کانادا، دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت (پس از روسیه) است که تقریبا دو پنجم شمالی قاره آمریکای شمالی را اشغال می‌کند. با وجود وسعت بسیار بالای کانادا، این کشور جمعیت محدودی دارد، اما با این حال یک جامعه مهاجرپذیر محسوب می‌شود و از حضور ملیت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون از قاره‌های مختلف به شدت استقبال می‌کند. اغلب مردم زمانی که به آب و هوای کانادا فکر می‌کنند، احتمالا کوه‌های پوشیده از برف و یخ، پیست های اسکی و خرس‌های قطبی که در انتهای مدار قطبی زندگی ‌میکنند را تصور خواهند کرد.

بدون شک، کانادا کشوری است که به آب و هوای سرد و یخبندانش مشهور است، اما مناطق بسیاری در این کشور وجود دارند که تابستان‌های گرمی دارند. این مناطق، مقاصد محبوب و پرطرفدار کانادا برای سفر در تابستان هستند. همچنین، شهرهایی هستند که زمستان‌های معتدل‌تری دارند و برای سفر و زندگی بسیار مورد توجه هستند. در ادامه این مقاله، گرم‌ترین و سردترین شهرهای کانادا برای سفر و زندگی معرفی خواهند شد.

گرم‌ترین شهرهای کانادا

نکته قابل توجه در مورد شهرهای گرم کانادا این است که اغلب آن‌ها در غربی‌ترین استان کانادا، یعنی بریتیش کلمبیا واقع شده‌اند. اگرچه بریتیش کلمبیا، بهترین پیست‌های اسکی را دارد، اما با این حال بسیاری از جوامع ساکن در مناطق ساحلی آن از دمای گرم و آب و هوای معتدلی بهره‌مند هستند. همچنین، چند شهر دیگر در برخی از استان‌های دیگر کانادا در لیست گرم‌ترین شهرهای کانادا حضور دارند که تعدادی از آن‌ها ممکن است شما را شگفت‌ زده کند!

مقاصدی که در لیست زیر آورده شده است، علاوه بر اینکه جز گرم‌ترین شهرهای کانادا هستند، مناطق جالبی هستند که سفر به آنها می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. از این رو، در این لیست می‌توانید چند نمونه از بهترین مناطق کانادا برای سفر در زمستان را نیز مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که تعدادی از تفریحاتی که در لیست ذکر شده، ممکن است تحت تاثیر شرایط پاندمی کووید 19 قرار گرفته باشند.

ویکتوریا در بریتیش کلمبیا

شهر ویکتوریا، پایتخت بریتیش کلمبیا، پرچم دار گرم‌ترین شهر کانادا است. این شهر دارای بالاترین میانگین دما در کل کشور است و با میانگین دمای بالای روزانه 7.6 درجه سانتیگراد (45.7 درجه فارنهایت) و متوسط دمای پایین روزانه 1.5 درجه سانتیگراد (34.7 درجه فارنهایت) در ژانویه، اوج زمستان کانادا، لقب گرم‌ترین شهر کانادا را با افتخار از آن خود کرده است.

آب و هوای معتدل این شهر، لذت قدم زدن در مناطق باشکوه و زیبا در طول سال را چندین برابر می‌کند و از این رو، این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای استراحت و تفریح محسوب ‌می‌شود. جاهای دیدنی و مکان‌های تفریحی ویکتوریا در زمستان نیز پذیرای گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور است. باغ‌های محبوب بوچارت نیز تا پایان زمستان باز می‌مانند، اگرچه برای دیدن شکوفه‌های گل باید به قسمت سرپوشیده این باغ‌ها بروید.

ویکتوریا در کانادا

علاوه بر تفریحات تابستانی، تفریحات زمستانی را نیز می‌توانید در این شهر دنبال کنید. فعالیت‌هایی چون هاکی، تورهای گردشگری برای بازدید از تزئینات و نورهای کریسمسی و یا تفریحات ساده مثل لذت بردن از یک فنجان چای گرم در یک کافه دنج، در زمستان طرفداران زیادی در ویکتوریا دارد. به دلیل معتدل بودن هوای زمستانی ویکتوریا، تفریحات زمستانی لذت بخش‌تر است زیرا می‌توانید در حین تفریح، انگشتان دست و پای خود را حس کنید و از سرما یخ نزنید!

کلونا در بریتیش کلمبیا

اگر می‌خواهید از سرما فرار کنید اما ترجیح می‌دهید زیر باران گیر نکنید، کلونا، بریتیش کلمبیا یک گزینه ایده‌آل است. در تابستان، این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی محسوب می‌شود. ترکیب هوای گرم و تفریحات آبی در دریاچه کلونا، برای هر مسافری بسیار جذاب است.

پیاده روی در یک هوای نسبتا معتدل، استراحت در اسپا و رها شدن از خستگی و استرس‌های چند هفته سخت و یا خوردن یک وعده خوشمزه و لذیذ در یک رستوران معروف در سطح جهان، از تفریحات جذاب زمستانی این شهر محسوب می‌شوند. بهترین پیست‌های اسکی این شهر، فقط چند کیلومتر از شهر فاصله دارند و اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید، به خاطر داشته باشید که وسایل اسکی خود را هنگام سفر به همراه داشته باشید.

میانگین بالاترین دمای این شهر حدود 14.7 درجه سانتیگراد (59 درجه فانهایت) است و میانگین پایین‌ترین دمای کلونا به 4.1 درجه سانتیگراد (حدود 39 درجه فارنهایت) می‌رسد.

ونکوور در بریتیش کلمبیا

در حالی که با آمدن زمستان در سایر شهرهای کانادا، درب پارک‌ها‌ کم کم بسته می‌شود و مردم مشغول تمیز کردن برف و یخ شیشه‌های ماشین خود هستند، مردم ونکوور مشغول قدم زدن در کنار دریا هستند و از خوردن ناهار خود در یک پاسیوی گرم لذت می‌برند. شاید برایتان جالب باشد که زمین‌های گلفی در این شهر وجود دارد که در تمام طول سال باز هستند و علاقه‌مندان می‌توانند حتی در زمستان نیز این بازی جذاب را دنبال کنند.

میانگین حداکثر دمای روزانه در ژانویه در ونکوور 6.9 درجه سانتیگراد (44 درجه فارنهایت) و کمینه روزانه 1.4 درجه سانتیگراد (34.5 درجه فارنهایت) است. قطعا دمای هوا مانند فلوریدا یا هاوایی نیست، اما آنقدر گرم است که واقعا از بیرون بودن لذت ببرید. علاوه بر این، ونکوور معمولا چند روز گرم و آفتابی در وسط زمستان دارد که گویی که زمستان، گریزی کوتاه به بهار می‌زند.

ونکوور در کانادا

اگرچه بعید است که در ونکوور در هر زمان از سال با برف مواجه شوید، اما اگر در زمستان از این شهر بازدید کنید، احتمال اینکه با یکی از آن باران‌های نامحبوب ونکوور مواجه شوید، بسیار زیاد است. از این رو، بد نیست که هنگام سفر به این شهر، حتما لباس گرم و چتر به همراه خود داشته باشد.

سنت کاترینز در انتاریو

به احتمال زیاد دیدن شهری از انتاریو در لیست گرمترین شهرهای کانادا، کمی تعجب برانگیز باشد. اما با توجه به شرایط جوی و منطقه‌ای سنت کاترینز، این موضوع زیاد هم شک برانگیز نیست!

سنت کاترینز، شهری جذاب در منطقه نیاگارا انتاریو است که در مجاورت دریاچه انتاریو و دریاچه ایری قرار دارد همچنین سرپناهی که اسکارپمنت نیاگارا ارائه می‌کند، بهره می‌برد. همچنین پرتگاهی که بخشی از رودخانه نیاگارا از آن عبور می‌کند، از نقاط جذاب و دیدنی این شهر است. در نتیجه این شرایط اقلیمی، شهر سنت کاترینز حتی در زمستان نیز منطقه‌ای گرم و معتدل محسوب می‌شود.

شهر سنت کاترینز نسبت به سایر نقاط انتاریو گرمتر است؛ اگرچه شهر سارنیا کمی گرمتر از سنت کاترینز است، اما زمستان‌های بسیار سردی دارد. به طور کلی، دمای هوای این شهر در اوایل و اواخر فصل زمستان معقول و قابل تحمل است. در ماه نوامبر، میانگین بالاترین دما روزانه 8.4 درجه سانتیگراد (47.1 درجه فارنهایت) است و در ماه مارس تقریبا به همان اندازه گرم است و میانگین بالاترین دما روزانه  به 7.4 درجه سانتیگراد (45.3 درجه فارنهایت) می‌رسد.

تورنتو در انتاریو

اگر تا به حال در زمستان از تورنتو دیدن کرده اید، ممکن است به جایگاه آن در این لیست شک داشته باشید. شکی در این نیست که هوای تورنتو در زمستان سرد است و لباس گرم و چکمه‌های مخصوص برف خود را باید همیشه همراه خود داشته باشید، اما تورنتو رتبه چهارم را در لیست طولانی ترین فصول بدون یخبندان در میان شهرهای کانادا دارد. تورنتو به مدت 203 روز از سال، فقط 8 روز کمتر از ویکتوریا، معتدل ترین شهر کشور، بدون یخبندان است. طبق استانداردهای کانادایی، این بدان معناست که در اکثر اوقات سال، هوا بسیار گرم است.

تورنتو در کانادا

میانگین دمای روزانه این شهر منفی 1.5 درجه سانتیگراد (29.3 درجه فارنهایت) در ژانویه، نشان می‌دهد که زمستان‌های این شهر سرد است. با این حال، در تمام طول زمستان جاذبه‌های سرپوشیده و جذاب زیادی وجود دارد. جاذبه‌های فرهنگی (مانند موزه سلطنتی انتاریو یا گالری هنری انتاریو) و بازی‌های ورزشی حرفه‌ای (یعنی تورنتو رپتورز و تورنتو میپل لیفز) تفریحاتی هستند که می‌توانید در روزهای سرد سال از آنها لذت ببرید.

سردترین شهرهای کانادا

زمستان‌های کانادا و یخبندان‌های آن، به احتمال زیاد برای همه ما آشنا است. وینیپگ، مانیتوبا سردترین هوای زمستانی را در بین شهرهای بزرگ کانادا دارد. در ادامه، می‌توانید با لیست سردترین شهرهای کانادا بیشتر آشنا شوید.

وینیپگ در منیتوبا

دمای این شهر در زمستان به طور میانگین به منفی 19.2 درجه می‌رسد و 12 روز از سال دمای هوا کمتر از منفی 30 درجه است. این شهر درست در پایین دره رودخانه قرمز قرار دارد و بادهای سرد و قوی عامل اصلی این سرمای استخوان سوز هستند. آب و هوا نیز معمولا در وینیپگ بسیار خشک است و بسیاری از ساکنان بنا به گزارش‌ها مجبورند در خانه‌های خود از دستگاه‌های مرطوب‌کننده استفاده کنند.

وینپینگ در کانادا

در دسامبر 2013، CBC مقاله‌ای نوشت که در آن اعلام کرد شهر وینیپگ به اندازه دمای مریخ، که در آن زمان منفی 29 درجه سانتیگراد بود، سرد است. برف در وینیپگ به اندازه سایر شهرهای بزرگ کانادا سنگین نیست اما بادهای سرد، تحمل زمستان‌های این شهر را بسیار سخت کرده است.

سورتمه سواری با سگ نقش مهمی در زمستان‌های Saguenay دارد، ساکنان به این ماجراجویی‌ها به عنوان بخشی از سبک زندگی نوردیک اشاره می‌کنند، جایی که می‌توانید با تیم سگ‌های خود در جنگل‌های شمالی بگردید و به دنبال گوزن‌ها و دیگر حیات‌وحش باشید.

سگونی در کبک

دمای هوای سگونی که در فاصله 211 کیلومتری شمال شهر کبک قرار دارد، در هر زمستان به طور متوسط به منفی 18.3 درجه سقوط می کند. به طور متوسط 321.7 سانتی متر برف در شهر می‌بارد. سگونی دومین شهر بزرگ برفی در کانادا بعد از سنت جانز، نیوفاندلند است.

رجاینا در ساسکاچوان

رجاینا در 258 کیلومتری جنوب ساسکاتون قرار دارد. میانگین پایین ترین دمای زمستانی آن به منفی 18.2 درجه می‌رسد و حدود 11 شب، این شهر دمای منفی 30 درجه را تجربه می‌کند. ساکنان پایتخت ساسکاچوان به خوبی با بادهای طاقت فرسا، یخبندان و برف سنگینی که هر سال با فرا رسیدن زمستان می آید، آشنا هستند.

ساسکاتون در ساسکاچوان

در فصل زمستان، دمای ساسکاتون به طور متوسط  منفی 16.5 درجه است و 124 روز از سال برف روی زمین است. ساکنان ساسکاتونی اغلب زمستان‌های خود را با پیاده روی، اسکی در مسیرهای برفی، اسکیت سواری و تحسین رودخانه زیبا و یخ زده ساسکاچوان جنوبی می‌گذرانند. کمترین دمای ثبت شده در ساسکاتون در سال 1893، 50- درجه بود!

ساسکاتون در کانادا

تاندر بی در اونتاریو

تاندر بی (Thunder Bay) در بیش از 1000 کیلومتری شمال غربی سادبری قرار دارد و جمعیت شهری آن 121621 نفر است. در طول ماه‌های زمستان، میانگین پایین‌ترین دمای آن به منفی 18.1 درجه می‌رسد. Thunder Bay رکورد سردترین روز انتاریو را در 10 ژانویه 1982 از آن خود کرد و دما به منفی 58 درجه کاهش یافت.