شاید بتوان گفت یکی از بهترین شرایط کاری برای بسیاری از افراد، این است که از خانه کارهای خود را انجام دهند. شرایطی که امکان آن برای بسیاری از افراد در کانادا نیز فراهم شده است. اما در عین حال سوالات زیادی هم درباره این موضوع وجود دارد؛ مثلا اینکه چگونه و با چه شغل‌هایی می‌توان در کانادا از خانه، کسب  درآمدکرد؟ آیا می‌توان در کانادا مشاغل خانگی پیدا کرد؟

با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات جامع و درستی درباره شرایط کار کردن از خانه در کانادا، آشنا شوید. پیش از هر موضوعی البته این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد، حدود ۵۹ درصد از افرادی که مدرک کارشناسی یا بالاتر از آن را دریافت کرده‌اند، این امکان را دارند که از خانه کار و درآمدزایی کنند.

آیا می‌توان با مشاغل دورکاری به کانادا مهاجرت کرد؟

با تمام شدن شیوع وسیع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، بسیاری از مردم کار از راه دور را انتخاب کرده‌اند. از سوی دیگر نیز بازار کار هم شاهد افزایش مشاغل مختلف، به ویژه در زمینه‌های فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی و اخیراً حمل و نقل، خدمات مشتریان آنلاین، فروش، خدمات مالی بوده است.

در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌ها متوجه شدند که بسیاری از نیروهای کار می‌توانند از خانه‌های کارهایشان را با کیفیت بالایی از خانه انجام بدهند و شرکت‌ها نیز می‌توانند با ارائه خدماتی همچون انعطاف‌پذیری ساعات کاری، ظرفیت خود را برای استخدام نیروهای کار متخصص، گسترش بدهند.

اما سوال اصلی بسیاری از افراد این است که “آیا می‌توانم با یک شغل خانگی یا از راه دور، به کانادا مهاجرت کنم؟“؛ پاسخ بله است! در ادامه این مقاله می‌توانید با شرایط و جزئیات این موضوع بیشتر آشنا شوید.

معرفی مشاغل خانگی پردرآمد در کانادا

نگاهی به شرایط مهاجرت به کانادا برای افراد دورکار

مهمترین بخش مهاجرت شغلی به کانادا این است که یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کانادا داشته باشید و بدانید که آیا به LMIA نیاز دارید یا خیر. اینکه باید به صورت حضوری سرکار بروید یا از خانه کار کنید، چندان مهم نیست، اما باید بدانید چگونه و از چه روشی باید برای مهاجرت خود اقدام کنید.

روش 1

اگر تصمیم دارید با یک شغل از راه دور برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، برنامه‌های مختلفی وجود دارد که نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی ندارد. این برنامه‌ها تحت سیستم اکسپرس‌ انتری قرار می‌گیرند و به عنوان برنامه کارگران ماهر فدرال و برنامه تجارت ماهر فدرال شناخته می‌شوند.

البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید که داشتن یک پیشنهاد شغلی در کانادا می‌تواند امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) و شانس شما افزایش دهد، اما بر واجد شرایط بودن شما تأثیری ندارد.

به طور کلی، متقاضیان اکسپرس اینتری بر اساس این عوامل اصلی امتیازدهی می‌شوند:

  1. سن
  2. تحصیلات
  3. زبان
  4. سابقه کاری

روش 2

اگر می‌خواهید در کانادا شغل خانگی داشته باشید، پیش از هر موضوع دیگری به دو چیز احتیاج دارید؛ مجوز کار و ویزای اقامت موقت. مجوز کار به شما اجازه می‌دهد تا به صورت قانونی در کانادا کار کنید. همچنین در نظر داشته باشید که برای دریافت مجوز کار به نامه پیشنهاد شغلی و LMIA نیاز دارید، مگر اینکه شغل شما از این موضوع معاف باشد.

برای اینکه شغل دورکاری مورد نظر خود را در کانادا پیدا کنید، می‌توانید موقعیت‌های شغلی مورد نظر خود را در پلتفرم‌های آنلاین پیدا کنید. در این بخش می‌توانید با برخی از این پلتفرم‌ها آشنا شوید:

  1. Indeed Canada
  2. Workopolis
  3. Monster Canada
  4. Job bank Canada

هنگامی که پیشنهاد کار از راه دور خود را دریافت کردید، می‌توانید برای درخواست ویزا اقدام کنید.

مزایا و معایب کار کردن از خانه

در این بخش از مقاله به صورت کلی به مزایا و معایب کار کردن از خانه، پرداخته شده است. البته به یاد داشته باشید که هر کدام از این موارد متناسب با شرایط زندگی و علایق و سلایق فردی شما، می‌تواند از اهمیت بیشتر یا کمتری برخوردار باشد.

معایب مزایا
دوری از محیط‌های کاری و انزوای فردی برنامه‌ریزی زمان به عهده خود شماست
از دست دادن روابط فردی در محیط کار از هر نقطه دنیا می‌توانید کار کنید
سخت‌تر شدن ایجاد شبکه‌ای از انسان‌ها برای   رسیدن به موفقیت نداشتن رفت و آمدهای طولانی تا محل کار
ساعات بیشتری در نزدیکی خانواده و افرادمورد علاقه خود هستید
امکان درآمدزایی نامحدود

مشاغل خانگی پردرآمد در کانادا

یکی از مهمترین سوالاتی که می‌تواند ذهن هر کدام از ما را در این زمینه به خود مشغول کند، این است که کدام شغل‌های در کانادا، از درآمد بیشتری برخودارند و حداقل چند ساعت در روز باید برای آنها وقت بگذاریم.

در همین راستا در این بخش از گزارش، به برخی از مهمترین و محبوب‌ترین شغل‌های خانگی در کانادا و شرایط کاری آنها، پرداخته شده است:

دستیار مجازی از دسته شغل‌های خانگی در کانادا

  • سطح آموزشی: کم تا متوسط
  • سطح درآمد: 15 تا 40 دلار در ساعت

یک دستیار مجازی می‌تواند خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار مشاغل یا کارآفرینان قرار دهد. این مجموعه از خدمات می‌تواند شامل بارگذاری محتوا در وبلاگ‌ها، برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها، مدیریت رویدادها، مدیریت ایمیل‌ها، بازاریابی دیجیتال، تصحیح و مدیریت رسانه‌های اجتماعی و غیره باشد.

این امکان وجود دارد که یک دستیار مجازی این فعالیت‌ها را شخصا انجام دهد یا اینکه صرفا بر روی چند مورد از آنها تمرکز داشته باشد. برای مثال افراد زیادی هستند که امروزه کار کردن بر روی یک اپلیکیشن خاص مانند پینترست را انجام می‌دهند. در شرکت‌های بزرگ رایج است که فرد بر روی یک یا دو قسمت تمرکز داشته باشد.

اما اگر برای یک بلاگر مستقل کار کنید، ممکن است از شما بخواهد تا در همه زمینه‌ها او را همراهی کنید. در واقع این موضوعی است که به کارفرمای شما بستگی دارد. این حرفه می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌های کسب و کار را نیز آموزش ببنید.

دستیار مجازی از دسته شغل‌های خانگی در کانادا

معلمی زبان از مشاغل خانگی در کانادا

  • سطح آموزشی: کم تا متوسط
  • سطح درآمد: ۱۴ تا ۳۰ دلار در ساعت

آموزش آنلاین زبان انگلیسی یکی از رایج‌ترین مشاغل برای افرادی است که در سراسر جهان سفر می‌کنند. در صورتی که تسلط مناسبی به زبان انگلیسی دارید، به‌راحتی می توانید به صورت آنلاین به کودکان و نوجوانان در کشورهای دیگر از جمله کره و تایوان زبان انگلیسی آموزش دهید.

برخی از شرکت‌ها برای پذیرش شما به مدرک دانشگاهی نیاز دارند، اما شرکت‌هایی مانند Palfish نیز هستند که بدون مدرک دانشگاهی شما را پذیرش می کنند. پس از درخواست خود می‌توانید از خانه به تدریس زبان انگلیسی بپردازید.

در صورتی به سراغ این شغل بروید که انسانی صبور هستید و می‌توانید با کودکان تعامل داشته باشد. برای این که بتوانید این شغل را داشته باشید، بهتر است مدرک آموزش زبان خارجی یا TEFL را دریافت کنید تا بتوانید در بازار رقابتی این حرفه، شرایط خود را بهبود ببخشید.

مشاغل خانگی پردرآمد در کانادا بدون مدرک دانشگاهی

شرایط مهاجرت معلمان به کانادا چگونه است؟

تولیدکننده محتوا از مشاغل خانگی در کانادا

  • سطح آموزشی: کم تا متوسط
  • سطح درآمد: ۱۰ تا ۱۰۰ دلار برای هر مقاله

نویسندگی محتوا برای مشاغل آنلاین از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نویسندگان می‌توانند مقالات متنوعی را در این زمینه طراحی و تولید کنند. میلیون‌ها وبلاگ مختلف در جهان وجود دارد که به نویسنده نیاز دارند و فرد می‌تواند در موضوعات مختلف بسته به علاقه خود یک وبلاگ برای نویسندگی پیدا کند. این یک شغل بسیار پر متقاضی است.

این یک روش است که بسیاری از افراد فعالیت‌های آنلاین خود را از این طریق آغاز می‌کنند. در صورتی که سابقه کاری ندارید، بهتر است کارفرماهایی را انتخاب کنید که حاضر هستند شما را به عنوان یک تازه‌کار انتخاب کنند.

اگر از نوشتن لذت می‌برید و به دنبال یادگیری مطالب جدید هستید، این می‌تواند یک شغل ایده‌آل برای شما باشد. در نظر داشته باشید که باید در این رشته نحوه تحقیق کردن و جست‌وجوی مطالب را به‌خوبی آموزش ببینید و طوری نگارش کنید که دیگران از خواندن مطالب شما لذت ببرند.

اگر آموزشی در این باره ندیده‌اید، یوتیوب می تواند داده‌های آموزشی زیادی را در این رابطه در اختیار شما قرار دهد.

تولیدکننده محتوا از مشاغل خانگی در کانادا

ویزای استارتاپ کانادا، روشی برای دریافت اقامت موقت و دائم کانادا از طریق ثبت شرکت در کانادا و ایجاد استارتاپ است.

توسعه‌دهنده وب از مشاغل خانگی در کانادا

  • سطح آموزشی: زیاد
  • سطح درآمد: ۲۰ تا ۱۰۰ دلار در ساعت

یکی از کارهایی که می‌تواند درآمد بالایی را برای فرد به ارمغان آورد و البته از خانه انجام شود، توسعه‌دهندگی وب است. یک توسعه‌دهنده وب، برای مشاغل مختلف وب سایت ایجاد می‌کند یا برنامه‌های آنلاین برای آنها ترتیب می‌دهد. برای ساخت این برنامه‌ها معمولا ممکن است کار به صورت تیمی یا انفرادی انجام شود.

توسعه‌دهنده وب از مشاغل خانگی در کانادا

به یاد داشته باشید که این یک شغل پردرآمد و البته پرمتقاضی در کانادا است. اگر بتوانید دوره آموزشی این شغل را با موفقیت پشت سر بگذارید و به یک توسعه‌دهنده خوب تبدیل شوید، شرکت‌های زیادی آماده همکاری با شما خواهند بود. البته در نظر داشته باشید که این شغل می‌تواند سخت و طاقت‌فرسا باشد و با مشکلات زیادی برای یافتن اولین فرصت‌های شغلی شما را روبه‌رو کند.

بهتر است این شغل را در صورتی انتخاب کنید که می‌توانید برای مشکلات راه حل ایجاد کنید، کار تیمی را به خوبی می‌دانید، از دانش فنی بالایی برخوردار هستید و از ایجاد چیزهای جدید لذت می‌برید.

طراح UI/UX از مشاغل خانگی در کانادا

  • سطح آموزشی: زیاد
  • سطح درآمد:  ۱۵ تا ۱۰۰ دلار در ساعت

همانطور که می‌دانید یک طراح UX تجربه کار را شکل می‌دهد و این در حالی است که UI رابطه کاربر را شکل می‌دهد. یک طراح در این زمینه، طرح‌بندی یک اپلیکشین یا وب سایت را طراحی می‌کند که استفاده از آن برای کاربر آسان‌تر و البته لذت بخش‌تر شود.

در حقیقت می‌توان گفت که این یک حرفه وابسته به هنر و تکنونولوژی است و می تواند برای افرادی که به صورت همزمان به مدرنیته و هنر علاقه دارند، بسیار مفید باشد.

این دسته از افراد معمولا با توسعه‌دهندگان وب کار می‌کنند. طراحان معمولا طرح را بر روی کامپیوتر طراحی می‌کنند و آن را در اختیار توسعه‌دهنده‌ای قرار می‌دهند که بتواند با کدگذاری بر روی طرح، آن را ایجاد کند.

در صورتی به سراغ این شغل بروید که اولا به هنر علاقه دارید، توانایی کار به صورت تیمی را دارید و در طراحی‌های خود دارای ذوق و سلیقه هستید.

شرایط دریافت ویزای کار کانادا را در این مقاله بخوانید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی در کانادا

  • سطح آموزشی: متوسط تا زیاد
  • سطح درآمد: ۱۵ تا ۴۰ دلار در ساعت

این شغل یعنی بتوانید، شبکه‌های اجتماعی یک حساب کاربری را مدیریت کنید که بزرگ‌ترین آنها اینستاگرام، فیس بوک، توئیتر، پینترس، لینکدین و غیره هستند.

یک مدیر شبکه‌های اجتماعی باید با مخاطبان خود همراه شود و تعداد افراد دنبال‌کننده را افزایش دهد و با یک برنامه دقیق حساب‌های کاربری را به‌روزرسانی کند.

وظیفه مدیران شبکه اجتماعی آن است که به نظرات مخاطبان پاسخ دهند، محتوای مورد نیاز شامل تصاویر و ویدئوها را تولید کرده و آنها را به اشتراک بگذارند.

شما می‌توانید انتخاب کنید که در یک یا چند پلتفرم تخصص داشته باشید. تقاضای زیادی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی در بازار کار وجود دارد. برای رسیدن به این شغل نیاز به مدرک خاصی نیست و در صورتی که بتوانید آموزش‌های درستی را در این زمینه به دست آورید، قطعا می‌توانید به موفقیت برسید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی در کانادا

کپی‌رایتر از مشاغل خانگی در کانادا

  • سطح آموزشی: کم تا متوسط
  • سطح درآمد: از ۱۰ دلار به بالا در ساعت

کپی رایتینگ شبیه به نوشتن محتوا است با این تفاوت که تنها هدف شما از نوشتن محتوا فروش چیزی است. متن تازه نوشته شده معمولا برای بازاریابی، تبلیغات یا فروش ایجاد می‌شود.

کپی‌رایترها می‌توانند در زمینه نوشتن تگ‌ها، نامه‌های فروش ایمیلی، توضیحات تبلیغات آنلاین، تبلغات گوگل یا صفحات فرود توانمندی به دست آورند. در بسیاری از این مشاغل، کپی‌رایترها می توانند کمیسیون های زیادی را از طریق افزایش فروش محصولات از راه خدمات خود که در بالا ذکر شد به دست آورند.

این شغلی است که به پشتکار و توانایی زیاد نیاز دارد و می‌تواند درآمدی عالی را به همراه داشته باشد. به محض یافتن اولین یا دومین کار، پیدا کردن مشتریان جدیدتر کار ساده‌ای خواهد بود.

در صورتی به سراغ این شغل بروید که به فروش و تبلیغات علاقه‌مند هستید، نوشتن را دوست دارید، از طریق نوشتن می‌توانید بر روی دیگران تاثیر بگذارید و می‌توانید برای خودتان به خوبی بازاریابی کنید.

مترجم نوشتاری از مشاغل خانگی در کانادا

  • سطح آموزشی: تسلط به زبان دوم
  • سطح درآمد: ۱۵ تا ۳۵ دلار در ساعت

شما می‌توانید به عنوان یک مترجم حضوری مشغول به فعالیت باشید ولی اگر تمایل به کار از خانه دارید، باید به عنوان یک مترجم نوشتاری کار کنید.

شما در این صورت باید نوشته‌ها را به زبان دیگری ترجمه کنید و این می‌تواند شامل وبلاگ‌ها، سایت‌ها یا مجلات دانشگاهی باشد. این شغل چندان در دسترس نیست چراکه باید به دو زبان به صورت همزمان تسلط داشته باشید.

.

فروش غذای خانگی در کانادا

  • سطح تحصیلات: کم
  • سطح درآمد: 16 دلار در ساعت

یکی دیگر از مشاغل سودآور خانگی در کانادا، تهیه و فروش غذای خانگی است. کاهش برخی از محدودیت‌ها در زمینه مکان تهیه و توزیع غذا به‌ویژه در استان انتاریو موجب گسترش فروش غذاهای خانگی شده است. برخی اقلام پخته شده مانند انواع مربا و کنسرو که شرایط خاصی برای زمان نگهداری و دما نیاز ندارند، در دسته مواد غذایی کم‌خطر قرار می‌گیرند و تهیه و توزیع آن‌ها آزاد است.

به طور کلی با در نظر گرفتن این نکته  که الزامات خاصی که در مورد رستوران‌ها و آشپزخانه‌های تجاری اعمال می‌شود و این الزامات در مورد تهیه و توزیع غذای خانگی وجود ندارد، تهیه و توزیع غذای خانگی مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

از سوی دیگر قیمت‌گذاری منصفانه و کمتر از مکان‌های تجاری نیز می‌تواند حاشیه سود این مشاغل را افزایش دهد. کاست ایرون (Cast Iron) و سایت کوک این (Cook In) دو ابزار آنلاین مهم برای فروش غذاهای خانگی هستند.

پرسودترین مشاغل کانادا؛ با پردرآمدترین شغل ها در کانادا آشنا شوید.

نکته پایانی

در کانادا مشاغل زیادی وجود دارد که می‌توانید آنها را به عنوان یک شغل خانگی در نظر بگیرید. برخی از این مشاغل سطح درآمد بسیار بالایی را برای شما ایجاد خواهند کرد و می‌توانید در آسوده‌ترین شرایط در خانه خود به کسب درآمد در کانادا مشغول شوید.

در این صورت شما می‌توانید در زمان سفر نیز کار کنید و مدت طولانی‌تری را دور از خانه بمانید. محدودیت‌های حضور در محل کار برای شما کاهش پیدا خواهد کرد و بر اساس توانمندی‌های خود می‌توانید درآمد مناسبی داشته باشید.

بنابراین اگر در جست‌وجوی مسیری درست، کم‌هزینه و سریع برای رسیدن به کانادا هستید، با مشاورین ما و بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در ارتباط باشید تا با بررسی رزومه شما، مسیر هموار مهاجرت را پیش روی شما قرار دهند.

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره مشاغل خانگی در کانادا

  • برنامه‌ریزی زمان به عهده خود شماست
  • از هر نقطه دنیا می‌توانید کار کنید
  • نداشتن رفت و آمدهای طولانی تا محل کار
  • ساعات بیشتری در نزدیکی خانواده و افرادمورد علاقه خود هستید
  • امکان درآمدزایی نامحدود

هزینه راه­ اندازی به نوع شغلی که متقاضی برای کار در منزل در کانادا انتخاب می­کند بستگی دارد. البته بسیاری از مشاغل خانگی در کانادا هزینه­ ای برای راه ­اندازی نیاز ندارند.

می‌توانید موقعیت‌های شغلی مورد نظر خود را در پلتفرم‌های آنلاین مانند Indeed Canada ،Workopolis ،Monster Canada و Job bank Canada پیدا کنید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link