شهر کلگری به عنوان یکی از شهرهای شناخته شده کانادا از مقاصد جذاب برای کار، مهاجرت تحصیلی و همچنین سفرهای توریستی به شمار می‌رود که شما می‌توانید در این مقاله با شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این شهر آشنا شوید.

کیفیت زندگی در کلگری به گونه‌ای است که می‌توان گفت انتخاب این شهر به عنوان مقصد زندگی می‌تواند یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌های موجود در مسیر مهاجرت به کانادا باشد. در ادامه توضیح خواهیم داد که کلگری چگونه می‌تواند یکی از مهمترین و بهترین شهر کانادا برای ایرانیان باشد.

اطلاعات اولیه درباه شهر کلگری

  • کشور:  Canada
  • استان: Flag of Alberta.svg  آلبرتا
  • نام: کلگری (Calgary)
  • جمعیت: بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر
  • مساحت: 825 کیلومتر مربع
  • سال تاسیس: 1875
  • زبان رسمی: انگلیسی

نقشه کلگری

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی محسوب می‌شود، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که شرایط زندگی در شهرهای مختلف این کشور متفاوت از یکدیگر است و شما باید متناسب با شرایط و علایق خود، شهر مورد نظرتان را برای ادامه زندگی انتخاب کنید.

کلگری یکی از شهرهای مهم کانادا است که در استان آلبرتا و در غرب این کشور واقع شده است. کلگری را به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر این استان آلبرتا می‌شناسند که بعد از تورنتو و مونترال، سومین شهر پر جمعیت کالگری نیز محسوب می‌شود.

اقتصاد کلگری به شرکت های خدمات مالی، فیلم و تلویزیون، حمل و نقل، تکنولوژی، هوافضا، خدمات درمانی، املاک و همچنین توریسم وابسته است و به همین دلیل است که می‌توان انتظار داشت در این شهر فرصت‌های شغلی در حوزه‌های مختلفی وجود داشته باشد.

شهرهای پرجمعیت کانادا

شما در ادامه می‌توانید، وضعیت تغییر جمعیت شهر کلگری را مشاهده کنید:

وضعیت تغییر جمعیت شهر کلگری

نگاهی به شرایط آب و هوایی شهر کلگری

کلگری از جمله شهرهای کانادا است که تابستان‌های ملایمی دارد، اما دوره زمستان در این شهر طولانی و همراه با یخبندان‌های ناشی از بارش برف است. به طور کلی، در اکثر روزهای سال آسمان این شهر ابری است. داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد که دمای هوا در کلگری از 11- تا 24 درجه سانتی‌گراد در روز متغیر است و در بساری از مواقع معدود دمای هوا در این شهر به کمتر از 25- یا 30 درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین طول دوره فصل گرما در کلگری در حدود 3 ماه است که به صورت متوسط از 6 جون تا 14 سپتامبر به طول می‌انجامد. در این بازه زمانی، متوسط دمای هوا همواره بالای 19 درجه سانتی‌گراد است. همچنین گرم‌ترین ماه سال در این شهر، جولای است. اما به طور کلی، دمای هوا در گرم‌ترین روزهای سال به صورت میانگین، 23 درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین حالت به 11 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

فصل سرد سال اما حدودا چهار ماه است و از 17 نوامبر تا 8 مارچ به طول می‌انجامد. دمای هوا به طور میانگین در این بازه زمانی همواره بیشتر از 3 درجه سانتی گراد بالای صفر است. در سردترین ماه سال در کلگری (ژانویه) دمای هوا بین 11- تا 1- درجه سانتی گراد در حال تغییر است. با توجه به آنچه که گفته شد، می توان گفت که اوایل جولای تا میانه آگوست بهترین زمان ممکن برای سفر به کلگری است.

حداقل حداکثر ماه
-15 -3 Jan
-12 0 Feb
-8 4 Mar
-2 11 Apr
3 16 May
7 20 Jun
9 23 Jul
8 23 Aug
4 18 Sep
-1 12 Oct
-9 3 Nov
-13 -1 Dec

موقعیت جغرافیایی شهر کلگری

شهر کلگری، بزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا در کشور کانادا محسوب می‌شود که در دشت‌های غربی کانادا و در ۸۰ کیلومتری شرق کوه‌های راکی قرار گرفه است. شهری که مرکز انرژی و فعالیت‌های نفتی در شمال قاره آمریکا است و با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر، از پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا و پرجمعیت‌ترین شهر استان آلبرتا محسوب می‌شود.

شهر کلگری از نظر منابع طبیعی از وضعیت خوبی برخوردار است. شهر زیبای کلگری، توسط طبیعت بکر احاطه شده است رودخانه «بو» نیز از مرکز شهر می‌گذرد که در کنار مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری، منظره بسیار زیبایی را در شهر به وجود آورده است.

همچنین خوب است بدانید که به طور کلی فعالیت‌های اقتصادی در شهر کلگری متمرکز بر صنعت نفت، کشاورزی و گردشگری است و این شهر نقش بسیار مهمری را در عرصه صنعت نفت کانادا ایفا می‌کند. به هر حال، مرکز اصلی شرکت‌های نفتی در کانادا، شهر کلگری است و همین موضوع نیز در تبدیل کلگری به یکی از ثروتمندترین شهرهای کانادا بسیار موثر بوده است.

به طور کلی، در نظر داشته باشید که مرکز استان آلبرتا، شهر ادمونتون است، اما از نظر توسعه اقتصادی، کیفیت زندگی و جمعیت، شهر کلگری رتبه بالاتری را به خود اختصاص داده است.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر، درباره استان آلبرتا و شهر ادمونتون، دیگر مقالات سایت کاناداپاس را نیز مطالعه کنید.

دریاچه لوئیز کلگری Lake Louise in calgary

معرفی جاذبه‌های گردشگری در  شهر کلگری

کلگری نه تنها شهر خوبی برای مهاجرن محسوب می‌شود، بلکه یکی از شهرهای جذاب برای تجربه یک سفر دلنشین به شمار می‌رود. بر همین اساس هم در این بخش از گزارش، برخی از مهمترین نقاط گردشگری شهر کلگری معرفی شده است:

  • «دریاچه لوئیز» یکی از جذاب‌ترین و بهترین مقاصدی است که در طول دوره اقامت خود در کلگری می‌توانید به آنچا بروید. برای رسیدن به شهر بانف و مشاهده این دریاچه راه‌های زیادی وجود دارد. در صورتی که اتومبیل شخصی دارید، می‌توانید در یک بازه زمانی حدودا 90 دقیقه‌ای به این منطقه برسید، در غیر این صورت می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از قایق‌های پارویی در این دریاچه، یکی از جاذبه‌های مهم آن است.
  • «باغ وحش کلگری»، یکی دیگر از مهمترین جاذبه‌های توریستی این شهر و از جاهای دیدنی کانادا است. این باغ وحش قدمت طولانی دارد و سال تاسیس آن به سال 1917 باز می‌گردد. مساحت این باغ وحش، 120 هکتار است و بیش از یک هزار حیوان از 272 گونه جانوری در آن نگهداری می‌شود.
  • «برج کلگری» نیز از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. ارتفاع آن به 191 متر می‌رسد و شما می‌توانید از قسمت بالای برج، منظره بسیار زیبایی از شهر کلگری را تماشا کنید. این برج در سال 1968 افتتاح شد و هنوز یکی از جذاب‌ترین اماکن گردشگری شهر کلگری محسوب می‌شود.
  • «کوه‌های راکی» نیز از جاذبه‌های طبیعی است که حتما باید آن را تجربه کنید. قطارهایی که از دل این کوه‌ها گذر می‌کند، تجربه خاطره‌انگیزی برای شما رقم خواهد زد.
  • «پارک بونس» نیز یکی از زیباترین پارک‌های شهر کلگری است. این پارک مساحتی معادل 74 هکتار رو امکانات تفریحی بسیاری از جمله قطارهای مخصوص برای کودکان، دارد. در زمستان‌ها می‌توانند تجربه بی‌نظیر اسکی در پارک بونس را داشته باشید.

فستیوال‌ها و جشن‌های مهم در شهر کلگری

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری که در شهر کلگری وجود دارد، فستیوال‌ها و جشن‌های سالانه بزرگی نیز در این شهر برگزار می‌شود که هم برای شهروندان کلگری و هم برای توریست‌ها بسیار جذاب است. جالب است بدانید که هزینه شرکت در برخی از این فستیوال‌ها کاملا رایگان است و افراد می‌توانند به‌راحتی در این مراسم‌ها شرکت کنند.

برخی از مهمترین فستیوال‌هایی که در شهر کلگری برگزار می‌شوند، عبارتند از:

  • فستیوال هات چاکلت (Hot Chocolate Fest): این فستیوال هر سال از اول تا 28 فوریه در شهر کلگری برگزار می‌شود.
  • فستیوال موسیقی و هنر (Sled Island Music and Arts Festival): در این جشنواره موسیقی و هنر، بیش از 200 گروه موسیقی، کمدین، فیلم و هنرمند در بیش از 30 سالن در سراسر شهر گرد هم جمع می‌شوند. این فستیوال اواسط ماه جون برگزار می‌شود.
  • فستیوال بین المللی بلوز (Calgary International Blues Festival): در این فستیوال یک هفته‌ای با موضوع موسیقی شامل کارگاه‌های آموزشی، رویدادهای ویژه و کنسرت‌های زنده است. این فستیوال آخر هفته ژوئیه و هفته اول آگوست به صورت سالانه برگزار می‌شود.
  • فستیوال مزه (Taste of Calgary): این فستیوال ترکیب منحصر به فردی از غذا، نوشیدنی و موسیقی است. ورود به جشنواره رایگان است و زمان برگزاری آن نیز هر سال در ماه آگوست است.

تعطیلات رسمی در کلگری

شما می‌توانید در این بخش، تعطیلات مهم در شهر کلگری را مشاهده کنید:

سال نو 1 Jan
روز خانواده 19 Feb
جمعه خوب 30 Mar
روز ویکتوریا 21 May
روز کانادا 2 Jul
روز کارگر 3 Sep
روز شکرگذاری 8 Oct
روز هدیه 11 Nov

نگاهی به به فرهنگ عمومی مردم کلگری

به طور کلی فرهنگ عمومی مردم در اغلب شهرهای کانادا شامل یک قانون کلی می‌شود؛ به هر حال کانادا کشوری مهاجرپذیر است و در اغلب استان‌ها و شهرهایی که تعداد مهاجران بیشتر باشد، طبیعتا فرهنگ عمومی آن استان یا شهر نیز تحت تاثیر انواع و اقسام فرهنگ‌های ورودی قرار خواهد گرفت.

کانادا کشوری مهاجرپذیر است، چراکه مردم این کشور اغلب رفتار مناسبی با مهاجرین تازه وارد دارند و شرایط زندگی، کاری و فرهنگی نیز برای مهاجرین مطلوب است.

شهر کلگری نیز طبیعتا از این قاعده مستثنی نیست، به ویژه با در نظر گرفتن این نکته کلگری از جمله شهرهای پرمهاجر کانادا نیز به شمار می‌رود. در نهایت نکته اصلی این است که برای مهاجرت به کلگری یا بسیاری دیگر از شهرهای کانادا، نگران تقابل فرهنگی و احیانا برخورد نامناسب مردم با مهاجرین نباشید.

در مجموع اما می‌توان گفت در شهر کلگری، هنر و موسیقی طرفداران بسیاری دارد. برگزاری جشنواره‌ها و کنسرت‌های موسیقی متعدد و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های هنری، خود نشان از همین علاقه مردم کلگری به هنر و موسیقی دارد. شما نیز اگر از علاقه‌مندان به هنر هستید و دوست دارید که در جشنواره‌های موسیقی شرکت کنید، کلگری می‌تواند گزینه مطلوبی برای شما باشد.

نگاهی به فرهنگ غذایی مردم کلگری

با توجه به موضوعاتی که پیشتر درباره تنوع فرهنگی در شهر کلگری عنوان شد، درباره فرهنگی غذایی نیز باید به این موضوع اشاره کرد که این شهر به واسطه مهاجرپذیر بودن خود، انواع رستوران‌های بین‌المللی و فست فود را در اختیار دارد.

بنابراین لازم نیست نگران، رژیم غذایی خود در کلگری و به صورت کلی در اغلب شهرهای کانادا، باشید؛ چراکه در این شهر می‌توانید به منوی غذایی مورد نظر خود دست پیدا کنید.

اما به صورت کلی، فرهنگ غذایی اصیل شهر کلگری بیشتر شامل حال غذاهایی می‌شود که از سس و کره بسیار در آنها استفاده می‌شود و اغلب نیز سرخ‌شده هستند. تابر کرن، آلبرتا بیف، گرین انین کیک و پافد وییت اسکوار، غذاهای هستند که در کلگری می‌توانید از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

سیستم حمل و نقل عمومی در شهر کلگری

کلگری نیز همانند اغلب شهرهای کشور کانادا از سیستم حمل و نقل سریع، پیشرفته، باکیفیت و دردسترسی برخوردار است. قطار شهری، پرکاربردترین وسیله حمل و نقل عمومی در این شهر محسوب می‌شود که طبیعتا در ساعت رفت و آمد شاغلان، شلوغ‌تر از ساعات دیگر روز است. اتوبوس‌های شهری نیز به دلیل دسترسی بالایی که به نقاط مختلف شهری دارند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی قطار شهری در  استان آلبرتا و شهرهای آن همچون کلگری، در ساعات نخست روز یعنی به صورت متوسط از ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح، شلوغ‌تر از سایر ساعات روز است. بنابراین شما می‌توانید از گزینه‌های جایگزین همچون اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. در ادامه این گزارش درباره هزینه‌های استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در کانادا نیز توضیح داده شده است.

جالب است بدانید که در استان آلبرتا، برای اشخاصی که به دلیل ناتوانی‌های جسمی امکان استفاده مکرر از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند، خدمات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. این اشخاص می‌توانند در طرح ارائه خدمات حمل و نقل به اشخاص ناتوان ثبت نام نمایند و به مدت ۱۴ روز در سال از این خدمات ویژه آن استفاده کنید.

نگاهی به کیفیت زندگی در شهر کلگری

برای ارزیابی کیفیت زندگی در هر شهری، شاخص‌هایی همچون قدرت خرید، امنیت، خدمات درمانی، آب و هوا، هزینه زندگی، قدرت خرید ملک، ترافیک و آلودگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بر همین اساس نیز در این گزارش شاخص‌های کیفیت زندگی در در شهر کلگری مورد ارزیابی قرار گرفته است.

خوب است بدانید که بر اساس آخرین ارزیابی‌های انجام‌شده در سال 2022، شهر کالگری در استان آلبرتا از نظر کیفیت زندگی در میان کشورهای جهان از رتبه بالایی برخوردار است. شهر کالگری که مهمترین شهر استان آلبرتا به شمار می‌رود، رتبه 40 را در میان کشورهای جهان دارد و شهر ادمنیتون که مرکز استان آلبرتا است نیز توانسته است رتبه 70 را به دست آورد.

کیفیت زندگی در شهر کلگری

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، دو شهر ادمینتون و کالگری در استان آلبرتا از نظر کیفیت زندگی در رتبه بالایی در جهان قرار دارند. بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت «نومبئو»، رالی در آمریکا رتبه نخست را در میان شهرهای جهان دارد. شهر کالگری نیز رتبه 40 را از آن خود کرده است و همانطور که مشاهده می‌کنید، تفاوت چندانی با شهر رالی یا سایر سایر شهرهایی که در رتبه‌های بالاتری قرار گرفته‌اند، ندارد.

در ادامه می‌توانید وضعیت شاخص‌های کیفیت زندگی در شهر کلگری در استان آلبرتا را مشاهده کنید:

وضعیت شاخص‌های کیفیت زندگی در شهر کلگری

بررسی هزینه‌های زندگی در شهر کلگری

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با زندگی در شهر کلگری باید به آن توجه داشت، هزینه‌های زندگی در این شهر است. دانشجویان و همه افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، باید بیش از دیگران به این موضوع توجه داشته باشند.

با این حال، به منظور آشنایی بیشتر با برخی از مهم ترین خدمات و محصولات در شهر کلگری، جدول زیر تهیه شده است.

 هزینه رستوارن در شهر کلگری

دلار نوع خدمت یا کالا
12-38.35 یک وعده غذا، رستوران ارزان قیمت
9.77-14 یک وعده غذای فست فود همانند مک‌دونالد
2.50-7.67 قهوه (کاپوچینو)
1.50-3 یک قوطی نوشابه
1.50-3 یک بطری آب معدنی

هزینه خرید روزانه در شهر کلگری

دلار نوع خدمت یا کالا
1.23-4.70 یک لیتر شیر
1.79-4.50 یک عدد نان (500 گرم)
1.50-7.49 برنج (یک کیلوگرم)
2.65-5.99 تخم‌مرغ (12 عدد)
8-19.82 فیله مرغ (یک کیلوگرم)
9.99-30 گوشت گوساله (یک کیلوگرم)
1.89-8 یک کیلوگرم سیب
1.45-5 یک کیلوگرم موز
1.10-6 یک کیلوگرم سیب زمینی
1.75-5 یک کیلوگرم پیاز

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر کلگری

دلار نوع خدمت یا کالا
3.50-3.65 بلیت یک‌طرفه (درون شهری)
109-120 یک ماه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
1.67-4 تاکسی، یک کیلومتر
1.54-1.91 بنزین (یک لیتر)

هزینه تسهیلات عمومی در شهر کلگری

دلار نوع خدمت یا کالا
130-425 اولیه (آب، برق، گرمایش، سرمایش و …)، برای یک آپارتمان 85 متری
0.15-0.35 یک دقیقه هزینه تلفن همراه، تعرفه معمولی
63.20-125 اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، نامحدود، کابل/ ADSL)

هزینه ورزش و تفریح در شهر کلگری

دلار نوع خدمت یا کالا
60-100 باشگاه، یک نفر، ماهیانه
12-40 زمین تنیس، اجاره، یک ساعت، آخر هفته
13.50-21 بلیت سینما، یک نفر، اکران بین‌المللی

هزینه نگهداری از کودک در شهر کلگری

دلار نوع خدمت یا کالا
900-1500 پیش‌دبستانی، مهدکودک، ماهانه، برای یک نفر
10000-19400 مدرسه ابتدایی، بین‌المللی، سالانه، برای یک نفر

هزینه خرید لباس در شهر کلگری

دلار نوع خدمت یا کالا
30-110 شلوار جین، برند
25-125 لباس تابستانه، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای
65-150 یک جفت کفش ورزشی، با کیفیت متوسط
75-300 یک جفت کفش مردانه چرم

هزینه اجاره خانه در شهر کلگری

دلار نوع خدمت یا کالا
1000-1700 آپارتمان، یک خوابه، مرکز شهر
1000-1400 آپارتمان، یک خوابه، بیرون از شهر
2200-3000 آپارتمان، سه خوابه، مرکز شهر
1500-2800 آپارتمان، سه خوابه، بیرون از شهر

میانگین هزینه خرید خانه در شهر کلگری

دلار نوع خدمت یا کالا
به صورت میانگین 4215دلار هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر
به صورت میانگین 3946دلار هر متر مربع آپارتمان در بیرون شهر

حقوق و وام در شهر کلگری

دلار نوع خدمت یا کالا
5452 میانگین حقوق ماهیانه (بعد از کسر مالیات)
4.27 نرخ درصد سود سپرده گذاری (٪)، سالانه، برای سپرده گذاری ۲۰ ساله

هزینه زندگی یک فرد مجرد و یک خانواده در شهر کلگری

براساس آخرین آمارهای انجام‌شده توسط سایت جهانی و معتبر «نومبئو»، هزینه زندگی یک فرد مجرد در شهر کلگری بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه، 973 دلار کانادا و هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه، 3 هزار و 484 دلار است.

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر کلگری

اجاره یک واحد آپارتمان با یک اتاق خواب در مرکز شهر کلگری  به صورت میانگین یک هزار تا یک هزار و 700 دلار کانادا است و خانه‌ای مشابه آن در خارج از شهر، یک هزار تا یک هزار و 400 دلار کانادا است.

همچنین برای خانواده‌ها، هزینه اجاره یک خانه سه خوابه در مرکز شهر، به صورت میانگین 2 هزار و 200 دلار و سه هزار دلار و هزینه خانه‌ای مشابه در خارج از شهر، یک هزار و 500 دلار تا 2 هزار و 800 دلار است.

مهمترین محله‌های شهر کلگری را بشناسید

اگر تصمیم به مهاجرت به شهر کلگری را دارید، برای خرید یا اجاره خانه بهتر است محله‌های این شهر را بشناسید و سپس با تحقیق مجزا بر روی هر کدام از آنها، دست به انتخاب بزنید. در همین راستا در این بخش از مقاله، محله‌های مهم شهر کلگری به شما معرفی شده است تا بتوانید بر اساس آنها به صورت مشخص‌ و دقیق‌تری به جمع‌آوری اطلاعات بپردازید.

محله‌های درون شهری

بلتلاین کلایر
کنات مرکزی کنات شرقی
پارک ویکتوریا شرقی پارک ویکتوریا
استریت فرد میدتان
ریور دیستریکت وارهاس دیستریکت

محله‌های برون شهری

رسیدال مانت پلیزنت
بانکویو کلارنی
گلندال التادر
بونس پارکدال

نگاهی به وضعیت اقتصادی در شهر کلگری

کلگری یکی از ثروتمندترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود که اقتصاد کانادا را در حوزه‌هایی همچون نفت، کشاورزی و توریسم تحت تاثیر خود قرار داده است.

در عین حال این نکته را هم در نظر داشته باشید که کلگری شهر مهم و پرجمعیت استان آلبرتا است، اما از نظر اقتصادی به اندازه شهرهای بزرگ کانادا همچون تورنتو و ونکوور، پویا و پررونق نیست.

ذکر این موضوع اصلا به این معنا نیست که امکان شغل‌یابی و درآمدزایی در شهر کلگری وجود ندارد، بلکه به این معنی است که در شهر کلگری باید بیشتر به دنبال فرصت‌های شغلی باشید.

هچنین در نظر داشته باشید که به صورت کلی، برای پیدا کردن شغل و راه‌های سرمایه‌گذاری در هر یک از شهرهای کانادا، حتما باید اطلاعات درست و دقیقی در اختیار داشته باشد و از روش‌های درست و قانونی اقدام کنید.

کدام مشاغل در کلگری مورد نیاز است؟

یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی که می‌تواند فرصت مهاجرت به کانادا را امکان‌پذیر کند، شرایط مهاجرت کاری است. طبیعتا افرادی که تخصص آنها در دسته شغل‌های مورد نیاز شهر کلگری قرار داشته باشد، شانس بالاتری برای دریافت پیشنهادات کاری و ورود به کانادا خواهند داشت.

مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی و کامپیوتر با NOC 0213 از جمله مشاغل مورد نیاز در کلگری است که حتی در زمان شیوع ویروس کرونا نیز تحت تاثیر قرار نگرفت. یکی دیگر از مشاغلی که می‌تواند در دسته مشاغل مورد نیاز در شهر کلگری باشد، کار در حوزه خدمات بیمه با NOC 1228 است.

مشاورین و آنالیزورهای سیستم‌های اطلاعاتی نیز از جمله افرادی هستند که حرفه آنها با NOC 2171 در دسته مشاغل مورد نیاز کانادا و شهر کلگری قرار دارد. مدیران داده و آنالیزورهای دیتابیس با NOC 2172 یکی دیگر از گروه‌های صاحب تخصص هستند که می‌توانند با حرفه خود به کانادا ورود پیدا کنند. مهندسین و طراحان نرم افزای با NOC 2173 نیز شانس بسیار خوبی برای رسیدن به کار در کلگری خواهند داشت.

پرستاران نیز به مانند اکثر شهرهای کانادا، این فرصت را خواهند داشت تا بتوانند در حرفه خود به کلگری مهاجرت کنند و از این طریق شرایط اقامت دائمی خود در این کشور را به دست آورند. داروسازان با NOC 3131 نیز یکی دیگر از گروه‌های وابسته به علوم پزشکی هستند که حرفه آنها در کلگری مورد نیاز است. مشاورین خانواده و ازدواج نیز با NOC 4153 در دسته مشاغل مورد نیاز در شهر کلگری قرار دارند.

در صورتی که به دنبال کار در کانادا هستید و تخصص ویژه‌ای دارید، حتما بررسی کنید که حرفه شما با کدام کد NOC شناخته می‌شود و همچنین در کدام شهرها با کمبود نیروی کار روبه‌رو است. در این صورت می‌توانید از طریق برنامه‌های استانی موجود در کانادا، روند مهاجرت خود به کانادا را تسهیل کنید.

درآمد به دلار کانادا حرفه
7400 $ حسابدار
15600 $ مدیر حسابداری
21600 $ مدیر مالی
9070 $ مدیر دفتر
7050 $ طراح گرافیک
17900 $ خلبان
13000 $ معمار
8200 $ معلم
17400 $ مدیر ساخت پروژه
10200 $ مهندس
26100 $ دندان پزشک
15600 $ مدیر منابع انسانی
20100 $ وکیل

نگاهی به شرایط تحصیل در شهر کلگری کانادا

اگر به دنبال تحصیل در کشور کانادا هستید، شهر کلگری یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای تحصیل در کاناد محسوب می‌شود. «دانشگاه کلگری» به عنوان بهترین دانشگاه این شهر توانسته رتبه دوم آلبرتا و همچنین نهم کانادا را به دست آورد. دانشگاه «مونت رویال» در کلگری نیز توانسته در رتبه 50 بهترین دانشگاه‌ های کانادا قرار گیرد. علاوه بر این دو دانشگاه، می‌توان به «پلی تکنیک SAIT»، دانشگاه «سنت مری» کلگری و دانشگاه «آمبروز» نیز به عنوان سایر دانشگاه‌های کلگری اشاره کرد.

البته تحصیل در کانادا فقط محدود به دانشگاه‌های این کشور نمی‌شود و دانش آموزان نیز این فرصت را دارند که در مدارس این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و شرایط مناسبی برای آینده خود ایجاد کنند.

مدرسه «بالت آلبرتا» یکی از مدارس شبانه‌روزی در شهر کلگری است که دانش‌آموزان دختر و پسر از مقطع 7 تا 12 تحصیلی را شامل می‌شود. این مدرسه کلاس‌های روزانه نیز برگزار می‌کند و دانش آموزان می‌توانند در این دوره‌ها نیز شرکت کنند. هزینه تحصیل در این مدرسه در حدود 16 تا 24 هزار دلار کانادا در سال است.

«آکادمی کلگری» نیز یکی دیگر از مدارس شبانه‌روزی این شهر است که از مقطع دوم تا دوازدهم را ارائه می‌کند و کلاس‌های آن به صورت مختلط برگزار می‌شود. هزینه تحصیل در این مدرسه  حدود 14 تا 18 هزار دلار کانادا در سال است.

در کلگری همچنین مدارس غیردولتی بسیاری نیز وجود دارد که فرصت تحصیل را به دانش‌آموزان خارجی نیز می دهد.

فهرست برخی از این مدارس به شرح زیر است:

  • مدرسه Strathcona-Tweedsmuir با شهریه حدود 17 تا 24 هزار دلار کانادا
  • آکادمی وبر با شهریه حدود 18 تا 19 هزار دلار کانادا
  • کالج راندل با شهریه 14 تا 20 هزار دلار کانادا
  • کالج جزیره غربی با شهریه حدود 18 هزار دلار کانادا
  • آکادمی دلتا غربی با شهریه 10 تا 18 هزار دلار کانادا

و البته بسیاری مدارس دیگر در این شهر که دانش‌آموزان می‌توانند بسته به شرایط خود، یکی را برای تحصیل انتخاب کنند.

نکته پایانی

هر فردی با توجه به شرایط زندگی خود، بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب می‌کند و در مسیر رسیدن به آن قدم بردارد. اما به یاد داشته باشید که برای رسیدن به این هدف، باید بتوانید مدارک خود را مطابق با خواسته مراجع قانونی جمع‌آوری کند و در نظر داشته باشید که حساسیت‌های ویژه‌ای در این مسیر از طرف مراجع قانونی اعمال می‌شود.

در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به کانادا هستید و قصد دارید آشنایی بیشتری با روش های بروز شده مهاجرت به کانادا از جمله دریافت ویزای توریستی کانادا، برنامه ویزای استارتاپ کانادا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوید، توصیه می کنیم تا با بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و مشاور مورد تایید RCIC در ارتباط باشید تا بتوانید با بالاترین راندمان ممکن اطلاعات مورد نیاز خود در این رابطه را به دست آورید.

پرسش های رایج درباره شهر کلگری کانادا

براساس آخرین آمارهای انجام‌شده توسط سایت جهانی و معتبر «نومبئو»، هزینه زندگی یک فرد مجرد در شهر کلگری بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه، ۹۷۳ دلار کانادا و هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه، ۳ هزار و ۴۸۴ دلار است.

کلگری یکی از ثروتمندترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود که اقتصاد کانادا را در حوزه‌هایی همچون نفت، کشاورزی و توریسم تحت تاثیر خود قرار داده است. اما از نظر اقتصادی به اندازه شهرهای بزرگ کانادا همچون تورنتو و ونکوور، پویا و پررونق نیست. هر فردی با توجه به شرایط زندگی خود، بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب می‌کند و برای اینکه به طور دقیق بتوان گفت کدام شهر کانادا برای شما بهتر است لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه به عمل آورید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link