درصورتی‌به دنبال مهاجرت به کانادا هستید باید امور مربوط به صدور ویزا را به یکی از نمایندگی‌های سفارت کانادا در کشورهای مختلف بسپارید. همچنین شما به ‌احتمال‌ زیاد باید در یک مصاحبه با نمایندگان سفارت کانادا شرکت کنید.

در این مصاحبه، شما باید به سوالات مصاحبه سفارت کانادا پاسخ دهید و اطلاعات لازم را در خصوص مهاجرت و وضعیت خود به آن‌ها ارائه نمایید.

بخش‌های مختلف سوالات مصاحبه سفارت کانادا

اگر بخواهیم به‌طور دقیق فرایند مصاحبه سفارت کانادا را بررسی کنیم، به چهار بخش تقسیم می‌شود که عبارتند از:

·       بخش اول: مفهوم مصاحبه سفارت کانادا

مصاحبه سفارت کانادا، یکی از مراحل مهم در فرآیند صدور ویزا برای مهاجرت به کانادا است. در این مصاحبه، افراد متقاضی باید با نمایندگان سفارت کانادا ملاقات کنند، اطلاعات لازم در خصوص مهاجرت و وضعیت خود را ارائه دهند و به هر سوالی از طرف این نمایندگان به‌طور کامل و صحیح پاسخ دهند. این مصاحبه برای ارزیابی مهارت‌های زبانی، اهدافشان از مهاجرت، راستی‌آزمایی اطلاعات ارائه شده در فرم‌ها، تحصیلات و تجربیات شغلی افراد صورت می‌گیرد.

 

·       بخش دوم: مراحل مصاحبه سفارت کانادا

مصاحبه سفارت کانادا، در مراحل پایانی فرایند صدور ویزا برای مهاجرت به کانادا انجام می‌شود. افرادی که برای دریافت ویزای مهاجرت به کانادا مراحل مورد نیاز را پشت سر گذاشته‌اند، باید در این مصاحبه شرکت کنند. مصاحبه سفارت کانادا، به‌عنوان یکی از مراحل پایانی مهاجرت به کانادا، برای ارزیابی توانایی افراد در ادامه زندگی و کار در کانادا صورت می‌گیرد.

 

·       بخش سوم: اهداف مصاحبه سفارت کانادا

هدف اصلی از برگزاری مصاحبه سفارت کانادا، بررسی صحت‌ اطلاعات ارائه شده توسط افراد متقاضی مهاجرت به کانادا است. در این مصاحبه، افراد باید با دقت و بر اساس واقعیت، اطلاعات خود را در خصوص مهاجرت به کانادا و وضعیت شغلی و تحصیلی خود به نمایندگان سفارت کانادا ارائه دهند.

 

·       بخش چهارم: آمادگی برای مصاحبه سفارت کانادا

برای موفقیت در مصاحبه سفارت کانادا، لازم است که افراد به‌طور کامل و دقیق و با توجه به نیازهای ویزای مهاجرتی خود، اطلاعات مورد نیاز برای ارائه را آماده کنند. همچنین لازم است که افراد به مهارت‌های زبانی خود، به‌ویژه زبان انگلیسی، توجه ویژه داشته باشند. در نظر داشته باشید که تسلط به بیان پاسخ سولات به زبان انگلیسی می‌تواند شانس مؤفقیت شما را در تایید صدور ویزا افزایش دهد. شما می‌توانید برای آمادگی بهتر برای مصاحبه، از کتاب‌ها و منابع آموزشی استفاده و مهارت‌های خود را در این زمینه بیشتر کنید.

چه افرادی اجازه ورود به مصاحبه سفارت کانادا و این کشور را ندارند؟

عدم صلاحیت ورود به کانادا به معنای عدم امکان ورود به این کشور برای افرادی است که شرایط مشخصی را ندارند و یا مشکلاتی را برای کانادا ایجاد می‌کنند. برخی از این شرایط شامل امنیت ملی، سلامتی عمومی و شخصی، وضعیت مالی و … هستند.

از آنجا که امنیت ملی اولویت بالایی در کانادا دارد، افرادی که برای آسیب رساندن به این امنیت یا ترویج تروریسم مشغول به فعالیت هستند، نمی‌توانند وارد کانادا شوند. همچنین، افرادی که دارای سابقه جرم و جنایت هستند یا به نحوی در هر کشور دیگری با قانون درگیر شده‌اند نیز نمی‌توانند به کانادا ورود پیدا کنند.

به علاوه، افرادی که به دلیل بیماری‌های شدید و واگیردار مانند کرونا و یا بیماری‌های خطرناک مشکلاتی را برای سلامتی عمومی و شخصی مردم کانادا ایجاد می‌کنند، نمی‌توانند به کانادا وارد شوند.

افرادی که وضعیت مالی مناسبی ندارند و به‌ عنوان یک بار سنگین برای اقتصاد کانادا در نظر گرفته می‌شوند نیز امکان ورود به کانادا را ندارند. در این مورد، بهترین گزینه برای افرادی که نیاز به حمایت مالی دارند، پشتیبانی از طریق خانواده یا تلاش برای یافتن شغل در کانادا است.

بهترین سفارت کانادا برای ایرانیان جهت انجام مصاحبه

با توجه به اینکه در حال حاضر سفارت کانادا در ایران غیرفعال است، افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید برای پاسخ به سوالات مصاحبه سفارت کانادا به یکی از سفارت‌خانه‌ها در کشورهای همسایه اعم از گرجستان، دبی، ترکیه یا ارمنستان مراجعه کنند.

در واقع بهترین راه اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان اخذ ویزا در سفارت کانادا در کشورهایی است که با ایران روابط نزدیکی دارند و احتمال تاخیر زیاد در اخذ ویزا کمتر است. شاید بتوان گفت در حال حاضر دو کشوری که بهترین خدمات را برای صدور ویزای مهاجرتی به کانادا برای ایرانیان ارائه می‌دهند، ترکیه و دبی است.

تجربه نشان داده است که در سفارت کانادا در ترکیه ایرانیان به‌خوبی پذیرایی می‌شوند و مصاحبه‌های اخذ ویزا با دقت بالایی انجام می‌شود.

همچنین، دبی نیز از کشورهای دیگری است که با ایران روابط خوبی دارد و از بهترین کشورها برای مصاحبه در سفارت کانادا محسوب می‌شود. ایرانیان می‌توانند برای اخذ ویزا به این کشور مراجعه کنند و مصاحبه خود را با دقت و داشتن تمامی اسناد مورد نیاز، انجام دهند. علاوه بر این، مصاحبه در سفارت کانادا در کشورهایی مانند گرجستان، آلمان و کره جنوبی نیز به‌خوبی انجام می‌شود و ایرانیان می‌توانند در این کشورها به‌راحتی برای اخذ ویزای مهاجرتی به کانادا اقدام کنند.

درباره سفارت کانادا در پاکستان و سفارت کانادا در دبی این مقاله را بخوانید.

آماده شدن برای سوالات مصاحبه سفارت کانادا

با توجه به اهمیت نتیجه مصاحبه سفارت کانادا برای صدور ویزا، داشتن آمادگی لازم برای انجام آن امری ضروری و بسیار حساس محسوب می‌شود. برای آماده‌سازی بهتر برای مصاحبه سفارت کانادا، مهم است که برخی از نکات را در نظر بگیرید. نکاتی مانند اطلاع از مدارک و مستندات مورد نیاز، تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی و شناخت درست از وضعیت شغلی و اقتصادی خود از مهم‌ترین مواردی هستند که در هنگام آماده شدن برای مصاحبه سفارت کانادا باید به آنها توجه کرد.

یکی دیگر از نکاتی که برای داشتن آمادگی لازم برای مصاحبه سفارت کانادا باید در نظر بگیرید، شناخت درست وضعیت شغلی و اقتصادی خودتان است. برای ارائه بهتر اطلاعات به مقامات سفارت کانادا، مهم است که اطلاعات دقیق و جامعی از وضعیت خود داشته باشید. همچنین اگر شما می‌خواهید در زمینه‌ تحصیلات تخصصی ویزای کانادا بگیرید، باید در مورد برخی از مهارت‌های فنی و تخصصی خود نیز با توجه به سوالات مصاحبه سفارت کانادا برای مقامات توضیح دهید.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای انجام موفقیت‌آمیز مصاحبه، تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی است. شما باید قادر باشید تا به‌خوبی و بدون مشکل، از زبان انگلیسی برای پاسخ دادن به سوالات مصاحبه سفارت کانادا استفاده کنید. برای این منظور، می‌توانید از منابعی مانند فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و پادکست‌های انگلیسی استفاده کنید. همچنین می‌توانید با دوستان و آشنایان خود مکالمه و تمرین کنید تا بتوانید اعتمادبه‌نفس و مهارت کافی را برای پاسخ به سوالات مصاحبه سفارت کانادا به دست آورید.

درنهایت، برای آماده‌ شدن جهت شرکت در مصاحبه سفارت کانادا مهم است که از مدارک و مستندات مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادای مورد نظر مطلع باشید. این مدارک شامل اطلاعات مربوط به تحصیلات، سوابق کاری، دارایی‌های مالی و مستنداتی مانند گواهی ازدواج و شناسنامه است. توجه داشته باشید که باید از قبل این مدارک را به‌صورت کامل و دقیق برای مقامات سفارت کانادا تهیه کنید و آن‌ها را همراه خود به مصاحبه ببرید.

با رعایت این نکات، می‌توانید بهترین نتیجه را در مصاحبه سفارت کانادا به‌دست آورید. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل مربوط به فرآیند اخذ ویزای کانادا، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس در تماس باشید.

اقدامات لازم قبل از انجام مصاحبه سفارت کانادا

برای اینکه احتمال موفقیت شما در مصاحبه سفارت کانادا افزایش پیدا کند، مهم است که به انجام اقدامات زیر قبل از موعد مصاحبه نیز توجه داشته باشید:

·       آگاهی از مدارک و اسناد مورد نیاز

قبل از مصاحبه، باید اطمینان حاصل کنید که تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا را به همراه دارید. این مدارک شامل اطلاعات مربوط به تحصیلات، سوابق کاری، دارایی‌های مالی و مستنداتی مانند گواهی ازدواج و شناسنامه خواهند بود.

 

·       آمادگی جهت پاسخ به سوالات احتمالی در مصاحبه

برای افزایش احتمال موفقیت خود در مصاحبه سفارت کانادا، باید پیش از مصاحبه به تمرین کافی برای مهارت صحبت کردن و پاسخگویی به سوالات بپردازید. همچنین، باید با شرایط و قوانین کانادا آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل به سوالات پاسخ دهید. اگرچه سوالات مصاحبه سفارت کانادا که از افراد مختلف با شرایط متفاوت می‌پرسند، می‌تواند متغیر باشد ولی کلیت سوالات یکی است و می‌توانید در این مورد از تجربه افرادی که قبلاً این کار را انجام داده‌اند نیز استفاده کنید.

 

·       آمادگی روحی و جسمی

سیکل مصاحبه ممکن است تنها چند دقیقه یا بیشتر طول بکشد و شما باید آماده باشید تا با استرس و فشارهایی که در طول مصاحبه با آن‌ها مواجه خواهید شد، به‌خوبی مقابله کنید. به همین دلیل، بهتر است که قبل از مصاحبه، مدتی را به استراحت و گرفتن آرامش بگذرانید و همچنین از خواب کافی برخوردار شوید. همچنین، به یاد داشته باشید که در مصاحبه با مقامات سفارت کانادا، لازم است رفتار مناسبی از خود نشان دهید و از بیان اظهارنظرهایی که می‌تواند منجر به تنش شود، خودداری کنید.

با انجام مراحل آمادگی مناسب قبل از فرا رسیدن موعد مصاحبه، می‌توانید با خیالی آسوده و اعتمادبه‌نفس به مصاحبه در سفارت کانادا بروید. بهتر است از قبل به تمرین صحبت کردن و پاسخگویی به سوالات بپردازید و از صحیح و کامل بودن مدارک و اسناد مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا اطمینان حاصل کنید. همچنین، اگر احساس استرس و فشار می‌کنید، بهتر است که از مدتی قبل از مصاحبه به استراحت و آرامش بگذرانید تا با خیالی آسوده و آماده به مصاحبه بروید.

سؤالات مصاحبه سفارت کانادا برای صدور ویزای کار

درصورتی‌که هدف شما از مهاجرت به کانادا انجام کار در این کشور است، باید یک ویزای کاری برای ورود به کانادا دریافت کنید. برای این منظور، ممکن است یک مصاحبه با سفارت کانادا در سفارت‌خانه‌ای که امور صدور ویزای خود را به آن سپرده‌اید، برایتان انجام شود.

برخی از مهمترین سوالات مصاحبه سفارت کانادا برای صدور ویزای کار عبارتند از:

۱. چه مدت قصد دارید در کانادا کار کنید؟

این سوال مربوط به برنامه کاری شما در کانادا است. شما باید به نمایندگان سفارت کانادا به طور دقیق بگویید که چند ماه یا چند سال در کانادا کار خواهید کرد.

 

۲. آیا تحصیلات و تجربه کاری شما مناسب شغلی است که قصد دارید در کانادا انجام دهید؟

در این سوال، سفارت کانادا می‌خواهد بداند که آیا شما برای شغلی که قصد دارید در کانادا انجام دهید، تحصیلات و تجربه کافی دارید یا خیر؟ درواقع می‌خواهند متوجه شوند شما می‌توانید برای کشور کانادا سودآور باشید.

 

۳. آیا شما در حال حاضر یک پیشنهاد کار از یک شرکت کانادایی دارید؟

یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای کار، وجود یک دعوت‌نامه کاری از یک کارفرمای کانادایی یا مقیم کانادا است که باید مدارک مربوطه را در مصاحبه نیز ارائه کرده و در مورد آن‌ها توضیحات خواسته شده را شرح دهید.

 

۴. آیا شما قبلاً در کانادا کار کرده‌اید؟

این سوال در مورد تجربه کاری شما در کانادا است. درصورتی‌که قبلاً در کانادا کار کرده‌اید، باید به سفارت کانادا اطلاع دهید و توضیحات خواسته شده را ارائه نمایید.

 

۵. آیا شما قصد دارید خانواده خود را نیز با خود به کانادا ببرید؟

درصورتی‌که شما قصد دارید در آینده یا بصورت همزمان، خانواده خود را با خود به کانادا ببرید، باید این موضوع را در مصاحبه با سفارت کانادا اعلام کنید. همچنین، باید بدانید که برای ورود خانواده شما به کانادا، مجوزهای جداگانه‌ای باید صادر شود.

 

۶. آیا شما قبلاً محکوم به جرم شده‌اید؟

در مورد این سوال، درصورتی‌که پاسخ شما بله است، باید به سفارت کانادا اطلاع داده و جزئیات را توضیح دهید. اگر دروغ بگویید و کارشناسان یا دولت کانادا متوجه این موضوع شوند، ممکن است برای همیشه شانس ورود به کانادا را از دست بدهید.

 

۷. آیا شما دارای بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت برای سفر به کانادا هستید؟

اگر پاسخ شما به این سوال خیر باشد، باید توضیح دهید که چگونه قصد دارید این مسئله را در کانادا حل کنید.

 

۸. آیا شما قبلاً هم در مصاحبه‌ای در سفارت کانادا جهت صدور ویزای کار شرکت کرده‌اید؟

این سؤال در مورد تجربه شما در مورد مصاحبه برای ویزای کاری در کانادا است. درصورتی‌که پاسخ شما بله است، باید به سفارت کانادا اطلاع دهید.

 

۹. چرا شما می‌خواهید به کانادا بروید؟

در این سوال، سفارت کانادا می‌خواهد بداند که چرا شما می‌خواهید به کانادا بروید و چه انتظاراتی از زندگی و کار در این کشور دارید. به یاد داشته باشید که در مصاحبه با سفارت کانادا، باید پاسخ‌های صادقانه و کاملی را به سؤالات آن‌ها ارائه بدهید. همچنین، باید تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز را با خود به مصاحبه ببرید و هیچ‌گونه ادعای نادرستی در مورد اطلاعات خود نداشته باشید. درصورتی‌که به‌درستی پاسخ دهید و اسناد مورد نیاز را با خود به مصاحبه ببرید، احتمال صدور ویزا برایتان بالا خواهد بود.

سوالات مصاحبه سفارت کانادا جهت صدور ویزای همراه

وقتی شما به‌عنوان یک همراه درخواست ویزای کانادایی را ارسال می‌کنید، در برخی از موارد شما باید در مصاحبه با سفارت کانادا شرکت کنید. در این مصاحبه، از شما درباره رابطه شما با افرادی که قصد دارند در کانادا با شما زندگی کنند، سوال خواهد کرد.

برخی از سؤالات متداولی که ممکن است در این مصاحبه مطرح شوند عبارتند از:

  1. اولین بار کی با آن‌ها ملاقات کردید؟ ( مثلاً در مورد همسر یا شریک قانونی)
  2. تاریخ تولد همسرت چیست؟
  3. شریک زندگی شما چه می‌کند؟
  4. شریک زندگی شما چه صلاحیت و مهارت‌هایی دارد؟
  5. حقوق یا درآمد شریک زندگی شما چقدر است؟
  6. وقتی به کانادا برسید به‌عنوان یک زوج کجا زندگی می‌کنید؟
  7. از اولین ملاقاتتان چه نوع رابطه‌ای داشته‌اید؟
  8. آیا شما و شریک زندگی‌تان هدایایی ردوبدل می‌کنید؟
  9. سرگرمی‌های شما و همسرتان چیست؟
  10. آیا ازدواج شما ترتیب داده شده است و اگر این طور است، چه کسی آن را برای شما ترتیب داده است؟
  11. در مورد مراسم ازدواج خود توضیح دهید؟
  12. آیا ازدواج بر اساس اعتقادات مذهبی شما انجام شده است؟
  13. چه کسانی هم از طرف شما و هم از طرف همسرتان به مراسم آمدند؟
  14. آیا هدایایی برای عروسی گرفتید؟
  15. آیا به ماه عسل رفته‌اید؟ یا سفر دیگری داشته‌اید و برای چه مدت؟
  16. آیا در کانادا خویشاوندی دارید؟
  17. نام اقوام شما در کانادا چیست؟
  18. آیا شما با یکی از بستگان شریک زندگی خود ملاقات کرده‌اید یا بستگان شریک زندگی خود تابه‌حال شما را ملاقات کرده‌اند؟
  19. چند وقت یک‌بار با تلفن صحبت می‌کنید؟
  20. ازنظر مالی از همسرتان حمایت می‌کنید یا همسرتان از شما حمایت مالی می‌کند؟
  21. آیا با شریک رسمی خود ازدواج کردید تا بتوانید به کانادا مهاجرت کنید یا والدین خود را به‌عنوان مهاجر به کانادا بیاورید؟
  22. چرا با همسرت ازدواج کردی؟
  23. چرا با کسی از کشور خودت ازدواج نکردی؟ چرا فردی از کانادا را انتخاب کردی؟ ( اگر همسر شما کانادایی یا مقیم کانادا باشد، این سوال پرسیده می‌شود.)
  24. کی و کجا باهم زندگی می‌کردید؟
  25. از نامزدی تا عروسی ، چه کسانی شرکت کردند و چه کسانی شرکت نکردند؟
  26. برنامه‌های آینده شما چیست؟
  27. اگر این درخواست رد شود چه خواهید کرد؟

در پاسخ به این سوالات، شما باید صادقانه و دقیق باشید و به سؤالات با اطمینان پاسخ دهید. همچنین، اگر اطلاعاتی در مورد زندگی شما در کانادا وجود دارد، بهتر است آن‌ها را در مصاحبه با سفارت کانادا به اشتراک بگذارید. درنهایت، اگر احساس ناراحتی و استرس در مورد مصاحبه دارید، می‌توانید با یک مشاور مهاجرتی مشورت کنید تا بهترین راهکارهای آمادگی برای مصاحبه را به شما توصیه کند.

سوالات مصاحبه سفارت کانادا برای اخذ اقامت دائم

زمانی که شما برای اخذ اقامت دائم در کانادا اقدام می‌کنید، لازم است که در مصاحبه با سفارت کانادا شرکت کنید. این مصاحبه یک بخش بسیار مهم از فرایند درخواست اقامت دائم است. در این مصاحبه، شما باید به سؤالات مختلفی پاسخ دهید تا سفارت کانادا بتواند از صحت درخواست و قابلیت شما برای دریافت اقامت دائم در کانادا اطمینان حاصل کند.

مهمترین سوالات مصاحبه سفارت کانادا برای صدور اقامت دائم، عبارتند از:

۱. به‌صورت خلاصه برایمان بگویید چرا می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم داشته باشید؟

۲. چگونه به این نتیجه رسیدید که مهاجرت به کانادا برای شما مناسب است؟

۳. چگونه در کشور کانادا مشاغلی را که در آن‌ها تخصص دارید را به دست آورده‌اید؟

۴. آیا تجربه کاری خارج از کشور را دارید؟

۵. چگونه می‌توانید زندگی و هزینه‌های خود را در کانادا تأمین کنید؟

۶. آیا افرادی را در کانادا می‌شناسید که در شرایط خاص بتوانند به شما کمک کنند؟

۷. آیا در کانادا دارای خانواده‌ای هستید؟

۸. آیا تحصیلاتی را در کانادا ادامه خواهید داد؟

۹. آیا در حال حاضر مشغول به کار هستید؟

۱۰. آیا برای شروع زندگی در کانادا یک محل زندگی یا کار ترتیب داده‌اید؟

اگر شما در پاسخ به سوالات مطرح شده موفق عمل کنید و سایر مدارک لازم نیز به همراه درخواست ارسال شده باشند، می‌توانید به‌راحتی اقامت دائم در کانادا را دریافت کنید. بهتر است پیش از مصاحبه، آمادگی کافی داشته باشید و به‌صورت دقیق و صادقانه به سؤالات پاسخ دهید. در ضمن، ممکن است در مصاحبه به موضوعات دیگری نیز پرداخته شود، بنابراین بهتر است که برای مصاحبه به‌صورت کامل آماده شوید.

مهم‌ترین نکته در مصاحبه با سفارت کانادا، این است که باید اطلاعات دقیق و صادقانه‌ای را در مورد خود و وضعیتتان در کانادا یا کشورهای دیگری که بوده‌اید در اختیار مقامات قرار دهید. درصورتی‌که کارشناسان سفارت کانادا در پاسخ به سوالات، به اطلاعات نادرست یا غلطی برسند، می‌تواند منجر به رد درخواست شما شود.

سوالات سفارت کانادا برای صدور ویزای توریستی

به‌طورکلی، برای درخواست ویزای توریستی کانادا باید مدارک و مستندات مربوطه را جمع‌آوری و درخواست خود را از طریق سامانه IRCC (https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship.html ) ثبت کنید.

پس از ثبت درخواست، ممکن است مدارک دیگری از شما خواسته شود و درنهایت، برای مصاحبه در سفارت کانادا دعوت شوید.

در ادامه برخی از متداول‌ترین سوالات مصاحبه سفارت کانادا برای صدور ویزای گردشگری آورده شده است:

 

  • چرا می‌خواهید به کانادا بروید؟

پاسخ به عنوان مثال: من می‌خواهم به کانادا بروم تا از مشاهده اماکن توریستی و طبیعت زیبای آن کشور لذت ببرم و آن را تجربه کنم.

 

  • چه مدت می‌خواهید در کانادا بمانید؟

پاسخ به عنوان مثال: من برای دو هفته به کانادا سفر خواهم کرد.

 

  • چه کارهایی در کانادا می‌خواهید انجام دهید؟

پاسخ به عنوان مثال: من قصد دیدن اماکن توریستی، خرید و تجربه فرهنگ و سبک زندگی مردم کانادا را دارم.

 

  • چرا کانادا را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اید؟

پاسخ به عنوان مثال: کانادا برای من یکی از کشورهای جذاب جهان است و بنابراین قصد دیدن این کشور را دارم.

 

  • آیا شما در کانادا کار خواهید کرد؟

پاسخ به عنوان مثال: خیر، من برای تفریح و دیدن اماکن توریستی به کانادا می‌روم و برنامه کاری ندارم.

 

  • چه شغلی در کشور خود دارید؟

پاسخ به عنوان مثال: من یک خواننده هستم.

 

  • چه مدارکی را در اختیار دارید؟

پاسخ به عنوان مثال: من شناسنامه، پاسپورت، اطلاعات بانکی، تاریخچه بیمه و برگه سفته ویزای شنگن را در اختیار دارم.

 

  • چه اطمینانی می‌توانید بدهید که پس از پایان سفر خود به کانادا، به کشور خود بازمی‌گردید؟

پاسخ به عنوان مثال: من دارای خانواده و شغلی پایدار در کشور خود هستم و قصد بازگشت به کشور خود پس از پایان سفر به کانادا را دارم.

 

  • آیا در گذشته به کشور دیگری سفر کرده‌اید؟

پاسخ به عنوان مثال: بله من قبلاً به کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و فرانسه سفر کرده‌ام.

 

  • آیا همراه خود ارز خارجی خواهید داشت؟

پاسخ به عنوان مثال: بله من برای هزینه‌های سفر به کانادا همراه خود ارز خارجی خواهم داشت.

 

  • چه میزان پول نقد به همراه خود خواهید داشت؟

پاسخ به عنوان مثال: من به همراه خود یک مبلغ حدود ۲۰۰۰ دلار نقد خواهم داشت.

 

  • چه اطمینانی می‌توانید بدهید که پولتان برای هزینه‌های سفر و اقامت در کانادا کافی است؟

پاسخ به عنوان مثال: من دارای کار مشخصی در کشور خود هستم و همچنین به همراه خود کارت اعتباری و برگه تراز حساب بانکی خودم را دارم که می‌تواند به‌عنوان اثبات مالی برای پوشش هزینه‌های سفر و اقامت در کانادا استفاده شود.

 

  • آیا قبلاً هم ویزای کانادا را دریافت کرده‌اید؟

پاسخ به عنوان مثال: خیر، من قبلاً ویزای کانادا دریافت نکرده‌ام. این سفر اولین سفر من به کانادا خواهد بود.

 

  • قصد دارید در کانادا به کجا برای دیدن بروید؟

پاسخ به عنوان مثال: قصد دارم در شهرهای تورنتو، ونکوور و نیاگارا فالز دیدنی‌ها را ببینم.

 

  • آیا در کانادا محل اقامتی برای شما تدارک دیده شده است؟

پاسخ به عنوان مثال: بله قبلاً در یک هتل در تورنتو اتاق رزرو کرده‌ام.

 

  • آیا در کشور خود مالک مسکن هستید یا مستأجرید؟

پاسخ به عنوان مثال: من در کشور خود مالک یک مسکن هستم که به‌عنوان مکان اقامتی من و خانواده‌ام استفاده می‌شود.

 

  • آیا دارای خانواده‌ای در کانادا هستید؟

پاسخ به عنوان مثال: خیر، من در کانادا هیچ خانواده‌ای ندارم.

 

  • آیا در حال حاضر برای هر کسی در کانادا کار می‌کنید؟

پاسخ به عنوان مثال: خیر، من در حال حاضر در کانادا هیچ شغلی ندارم.

 

  • آیا دارای سوابق کیفری هستید؟

پاسخ به عنوان مثال: خیر، من هیچ‌گونه سابقه کیفری ندارم.

 

  • آیا در حال حاضر دارای بیماریی هستید که نیاز به درمان دارد؟

پاسخ به عنوان مثال: خیر، در حال حاضر من هیچ‌گونه بیماریی ندارم و نیازی به درمان ندارم.

 

  • آیا دارای بیمه مسافرتی هستید؟

پاسخ به عنوان مثال: بله من یک بیمه مسافرتی برای سفر به کانادا خریداری کرده‌ام.

 

  • چرا قصد بازگشت به کشور خود پس از پایان سفر به کانادا را دارید؟

پاسخ به عنوان مثال: من در کشور خود دارای خانواده و شغلی پایدار هستم و به دلیل اینکه تنها قصد سفرم به کانادا گردشگری است، پس از پایان سفر قصد بازگشت به کشور خود را دارم.

 

  • آیا در حال حاضر دارای دارایی، ارز، سهام، طلا، نقره و سایر دارایی‌های قابل انتقال هستید؟

پاسخ به عنوان مثال: بله، من در حال حاضر دارای یک سهام با ارزش مشخص در بورس کشور خود هستم که قابلیت انتقال را دارد.

 

  • آیا دارای دوست یا آشنایی در کانادا هستید که قصد دارید آنها را در هنگام سفر به کانادا ملاقات کنید؟

پاسخ به عنوان مثال: خیر، من در کانادا هیچ دوست یا آشنایی ندارم و قصد ملاقات با هیچ کسی را در سفر به کانادا ندارم.

دلایل رد شدن یا ریجکت شدن مصاحبه سفارت کانادا چیست؟

درخواست بسیاری از افرادی که برای ویزاهای مختلف کانادا اقدام می‌کنند به دلیل نتایج مصاحبه سفارت کانادا رد می‌شود و این امر کاملاً طبیعی است.

بنا به گفته‌ی مشاوران حقوقی و مهاجرتی، دلایل مختلفی ممکن است باعث رد شدن شما در مصاحبه سفارت کانادا شوند. برخی از این دلایل عبارتند از:

·       نامعتبر بودن مدارک

درصورتی‌که مدارکی که ارائه می‌دهید، ناقص یا نامعتبر باشند، درخواست شما رد خواهد شد.

·       نداشتن اطلاعات کافی

درصورتی‌که درخواست شما اطلاعات کافی را درباره‌ی هدف سفر، برنامه‌ی سفر و اقامت در کانادا ارائه ندهد، احتمال رد شدن درخواست شما وجود دارد.

·       داشتن سوابق کیفری

اگر شما سابقه‌ی کیفری داشته باشید، احتمال رد شدن درخواست شما بسیار بالا خواهد بود.

·       نبود دلیل قانونی برای بازگشت

وقتی شما نتوانید دلیل قانونی برای بازگشت به کشور خود ارائه دهید، درخواست شما ممکن است رد شود.

·       بیماری‌های شدید

درصورتی‌که شما بیماری‌های شدیدی دارید، درخواست شما ممکن است رد شود.

·       عدم توانایی مالی

اگر شما نتوانید به توانایی مالی خود جهت پرداخت هزینه‌های سفر و اقامت در کانادا را اثبات کنید، درخواست شما ممکن است رد شود.

·       ارتباط نامناسب با سفارت

اگر مصاحبه شما شامل ارتباط نامناسب با نمایندگان سفارت کانادا یا نقص در مدارک ارائه شده به سفارت باشد، احتمال رد شدن درخواست شما بسیار بالا خواهد بود.

رفع ریجکتی ویزای کانادا؛ اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا

سخن آخر

با توجه به مواردی که در این مقاله توضیح داده شد، بهتر است از پیش در مورد مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کانادا و همچنین نکاتی که باید در زمان مصاحبه با مقامات مهاجرتی کانادا رعایت شود، آگاهی داشته باشید. به این منظور می‌توانید با کمک گرفتن از مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس احتمال موفقیت خود در مصاحبه و دریافت ویزای مورد نظر را افزایش دهید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا