امروزه کسب و کارهای بسیار زیادی در جهان وجود دارند که برای توسعه فعالیت های خود به طراحان و توسعه دهندگان وب نیاز دارند و کانادا به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند جهان در این زمینه به این افراد نیاز دارد تا بتواند احتیاجات بازار خود را برطرف کند. مسیرهای مشخصی برای مهاجرت به کانادا از طریق توانمندی در حوزه ها توسعه و طراحی وب وجود دارد که می توان در رابطه با آن ها توضیحات تکمیلی را نیز ارائه داشت.

بررسی درآمد توسعه دهندگان وب در کانادا

فردی که به عنوان توسعه دهنده وب در کانادا فعالیت می کند، به طور متوسط درآمدی در حدود 99600$ دلار کانادا در سال به دست خواهد آورد اما بسته به عوامل مختلفی مانند تجربه، جنسیت، مهارت و موقعیت شغلی می تواند بازه درآمدی بین 45800$ تا 158000$ دلار کانادا در سال را تجربه کند. با این وجود داده ها نشان می دهد که 50% از توسعه دهندگان وب در کانادا درآمدی بیشتر از 108000$ دلار کانادا در سال را تجربه می کنند.

تجربه کاری نقش بسیار مهم در میزان درآمد توسعه دهندگان وب در کانادا دارد و افرادی که کمتر از 2 سال در این زمینه تجربه داشته باشند، به طور متوسط 52000$ دلار کانادا در سال درآمد کسب می کنند ولی تجربه ای 2 تا 5 ساله در این زمینه سبب خواهد شد که فرد 34% افزایش درآمد را تجربه کرده و درآمدی در حدود 69400$ دلار کانادا در سال را به دست آورد. رشد 48% مجدد درآمد زمانی اتفاق می افتد که فرد تجربه ای بین 5 تا 10 سال در این زمینه داشته باشد و متوسط درآمد خود را به 103000$ دلار کانادا در سال برساند.

یکی دیگر از عوامل بسیار موثر در این زمینه تحصیلات دانشگاهی است به طوری که فردی با در اختیار داشتن گواهی و مدرک دیپلم در این زمینه حدودا 59300$ دلار کانادا در سال درآمد کسب می کند ولی با مدرک کارشناسی، رشدی 57 درصدی را تجربه کرده و در حدود 93100$ دلار کانادا درآمد دریافت می کند در حالی که با استفاده از مدرک کارشناسی ارشد، می توان متوسط درآمد خود را به 156000$ دلار کانادا در سال افزایش داد. متوسط درآمد کار ساعتی در این حوزه نیز در حدود 48$ دلار کانادا محاسبه شده است.

تورنتو یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان برای کار در این حوزه است چراکه توسعه دهندگان وب در این شهر به طور متوسط 119000$ دلار کانادا در سال درآمد کسب می کنند که بالاتر از متوسط درآمد در کانادا است. سطح درآمد این افراد در مونترال در حدود 116000$ دلار کانادا در سال است و در کلگری نیز می توان به درآمدی در حدود 114000$ دلار کانادا در سال دست پیدا کرد.

بررسی درآمد طراحان وب در کانادا

به نسبت توسعه دهندگان وب در کانادا، طراحان وب درآمد بیشتری کسب می کنند به طوری که متوسط درآمد سالیانه آنها 104000$ دلار کانادا است و دامنه درآمدی آن ها بین 50100$ تا 164000$ دلار کانادا در سال متغیر است. داده های درآمدی نشان می دهد که 50% از طراحان وب در این کشور درآمدی بالاتر از 109000$ دلار کانادا در سال درآمد کسب می کنند که سطح درآمد مناسبی در این کشور به نظر می رسد.

تجربه کاری می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روند افزایش درآمد طراحان وب در این کشور داشته باشد به طوری که با کمتر از 2 سال سابقه کار در این کشور، می توان امید داشت که درآمدی در حدود 58700$ دلار کانادا در سال را به دست آورد ولی این در حالی است که به تنها 2 سال سابقه کاری در این کشور می توان رشدی معادل 42% را تجربه کرد و درآمد خود را به 83200$ دلار کانادا رساند.

سابقه کاری 5 تا 10 ساله نیز منجر به آن می شود که رشد 31% در درآمد فرد ایجاد شده و درآمدش به 109000$ دلار کانادا در سال برسد که درآمدی مناسب در این کشور به حساب می آید.

به مانند توسعه دهندگان، طراحان نیز می توانند با استفاده از مدرک تحصیلی خود، سطح درآمد بسیار عالی را به دست آورند. متوسط درآمد یک طراح وب با مدرک دیپلم و سایر گواهی ها به حدود 72900$ دلار کانادا در سال می رسد اما افرادی که مدرک کارشناسی مرتبط با این حوزه را در اختیار دارند، به طور متوسط 116000$ دلار کانادا در سال درآمد خواهند داشت که درآمدی با افزایش 59% را نشان می دهد. با در اختیار داشتن مدرک کارشناسی ارشد در این حوزه، میزان درآمد به حدود 155000$ دلار کانادا می رسد که نشان از رشد مجدد 33 درصدی است. متوسط درآمد کار ساعتی در این حوزه برای افراد حدود 50$ دلار در ساعت است که نسبت به توسعه دهندگان وب نیز مبلغ بیشتر است.

طراحان وب در شهر ونکوور از سطح درآمد بسیار بیشتری برخوردار هستند و می توانند 114000$ دلار کانادا در سال درآمد داشته باشند و این مبلغ برای شهروندان مسیسیساگا و کلگری به 109000$ دلار کانادا در سال می رسد.

جستجوی کار در کانادا به عنوان توسعه دهنده وب

در صورتی که به دنبال کار در کانادا هستید و توسعه دهنده وب هستید، شانس خوبی برای کاریابی خواهید داشت به این دلیل که شغل شما در کانادا در دسته مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارد. هر دسته شغلی در کانادا دارای یک کد مشخص است که از آن به عنوان NOC یاد می شود.

توسعه دهندگان وب با کد 2175 در این لیست قرار می گیرند. در صورتی که فردی پیشنهاد کاری در این رابطه داشته باشد، بالاترین شانس برای رسیدن به مجوز حضور در کانادا با برنامه اکسپرس انتری را خواهد داشت اما راه های دیگری از جمله برنامه استانی نیز برای ورود به این کشور از طریق تخصص توسعه دهندگی وب وجود دارد.

اکثر افرادی که در این زمینه تخصص دارند می توانند با توجه به مشاغل مورد نیاز در کانادا از طریق مهاجرت کاری خود را به کانادا برسانند و این یکی از خبرهای جذاب برای علاقمندان به این حوزه است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. افرادی که با استفاده از کد NOC 2175 می توانند خود را به کانادا برسانند، می توانند در یکی از دسته های زیر قرار گیرند:

  • توسعه دهنده وب در تجارت الکترونیک
  • توسعه دهنده سایت های اینترنتی
  • یکپارچه کننده سایت های اینترنتی
  • توسعه دهنده وب
  • مدیر وب
  • وب مستر و غیره
بازار کار طراح و توسعه دهنده وب در کانادا

مهم ترین وظایف توسعه دهندگان وب در کانادا

برخی از مهم ترین وظایفی که یک توسعه دهنده وب باید در طول دوره فعالیت حرفه ای خود انجام دهد عبارتند از:

  • ایجاد ماک آپ ها و استوری بردها
  • توسعه ساختار سایت و تعیین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری وب سایت ها
  • ارزیابی و تحقیق محصولات نرم افزاری رسانه های تعاملی
  • ایجاد تیم های توسعه از قبیل طراح گرافیست، تولید کننده محتوا، ظرفیت و تعامل وب و ایجاد هماهنگی میان آن ها
  • برنامه ریزی، طراحی، نگارش، اصلاح، ادغام و تست کدهای مربوط به سایت
  • ایجاد آزمایش های لازم و کنترل های امنیت و کیفیت سایت
  • ایجاد و بهینه سازی محتوا برای سایت با استفاده از طرح های گرافیکی، پایگاه داده، انیمیشن و نرم افزارهای دیگر
  • ایجاد منبع، انتخاب و سازماندهی اطلاعات برای گنجاندن و طراحی ظاهر، طرح و مسیرحرکت سایت

اولین قدم برای ورود به این کشور از طریق کار به عنوان یک توسعه دهنده وب آن است که بتوانید امتیازات کافی را از طریق مدارک تحصیلی، سن، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی بتوانند امتیازات کافی برای برنامه اکسپرس انتری را به دست آورده و وارد خاک کانادا شوند.

چگونگی مهاجرت به کانادا به عنوان طراح وب

راه های مختلفی برای طراحان وب وجود دارد که به کمک آن بتوانند خود را به کانادا برسانند و یکی از بهترین و شناخته شده ترین این مسیرها، استفاده از برنامه اکسپرس انتری است. برای این که بتوان از طریق برنامه اکسپرس انتری خود را به کانادا رساند، باید قدم های زیر را طی کرد.

قدم اول: افزایش دادن امتیازهای فردی بسته به عواملی که در بخش قبل در رابطه با آن صحبت شد.

قدم دوم: ثبت درخواست به صورت آنلاین و وارد کردن اطلاعات مربوط به تجربه کار، مدرک تحصیلی و غیره

قدم سوم: در اختیار داشتن و جمع آوری مدارک مربوط به آزمون زبان، گواهی عدم سوءپیشینه، گزارش سلامت پزشکی، مدارک تحصیلی، توصیه نامه ها و همچنین پیشنهاد کاری

قدم چهارم: دریافت دعوت نامه

قدم پنجم: ثبت مدارک در استخر انتخابی

قدم ششم: بر اساس بالاترین امتیاز فرد مورد نظر برای مهاجرت به کانادا انتخاب خواهد شد.

قدم هفتم: انجام فعالیت های سفارت برای سفر به کانادا.

تکنولوژی به طور کلی یکی از صنایعی است که به شدت مورد نیاز است و با داشتن تجربه کاری و همچنین مدرک تحصیلی قوی، امکان مهاجرت شما به کانادا به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

یکی دیگر از راه هایی که برای مهاجرت به کانادا می توان از آن استفاده کرد، برنامه های مهاجرت استانی کانادا است که در این کشور در دسترس قرار دارند. با استفاده از برنامه های استانی می توان شرایط مناسبی برای مهاجرت به بهترین استان های کانادا پیدا کرد. باید در نظر داشت که در حال حاضر 11 استان از 13 استان موجود در کانادا شرایط مناسب برای استفاده از این برنامه را ایجاد می کنند.

یکی از این برنامه ها که برای مهاجرت طراحان و حتی توسعه دهندگان وب در کانادا می تواند مفید واقع شود، برنامه استانی پایلوت تکنولوژی بریتیش کلمبیا است. در این برنامه افرادی که دارای توانمندی در زمینه توسعه تکنولوژی هستند، می توانند خود را به کانادا برسانند و بازه زمانی نسبتا کوتاهی نیز برای استفاده از این برنامه در نظر گرفته شده است که می توان از آن به عنوان یک مسیر ایمن و کوتاه یاد کرد.

در برنامه تکنولوژی آلبرتا نیز شرایط بسیار مناسبی برای مهاجرت این دسته از متخصصین به کانادا وجود دارد. برای استفاده از مسیر شتابدهنگان تکنولوژی آلبرتا، فرد باید علاوه بر در اختیار داشتن امتیازات کافی در برنامه استانی آلبرتا، باید حداقل های مربوط به این برنامه را نیز در اختیار داشته باشد که عبارتند از:

  • در اختیار داشتن حداقل 300 امتیاز
  • در اختیار داشتن وضعیت مهاجرتی معتبر
  • در اختیار داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر در آلبرتا
  • حقوق فرد باید در حد حداقل حقوق تعیین شده باشد.
  • فرد باید قصد زندگی و کار در آلبرتا را داشته باشد.

برنامه پایلوت مهاجرتی روستایی و شمال کانادا یک برنامه جامعه محور است که برای گسترش مزایای مهاجرت های اقتصادی به جوامع کوچک تر با ایجاد راهی برای بدست آوردن اقامت دائم برای کارگران ماهر خارجی طراحی شده است.

در این مسیر می توان گفت که فرد این فرصت را خواهد داشت که به عنوان طراح یا توسعه دهنده وب خود را به کانادا برساند و شرط اساسی آن است که فرد بتواند ویژگی های لازم برای گام برداشتن در این مسیر را داشته باشد. تقویت ویژگی های فردی مانند تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی، تحصیلات عالی، اقدام در سن مناسب و همچنین تجربه کاری مناسب می تواند به سادگی مسیر مهاجرت به کانادا را برای افراد هموار سازد و به آن ها کمک کند تا در این کشور اقامت دائم از طریق کار را به دست آورند. در صورتی که شما نیز تمایل به استفاده از این مسیر برای

در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به کانادا هستید و قصد دارید آشنایی بیشتری با روش های بروز شده مهاجرت به کانادا از جمله دریافت ویزای توریستی کانادا، برنامه ویزای استارتاپ کانادا، اخذ ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوید، توصیه می کنیم تا با بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و مشاور مورد تایید RCIC در ارتباط باشید تا بتوانید با بالاترین راندمان ممکن اطلاعات مورد نیاز خود در این رابطه را به دست آورید.