کانادا یکی از جذاب ترین کشورهای جهان بوده که مقصد مهاجرتی محبوب بسیاری از افراد نیز است. یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا از طریق کار است. این کشور روش های مهاجرتی متنوعی را برای افراد مهاجر ارائه کرده است. کانادا، این کشور پیشرفته در زمینه های مختلفی نیازمند به نیروهای حرفه ای و متخصص است؛ بخش حمل و نقل نیز یکی از بخش های مهم این کشور است که نیازمند نیروهایی باتجربه و ماهر است.

یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا راننده لیفتراک است. فردی که در این حوزه فعالیت دارد و واجد شرایط نیز است می تواند برای اشتغال و در نهایت درخواست اقامت دائم خود و خانواده خود درخواست دهد. باید به این مورد توجه داشت که سپری کردن این مسیر و همچنین کسب آگاهی کامل در طول مسیر یکی از مهم ترین مواردی است که نباید از آن غافل شد. در این بخش به بررسی‌ این مورد و نکات دقیق آن می پردازیم.

اهمیت دریافت گواهینامه رانندگی لیفتراک در کانادا

اپراتور لیفتراک فردی است که وظیفه حمل بارهای سنگین به کمک ماشین آلات صنعتی پیشرفته را دارد. اصولا این افراد زیر نظر مدیران زنجیره تامین، مدیران انبار و مدیران کارگاهی مشغول به کار می شوند. سازمان ها و ارگان های زیادی برای جابه جایی اجسام سنگین نیازمند رانندگان لیفتراک هستند.

به این نکته توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین موارد، مورد نیاز برای فعالیت در کانادا داشتن گواهینامه های لازم مرتبط با این موضوع است.

بر اساس قوانین اداره ایمنی رانندگان لیفتراک باید قبل از شروع فعالیت گواهینامه های مربوط را دریافت کرده و نحوه استفاده از ابزارآلات مرتبط را بلد باشند. این مورد باعث می شود که عملکرد ناامن این ماشین آلات کاهش یافته و صدمات احتمالی نیز کم شود.

در کشور کانادا شرکت های زیادی وجود دارند که از لیفتراک برای جابه جایی اجسام سنگین و بارها در محل ساخت و ساز، انبار و میادین استفاده می کنند. باتوجه به اینکه ماشین های زیادی وظیفه جابه جا کردن اجسام را دارند ایمنی اهمیت زیادی داشته و این مورد جز مهم ترین و در واقعا اولویت در این کار است.

راننده هایی که در این موضوع آموزش های مرتبط را دیده اند به راحتی می توانند از بروز حوادثی مانند آسیب رسیدن به کارگران، آسیب رسیدن به ماشین و واژگون شدن بار جلوگیری کنند. افرادی که قصد فعالیت در این مورد را دارند، نیازمند گواهینامه هستند تا چگونگی کار با دستگاه را دانسته و بتوانند از خطرات گفته شده جلوگیری کنند. در واقع افرادی که گواهینامه نداشته و نتوانند آن را کسب کنند اجازه فعالیت در این شغل را ندارند.

کلاس های راننده لیفتراک در کانادا

مزایای دریافت گواهینامه لیفتراک

  • توانایی استفاده از تجهیزات به بهترین شکل
  • ثبات شغلی و ارتقا
  • کاهش خطر آسیب دیدگی

به جز مزایای گفته شده، کارفرمایان این اطمینان را پیدا می کنند که:

  • تجهیزات خسارت کم خواهند داشت.
  • محیط کار ایمن است.
  • افزایش بهروری در کار
  • کاهش هزینه های ناشی از تصادف
  • کاهش نرخ بیمه
  • افزایش روحیه کار تیمی
  • کاهش بروز شکایت های قضایی

فردی که موفق به دریافت گواهینامه لیفتراک می شود، آموزش های مورد نیاز برای تعمیرات و بازرسی از تجهیزات را نیز یاد می گیرد که این مورد بر جلوگیری از خرابی لیفتراک نیز موثر است. همچنین این مورد باعث افزایش طول عمر تجهیزات و ماشین آلات نیز می شود. در صورتی که شما یک راننده لیفتراک هستید از قانونی بودن کار خود مطمئن شوید؛ چرا که استفاده غیرقانونی از این وسیله منجر به جریمه های سنگین می شود.

شرکت در دوره های آموزش رانندگی لیفتراک

دوره های ارائه شده برای رانندگی لیفتراک در کانادا دوره های پیچیده ای نیست و در صورتی که زمان مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید با کمی تلاش می توانید در این زمینه موفق شوید. کلاس های مربوط به این کار به صورت تئوری و عملی برگزار می شود و در نهایت با یک آزمون بررسی عملکرد اتمام می یابد. در اتمام دوره در صورتی که موفق شوید آزمون را با نمره قابل قبول سپری کنید؛ مجوزهای لازم برای فعالیت به عنوان راننده لیفتراک را دریافت می کنید. این مجوز اثبات می کند که شما توانایی کار با لیفتراک را دارید.

نکته ای که در این باره وجود دارد این است که گواهینامه دریافتی، اعتبار همیشگی ندارد و نیاز به تمدید دارد. جالب است بدانید که وظیفه آموزش شما و رسیدگی به این کارها بر عهده کارفرما است. در برخی از شرایط ممکن است نیاز شود که دوبار در دوره های آموزشی شرکت کنید؛ پس از این مورد تعجب نکنید و در هر دوره سعی کنید به وقت تمامی موارد را یاد بگیرید.

قوانین مرتبط با لیفتراک در کشور کانادا

در جهت کسب اطمینان از استاندارهای هر شرکت، وزارت کار بازرسی های منظمی را انجام می دهد. هدف اصلی این مورد جلوگیری از حوادث صنعتی و افزایش ایمنی است؛ توجه به این مورد باعث کاهش مرگ و میر می شود.

بر اساس قوانین کار در کانادا، وزارت کار بر وسایل بلندکننده تجهیزات سنگین صنعتی تمرکز زیادی دارد. از این رو وظیفه کنترل و بررسی رانندگان لیفتراک و سرپرستان ان را دارند تا این اطمینان کسب شود که فرد انتخاب شده مهارت کافی در زمینه مورد نظر را دارد.

بازرس های وزرات کار سوابق آموزشی را از کارفرمایان می خواهند تا با دقت بررسی کنند که آیا رانندگان آموزش های لازم را کسب کرده اند یا خیر. در کانادا انجمنی به نام انجمن استاندارهای کانادا وجود دارد که بر اجرای استانداردهای ایمنی نظارت دارد. از این رو استانداردهای B335-15 برای این مورد ارائه شده اند. این قانون برای تکمیل قوانین قبل بوده و رانندگان موظف به اجرای آن هستند‌.

میانه درآمدی رانندگان لیفتراک در کانادا

مراحل دریافت مجوز رانندگی لیفتراک در تورنتو

یکی از جذاب ترین شهرهای کانادا برای ایرانیان تورنتو است که مقصد مهاجرتی محبوبی به خصوص برای نیروی کار نیز است.

مهم است بدانید که کانادا از ۱۳ قلمرو و استان تشکیل شده که هر یک از استان ها قوانینی مخصوص به خود را دارند. از این رو مهم است افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند به جز بررسی شرایط زندگی به بررسی‌ قوانین داخلی هر استان نیز بپردازند. در این بخش به بررسی‌ قوانین دریافت گواهینامه لیفتراک در تورنتو و استان انتاریو می پردازیم.

برای ساده سپری شدن این مورد دولت محلی ۴ مرحله برای آموزش لیفتراک به علاقمندان در نظر گرفته است. در اولین مرحله متقاضی باید مدارک مورد نیاز بر اساس قوانین استان را آماده کند. برای کسب اطلاعات دقیق در این باره شما می توانید با برگزار کننده دوره در منطقه خود تماس بگیرید. در مورد بعد باید در نظر داشته باشید که می خواهید کدام گواهینامه از لیفتراک را دریافت کنید. برای این نکته می توانید با افراد متخصصی که وظیفه آموزش دارند مشورت کنید.

دومین مرحله شرکت در کلاس های درس است.در این مورد شما این فرصت را خواهید داشت که به صورت آنلاین در کلاس ها شرکت کنید؛ این مورد بسیار مناسب افرادی است که هنوز از شغل خود انصراف نداده اند و می خواهند در زمان خود صرفه جویی کنند.

در سومین مرحله افراد باید در آزمون های کتبی شرکت کنند و بتوانند نمره قبولی مورد نیاز را کسب کنند. این آزمون با هدف ارزیابی متقاضیان انجام می شود و برای تکمیل دوره آموزشی حضور در آن نیاز است.

در چهارمین مرحله آموزش می بینید که چگونه با لیفتراک کار کرده و در پایان دوره نیر توسط مربی ارزیابی می شوید؛ این ارزیابی مشخص می کند که صلاحیت دریافت مجوز را دارید یا ندارید

معرفی کلاس های آموزش رانندگی لیفتراک در تورنتو

در تورنتو کلاس های آموزشی زیادی برگزار می شود که با مراجعه یا تماس با این مراکز می توانید از شرایط کلاس ها مطلع شوید؛ برخی از برگزارکنندگان این کلاس ها عبارتند از:

  • کالج سنکا
  • مرکز آموزش رانندگی لیفتراک مگاسیتی
  • مدرسه آموزش رانندگی کامیون تورنتو
  • مرکز آموزش رانندگی دیویس
  • لیفتو
  • مدرسه آموزش رانندگی کامیون و لیفتراک شهر
  • مرکز آموزش رانندگی لیفتراک CN
  • موسسه آموزش تورکان
  • مدرسه آموزش رانندگی کامیون AAA در تورنتو
  • مرکز آموزشی کار ایمن

متوسط درآمد راننده لیفتراک در کانادا

افراد علاقمند به این موضوع می توانند در شرکت های مختلفی فعالیت داشته باشند و این مورد بر درآمد آنها تاثیر مستقیمی دارد.

با این وجود بررسی میزان درآمد و دانستن این مورد یکی از مهم ترین موضوعات و تاثیرگذارترین است؛ همچنین بررسی این مورد کمک می کند تا درک بهتری نسبت به این موضوع داشت. یک راننده لیفتراک در کانادا به طور میانگین می تواند ۳۲۷۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشد، البته میزان درآمد وی می تواند بر اساس موارد مختلفی مانند استان زندگی و تجربه کاری متفاوت باشد؛ این دو عامل می توانند باعث ایجاد تغییر ۱۵۰۰۰ تا ۵۲۰۰۰ دلاری در درآمد سالانه شوند. به طور متوسط رانندگان لیفتراک ۳۵۳۰۰ دلار در سال درآمد دارند و این به معنای آن است که بیشتر از ۵۰ درصد از افراد مشغول در این کار بیشتر از این مقدار درآمد دارند.

جالب است بدانید که بخش عمده ای از افرادی که در این شغل مشغول هستند مدرک دانشگاهی ندارند اما افرادی که موفق به اخذ مدرک دیپلم شده اند به طور متوسط ۴۴.۹۰۰ دلار در سال درآمد دارند که تجربه نیز می تواند باعث شود همچنان این درآمد افزایش یابد.

متوسط درآمد راننده لیفتراک در کانادا بر اساس تجربه کاری به دلار کانادا

همانطور که گفتیم تجربه در مسیر رسیدن به درآمد بیشتر به افراد مشغول در این حوزه به شدت کمک می کند. راننده ای که ۲ سال تجربه کاری دارد افزایش درآمد ۳۴ درصدی را تجربه می کند و در صورتی که وی ۵ سال در همین زمینه فعالیت داشته باشد می تواند افزایش درآمد ۴۸ درصدی را تجربه کند.

دقت داشته باشید که میزان درآمد افراد در هر استان متفاوت است و بر این اساس برای زندگی خود باید برنامه ریزی کنید. جالب است بدانید که بیشترین درآمد برای این گروه شغلی مربوط به استان انتاریو است؛ در این استان افراد به طور متوسط ۳۹۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند.‌

در استان های دیگر مانند کبک و آلبرتا نیز درآمد مناسبی برای این گروه شغلی در نظر گرفته شده است و افراد تقریبا ۳۷۰۰۰ دلار درآمد سالانه از این کار دارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این درآمد برای هزینه های یک خانواده مناسب نیست و فردی که قصد فعالیت در این شغل را دارد باید شغل دیگری را برای عضوی دیگر از خانواده در نظر بگیرد.

کلام نهایی

شرایط کار در کانادا بسیار مناسب است و نیروی کار در حرفه های مختلف به درآمد کافی دسترسی دارد. شرایط بیمه کاری نیز در این کشور به گونه ای است که کارفرما را موظف می کند تا نیروی کار خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد و در این صورت، شهروندان خارجی نیز می توانند از مزایای آن بهره ببرند. با این حال، مسیر رسیدن به کار در کشور کانادا برای نیروی متقاضی کار در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افراد باید در نظر داشته باشند که مسیرهای قانونی فراوانی برای رسیدن به کار در این کشور طراحی شده است و به همین دلیل کسب اطلاع از چگونگی ورود به کانادا به عنوان نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورتی که به دنبال کسب آگاهی دقیق در این رابطه هستید، بهتر است از مشورت بامشاور رسمی و وکیل مهاجرت به کانادا RCIC چشم پوشی نکنید و مسیر مهاجرت خود به این کشور را هموار سازید.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

پرسش های رایج درباره راننده لیفتراک در کانادا

کاهش خطر آسیب دیدگی، توانایی استفاده از وسایل به بهترین شکل و کمک به ثبات شغلی و در نتیجه ارتقاء احتمالی.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link