متقاضیان سرمایه‌گذاری در مناطق شمال غربی کانادا می‌توانند از طریق برنامه تجاری (NTNP Business Stream) به کانادا مهاجرت کنند. برنامه تجاری مناطق شمال غربی، به دنبال جذب افرادی است که دارای تخصص و تجربه کاری کافی هستند و از سرمایه کافی نیز برخوردارند تا در مناطق شمال غربی کانادا ساکن شوند با راه‌اندازی یا توسعه یک بیزینس موجب بهبود و پیشرفت اقتصاد این منطقه و محیط تجاری آن شوند.

در این مقاله تلاش شده است تا به جزئیات و شرایط سرمایه‌گذاری در مناطق شمال غربی کانادا، پرداخته شود؛ با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در مناطق شمال غربی کانادا از طریق برنامه تجاری

برنامه تجاری مناطق شمال غربی کانادا به عنوان یک مسیر برای مهاجرت کاری به کانادا، یکی از برنامه‌های نامزدی استانی این منطقه (NTNP) است و برای افرادی در نظر گرفته شده که توانایی سکونت و زندگی، سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی یا خریداری یکی از بیزینس‌های فعال در این منطقه را دارند.

در برنامه تجاری مناطق شمال غربی کانادا، متقاضیان عمدتا بر اساس توانایی‌های خود در اشتغال‌زایی برای سایر افراد خارجی یا سایر کانادایی‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند، انتخاب می‌شوند. پروسه‌ درخواست برای این مسیر مهاجرتی با تهیه و ارسال یک بیزینس پلن و اظهار تمایل به مهاجرت و زندگی در مناطق شمال غربی کانادا شروع می‌شود.

سپس متقاضیان باید پرونده خود را به صورت کامل به همراه کلیه مدارک موردنیاز و همینطور بیزینس‌پلن، جهت بررسی به دپارتمان ITI (صنعت، گردشگری و سرمایه‌گذاری) مناطق شمال غربی کانادا ارسال کنند. در صورت پذیرش، متقاضی گواهی نامزدی استانی را دریافت خواهد کرد که با داشتن آن، می‌تواند برای اخذ اقامت دائم به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) درخواست دهد.

برای مطالعه درباره سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت این مقاله را از دست ندهید.

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در مناطق شمال غربی کانادا

درباره برنامه های سرمایه گذاری 100هزار دلاری کانادا و سرمایه گذاری 200هزار دلاری کانادا این مقالات را مطالعه کنید.

شرایط برنامه تجاری برای سرمایه‌گذاری در مناطق شمال غربی کانادا

متقاضیان سرمایه‌گذاری در مناطق شمال غربی کانادا، باید شرایط زیر را داشته باشند تا واجد شرایط اقدام برای برنامه تجاری این استان شوند:

 

  1. سرمایه‌گذاری

 

  • حداقل ۳۰۰ هزار دلار کانادا به منظور راه‌اندازی و یا خریداری یکی از کسب‌وکارهای فعال در ناحیه یلونایف (Yellowknife)
  • حداقل ۱۵۰ هزار دلار کانادا به منظور راه‌اندازی و یا خریداری یکی از کسب‌وکارهای فعال در خارج از ناحیه یلونایف

 

  1. سرمایه یا دارایی خالص

 

  • حداقل ۵۰۰ هزار دلار کانادا به منظور راه‌اندازی و یا خریداری یکی از کسب‌وکارهای فعال در ناحیه یلونایف
  • حداقل ۲۵۰ هزار دلار کانادا به منظور راه‌اندازی و یا خریداری یکی از کسب‌وکارهای فعال در خارج از ناحیه یلونایف

 

  1. توانایی اثبات در اختیار داشتن حداقل ۳۳.۳ درصد (یک سوم) از سهام بیزینس موردنظر (در صورتی که متقاضی بتواند به اندازه ۱ میلیون دلار کانادا و یا بیشتر سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند کمتر از ۳۳.۳ درصد یا یک سوم از سهم بیزینس را داشته باشد).

 

  1. ارائه سپرده حسن نیت به مبلغ ۷۵ هزار دلار کانادا که در صورت اجرای قرارداد عملکرد تجاری و پایبندی به تعهدات قید شده در آن، قابل بازگشت خواهد بود.

 

  1. متقاضی باید نشان دهد که اطلاعات کافی درمورد مناطق شمال غربی کانادا و اقتصاد آن دارد.

 

  1. مهارت در یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی در حد مدرک CLB 4 و یا معادل آن:

 

  • زمان ارسال درخواست برای برنامه تجاری مناطق شمال غربی، نباید بیشتر از ۲ سال از زمان اخذ مدرک زبان گذشته باشد.
  • برای زبان انگلیسی آزمون‌های IELTS General و CELPIP General مورد قبول هستند.
  • برای زبان فرانسوی نیز آزمون TEF مورد قبول است.
  1. داشتن تجربه کاری و مدارک تحصیلی لازم برای اجرای موفقیت‌آمیز طرح کسب‌وکار

 

  1. متقاضی باید استطاعت مالی راه‌اندازی و انجام بیزینس و همینطور پشتیبانی مالی از خودش و کلیه اعضای خانواده خود را برای کل مدتی که قرار است قرارداد عملکرد تجاری را انجام دهد، داشته باشد.

 

 

  1. نباید پرونده‌ فعال و در حال بررسی در هیچ یک از مسیرهای دیگر برنامه انتخاب استانی مناطق شمال غربی (NTNP) داشته باشد.

 

  1. متقاضی باید نشان بدهد که مهارت‌های ارتباطی کافی برای انجام بیزینس در مناطق شمال غربی کانادا و ادغام در جامعه محلی این منطقه را دارد.

 

  1. داشتن تجربه و تحصیلات لازم برای اجرای موفق طرح کسب‌وکار

برای شروع سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در شهرها و استان های آن توصیه می‌کنیم مقالات ثبت شرکت در ونکوور ، ثبت شرکت در تورنتو،  ثبت شرکت در انتاریو ، ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا و ثبت شرکت در استان کبک را مطالعه کنید.

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در مناطق شمال غربی کانادا

مراحل سرمایه‌گذاری در مناطق شمال غربی کانادا از طریق برنامه تجاری

در این بخش از گزارش، مراحل سرمایه‌گذاری در مناطق شمال غربی کانادا از طریق برنامه تجاری این ایالت به‌طور کامل توضیح داده شده است.

این مراحل، کل این پروسه یعنی از زمان انجام تحقیقات اولیه تا اخذ اقامت دائم کانادا را به شما نشان خواهد داد:

1.    ارزیابی و تحقیقات اولیه

در صورتی که متقاضی احتمالی فکر می‌کند شرایط برنامه تجاری مناطق شمال غربی را دارد و می‌تواند به توسعه، گسترس یا راه‌اندازی یک بیزینس کمک کند، باید تحقیقات اولیه را درمورد شرایط مختلف مناطق شمال غربی کانادا اعم از ساکنین آن، فرهنگ آن‌ها، اقتصاد این منطقه و شرایط زندگی در این منطقه را آغاز کند.

پس از انجام تحقیقات اولیه، متقاضی باید یک بیزینس‌کانسپت از کسب‌وکار پیشنهادی خود تهیه و تنظیم کند. بیزینس‌کانسپت یا مفهوم کسب‌وکار، ممکن است شناسایی یک فرصت تجاری در مناطق شمال غربی باشد یا ممکن است مستلزم تهیه یک طرح تجاری در مقیاس کلی برای یک کسب‌وکار جدید باشد.

در صورتی که متقاضی تمایل به خریداری یک بیزینس فعال دارد تا آن را توسعه دهد، این بیزینس باید در ۳ سال اخیر قبل از اپلای متقاضی، در اختیار مالک کنونی آن بوده یا توسط مدیر کنونی آن اداره شده باشد.

نکته قابل توجه بعدی این است که وقتی متقاضی این کسب‌وکار را خریداری می‌کند، نباید تعدیل نیرو کند و حقوق و دستمزد کارکنان نیز نباید کمتر از مقداری باشد که مدیر یا مالک قبلی به آن‌ها می‌داد.

2.    تحقیقات تکمیلی و مصاحبه حضوری

متقاضیان باید قبل از اینکه از آن‌ها دعوت شود که درخواست و پرونده‌ کامل خود را به اداره مهاجرت مناطق شمال غربی کانادا ارسال کنند، حداقل یک سفر کاری به این ایالت انجام داده باشند. هدف از انجام این سفر کاری، این است که درک بهتر و کامل‌تری از محیط کسب‌وکار در این ایالت پیدا کنند و درمورد مراحل و قدم‌های بعدی برای تبدیل بیزینس‌کانسپت به بیزینس‌پلن اطلاع پیدا کنند.

این سفر، باید حداقل ۴ روز کاری طول بکشد و شامل مدت زمانی که متقاضی در مسیر سفر بوده یا روز مصاحبه‌ وی با مقامات استانی مناطق شمال غربی نیز نمی‌شود. همچنین، روزهای تعطیلات رسمی هم جزو این مدت نخواهند بود. پس از انجام مصاحبه‌ کاری، متقاضی باید حداقل در یک مصاحبه‌ حضوری با کارکنان اداره مهاجرت مناطق شمال غربی شرکت کند تا شرایط وی دقیق‌تر بررسی شود.

از جمله مواردی که در جلسه (یا جلسه‌های) مصاحبه بررسی می‌شوند، بیزینس کانسپت، میزان آگاهی و اطلاعات متقاضی درمورد مناطق شمال غربی و مهارت‌های وی در برقراری ارتباط و انجام بیزینس مورد نظر هستند. یک مصاحبه باید در دپارتمان صنعت، گردشگری و سرمایه‌گذاری در یلونایف برگزار شود و یک مصاحبه هم باید با دفتر منطقه مربوطه انجام شود.

در صورتی که متقاضی قصد دارد یکی از کسب‌وکارهای فعال در مناطق شمال غربی کانادا را خریداری و در آن سرمایه‌گذاری کند، مالک بیزینس موردنظر نیز باید در یک مصاحبه‌ جداگانه با مقامات استانی این منطقه شرکت کند.

3.    ارسال فرم اظهار علاقه یا EOI

پس از انجام مصاحبه‌های لازم، نتایج آن‌ها به اطلاع متقاضی خواهد رسید. در صورت موفقیت‌آمیز بودن مصاحبه، متقاضی ۶۰ روز فرصت دارد تا مدارک زیر را ارسال کند:

  • خلاصه‌ای مکتوب از مفهوم کسب‌وکار به همراه طرح کلی سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام خواهد شد.
  • خلاصه‌ای از یافته‌ها و اطلاعات خود از سفر کاری به مناطق شمال غربی.

در صورتی که دپارتمان صنعت، گردشگری و سرمایه‌گذاری اطلاعات ارائه‌شده را رضایت‌بخش تشخیص دهد، بیزینس‌کانسپت را تایید کند، از مهارت‌های تجاری و ارتباطی متقاضی اطمینان پیدا کند و متعقد باشد که وی در تمایل خود به نقل مکان و اقامت در مناطق شمال غربی صادق بوده است، یک دعوتنامه برای وی صادر خواهد کرد. این دعوتنامه، به معنی این است که متقاضی می‌تواند درخواست خود برای اقدام از طریق برنامه تجاری را با کلیه اسناد و مدارک موردنیاز به‌صورت کامل به اداره مهاجرت مناطق شمال غربی ارسال کند.

 

4.     درخواست رسمی برای اخذ ویزای کار

زمانی که از متقاضی دعوت شد تا درخواست خود برای اخذ ویزای کار از طریق برنامه تجاری مناطق شمال غربی را به صورت رسمی ارسال کند، ۹ ماه فرصت خواهد داشت تا پرونده خود را به همراه کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز ارائه دهد. در طی این فرصت ۹ ماهه، باید ضمن پرداخت هزینه بررسی پرونده (۲۸۰۰ دلار) به همراه کلیه هزینه‌های مورد نیاز دیگر، بیزینس‌پلن کامل خود را نیز با تمام جزئیات به همراه اسناد و مدارک تکمیلی درخواست شده، ارائه دهد.

لازم به ذکر است که دارایی‌ها و سرمایه‌ اعلام شده‌ مورد نیاز باید توسط یک سازمان ارائه‌دهنده‌ خدمات ثالث بررسی و تایید شوند. گزارش تاییدیه‌ این سازمان نیز باید در پرونده قرار داده شود. پرونده‌هایی که به صورت ناقص ارسال شده باشند، بررسی نخواهند شد. در هر صورت، نتایج بررسی به اطلاع متقاضی خواهند رسید.

اداره مهاجرت مناطق شمال غربی توصیه می‌کند که پیش از امضای قرارداد عملکرد تجاری و اخذ ویزای کار، از پرداخت هر میزان مبلغی جهت سرمایه‌گذاری یا ارائه‌ هرگونه تعهدی به هر شخص یا سازمان خاصی امتناع کنید. در واقع، توجه داشته باشید که نباید ابتدا بیزینس را خریداری و سپس برای اپلای کردن اقدام کنید.

5.    بررسی پرونده

پس از ارسال و ثبت پرونده به صورت رسمی، شرایط متقاضی و بیزینس‌پلن ارائه شده توسط وی بر اساس شرایط اعلام‌شده برای برنامه تجاری مناطق شمال غربی کانادا، بررسی خواهند شد. در این مرحله، ممکن است مقامات استانی از متقاضی درخواست کنند که مدارک بیشتری جهت بررسی موارد خاص ارسال کند و یا یک مرحله مصاحبه‌ حضوری دیگر با وی ترتیب دهند. این مصاحبه، می‌تواند به منظور بررسی بیشتر و تایید اطلاعات اعلام شده در پرونده‌ متقاضی باشد.

مقامات استانی مناطق شمال غربی، پس از بررسی مدارک تکمیلی و یا انجام یک مرحله مصاحبه‌ جدید، نتیجه را به متقاضی اعلام خواهند کرد و مشخص می‌کنند که آیا می‌تواند سایر مراحل کسب نامزدی استانی را ادامه دهد یا پرونده‌ او رد شده است. در صورت تایید متقاضی، جانشین معاونت امور صنعت، گردشگری و سرمایه‌گذاری مناطق شمال غربی، ضمن بررسی توصیه‌نامه و نامه‌ تاییدیه استانی، تصمیم نهایی را درمورد پذیرش و یا رد پرونده‌ متقاضی خواهد گرفت.

برخی از مواردی که در این مرحله بررسی می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • توانایی بیزینس در اشتغال‌زایی برای ساکنین مناطق شمال غربی کانادا
  • توانایی کسب‌وکار برای پایدار ماندن در مناطق شمال غربی در دراز مدت بر اساس تحقیقات انجام شده از بازار محلی توسط متقاضی
  • توانایی بیزینس در رساندن منفعت اقتصادی قابل‌توجه به مناطق شمال غربی
  • توانایی متقاضی در راه‌اندازی بیزینس پیشنهادی به‌صورت موفقیت‌آمیز بر اساس مهارت‌ها و تجربیات قبلی وی
  • توانایی متقاضی در انجام بیزینس به صورت موفقیت‌آمیز بر اساس ماهیت واقعی بیزینس‌پلن ارائه‌شده
  • صورت‌های مالی دقیق، همراه با مستندات، در بیزینس‌پلن ارائه شده

 

  1. تایید پرونده و امضای قرارداد عملکرد تجاری

در صورتی که پرونده متقاضی تایید شود، به وی اطلاع داده خواهد شد. پس از آن، مذاکرات لازم بین متقاضی و اداره مهاجرت مناطق شمال غربی جهت تهیه و تنظیم قرارداد عملکرد تجاری آغاز خواهد شد. این قرارداد، نحوه‌ی اجرای بیزینس‌پلن توسط متقاضی و شرایط آن را مشخص می‌کند.

پس از امضای قرارداد و دریافت سپرده قابل استرداد 75 هزار دلاری که به منظور حسن نیت دریافت می‌شود، وزارت صنعت، گردشگری و سرمایه‌گذاری نامه حمایتی برای صدور ویزای کار موقت دو ساله به متقاضی ارائه می‌دهد که می‌تواند آن را زمان درخواست برای اقامت دائم کانادا، در پرونده‌ خود قرار دهد.

متقاضیان باید برای اجرای الزامات قراردارد عملکرد تجاری و دریافت نامزدی استانی، ضمن زندگی در محدوده‌ ایالت مناطق شمال غربی، کسب‌وکار خود را نیز در محدوده‌ همین ایالت راه‌اندازی کنند. همچنین، متقاضی باید حداقل ۷۵ درصد از مدتی که اقامت موقت کاری داشته است را هم در این ایالت سپری کرده باشد.

7.    راه‌اندازی کسب‌وکار

نهایتا با گذشت ۶ ماه از ورود به کانادا و استقرار در ایالت مناطق شمال غربی، متقاضی باید آماده‌ راه‌اندازی بیزینس موردنظر باشد و سرمایه‌گذاری‌های لازم را نیز در آن انجام دهد. در این مرحله، مقامات استانی مناطق شمال غربی، پیشروی بیزینس را تحت نظر می‌گیرند و هر از گاهی نیز با متقاضی ملاقات‌هایی را ترتیب می‌دهند.

بخشی از این فرآیند شامل ارسال گزارش موقت به اداره مهاجرت استانی مناطق شمال غربی می‌شود که باید هر ۶ ماه یک بار توسط متقاضی انجام شود. یکی از الزامات کلیدی که حتما باید در این سلسله گزارش‌ها رعایت شود، گنجاندن مدارکی مبنی بر این است که هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های وعده داده شده، طبق برنامه در حال انجام شدن است.

متقاضی دو سال فرصت دارد تا کسب‌وکار شرح داده شده در بیزینس‌پلن را مطابق با توافق‌نامه عملکرد تجاری توسعه دهد. متقاضی باید نشان دهد که به‌طور فعال در انجام امور روزمره‌ کسب‌وکار مشارکت کرده و پاسخگو بوده است. همچنین، مدیریت فعال این بیزینس را باید به صورت حضوری از محلی که کسب‌وکار در آن راه‌اندازی شده، انجام داده باشد.

8.    اقدام برای اخذ اقامت دائم کانادا

در این مرحله، متقاضی باید نامزدی استانی که نوعی تاییدیه محسوب می‌شود را دریافت کند. به عبارتی دیگر، پس از تحقق شرایط مندرج در توافق‌نامه عملکرد تجاری، دولت مناطق شمال غربی گواهی نامزدی را برای متقاضی صادر خواهد کرد.

این گواهی نشان می‌دهد که متقاضی به کلیه تعهداتی که داده بود عمل کرده و در حال پیش بردن بیزینس خود است. در صورت دریافت این گواهی، متقاضی ۶ ماه فرصت دارد تا پرونده‌ خود را جهت درخواست برای صدور اقامت دائم کانادا به اداره مهاجرت فدرال (IRCC) ارسال نماید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

سرمایه گذاری و راه اندازی بیزینس در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

الزمات بیزینس‌پلن در برنامه تجاری مناطق شمال غربی کانادا

بیزینس‌پلن، یکی از مهم‌ترین مدارکی است که باید در پرونده‌ متقاضی وجود داشته باشد. اهمیت بیزینس‌پلن در این است که تقریبا تمام پروسه‌ اپلای متقاضی از زمانی که مراحل اولیه اقدام برای برنامه تجاری مناطق شمال غربی را شروع می‌کند تا زمانی که اقامت دائم کانادا را به دست می‌آورد، به آن وابسته است. بیزینس‌پلن، باید یک طرح منسجم و سنجیده باشد تا متقاضی بتواند کسب‌وکار خود را با موفقیت در مناطق شمال غربی راه‌اندازی کند و آن را به‌مرور زمان توسعه دهد.

بیزینس‌پلن باید مشخص کند که چه مراحلی باید طی شود تا بیزینس شانس زیادی برای موفقیت داشته باشد و متقاضی نیز در بدو ورود خود چگونه باید مدیریت آن را برعهده بگیرد.

احتمال اجرایی شدن بیزینس هم تا حد زیادی به بیزینس‌پلن بستگی دارد. یکی از موارد دیگری که بیزینس‌پلن باید روشن کند، این است که متقاضی تحقیقات گسترده‌ای درخصوص عوامل اقتصادی، بازار و فاکتورهای فرهنگی مناطق شمال غربی که به کسب‌وکار وی مربوط می‌شوند، انجام داده است.

همچنین به یاد داشته باشید که متقاضی باید نقاط قوت و ضعف مدیریتی خود را نیز در بیزنس‌پلن خود نظر گرفته باشد. وی می‌تواند از اشخاص یا منابع ثالث هم برای تهیه بیزینس‌پلن استفاده کند.

این نکته بسیار ضرورت دارد که حتما باید اطلاعات دقیق و کاملی درمورد بیزینس‌پلن خود داشته باشد. در مصاحبه‌های پیش‌رو، اگر شکی برده شود که وی اشراف کامل روی بیزینس‌پلن خود ندارد، یا حتی از بخش‌هایی از آن اطلاع کامل ندارد، پرونده‌ی وی ریجکت خواهد شد.

به طور کلی، بیزینس پلن معمولا شامل موارد زیر است:

  • نام تجاری کسب‌وکار پیشنهادی و توضیح درمورد بیزینس‌کانسپت یا مفهوم تجاری

 

  • اطلاعاتی درمورد مالکیت کسب‌وکار؛ اینکه یک شرکت مشارکتی است یا مالکیت خصوصی، شرکت سهامی، فرانچایز و…

 

  • صنعت یا بخش موردنظر برای فعالیت که متقاضی باید موارد زیر را درخصوص آن مشخص کند:
  1. کد (یا کدهای) بخش صنعت که بیشترین ارتباط را با سرمایه‌گذاری پیشنهادی دارد (بر اساس طبقه‌بندی صنایع آمریکای شمالی)
  2. کد (یا کدهای) شغلی که به بهترین وجه به تجربه و سطح مهارت متقاضی (بر اساس طبقه بندی مشاغل ملی کانادا یا NOC) مربوط می‌شود.

 

  • محلی که به عنوان مکان فیزیکی کسب‌وکار در نظر گرفته شده است.

 

  • برنامه‌هایی که برای اقامت و سکونت در مناطق شمال غربی در نظر گرفته شده‌اند.

 

  • مشارکت مدیریتی که متقاضی با توجه به کسب‌وکار پیشنهادی انجام خواهد داد.

 

  • میزان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌شده و ارائه توضیح درمورد نحوه‌ انجام آن (نظیر اینکه در چند مرحله و برای چه بخش‌هایی خرج خواهد شد)

 

  • بودجه‌ها و هزینه‌های در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی بیزینس

 

  • داده‌های مالی و طرح تامین منابع مالی در صورت وجود

 

  • تعداد شغل‌هایی که برای ساکنین مناطق شمال غربی ایجاد خواهد شد.

 

  • تحقیقات انجام شده درمورد بازار هدف و سایر تجزیه و تحلیل‌های تکمیلی

 

  • فهرستی از بازدیدها و سفرهای قبلی یا برنامه‌ریزی شده برای آینده به مناطق شمال غربی

 

 

  • هرگونه آمادگی و آموزش برای کارآفرینی در مناطق شمال غربی (شامل عناوین دوره‌ها و نام مؤسسات)

 

  • نام سازمان‌ها، ایمیل، شماره تلفن، و سایر اطلاعات تماس ارائه‌دهندگان خدمات تجاری حرفه‌ای که متقاضی با آن‌ها تماس گرفته و یا یک رابطه کاری فعال با آن‌ها برقرار کرده یا قرارداد مقطعی با آن‌ها به امضا رسانده است.

 

  • ارائه یک گزارش خلاصه از افرادی که متقاضی در حین آماده‌سازی و یا تدوین بیزینس‌پلن با آن‌ها ارتباط برقرار کرده یا با آن‌ها مشورت کرده به همراه اطلاعات تماس آن‌ها نظیر آدرس، شماره تلفن، ایمیل، آدرس پستی و…
زمینه‌های سرمایه‌گذاری در مناطق شمال غربی کانادا

راه اندازی استارت آپ در کانادا تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد که همراهی وکیل استارتاپ کانادا می تواند احتمال موفقیت آن را افزایش دهد.

کسب‌وکارهای غیرمجاز در برنامه تجاری مناطق شمال غربی کانادا

کسب‌وکارهای غیرمجاز در برنامه تجاری مناطق شمال غربی کانادا، عبارتند از:

  • رستوران‌های واقع در محدوده شهر یلونایف
  • کسب‌وکارهای فصلی که به مدت کم‌تر از ۶ ماه در سال انجام می‌شوند
  • اقامتگاه‌های کوچکی که فقط جای خواب و صبحانه ارائه می‌دهند
  • مدیریت و توسعه املاک و مستغلات
  • کسب‌و ارهای خانگی
  • سازمان‌ها و انجمن‌های غیرانتفاعی
  • هر کسب‌وکاری که دارای دفتر مرکزی فهرست شده مشابه با یک کسب‌وکار ثبت‌شده‌ دیگر باشد
  • پرداخت وام‌های روزانه، نقد کردن چک، چنج کردن پول و دستگاه‌های خودپرداز
  • کسب‌وکارهایی که یکی دیگر از متقاضیان برنامه تجاری مناطق شمال غربی در آن سرمایه‌گذاری کرده و هنوز ۵ سال از آن سپری نشده یا در حال سرمایه گذاری کردن است
  • کسب‌وکارهایی که شرایط سرمایه‌گذاری در آن‌ها طبق مقررات حفاظت از مهاجران و پناهندگان، شامل طرح بازخرید باشد
  • هرگونه طرح سرمایه‌گذاری مرتبط با مهاجرت مطابق با مقررات حفاظت از مهاجران و پناهندگان
  • هرگونه کسب‌وکاری که باعث بدنامی مناطق شمال غربی کانادا و اداره مهاجرت این ایالت شود

همچنین افرادی که واجد شرایط سرمایه گذاری در مناطق شمال غربی کانادا از طریق برنامه تجاری نیستند، به شرح زیر است:

 

  • یک یا چند مورد از شرایط برنامه تجاری مناطق شمال غربی کانادا که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم را ندارند.
  • خود متقاضی و یا یکی از اعضای خانواده وی یک مشکل پزشکی جدی داشته باشد (چه همراه وی باشد چه نباشد).
  • خود متقاضی و یا یکی از اعضای بالای ۱۸ سال در خانواده‌ وی سوءپیشینه داشته باشد (چه همراه وی باشد چه نباشد).
  • اختلاف یا نزاع درمورد حضانت یا حمایت از فرزند وجود داشته باشد که بر هر یک از اعضای خانواده متقاضی تاثیر می‌گذارد.
  • متقاضیان پناهندگی در کانادا
  • افرادی که درگیر فرایند تجدیدنظر یا اخراج از کانادا هستند
  • در یکی از برنامه‌های نامزدی استانی دیگر پرونده فعال و در حال رسیدگی دارند
  • طی فرایند اپلای به صورت عمدی اطلاعات نادرست و غیرواقعی ارائه کرده‌اند
  • در طی فرایند اپلای، به صورت عمدی مرتکب کلاه‌برداری یا تقلب شده‌اند
  • پیشنهاد سرمایه‌گذاری در کسب‌وکاری داده‌اند که عمدتا به منظور کسب درآمد غیرفعال راه‌اندازی شده

ثبت شرکت در کانادا از دو راه مختلف امکان پذیر است؛  ثبت شرکت از طریق ICT یا انتقال درون سازمانی یا
ثبت شرکت از طریق مالک گرداننده ( Owner Operator )

فرم‌های مورد نیاز در برنامه تجاری مناطق شمال غربی کانادا

فرم‌های مورد نیاز در برنامه تجاری مناطق شمال غربی کانادا، عباراتند از:

سوالات متداول سرمایه گذاری در مناطق شمال غربی کانادا

پاسخ این پرسش بستگی به محل بیزینس دارد. در صورتی که در شهر یلونایف باشد، ۵۰۰ هزار دلار سرمایه لازم دارد و در صورتی که در خارج از این شهر باشد، ۲۵۰ هزار دلار.

در صورتی که بیزینس مورد نظر در شهر یلونایف باشد، حداقل ۳۰۰ هزار دلار و در صورتی که در خارج از این شهر باشد، ۱۵۰ هزار دلار.

متقاضیان باید زمان درخواست برای این برنامه، ۲۸۰۰ دلار برای بررسی پرونده خود پرداخت کنند.

منابع طبیعی مانند معدن، نفت و گاز، ماهیگیری، فیلم سازی، کشاورزی، تولید و گردشگری معمولا صنایع پربازده مناطق شمال غربی کانادا هستند.

کلام آخر

برنامه تجاری مناطق شمال غربی، مهاجرت به کانادا را برای کارآفرینانی که مایل به زندگی در این ایالت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار در آن هستند، تسهیل کرده است. متقاضیان در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، می‌توانند با فراهم کردن شرایط لازم برای این مسیر مهاجرتی، برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق آن اقدام کنند.

با این حال، کسب‌وکارهایی که یک محصول جدید به این ایالت معرفی کنند یا منفعت اقتصادی برای این منطقه داشته باشند، در اولویت قرار می‌گیرند و پرونده‌ متقاضیان آن‌ها نیز زودتر بررسی خواهد شد. در هر صورت، هر کسب‌وکاری که مد نظر داشته باشید، باید بیزینس‌پلن داشته باشد که برنامه‌های متقاضی از ابتدا تا انتهای مسیر منتهی به اقامت دائم را مشخص می‌کند.