سفارت کانادا در دبی یکی از مراکز دیپلماتیک کشور کانادا در منطقه خلیج فارس است که در حفظ و تقویت روابط دوجانبه با امارات متحده عربی نقش مهمی دارد. این سفارت برای صدور ویزاهای ورود به کانادا و همچنین پشتیبانی از شهروندان کانادایی در امارات فعالیت می‌کند. در ادامه اطلاعات کامل‌تری در مورد این سفارت به شما خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آشنایی با سفارت کانادا در دبی

سفارت کانادا در دبی دفتر رسمی انجام امور کنسولی شهروندان کانادایی مقیم دبی و امارات است که خدمات مورد نیاز برای این افراد و کسانی که قصد مهاجرت به کانادا از امارات را دارند، انجام می‌دهد. با در نظر گرفتن روابط نزدیک امارات و کانادا، طبیعتا مأموریت این سفارت نیز تلاش برای بهبود این روابط است.

سفارت کانادا در دبی با همکاری سفارت امارات در کانادا، برای جلب فرصت‌های اقتصادی و فرهنگی و تبادل دانش فنی همکاری می‌کند. به‌علاوه، این سفارت با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری کانادایی در امارات، با مردم امارات نیز ارتباط برقرار کرده و به تبادل فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور کمک می‌کند.

آشنایی با نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی

برای دریافت خدمات دیپلماتیک در سفارت کانادا در دبی، ابتدا باید یک وقت ملاقات دریافت کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی سفارت کانادا در امارات در انتهای سایت در بخش “رزرو قرار ملاقات“، درخواست خود را ثبت کنید. در این بخش باید اطلاعات شخصی خود را وارد و سپس زمان و تاریخ مناسب برای ملاقات خود را انتخاب کنید.

بعد از تأیید درخواست شما توسط سفارت، وقت ملاقات شما تأیید و اعلام می‌شود. برای گرفتن وقت ملاقات جهت انجام انگشت‌نگاری برای صدور ویزا نیز با همین روش باید یک وقت از سفارت کانادا در دبی بگیرید.

در برخی موارد، ممکن است برای دریافت ویزا یا خدمات دیپلماتیک دیگر، نیاز به ملاقات اورژانسی بدون وقت‌ قبلی داشته باشید. در این صورت، بهتر است با تماس با سفارت کانادا در دبی، اطلاعات لازم را دریافت کنید. به‌طورکلی نیز بهتر است که قبل از مراجعه به سفارت کانادا در دبی، با دقت شرایط و مستندات مورد نیاز برای خدمات مورد نظر خود را بررسی کنید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

نحوه پر كردن فرم درخواست ویزای سفارت كانادا در دبی

فرم سفارت کانادا در دبی برای درخواست ویزای ورود به کانادا از دوبی استفاده می‌شود. این فرم توسط تمامی افرادی که قصد دارند از دبی به کانادا مهاجرت کنند، باید تکمیل شود.

در ادامه فرایند تکمیل فرم سفارت کانادا در دبی توضیح داده شده است:

  1. ابتدا به وب‌سایت سفارت کانادا در دبی مراجعه کنید.
  2. انتخاب کنید که کدام نوع ویزای کانادا را می‌خواهید.
  3. پس از انتخاب، به شما یک فرم درخواست ویزای کانادا از دبی داده می‌شود.
  4. تمامی اطلاعات درخواستی را با دقت وارد کنید. شما نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی، اطلاعات پاسپورت و اطلاعات سفر خود دارید.
  5. پس از تکمیل فرم، یک شماره پیگیری دریافت خواهید کرد که به شما کمک می‌کند تا بعد از ارسال فرم و مدارم مورد نیاز، وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.
  6. پس از تکمیل و ارسال فرم، از شما خواسته می‌شود تا یک نسخه از پاسپورت خود و تصاویری از عکس‌های مورد نیاز مربوط به مدارک را ارسال کنید.
  7. پس از دریافت مدارک و انجام پردازش اطلاعات و مراحل صدور ویزا، سفارت کانادا در دبی به شما اطلاع خواهد داد که ویزای شما صادر شده است یا خیر.

در نظر داشته باشید که فرآیند درخواست ویزا به کانادا ممکن است زمان‌بر باشد. همچنین، بهتر است از ارسال اطلاعات درست و دقیق اطمینان حاصل کنید تا درخواست شما بدون مشکل بررسی شود و تأخیری در صدور ویزای مورد نظر ایجاد نشود.

پاسخ‌دهی سفارت کانادا در دبی برای درخواست ویزا

بعد از ارسال درخواست ورود به کانادا، باید منتظر پاسخ سفارت کانادا در دبی باشید. در مرحله اول، درخواست شما بررسی و پردازش می‌شود و در صورت لزوم، ممکن است با شما تماس گرفته شود تا برخی از سؤالات را پاسخ دهید یا مدارک بیشتری را ارائه کنید.

پس از بررسی کامل درخواست شما، سفارت کانادا در دبی به شما پاسخ خواهد داد. اگر درخواست شما تأیید شود، ویزای مورد نظر به شما داده شده و می‌توانید در زمان مشخص به کانادا ورود پیدا کنید؛ اما اگر درخواست شما رد شود، دلایل رد آن به شما اطلاع داده خواهد شد تا با برطرف کردن آن‌ها بتوانید دوباره درخواست دهید.

درصورتی‌که شما پاسخی دریافت نکردید یا از مدت طولانی انتظار برای پاسخ نگران هستید، می‌توانید با سفارت کانادا در دبی تماس بگیرید و وضعیت درخواست خود را بپرسید.

لازم به ذکر است، درصورتی‌که شما به‌عنوان گردشگر وارد کانادا شده‌اید، ممکن است در فرودگاه یا در مرزهای ورودی مورد بررسی قرار گیرید. بنابراین بهتر است مطمئن شوید که تمامی مدارک مورد نیاز خود را به همراه دارید و در صورت نیاز به سؤالات با مقامات مرزی می‌توانید پاسخ‌گو باشید.

نحوه پیگیری وضعیت درخواست ویزا توسط سفارت کانادا در دبی

برای پیگیری وضعیت درخواست ویزای کانادای خود در دبی بعد از ارسال مدارک، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

 

1.    پیگیری از طریق پیامک

سفارت کانادا در دبی از سامانه پیامکی جهت اطلاع‌رسانی وضعیت درخواست‌ها به متقاضیان استفاده می‌کند. در صورت ارسال مدارک ویزا، یک پیامک تأیید دریافت خواهید کرد. در صورت بروز هرگونه مشکل در پردازش درخواست ویزای شما نیز اطلاعات لازم به وسیله پیامک به شما ارسال خواهد شد.

 

2.    پیگیری از طریق ایمیل

پس از ارسال مدارک ویزای کانادا، یک پیام الکترونیکی یا ایمیل تأیید دریافت به شما ارسال می‌شود. در صورت بروز هرگونه مشکل در پردازش درخواست ویزای خود، اطلاعات لازم از طریق ایمیل به شما ارسال خواهد شد.

 

3.    پیگیری از طریق سایت

با استفاده از سامانه پیگیری آنلاین سفارت کانادا در دبی، می‌توانید وضعیت درخواست ویزای خود را پیگیری کنید. این سامانه اطلاعاتی مانند تاریخ دریافت مدارک، وضعیت پردازش درخواست و وضعیت تصمیم‌گیری درباره درخواست شما را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

4.    پیگیری از طریق تماس تلفنی

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت درخواست ویزای کانادا، می‌توانید با تماس با سفارت کانادا در دبی، از کارشناسان اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

 

5.    پیگیری حضوری

درصورتی‌که نیاز به اطلاعات بیشتر یا رفع ابهامات در مورد وضعیت درخواست ویزای کانادا دارید، می‌توانید با مراجعه به سفارت کانادا در دبی با کارشناسان مربوطه ملاقات کنید و از اطلاعات بیشتری در این زمینه بهره‌مند شوید. بهتر است قبل از مراجعه به سفارت، تماس تلفنی با سفارت کانادا در دبی گرفته شود تا از زمان مراجعه مناسب مطمئن شوید.

لازم به ذکر است که زمان پردازش درخواست‌های ویزای کانادا ممکن است متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند نوع ویزا، تعداد و ماهیت درخواست‌ها و وضعیت کنونی پردازش درخواست‌ها بستگی دارد.

آدرس و اطلاعات سفارت کانادا در دبی جهت پیگیری امور مورد نیاز

شما می‌توانید برای رسیدگی به امور خود که باید توسط سفارت کانادا در دبی رفع و رجوع شود، از طریق روش‌های زیر با این سفارت در ارتباط باشید:

آدرس امارات متحده عربی، جاده شیخ زاید، دبی، برج‌های امارات جمیرا، طبقه 19
تلفن 8444-404 (4)971+
فکس 8556-404 (4) 971+
ایمیل [email protected]

فرایند بیومتریک از طریق سفارت کانادا در دبی

انگشت‌نگاری یا بیومتریک بخشی از فرآیند درخواست ویزای کانادا برای متقاضیانی است که کشورهای مختلف به کانادا سفر می‌کنند. در صورت تمایل به مهاجرت به کانادا در دبی نیز این فرایند باید انجام شود. از طرفی سفارت کانادا در دبی خدمات صدور ویزا برای ایرانیان را نیز انجام می‌دهد.

در واقع به دلیل غیرفعال بودن سفارت کانادا در ایران، اگر شما بخواهید از ایران به کانادا مهاجرت کنید باید امور صدور ویزا را به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه محول کنید که سفارت کانادا در دبی نیز یکی از بهترین سفارت‌خانه‌هایی است که می‌تواند این خدمات را به ایرانیان ارائه دهد.

برای متقاضیانی که درخواست ویزای کانادا را از داخل ایران ارسال می‌کنند، این امر ممکن است صرفاً از طریق سفارت کانادا در ابوظبی انجام شود. با این ‌حال، برای متقاضیانی که از دیگر کشورها مانند امارات متحده عربی به کانادا سفر می‌کنند، باید به مراکز انجام بیومتریک معرفی شده توسط سفارت کانادا در کشور خود مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که این انگشت‌نگاری برای هر 5 سال اعتبار ویزای کانادا الزامی است؛ اما در صورتی که اولین بار است که قرار است ویزای کانادا برای شما صادر شود و به هر دلیلی درخواست شما رد شود، ممکن است بعد از درخواست مجدد باز هم لازم باشد که فرایند بیومتریک تکرار و باید هزینه آن مجددا پرداخت شود.

هزینه انگشت‌‌نگاری توسط سفارت کانادا در دبی

با توجه به وب‌سایت سفارت کانادا در دبی، هزینه‌ انگشت‌نگاری در این سفارت معادل ۱۱۰ درهم است.

در زیر جدولی از هزینه‌های مربوط به خدمات انگشت‌نگاری در سفارت کانادا در دبی آمده است:

هزینه‌ی اثر انگشت‌گیری تعداد افراد
110 درهم 1
220 درهم 2
330 درهم 3
440 درهم 4

نحوه انجام مصاحبه توسط سفارت کانادا در دبی

برای صدور ویزا توسط سفارت کانادا در دبی باید یک مصاحبه شفاهی نیز در سفارت انجام شود که ممکن است در همان زمان فرایند بیومتریک باشد.

هدف سفارت کانادا در برگزاری مصاحبه با افرادی که درخواست ورود به کانادا را دارند، اطمینان یافتن از این است که آن‌ها توانایی اقامت و کار در این کشور را دارا هستند. این مصاحبه، یکی از مراحل مهم در فرآیند مهاجرت به کانادا بخصوص برای افراد متقاضی ویزای کار است.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین مسائل مربوط به مصاحبه در سفارت کانادا در دبی پرداخته شده است که عبارتند از:

 

1.    کدام متقاضیان باید مصاحبه انجام دهند؟

همه افرادی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند، باید مصاحبه کنند که شامل مهاجران دائمی، دانشجویان، بازدیدکنندگان و تمامی افرادی است که از ویزای کانادایی استفاده می‌کنند.

 

2.    چگونه برای مصاحبه آماده شویم؟

قبل از مصاحبه، شما باید از کامل بودن تمامی مدارک مهم خود مربوط به ویزای درخواست شده اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که آن‌ها درست هستند. همچنین، باید با نوع سوالاتی که ممکن است در مصاحبه پرسیده شوند، آشنا شوید. این سوالات بیشتر در زمینه تحصیلات، تجربه کاری، زبان، اهل کجا بودن و دلایل مهاجرت به کانادا خواهد بود.

 

3.    چه مدارکی لازم است؟

مدارک مختلفی برای مصاحبه ممکن است مورد نیاز باشد، اما عموماً شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت
  • فرم‌های درخواست ویزا
  • مدارک شناسایی، مانند کارت ملی و شناسنامه
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک تجربیات کاری
  • اطلاعات مالی

 

4.    چه زمانی باید برای مصاحبه به سفارت مراجعه کنیم؟

زمان مراجعه به سفارت برای مصاحبه، بسته به نوع ویزای شما متفاوت است و ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه بعد از درخواست ویزای شما باشد. بهتر است با مراجعه به سایت سفارت کانادا در دبی، زمان مراجعه خود را بررسی کنید.

 

5.    چه مدت‌زمانی برای مصاحبه لازم است؟

زمان مصاحبه بسته به شرایط مختلف متفاوت است، اما عموماً مصاحبه بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

6.    چه مدت‌زمان برای صدور ویزای کانادا لازم است؟

زمان صدور ویزای کانادا بسته به نوع ویزای شما و شرایط مختلف متفاوت است، اما ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه زمان ببرد.

 

7.    آیا می‌توانیم با کودکانمان به مصاحبه برویم؟

بله، می‌توانید با کودکانتان به مصاحبه بروید. اگر کودک شما بیش از ۱۸ سال باشد، باید خودش به‌صورت جداگانه مصاحبه کند. اگر کودک شما کمتر از ۱۸ سال باشد، می‌توانید همراهش به مصاحبه بروید.

سوالات مصاحبه سفارت کانادا برای انواع ویزای توریستی، همراه و اقامت دائم

مدارک لازم برای سفارت کانادا در دبی جهت اخذ ویزا

اگرچه بسته به نوع ویزایی که درخواست دارید، مدارک مورد نیاز کمی با هم متفاوت هستند، اما به‌صورت عمومی مجموعه‌ای از مدارکی که برای اخذ ویزای کانادا توسط سفارت کانادا در دبی لازم است، عبارتند از:

·       اطلاعات شخصی

اطلاعات شخصی شما شامل نام، تاریخ تولد، شماره پاسپورت و سایر اطلاعات هویتی است که باید به‌دقت وارد شود.

·       پاسپورت

شما باید پاسپورت معتبر خود را ارائه کنید. این پاسپورت باید دارای حداقل دو برگه خالی برای ویزای کانادا باشد و همچنین تاریخ انقضای آن باید بعد از بازگشت شما از کانادا باشد.

·       عکس پاسپورتی

شما باید یک عکس پاسپورتی با اندازه ۳٫۵ در ۴٫۵ سانتی‌متر و به‌روز داشته باشید.

·       مشخصات سفر

برای ارائه مشخصات سفر، باید جزئیات سفر خود را شامل تاریخ ورود و خروج، نام شهر مقصد و مدت اقامت مورد نظر خود را ارائه دهید.

·       اطلاعات خانوادگی

شما باید جزئیاتی از وضعیت خانوادگی خود را شامل نام همسر و فرزندان و سایر اطلاعات مرتبط ارائه کنید.

·       بیمه مسافرتی

شما باید بیمه مسافرتی داشته باشید. این بیمه باید حداقل هزینه ۱۰۰ هزار دلار مربوط به مواری مانند بیماری را پوشش دهد و باید تا زمان بازگشت شما اعتبار داشته باشد.

·       نامه تضمین مالی

شما باید یا خودتان مدارک تضمین مالی جهت مهاجرت و زندگی در کانادا را ارائه دهید یا اگر شما هزینه سفر خود به کانادا را پرداخت نمی‌کنید، شخص دیگری ( مانند کارفرما، دانشگاه، حامی مالی و …) می‌تواند برای شما نامه تضمین مالی صادر کند. در این نامه باید اطلاعات شخص صادرکننده، رابطه آن با شما، میزان حمایت مالی توسط او و اطلاعات بانکی او ذکر شود.

·       سابقه کاری

اگر شما مشغول به کار هستید، باید سابقه کاری خود را ارائه دهید که شامل نام کارفرما، تاریخ شروع و پایان کار و میزان درآمد است. همچنین اگر قرار است برای کار به کانادا مهاجرت کنید، باید دعوت نامه کاری از طرف یک کارفرمای کانادایی یا مقیم کانادا و اطلاعات کامل راجع به کاری که قرار است انجام دهید را ارائه کنید.

·       مدارک تحصیلی

اگر شما دانشجو هستید یا تحصیلات بالاتری دارید، باید مدارک تحصیلی خود را ارائه کنید که شامل شهادت‌نامه، پروانه تحصیلی و جزئیات دوره تحصیلی است.

·       مدارک تحقیقاتی

اگر شما در حال انجام تحقیقات هستید، باید مدارک تحقیقاتی خود را ارائه کنید که شامل برنامه تحقیقی، نام استاد راهنما و جزئیات دیگر است.

·       دعوت‌نامه

اگر شما از یک شخص مانند خانواده یا دوست یا یک شرکت در کانادا دعوت نامه دارید، باید این دعوت‌نامه را ارائه کنید که شامل نام و آدرس شخص یا شرکت دعوت‌کننده و هدف سفر شما است.

با توجه به مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا، لازم است تا پیش از مراجعه به سفارت کانادا در دبی، تمامی مدارک مورد نیاز را آماده کنید.

سخن آخر

سفارت کانادا در دبی یکی از بهترین نمایندگی‌های این کشور است که تمامی خدمات کنسولگری و دیپلماتیک مورد نیاز شهروندان کانادایی مقیم دبی و امارات را ارائه می‌دهد. از طرفی یکی از مراکزی است که ایرانیان می‌توانند امور مربوط به صدور ویزای کانادای خود را به آن بسپارند و به بهترین نحو خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

اگر سوالی در زمینه انجام امور صدور ویزا توسط این سفارت دارید، می‌توانید از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس نیز کمک بگیرید.