استان بریتیش کلمبیا کانادا، میزبان بیش از ۵۰۰ هزار کسب و کار کوچک است. در واقع، ۹۸ درصد از تمام کسب و کارهایی که در این استان وجود دارد را شرکت‌های کوچک تشکیل داده‌اند. این شرکت‌ها، بیش از ۱ میلیون نفر را استخدام کرده‌اند و ۵۴ درصد از اشتغال بخش خصوصی در این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در صورتی که شما هم تمایل به ثبت شرکت و راه‌اندازی یک کسب و کار در استان بریتیش کلمبیا دارید، امکان برخورداری از منابع و پشتیبانی قوی و قابل دسترس در این استان برایتان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس، قصد داریم تمامی ابعاد ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا را در این مطلب مورد بررسی قرار دهیم تا با آگاهی کامل کسب و کار خود را در بریتیش کلمبیا راه‌اندازی کنید. با ما همراه باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا، می‌تواند مسیر مناسبی برای مهاجرت به کانادا باشد؛ اما راه‌اندازی یک کسب‌وکار، قدم بزرگی است و می‌تواند باعث سردرگمی و ایجاد این سوال شود که از کجا باید آن را شروع کرد؟

اکثر استان‌ها و همینطور دولت فدرال کانادا برای راه‌اندازی برخی از شکل‌های کسب‌وکار نظیر شرکت سهامی (که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم)، کسب‌وکارها را به داشتن حداقل یک مدیر دارای شهروندی کانادا و یا اقامت دائم این کشور ملزم می‌کنند؛ اما در بریتیش کلمبیا، لازم نیست که هیچ یک از شرکای تجاری، شهروندی و یا اقامت دائم کانادا داشته باشند.

به همین دلیل، بسیاری از کارآفرینان خارجی به دلیل عدم نیاز به همکاری با یک شهروند یا دارنده‌ اقامت دائم کانادا، تصمیم می‌گیرند که شرکت خود را در بریتیش کلمبیا ثبت کنند. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که ممکن است بر اساس ساختار شرکت خود، علیرغم عدم نیاز به همکاری با افراد کانادایی، نیاز به داشتن یک آدرس فیزیکی واقعی در این استان داشته باشید.

ویزای استارت آپ کانادا برخلاف تصور عموم٬ تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد.

شرایط ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

مهمترین شرایط ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا به شرح زیر است:

  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • یک آدرس و مکان فیزیکی برای شرکت خود در بریتیش کلمبیا داشته باشید.
  • تمکن مالی کافی برای انجام فرایند ثبت شرکت، راه‌اندازی بیزینس و تقبل هزینه‌های جاری آن داشته باشید.
  • سوء پیشینه نداشته باشید.
  • بیزینس پلن تهیه کرده باشید.
  • از حداقل مدرک تحصیلی و مدرک زبان مورد نیاز (انگلیسی یا فرانسوی) برخوردار باشید.
  • حداقل ۳ سال سابقه کار مدیریتی در ۵ سال اخیر داشته باشید.
  • اساسنامه شرکت خود را تهیه کرده باشید.
  • سابقه ورشکستگی نداشته باشید.
مزیت ثبت شرکت در کانادا به صورت استانی

انواع ساختار شرکت‌ها در بریتیش کلمبیا

قبل از شروع فرایند ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا، باید ساختار شرکت خود را انتخاب کنید. انتخاب ساختار به عوامل مختلفی نظیر مقیاس کسب‌وکار، زمینه کاری فعالیت آن، تعداد مالکان و مسائل دیگری از این دست بستگی دارد. از نظر قانونی و حقوقی، سه ساختار رایج برای شرکت‌ها در بریتیش کلمبیا وجود دارد.

این سه ساختار عبارت هستند از مالکیت انحصاری، مشارکتی و سهامی. هر ساختار ویژگی‌های مهم و متفاوتی از نظر مسئولیت، مالیات و شرایط جانشینی دارد. اما سوال اینجا است که هر یک از این سه ساختار، چه تفاوت‌ها و چه مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند؟ در ادامه، ضمن بررسی اجمالی هر یک از این سه ساختار به مزایا و معایب هر یک از آن‌ها نیز می‌‌پردازیم.

ثبت شرکت با مالکیت انحصاری، ساده‌ترین روش راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. شما به عنوان یک مالک انحصاری، به عنوان یک فرد خوداشتغال طبقه‌بندی می‌شوید و مسئولیت کامل کلیه بدهی‌ها و تعهدات مرتبط با کسب‌وکارتان را برعهده خواهید داشت.

به عنوان مثال، اگر یک طلبکار علیه کسب‌وکار شما ادعایی داشته باشد، در برابر دارایی‌های شما، چه تجاری باشند و چه شخصی، حق مصادره خواهد داشت. این ساختار، به عنوان مسئولیت نامحدود نیز شناخته می‌شود. در یک شرکت انفرادی، شما می‌توانید تمام امور مورد نیاز برای عملکرد موفقیت‌آمیز کسب‌وکار را انجام دهید. این امور عبارت هستند از:

  • تامین سرمایه
  • ایجاد و راه‌اندازی کسب‌وکار
  • در نظر گرفتن تمام خطرات
  • قبول مسئولیت در قبال کلیه سود و زیان‌های احتمالی

مزایا و معایب مالکیت انحصاری را می‌توانید در جدول زیر مطالعه کنید:

معایب مزایا
مسئولیت نامحدود هزینه‌های راه‌اندازی پایین
عدم تداوم در تشکیلات تجاری و امور کسب و کار در غیاب مالک بیشترین آزادی عمل در برابر قوانین
مشکل در تامین سرمایه کنترل مستقیم و کامل مالک در تصمیم گیری
ثبت نشدن نام تجاری در اکثر مواقع حداقل سرمایه در گردش مورد نیاز بین ساختارهای مختلف
عدم امکان محافظت از نام تجاری در پی داشتن مزایای مالیاتی برای مالک
اختصاص تمام سود به مالک

این نوع ساختار، یک نوع قرارداد است که در آن، شما به همراه یک یا چند نفر دیگر با هدف کسب سود و درآمدزایی، منابع خود در کسب‌وکار را با یکدیگر ترکیب می‌کنید. در یک شرکت مشارکتی، شما و یک یا چند مالک دیگر مدیریت یک تجارت را به اشتراک می‌گذارید و هر یک از شرکا شخصا مسئول تمام بدهی‌ها و تعهدات متحمل شده خواهد بود.

در واقع، هر یک از شرکا در قبال سایر آن‌ها مسئول است و باید عواقب اقدامات شریک یا شریک‌های دیگر را نیز بپذیرد. به منظور ایجاد شرایط مشارکت و محافظت از خود در صورت عدم توافق یا انحلال یک شرکت مشارکتی، باید یک قرارداد مشارکت سفت و سخت بین شرکا تنظیم شود. مشاورین حقوقی موسسه مهاجرتی کاناداپاس می‌توانند شما را در تهیه این قرارداد یاری کنند.

مزایا و معایب شرکت مشارکتی به شرح زیر است:

معایب مزایا
مسئولیت نامحدود سهولت تشکیل
تقسیم اختیارات هزینه‌های راه‌اندازی پایین
مشکل در جذب سرمایه اضافی منابع اضافی سرمایه گذاری
دشوار بودن یافتن شرکای قابل اعتماد مزایای مالیاتی احتمالی
احتمال ایجاد درگیری بین شرکا مقررات محدود
شرکا می‌توانند به طور قانونی و بدون تایید قبلی یکدیگر را دچار محدودیت کنند پایگاه مدیریتی گسترده‌تر
عدم تداوم
عدم امکان محافظت از نام تجاری

شرکت سهامی که به عنوان شرکت محدود نیز شناخته می‌شود، یک شخصیت حقوقی است که از اعضای خود (سهامداران) جدا و متمایز است. شرکت‌های سهامی در بریتیش کلمبیا، بر اساس مفاد قانون شرکت‌های تجاری در BC ثبت می‌شوند.

زمانی که یک شرکت سهامی ثبت می‌شود، تمام اختیارات یک فرد از جمله موجودیت مستقل آن، جدا و متمایز از سهام‌دارانش خواهد بود و امکان تداوم فعالیت نامحدود به دست خواهد آورد.

شرکت‌های سهامی، می‌توانند دارایی به دست بیاورند، بدهی به بار بیاورند، قراردادهای مختلفی منعقد کنند، شکایت کنند یا مورد شکایت قرار بگیرند. منافع مالکیت در یک شرکت سهامی، معمولا به راحتی تغییر می‌کند و ممکن است سهام بدون تاثیر بر موجودیت یا ادامه فعالیت شرکت، منتقل شود.

مزایا و معایب شرکت سهامی به شرح زیر است:

معایب مزایا
گران‌ترین و پرهزینه‌ترین ساختار کسب‌وکار برای راه‌اندازی مسئولیت محدود
محدودیت اجرای فرمان مزایای مالیاتی احتمالی (در صورتی که واجد شرایط برخورداری از نرخ مالیات مشاغل کوچک باشید)
لزوم نگهداری سوابق مدیریت تخصصی
مالیات مضاعف احتمالی بر سود مالکیت قابل انتقال
سهامداران (مدیران) ممکن است در شرایط خاصی مسئولیت قانونی داشته باشند وجود و فعالیت مستمر
تضمین‌های شخصی، مزیت‌های مسئولیت محدود را تضعیف می‌کند نهاد قانونی مجزا از مالک
جذب سرمایه راحت‌تر
حفاظت از نام

شرکت‌های تعاونی که به آن‌ها Co-op هم گفته می‌شود، با سایر ساختارهای تجاری متفاوت هستند. زیرا متعلق به انجمنی از افراد یا مشاغل هستند که منابع خود را برای رسیدن به یک هدف مشترک جمع می‌کنند. این ساختار، ماهیت دموکراتیک دارد زیرا هر عضو یک حق رای دارد. تعاونی‌ها یک شخصیت حقوقی در نظر گرفته می‌شوند.

به این معنی که ساختار تجاری، مسئولیت تک تک اعضا را محدود می‌کند. همچنین، به کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا دارایی‌ها را به دست آورد، قراردادها را منعقد کند، بدهی‌ها را بپذیرد و موارد دیگر. شرکت‌های تعاونی در کانادا، بیشتر در بخش‌های اقتصادی مانند کشاورزی، صنایع غذایی و خدمات اجتماعی فعالیت دارند.

انواع ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

انواع ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

افرادی که قصد ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا دارند، می‌توانند این کار را در سطح استانی و یا در سطح فدرال انجام دهند. در صورتی که قصد دارید فعالیت‌های شرکت خود را صرفا در سطح استانی و در محدوده‌ی مرز بریتیش کلمبیا نگه دارید، می‌توانید شرکت خود را در سطح استانی ثبت کنید.

اما در صورتی که قصد دارید در خارج از مرزهای استانی بریتیش کلمبیا نیز فعالیت کنید یا فکر می‌کنید که ممکن است در آینده کسب‌وکار خود را به استان‌های دیگر کانادا نیز گسترش دهید، باید شرکت خود را در سطح فدرال ثبت کنید و از هر استان دیگری که می‌خواهید در آن دفتر افتتاح کنید یا حضور فیزیکی داشته باشد، مجوز فرا استانی بگیرید.

البته، امکان ثبت در سطح فدرال، فقط مختص شرکت‌های سهامی یا Incorporation است. به طور کلی، اگر نمی‌دانید که شرکت خود را باید در سطح فدرال ثبت کنید یا ثبت آن در سطح استانی برای شما کفایت می‌کند، باید توضیح دهیم که اگر قصد دارید در بیش از یک استان و یا خارج از کانادا فعالیت داشته باشید، باید در سطح فدرال این کار را انجام دهید.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ثبت شرکت در سطح فدرال این است که جدا از امکان فعالیت در استان‌های دیگر و خارج از مرز کشور کانادا، از نام تجاری خود نیز کاملا محافظت خواهید کرد و هیچ شرکت دیگری در سراسر کانادا امکان استفاده از نام تجاری برند شما را نخواهد داشت. در واقع، بیشترین و قوی‌ترین حفاظت ممکن را در برابر نام تجاری خود انجام خواهید داد. برای مطالعه درباره مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت این مقاله را از دست ندهید.

نگاهی کلی به ایجاد یک شرکت فدرال در بریتیش کلمبیا

شما می‌توانید یک شرکت فدرال را تحت قانون شرکت‌های تجاری کانادا در بریتیش کلمبیا تشکیل دهید. یک شرکت فدرال دارای حق فعالیت در هر نقطه از کشور است و نام آن در سراسر کانادا محافظت می‌شود؛ اما ثبت یک شرکت فدرال معمولا زمان بیشتری را می‌طلبد و هزینه‌های شرکت فدرال اغلب گران‌تر از ثبت یک شرکت در استان بریتیش کلمبیا است.

آیا شرکت‌های بریتیش کلمبیا می‌توانند در استان‌های دیگر تجارت کنند؟

یک شرکت خصوصی بریتیش کلمبیا در صورتی ‌که خود را به ‌صورت فرا استانی ثبت کند، می‌تواند در استان‌های دیگر تجارت کند؛ اما برخلاف یک شرکت فدرال ثبت‌شده، ممکن است درخواست یک شرکت ثبت‌شده در خارج از استان بریتیش کلمبیا برای ثبت‌نام خود در استان دیگر توسط اداره ثبت آن استان رد شود و نتواند در تمامی استان‌ها به فعالیت بپردازد. درواقع باید اداره ثبت استان مورد نظر با فعالیت شرکت موافقت کند.

آیا برای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا داشتن وکیل الزامی است؟

به طور کلی، هیچ الزامی برای استفاده از وکیل مهاجرتی کانادا وجود ندارد. فرم‌های مورد نیاز را می‌توان از وب‌سایت‌های دولت بریتیش کلمبیا دریافت کرد. ادغام یک شرکت پایه نیز می‌تواند یک فرآیند نسبتا ساده باشد و با کمی دقت، اکثر افراد می‌توانند شرکت خود را بدون نیاز به وکیل و هزینه اضافه ثبت کنند.

با این ‌حال، توصیه می‌شود در صورتی‌که قصد دارید شرکت خود را به ثبت برسانید، از مفاد قانون شرکت‌های تجاری به‌خوبی آگاه باشید. در غیر این صورت بهتر است از یک وکیل کمک بگیرید تا در آینده برای فعالیت شما در استان بریتیش کلمبیا مشکلی ایجاد نشود.

داشتن وکیل می‌تواند سود قابل‌توجهی برای شما داشته باشد؛ زیرا ملاحظات مالیاتی مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و تنها یک وکیل می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین ممکن است لازم باشد برای ایجاد روابط تجاری و مالی بین سهامداران، حقوق و محدودیت‌های خاصی را به سهام اضافه کنید که توسط وکیل به‌راحتی انجام خواهد شد.

از طرفی به منظور دستیابی به مزایای مالیاتی موجود مربوط به یک شرکت، مانند افزایش معافیت‌های عایدی سرمایه در فروش سهام شرکت، باید دقت بالایی برای اطمینان از راه‌اندازی صحیح شرکت انجام شود که ممکن است برای شخص شما سخت باشد و یک وکیل از تمام زیر و بم این مسائل به‌خوبی خبر دارد و می‌تواند به‌گونه‌ای پرونده را پیش ببرد که همه‌چیز به نفع شما باشد.

لزوم همراهی وکیل مهاجرتی کانادا در تورنتو

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت تجاری خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

روش‌های ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

دو روش کلی برای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا وجود دارد که با کمک برنامه‌های مهاجرتی صورت می‌گیرند. این دو برنامه مهاجرتی که به عنوان روش‌های ثبت شرکت در نظر گرفته می‌شوند، شامل  ثبت شرکت از طریق ICT یا انتقال درون سازمانی و ثبت شرکت از طریق مالک گرداننده ( Owner Operator ) می باشند:

برنامه مهاجرتی انتقال درون شرکتی یا ICT یک روش مناسب برای مالکان بیزینس‌های خارجی است که تمایل دارند کسب‌وکار خود را توسعه دهند و فعالیت خود در کانادا را نیز شروع کنند. انتقال درون شرکتی یک مسیر مهاجرتی از طریق برنامه International Mobility است که منجر به صدور ورک پرمیت می‌شود.

علاوه بر اینکه در برنامه مهاجرتی Intra Company Transfer امکان تبدیل ویزای کار به اقامت دائم کانادا وجود دارد، همسر و فرزندان متقاضی نیز می‌توانند به ترتیب، اپن ویزاری کار و استادی پرمیت کانادا را دریافت کنند. این برنامه مهاجرتی، برای جذب شرکت‌ها از سراسر دنیا و تشویق آن‌ها به توسعه‌ی کسب‌وکار خود به کانادا و راه‌اندازی یک شعبه در این کشور طراحی شده است و برای سه دسته از افراد مناسب‌تر است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • صاحبان مشاغل، کارآفرینان و سهام‌داران شرکت‌های موفقی که در حال حاضر سمت‌های اجرایی در آن شرکت دارند و قصد انجام کارهای مشابه در کانادا را دارند.
  • مدیران ارشد و مدیران اجرایی که در حال حاضر در یک شرکت خارجی مشغول به کار هستند و قصد دارند سمتی مشابه در کانادا داشته باشند.
  • کارمندان کلیدی یک کسب‌وکار که دانش تخصصی پیشرفته و منحصر به فرد یا کمیابی دارند.

برای اقدام از طریق این روش، فرد کارآفرین باید مالک انحصاری کسب‌وکار خود باشد و یا حداقل ۵۰.۱ درصد از سهام شرکت کانادایی را در اختیار داشته باشد. این مقدار سهام، حداقل میزان برای اقدام از طریق این روش است و هرچقدر که کنترل و مالکیت متقاضی بیشتر باشد، بهتر است.

متقاضیان می‌توانند از طریق این برنامه مهاجرتی برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام نمایند تا کسب‌وکار خود را توسعه بدهند. نکته مهمی که در این برنامه مهاجرتی وجود دارد، این است که متقاضی باید قبل از اقدام برای آن اقداماتی برای فعالیت کسب‌وکار انجام دهد.

به عنوان مثال، می‌تواند اقداماتی از قبیل استخدام پرسنل، اجاره فضا، راه‌اندازی وب سایت، تبلیغات، عقد قرارداد با مشتریان احتمالی در صورت وجود و غیره انجام دهد. همچنین، کسب‌وکار باید چشم‌اندازی برای به ارمغان آوردن منافع اقتصادی قابل توجه برای کانادا داشته باشد.

نکته مهمی که در این برنامه مهاجرتی وجود دارد، واقعی بودن پیشنهاد شغلی است. همچنین، مالک بیزینس، شخصی در نظر گرفته می‌شود که وظایف شرح داده شده در NOC 00 مشاغل مدیریت ارشد را انجام دهد. بنابراین، سابقه‌ قبلی کارآفرین در مدیریت بیزینس (که لزوما نباید در یک شرکت کانادایی به دست آمده باشد)، یک فاکتور بسیار مهم در این برنامه است.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا یا هر یک از استان‌های دیگر کانادا، به تنهایی برای اخذ اقامت دائم این کشور کافی نیست. هر دو روش ICT و Owner Operator که از طریق آن‌ها می‌توان برای ثبت شرکت اقدام کرد، منجر به دریافت ویزای کار کانادا می‌شوند و مستقیما اقامت دائم را در پی نخواهند داشت.

البته، هنوز هم امکان اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد؛ اما به صورت غیرمستقیم. اگر بخواهیم دقیق‌تر اشاره کنیم، متقاضیان باید پس از ثبت شرکت، به مدت حداقل ۱ سال کسب‌وکار خود را با ویزای کار انجام دهند. در صورت اجرای بیزینس پلن و تحقق سایر شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم کانادا، می‌توانند از طریق اکسپرس انتری، برنامه‌های استانی یا هر روش دیگری که واجد شرایط آن هستند، به اقامت دائم برسند.

برای شروع سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در شهرها و استان های آن توصیه می‌کنیم مقالات ثبت شرکت در ونکوور ، ثبت شرکت در انتاریو ، ثبت شرکت در آلبرتا ، ثبت شرکت در تورنتو و ثبت شرکت در استان کبک ، ثبت شرکت در مانیتوبا را مطالعه کنید.

مراحل ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

ثبت شرکت در استان بریتیش کلمبیا مانند استان‌های دیگر در کانادا دارای مراحلی است که در این بخش به ترتیب توضیح داه شده است:

اولین قدم در فرآیند ثبت شرکت در استان بریتیش کلمبیا این است که برای نام شرکت خود تصمیم بگیرید. در نظر داشته باشید که هیچ الزامی برای داشتن نام خاصی برای شرکت وجود ندارد.

شما می‌توانید یک شرکت را با استفاده از یک شماره هم ثبت کنید. به‌عنوان‌مثال “123456 BC Ltd.” می‌تواند نام یک شرکت باشد؛ اما اگر نام خوبی برای شرکتتان داشته باشید، قطعا در آینده می‌توانید زودتر و راحت‌تر برندسازی و تبلیغات کنید و درآمد شرکت خود را افزایش بدهید.

اکثر متقاضیان ثبت شرکت ترجیح می‌دهند یک نام داشته باشند تا به شرکتشان یک هویت منحصربه‌فرد بدهند، از یکی شدن با سایر شرکت‌ها جلوگیری و ماهیت تجارتی خود را هرچه بهتر به مخاطبان ارائه کنند. به یاد داشته باشید نامی که قصد استفاده از آن را دارید باید توسط ثبت‌کننده تأیید شود و با استفاده از درخواست برای رزرو نام، رزرو شده باشد.

اگر قصد داشتید شرکت را به‌تنهایی بدون گرفتن وکیل ثبت کنید، می‌توانید به درخواست رزرو نام و سایر فرم‌های مورد نیاز از طریق وب‌سایت ثبت شرکت‌ها دسترسی داشته باشید.

همچنین در نظر داشته باشید که نام شرکت باید به عبارت‌های «Limited»، «Ltd.»، «Inc.»، «Incorporated»، «Corp» ختم شود. یا “Corporation” یا معادل فرانسوی این کلمات را در پایان داشته باشد.

نام شرکت جدید شما باید متمایز و دارای یک عنصر توصیفی باشد یا می‌توانید نام شرکت BC شماره‌گذاری شده را انتخاب کنید که یک شماره به شما اختصاص داده می‌شود. دفتر ثبت شرکت اطلاعات بیشتری در مورد انتخاب نام دارد.

اگر تصمیم دارید تجارت خود را تحت یک نام تجاری (به نام DBA یا نام تجاری) ادامه دهید، همچنان باید نام قانونی کامل شرکت خود را در اسناد خاصی مانند قراردادها و فاکتورها نمایش دهید.

ساده‌ترین راه برای رزرو نام شرکت برای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا ، استفاده از روش ثبت شرکت آنلاین است. اگر نام مورد نظر شما قابل استفاده باشد، به مدت 56 روز رزرو می‌شود. به این معنی که در طول این 56 روز باید ثبت شرکت شما انجام شود، در غیر این صورت فرد دیگری می‌تواند از نام مورد نظر شما برای شرکت خودش استفاده کند.

سهامداران، مالک شرکت هستند و به انتصاب مدیران رأی می‌دهند. مدیران، شرکت را کنترل و اداره می‌کنند و بر نحوه اداره آن نظارت خواهند داشت. مدیران شرکت پست‌هایی مانند منشی و مدیریت ارشد را منصوب می‌کنند. شما می‌توانید شرکت خود را به طرق مختلف ثبت کنید که در هر کدام مشارکت‌ها تفاوت‌هایی دارند و به شکل زیر می‌باشند:

·        شرکت تک‌نفره

شما می‌توانید یک شرکت تک‌نفره داشته باشید و خودتان تنها سهامدار، مدیر و منشی باشید. در استان بریتیش کلمبیا، برخلاف سایر استان‌ها، نیازی به داشتن مدیر مقیم در بریتیش کلمبیا وجود ندارد.

·        ثبت شرکت به نام سهامداران

در این روش شما می‌توانید برای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا با یک یا چند نفر سهیم شوید. به‌دقت به این مورد توجه کنید که سهامداران شرکت شما چه کسانی باید باشند. حتی سهامداران اقلیت حقوق قابل‌توجهی دارند که می‌تواند بر نحوه اداره یک شرکت تأثیر بگذارد. اختلافات سهامداران می‌تواند برای آینده تجارت شما مخرب باشد. از طرفی طبق قوانین بریتیش کلمبیا حذف یک سهامدار ناراضی از یک شرکت می‌تواند بسیار پرهزینه، زمان‌بر و سخت باشد. لازم به ذکر است هیچ الزامی برای سهامداران شرکت‌های BC وجود ندارد که ساکن BC یا کانادا باشند. البته درصورتی‌که تعداد سهامداران یا شرکا 4 نفر یا بیشتر باشد، باید حداقل 25 درصد آن‌ها اقامت کانادا را داشته باشند.

  • ثبت شرکت به شیوه ادغام

ثبت شرکت به روش ادغام نسبت به روش‌های قبلی فرایندی طولانی‌تر و پرهزینه‌تر دارد و از طریق ثبت کسب و کارِ OneStop نمی‌توان آن را انجام داد. به جای آن باید از Corporate Online استفاده نمود. با این حال مزایایی دارد که شاید ارزشش را داشته باشد. به‌عنوان مثال تمامی مسائل قضایی مربوط به شرکت است و مسئولیتی برای شخص شما ندارد. همچنین با این روش می‌توانید بهتر از نام تجاری و برند خود محافظت کنید.

بخش 5 قانون شرکت‌های تجاری به مشخص کردن مدیر شرکت می‌پردازد. یک شرکت خصوصی باید حداقل یک مدیر داشته باشد. در جدول پیشرو می‌توانید شرایطی که مدیر شرکت باید داشته باشد را مطالعه کنید:

یک مدیر مجبور نیست در بریتیش کلمبیا یا کانادا زندگی کند، اما باید به‌صورت کتبی رضایت دهد تا به‌عنوان مدیر شرکت فعالیت کند.
یک مدیر باید آدرسی را به دفتر ثبت شرکت ارائه دهد که بتواند اسناد را در ساعات کاری استاندارد دریافت کند. اگر چنین دفتری وجود نداشته باشد، اداره ثبت به آدرس منزل مدیر نیاز دارد.
یک مدیر باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.
مدیر نمی‌تواند محکومیت‌های کیفری خاصی داشته باشد.
مدیر نمی‌تواند یک فرد ورشکسته باشد (که هنوز به‌طور رسمی از ورشکستگی معاف نشده است)
مدیر نمی‌تواند شخصی باشد که دادگاه او را ناتوان در اداره امور خود تشخیص دهد.

یک شرکت باید دارای دفتر ثبت باشد. دفتر ثبت جایی است که اسناد قانونی را می‌توان به شرکت تحویل داد. دفتر اسناد مکانی قانونی مانند دفاتر ثبت‌احوال خودمان است که تمام سوابق شرکت در آن نگهداری می‌شود. دفاتر ثبت شده و سوابق باید در استان بریتیش کلمبیا و آدرسشان مشخص باشد.

هر شرکتی باید هم آدرس پستی و هم آدرس تحویل دفاتر ثبتی خود را داشته باشد. آدرس پستی دفتر ثبت‌شده جایی است که شرکت ‌نامه‌ها و بسته‌های خود را دریافت می‌کند. آدرس تحویل دفتر ثبت‌شده جایی است که هرگونه اطلاعیه مانند اسناد قانونی به شرکت داده می‌شود. آدرس پستی دفتر ثبت‌شده ممکن است صندوق پستی باشد، اما آدرس تحویل دفتر ثبت‌شده باید یک آدرس خیابانی باشد که در ساعات اداری برای عموم قابل‌دسترسی باشد.

تعداد سهامی که یک شرکت مجاز است برای سهامداران خود منتشر کند، ساختار سهام مجاز نامیده می‌شود. این تعداد می‌تواند بسته به میزان سرمایه شرکت، نوع فعالیت و … محدود یا نامحدود باشد. شما باید نوع و تعداد این سهام را تعیین کنید.

دو نوع عمده سهام وجود دارد که شامل سهام با ارزش اسمی و سهام بدون ارزش اسمی است. سهام با ارزش اسمی دارای حداقل قیمتی هستند که می‌توان آن را فروخت. سهام بدون ارزش اسمی حداقل قیمت ندارند.

همچنین می‌توانید طبقات مختلف سهام با ویژگی‌ها و حقوق متفاوت، مانند سهام عادی و سهام ممتاز، حق رأی، حق دریافت سود سهام، به‌علاوه سری‌های مختلف سهام در یک طبقه از سهام را داشته باشید. جزئیات مربوط به سهام شرکت پیچیده است، بنابراین مشاوره گرفتن از یک وکیل یا حسابدار می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عبارتند از:

این یک توافق‌نامه بین شرکت (سهام‌داران) و اداره ثبت شرکت‌ها است. این قرارداد تعداد، نوع و طبقه سهامی را که هر شرکت‌کننده موافقت می‌کند پس از تأسیس شرکت بگیرد، توصیف می‌کند. مؤسس باید با تصاحب حداقل یک سهم از شرکت موافقت کند و بنابراین اولین سهامدار شرکت شود. قرارداد ثبت شرکت باید قبل از ارسال درخواست ثبت به اداره ثبت شرکت توسط شرکت سهامی امضا شود. قرارداد شرکت
مقالات، قوانین و مقررات شرکت شما هستند. می‌توانید از نمونه مجموعه‌ای در مقررات تحت قانون شرکت‌های تجاری استفاده کنید یا مقاله‌هایی را که به‌طور ویژه متناسب با نیازهای شما پیش‌نویس شده‌اند، داشته باشید. مؤسس باید مقالات را امضا کند. شما نیازی به ارسال آن‌ها به دفتر ثبت شرکت ندارید، اما باید یک نسخه را در دفترچه سوابق شرکت ثبت کنید. مقالات مربوط به قوانین شرکت
این سند دارای اطلاعات زیر است:

  • نام شرکت
  • ساختار سهام مجاز
  • آیا حقوق و محدودیت‌های خاصی برای سهام وجود دارد؟
  • آدرس دفاتر ثبتی
  • نام و آدرس محل سکونت یا کسب‌وکار مدیران
اطلاعیه مقالات

شما باید بعد از انجام مراحل قبلی درخواست ثبت شرکت و اطلاعیه مقالات پیوست شده خود به همراه هزینه تعیین شده را به‌صورت الکترونیکی پرداخت و ارسال کنید. معمولا بلافاصله بعد از انجام این مرحله، ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا انجام می‌شود.

پس از ارسال الکترونیکی پرونده، اداره ثبت شرکت گواهی تاسیس را صادر می‌کند و رونوشت‌های تاییدشده یا واقعی درخواست ثبت شرکت و اطلاعیه مقالات را برای شما ارسال خواهد کرد.

این امر شامل تهیه دفترچه سوابق شرکت، تهیه تصمیمات مدیر و سهامداران، انتشار سهام و تهیه دفتر ثبت مدیران به‌اضافه «ثبت مرکزی اوراق بهادار» یا ثبت سهام است. بهتر است در این مورد با یک وکیل صحبت کنید.

نگه‌داشتن یک دفترچه سوابق شرکتی سازماندهی‌شده و مجموعه‌ای از صورت‌های مالی در زمانی که بخواهید شرکت خود را بفروشید و اگر آژانس درآمد کانادا (CRA) تصمیم به حسابرسی شرکت شما داشته باشد، کمک خواهد کرد.

برای حفظ شرکت خود در بریتیش کلمبیا، باید هر سال یک گزارش سالانه به اداره ثبت شرکت‌ها دو ماه مانده به تاریخ شروع تاسیس شرکت خود ارائه کنید. عدم ارائه گزارش سالانه برای دو سال متوالی منجر به حذف نام شرکت شما از لیست ثبت و انحلال می‌شود. شما می‌توانید مجدد یک شرکت را بازیابی کنید، اما در نظر داشته باشید که انجام این کار هزینه‌بر است.

اگر شرکت دفتر ثبت یا سوابق خود را تغییر دهد یا اگر مدیران استعفا یا آدرس خود را تغییر دهند، شرکت باید فرم‌های دیگری را به دفتر ثبت شرکت‌ها به‌صورت الکترونیکی ارسال کند و این تغییرات را گزارش دهد. برای اکثر این پرونده‌ها باید هزینه‌های جداگانه‌ای پرداخت کنید. همچنین، هر سال، هر شرکت در استان بریتیش کلمبیا باید انتخاب کند که حسابرسی را منصوب یا از انتصاب حسابرس چشم‌پوشی کند.

به طور کلی این نکته را در نظر داشته باشید که ثبت و استفاده از علامت تجاری، بهترین محافظت از نام و برند شرکت محسوب می‌شود.

ثبت برند در کانادا، به مالک آن حق استفاده انحصاری از برند خود در سراسر کانادا برای کالاها و خدمات ثبت شده، می‌دهد.

نحوه انتخاب اسم برای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

انتخاب یک اسم مناسب، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که زمان ثبت شرکت خود در بریتیش کلمبیا یا هر یک از استان‌های دیگر کانادا باید بگیرید؛ زیرا مشتریان کالا یا خدمات شرکت شما، تنها با دیدن اسم آن باید بدانند که زمینه کاری کسب‌وکار شما و نحوه فعالیت آن به چه شکل است.

بنابراین، باید اسمی را برای شرکت خود انتخاب کنید که هم ساده، مختصر و مفید باشد و هم تا جای ممکن، اطلاعات اساسی مرتبط با کسب‌وکار شما را منتقل کند. نکته قابل توجه، این است که اگر می‌خواهید از نام تجاری متفاوتی با نام شخصی خود استفاده کنید، باید آن را در BC Registery Services ثبت کنید.

نام تجاری شرکت شما، باید شامل بخش‌های متمایز و توصیفی باشد. همچنین، مخفف نام ساختار قانونی آن نیز باید در انتهای آن قرار داشته باشد. از شماره و اعداد هم می‌توانید در اسم شرکت خود استفاده کنید و تفاوتی هم ندارد که به زبان انگلیسی باشد یا فرانسوی. فقط استفاده از کلمات گمراه کننده نظیر بانک، بورس، بیمه، دانشگاه، آکادمی و… ممنوع است.

در ادامه، می‌توانید نام اختصاری ساختارهای مختلف کسب و کار را مشاهده کنید:

مخفف نام ساختار
Ltd Limited
Ltée Limitée
Inc Incorporated
Inc Incorporée
Corp Corporation

تشکیل پرونده برای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا به روش ادغام

اطلاعیه مقالات (قوانین مربوط به ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا) باید به‌صورت الکترونیکی ثبت شود. اداره ثبت شرکت‌ها دیگر فرم‌های کاغذی را برای ادغام یک شرکت نمی‌پذیرد. تشکیل پرونده فقط در صورتی انجام می‌شود که یک حساب آنلاین BC داشته باشید، یک وکیل یا از طریق یک نماینده بایگانی مجاز باشید.

در صورت نیاز به تماس با اداره ثبت شرکت‌ها، جزئیات تماس در جدول زیر آمده است:

طبقه 2-940 خیابان بلانشارد، ویکتوریا، بریتیش کلمبیا آدرس اداره ثبت شرکت‌ها
PO Box 9431 Stn Prov Gov
Victoria, BC
آدرس پستی
387-7848 (250) تلفن V8W 9V3

مدت زمان ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

به طور کلی، پروسه بررسی مدارک برای ثبت شرکت در کانادا صرف نظر از استان مد نظر شما، می‌تواند بیشتر از برخی کشورهای دنیا طول بکشد. همچنین، به عوامل مختلفی هم بستگی که دارد که از این دست، می‌توان به ساختار شرکت و منطقه‌ی در نظر گرفته شده برای آن اشاره کرد.

اما معمولا، مدت زمان ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا بین دو تا چهار هفته به طول می‌انجامد که می‌تواند تا شش هفته نیز برسد. یکی از دلایل طولانی شدن این پروسه، این است که کانادا عضو کنوانسیون لاهه نیست. به این معنی که تمام اسناد باید توسط کنسولگری کانادا در کشور مبدا بررسی شوند که می‌تواند کل فرآیند را به طور قابل توجهی به تاخیر بیندازد.

با توجه به اینکه کنسولگری کانادا در ایران فعالیت ندارد، متقاضیان باید به یک کشور ثالث مراجعه و پرونده خود را پیگیری کنند که مجددا باعث به تاخیر افتادن و طولانی‌تر شدن این پروسه می‌شود.

هزینه ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

هزینه ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا، تا حد زیادی به ساختار آن بستگی دارد. همچنین، روش ثبت شرکت (آنلاین، حضوری یا از طریق پست) نیز می‌تواند در این هزینه تاثیرگذار باشد.

نکته قابل توجه، این است که هزینه‌های ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا، تنها به هزینه امور اداری و ثبت آن به تنهایی، ختم نمی‌شوند و جدا از هزینه‌های عملیاتی و راه‌اندازی بیزینس، هزینه‌های متعدد دیگری هم وجود دارد.

مواردی نظیر جست‌وجو برای موجودیت نام، تایید و رزرو نام، اخذ مجوزها در سطح فدرال، استانی یا شهرداری و موارد متعدد دیگری نیز در این هزینه تاثیرگذار هستند که برخی از آن‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مقدار هزینه (به دلار کانادا) نوع هزینه
۲۵۰ دلار هزینه پایه
۳۰ دلار درخواست، رزرو یا تایید نام
۷۰ دلار تغییر تفاهم‌نامه یا قوانین
۳۰ تا ۳۵ دلار ارائه گزارش سالانه
۳۵۰ دلار ثبت شرکت سهامی
۱۰۰۰ دلار ثبت شرکت سهامی با مسئولیت محدود
۴۰ دلار ثبت شرکت انحصاری یا مشارکتی
۱۶۵ دلار ثبت شرکت مشارکتی با مسئولیت محدود
۲۷۵ دلار ثبت شرکت مشارکتی با مسئولیت محدود فرا استانی
۷ تا ۱۰ دلار انجام هر بار جست و جو برای اسم
۰.۵۰ دلار فوتوکپی به ازای هر صفحه
حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

ثبت شرکت به تنهایی، نیاز به سرمایه چندان زیادی ندارد و همین که بتوانید نشان دهید توانایی پرداخت هزینه‌های اداری را دارید، کفایت می‌کند. اما بدیهی است که برای راه‌اندازی کسب‌وکار و شروع بیزینس، نیاز به مقداری سرمایه دارید تا بتوانید کار خود را شروع کنید.

این سرمایه، صرف هزینه‌های جاری نظیر اجاره دفتر یا خرید تجهیزات لازم خواهد شد. مقدار دقیق این سرمایه، کاملا به ساختار شرکت، زمینه فعالیت آن و محل راه‌اندازی بستگی دارد، اما بهتر است دستکم ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار کانادا در نظر داشته باشید تا بتوانید هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکارتان را نیز پوشش دهید.

درباره الزامات و مراحل سرمایه گذاری در کانادا و دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا این مقاله را بخوانید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا، به شرح زیر است:

  • مدارک شناسایی متقاضی اصلی و کلیه شرکاء (در صورت وجود) اعم از پاسپورت، شناسنامه و سند ازدواج در صورت تاهل
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • فرم‌های مورد نیاز به صورت تکمیل شده و کامل
  • اساسنامه شرکت
  • مدارک بانکی جهت اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی
  • رسید پرداخت کلیه هزینه‌های مورد نیاز
  • مدرک تحصیلی و مدرک زبان (اجباری نیست)
  • مدارک نشان دهنده‌ی سوابق کاری برای اثبات برخورداری از سابقه کار مدیریتی به میزان خواسته شده
  • تکمیل و ارسال فرم‌های مورد نیاز برای شرکت

نکته: موارد فوق، برخی از مدارک کلی و رایجی هستند که برای اقدام از طریق هر روشی لازم است که ارائه دهید. بسته به برنامه مهاجرتی مورد نظر برای ثبت شرکت (ICT یا Owner Operator)، ممکن است به مدارک دیگری هم نیاز پیدا کنید که در این رابطه، می‌توانید از مشاورین کاناداپاس کمک بگیرید.

قوانین ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

قوانین ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا، به مقیاس فعالیت آن‌ها در سطح استانی و یا فدرال بستگی دارد. اما یکسری از قوانین نظیر ثبت شماره کسب‌وکار و یا ثبت‌نام برای مالیات‌های استانی، قوانین مشترکی هستند که اکثر کسب‌وکارها باید رعایت کنند.

علاوه بر این، اکثر بخش‌های شهرداری در شهرهای مختلف بریتیش کلمبیا، از کسب‌وکارها می‌خواهند که مجوزهای لازم در سطح شهرداری را دریافت کنند. این مجوزها به شما اجازه می‌دهد تا کسب‌وکار خود را در محل مورد نظر خود (چه در خانه و چه در یک فضای تجاری) در منطقه‌ی آن شهرداری اداره کنید.

لازم است با شهرداری منطقه خود و شهرداری هر منطقه‌ی دیگری که قصد انجام فعالیت تجاری در محدوده‌ي آن را دارید تماس بگیرید تا ببینید بر اساس نوع کسب‌وکار خود، به چه مجوزهایی نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به دریافت مجوز در سطوح بزرگ‌تر نظیر استانی و حتی فدرال هم داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مقامات مربوطه تماس بگیرید یا به http://www.bizpal.ca/ مراجعه کنید. در این وبسایت می‌توانید با وارد کردن زمینه فعالیت کسب‌وکار خود، از کلیه مجوزهایی که باید در سطح شهرداری، استانی و فدرال دریافت کنید، اطلاع پیدا کنید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

مزایای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا، به مراتب بسیار بیشتر از معایب آن است. یکی از محدودیت‌هایی که می‌تواند داشته باشد، عدم امکان فعالیت در استان‌های دیگر در صورت عدم ثبت شرکت در سطح فدرال است که می‌تواند انتقال سرمایه را دشوار کند یا پیامدهای مالیاتی و محدودید صادرات و واردات را در پی داشته باشد.

با در نظر داشتن این موارد، مزایای ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا عبارتند از:

  • مشوق‌های تجاری: بریتیش کلمبیا مشوق‌هایی نظیر اعتبارات استانی، معافیت و کسری مالیاتی را برای تشویق کارآفرینان به سرمایه‌گذاری و نوآوری تجاری در این استان ارائه می‌کند.
  • نیروی کار: بریتیش کلمبیا، دارای جامعه گسترده‌ای از نیروی کار تحصیل‌کرده و منعطف است. بیش از نیمی از نیروی کار بریتیش کلمبیا در صنایع دانش‌بنیان یا مشاغل مرتبط با تجارت مشغول به کار هستند.
  • فضای رقابتی و هزینه پایین کسب‌وکار: بریتیش کلمبیا با مالیات کم، مقررات کارآمد و یک دولت حامی، یکی از رقابتی‌ترین فضاهای کسب‌وکار را در آمریکای شمالی ارائه می‌دهد. هزینه انجام تجارت در این استان، می‌تواند بسیار کم‌تر از ایالات متحده باشد.
  • دسترسی بین‌المللی: بریتیش کلمبیا دروازه حمل‌ونقل کانادا به منطقه آسیا و اقیانوسیه است. بر اساس توافق‌نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی، مشاغل واقع در این استان، واجد شرایط دسترسی بدون عوارض گمرکی به بزرگ‌ترین و قدرتمندترین اقتصاد جهان (ایالات متحده) هستند.
  • کیفیت بالای زندگی: بریتیش کلمبیا افراد ماهر و خلاق را با ارائه برترین امتیازها جذب می‌کند. این استان چنان کیفیت بالای زندگی را ارائه می‌دهد که در هیچ کجای آمریکای شمالی پیدا نمی‌شود و با مکان‌های کمی در جهان قابل مقایسه است. کسب‌وکارها این مورد را به عنوان یک مزیت رقابتی کلیدی در جذب و حفظ استعدادهای برتر در نظر می‌گیرند.

برای مطالعه جامع درباره مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

کلام آخر

بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از برترین مناطق دنیا برای ثبت شرکت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار، امتیازات پرشماری در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد. این استان دارای یکی از غنی‌ترین منابع پشتیبانی از کسب‌وکارها در آمریکای شمالی است که می‌تواند به پا گرفتن مشاغل کوچک کمک بزرگی کند.

در این رابطه، می‌توان به مزایای مالیاتی، اعتبارات استانی و هزینه‌های پایین راه‌اندازی شرکت اشاره کرد. شما هم برای برخورداری از این مزایا، کافی است که ساختار متناسب با نوع فعالیت و مقیاس کسب‌وکار خود را انتخاب کنید و با ثبت یک نام تجاری در چهارچوب قوانین مشخص شده، فعالیت خود در بریتیش کلمبیا را استارت بزنید.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این روش مهاجرتی و همچنین سایر روش‌های مهاجرتی کانادا، با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس در تماس باشید.

سوالات متداول درباره ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا

لزوما خیر؛ در صورتی که قصد فعالیت به صورت خوداشتغالی یا راه‌اندازی یک شرکت مالکیت انحصاری دارید، می‌توانید با اسم خودتان فعالیت کنید و لازم نیست که آن را ثبت کنید. با این حال، ثبت شرکت مزایای خاص خودش را دارد و می‌تواند برای اهداف تجاری و بازاریابی مناسب باشد.

صرف نظر از ساختار شرکت، ثبت آن به تنهایی بیشتر از ۳۵۰ دلار هزینه نخواهد داشت. اما هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار، تنها به هزینه ثبت شرکت خلاصه نمی‌شود.

شما باید هزینه دریافت مجوزهای لازم برای فعالیت، اجاره یک مکان فیزیکی، استخدام نیروهای کار، اخذ ویزای کار و هزینه‌های جاری نظیر تامین مواد اولیه، تجهیزات، مالیات و موارد مختلف دیگر را هم در نظر داشته باشید.

با این اوصاف، توصیه می‌شود که حداقل حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار برای شروع کسب‌وکار خود در بریتیش کلمبیا در نظر داشته باشید.

ثبت شرکت در سطح فدرال، باعث حفاظت از نام تجاری کسب‌وکار شما می‌شود و حق و حقوق گسترده‌تری نیز برای انجام امور تجاری به آن می‌دهد. همچنین، اگر قصد فعالیت در چندین استان را دارید، می‌توانید شرکت خود را در سطح فدرال ثبت کنید.

نکته منفی ثبت شرکت در سطح فدرال، کاغذ بازی و هزینه‌های بیشتر است. زیرا شما باید شرکت خود را در هر استانی که قصد دارید در آن فعالیت کنید، به صورت جداگانه ثبت کنید. همچنین، بدیهی است که مالیات قابل پرداخت نیز افزایش خواهد یافت.

اقداماتی که می‌توان برای محافظت از نام شرکت خود انجام داد، شامل ثبت آن به عنوان علامت تجاری و انجام این کار در سطح فدرال می‌شوند. با این کار، هیچ کسب و کار دیگری در سراسر کانادا حق استفاده از نام برند تجاری شما را نخواهد داشت.

انتخاب ساختار شرکت، به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد؛ اما با پاسخ به سوالات زیر، بهتر می‌توانید درمورد انتخاب یک ساختار مناسب برای کسب‌وکار خود تصمیم بگیرید.

  • چند نفر نیروی کار قرار است در این کسب‌وکار فعالیت داشته باشند؟
  • آیا سرمایه‌گذاری از منابع بیرونی هم صورت می‌گیرد؟
  • آیا هیچ دارایی شخصی خاصی دارید که بخواهید آن را از بیزینس خود جدا کنید تا در معرض خطر از دست دادن آن نباشید؟
  • آیا می‌خواهید مسئولیت‌های خود را محدود کنید؟
  • انتظار دارید که کسب‌وکار چقدر سودآوری داشته باشد؟
  • آیا سود شرکت را مجددا در آن سرمایه‌گذاری خواهید کرد یا به عنوان درآمد شخصی از آن استفاده خواهید کرد؟
  • بودجه شما برای ثبت شرکت و به طور کلی انجام بیزینس چقدر است؟