[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”201193″]قرعه‌کشی اکسپرس اینتری کانادا معمولا هر دو هفته یک بار انجام می‌شود. روش انجام این قرعه‌کشی به این شکل است که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) متقاضیان را از استخر اکسپرس اینتری انتخاب می‌کند و پس از انجام قرعه کشی آن‌ها را دعوت می‌کند تا برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

در همین راستا، در این مطلب، با سازوکار قرعه‌کشی اکسپرس اینتری کانادا آشنا می‌شویم، نتایج آخرین دوره‌های آن در سال ۲۰۲۳ را بررسی می‌کنیم، کم‌ترین و بیشترین امتیازی که در سال‌های اخیر در این قرعه کشی به دست آمده را ارزیابی می‌کنیم و با برنامه کانادا در سال‌های آینده برای این قرعه کشی آشنا می‌شویم. پس لطفا تا انتهای این مطلب با ما در کاناداپاس همراه بمانید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”434533″]

آشنایی کلی با سیستم اکسپرس اینتری کانادا

اکسپری اینتری کانادا یک روش یا برنامه مهاجرتی نیست؛ بلکه سیستمی است که توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای انتخاب متقاضیان جهت مهاجرت به کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم، متقاضیان را بر اساس برنامه‌های مهاجرت اقتصادی زیر انتخاب می‌کند:

اکسپرس اینتری برای ارزیابی متقاضیان از یک سیستم امتیازدهی استفاده می‌کند. هدف اصلی این سیستم شناسایی متقاضیانی است که پس از مهاجرت به کانادا بیشترین شانس موفقیت را دارند. حداکثر امتیاز قابل دریافت ۱۲۰۰ امتیاز است. برای امتیازدهی، شرایط متقاضی اصلی و همسر وی (در صورت وجود) ارزیابی می‌شود. فاکتورهای امتیازدهی شامل موارد مختلفی از جمله سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار (هم در کانادا و هم خارج از کانادا)، قابل انتقال بودن مهارت‌ها، طبیق پذیری و… هستند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”936785″]

قرعه‌کشی اکسپری اینتری چگونه کار می‌کند؟

متقاضیان می‌توانند از طریق برنامه‌های فدرال مختلف مشخصات فردی و یکسری از اطلاعات خود را در سیستم اکسپرس اینتری ثبت کنند و وارد استخر آن شوند. معمولا هر دو هفته یک بار، بین افرادی که بیشترین امتیاز را در استخر اکسپرس اینتری دارند، یک قرعه کشی انجام می‌شود که در طی آن، به افراد برگزیده دعوتنامه اپلای (ITA) داده می‌شود.

این افراد با دریافت ITA می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهند. توصیه مشاوران کاناداپاس این است که پس از ورود به استخر اکسپرس اینتری، از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی یا جاب‌آفر بگیرید تا شانس بیشتری برای دریافت دعوتنامه اپلای (ITA) و در پی آن، اقامت دائم کانادا داشته باشید.

با وجود اینکه جاب آفر کانادا مزایای زیادی برای متقاضیان دارد، اما داشتن آن اجباری نیست. این افراد می‌توانند با کسب حداکثر امتیاز از فاکتورهای دیگر، نبود جاب‌آفر را جبران کنند. با این حال به طور کلی، تجربه کارشناسان موسسه کاناداپاس نشان می‌دهد افرادی که جاب‌آفر یا نامزدی استانی دارند، بیشترین شانس دریافت اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری را به دست می‌آورند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”135078″]مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.[/vc_column_text][vc_button button_color=”color-177333″ border_width=”0″ link=”url:https%3A%2F%2Fcanadapass.org%2F%25D9%2581%25D8%25B1%25D9%2585-%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25B2%25DB%258C%25D8%25A7%25D8%25A8%25DB%258C%2F|target:_blank” button_color_type=”uncode-palette” uncode_shortcode_id=”190975″]فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا[/vc_button][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”110467″]

برنامه کانادا برای قرعه کشی اکسپرس اینتری

برنامه کانادا این است که تا سال ۲۰۲۵ برای ۱.۵ میلیون متقاضی اکسپری اینتری دعوتنامه صادر کند. در جدول زیر می‌توانید جزئیات برنامه دولت کانادا در سال‌های پیش رو برای اکسپری اینتری را مشاهده کنید:

نام برنامه سال ۲۰۲۳ سال ۲۰۲۴ سال ۲۰۲۵
اکسپری اینتری ۸۲۸۸۰ نفر ۱۰۹۰۲۰ نفر ۱۱۴۰۰۰ نفر

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”153471″]

آخرین قرعه کشی اکسپری اینتری کانادا در سال ۲۰۲۳

تا زمان نگارش این مطلب، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۹۵ هزار دعوتنامه صادر شده و آخرین دوره قرعه‌کشی اکسپرس اینتری در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ انجام شد که جزئیات آن را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”134591″]

کم‌ترین و بیشترین امتیاز قرعه‌کشی اکسپرس اینتری کانادا در سال‌های اخیر

در جدول زیر می‌توانید کم‌ترین و بیشترین امتیازی که در قرعه کشی سال‌های اخیر اکسپرس اینتری به دست آمده است را مشاهده کنید:

سال سال ۲۰۲۳ سال ۲۰۲۲ سال ۲۰۲۱ سال ۲۰۲۰
کم‌ترین امتیاز ۴۸۱ امتیاز ۴۹۱ امتیاز ۷۵ امتیاز ۴۳۱ امتیاز
بیشترین امتیاز ۵۱۱ امتیاز ۵۵۷ امتیاز ۴۶۲ امتیاز ۴۷۸ امتیاز

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”936439″]

قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری کانادا در سال ۲۰۲۳

تا زمانی که این مطلب در حال نگارش است، ۳۵ قرعه کشی اکسپرس اینتری در سال ۲۰۲۳ انجام شده که در جدول زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درمورد آن‌ها به دست بیاورید.

شماره قرعه کشی تاریخ قرعه کشی تعداد دعوتنامه‌های صادر شده کم‌ترین امتیاز دعوت شده
۲۷۱ (مشاغل حوزه بهداشت و درمان) ۲۶ اکتبر ۳۶۰۰ نفر ۴۳۱ امتیاز
۲۷۰ (متقاضیان فرانسوی زبان) ۲۵ اکتبر ۳۰۰ نفر ۴۸۶ امتیاز
۲۶۹ (برنامه نامزدی استانی) ۲۴ اکتبر ۱۵۴۸ نفر ۷۷۶ امتیاز
۲۶۸ (همه متقاضیان) ۱۰ اکتبر ۳۷۲۵ نفر ۵۰۰ امتیاز
۲۶۷ (مشاغل حوزه کشاورزی) ۲۸ سپتامبر ۶۰۰ نفر ۳۵۴ امتیاز
۲۷۶ (متقاضیان فرانسوی زبان) ۲۷ سپتامبر ۵۰۰ نفر ۴۷۲ امتیاز
۲۶۵ (همه متقاضیان) ۲۶ سپتامبر  ۳۰۰۰ نفر ۵۰۴ امتیاز
۲۶۴ (مشاغل حوزه حمل و نقل) ۲۰ سپتامبر ۱۰۰۰ نفر ۴۳۵ امتیاز
۲۶۳ (همه متقاضیان) ۱۹ سپتامبر ۳۲۰۰ نفر ۵۳۱ امتیاز
۲۶۲ (همه متقاضیان) ۱۵ آگوست ۴۳۰۰ نفر ۴۹۶ امتیاز
۲۶۱ (حوزه تجارت) ۳ آگوست ۱۵۰۰ نفر ۳۸۸ امتیاز
۲۶۰ (متقاضیان فرانسوی زبان) ۲ آگوست ۸۰۰ نفر ۴۳۵ امتیاز
۲۵۹ (همه متقاضیان) ۱ آگوست ۲۰۰۰ نفر ۵۱۷ امتیاز
۲۵۸ (متقاضیان فرانسوی زبان) ۱۲ جولای ۳۸۰۰ نفر ۳۷۵ امتیاز
۲۵۷ (همه متقاضیان) ۱۱ جولای ۸۰۰ نفر ۵۰۵ امتیاز
۲۵۶ (متقاضیان فرانسوی زبان) ۷ جولای ۲۳۰۰ نفر ۴۳۹ امتیاز
۲۵۵ (مشاغل حوزه بهداشت و درمان) ۶ جولای ۱۵۰۰ نفر ۴۶۳ امتیاز
۲۵۴ (مشاغل STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی)) ۵ جولای ۵۰۰ نفر ۴۸۶ امتیاز
۲۵۳ (همه متقاضیان) ۴ جولای ۷۰۰ نفر ۵۱۱ امتیاز
۲۵۲ (مشاغل حوزه بهداشت و درمان) ۲۸ ژوئن ۵۰۰ نفر ۴۷۶ امتیاز
۲۵۱ (همه متقاضیان) ۲۷ ژوئن ۴۳۰۰ نفر ۴۸۶ امتیاز
۲۵۰ (همه متقاضیان) ۸ ژوئن ۴۸۰۰ نفر ۴۸۶ امتیاز
۲۴۹ (همه متقاضیان) ۲۴ می ۴۸۰۰ نفر ۴۸۸ امتیاز
۲۴۸ (برنامه نامزدی استانی) ۱۰ می ۵۸۹ نفر ۶۹۱ امتیاز
۲۴۷ (همه متقاضیان) ۲۶ آوریل ۳۵۰۰ نفر ۴۸۳ امتیاز
۲۴۶ (همه متقاضیان) ۱۲ آوریل ۳۵۰۰ نفر ۴۸۶ امتیاز
۲۴۵ (همه متقاضیان) ۲۹ مارس ۷۰۰۰ نفر ۴۸۱ امتیاز
۲۴۴ (همه متقاضیان) ۲۳ مارس ۷۰۰۰ نفر ۴۸۴ امتیاز
۲۴۳ (همه متقاضیان) ۱۵ مارس ۷۰۰۰ نفر ۴۹۰ امتیاز
۲۴۲ (برنامه نامزدی استانی) ۱ مارس ۶۶۷ نفر ۷۴۸ امتیاز
۲۴۱ (برنامه نامزدی استانی) ۱۵ فوریه ۶۹۹ نفر ۷۹۱ امتیاز
۲۴۰ (نیروی کار ماهر فدرال) ۲ فوریه ۳۳۰۰ نفر ۴۸۹ امتیاز
۲۳۹ (برنامه نامزدی استانی) ۱ فوریه ۸۹۳ نفر ۷۳۳ امتیاز
۲۳۸ (همه برنامه‌ها) ۱۸ ژانویه ۵۵۰۰ نفر ۴۹۰ امتیاز
۲۳۷ (همه برنامه‌ها) ۱۱ ژانویه ۵۵۰۰ نفر ۵۰۷ امتیاز

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”195602″]

انواع قرعه‌کشی اکسپرس اینتری کانادا

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در طول سال انواع مختلفی قرعه‌کشی انجام می‌دهد که در ادامه، با هر یک از آن‌ها آشنا می‌شویم:

۱.قرعه‌کشی‌های عادی

در این نوع قرعه‌کشی‌ها، اداره مهاجرت کانادا از متقاضیان حاضر در استخر اکسپرس اینتری که بیشترین امتیازها را دارند، دعوت می‌کند و قرعه‌کشی را بین آن‌ها انجام می‌دهد. افراد حاضر در این قرعه‌کشی، باید شرایط موردنیاز یکی از برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس اینتری (Federal Skilled Worker، Federal Skilled Trades یا Canadian Experience Class) را در اختیار داشته باشند.

۲.قرعه‌کشی‌های مختص به یک برنامه مهاجرتی

در این نوع قرعه‌کشی‌ها، اداره مهاجرت کانادا از متقاضیان برتری که شرایط مورد نیاز یکی از برنامه‌های استانی مرتبط با سیستم اکسپرس اینتری (نظیر برنامه استانی آلبرتا یا AAIP) را دارند دعوت می‌کند.

۳.قرعه‌کشی‌های مختص به یک گروه شغلی

این نوع قرعه‌کشی‌ها، بین متقاضیان برخی از گروه‌های شغلی (نظیر مشاغل حوزه بهداشت و درمان، حوزه تجارت، حوزه کشاورزی و…) که بیشترین امتیاز را در استخر اکسپرس اینتری دارند انجام می‌شود تا نیازهای اقتصادی و بازار کار کانادا را برطرف کنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”169609″]

دسته‌بندی‌های قرعه‌کشی اکسپرس اینتری کانادا

همانطور که اشاره کردیم، برخی از قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری کانادا بین متخصصین انجام می‌شود که به گروه‌های شغلی مختلف دسته‌بندی شده‌اند. در این بخش قصد داریم این مشاغل دسته‌بندی شده که بین آن‌ها قرعه‌کشی اکسپرس اینتری انجام می‌شود را به شما معرفی کنیم.

برخی از دسته‌بندی‌های فوق، جدید هستند و برخی از دسته‌بندی‌ها قبلا نیز وجود داشته‌اند. این دسته‌بندی‌ها بر اساس نیازهای بازار کار کانادا و مشورت با شرکای مختلف، سهامداران، دولت‌های استانی و منطقه‌ای انتخاب شدند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”322150″]

تعداد افراد حاضر در استخر اکسپرس اینتری کانادا

جدول زیر تعداد افرادی که در حال حاضر در استخر اکسپرس اینتری کانادا حضور دارند را به همراه محدوده امتیاز آن‌ها نشان می‌دهد.

محدوده امتیاز تعداد متقاضیان
۶۰۱ تا ۱۲۰۰ ۱۲۱۰ نفر
۵۰۱ تا ۶۰۰ ۲۲۳۷ نفر
۴۵۱ تا ۵۰۰ ۵۹۶۷۴ نفر
۴۹۱ تا ۵۰۰ ۴۵۰۸ نفر
۴۸۱ تا ۴۹۰ ۹۱۲۱ نفر
۴۷۱ تا ۴۸۰ ۱۸۷۹۴ نفر
۴۶۱ تا ۴۷۰ ۱۵۰۱۶ نفر
۴۵۱ تا ۴۶۰ ۱۲۲۳۵ نفر
۴۰۱ تا ۴۵۰ ۵۴۱۶۲ نفر
۴۴۱ تا ۴۵۰ ۱۱۱۶۳ نفر
۴۳۱ تا ۴۴۰ ۱۱۵۸۰ نفر
۴۲۱ تا ۴۳۰ ۹۸۴۴ نفر
۴۱۱ تا ۴۲۰ ۱۰۴۸۴ نفر
۴۰۱ تا ۴۱۰ ۱۱۰۹۱ نفر
۳۵۱ تا ۴۰۰ ۶۰۰۷۸ نفر
۳۰۱ تا ۳۵۰ ۳۰۹۹۶ نفر
۰ تا ۳۰۰ ۵۲۳۵ نفر
مجموع نفرات ۲۱۳۵۹۲ نفر

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”751687″]

کلام آخر

اکسپرس اینتری یک سیستم امتیازمحور است که متقاضیان را بر اساس معیارهای مختلف ارزیابی می‌کند. در این مطلب، یک آشنایی کلی با سیستم قرعه‌کشی اکسپرس اینتری کانادا پیدا کردیم، توضیح دادیم که چگونه کار می‌کند، کم‌ترین و بیشترین امتیاز آن در سال‌های اخیر را بررسی و یک توضیح کلی هم درمورد برنامه کانادا برای آن در سال‌های آینده ارائه کردیم.

طبق این توضیحات، کانادا قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱.۵ میلیون نفر را به این کشور دعوت کند و با انجام قرعه کشی‌های منظم با فاصله تقریبا دو هفته یک بار، در حال تحقق این هدف است. اگر شما هم قصد دارید از طریق سیستم اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس مشورت کنید تا هر اطلاعاتی که در این رابطه نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهند.[/vc_column_text][vc_button button_color=”color-177333″ border_width=”0″ link=”url:https%3A%2F%2Fcanadapass.org%2F%25D9%2581%25D8%25B1%25D9%2585-%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25B2%25DB%258C%25D8%25A7%25D8%25A8%25DB%258C%2F|target:_blank” button_color_type=”uncode-palette” uncode_shortcode_id=”190975″]فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا[/vc_button][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”315425″]

سوالات متداول قرعه‌کشی اکسپرس اینتری کانادا

[/vc_column_text][vc_accordion][vc_accordion_tab gutter_size=”2″ column_padding=”2″ title=”قرعه کشی اکسپری اینتری چه مواقعی انجام می‌شود؟” tab_id=”1701144897-1-89″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”101812″]قرعه کشی اکسپرس اینتری معمولا هر دو هفته یک بار انجام می‌شود. دلیل پشت سر هم بودن برخی از قرعه کشی‌ها این است که در هر دوره ممکن است قرعه کشی بین گروه‌های شغلی خاصی انجام شود. قرعه کشی‌هایی که همه گروه‌های شغلی با هم در قرعه کشی شرکت داده شوند، معمولا هر دو هفته یک بار انجام می‌شوند.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab gutter_size=”2″ column_padding=”2″ title=”حداقل امتیاز موردنیاز برای ورود به قرعه کشی اکسپرس اینتری چند است؟” tab_id=”1701144897-2-32″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”185748″]حداقل امتیاز، در هر دوره قرعه کشی متفاوت است و مقدار ثابت و دقیقی نیست. اما معمولا افرادی که ۴۸۱ تا ۵۰۰ امتیاز دارند، شانس بیشتری برای ورود به قرعه کشی دارند. در هر دوره، حداقل امتیاز بر اساس عوامل مختلف از جمله شرایط اقتصادی کانادا، نیازهای بازار کار و اهداف مهاجرتی این کشور تعیین می‌شود.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab gutter_size=”2″ column_padding=”2″ title=”چطور می‌توان شانس خود را برای ورود به قرعه کشی اکسپرس اینتری کانادا افزایش داد؟” tab_id=”1701145405848-2-2″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”100874″]یکی از بهترین راه‌های افزایش شانس ورود به قرعه کشی اکسپرس اینتری کانادا که در امتیاز افراد نیز تاثیر قابل توجهی دارد، دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی است. این فاکتور به تنهایی، ۵۰ یا ۲۰۰ امتیاز به مجموع امتیازات متقاضیان اضافه می‌کند. اگر جاب آفر برای مشاغل عادی (NOC TEER صفر، یک، دو و سه) دریافت شده باشد ۵۰ امتیاز و اگر برای مشاغل مدیریتی باشد ۱۰۰ امتیاز به همراه دارد.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab gutter_size=”2″ column_padding=”2″ title=”کم‌ترین امتیاز اکسپرس اینتری که موفق به دریافت دعوتنامه شده چند است؟” tab_id=”1701145426327-3-4″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”176771″]کم‌ترین امتیاز در استخر اکسپرس اینتری در سال ۲۰۲۳ که دعوتنامه دریافت کرده ۴۸۱ امتیاز است (بدون در نظر گرفتن دسته بندی شغلی خاصی).[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab gutter_size=”2″ column_padding=”2″ title=”آیا کسب ۴۸۰ امتیاز برای دریافت دعوتنامه اپلای کافی است؟” tab_id=”1701145444029-4-7″][vc_column_text uncode_shortcode_id=”143127″]طبق نتایج قرعه کشی‌های سال ۲۰۲۳، کم‌ترین امتیازی که دعوتنامه گرفته، ۴۸۱ امتیاز است. احتمال اینکه حدنصاب قرعه کشی اکسپرس اینتری در سال ۲۰۲۳ به ۴۸۰ و کم‌تر از آن برسد بسیار کم است. پس عملا با ۴۸۰ امتیاز، شانس زیادی ندارید. باید شرایط خود را بهبود دهید تا امتیاز بالاتری کسب کنید.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][/vc_column][/vc_row]