مسیر Global Mobility انگلیس، شامل چندین روش مهاجرتی برای انواع مختلفی از نیروهای کار با شرایط متفاوت می‌شود. اگرچه مسیرهای در نظر گرفته شده در برنامه گلوبال موبیلیتی ممکن است پیچیده به نظر برسند، اما با داشتن یک مشاور و راهنمای حرفه‌ای، می‌توان از این مسیرها برای برطرف کردن بخش قابل توجهی از نیاز بازار کار انگلیس به استعدادهای حیاتی استفاده کرد.

در این مطلب، ما یک راهنمای جامع و کامل از مسیر Global Mobility در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بدانید این مسیر از چند برنامه مهاجرتی تشکیل شده، هر یک از این برنامه‌ها چه شرایطی لازم دارند و مدت زمان حضور در انگلیس از طریق هر یک از آن‌ها چقدر است. همچنین، بررسی می‌کنیم که کدام یک از ویزاهای زیرمجموعه این مسیر منجر به اقامت دائم انگلیس می‌شوند و آیا امکان همراهی همسر و فرزندان متقاضی نیز وجود دارد یا خیر. با کاناداپاس همراه باشید.

ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان چیست؟

ویزا یا بهتر است بگوییم مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility مجموعه‌ای از چند ویزای کاری است که برای آن دسته از کسب‌وکارهای خارج از انگلیس در نظر گرفته شده که قصد دارند فعالیت‌های خود را در انگلیس شروع کنند، توسعه دهند یا از آن حمایت کنند.

مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility) شکل اصلاح شده‌ آن است و به منظور توسعه‌ ویزاهای کاری قبلی انگلیس راه‌اندازی شده است و هدف از ایجاد آن، این بوده است که به سازمان‌های غیرانگلیسی این اجازه را بدهد تا پرسنل خاصی را به‌طور موقت به انگلیس اعزام کنند.

شرایط کلی ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

برای اینکه واجد شرایط دریافت ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility) باشید، باید کلیه شرایط استاندارد که در ادامه ذکر شده‌اند را در اختیار داشته باشید.

این شرایط، عبارتند از:

  • حداقل ۱۸ سال سن
  • عدم سوءسابقه، عدم سابقه کیفری یا مهاجرتی و نداشتن وام معوقه
  • برخورداری از تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه بررسی پرونده، صدور ویزا، تامین نیازهای زندگی خودتان و اعضای خانواده در انگلیس و سایر هزینه‌های مورد نیاز
  • وضعیت سلامتی مناسب و نداشتن بیماری سل
  • گواهی حمایت یا Certificate of Sponsorship که حداقل سه ماه قبل از درخواست برای ویزای مورد نظر در مسیر Global Business Mobility دریافت شده باشد
  • برخورداری از حداقل ۱۲۷۰ پوند تمکن مالی برای تامین نیازهای مالی زندگی خود و اعضای خانواده. این پول، باید برای مدت حداقل ۲۸ روز متوالی در حساب بانکی متقاضی وجود داشته باشد (در صورتی که متقاضی ساکن انگلیس باشد، نیازی به نشان دادن برخورداری از این پول ندارد)
  • متقاضی در زمان ارسال درخواست خود برای این ویزا، باید در حال کار کردن برای سازمان یا شرکت حامی باشد.
  • متقاضی باید در یکی از مشاغل مورد تایید وزارت کشور انگلیس کار کند.
  • متقاضی باید حقوق خوبی متناسب با شغلی که انجام می‌دهد دریافت کند.

نکته: موارد فوق، تنها برخی از شرایط کلی ویزاهای مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility) هستند. متقاضیان بر اساس نوع ویزای مورد نظر خود در این مسیر، باید شرایط اضافی دیگری هم داشته باشند که در ادامه با معرفی هر یک از ویزاهای این مسیر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویزای استارتاپ انگلیس؛ مهاجرت به انگلیس با راه اندازی استارتاپ و شرایط ان را اینجا بخوانید.

مسیرها و زیرمجموعه‌های ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، شامل پنج ویزای مختلف می‌شود که هر یک از آن‌ها برای طیف مختلفی از نیروهای کار با مهارت و توانایی‌های خاصی در نظر گرفته شده‌اند.

این پنج نوع ویزا عبارتند از:

  1. مسیر نیروی کار ارشد یا متخصص (Senior or Specialist Worker route)
  2. مسیر کارآموزی فارغ‌التحصیلان (Graduate Trainee route)
  3. مسیر نیروی کار توسعه انگلیس (UK Expansion Worker route)
  4. مسیر تامین کننده خدمات (Service Supplier route)
  5. مسیر نیروی کار اعزامی (Secondment Worker route)

به طور کلی، در نظر داشته باشید که شرایط مورد نیاز هر یک از مسیرهای فوق، با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل در ادامه، الزامات و شرایط مورد نیاز هر یک از آن‌ها را به طور مجزا مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1.   مسیر نیروی کار ارشد یا متخصص (Senior or Specialist Worker route)

مسیر ویزای نیروی کار ارشد یا متخصص (Senior or Specialist Worker) برای مدیران ارشد و کارمندان متخصصی در نظر گرفته شده است که در یک کسب‌وکار انگلیسیِ مرتبط با بیزینس اصلی در خارج از این کشور، منصوب می‌شوند و می‌خواهند یک ماموریت موقت در انگلیس انجام دهند.

بنابراین، شرکتی که متقاضی به آن ملحق می‌شود، باید با کسب‌وکار اصلی که در خارج از این کشور قرار دارد ارتباط داشته باشد. این مسیر، قرار است به عنوان جایگزین ویزای انتقال درون شرکتی یا Intra-company Transfer در نظر گرفته شود.

شرایط مورد نیاز ویزای نیروی کار ارشد یا متخصص عبارت است از:

  • متقاضی باید برای گروه حمایت شونده فعالیت کند و سابقه کار به مدت حداقل ۱۲ ماه برای آن‌ها در خارج از انگلیس داشته باشد؛ مگر اینکه به عنوان یک فرد پردرآمد در انگلیس کار کند که حقوق ناخالص ۷۳ هزار و ۹۰۰ پوند در سال یا بیشتر دریافت می‌کند.

 

  • متقاضی باید برای کاری که قصد دارد در انگلیس انجام دهد، مدرکی تحت عنوان گواهی حمایت یا Certificate of Sponsorship دریافت کند. این مدرک باید توسط کارفرما به وی اعطا شود و کارفرمایی که این مدرک را به متقاضی می‌دهد، باید به عنوان حامی یا اسپانسر، برای مسیر ویزای نیروی کار ارشد یا متخصص، به تایید وزارت کشور انگلیس رسیده باشد. همچنین کارفرمای صادر کننده‌ گواهی حمایت، باید هزینه‌ای تحت عنوان هزینه مهارت‌های مهاجرت (Immigration Skills Charge) را به‌طور کامل (به مبلغ ۳۶۴ تا ۱۰۰۰ پوند) پرداخت کرده باشد (برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید).

 

  • متقاضی باید برای یک شغل واجد شرایط با سطح مهارت متوسط یا بالا، حمایت یا اسپانسرشیپ دریافت کند.

 

  • در صورتی که تاریخ درخواست متقاضی قبل از ۱۱ آوریل ۲۰۲۳ بوده است، باید حداقل ۴۲ هزار و ۴۰۰ پوند برای این شغل حقوق دریافت کند.

 

  • در صورتی که تاریخ درخواست متقاضی ۱۲ آوریل ۲۰۲۳ به بعد بوده است، باید حداقل ۴۵ هزار و ۸۰۰ پوند برای این شغل حقوق دریافت کند.

 

  • حقوق دریافتی متقاضی، یا باید یکی از دو حالت فوق باشد، یا به نرخ افزایش حقوق بر اساس آن شغل محاسبه شود (هر کدام که بیشتر است).

 

  • در صورتی که با درخواست ویزای نیروی کار ارشد یا متخصص متقاضی موافقت شود، مدت اعتبار آن یکی از حالت‌های زیر خواهد بود (هر کدام که کوتاه‌تر باشد):
    1. پنج سال پس از تاریخ شروع کار مشخص شده در گواهی حمایت
    2. 14 روز پس از تاریخ پایان این کار
    3. ۹ سال در یک دوره‌ ۱۰ ساله در صورت اقدام به عنوان نیروی کار پردرآمد (با درآمد ۷۳ هزار و ۹۰۰ پوند در سال)

2.   مسیر کارآموزی فارغ‌التحصیلان (Graduate Trainee route)

مسیر ویزای کارآموزی فارغ‌التحصیلان (Graduate Trainee)برای آن دسته از نیروهای کار خارجی در نظر گرفته شده که فارغ‌التحصیل شده‌اند و در یک دوره‌ي کارآموزی قرار دارند. این دوره‌ کارآموزی، باید به کسب یک سمت مدیریت ارشد و یا یک موقعیت تخصصی منجر شود. همچنین، قصد کارفرما باید این باشد که آن‌ها را برای انجام کار خاصی در انگلیس به خدمت بگیرد.

این مسیر، قرار است جایگزین مسیر کارآموزان فارغ‌التحصیل درون شرکتی (Intra-Company Graduate Trainee) شود و شرایط مورد نیاز آن نیز به شرح زیر است:

  • متقاضی در زمان درخواست برای ویزای کارآموزی فارغ‌التحصیلان (Graduate Trainee)باید در حال کار کردن برای گروه اسپانسر باشد.
  • متقاضی باید به مدت حداقل سه ماه متوالی برای گروه اسپانسر در خارج از انگلیس کار کرده باشد.
  • متقاضی باید برای کاری که قرار است در انگلیس انجام دهد، گواهی حمایت یا Certificate of Sponsorship دریافت کند.
  • کارفرمای صادر کننده‌ گواهی حمایت، باید توسط وزارت کشور انگلیس برای برعهده گرفتن حمایت یا اسپانسرشیپ متقاضی، تایید شده باشد.
  • متقاضی باید برای انجام یک شغل واجد شرایط با سطح مهارت متوسط یا بالا حمایت شده باشد.
  • در صورتی که تاریخ درخواست متقاضی قبل از ۱۱ آوریل ۲۰۲۳ بوده است، باید حداقل ۲۳ هزار و ۱۰۰ پوند برای این شغل حقوق دریافت کند.
  • در صورتی که تاریخ درخواست متقاضی ۱۲ آوریل ۲۰۲۳ به بعد بوده است، باید حداقل ۲۴ هزار و ۲۲۰ پوند برای این شغل حقوق دریافت کند.
  • حقوق دریافتی متقاضی، یا باید یکی از دو حالت فوق باشد، یا به نرخ افزایش حقوق بر اساس آن شغل محاسبه شود (هر کدام که بیشتر است).
  • مسیر پیشرفت متقاضی به سمت نقش مدیریتی یا تخصصی باید به طور واضح و شفاف به عنوان بخشی از یک برنامه آموزشی ساختاریافته فارغ التحصیلی، مشخص شده باشد.
  • در صورتی که با درخواست ویزای نیروی کار ارشد یا متخصص متقاضی موافقت شود، مدت اعتبار آن یکی از حالت‌های زیر خواهد بود (هر کدام که کوتاه‌تر باشد):
    1. یک سال پس از تاریخ شروع کار که در گواهی حمایت قید شده است
    2. ۱۴ روز پس از اتمام تاریخ این شغل
    3. تاریخی که در آن متقاضی مجوز ویزای Global Business Mobility and the Intra-Company به مدت 5 سال در هر دوره 6 ساله داشته باشد.

3.   مسیر نیروی کار توسعه انگلیس (UK Expansion Worker route)

مسیر ویزای نیروی کار توسعه انگلیس (UK Expansion Worker)برای آن دسته از نیروهای کار خارج از انگلیس در نظر گرفته شده که به دنبال انجام وظایف موقت در انگلیس هستند. نیروی کاری که قصد مهاجرت به انگلیس از طریق این مسیر را دارد، باید یک مدیر ارشد یا کارمند متخصص باشد که برای کمک به گسترش تجارت به انگلیس اعزام می‌شود.

این مسیر، جایگزین مسیر نماینده بیزینس خارج از کشور (Representative of an Overseas Business) خواهد شد و فقط زمانی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد که بیزینس مورد نظر، فعالیت خود را در انگلیس هنوز شروع نکرده باشد. در صورتی که بیزینس، فعالیت خود را آغاز کرده باشد، متقاضیان واجد شرایط ویزای نیروی کار توسعه انگلیس (UK Expansion Worker) نخواهند بود و باید از طریق ویزای Senior or Specialist Worker اقدام کنند که توضیحات آن را در بخش‌های قبل ارائه کردیم.

متقاضیان برای اینکه واجد شرایط ویزای نیروی کار توسعه انگلیس باشند، باید شرایط زیر را در اختیار داشته باشند:

  • متقاضی در زمان درخواست برای ویزای نیروی کار توسعه انگلیس، باید در حال کار برای گروه اسپانسر باشد.
  • متقاضی باید به مدت حداقل ۱۲ ماه متوالی برای گروه اسپانسر در خارج از انگلیس کار کرده باشد؛ مگر اینکه:
  1. به عنوان یک فرد پردرآمد در حال کار کردن در انگلیس باشد
  2. تابعیت استرالیا داشته باشد و برای یک شرکت استرالیایی کار کند
  3. تابعیت ژاپن داشته باشد و به دنبال ایجاد شعبه یا شرکت تابعه در انگلیس تحت توافق‌نامه مشارکت اقتصادی جامع بریتانیا و ژاپن باشد.

 

  • متقاضی باید برای کاری که قصد دارد در انگلیس انجام دهد، گواهی حمایت یا Certificate of Sponsorship داشته باشد.
  • کارفرمای صادر کننده‌ گواهی حمایت، باید توسط وزارت کشور انگلیس برای برعهده گرفتن حمایت یا اسپانسرشیپ شخص متقاضی ویزای نیروی کار توسعه انگلیس، تایید شده باشد.
  • در صورتی که تاریخ درخواست متقاضی قبل از ۱۱ آوریل ۲۰۲۳ بوده است، باید حداقل ۴۲ هزار و ۴۰۰ پوند برای این شغل حقوق دریافت کند.
  • در صورتی که تاریخ درخواست متقاضی ۱۲ آوریل ۲۰۲۳ به بعد بوده است، باید حداقل ۴۵ هزار و ۸۰۰ پوند برای این شغل حقوق دریافت کند.
  • حقوق دریافتی متقاضی، یا باید یکی از دو حالت فوق باشد، یا به نرخ افزایش حقوق بر اساس آن شغل محاسبه شود (هر کدام که بیشتر است).
  • در صورتی که با درخواست ویزای نیروی کار ارشد یا متخصص متقاضی موافقت شود، مدت اعتبار آن یکی از حالت‌های زیر خواهد بود (هر کدام که کوتاه‌تر باشد):
    1. یک سال پس از تاریخ شروع کار که در گواهی حمایت قید شده است
    2. ۱۴ روز پس از اتمام تاریخ این شغل
    3. تاریخی که در آن متقاضی به عنوان یک نیروی کار توسعه انگلیس، مجموعا 2 سال مجوز خواهد داشت.
    4. تاریخی که متقاضی در مسیرهای Global Business Mobility مجموعا 5 سال در هر دوره 6 ساله مجوز خواهد داشت.

ثبت شرکت در انگلیس؛ صفر تا صد مهاجرت به انگلیس با ثبت شرکت

اخذ اقامت دائم انگلیس از طریق مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

همانطور که تا اینجای مطلب متوجه شدید، مسیرهای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، پنج روش مهاجرتی هستند که به متخصصین خارجی اجازه می‌دهند در انگلیس کار کنند. با این حال، هر پنج ویزای مسیرهای GBM، ویزای اقامت موقت هستند؛ به این معنی که به‌طور مستقیم، منجر به دریافت اقامت دائم انگلیس یا ILR نمی‌شوند.

برای اینکه پس از اتمام اعتبار این پنج ویزا بتوانید همچنان در انگلیس بمانید، باید با دریافت یک ویزای جدید، وارد یک مسیر مهاجرتی دیگر شوید. ممکن است برای باز کردن یک نمایندگی جدید برای کسب‌وکار خود، یک سفر کاری، انتقال درون شرکتی، کارآموزی، انجام یک قرارداد موقت و غیره به ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، نیاز داشته باشید.

در هر صورت، نهایتا اقامت شما در انگلیس با این ویزا، موقت خواهد بود و پس از اتمام کار خود، یا باید این کشور را ترک کنید یا ویزای خود را تغییر دهید تا موفق به دریافت اقامت دائم انگلیس یا ILR شوید. یکی از معایب مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، هم دقیقا همین است که جایگزین تعدادی از ویزاهای معتبر و بلند مدتی شده که به اقامت دائم انگلیس منجر می‌شدند. اما در عین حال، مزیت این مسیر، این است که باعث به وجود آمدن روش‌های مهاجرتی گسترده‌تر و جدیدتری شده است.

مدت زمان اعتبار ویزاهای مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

جدول زیر، حداکثر مدت زمانی که متقاضیان می‌توانند از طریق دسته‌بندی ویزاهای مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، در انگلیس بمانند را مشخص کرده است:

نوع ویزای مسیر Global Business Mobility حداکثر مدت زمان اعتبار
Senior or Specialist Worker حداکثر 9 سال اقامت در هر دوره 10 ساله
Graduate Trainee حداکثر ۵ سال اقامت در هر دوره ۶ ساله
Expansion Worker حداکثر ۵ سال اقامت در هر دوره ۶ ساله
Service Supplier حداکثر ۵ سال اقامت در هر دوره ۶ ساله
Secondment Worker حداکثر ۵ سال اقامت در هر دوره ۶ ساله

 

نکته: مدت زمان حضور شما در انگلیس زمانی که برای اولین بار از طریق مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)  ویزا دریافت می‌کنید، به چند فاکتور بستگی دارد که عبارت هستند از:

  • دسته بندی مهاجرتی
  • نوع کاری که قرار است انجام دهید و مدت آن
  • حقوق شما در انگلیس (در برخی از موارد)

به طور کلی، دولت انگلیس علاقه‌ای ندارد که نیروهای کار خارجی پس از انجام و اتمام کار خود، در این کشور بمانند. به همین دلیل است که زمان صدور ویزا، کوتاه‌ترین دوره‌ی ممکن برای حضور در این کشور را در نظر می‌گیرد.

به عنوان مثال، اگر گواهی حمایت شما نشان دهد که شما باید کار خاصی را انجام دهید، ملزم هستید که حداکثر به مدت ۱۴ روز بعد از انجام این کار، انگلیس را ترک کنید. اگر برای اتمام کار خود به زمان بیشتری نیاز دارید، می توانید برای تمدید ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، خود اقدام کنید.

ویزای ثبت نمایندگی انگلیس به کارمندان ارشد و سایرین اجازه می‌دهد تا شعبه یک شرکت را در انگلستان تاسیس و در این کشور زندگی و کار کنند.

مدت زمان اعتبار ویزاهای مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

جدول زیر، حداکثر مدت زمانی که متقاضیان می‌توانند از طریق دسته‌بندی ویزاهای مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، در انگلیس بمانند را مشخص کرده است:

نوع ویزای مسیر Global Business Mobility حداکثر مدت زمان اعتبار
Senior or Specialist Worker حداکثر 9 سال اقامت در هر دوره 10 ساله
Graduate Trainee حداکثر ۵ سال اقامت در هر دوره ۶ ساله
Expansion Worker حداکثر ۵ سال اقامت در هر دوره ۶ ساله
Service Supplier حداکثر ۵ سال اقامت در هر دوره ۶ ساله
Secondment Worker حداکثر ۵ سال اقامت در هر دوره ۶ ساله

 

نکته: مدت زمان حضور شما در انگلیس زمانی که برای اولین بار از طریق مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)  ویزا دریافت می‌کنید، به چند فاکتور بستگی دارد که عبارت هستند از:

  • دسته بندی مهاجرتی
  • نوع کاری که قرار است انجام دهید و مدت آن
  • حقوق شما در انگلیس (در برخی از موارد)

به طور کلی، دولت انگلیس علاقه‌ای ندارد که نیروهای کار خارجی پس از انجام و اتمام کار خود، در این کشور بمانند. به همین دلیل است که زمان صدور ویزا، کوتاه‌ترین دوره‌ی ممکن برای حضور در این کشور را در نظر می‌گیرد.

به عنوان مثال، اگر گواهی حمایت شما نشان دهد که شما باید کار خاصی را انجام دهید، ملزم هستید که حداکثر به مدت ۱۴ روز بعد از انجام این کار، انگلیس را ترک کنید. اگر برای اتمام کار خود به زمان بیشتری نیاز دارید، می توانید برای تمدید ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، خود اقدام کنید.

تمدید ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

ویزاهای مسیر Global Business Mobility جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، برای نیروهای کار خارجی در نظر گرفته شده‌اند که قصد دارند یکسری از وظایف کاری را در انگلیس انجام دهند و برای انجام این وظایف کاری به طور موقت در انگلیس اقامت کنند؛ اما با این حال، همچنان حق تمدید این نوع ویزا از داخل انگلیس، تا حداکثر مدت زمان مجاز در هر مسیر وجود دارد.

این یعنی هر یک از ویزاهای مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility) را می‌توان به اندازه مدت زمان اعتبار خود در اولین مرتبه‌ دریافت آن‌ها که در جدول بخش فوق ذکر شده است، تمدید کرد. پس از آن نیز می‌توان با تبدیل آن‌ها به ویزاهای اقامت دائم مختلف نظیر Skilled Worker، برای دریافت اقامت دائم انگلیس یا ILR اقدام کرد.

مجوز حمایت انگلیس(Sponsor Licence) به شرکت‌های مستقر در انگلیس اجازه می‌دهد تا نیروهای کار ماهری را که در خارج و یا داخل این کشور مستقر هستند، استخدام کنند.

ویزای همراه جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

متقاضیان ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، می‌توانند افراد زیر را همراه خودشان داشته باشند:

  • همسر و شریک زندگی. توجه داشته باشید که در صورت همراهی همسرتان، باید با ارائه سند ازدواج یا هرگونه مدرک دیگری که ارتباط شما را نشان دهد، ثابت کنید که رابطه بین شما با یکدیگر، یک رابطه طولانی مدت است.
  • فرزندان. توجه داشته باشید که اگر فرزند شما بالای ۱۶ سال سن دارد، باید بتوانید ثابت کنید که به شما وابسته است.

هزینه ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

هزینه بررسی پرونده و صدور ویزاهای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)،  به نوع ویزا و مسیری که از طریق آن اقدام کرده‌اید، بستگی دارد. با این حال، جدول زیر، هزینه بررسی پرونده و صدور ویزا در مسیرهای مختلف ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان را نشان می‌دهد.

نوع ویزای مسیر Global Business Mobility هزینه بررسی پرونده و صدور ویزا
Senior or Specialist Worker ۶۲۵ تا ۱۴۲۳ پوند بسته به شرایط متقاضی
Graduate Trainee ۲۵۹ پوند
Expansion Worker ۲۵۹ پوند
Service Supplier ۲۵۹ پوند
Secondment Worker ۲۵۹ پوند

تمکن مالی ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

مانند سایر روش‌های مهاجرتی انگلیس، متقاضیان مسیرهای ویزای GBM نیز باید نشان دهند که تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود و اعضای خانواده را در طول مدتی که در انگلیس حضور دارند، در اختیار دارند.

مقدار تمکن مالی مورد نیاز، در هر پنج مسیر این ویزا ۱۲۷۰ پوند تعیین شده است. همچنین، متقاضیان باید ۶۲۴ پوند در سال بابت هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی نیز پرداخت کنند.

ویزای مجوز کار انگلیس، روشی پیشرو است که افراد می‌توانند از طریق آن حق کار برای یک شرکت انگلیسی را به‌ دست بیاورند.

مدت زمان صدور ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

بررسی پرونده متقاضیان در تمامی مسیرهای ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، در صورت اقدام از داخل انگلیس، حدود ۳ هفته و در صورت اقدام از خارج از انگلیس، حدود ۸ هفته زمان لازم دارد. صد البته که این مدت زمان، دقیق نیست و امکان کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شدن این پروسه وجود دارد.

مراحل اخذ ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

  1. از طریق وبسایت uk به صورت آنلاین برای یکی از ویزاهای مسیر Global Business Mobility اقدام کنید.
  2. فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را تکمیل کرده و کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز از جمله جزئیات گواهی حمایت یا Certificate of Sponsorship، اطلاعات کارفرمایی که حمایت یا اسپانسرشیپ شما را برعهده گرفته است و همینطور مدارکی جهت اثبات اینکه به مدت لازم برای کارفرمای خود کار کرده‌اید را نیز آپلود کنید.
  3. از طریق مراجعه به یک مرکز درخواست ویزا و وارد کردن اطلاعات بیومتریک خود شامل اثرانگشت و عکس یا از طریق اپلیکیشن UK Immigration: ID Check و اسکن کردن مدارک شناسایی خود، احراز هویت را انجام دهید.
  4. اگر برای ارائه مدارک تکمیلی و بیشتر نیاز به حضور شما در مرکز درخواست ویزا باشد، به شما اطلاع داده خواهد شد.
  5. منتظر بررسی پرونده و اعلام نتیجه‌ی آن در عرض حدودا ۳ تا ۸ هفته بمانید.
اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

خدمات کاناداپاس برای اخذ ویزای جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

اگر یک ارائه ‎دهنده خدمات یا نیروی کار هستید یا کسب‌وکاری دارید که می‌خواهید آن را در کشور انگلیس توسعه دهید، مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس می‌تواند در این امر شما را یاری کند. مجموعه مهاجرتی کاناداپاس دارای یک تیم بزرگ از متخصصان ماهر و باتجربه در زمینه مهاجرت است که می‌توانند به رفع نیازهای مهاجرت کاری شما کمک کنند و ابتدا تا انتهای مسیر همراه و همگام شما باشد.

مجموعه حقوقی کاناداپاس، طیف وسیعی از خدمات و بسته‌های طراحی شده برای حمایت از سازمان شما را، صرف نظر از اندازه، مقیاس یا اهداف کسب‌وکار شما، در اختیارتان قرار می‌دهد. چه به دنبال گسترش کسب‌وکار خود در انگلیس با افتتاح شعبه جدید باشید، چه درمورد نحوه انجام کارهای قراردادی کوتاه مدت در انگلیس به مشاوره نیاز داشته باشید، یا فقط نیاز داشته باشید که با یک مشاور متخصص در مورد نیازهای فردی خود صحبت کنید، مجموعه کاناداپاس می‌تواند به شما کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد خدمات قابل ارائه کاناداپاس و اطلاع از اینکه چطور می‌تواند در دریافت ویزای Global Business Mobility به شما کمک کند، با مشاورین مجموعه حقوقی ما تماس بگیرید.

برای دریافت ویزای نمایندگی انگلیس از کجا شروع کنم؟ با ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید.

تماس با کاناداپاس

کلام آخر

ویزاهای گروه جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، فرصت‌های بسیار خوبی در اختیار نیروهای کاری خارجی و شرکت‌ها قرار می‌دهند تا برای انجام بیزینس به انگلیس مهاجرت کنند. مسیر GBM شامل پنج نوع ویزای کاری می‌شود که متاسفانه، هیچ یک از آن‌ها به اقامت دائم یا ILR ختم نمی‌شوند.

اما این امکان برای متقاضیان وجود دارد که آن‌ها را به اندازه مدت زمان اعتبار اولیه خود، تمدید کنند و پس از اتمام اعتبار مجددشان، برای یک مسیر مهاجرتی و ویزای دیگر اقدام کنند تا اقامت دائم را دریافت کنند. اگر یک ارائه دهنده خدمات خارجی، کسب‌وکار یا نیروی کاری هستید که به دنبال درخواست برای مسیر ویزای Global Business Mobiluty هستید، مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس می‌تواند به شما کمک کند تا یک پرونده قوی برای این مسیر تشکیل دهید.

سوالات متداول مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان

ویزاهای GBM شامل ۵ مسیر می‌شوند که عبارت هستند از:

  • مسیر نیروی کار ارشد یا متخصص (Senior or Specialist Worker route)
  • مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان (Graduate Trainee route)
  • مسیر نیروی کار توسعه انگلیس (UK Expansion Worker route)
  • مسیر تامین کننده خدمات (Service Supplier route)
  • مسیر نیروی کار اعزامی (Secondment Worker route)

خیر. متاسفانه، هیچ یک از ۵ مسیری که در ویزای GBM در نظر گرفته شده‌اند، به شما اجازه نمی‌دهند که به طور دائم در انگلیس اقامت کنید. دلیل این امر، این است که همه‌ی مسیرهای این ویزا، ویزای کار موقت در نظر گرفته می‌شوند و با این هدف راه‌اندازی شده‌اند که متقاضیان پس از اتمام کار خود، انگلیس را ترک کنند.

مسیرهای ویزای GBM، معمولا به اندازه مدت زمان اعتبار اولیه خود قابل تمدید هستند. اما در صورتی که قصد دارید بیشتر از این مدت در انگلیس بمانید و یا با هدف اقدام برای اقامت دائم یا ILR در این کشور کار کنید، می‌توانید ویزای خود را به یک ویزای دیگر نظیر Skilled Worker که اجازه این کار را به شما می‌دهد، تبدیل کنید.

در صورتی که با یک نوع ویزای دیگر در انگلیس هستید، می‌توانید به شرط داشتن شرایط مورد نیاز مسیر مورد نظر، ویزای خود را به ویزای GBM تبدیل کنید.

تنها ویزایی که در مسیر جابه‌جایی تجارت جهانی انگلستان (Global Business Mobility)، قابل تبدیل به ویزاهای دیگر نیست، ویزای کارآموزی فارغ التحصیلان (Graduate Trainee route) است.

به طور کلی، برای تبدیل ویزای خود، باید واجد شرایط ویزایی که قصد دارید آن را دریافت کنید، باشید. همچنین، در صورت همراهی همسر و فرزندانتان، آن‌ها نیز باید شرایط خاصی داشته باشند.

بله، در همه‌ی مسیرهای ویزای GBM، می‌توانید همسر و فرزندان خود را نیز با خودتان بیاورید. البته، به شرطی که آن‌ها هم شرایط مورد نیاز را داشته باشند. شرایط مورد نیاز همسر و فرزندان برای همراهی با شما، این است که:

  • ثابت کنید رابطه شما با همسرتان واقعی و پایدار است،
  • تمکن مالی کافی برای تامین نیازهای مالی زندگی آن‌ها را در اختیار دارید
  • و فرزندان بالای ۱۶ سالتان، به شما وابسته هستند.

دسته‌بندی GBM، یک مسیر مهاجرتی جدید است که جایگزین چند ویزای قدیمی شده است. جدول زیر ارتباط بین مسیرهای مهاجرتی قدیمی و تازه معرفی شده را نشان می‌دهد:

ویزای قدیمی مسیر مهاجرتی که جایگزین آن شده است
انتقال درون شرکتی (Intra-Company Transfer) نیروی کار ارشد یا متخصص (Senior or Specialist Worker route)
کارآموز فارغ التحصیل درون شرکتی (Intra-Company Graduate Trainee) کارآموزی فارغ التحصیلان (Graduate Trainee route)
قرارداد بین المللی کارگران موقت (Temporary Workers International Agreement) تامین کننده خدمات (Service Supplier route)
نماینده یک تجارت خارجی (Representative of an Overseas Business) نیروی کار توسعه انگلیس (UK Expansion Worker route)

پنج مسیر در نظر گرفته شده در این ویزا، برای آن دسته از کسانی در نظر گرفته شده که در یک کسب و کار خارجی کار می‌کنند. این کسب و کار خارجی، باید با اسپانسر متقاضی در انگلیس مرتبط باشد.

به طور کلی، متقاضیان باید نشان دهند که برای تامین نیازهای زندگی خود و اعضای خانواده، مبلغ ۱۲۷۰ پوند به مدت ۲۸ روز متوالی در حساب بانکی خود داشته‌اند. علاوه بر این، باید ۲۵۹ تا ۱۴۲۳ پوند برای بررسی پرونده و ۶۲۴ پوند نیز برای مراقبت‌های بهداشتی پول داشته باشند.

مدت زمان این پروسه، دقیق نیست. اما اگر داخل انگلیس باشید، معمولا حدود ۳ هفته و اگر خارج از انگلیس باشید، حدود ۸ هفته طول می‌کشد تا ویزای خود را دریافت کنید. عوامل بسیار زیادی در مدت زمان این پروسه تاثیرگذار هستند که از این دست می‌توان به شلوغی سفارت، تعداد درخواست‌ها و شرایط متقاضیان اشاره کرد.