نوا اسکوشیا یکی از کوچک‌ترین استان های کشور کانادا است و از نظر جمعیتی نیز کمتر از یک میلیون شهروند را در خود جای داده است. قرار گیری استان نوا اسکوشیا در طرح پایلوت آتلانتیک به‌خوبی نشان می دهد که این استان از جایگاه بسیار مناسبی در برنامه‌های توسعه آینده کانادا برخوردار است و آینده بسیاری روشنی را در پیش رو دارد.

فراموش نکنید که نوا اسکوشیا به عنوان یکی از استان‌های شرقی کانادا که عضور برنامه آتلانتیک است، می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت به کانادا به‌ویژه از طریق کار باشد.

  • نام: نوا اسکوشیا (دNova Scotia)
  • نام کشور: کانادا
  • مرکز استان: هلیفکس
  • زبان رسمی: انگلیسی
  • جمعیت: بیش از یک میلیون نفر (2022)

در صورتی که تمایل به زندگی در این استان را دارید، یا قصد دارید با شرایط کلی زندگی در نوا اسکوشیا و ابعاد اقتصادی، فرهنگی و جغرافیایی آن آشنا شوید، خواندن این گزارش می‌تواند به شما کمک کند. همچنین در نظر داشته باشید که شما برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر  درباره پیدا کردن فرصت‌های شغلی مناسب و راه‌های مهاجرتی قانونی مناسب با روزمه خود می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما در کاناداپاس در ارتباط باشید.

نگاهی کلی به استان نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا، از استان‌هاب کوچک کشور کانادا از نظر وسعت جغرافیایی و تنها استان پرنس ادوارد است که از مساحت کمتری نسبت به این استان برخوردار است. نوا اسکوشیا مساحتی بالغ  بر 55 هزار کیلومتر مربع دارد و 4.2 درصد از این استان را نیز سطح آبی تشکیل داده است. این استان همچنین 0.6 درصدر از مساحت کانادا را تشکیل داده است. تصور کنید که مساحت این استان تقریبا نصف مساحت استان اصفهان در ایران است. در نظر داشته باشید که شهر هلیفکس، بزرگ‌ترین شهر و همچنین مرکز سیاسی استان نوا اسکوشیا محسوب می‌شود.

جمعیت یک استان و تحولات جمعیتی آن می‌تواند نشان دهد که این منطقه جغرافیایی مهاجرپذیر است. بر اساس سرشماری رسمی که سال 2016 در کل کانادا انجام شد، جمعیت استان نوا اسکوشیا در آن سال، 923 و 598 نفر اعلام شد. تخمین های جمعیتی در سال 2020 نیز نشان می دهد که جمعیت این استان با اندکی افزایش به حدود 979 هزار نفر در رسید و در بهار سال 2022 به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

در نمودار زیر می توان تحولات جمعیتی در استان نوا اسکوشیا را مشاهده کرد:

نمودار تحولات جمعیتی در استان نوا اسکوشیا

نمودار فوق نشان میدهد که جمعیت نوا اسکوشیا با شیب تندی تا تاستان 2020 افزایش پیدا کرده تا اینکه در سال 2022، به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

برای درک بهتر تحولات جمعیتی در نوا اسکوشیا، می‌توانیم جمعیت شهرهای مختلف این استان را مورد بررسی قرار دهیم. شهر هلیفکس بزرگ‌ترین شهر نوا اسکوشیا است و در لیست بهترین شهر کانادا برای ایرانیان قرار دارد. همچنین جمعیت آن در فاصله سال‌های 2011 تا 2016، 3.8 درصد افزایش داشته است.

شهر کوچک پورت ویلیامز در این استان نیز بیشترین نرخ رشد جمعیتی را داشته است و با 16.4 درصد افزایش از 962 نفر به 1120 نفر رسیده است. همچنین شهر اسپرینگ هیل بالاترین نرخ کاهش جمعیت در این استان را داشته است. جمعیت این شهر از 2978 نفر به 2743 نفر رسیده و با 7.9  درصد کاهش جمعیت همراه بوده است.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر دباره جمعیت شهرهای استان نوا اسکوشیا، جدول زیر را مطالعه کنید:

جدول زیر، تحولات جمعیتی در شهرهای مختلف نوا اسکوشیا را نشان می دهد.

اما شرایط مهاجرین و تعداد آنها در استان نوا اسکوشیا نیز حکایت جالبی دارد که می‌توانید در جدول پیش‌رو مشاهده کنید:

مرد زن جمعیت شهروندان
425.340 453.070 878.415 شهروندان کانادایی
81.575 77.870 159.440 شهروندان کانادایی زیر 18 سال
343.770 375.200 718.970 شهروندان کانادایی بالای 18 سال
15.395 14.535 29.930 افرادی که شهروند کانادا نیستند

اما تعداد مهاجرین در استان نوا اسکوشیا بر اساس محل تولد به شرح زیر است. توجه داشته باشید که در این جدول تنها به مهاجرین برخی از کشورها پرداخته شده است و شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به ساعت جمعیت جهانی، مراجعه کنید.

10.610 آمریکایی‌ها
22.110 اروپایی‌ها
11.275 انگلیسی‌ها
2.830 چینی‌ها
970 ایرانی‌ها

نگاهی به شرایط آب و هوایی استان نوا اسکوشیا

در حالی که بسیاری از شهرها و استان‌های کانادا در فصل زمستان، سرمای طاقت‌فرسایی را پشت سر می‌گذارند، نوا اشکوشیا از شرایط آب و هوایی بسیار معتدل‌تری برخوردار است. قرار گرفتن در یک منطقه اقیانوسی سبب شده است تا دمای هوای این استان در زمستان‌ها، گرم‌تر و در تابستان‌ها متعادل‌تر باشد.

به طور متوسط سردترین دمای هوا در این استان را می‌توان در ماه‌های ژانویه و فوریه تجربه کرد؛ به‌طوری که متوسط دمای هوا در شب‌ها به 7- درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در ماه جولای و آگوست نیز دمای هوا به بیشترین حد خود می‌رسد و در این بازه زمانی متوسط دمای هوا در روزها، به حدود 23 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

در نمودار زیر می توان تحولات دمای هوا و اختلاف آن در شب و روز را مشاهده کرد.

به صورت کلی، دمای هوا در نوا اسکوشیا پس از ماه فوریه، به مرور افزایش می‌یابد و با شروع ماه آگوست نیز از دمای هوا کاسته می‌شود. در نمودار زیر می‌توان تحولات دمای هوا و اختلاف آن در شب و روز را مشاهده کرد:

Dec Nov Oct Sep Aug Jul Jun May Apr Mar Feb Jan
3 8 13 19 23 23 19 14 8 4 0 0 MAX
-5 1 6 11 15 14 11 5 1 -4 -8 -9 MIN

زبان رسمی استان نوا اسکوشیا چیست؟

زبان رسمی استان نوا اسکوشیا، انگلیسی است و بیشتر افرادی که در این استان زندگی می‌کنند، زبان انگلیسی  را زبان اول خود، عنوان می‌کنند. بر اساس برخی از آمارهای منتشر شده، حدود ۸۳۶ هزار نفر یعنی حدود 92 درصد از جمعیت نوا‌اسکوشیا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

اما از میان حدود 8 درصد باقی مانده، زبان فرانسه، بعد از انگلیسی، دومین رتبه را به خود اختصاص داده است و حدود 4 درصد از مردم این استان به زبان فرانسوی صبحت می‌کنند.

زبان چینی، آلمانی، هلندی، اسپانیایی و فارسی از دیگر زبان‌هایی است که در میان گروه اقلیتی از مهاجران، رواج دارد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان نوا اسکوشیا

در شهرهای مختلف استان نوا اکوشیا، آثار بسیار دیدنی و جذابی وجود دارد که می‌تواند خاطره‌ای دلپذیر از سفر به کانادا را ایجاد کند. البته که اگر تصمیم به زندگی در این استان زیبا را هم دارید، بهتر است با مهمترین نقاط گردشگری آن نیز آشنا شوید تا بتوانید به‌خوبی از اوقات آزادتتان استفاده کنید.

یکی از جاذبه‌های گردشگری استان نوا اسکوشیا، مجموعه باغهای آناپولیس است که مساحتی بالغ بر 34 هزار متر مربعی دارد. این باغ که مجموعه‌ای از سال‌های تجربه باغبانی در نوا اسکوشیا است، با گل های رز زیبا مزین شده است و یک خانه تاریخی قدیمی نیز در آن وجود دارد که از جاذبه‌های اصلی این باغ بزرگ، محسوب می‌شود.

همچنین با توجه به این مرزهای ساحلی نوا اسکوشیا، شما به‌راحتی می‌توانید در این استان از تفریحات آبی لذت ببرید. این تفریحات گستره از کایاک سواری را شامل می‌شود تا تماشای وال‌ها.

مسیر اسکای لاین تریل نیز یکی دیگر از جاذبه‌های ساحلی این استان و از مناطق دیدنی کانادا است. این مسیر که 11 کیلومتر طول دارد، برای پیاده‌روی و طبیعت گردی است. حیوانات بومی، منظره‌ای سرسبز و خط ساحلی در کنار هم چشم‌اندازی زیبا و تجربه ای خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

موزه آبی آتلانتیک نیز از جاذبه‌های معروف این استان به شمار می‌رود. در این موزه که قدیمی‌ترین موزه آبی کشور کاناداست، می‌توانید از قایق‌ها، قایق‌های دست‌ساز کوچک، کشتی‌های کروز و کشتی‌های استفاده شده توسط نیروی دریایی کانادا، بازدید کنید.

قلعه لوئیزبورگ نیز از مراکز مهم گردشگری استان نوا اسکوشیا است که با بازدید از آن می‌توانید قرن 17 کانادا را تجربه کنید.  در قرن هجدهم میلادی این قلعه یکی از شلوغ‌ترین مراکز شهری بود و به عنوان مرکز تجارت شناخته می‌شد.

از دیگر مناظر دیدنی نوا اسکوشیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک پوینت پیلزنت
  • بازار سنتی ویل فارمر
  • پارک آپر کلمنتس
  • مسیر کابوت تریل
  • مرکز تاریخ الکساندر گراهام بل
  • دهکده هایلند
پارک پوینت پلزنت

فستیوال‌ها و جشن‌های مهم استان نوا اسکوشیا را بشناسید

به طور کلی، می‌توان از کانادا به عنوان کشوری با جاذبه‌های گردشگری متنوع و از همه مهم‌تر مکانی برای برگزاری فستیوال‌ها یاد کرد. افرادی که کانادا را به عنوان مقصد توریستی خود انتخاب می‌کنند و علاقه دارند که در فستیوال‌های مهم این کشور شرکت کنند، باید برنامه‌ریزی دقیق و آگاهی کافی در رابطه با زمان و مکان برگزاری فستیوال های مختلف داشته باشند تا بتوانند بدون مشکل، در طول دوره سفر خود در این کشور، از حضور در فستیوال‌های مختلف لذت ببرند.

در همین راستا، در این بخش از گزارش به برخی از معروف‌ترین فستیوال‌هایی که در استان نوا اسکوشیا برگزار می‌شود، پرداخته شده است:

  • فستیوال باسکر (Halifax Busker Festival) یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های نوااسکوشیا است که با هنزنمایی شعبده‌بازان، آکروبات‌بازها و گروه‌های سیرک و همچنین بخ همراه آتش بازی در شهر هلیفکس برگزار می‌شود. این فستیوال شش روز طول می‌کشد و در ماه‌های آگوست تا جولای برگزار می‌شود.

 

  • یکی از پرطرفدارترین فستیوال‌های نوااسکوشیا برای طرفداران غذا است. فستیوال ریپ فست (Harbourside Ribfest) که در آن برای حمایت از آشپزها و خیریه‌ها، مردم گرد هم جمع می‌شوند و بیشتر غذاهای گوشیتی سرو می‌کنند. کباب دنده، استیک و سایر غذاهای گریل شده از غذاهای پرطرفدار این فستیوال است.

 

  • فستیوال موسیقی فولکلور استن راجرز هرسال در منطقه ساحلی کانسو برگزار می‌شود. این فستیوال موسیقی در یکی از ماه‌های تابستان برگزار می‌شود.

 

  • فستیوال جاز نیز در ماه جولای در شهر هلفیکس برگزار می‌شود. در این فستیوال انواع کنسرت‌های جاز برگزار می‌شود.
دانشگاه های استان نوااسکوشیا

نگاهی به سیستم حمل و نقل عمومی استان نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا همانند بسیاری دیگر از ایالت‌های کانادا، از سیستم حمل و نقل پیشرفته‌ای برخوردار است. همین امکانات خوب در زمینه وسایل حمل و نقل عمومی نیز باعث شده است که بیشتر مردم، برای رفت و آمدهای روزانه خود از این وسایل و به‌ویژه قطارهای شهری استفاده کنند.

مترو یا قطار شهری یکی از وسایل اصلی حمل و نقل در کانادا و این استان محسوب می‌شود. اما به طور کلی این نکته را در نظر داشته باشید که سیستم حمل و نقل عمومی در کانادا، تمهیدات ویژه‌ای را برای افراد دارای ناتوانی جسمی در نظر دارد. بر همین اساس هم این گروه از افراد در استان نوا اسکوشیا که ممکن است نتوانند از قطارهای شهری برای رفت و آمد روزانه استفاده کنند، می‌توانند اتوبوس‌های تندروی اکسس ای را جایگزین کنند.

به یاد داشته باشید که به دلیل موقعیت جغرافیایی استان نوا اسکوشیا، قطارهای بیرون‌ شهری نیز به بسیاری از ایالت‌ها و شهرها کانادا، پرطرفدار است. یکی از دلایل مهم این موضوع، سیستم حمل نقل دردسترس و پیشرفته در این استان است.

همچنین، فرودگاه بین‌المللی هلیفکس استنفیلد، مهمترین فرودگاه منطقه آتلانتیک کانادا بهش مار می‌رود. از این فرودگاه می‌توانید به همه ایالت‌های کانادا و اکثر کشورهای جهان سفر کنید.

نگاهی به فرهنگ عمومی مردم نوا اسکوشیا

منطقه نوا اسکوشیا، از مناطقی بود که در قرن 15 مورد توجه بسیاری از اروپایی‌هایی قرار گرفت که به صورت کلی به این منطقه مهاجرت کردند. به همین خاطر است که بسیاری از شهروندان اصیل این منطقه، پیشینه‌ای اروپایی و بیشتر فرانسوی دارند.

اما به صورت کلی، این استان به دلیل وجود فرهنگ‌های انگلیسی، فرانسوی، اسکاتلندی، ایرلندی و آسیایی در چند سال اخیر تبدیل به یکی از چند-فرهنگی‌ترین مناطق کانادا شده‌ است. البته به صورت کلی بیشتر مناطق کشور کانادا به دلیل سیاست‌های مهاجرپذیری، دارای فرهنگی چند بعدی یا بهتر است بگویی تنوع فرهنگی هستند.

طبیعتا ایالت نوا‌اسکوشیا نیز از این موضوع مستثنی نبوده است و همانطور که نیز پیشتر به این موضوع اشاره کردیم، بسیاری از افرادی که هم اکنون در این استان سکونت دارند، مهاجر هستند و اصالتاً اهل کشور کانادا نیستند.

همین امر نیز منجر به این شده است که رفتار مردم با مهاجرین بسیار مناسب و بدون تبعیض باشد. از سوی دیگر به صورت کلی سیاست‌های فرهنگی و مردم کانادا نیز به این صورت است که تلاش دارد تا به فرهنگ‌های جدیدی که به واسطه مهاجرین وارد این کشور می‌شود نه تنها احترام بگذارد، بلکه مسیر آشنایی بیشتر با ریشه‌های فرهنگی کشورهای دیگر را نیز فراهم کند.

نگاهی به سیستم سیاسی استان نوا اسکوشیا

همانطور که می‌دانید نظام سیاسی کانادا در هر یک از ایالت‌های این کشور، سیاست‌های مخصوص به خودش را دارد و بر اساس یک سیستم سیاسی منحصر به خودش، اداره می‌شود. بر همین اساس خوب است بدانید که نظام سیاسی نوا‌ اسکوشیا، دموکراسی پارلمانی است که یک فرماندار و ۵۱ نماینده دارد. همچنین استان نوا ‌اسکوشیا طرفدار حزب لیبرال و حزب نئو-دموکرات است.

همچنین جالب توجه است که اولین مجمع عمومی استان نوا ‌اسکوشیا در سال ۱۷۵۸ تشکیل شد و تا امروز، به فعالیت خود در سایه استقلال کانادا ادامه داده است.

چرا استان نوا اسکوشیا برای مهاجرت خوب است؟

درست است که استان نوا اسکوشیا، از نظر مساحت کوچک است، اما از استان‌های مهم کشور کانادا محسوب می‌شود. این استان، به ویژه در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین مقاصد مهاجرتی مردم دنیا و به‌ویژه ایرانی‌های تبدیل شده است.

بر همین اساس، در این بخش از گزارش، به برخی از مهمترین مزایای زندگی در استان نوا اسکوشیا پرداخته شده است. در نظر داشته باشید که هر کدام از این موارد متناسب با سلیقه شما می‌تواند از اهمیت بیشتر و کمتری برخوردار باشد.

 

فضای سبز طبیعی و سواحل تفریحی متعدد بدون شلوغی شهرهای مدرن و آرام
ترافیک کم امکان خرید مسکن به دلیل قیمت‌های معقول
دارای مراکز تفریحی متعدد ——

برای اینکه درصد موفقیت بعد از مهاجرت بالا برود، قبل از اقدام به مهاجرت باید برنامه ریزی کنیم. در این ویدئو از مجموعه حقوقی و مهاجرتی کانادا پاس، آقای مهیار حلاج پور وکیل مهاجرت به کانادا توضیحاتی به شما داده می شود.

بررسی کیفیت زندگی در استان نوا اسکوشیا

در نظر داشته باشید که برای ارزیابی کیفیت زندگی در هر شهری، شاخص‌هایی همچون قدرت خرید، امنیت، خدمات درمانی، آب و هوا، هزینه زندگی، قدرت خرید ملک، ترافیک و آلودگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بر همین اساس نیز در این گزارش شاخص‌های کیفیت زندگی در در شهر هلیفکس، مرکز استان نوا اسکوشیا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

شهر هلیفکس، مرکز استان نوا اسکوشیا است و جزو شهرهای خوب و باکیفیت کانادا نیز به شمار می‌رود. خوب است بدانید که بر اساس آخرین ارزیابی‌های انجام‌شده در سال ۲۰۲۲، شهر هلیفکس در میان شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی رتبه ۷2 را به دست آورده است.

شما در نمودار پیشرو می‌توانید جایگاه شهر هلیفکس در میان برخی از باکیفیت‌ترین شهرها جهان را مشاهده کنید:

نمودار جایگاه شهر هلیفکس در میان برخی از باکیفیت‌ترین شهرها

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، شهر هلیفکس در استان نوا اسکوشیا از نظر کیفیت زندگی در رتبه بالایی در جهان قرار دارند. بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت جهانی و معتبر نومبئو، رالی در آمریکا رتبه نخست را در میان شهرهای جهان و شهر هلیفکس رتبه ۷2 را دارد. اطلاعات نمودار به‌خوبی نشان می‌دهد که هلیفکس تفاوت چندانی با شهر رالی یا سایر سایر شهرهایی که در رتبه‌های بالاتری قرار گرفته‌اند، ندارد.

در ادامه می‌توانید وضعیت شاخص‌های کیفیت زندگی در شهر ادمونتون را مشاهده کنید:

وضعیت شاخص‌های کیفیت زندگی در شهر ادمونتون

بررسی هزینه‌های زندگی در استان نوا اسکوشیا

یکی از مهمترین مسائلی که برای زندگی در استان نوا اسکوشیا باید به آن توجه داشته باشید، هزینه‌های زندگی است. افرادی که این استان را به عنوان مقصد مهاجرتی و حتی توریستی خود انتخاب می‌کنند، باید اطلاعات دقیقی درباره با میزان هزینه‌هایی که در نوا اسکوشیا با آن مواجه خواهند شد، داشته باشند.

در همین راستا، در این بخش از گزارش به صورت مجزا و جزئی به هزینه‌های زندگی در شهر هلیفکس، پایتخت استان نوا اسکوشیا پرداخته شده است که شما می‌توانید در جداول پیش‌رو آنها را مطالعه کنید.

هزینه رستوارن در شهر هلیفکس

از 10 تا 25 دلار یک وعده غذا، رستوران ارزان قیمت
از 10 تا 15 دلار یک وعده غذای فست فود همانند مک‌دونالد
از 2 تا 7 دلار قهوه (کاپوچینو)
از 2 تا 3 دلار یک قوطی نوشابه
از 2 تا 5 دلار یک بطری آب معدنی

هزینه خرید روزانه در شهر هلیفکس

از 1.45 تا 3 دلار یک لیتر شیر
از 2 تا 4 دلار یک عدد نان (500 گرم)
از 2 تا 11 دلار برنج (یک کیلوگرم)
از 3 تا 5.18 دلار تخم‌مرغ (12 عدد)
از 10 تا 20 دلار فیله مرغ (یک کیلوگرم)
از 9 تا 20 دلار گوشت گوساله (یک کیلوگرم)
از 3 تا 8 دلار یک کیلوگرم سیب
از 1.70 تا 4 دلار یک کیلوگرم موز
از 3 تا 8.82 دلار یک کیلوگرم سیب‌زمینی
از 2 تا 5.51 دلار یک کیلوگرم پیاز

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر هلیفکس

از 2.45 تا 3 دلار بلیت یک‌طرفه (درون شهری)
از 80 تا 100 دلار یک ماه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
از 1.70 تا 4.90 دلار تاکسی، یک کیلومتر
از 1.67 تا 2 دلار بنزین (یک لیتر)

هزینه تسهیلات عمومی در شهر هلیفکس

از 92 تا 396 دلار اولیه (آب، برق، گرمایش، سرمایش و …)، برای یک آپارتمان 85 متری
از 0.6 تا 0.95 دلار یک دقیقه هزینه تلفن همراه، تعرفه معمولی
از 80 تا 140 دلار اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، نامحدود، کابل/ ADSL)

هزینه ورزش و تفریح در شهر هلیفکس

از 34 تا 72 دلار باشگاه، یک نفر، ماهیانه
از 0 تا 30 دلار زمین تنیس، اجاره، یک ساعت، آخر هفته
از 13 تا 17 دلار بلیت سینما، یک نفر، اکران بین‌المللی

هزینه نگهداری از کودک در شهر هلیفکس

از 380 تا 916 دلار پیش‌دبستانی، مهدکودک، ماهانه، برای یک نفر
16 هزار دلار مدرسه ابتدای، بین‌المللی، سالانه، برای یک نفر

هزینه خرید لباس در شهر هلیفکس

از 35 تا 130 دلار شلوار جین، برند
از 40 تا 80 دلار لباس تابستانه، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای
از 85 تا 160 دلار یک جفت کفش ورزشی، با کیفیت متوسط
از 85 تا 250 دلار یک جفت کفش مردانه چرم

هزینه اجاره خانه در شهر هلیفکس

از 1300 تا 1800 دلار آپارتمان، یک خوابه، مرکز شهر
از 1000 تا 1600 دلار آپارتمان، یک خوابه، بیرون از شهر
از 2200 تا 3000 دلار آپارتمان، سه خوابه، مرکز شهر
از 1700 تا 2300 دلار آپارتمان، سه خوابه، بیرون از شهر

میانگین هزینه خرید خانه در شهر هلیفکس

از 3 تا 10 هزار دلار هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر
از 2500 تا 3000 دلار هر متر مربع آپارتمان در بیرون شهر

حقوق و وام در شهر هلیفکس

4448 دلار میانگین حقوق ماهیانه (بعد از کسر مالیات)
4.37 دلار نرخ درصد سود سپرده گذاری (٪)، سالانه، برای سپرده گذاری ۲۰ ساله

حقوق یک ماه در استان نوا اسکوشیا، خرج چه چیزهایی می‌شود؟

اگر تصمیم به مهاجرت دارید، باید نسبت به این موضوع نیز آگاهی داشته باشید که به صورت کلی، سبک زندگی در شهر مورد نظر شما به چه صورت است. بر همین اساس هم میانگین توزیع هزینه‌هایی که از هر شهر و کشوری منتشر می‌شود، می‌تواند به ترسیم تصویر دقیق‌تری از زندگی شما بعد از مهاجرت کمک کند.

در همین راستا، در نمودار پیشرو توزیع هزینه‌ها در شهر هلیفکس، مرکز استان نوا اسکوشیا را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

توزیع هزینه‌های زندگی در شهر هلیفکس

هزینه زندگی یک فرد مجرد و یک خانواده در استان نوا اسکوشیا

هزینه زندگی یک فرد مجرد در شهر هلیفکس، پایتخت استان نوا اسکوشیا بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه، به صورت میانگین ماهانه 938 دلار (حدود 1200 دلار کانادا) است و هزینه زندگی در این شهر برای یک خانواده چهار نفره، باز هم بدون در نظر گرفتن اجاره خانه،  به صورت میانگین ماهانه حدود 3 هزار و 377 دلار (حدود 4 هزار و 350 دلار کانادا) است.

به طور کلی، در نظر داشته باشید که کلیه این اعداد و ارقام از سایت‌های معتبر جهانی همچون «نومبئو» برگرفته شده است و در نتیجه قابل اعتماد هستند.

هزینه خرید و اجاره خانه در استان نوا اسکوشیا

هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر هلیفکس، حدود 1300 تا 1800 دلار و هزینه اجاره مشابه همین خانه در خارج از شهر، حدود هزار تا 1600 دلار است. همچنین هزینه ماهانه اجاره یک خانه سه خوابه در مرکز شهر هلیفکس، 2200 تا 3000 دلار هزینه دارد و اجاره مشابه همین خانه در خارج از شهر، 1700 تا 2300 دلار است.

اما هزینه خرید خانه در کانادا در بخش های مختلف متفاوت است. در مرکز شهر هلفکس، هر متر مربع به صورت میانگین بین 3 تا 10 هزار دلار و هزینه خرید خانه در خارج از شهر، هر متر مربع، به صورت میانگین 3 هزار دلار است.

همه چیز درباره کار در استان نوا اسکوشیا

قوانین کار در کانادا در استان‌های مختلف این کشور متفاوت است و در این بخش برخی از قوانین کار در این استان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. از تاریخ اول آپریل 2020، حداقل دستمزد کار ساعتی 12.55$ دلار کانادا تعیین شده است. در صورتی که نیروی کار تنها برای یک بازه زمانی کمتر از سه ساعت به محل کار خود فراخوانده شود، کارفرما موظف است تا حداقل دستمزد سه ساعت را به او پرداخت کند. بنابراین دستمزد یک فرد حداقل 37.65$ دلار کانادا خواهد بود.

بر اساس قوانین کار در نوا اسکوشیا، هر نیروی کار باید 24 ساعت پیوسته در یک بازه زمانی 7 روزه استراحت کند. البته حد مجاز کار برای یک نفر در این استان 48 ساعت در نظر گرفته شده است و در صورتی که بیش از این زمان در محیط کار خود حاضر شود، کارفرما موظف است تا دستمزدی 1.5 برابر دستمزد کار ساعتی را به وی پرداخت کند. البته برخی از مشاغل هستند که پس از 110 ساعت کار در طول دو هفته مشمول اضافه کار خواهند شد.

همه چیز درباره شرایط تحصیل در استان نوا اسکوشیا

اگرچه امکان تحصیل در مدارس نوا اسکوشیا برای دانش‌آموزان خارجی نیز فراهم است، اما معمولا درصد قابل توجهی از افرادی که با ویزای تحصیلی کانادا به نوا اسکوشیا وارد می‌شوند، تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه‎های این استان آغاز می‌کنند.

شناخته‌شده‌ترین دانشگاه در نوا اسکوشیا، دانشگاه دالهاوزی است که به گزارش QS در جایگاه 291 برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

در جدول زیر، برخی از مهمترین دانشگاه‌های استان نوا اسکوشیا معرفی شده‌اند:

برنامه پایلوت مهاجرتی روستایی و شمال کانادا یک برنامه جامعه محور است که برای گسترش مزایای مهاجرت های اقتصادی به جوامع کوچک تر با ایجاد راهی برای بدست آوردن اقامت دائم برای کارگران ماهر خارجی طراحی شده است.

نکته پایانی

استان نوا اسکوشیا با توجه به قرارگیری در طرح پایلوت آتلانتیک می‌تواند مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به مهاجرت به ویژه از طریق کار در کانادا باشد. در صورتی که تمایل به مهاجرت به این استان دارید، حتما برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و همچنین آشنایی با راه‌های مناسبی که متناسب با روزمه شما است، با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.

پرسش های متداول درباره استان نوا اسکوشیا کانادا

نوا اسکوشیا در منطقه معتدل قرار دارد و۴ فصل زمستان، بهار، تابستان و پاییز در این استان وجود دارد؛ و اگرچه این استان تقریباً توسط آب احاطه شده است، اما آب و هوا به قاره ای نزدیک است تا دریایی، با این حال زمستان ها در این استان بسیار سرد می باشد. این استان روزهای آفتابی کمتری دارد. بیش از ۱۰۰ روز از سال مه آلود است. بهترین آب و هوا در هالیفکس اواسط تا اواخر تابستان است.

هزینه زندگی در هالیفکس کانادا‌ (Halifax)، مرکز استان نوا اسکوشیا (Nova Scotia)، در مقایسه با شهرهای مشابهش در استان‌های دیگر کانادا مانند تورنتو، ونکوور و مونترال کمتر است و در سطح متوسط قرار می‌گیرد و به اندازه شهرهای بزرگ دیگر در کانادا زیاد نیست.

فاصله این شهر تا تورنتو 1,784.2 کیلومتر است که با ماشین حدود 13 ساعت راه می باشد و با دوچرخه حدود 100 ساعت راه می باشد.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link