ساسکاتون بزرگ‌ترین شهر استان ساسکاچوان و از نظر جغرافیایی تقریبا در مرکز استان واقع شده است. اطلاعات به دست آمده از سرشماری کلی انجام‌شده در کانادا در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که ساسکاتون هفدهمین شهر بزرگ کانادا از نظر جمعیت است.

بدون شک آشنایی درست با شهرهای مختلف کانادا، می‌تواند تاثیر شگرفتی در تصمیم‌گیری شما برای مهاجرت به کانادا، داشته باشد. بر همین اساس هم در این گزارش به معرفی شهر ساسکاتون به عنوان یکی از مهمترین شهرهای استان ساسکاچوان، پرداخته‌ایم.

  • کشور: کانادا (Saskatoon)
  • استان: ساسکاچوان
  • جمعیت: 972 (2021)
  • مساحت: ۲۲۸۰۰۰ متر مربع

خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا با مهمترین ویژگی‌های جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی شهر ساسکاتون آشنا شوید و اگر قصد سفر یا مهاجرت به این شهر زیبا را دارید، بتوانید با اطلاعات جامعی در این زمینه تصمیم‌گیری کنید. در مقاله بهترین شهر کانادا برای ایرانیان نیز می توانید با بهترین شهرهای کانادا برای کار، زندگی و تحصیل آشنا شوید.

نقشه ساسکاتون

بر اساس سرشماری سال 2021 نیز جمعیت این شهر 268 هزار و 972 نفر اعلام شده است. شما می‌توانید در نمودار پیشرو، رشد جمعیتی ساسکاتون را در سال‌های اخیر مشاهده کنید:

رشد جمعیتی ساسکاتون

بر اساس سرشماری کانادا، ساسکاتون شهری بسیار متنوع است و تعداد زیادی از گروههای قومی و فرهنگی در آن زندگی می‌کنند. قوم‌های اصلی که در این شهر زندگی می‌کنند، عبارتند از: آسیای جنوبی (5.5%)، چینی (3.2%)، سیاه پوست (2.2%)، فیلیپینی (4.5%)، آمریکای لاتین (0.8%)، عرب (1%)، آسیای جنوب شرقی (0.9%)، آسیای غربی (0.5٪)، کره‌ای (0.2٪) و ژاپنی (0.2٪).

جالب است بدانید که 18 درصد از جمعیت این شهر، زیر 15 سال سن هستند و این در حالی است که افراد بالای 65 سال، 13 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند. همچنین میانگین سنی ساکنان ساسکاتون 35.5 سال است که چهار سال کمتر از میانگین ملی است.

اما یکی دیگر از سوال‌های مهم این است که جایگاه شهر ساسکاتون از نظر جمعیتی، در میان سایر شهرهای مهم کانادا کجاست؟ نمودار زیر که اطلاعات آن برگرفته شده از سایت جمعیت جهانی است، پاسخ این سوال را به شما نشان می‌دهد:

جایگاه شهر ساسکاتون از نظر جمعیتی، در میان سایر شهرهای مهم کانادا

شما همچنین می‌توانید در جدول زیر، اطلاعات اولیه را درباره شهر ساسکاتون، مطالعه کنید:

ساسکاچوان
استان
1883 سال تاسیس
268.972 جمعیت (2021)
 228.13 کیلومتر مربع مساحت شهر
یک نفر در 1080 کیلومتر مربع تراکم جمعیت
481.5 ارتفاع از سطح آب های آزاد

نگاهی به شرایط آب و هوایی شهر ساسکاتون

با توجه به اینکه، شهر ساسکاتون ارتفاع نسبتا زیادی نسبت به سطح آب‌های آزاد دارد، دمای این شهر نیز به شدت متاثر از همین موضوع قرار دارد. فصل گرم در ساسکاتون نسبتا طولانی است و اساسا ساسکاتون را به عنوان شهر آفتابی کانادا می‌شناسند. البته به یاد داشته باشید که دمای هوا در فصل گرم، بسیار مطلوب است.

اما در زمستان‌ها، دمای هوا بسیار کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی ساسکاتون شهری است که زمستان‌های سختی را پشت سر می‌گذارد. در طول سال دمای هوا در ساسکاتون بین ۱۹- تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد متغیر است و به ندرت به ۳۳- در فصل سرد یا ۳۱ درجه سانتی گراد در فصل گرما می‌رسد. بر اساس داده‌های هواشناسی در ساسکاتون می‌توان به این نتیجه رسید که بهترین زمان برای سفر به این شهر، اوایل ماه جولای تا میانه ماه آگوست است.

فصل گرما در کانادا در حدود ۴ ماه به طول می‌انجامد و به صورت میانگین، ۱۵ می تا ۱۸ سپتامبر را شامل می‌شود. متوسط دمای هوا در این بازه زمانی معمولا بالاتر از ۱۸ درجه سانتی‌گراد است. گرم‌ترین ماه سال نیز در شهر ساسکاتون، جولای است که دمای هوا در آن بین ۲۵ درجه در گرم‌ترین روزها تا ۱۲ درجه در خنک‌ترین شرایط، در حال تغییر است.

نمودار آب و هوایی شهر ساسکاتون

این در حالی است که فصل سرما در شهر ساسکاتون، پنچ ماه است و به صورت میانگین از ۲۳ نوامبر تا ۶ مارچ را شامل می‌شود. متوسط دمای هوا در این بازه زمانی از ۳- درجه سانتی‌گراد کمتر است. سردترین ماه سال در این شهر نیز به مانند بسیاری دیگر از شهرهای کانادا، ماه ژانویه است که دمای هوا در بالا‌ترین حالت به طور میانگین به ۱۰- و در سردترین شرایط به طور میانگین به ۱۹- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

شما می‌توانید در جدول زیر، حداقل و حداکثر دمای شهر ساسکاتون را ماه‌های سال، مشاهده کنید:

حداقل و حداکثر دمای شهر ساسکاتون

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر ساسکاتون

اگر برنامه سفر به شهر ساسکاتون را دارید یا اینکه قصد دارید به این شهر زیبا مهاجرت کنید، در هر صورت لازم است که درباره جاذبه‌های گردشگری این شهر اطلاعات اولیه را داشته باشید. در این بخش از گزارش، تلاش کرده‌ایم که برخی از مهمترین و معروف‌ترین مراکز گردشگری شهر ساسکاتون را معرفی کنیم.

در وهله نخست این نکته را در نظر داشته باشید، حتما زمان سفر خود را متناسب با شرایط آب و هوایی شره ساسکاتون انتخاب کنید تا شرایط بهتری برای گردش داشته باشید.

  • یکی از مشهورترین آثار دیدنی شهر ساسکاتون، موزه مدرن رمای است. موزه‌ای که بازدید از آن فرصت بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به هنر است و امکان تماشای بسیاری از آثار پابلو پیکاسو را فراهم کرده است. در صورتی که در تابستان به ساسکاتون سفر می‌کنید، می‌توانید از امکانات آموزشی موجود در این موزه برای کودکان نیز استفاده کنید. درون فضای موزه و خارج از آن نیز رستوران های مختلفی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که با آسودگی خاطر برای مدتی طولانی در این موزه بمانید و از همه آثار دیدن کنید.
  • پارک میراث وانوسکوین یکی از پارک های قدیمی کشور کانادا است که آثار قدیمی مرتبط با 6 هزار سال پیش نیز در حفاری‌های آن به دست آمده است. به عنوان مثال به تازگی یک وسیله شکار گاومیش نیز در این پارک کشف شده که مربوط به ۱۵۰۰ سال پیش است. بازدیدکنندگان از این پارک می‌توانند برای خواب شبانه نیز در این پارک بمانند و این یک تجربه به یادماندنی را به دست آوردند.
  • یکی دیگر از مراکز دیدنی در شهر ساسکاتون، بازارهای محلی کشاورزان است.در محله ریورسداله در ساسکاتون، بازارهای محلی جذابی وجود دارد که حس سرزندگی را منتقل می‌کنند. شما می‌توانید از این بازار، میوه‌ها و سبزیجات تازه و همچنین خوراکی‌ها و غذاهای محلی تهیه کنید.
  • باغ وحش و پارک جنگلی ساسکاتون نیز یکی دیگر از مکان‌های جذاب برای گذراندن اوقات فراغت است. علاقه‌مندان به حیات وحش با انتخاب این فضا برای تفریح می‌توانند خاطره‌ای کم‌نظیر برای خود رقم بزنند. در این پارک مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود و کاملا طبیعی است که در فصل تابستان شما افرادی را در حال جشن و پایکوبی در این پارک ببینید. کلاس‌های آموزشی نیز در این پارک برگزار می‌شود. در صورتی که خارج از تاریخ ۱ آپریل تا ۳۱ اکتبر به این پارک مراجعه کنید، نیازی به پرداخت ورودی نیست.
  • یکی دیگر از نکات جالب توجه در شهر ساسکاتون این است که تعداد رستوران‌های این شهر بسیار زیاد است و شما می‌توانید در این شهر از تنوع غذاهای باکیفیت لذت ببرید.
تصوی فستیوال جاز در ساسکاتون

فستیوال‌ها و جشن‌های مهم شهر ساسکاتون را بشناسید

شهر ساسکاتون میزبان فستیوال‌های زیادی در طول سال است و همین موضوع نیز بر جذابیت‌های آن، به‌ویژه برای افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، افزوده است. در این بخش از گزارش، به برخی از مهمترین جشن‌ها و فستیوال‌هایی که به صورت سالیانه در این شهر برگزار می‌شوند، پرداخته شده است:

  • «فستیوال جاز» در ساسکاتون یکی از بزرگترین فستیوال های برگزار شده در این شهر است تا جایی که سالانه بیش از 80 هزار بازدیدکننده را به این شهر می‌کشاند. این فستیوال در اواخر ماه جون در این شهر برگزار می شود و معمولا ۱۰ روز نیز به طول می‌انجامد. علاقه‌مندان به سبک‌های مختلف موسیقی در این فستیوال شرکت می‌کنند.
  • «فستیوال سینرجی»، با موضوع سینما در شهر ساسکاتون برگزار می‌شود. این جشن بزرگ سینمایی از ۳۰ آپریل تا ۵ می برگزار می‌شود و میزبان علاقه‌مندان به سینما است.
  • «فستیوال وینتر شاینز» نیز از ۲۵ ژانویه تا ۲ فوریه برگزار می‌شود و از مشهورترین جشن‌های زمستانی در شهر ساسکاتون محسوب می‌شود. در این فستیوال، مردم گرد هم جمع می‌شوند و شروع به ساخت مجسمه‌های برفی می‌کنند.
  • «فستیوال هریتج» نیز از دیگر فستیوال‌های موسیقی است که هر ساله در تاریخ 2 فوریه در شهر ساسکاتون برگزار می‌شود. نکته مهم درباره این فستیوال این است که «هریتج» از فستیوال‌های قدیمی این شهر است که بخشی از فرهنگ آن به شمار می‌رود.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره فستیوال‌ها و کلیه رویدادهای فرهنگی و هنری شهر ساسکاتون، به این سایت مراجعه کنید.

نگاهی به فرهنگ غذایی شهر ساسکاتون

همانطور که پیشتر نیز به این موضوع اشاره شد، شهر ساسکاتون به داشتن رستوران‌های بی‌شمار با انواع تنوع غذایی، مشهور است. مهاجرپذیر بودن این شهر البته در تنوع غذایی آن نیز بی‌تاثیر نبوده است. بنابراین شما در این شهر می‌توانید انواع رستوران‌ها را با تنوع غذایی ملیت‌های مختلف، تجربه کنید.

اما شیرینی‌ها و کیک‌های سنتی این شهر که مخصوص به خود ساسکاتون است، از جذابیت‌های غذایی این شهر و البته فرهنگ غذایی آن نیز محسوب می‌شود. نوشیدن قهوه در کنار انواع پیراشکی‌ها، حکایت قهوه و کراسان فرانسوی‌ها را دارد که جزو عادات غذایی مردم ساسکاتون به شمار می‌رود.

زبان رسمی ساسکاتون چیست؟

زبان رسمی مردم ساسکاتون انگلیسی است و تعداد کمی از مردم این شهر به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که 93 درصد از مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و 6 درصد از مردم نیز به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه سخن می‌گویند.

اما شما برای مهاجرت به این شهر از هر روشی که مورد نظر دارید، باید به زبان انگلیسی آشنایی و تسلط داشته باشید.

آشنایی کامل با زبان های رسمی کانادا

اقتصاد ساسکاتون در یک نگاه کلی

ساسکاتون نیز از جمله شهرهای کانادا است که اقتصاد آن وابسه به منابع طبیعی است که در اختیار دارد. استفاده بهیه از همین منابع طبیعی باعث شده است که کشاورزی و صادرات غلات، چرخ اقتصادی این شهر را بچرخاند.

اما فارغ از رونق اقتصادی ساسکاتون در زمینه کشاورزی که اتفاقا با رشد بسیار خوبی نیز همراه بوده است، ساسکاتون در سال‌های اخیر و به‌ویژه در یک دهه گذشته به صورت کلی شاهد رشد اقتصادی خوبی بوده است.

افزایش فعالیت‌های اقتصادی در این شهر باعث جلب نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران شده است و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک این شهر بتواند نقش مهمی در اقتصاد کشور کانادا، ایفا کند.

نگاهی به فرهنگ عمومی مردم ساسکاتون

به طور کلی در نظر داشته باشید که شهر ساسکاتون، جزو شهرهای مهاجرپذیر در کانادا محسوب می‌شود و به همین خاطر هم فرهنگ عمومی آن تحت تاثیر فرهنگ مردمی است که از کشورهای مختلف جهان، گرد هم آمده‌اند.

البته این موضوع در اغلب شهرها و استان‌های کشور کانادا وجود دارد و در برخی از شهرها که ظرفیت همانند ساسکاتون که از ظرفیت مهاجرپذیری بیشتری برخوردار هستند، نمود بیشتری پیدا می‌کند.

همین تنوع فرهنگی و مهاجرپذیر بودن باعث شده است تا شهر ساسکاتون برای مهاجرین تازه وارد، شرایط مطلوبی را فراهم کند. به یاد داشته باشید که شهر ساسکاتون یک شهر متنوع از لحاظ فرهنگی است و شما با زندگی در این شهر می‌توانید با فرهنگ‌های کشورهای مختلف جهان آشنا شوید و با مردم آنها نیز ارتباط برقرار کنید.

همچنین جالب است بدانید که جمعیت ایرانیان ساکن در ساسکاتون نسبت به تورنتو، ونکوور و مونترال کمتر است، اما اگر تصمیم به مهاجرت به ساسکاتون را دارید، شما در این شهر تنها نیستید و بسیاری از ایرانی‌ها نیز پیش از شما این شهر را به عنوان خانه دوم خود انتخاب کرده‌اند.

نگاهی به کیفیت زندگی در ساسکاتون

ساسکاتون یکی از شهرهای با کیفیت خوب در کشور کانادا محسوب می‌شود و به همین دلیل می توان آن را به عنوان مکانی مناسبی برای زندگی انتخاب کرد.

تنها شاخص شرایط آب و هوایی در این شهر وضعیت مناسبی ندارد و سایر شاخص‌ها در وضعیت مناسب هستند. برای مثال قدرت خرید در این شهر امتیاز 105.62 را از طرف سایت جهانی «نوبئو» به دست آورده است که نشان از توانایی بالای خرید است.

وضعیت امنیت در این شهر امتیاز 51.19 را دارد که نشان از سطح متوسط است. در رابطه با شرایط بهداشت نیز امتیاز 64.17  به این شهر رسیده است که نشان از کیفیت بالا دارد.

وضعیت آب و هوایی در ساسکاتون اما امتیاز ۱۵.۷۹ را به دست آورده که نشان از کیفیت نه چندان مناسب دارد. هزینه‌های زندگی در ساسکاتون نیز در شرایط متوسط قرار گرفته است و این شاخص نیز امتیاز 69.43  را به دست آورده است ترافیک نیز در این شهر یک شاخص با امتیاز بالا است که امتیاز ۱۶.۲۴ را به دست آورده است. آلودگی نیز با امتیاز ۲۹.۸۹ یکی از شاخص های با امتیاز عالی در این شهر است.

اما به طور کلی در نظر داشته باشید که برای ارزیابی کیفیت زندگی در هر شهری، شاخص‌هایی همچون قدرت خرید، امنیت، خدمات درمانی، آب و هوا، هزینه زندگی، قدرت خرید ملک، ترافیک و آلودگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بر همین اساس نیز در این گزارش شاخص‌های کیفیت زندگی در در شهر ساسکاتون، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

شما در نمودار پیشرو می‌توانید شاخص‌های کیفیت زندگی در شهر ساسکاتون را مشاهده کنید:

شاخص‌های کیفیت زندگی در شهر ساسکاتون

بررسی هزینه‌های زندگی در شهر ساسکاتون

یکی از مهمترین مسائلی که برای زندگی در شهر ساسکاتون باید به آن توجه داشته باشید، هزینه‌های زندگی در این استان است. افرادی که این شهر را به عنوان مقصد مهاجرتی و حتی توریستی خود انتخاب می‌کنند، باید اطلاعات دقیقی درباره با میزان هزینه‌هایی که در این شهر با آن مواجه خواهند شد، داشته باشند.

در همین راستا، در این بخش از گزارش به صورت مجزا و جزئی به هزینه‌های زندگی در شهر ساسکاتون پرداخته شده است که شما می‌توانید در جداول پیش‌رو آنها را مطالعه کنید:

هزینه رستوارن در شهر ساسکاتون

کالا/ خدمات

مبلغ به دلار کانادا

یک وعده غذا، رستوران ارزان قیمت

15-35

یک وعده غذای فست فود همانند مک‌دونالد

10-15

قهوه (کاپوچینو)

2-6

یک بطری آب معدنی

1.50-4

هزینه خرید روزانه در شهر ساسکاتون

کالا/ خدمات

مبلغ به دلار کانادا

یک لیتر شیر

1.29-3.99

یک عدد نان (500 گرم)

1.50-4.35

برنج (یک کیلوگرم)

2.50-4

تخم‌مرغ (12 عدد)

3-7

فیله مرغ (یک کیلوگرم)

5-24

گوشت گوساله (یک کیلوگرم)

4.50-20

یک کیلوگرم سیب

1.65-7

یک کیلوگرم موز

1.47-3

یک کیلوگرم سیب‎‌زمینی

1.50-3

یک کیلوگرم پیاز

1.74-3

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر ساسکاتون

کالا/ خدمات

مبلغ به دلار کانادا

بلیت یک‌طرفه (درون شهری)

3-3.25

یک ماه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

80-93

تاکسی، یک کیلومتر

1.88-5

بنزین (یک لیتر)

1.65-2

هزینه تسهیلات عمومی در شهر ساسکاتون

کالا/ خدمات

مبلغ به دلار کانادا

اولیه (آب، برق، گرمایش، سرمایش و …)، برای یک آپارتمان 85 متری

3-3.25

یک دقیقه هزینه تلفن همراه، تعرفه معمولی

80-93

اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، نامحدود، کابل/ ADSL)

1.88-5

هزینه ورزش و تفریح در شهر ساسکاتون

کالا/ خدمات

مبلغ به دلار کانادا

باشگاه، یک نفر، ماهیانه

30-100

زمین تنیس، اجاره، یک ساعت، آخر هفته

15-22

بلیت سینما، یک نفر، اکران بین‌المللی

13-20

هزینه نگهداری از کودک در شهر ساسکاتون

کالا/ خدمات

مبلغ به دلار کانادا

پیش‌دبستانی، مهدکودک، ماهانه، برای یک نفر

700-1100

مدرسه ابتدای، بین‌المللی، سالانه، برای یک نفر

8400-12900

هزینه خرید لباس در شهر ساسکاتون

کالا/ خدمات

مبلغ به دلار کانادا

شلوار جین، برند

40-100

لباس تابستانه، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای

35-85

یک جفت کفش ورزشی، با کیفیت متوسط

70-200

یک جفت کفش مردانه چرم

80-175

هزینه اجاره خانه در شهر ساسکاتون

کالا/ خدمات

مبلغ به دلار کانادا

آپارتمان، یک خوابه، مرکز شهر

850-1400

آپارتمان، یک خوابه، بیرون از شهر

795-1100

آپارتمان، سه خوابه، مرکز شهر

1600-2250

آپارتمان، سه خوابه، بیرون از شهر

1250-2000

میانگین هزینه خرید خانه در شهر ساسکاتون

کالا/ خدمات

مبلغ به دلار کانادا

هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

3229

حقوق و وام در شهر ساسکاتون

کالا/ خدمات

مبلغ به دلار کانادا

میانگین حقوق ماهیانه (بعد از کسر مالیات)

4225

نرخ درصد سود سپرده گذاری (٪)، سالانه، برای سپرده گذاری ۲۰ ساله

4.65

حقوق یک ماه در شهر ساسکاتون، خرج چه چیزهایی می‌شود؟

اگر تصمیم به مهاجرت دارید، باید نسبت به این موضوع نیز آگاهی داشته باشید که به صورت کلی، سبک زندگی در شهر مورد نظر شما به چه صورت است. بر همین اساس هم میانگین توزیع هزینه‌هایی که از هر شهر و کشوری منتشر می‌شود، می‌تواند به ترسیم تصویر دقیق‌تری از زندگی شما بعد از مهاجرت کمک کند.

در همین راستا، در نمودار پیشرو توزیع هزینه‌ها در شهر ساسکاتون را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

توزیع هزینه‌های زندگی در شهر ساسکاتون

همانطور که در نمودار مشاهده کردید، بیشتر حقوق شهروندان ساسکاتون به صورت میانگین صرف خرید روزانه (33 درصد)، اجاره خانه (25 درصد) و رستوران (15 درصد) می‌شود.

هزینه زندگی یک فرد مجرد و یک خانواده در ساسکاتون

هزینه زندگی یک فرد مجرد در شهر ساسکاتون، بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه، به صورت میانگین ماهانه 939 دلار (حدود 1200 دلار کانادا) است و هزینه زندگی در این شهر برای یک خانواده چهار نفره، باز هم بدون در نظر گرفتن اجاره خانه،  به صورت میانگین ماهانه حدود 3 هزار و 265 دلار (حدود 4 هزار و 176 دلار کانادا) است.

در نظر داشته باشید که کلیه این اعداد و ارقام از سایت‌های معتبر جهانی همچون «نومبئو» برگرفته شده است و در نتیجه قابل اعتماد هستند.

هزینه خرید و اجاره خانه در شهر ساسکاتون

هزینه اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در شهر ساسکاتون، 850 تا 1400 دلار و هزینه اجاره مشابه همین خانه در خارج از شهر، حدود  795 تا 1100 دلار است.

همچنین هزینه ماهانه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ساسکاتون، 1600 تا 2250 دلار هزینه دارد و اجاره مشابه همین خانه در خارج از شهر، 1250 تا 2 هزار دلار است.

اما هزینه خرید خانه در مرکز شهر ساسکاتون، هر متر مربع به صورت میانگین، بیش از 3 هزار دلار است.

چرا ساسکاتون برای زندگی خوب است؟

مهاجرت و زندگی در شهر ساسکاتون کانادا نیز همانند هر شهر دیگری در دنیا، با خوبی‌ها و بدی‌هایی همراه است. هرچند که تمام این مزایا و معایب برای افراد مختلف با سلایق و سبک زندگی‌های گوناگون، یکسان نیست و هر فردی متناسب با شرایط خود دست به انتخاب می‌زند. به همین خاطر است که همواره توصیه می‌شود، پیش از اتخاذ هر تصمیمی، کلیه اطلاعات لازم را مورد بررسی قرار دهید و پس از انجام مشورت با کارشناسان این حوزه، گام بردارید.

در همین راستا، در این بخش از گزارش برخی از مهمترین مزایای زندگی در شهر ساسکاتون را بیان کرده‌ایم که شما با مطالعه آنها، متناسب با شرایط زندگی و علایق شخصی که دارید، دست به انتخاب بزنید.

  • هزینه پایین زندگی نسبت به بسیاری دیگر از شهرهای کانادا
  • شهری مهاجرپذیر با تنوع فرهنگی بسیار زیاد
  • شهری در حال توسعه و مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی
  • شهری با کیفیت زندگی مناسب
  • ترافیک بسیار کم
  • قدرت خرید بالا
  • خدمات درمانی مناسب و باکیفیت بسیار بالا

نگاهی کلی به شرایط کار در ساسکاتون

بدیهی است که بسیاری از افراد کانادا را به عنوان مقصد مناسب زندگی انتخاب می‌کنند، به دنبال یافتن شغل در این کشور هستند. در این میان، ساسکاتون به عنوان یکی از شهرهای بزرگ در کشور کانادا می‌تواند مقصد مناسبی برای کار به حساب آید.

در حال حاضر مشاغل زیادی در ساسکاتون به عنوان مشاغل مورد نیاز اعلام شده‌اند و برای رسیدن به کار در این شهر، داشتن تخصص و تجربه کاری در این حرفه‌ها می‌تواند موثرتر باشد.

ایجنت‌های فروش املاک و فروشندگان با NOC 6232 از جمله افرادی هستند که می‌توانند در این شهر به کار دست پیدا کنند. یکی دیگر از حرفه‌هایی که در بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا مورد نیاز است، رانندگان کامیون با NOC 7511 هستند.

اپراتورهای تجهیزات سنگین با NOC 7521 نیز از جمله مشاغلی هستند که در ساسکاتون به آنها نیاز است. نکته جالب در رابطه با این شغل این است که میزان استخدام‌های مربوط به این حرفه در سال 2020، 11 درصد به نسبت سال 2019 افزایش یافته است.

همچنین مشاورین و آنالیزورهای سیستم‌های اطلاعاتی با NOC 2171 در ساسکاتون می‌توانند با سرعت مناسبی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. همانند اکثر شهرهای کانادا، NOC 3012  که مخصوص پرستاران است، یکی از کدهای پرمتقاضی شغلی به حساب می‌آید.

در نظر داشته باشید که علاوه بر این مشاغل، بسیارند مشاغلی که کانادا و به‌ویژه شهر ساسکاتون در آنها با کمبود نیروی کار روبه‌رو شده است.

میانگین درآمد شغل‌های مختلف در شهر ساسکاتون

به صورت متوسط، نیروی کار در ساسکاتون ۹۵۵۰ دلار کانادا در ماه درآمد کسب می‌کند که منجر به درآمدی معادل 115 هزار  دلار کانادا در سال می‌شود. هرچند که تفاوت‌های موجود در درآمد نیروی کار در حوزه‌های مختلف، در این شهر نیز به خوبی قابل مشاهده است.

نگاهی به جدول زیر می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با میزان درآمد مشاغل مختلف در ساسکاتون را در اختیار شما قرار بدهد:

شغل

متوسط درآمد

حسابدار

6280

آنالیزور مالی

11600

مدیر مالی

18400

مدیر دفتر

8240

طراح گرافیک

5620

مهندس هوا و فضا

11800

خلبان

15100

معمار

11400

مدیر پروژه

10700

مهندس عمران

8670

دندانپزشک

21200

مدیر منابع انسانی

14200

وکیل

17800

نگاهی به شرایط تحصیل در شهر ساسکاتون

ساسکاتون را می‌توان به عنوان یکی از شهرهای مناسب برای تحصیل در کانادا به شمار آورد. در شهر ساسکاتون، ۷۸ مدرسه ابتدایی و ۱۴ دبیرستان وجود دارد که محل مناسبی برای تحصیل حدود 37 هزار دانش‌آموز است. چنین امکانات آموزشی در شهر ساسکاتون می‌تواند به علاقه‌مندان به زندگی در این شهر کمک کند تا در رابطه با شرایط تحصیل فرزندان خود در این شهر آسوده خاطر باشند.

اما از نظر تحصیلات دانشگاهی نیز شهر ساسکاتون در وضعیت بسیاری خوبی قرار دارد. به عنوان مثال دانشگاه ساسکاچوان در این ساسکاتون واقع شده که بهترین دانشگاه استان ساسکاچوان محسوب می‌شود. این دانشگاه رتبه ۱۸ برترین دانشگاه‌های کانادا را به دست آورده است.

دیگر دانشگاه مهمی که در این شهر واقع شده، دانشگاه  دولتی رجینا است. سیستم آموزشی این دانشگاه، یادگیری بر اساس تجربه است و همین موضوع نیز ارمغان‌آور شهرت برای این دانشگاه بوده است. این دانش تجربی از سوی دیگر باعث شده است تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه رجینا، مورد استقبال بازار کار در قرار بگیرند.

هچنین کالج سنت توماس مور نیز دیگر مرکز آموزشی دانشگاهی در این شهر است که توانسته رتبه ۹۳ کانادا را به خود اختصاص دهد که رتبه چندان مناسبی در این زمینه به نظر نمی‌رسد.

نکته پایانی

شرایط زندگی در ساسکاتون بسیار مناسب است و شاید بتوان گفت یکی از معدود نکات منفی در رابطه با زندگی در این شهر، شرایط آب و هوایی آن است که در فصل زمستان زندگی برای بسیاری را دشوار می‌کند.

با این حال این شهر همانند بسیاری دیگر از شهرهای کانادا از کیفیت بسیار بالای زندگی برخوردار است و می‌تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت به کانادا باشد.

در نظر داشته باشید که شما نیز به عنوان یک شهروند خارجی، می‌توانید بهترین کیفیت زندگی را در شهر ساسکاتون تجربه کنید؛ اما پیش از مهاجرت به این شهر بهتر است در نظر داشته باشید که چه روشی برای ورود شما بهتر است. برای آگاهی از این موضوع، کافی است با مشاورین و کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link