نیوبرانزویک یکی از کوچک ترین و کم جمعیت ترین استان های کانادا است اما قرارگیری آن در جمع استان های منطقه آتلانتیک این استان را به یکی از مقصدهای جذاب برای مهاجرت ایرانیان به کانادا تبدیل کرده است. جمعیت کم در این استان سبب شده است تا نیاز به نیروی کار حرفه ای در آن به حداکثر برسد. بسیاری از افراد، حتی پس از تحصیل در این استان ترجیح می دهند تا برای ادامه زندگی به سایر استان های کانادا مهاجرت کنند تا بتوانند شرایط زندگی بهتری را برای خود رقم بزنند.

به همین دلایل است که نیوبرانزویک می تواند یکی از استان های جذاب برای مهاجرت به کانادا به حساب آید. در لیست مشاغل مورد نیاز در استان نیوبرانویک می توان بسیاری از مشاغل بی نیاز از تحصیل را نیز یافت و با استفاده از طرح جامع آتلانتیک وارد این استان در درون خاک کانادا شد.

در مقاله ای که پیش روست، به بررسی نکات مختلفی در رابطه با نیوبزانزویک خواهیم پرداخت و ضمن توصیه به شما عزیزان جهت مطالعه این مقاله، آمادگی خود جهت ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص انواع روش های مهاجرتی به کانادا با توجه به شرایط شما را اعلام می داریم.

نگاهی اجمالی به استان نیوبرانزویک

نیوبرانزویک با مساحتی بالغ بر 72907 کیلومتر مربع به عنوان یازدهمین استان کانادا از نظر مساحت شناخته می شود و تنها 0.7% از مساحت کانادا، به عنوان دومین کشور پهناور جهان، را تشکیل می دهد. تنها 2% از مساحت این استان را سرزمین های آبی تشکیل داده است.

بر اساس محاسبات جمعیتی، در سال 2016، جمعیت این استان 747101 نفر اعلام شده است که با توجه به مساحت این استان، تراکم جمعیتی آن 10.46 کیلومتر مربع است و این بدان معناست که در هر 10.46 کیلومتر مربع از این استان، تنها یک نفر ساکن است. جمعیت این استان در سال 2020 دچار تحولات نسبی شده است که در نمودار زیر به بررسی آن خواهیم پرداخت.

تحولات جمعیتی نیوبرانزویک در سال 2019 و 2020

چنانچه از نمودار فوق بر می آید. جمعیت نیوبرانزویک در طول سال اخیر فراز و نشیب هایی داشته اما در نهایت با یک شیب متعادل، روندی صعودی را طی کرده است.

شهر نیوبرانویک، 24 متر از سطح دریا فاصله دارد و همین مسئله سبب شده است تا دمای هوا در این استان متعادل تر باشد. میزان بارش در این استان قابل توجه است و حتی در طول ماه های خشک نیز بارش باران را تجربه می کند. دمای هوای سالیانه در این استان، 11.2 درجه سانتی گراد یا 52.2 فارنهایت است و میزان بارش نیز 1181 میلی متر گزارش شده است.

شرایط کلی آب و هوایی در نیوبرانزویک در طول یک سال

شهر فردریکتون، مرکز سیاسی این استان است اما مونکتون به عنوان بزرگترین شهر این استان شناخته می شود. به طور کلی استان نیوبرانزویک از 7 شهر بزرگ تشکیل شده است و نکته قابل توجه در خصوص این شهرها، نرخ رشد منفی جمعیتی بوده است. در جدول زیر، تحولات رسمی جمعیت شهرهای بزرگ نیوبرانزویک به تصویر کشیده شده است.

تحولات رسمی جمعیت شهرهای بزرگ نیوبرانزویک

بررسی هزینه های زندگی در نیوبرانزویک

تردیدی وجود ندارد که هزینه های زندگی در شهرهای مختلف برای مهاجران اهمیت بسیار زیادی دارد. گاه شهروندان خارجی به ناچار شهری را انتخاب می کنند که هزینه های زندگی در آن مقرون به صرفه تر باشد. هزینه زندگی در شهر فردریکتون به مراتب بیش تر از شهر مونکتون است. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که به نسبت، دستمزد شهروندان در این شهر نیز بیشتر از شهر مونکتون است. در جدول زیر به مقایسه هزینه برخی از کالاهای اساسی در این دو شهر، به گزارش سایت Numbeo، خواهیم پرداخت.

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف برای مهاجران

بنابر جدول فوق و برخی هزینه های جانبی دیگر، هزینه زندگی در شهر فردریکتون برای یک خانواده چهار نفره در حدود 4205$ دلار کانادا و برای یک نفر در حدود 1175$ دلار کانادا تخمین زده می شود. از همین رو زندگی در مونکتون برای یک خانواده چهار نفره، 3799$ دلار کانادا و برای یک نفر، 1072$ دلار کانادا هزینه در بر خواهد داشت.

علاوه بر هزینه های ذکر شده، یکی از مهم ترین بخش هایی که به هزینه زندگی مربوط می شود، هزینه اجاره مسکن است. معیارهای متفاوتی برای تعیین اجاره بها در کانادا وجود دارد که از جمله آن ها می توان به وسعت ملک و همچنین محل قرارگیری آن نسبت به مرکز شهر اشاره کرد. هزینه اجاره بها در فردریکتون را می توان در حدود 700 تا 1900$ دلار کانادا تخمین زد و هزینه های مربوط به اجاره مسکن در مونکتون در حدود 600 تا 2000$ دلار کانادا برآورد کرد. در جدول زیر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

هزینه اجاره مسکن در کانادا

همه چیز درباره شرایط تحصیل در نیوبرانزویک

یکی از سهل الوصول ترین مسیرهای ورود به کانادا، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور و در نتیجه دریافت ویزای تحصیلی کانادا است. نیوبرانزویک نیز میزبان دانشگاه های زیادی است و شهروندان کشورهای مختلف، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این استان اقدامات لازم را انجام می دهند.

دانشگاه های با جایگاه علمی مناسبی در شهرهای مختلف نیوبرانزویک وجود دارد که هریک از آن ها می تواند پل ورود مناسبی برای تحصیل در کانادا باشد. مهم ترین دانشگاه احداث شده در این استان، دانشگاه نیوبرانزویک است که به عنوان قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان در کانادا شناخته می شود. بر اساس گزارش USN، این دانشگاه جایگاه 26 را در بین دانشگاه های کانادایی دارد و در جایگاه 902 جهان قرار گرفته است.

علاوه بر دانشگاه نیوبرانزویک، سایر دانشگاه های این استان عبارتند از:

  • دانشگاه مونت الیسون
  • دانشگاه مونکتون
  • دانشگاه یورکویل
  • دانشگاه سنت توماس
  • دانشگاه کراندال
  • دانشگاه کینگزوود
  • دانشگاه سنت استفان

کالج های دولتی فراوانی نیز در این استان وجود دارد که تحت حمایت سیستم جامعه کالج نیوبرانزویک (NBCC) هستند. کالج پرواز مونکتون از جمله مهم ترین کالج های فعال در این استان هستند. افرادی که همراه خانواده خود به این استان سفر می کنند نیز نباید نگران تحصیلات فرزندان خود باشند چراکه مدارس فراوانی در رده های مختلف سنی در این استان وجود دارد.

زبان رسمی نیوبرانزویک

در این ایالت ۳۵ درصد از مردم به زبان فرانسه و بقیه به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. البته زبان مهاجرین نیز در اقلیت است که آن را نمی‌توان جزء زبان‌های رایج ایالت محسوب کرد. به این دلیل که مهاجرین معمولا  در روابط اجتماعی خود به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

فرهنگ مردم نیوبرانزویک

استان نیوبرانزویک را باید مهد شاعران، نویسندگان و هنرمندان کانادایی دانست. در آنجا مردم علاقه زیادی به شعر دارند و آداب اجتماعی آن‌ها تا حد زیادی تحت تاثیر مردم فرانسه، انگلیس و ایرلند است. البته بخش مهمی از فرهنگ مردم در کلیسا و خانواده شکل گرفته است. جالب است بدانید که آواز و رقص محلی نیز در این ایالت جایگاه ویژه‌ای دارد.

همه چیز درباره کار در نیوبرانزویک

تردیدی وجود ندارد که هدف بسیاری از مهاجران به کانادا ورود به بازار کار این کشور است. اگرچه دولت فدرال در کشور کانادا بر همه امور مسلط است اما دولت های استانی نیز نقش بسیار ویژه ای در تبیین قوانین در استان خود ایفا می کنند. یکی از آزادی هایی که در اختیار استان ها قرار داده شده است، تعیین شرایط کار است.

بر اساس قوانین موجودر در نیوبرانزویک، که در تاریخ اول آوریل 2020 به تصویب رسید، حداقل حقوق دریافتی برای کار ساعتی، 11.70$ دلار کانادا تعیین شده است. علاوه بر این حداقل حقوق ساعتی برای اضافه کار در این استان نیز 17.55$ دلار کانادا تعیین شده است. بر اساس قوانین کار در نیوبرانزویک، در صورتی که نیروی کار در محل کار خود حاضر شود و کارفرما در همان لحظه از او بخواهد تا به خانه برگردد، باید حداقل حقوق سه ساعت را به او پرداخت کند. این بدان معناست که حداقل ساعت کار پرداخت دستمزد کار ساعتی در نیوبرانزویک، سه ساعت است.

یکی دیگر از قوانین مهم در رابطه با کار در نیوبرانزویک، قوانین مربوط به ترک محل کار است. در صورتی که فردی قصد داشته باشد به اموری که به روابط خانوادگی او بستگی دارد رسیدگی کند، می تواند به مدت سه روز در سال بدون دریافت حقوق در محل کار خود حاضر نشوند. در صورتی که یکی از اعضای خانواده فرد درگیر بیماری سخت یا در خطر مرگ باشد، فرد می تواند 28 هفته مرخصی بدون حقوق درخواست کند. همچنین اگر کسی از نزدیکان نیروی کار فوت کند، کارفرما باید به او تا 5 روز مرخصی بدون حقوق اعطا کند.

کارفرما باید حداقل هر 16 روز یک بار، دستمزد نیروی کار را خود را به دلار کانادا پرداخت کند. همچنین کارفرما موظف است تا شرح پرداخت و دستمزد نیروی کار را به وی ارائه دهد. این اسناد باید توسط وی حداقل به مدت 36 ماه بایگانی شود. به طور کلی می توان گفت که قوانین کار در این استان به گونه ای تنظیم شده است که کارفرما و نیروی کار در بهترین شرایط ممکن قرار گیرند.

مکان های دیدنی در استان نیوبرانزویک

یکی از مکان های دیدنی در استان نیوبرانزویک، منطقه گریسون در شهر فردریکتون است. در حدود یک قرن و از سال 1784 تا 1869 این منطقه یک پادگان نظامی انگلیسی ها بوده است اما امروزه کاربردی متفاوت دارد و به میدانی برای برگزاری جشن ها و مسابقات پیاده روی تبدیل شده است. تالار ورزشکاران مشهور و چند موزه نیز در این منطقه قرار گرفته اند که بر جذابیت آن می افزاید.

بازار کشاورزان در شهر فردریکتون یکی دیگر از جاذبه های این استان است. هر شنبه صبح، در شهر فردریکتون، در حدود 250 کشاورز در کناره رود سنت جان حضور به هم می آورند و محصولات خود را به فروش می رسانند. این بازار محلی یکی از جاذبه های مهم این استان است و توصیه می شود که علاقمندان به دیدار از این بازار حداقل یک شنبه از سفر خود را در نیوبرانزویک سپری کنند.

روستای تاریخی آکادیان نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهم در این استان است. این روستا در شمال شرقی استان نیوبرانزویک واقع شده است و تداعی گر زندگی در دهه 30 میلادی در کانادا است. افرادی با لباس های محلی آماده پذیرایی از توریست ها هستند.

تصویر روستای تاریخی آکادیان در شمال شرقی نیوبرانزویک

مسیر 19 کیلومتری و سبز فاندی نیز یکی دیگر از جاذبه های زیبای نیوبرانزویک است. این مسیر که برای دوچرخه سواری و پیاده روی های نسبتا طولانی بسیار مناسب است، در شمال شرقی شهر سنت جان واقع شده است.

پارک بین المللی روزولت کامپوبلو، اقامتگاه تابستانی روزولت رئیس جمهور سابق آمریکا است. در این منطقه خانه های ویلایی زیادی دیده می شود و مهم ترین آن ها یک خانه بزرگ قرمز رنگ است که مبلمان های قدیمی مربوط به اوایل قرن 20 نیز در آن جای دارد و همچنان بافت تاریخی خود را حفظ کرده است.

پارک بین المللی روزولت کامپوبلو

علاوه بر موارد ذکر شده، پارک های ملی و مناطق ساحلی فراوانی در نیوبرانزویک وجود دارد که می تواند این استان را به جاذبه ای مهم برای علاقمندان به سفر توریستی به کانادا تبدیل کند. در مقاله ای که پیش روی شما قرار گرفته است، مطالبی درباره جنبه های مختلف زندگی در نیوبرانزویک در اختیار شما قرار گرفته است اما هدف شما برای زندگی در این کشور است که می تواند محل زندگیتان را تغییر دهد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط مهاجرت به این کشور می توانید با ما در ارتباط باشید.

پرسش های مرتبط با استان نیوبرانزویک کانادا

نیوبرانزویک نیز میزبان دانشگاه های زیادی است و شهروندان کشورهای مختلف، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این استان اقدامات لازم را انجام می دهند.

دانشگاه های با جایگاه علمی مناسبی در شهرهای مختلف نیوبرانزویک وجود دارد که هریک از آن ها می تواند پل ورود مناسبی برای تحصیل در کانادا باشد. مهم ترین دانشگاه احداث شده در این استان، دانشگاه نیوبرانزویک است که به عنوان قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان در کانادا شناخته می شود. بر اساس گزارش USN، این دانشگاه جایگاه 26 را در بین دانشگاه های کانادایی دارد و در جایگاه 902 جهان قرار گرفته است.

 دو مسیر برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیوبرانزویک برای داوطلبان امکان پذیر است :
مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استان نیوبرانزویک
مهاجرت به کانادا از طریق تخصص کاری مورد نیاز استان نیوبرانزویک

این استان دارای طبیعتی زیبا و منحصر به فرد است و معتدل ترین آب وهوا را در تمام کانادا دارد. ساحل فاندی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری این ایالت است.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link