر داشته باشید که تمامی مشاغل مورد نیاز در کبک به مشاغل حوزه مدیریتی ختم نمی‌شوند و مشاغل بسیار دیگری وجود دارد که با یا بدون مدرک دانشگاهی نیز می‌توان در آنها به کار مشغول شد.

در همین راستا از دیگر مشاغل مورد نیاز در کبک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متخصصان حوزه منابع انسانی با  NOC 1121
  • متخصصین علوم زمین‌شناسی  NOC 2113
  • بیولوژیست‌ها و علوم مرتبط  NOC 2121
  • مهندسان عمران  NOC 2131
  • مهندسان مکانیک  NOC 2132
  • مهندسان الکترونیک  NOC 2132
  • مهندسان کامپیوتر  NOC 2147
  • بازرسان کشاورزی و ماهیگیری  NOC 2222
  • طراحان صنعتی  NOC 2252
  • پرستاران  NOC 3152
  • سونوگرافر  NOC 3216
  • بینایی‌سنج  NOC 3151
  • روانشناس  NOC 4151
  • کارگر خدمات اجتماعی  NOC 4212
  • گرافیست  NOC 5241
  • تعمیرکار هواپیما و تجهیزات هوایی  NOC 7315

در صورتی که تخصص خود را در لیست فوق مشاهده نکردید، جای نگرانی وجود ندارد چراکه لیست مندرج در رابطه با مشاغل مورد نیاز در کبک بسیار طولانی است و در این مقاله تنها به برخی از آنها اشاره شده است.

میانگین حقوق در کبک چقدر است؟

سطح درآمد در کبک بسیار مناسب است و همانطور که در بخش‌های قبل درباره  شاخص قدرت خرید شهروندان کبک صحبت کردیم، به راحتی می‌توان با پیدا کردن شغل مناسب در این شهر، هزینه‌های مربوط به زندگی را تامین کرد. به طور کلی، میانگین حقوق در شهر کبک، 4.478 دلار است.

اما شما در جدول زیر می‌توان متوسط درآمد برخی از مهمترین مشاغل در شهر کبک را مشاهده کنید:

متوسط درآمد به دلار کانادا شغل
7730 حسابدار
16400 مدیر حسابداری
22700 مدیر مالی
9740 مدیر دفتر
7060 گرافیست
14300 مهندس هوا و فضا
13400 معمار
4100 مکانیک
8750 معلم
9740 مهندس عمران
25300 دندانپزشک
17200 مدیر منابع انسانی

مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های شهر کبک

کبک را می‌توان به عنوان یکی از شهرهای مهم جهان برای تحصیل دانست تا جایی که دانشگاه‌های مهمی در این شهر واقع شده‌اند. سه دانشگاه بزرگ در شهر کبک وجود دارد که دانشجویان خارجی نیز می‌توانند برای ادامه تحصیل خود به آنها مراجعه کنند.

«دانشگاه لاوال» بهترین دانشگاه در شهر کبک است که رتبه 3 بهترین دانشگاه‌های این استان را نیز به دست آورده و در کانادا نیز رتبه 12 را کسب کرده است. «دانشگاه کبک» نیز به عنوان دومین دانشگاه برتر این شهر، رتبه 8 در استان کبک و همچنین رتبه 32 کانادا را در اختیار گرفته است. «مدرسه ملی مدیریت» نیز رتبه 17 کبک و همچنین 76 کانادا را به خود اختصاص داده است که نمی‌توان آن را در دسته دانشگاه‌های سطح بالای کبک و کانادا قرار داد.

همچنین در کبک مدارس شبانه‌روزی زیادی وجود دارد که می‌توان به کمک آنها امکان تحصیل فرزندان در محیطی امن را نیز فراهم آورد. «استنستید کالج» یکی از همین مدارس است که امکان تحصیل در مقطع هفتم تا دوازدهم را به دانش‌آموزان می‌دهد. کلاس‌های این مدرسه نهایتا 13 نفره هستند و هزینه تحصیل در این مدرسه که زبان اصلی آن انگلیسی است، بین 22 تا 71 هزار دلار است.

«بیشاپ کالج» نیز یکی دیگر از مدارس شبانه‌روزی در شهر کبک است که به دانش‌آموزان فرصت تحصیل به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی را می‌دهد. تعداد دانش‌آموزان این مدرسه حدود 287 نفر اعلام شده است و کلاس‌ها نهایتا با 15 دانش‌آموز تشکیل می‌شوند. هزینه تحصیل در این مدرسه نیز در حدود 28 تا 72 هزار دلار است.

همچنین «کالج بورگت» از دیگر مدارس شبانه‌روزی کبک به شمار می‌رود که از مقطع پیش دبستانی تا 12 را شامل می‌شود. زبان تحصیل در این مدرسه فرانسوی است و در حدود 1700 دانش‌آموز در دوره‌های شبانه‌روزی یا روزانه در این مدرسه در حال تحصیل هستند.

آکادمی ستاره شمال و آکادمی کلاس نیز از دیگر مدارس شبانه‌روزی هستند که در کانادا و شهر کبک می توانند امکان تحصیل فرزندان شما را فراهم آوردند. مدارس روزانه بسیار زیاد دیگری نیز در این شهر وجود دارد که بسته به شرایط دانش‌آموزان می توانند موقعیت مهاجرت افراد کمتر از 18 سال به این شهر را فراهم کند.

مزایای زندگی در شهر کبک چیست؟

  • کبک از شرایط آب و هوایی بسیار خوبی برخوردار است و برای آن دسته افرادی که علاقه به طبیعت دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.
  • در بسیاری موارد، در صورت اقدام درست فرآیند سرمایه‌گذاری در استان کبک نسبت به سایر ایالت‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
  • مهاجرپذیر بودن و تنوع فرهنگی، شرایط زندگی را برای مهاجرین تازه وارد آسان کرده است.
  • کبک از سیستم آموزشی پیشرفته‌ای برخوردار است.
  • برخورداری از سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته با دسترسی بالا.
  • شاخص امنیت در شهر کبک بسیار بالا است.

نکته پایانی:

یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های کانادا تنوع اقلیمی و فرهنگی در نقاط مختلف این کشور است؛ موضوعی که هم جذاب است و هم از سوی دیگر تصمیم به مهاجرت به این کشور را کمی سخت‌تر می‌کند. شما پیش از هر تصمیم‌گیری باید درباره مقصد مورد نظر خود در کشور کانادا اطلاعات کامل و دقیقی را به دست آوردید و سپس بر اساس این اطلاعات اقدام به تصمیم‌گیری کنید.

در این میان، یکی از شهرهای شناخته شده در کشور کانادا، شهر کبک در استان کبک است که اتفاقا جزو شهرهای مهاجرپذیر کانادا نیز به شمار می‌رود.

کبک به عنوان یکی از مهمترین شهرهای کشور کانادا، شهری مهاجرپذیر است و شهروندان خارجی نسبتا زیادی در این شهر زندگی می‌کنند. با توجه به کیفیت بالای زندگی در کبک، می‌توان انتظار داشت که بسیاری از مهاجران نیز در یک بازه زمانی کوتاه مدت پس از ورود خود به این کشور می‌توانند شرایط مناسبی را برای زندگی خود ایجاد کنند و این یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آید.

در نظر داشته باشید که شما نیز به عنوان یک شهروند خارجی، می‌توانید بهترین کیفیت زندگی را در شهر کبک تجربه کنید؛ اما پیش از مهاجرت به این شهر بهتر است در نظر داشته باشید که چه روشی برای ورود شما بهتر است. برای آگاهی از این موضوع، کافی است با مشاورین ما در تماس باشید.