بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، در رابطه با محل اقامت خود در استان های مختلف کانادا ابهاماتی را مطرح می کنند. شرایط زندگی در استان های مختلف کانادا از نظر آب و هوایی، کیفیت زندگی، اقتصادی و غیره می تواند متفاوت باشد و هر فرد باید با توجه به شرایط شخصی خود مناسب ترین استان را برگزیند.

یکی از مهم ترین مسائلی که پیش از مهاجرت باید مورد توجه قرار گیرد، زبان رسمی آن استان است چرا که در کشور کانادا دو زبان فرانسوی و انگلیسی به عنوان زبان رسمی شناخته شده اند و شهروندان خارجی باید پیش از مهاجرت به کانادا این نکته را نیز مد نظر قرار دهند.

در این مقاله به معرفی تعدادی از 13 استان برتر کشور کانادا خواهیم پرداخت و نکاتی کلیدی در رابطه با زندگی در این استان ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در صورتی که شما نیز تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص زندگی در کانادا دارید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که تمام هزینه ها به صورت تقریبی و میانگین از پایگاه داده هزینه های زندگی وب سایت آماری نامبئو استخراج شده اند. 

معرفی استان بریتیش کلمبیا british colomia

آب و هوای کانادا در شهرهای مختلف

معرفی استان بریتیش کلمبیا در کانادا

بریتیش کلمبیا غربی ترین استان در کشور کانادا است که 5147712 نفر جمعیت را در خود جای داده است. ویکتوریا مرکز سیاسی این استان است و ونکوور نیز جزو مهم ترین شهرهای کانادا و البته پرجمعیت ترین شهر استان بریتیش کلمبیا بشمار می رود. از نظر آب و هوایی نیز شرایط اقلیمی در بریتیش کلمبیا بسیار متفاوت است. در جنوب این استان آب و هوا بسیار متعادل است اما شمال آن که پراکندگی جمعیتی نیز بسیار زیاد است، دمای هوا بسیار سرد است.

بریتیش کلمبیا خواستگاه دانشگاه های پرشماری است که مهم ترین آن ها، دو دانشگاه ویکتوریا و بریتیش کلمبیا هستند که در بین دانشگاه های مطرح جهان خود را جای داده اند. تحصیل در این استان به این دلیل می تواند بسیار مهم باشد که بازار کار بسیار مناسبی در این استان وجود دارد. با وجود شیوع بیماری کرونا در سال 2020، بر اساس داده های بدست آمده، نرخ بیکاری در این استان در ماه اکتبر تنها 8% گزارش شده است که نسبت به ماه آگوست در همین سال کاهش چشمگیری داشته است.

هزینه زندگی در شهر ویکتوریا برای یک خانواده چهار نفره در حدود 4300$ دلار کانادا و برای یک نفر در حدود 1175$ دلار کانادا بدون احتساب اجاره مسکن است که به طور متوسط می تواند برای یک خانواده 2400$ و برای یک نفر حدود 1300$ دلار کانادا هزینه در بر داشته باشد. متوسط درآمد در این شهر نیز حدود 3650$ دلار کانادا است.

هزینه زندگی در ونکوور به عنوان بزرگ ترین شهر این استان نیز بسیار مشابه با ویکتوریا است اما هزینه اجاره بها در این شهر کمی متفاوت است. هزینه اجاره یک ملک مناسب برای یک نفر در حدود 1800$ و برای یک خانواده در حدود 3000$دلار کانادا خواهد بود. متوسط درآمد ماهیانه در این شهر پس از پرداخت مالیات نیز به 4550$ دلار کانادا می رسد. در مقاله ی “همه چیز درباره استان بریتیش کلمبیا” جزئیات دقیق تری از این استان مطرح شده است.

یکی از راه های مهاجرت به بریتیش کلمبیا برنامه های کارآفرینی هستند. برنامه‌ کارآفرینی بریتیش کلمبیا شامل 2 پلن هستند. پلن اول برنامه اصلی استان و پلن دوم برنامه ی منطقه ای استان می باشد.

معرفی استان البرتا alberta

معرفی استان آلبرتا در کانادا

یکی دیگر از استان های مهم در کانادا آلبرتا است. این استان در پاییز 2020 جمعیتی معادل 4421876 نفر را در خود جای داده است. ادمنتون مرکز سیاسی استان آلبرتا است اما کلگری به عنوان بزرگ ترین مرکز جمعیتی این استان شناخته می شود. آب و هوای آلبرتا بسیار متعادل تر از بریتیش کلمبیا است اما همچون این استان، مناطق شمالی زمستان های بسیار سردی را تجربه می کنند.

دو دانشگاه آلبرتا و کلگری به ترتیب به عنوان پنجمین و دهمین دانشگاه برتر کانادا شناخته می شوند و شرایط تحصیلی بسیار مناسبی را برای دانشجویان در این استان فراهم می آورند. شهریه دانشگاهی در این استان نیز با توجه به کیفیت آموزشی آن، بسیار مقرون به صرفه تر از برخی استان های دیگر است و به طور متوسط حدود 18000$ دلار کانادا در سال هزینه در بر دارد.

نرخ بیکاری در آلبرتا در حدود 10.7% در اکتبر 2020 گزارش شده است که نسبت به نرخ بیکاری در کشور کانادا بالاتر است. متوسط درآمد ماهانه در ادمنتون در حدود 3591$ و در کلگری در حدود 4281$ دلار کانادا پس از کسر مالیات است. با این وجود تفاوت چندانی در هزینه های زندگی در این دو شهر دیده نمی شود. متوسط هزینه های زندگی در کلگری برای یک خانواده 4250$ و اجاره مسکن حدود 1900$ دلار کانادا است. در حالی که یک فرد برای پرداخت اجاره بها و  هزینه های ماهانه حدودا به 2400$ دلار کانادا نیاز خواهد داشت.

نرخ اجاره ملک در ادمنتون نیز به نسبت کلگری کمتر است. یک خانواده می تواند با حدود 1500$ دلار کانادا یک ملک مناسب با سه اتاق خواب تهیه کند و هزینه اجاره ملک برای یک نفر در این شهر در حدود 1000$ دلار کانادا در طول یک ماه است.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی آلبرتا، برای کسانی که هم تصمیم به مهاجرت دارند و هم استان آلبرتا را برگزیده اند، انتخاب خوبی است. تیم مهاجرتی کاناداپاس با مدیریت آقای حلاج پور وکیل مهاجرتی، شما را در این مسیر تا دریافت ویزا همراهی می کند.

معرفی استان ساسکاچوان saskatchewan

ساسکاچوان از استان های مهم کانادا برای مهاجرت

ساسکاچوان یکی از استان های مهم کشور کانادا است که البته جمعیتی کمی در آن زندگی می کنند. بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده در رابطه با جمعیت این استان نشان می دهند که 1178681 نفر در ساسکاچوان زندگی می کنند. رجینا مرکز سیاسی این استان است و می توان از دو شهر ساسکاتون و پرینس آلبرت به عنوان شهرهای مهم دیگر این استان یاد کرد.

نرخ بیکاری در ساسکاچوان در اکتبر 2020، 6.4% اعلام شده است که نسبت به مدت مشابه در سال 2019، 1.2% افزایش داشته است. متوسط درآمد در ساسکاتون در حدود 3300$ در رجینا 3200$ و در پرینس آلبرت در حدود 2200$ دلار کانادا است. هزینه زندگی در رجینا برای یک خانواده تقریبا 3900$ دلار کانادا است و برای یک نفر نیز 1100$ دلار کانادا به منظور تامین هزینه های زندگی کفایت می کند. اجاره ملک در این مقیاس بزرگ در حدود 1700$ و در مقیاس کوچک حدود 900$ دلار کانادا است.

ساسکاتون اما شهر گران قیمت تری برای زندگی به حساب می آید. هزینه های ماهیانه یک خانواده چهار نفره در این شهر حدود 4000$ دلار کانادا است و اجاره بها نیز در این شهر حدود 1800$ دلار کانادا است. یک فرد مجرد نیز برای اجاره بها باید 1500$ دلار در نظر بگیرد و هزینه زندگی او نیز در حدود 1150$ دلار کانادا در سال است.

دانشگاه ساسکاچوان مشهور ترین دانشگاه در این استان است که بنا بر گزارش QS جایگاه 465 جهانی در سال 2021 را به خود اختصاص داده است.

برنامه کارافرینی ساسکاچوان و برنامه استانی ساسکاچوان 2 راه مطمئن برای رسیدن به این استان است. در مورد این 2 برنامه بیشتر بخوانید. این برنامه ها می تواند برای افرادی که تمایل به اقامت در این استان را دارند، منجر به اقامت دائم کانادا گردد.

معرفی استان منیتوبا manitoba

معرفی مانیتوبا از استان های مطرح کانادا برای مهاجرت

استان مانیتوبا نیز یکی دیگر از استان های کم جمعیت در کشور کانادا است. جمعیت مانیتوبا در پاییز 2020 معادل 1379263 نفر اعلام شده است که به نسبت بسیاری از شهرهای مطرح کانادا نیز جمعیت کمتری دارد. وینیپگ بزرگ ترین شهر این استان است که بالا ترین جمعیت را نیز در خود جای داده است. این شهر به عنوان مرکز استان مانیتوبا نیز شناخته می شود. در این استان 8 دانشگاه وجود دارد که مهم ترین آن ها دانشگاه مانیتوبا است که در رده بندی QS جایگاه 601 تا 650 را به خود اختصاص داده است.

از نظر نرخ بیکاری، 7.1% از شهروندان این استان با مشکل بیکاری روبرو هستند. با این وجود میانگین دستمزد دریافتی در این استان پس از کسر مالیات، 3300$ دلار کانادا است. برنامه کارآفرنی مانیتوبا  نیز یکی از راه های مهاجرت به کانادا محسوب می شود.

نرخ اجاره مسکن با یک اتاق خواب در این شهر در حدود 900$ دلار کانادا است و اجاره یک خانه با سه اتاق خواب حدود 1500$ دلار کانادا هزینه در بر دارد. هزینه های ماهیانه زندگی برای یک خانواده 4 نفره در حدود 4000$ دلار کانادا است و هزینه زندگی برای یک نفر حدود 1150$ دلار کانادا است.

معرفی استان انتاریو ontario

معرفی اونتاریو یکی از استان های مهم کانادا برای مهاجرت

اونتاریو را می توان مهم ترین استان کانادا نامید. پایتخت این کشور، شهر اوتاوا، در این استان واقع شده است اما مرکز سیاسی آن شهر تورنتو است. استان اونتاریو بدون تردید شلوغ ترین استان کانادا است و 38.8% از جمعیت کانادا در این استان اقامت دارند. جمعیت اونتاریو در پاییز 2020، 14734014 نفر اعلام شده است. جمعیت این استان سه برابر استان آلبرتا و دو برابر استان بریتیش کلمبیا است.

از نظر آب و هوایی در اونتاریو نیز می توان تنوع بسیار زیادی را مشاهده کرد. شرایط آب و هوایی در تورنتو بسیار متعادل تر از اوتاوا است و جمعیت شهروندان ایرانی در تورنتو و شهرهای کوچک اطراف آن نیز معمولا بیش تر از سایر شهرهای این استان است. نکته قابل توجه در رابطه با این استان، مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در آن است. با توجه به کیفیت زندگی و شرایط اقتصادی در این دو شهر اما هزینه های زندگی به بسیاری از شهرهای دیگر کانادا نزدیک است.

در شهر اوتاوا هزینه اجاره یک مسکن با یک اتاق خواب در حدود 1400$ و با سه اتاق خواب در حدود 2500$ دلار کانادا است. از طرفی هزینه زندگی برای یک فرد در حدود 1150$ و برای یک خانواده 4 نفره حدود 4200$ دلار کانادا است. هزینه های زندگی در تورنتو اما کمی بیشتر است. هزینه های مربوط به زندگی یک خانواده 4 نفره در این شهر حدود 4500$ و برای یک فرد حدود 1250$ دلار کانادا است. از طرف دیگر، خانه کوچک در این شهر حدود 2000$ هزینه در بر خواهد داشت و یک خانه با 3 اتاق خواب حدود 3000$ دلار کانادا هزینه دارد.

نرخ بیکاری در استان اونتاریو در اکتبر 2020، 9.6% اعلام شده است که نسبت مدت مشابه در سال 2019، 4.3% افزایش پیدا کرده است از این رو می توان اونتاریو را بزرگ ترین آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا خواند. البته جمعیت بالای این استان، این مشکل بوجود آمده را توجیه می کند. با همه این تفاسیر، متوسط حقوق ماهانه در تورنتو در حدود 4100$ و در اوتاوا 3950$ دلار کانادا است.

چند نمونه از بهترین دانشگاه های کشور کانادا را نیز می توان در اونتاریو یافت. دانشگاه تورنتو به عنوان بهترین دانشگاه کانادا در این استان واقع شده است و جایگاه 25 را در رده بندی های جهانی به خود اختصاص داده است. دانشگاه مک مستر در شهر همیلتون دیگر دانشگاه برتر این استان است. دانشگاه یورک، دانشگاه واترلو، دانشگاه کویینز، دانشگاه وسترن، دانشگاه اوتاوا، دانشگاه ریرسون، دانشگاه کارلتون و دانشگاه گولف تنها بخشی از دانشگاه های مطرح این استان در شهرهای واترلو، کینگستون، تورنتو، گلف و لندن هستند. بیش از 20 دانشگاه معتبر جهانی در این استان وجود دارد.

برنامه کارافرینی انتاریو و برنامه استانی انتاریو 2 راه مطمئن برای رسیدن به این استان است. در مورد این 2 برنامه بیشتر بخوانید. این برنامه ها می تواند برای افرادی که تمایل به اقامت در این استان را دارند، منجر به اقامت دائم کانادا گردد.

معرفی کبک qebec

کبک مقصدی جذاب برای مهاجرت به کانادا

کبک استان فرانسوی زبان کشور کانادا است که در شرق این کشور واقع شده است و حدود 70% از جمعیت آن به زبان فرانسوی صحبت می کنند اما زبان انگلیسی نیز در این استان رواج بسیار خوبی دارد. شهر کبک به عنوان مرکز سیاسی این استان شناخته می شود و مونترئال بزرگ ترین شهر این استان است. جمعیت 8574571 نفر ساکن در کبک، این استان را به دومین استان پرجمعیت در این کشور بدل کرده است.

نرخ بیکاری در اکتبر 2020 در استان کبک 7.7% گزارش شده است که بر خلاف بسیاری از استان های کانادا به نسبت ماه سپتامبر نیز افزایش 0.3 درصدی داشته است. حقوق ماهیانه در کبک پس از کسر مالیات در حدود 2950$ و در مونترئال در حدود 3200$ دلار کانادا است.

اجاره ملک در کبک نیز بسیار مقرون به صرفه تر از بسیاری از نقاط کانادا است. اجاره ملک با یک اتاق خواب در شهر کبک حدود 700$ و با سه اتاق خواب در حدود 1300$ دلار کانادا است. هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره در کبک را می توان در حدود 3800$ و برای یک فرد را در حدود 1000$ دلار کانادا اعلام کرد. در مونترئال نیز هزینه اجاره ملک با یک اتاق خواب حدود 1200$ و با سه اتاق خواب حدود 2000$ دلار کانادا است. هزینه زندگی یک نفر در این شهر حدود 1100$ و برای یک خانوداه 4 نفره حدود 3900$ دلار کانادا است.

دانشگاه مک گیل، دانشگاه مونترئال، دانشگاه لاوال و دانشگاه کونکوردیا از مشهورترین دانشگاه های موجود در این استان هستند اما دانشگاه مک گیل در جایگاه 31 جهان و دانشگاه مونترئال دانشگاه 118 جهان از نظر کیفیت آموزشی هستند.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین زبده کاناداپاس تماس حاصل فرمایید.

تماس رایگان از ایران (ارتباط مستقیم با دفتر کانادا): 02182802280

جمع بندی نهایی در خصوص استان های کانادا برای مهاجرت

کانادا در مجموع از 13 استان تشکیل شده است. سه استان شمالی کانادا شامل یوکان، نوناووت و قلمروهای شمالی حدود 126500 نفر جمعیت دارند و دلیل اصلی آن، شرایط اقلیمی این استان هاست. در منطقه شرقی کانادا نیز استان های نیوبرانزویک، نوااسکوشیا، نئوفانلند و پرنس ادوار واقع شده اند که جمعیت آن ها کمتر از 2.5 میلیون نفر است.

با همه این تفاسیر در این مقاله استان های مهم کانادا مورد بررسی قرار گرفته است، هزینه های زندگی، شرایط آب و هوایی، شرایط کار و تحصیل در این استان ها به اختصار مورد بررسی قرار گرفته است و حال هر فرد باید با توجه به شرایط زندگی خود و همچنین هدفش از مهاجرت، نسبت به یافتن مقصد مهاجرتی خود در کانادا اقدامات لازم را انجام دهد.

در صورتی که قصد دارید اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت به هر یک از استان های کانادا را بدست آورید، می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس از شما دعوت میکند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

سوالات مربوط به مهاجرپذیر ترین استان های کانادا

بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار کانادا در سال ۲۰۱۸، بیش از ۲۵۰ هزار ایرانی در کانادا زندگی می کنند. . ایرانیان کانادا معمولاً سه شهر ونکوور، تورنتو و مونترال را برای زندگی انتخاب می کنند. هر کدام از این سه شهر مزایا و معایب خاص خود را دارند.

فرصت‌های شغلی در همه‌ی شهرهای کانادا با هم برابر نیست. شهرهای بزرگ‌تر بستر مناسب تری  برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نیروی کار دارند. در حال حاضر بین چند شهر در کانادا بر سر جذب نیروی کار ماهر رقابت زیادی وجود دارد. شهرهای : مونترال، تورنتو، ونکوور و کلگری. انتاریو هم یکی دیگر از استان‌های نسبتاً کوچک در کاناداست که بین استان کبک و مانیتوبا قرار دارد.

اجاره ملک در کبک نیز بسیار مقرون به صرفه تر از بسیاری از نقاط کانادا است. اجاره ملک با یک اتاق خواب در شهر کبک حدود 700$ و با سه اتاق خواب در حدود 1300$ دلار کانادا است. هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره در کبک را می توان در حدود 3800$ و برای یک فرد را در حدود 1000$ دلار کانادا اعلام کرد. در مونترئال نیز هزینه اجاره ملک با یک اتاق خواب حدود 1200$ و با سه اتاق خواب حدود 2000$ دلار کانادا است. هزینه زندگی یک نفر در این شهر حدود 1100$ و برای یک خانوداه 4 نفره حدود 3900$ دلار کانادا است.

یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل مونترال است که آن را به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان هم می شناسند. طبق آمار موجود در سایت معتبر QS ، شهر مونترآل بهترین شهر جهان برای دانشجویان بین المللی شناخته شده و توانسته است که به برتری چهار ساله ی پاریس پایان دهد.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link