بسیاری از افرادی که برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند، با توجه به شرایط مطلوب اقتصادی، رفاهی و زندگی در این کشور، تصمیم ‌می‌گیرند که برای ادامه زندگی نیز در کانادا بمانند. یکی از اصلی‌ترین روش‌های دریافت اقامت کانادا پس از تحصیل،پیدا کردند شغل است. بنابراین شما می‌توانید برای گرفتن ویزای کار پس از تحصیل در کانادا اقدام کنید.

بر همین اساس، در این مقاله با ما همراه شوید تا در جریان مهم‌ترین اطلاعات درباره ویزای کار پس از تحصیل در کانادا قرار بگیرید. همچنین برای مطالعه سایر روش های مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این مقاله را بخوانید.

نگاهی کلی به ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

به ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) نیز گفته می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد حتی پس از پایان تحصیل، در کانادا بمانید و به‌صورت تمام‌وقت کار کنید. شرایط افرادی که تصمیم دارند بعد از پایان تحصیل در کانادا بمانند با افرادی که از همان ابتدا می‌خواهند برای ویزای کاری درخواست دهند، متفاوت است.

دانشجویان فارغ‌التحصیل برای ماندن در کانادا نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند و می‌توانند با گرفتن ویزای کار پس از تحصیل در کانادا در هرجایی از کانادا و در هر شغلی که با شرایط آنها همخوانی دارد، مشغول شوند. به طور کلی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برخی از مشاغل همانند مشاغل مربوط به کار با کودکان یا کار در مراکز مراقبت‌های بهداشتی نیاز به مجوز معاینات پزشکی خواهند داشت. برای مطالعه چگونگی دریافت ویزای کار کانادا نیز می توانید این مقاله را بخوانید.

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا چیست

برای کسب اطلاعات دقیق درباره نحوه اخذ پذیرش تحصیلی کانادا مقاله ویزای تحصیلی کانادا را مطالعه کنید.

دلایل درخواست برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا 

ویزای کار پس از تحصیل یا PGWP، یک راه عملی برای پیشبرد اهداف شغلی و کسب تجربه کاری در کانادا پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه‌های این کشور است. برای برخی از دانشجویانی که علاقه‌مند به درخواست اقامت دائم کانادا پس از اتمام دوران تحصیل خود هستند، این فرصت عالی برای هموار شدن مسیر دریافت اقامت دائم است.

البته توجه داشته باشید که ویزای کار پس از تحصیل در کانادا فقط یک بار در طول عمر شما، قابل استفاده است. اگر مطمئن نیستید که بعد از تحصیل در کانادا می‌مانید یا برمی‌گردید، می‌توانید در صورت تغییر برنامه‌هایتان برای PGWP درخواست دهید، زیرا پس از 180 روز فرصت درخواست را از دست خواهید داد. همچنین می‌توانید برای اخذ درست‌ترین تصمیم بسته به شرایطی که دارید از یک مشاور و کارشناس مهاجرتی راهنمایی بخواهید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای معتبر نگه‌داشتن مجوز کار نیازی نیست در کانادا زندگی کنید یا همیشه شغل داشته باشید. در واقع بعد از گرفتن آن هم فرصت دارید که به دنبال شغل مناسب برای خودتان باشید.

صفر تا صد دریافت فول فاند کانادا را در این مقاله بخوانید.

معیارهای واجد شرایط شدن برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا 

به طور کلی، برای واجد شرایط بودن برای PGWP، باید تمام شرایط زیر را داشته باشید:

  • باید یک برنامه تحصیلی را تکمیل کرده باشید که حداقل 8 ماه به طول انجامیده و منجر به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهینامه شده است.
  • باید جزو دانشجویان منضبطی باشید که هیچ‌کدام از کلاس‌های دانشگاهی خود را با عذر غیرموجه ترک نکرده‌اند؛ اما مرخصی‌های مجاز یا تعطیلات زمستانی که همه دانشجویان خارج از دانشگاه هستند، موردی ندارد.
  • در زمان درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا باید حداقل 50 درصد از برنامه خود را در کانادا گذرانده باشید که بر اساس تعداد دوره‌های تکمیل‌شده در کانادا محاسبه می‌شود.

لازم به ذکر است در شرایط عادی، دوره‌های آنلاین تکمیل‌شده در خارج از کانادا به‌عنوان طول دوره PGWP شما محاسبه نمی‌شود.

در هر یک از شرایط زیر باز هم واجد شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کانادا هستید:

  • شما فقط در آخرین ترم تحصیلی خود برخی موارد را به‌صورت پاره‌وقت گذرانده‌اید که UBC آن را باز هم به‌عنوان مطالعه تمام‌وقت تعریف می‌کند.
  • شما در مطالعات کمتر از 150 روز فاصله مرخصی مجاز داشته‌اید.
  • شما تا 31 اوت 2023 واجد شرایط استفاده از خط‌مشی‌های موقت PGWP بودید که به دوره‌هایی که به دلیل کووید-19 به‌صورت آنلاین منتقل شده‌اند اجازه می‌دهد در طول PGWP شما لحاظ شوند.

علاوه بر موارد گفته شده در بالا شما می‌توانید جزئیات کامل واجد شرایط بودن را در وب‌سایت دولت کانادا مطالعه کنید.

در نظر داشته باشید که اگر جلسات زیادی را در کلاس‌های حضور نداشته‌ یا به‌صورت پاره‌وقت تحصیل کرده‌اید و علاقه دارید باز هم ویزای کار پس از تحصیل در کانادا را دریافت کنید، یک توضیح‌نامه تهیه و مدارک پشتیبان را جمع‌آوری کنید. سپس قبل از ارسال درخواست خود با مشاوران بین‌المللی دانشجویی مشورت کنید. این مشاوران به شما کمک می‌کنند توضیح‌نامه را به نفع خود بنویسید و مدارک را به‌طور صحیح و کامل ارسال کنید تا شانس شما برای گرفتن ویزای کار پس از تحصیل در کانادا بیشتر شود، اما درنهایت باز هم افسران پرونده تصمیم آخر را خواهند گرفت.

مدت‌زمان اعتبار ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

نحوه آزاد سازی مدرک تحصیلی برای مهاجرت به کانادا را در اینجا به صورت کامل بررسی کرده ایم.

مدت‌زمان اعتبار ویزای کار پس از تحصیل در کانادا 

مدت‌زمان اعتبار ویزای کار پس از تحصیل در کانادا از 8 تا 3 سال بر اساس طول رسمی برنامه تمام‌وقت شما است، نه میزان زمانی که برای تکمیل الزامات برنامه صرف می‌شود.

در جدول زیر این برنامه به شکل واضح‌تری مشخص شده است:

گروه هدف

شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی شغلی یا مهارتی کوتاه‌مدت

دانشجویان یا دانش‌آموزان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزش تکمیلی کوتاه‌مدت

دانشجویان یا دانش‌آموزان مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا یا دوره‌های ۲ تا ۴ ساله دیگر

 

طول دوره تحصیل

 

کم‌تر از ۸ ماه

بین ۸ تا ۲۴ ماه

۲۴ ماه و یا بیشتر

مدت‌زمان اعتبار

عدم امکان صدور PGWP

صدور PGWP با اعتباری برابر با مدت‌زمان دوره آموزشی

صدور PGWP با اعتباری تا سقف ۳ سال

از طرفی اگر برنامه دوم خود را در عرض 2 سال پس از تکمیل اولین برنامه خود تکمیل کنید (مثلاً بعد از تحصیل در مقطع کارشناسی دوساله بلافاصله مقطع ارشد را به پایان برسانید)، می‌توانید طول دو برنامه واجد شرایط PGWP را با هم ترکیب کنید و یک ویزای کار 6 ساله داشته باشید.

اگر برنامه شما دارای یک چارچوب زمانی انعطاف‌پذیر است، مانند 12 تا 24 ماه یا یک برنامه فشرده است، یک توضیح‌نامه تهیه کنید و بعد از گرفتن مشاوره از مشاوران دانشجویان بین‌المللی دارای مجوز و معتبر، درخواست خود را همراه با توضیح‌نامه بفرستید تا شرایط کاری بهتری برایتان در کانادا فراهم شود.

مهیار حلاجپور؛ وکیل رسمی مهاجرتی کانادا

برای تحصیل در کانادا از کجا شروع کنم؟ کافیست فرم زیر را پر کنید تا با راهنمایی وکیل مهاجرت تحصیلی به کانادا اولین قدم را محکم بردارید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اقدامات مورد نیاز در صورت منقضی شدن پاسپورت در طول فرایند صدور PGWP

از آنجایی‌که ویزای کار پس از تحصیل شما نمی‌تواند پس از تاریخ انقضای پاسپورت صادر شود، باید قبل از درخواست برای ویزای کار پس از تحصیل، حتماً این موضوع را بررسی کنید و در صورتی تاریخ انقضای آن نزدیک است حتماً از قبل برای گذرنامه جدید درخواست دهید تا بتوانید قبل از درخواست برای PGWP آن را دریافت کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است ویزای کار پس از تحصیل در کانادا به مدت کوتاه‌تری طبق تاریخ انقضای پاسپورت برایتان صادر شود و چون یک بار می‌توانید از این مزیت استفاده کنید، قطعاً به ضرر شما خواهد بود.

با این ‌حال، اگر شرایط به‌گونه‌ای است که نمی‌توانید ابتدا برای پاسپورت جدید تقاضا دهید، می‌توانید هنگامی‌که برای اولین بار برای ویزای کار پس از تحصیل درخواست ارسال می‌کنید، یک نامه توضیحی در مورد گذرنامه خود اضافه و درخواست کنید که در PGWP شما یک شرط یا تبصره درباره انقضای پاسپورت اضافه شود تا بتوانید مدت بیشتری از این ویزای کاری استفاده کنید.

دانشجویان مهاجر به کانادا این حق را دارند که تعداد ساعات مشخصی را در طول هفته بدون نیاز به ویزای کار کانادا مشغول به فعالیت شوند؛ در این باره مقاله کار دانشجویی در کانادا را مطالعه کنید.

زمان مناسب برای درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا 

به یاد داشته باشید که شما تنها پس از در دسترس بودن نامه تکمیل تحصیل خود می‌توانید درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا را به مراجع مربوطه ارسال کنید. این نامه تأیید می‌کند که تمام الزامات برنامه تحصیل خود را تکمیل کرده‌اید.

همچنین به یاد داشته باشید، تاریخی که نامه تکمیل تحصیلات شما برای اولین بار در دسترس قرار می‌گیرد با تاریخ اعطای مدرک و مراسم فارغ‌التحصیلی شما متفاوت است.

تحصیل در کانادا با معدل پایین ممکن است یا خیر را با جزئیات در اینجا بخوانید.

نحوه دریافت نامه تکمیل تحصیلات برای درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

همان‌طور که در قسمت قبل نیز به این موضوع اشاره شد، نامه تکمیل تحصیلات مورد نیاز برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا با مدرک تحصیلی و فارغ‌التحصیلی متفاوت است. بسته به دانشکده یا برنامه تحصیلی شما، ممکن است لازم باشد ابتدا برای فارغ‌التحصیلی درخواست دهید و یا ممکن است که این مدرک به‌طور خودکار صادر شود.

معمولاً نامه تکمیل تحصیلات مدت کوتاهی پس از تکمیل آخرین برنامه تحصیلی، مانند دریافت نمره نهایی یا ارسال پایان‌نامه، در دسترس خواهد بود. به ‌عنوان ‌مثال، اگر آخرین امتحان خود را در ‌آوریل به پایان برسانید، می‌توانید انتظار داشته باشید که نامه تکمیلی خود را در اوایل ماه بعدی دریافت کنید.

اغلب، می‌توانید در «مرکز خدمات دانشجویی» در «نامه تکمیل برنامه» به ریزنمرات و سوابق دسترسی داشته باشید. این نامه باید بیان کند که شما تمام الزامات برنامه را تکمیل کرده‌اید. برخی از برنامه‌ها یا دانشکده‌ها نامه تکمیلی شما را از طریق ایمیل نیز برایتان ارسال می‌کنند.

اگر مطمئن نیستید که نامه تکمیلی شما چه زمانی برای اولین بار در دسترس قرار می‌گیرد یا چگونه می‌توانید آن را دریافت کنید، با یک مشاور تحصیلی یا کارمندان برنامه تحصیلات تکمیلی دانشگاه یا کالج خود تماس بگیرید.

تا زمانی که درخواست خود را با مدارک کامل مانند مدرک تکمیل تحصیل برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا ارسال و شرایط لازم برای کار را برآورده نکرده باشید، نمی‌توانید مشغول به کار شوید؛ بنابراین پس از تکمیل الزامات برنامه تحصیلی خود، حتماً هر روز بررسی کنید که آیا نامه تکمیل برنامه تحصیل شما مبتنی بر تکمیل تمام الزامات برنامه درسی در دسترس است یا خیر؟ زمانی که برای اولین بار به آن دسترسی پیدا کردید، یک کپی از آن بگیرید و حتماً آن را ذخیره کنید.

اگر نامه تکمیلی خود را هنوز بررسی نکرده‌اید و مدرک شما اعطا شده است، ممکن است نامه تکمیلی شما قبل از تاریخ اعطای مدرک درج شده در نامه در دسترس بوده باشد، ولی شما به آن توجه نکرده‌اید؛ بنابراین بهتر است اگر می‌خواهید برای کار در کانادا بمانید قبل از اعطای مدرک خودتان به دنبال نامه تکمیلی باشید و با یک مشاور دانشگاهی از دانشکده خود تماس بگیرید تا مشخص شود که چه زمانی نامه تکمیل تحصیلات شما برای اولین بار در دسترس قرار می‌گیرد.

همچنین لازم نیست منتظر ریزنمرات نهایی باشد که نشان دهد مدرک شما اعطا شده است. رونوشت شما برای درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا تنها باید شامل نمرات نهایی شما و رونوشت PDF قابل‌قبول باشد.

بهتر است ظرف 90 روز بعد از تاریخ صدور نامه تکمیل تحصیلی، برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا درخواست دهید؛ زیرا مجوز‌های تحصیلی به‌طور خودکار به یکی از این دو روش زیر بی‌اعتبار می‌شوند:

  • تاریخ انقضایی که در مجوز تحصیل درج شده است، بگذرد.
  • 90 روز از تأیید کتبی تکمیل برنامه تحصیلی، گذشته باشد.

اگر فکر می‌کنید مجوز تحصیل شما قبل از صدور نامه تکمیلی مورد نیاز برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، منقضی می‌شود یا ظرف 90 روز بعد از در دسترس قرار گرفتن نامه تکمیلی خود، زمان برای درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا را ندارید؛ می‌توانید از قبل برای تمدید 90 روزه مجوز تحصیلی خود اقدام کنید تا مشکلی برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا ایجاد نشود و برنامه‌های شما پابرجا بماند.

بهترین زمان برای تمدید مجوز تحصیلی نیز حدود 4 الی 5 ماه قبل از منقضی شدن ویزای تحصیلی است. هنگام درخواست برای تمدید مجوز تحصیلی بهتر است یک نامه توضیحی اضافه کنید مبنی بر اینکه در حال تمدید مجوز تحصیل خود برای درخواست PGWP هستید.

درصورتی‌که نتوانستید شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کانادا را به هر دلیلی ایجاد کنید و در کانادا بمانید می‌توانید یکی از کار‌های زیر را انجام دهید:

  • وضعیت خود را به یک بازدیدکننده یا توریست تغییر دهید و برای PGWP از داخل کانادا از طریق دفتر ویزا که به کشور شهروندی شما خدمات می‌دهد، درخواست دهید.
  • کانادا را ترک کنید و برای PGWP از خارج از کانادا درخواست دهید.

اگر پس از 90 روز اول پس از در دسترس شدن نامه تکمیل یا پس از انقضای مجوز تحصیل خود (هر کدام که اول باشد) درخواست دهید، تا زمانی که PGWP را دریافت نکرده باشید، واجد شرایط کار نخواهید بود و ممکن است نیاز به ترک و ورود مجدد داشته باشید.

اگر درخواست مهاجرت ارسال نکرده‌اید یا قبل از باطل شدن مجوز تحصیلتان، کانادا را ترک نکرده‌اید، برای پشتیبانی از بازگرداندن وضعیت خود با مشاوران بین‌المللی دانشجویی تماس بگیرید.

برای مطالعه درباره نحوه تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا این مقاله را بخوانید.

امکان کار در کانادا قبل از صدور ویزای کار پس از تحصیل در کانادا 

اگر واجد شرایط کار دانشجویی هستید، می‌توانید تا زمانی که نامه تکمیلی شما در دسترس قرار می‌گیرد و ویزای کار پس از تحصیل در کانادا صادر می‌شود، تا 20 ساعت در هفته خارج از محوطه دانشگاه یا به‌صورت تمام‌وقت در داخل دانشگاه فعالیت داشته باشید. اگر در طول تحصیلات خود در یک تعاونی مشغول به کار بوده‌اید باز هم بعد از اتمام تحصیل تا زمان صدور ویزای کار پس از تحصیل در کانادا می‌توانید فقط 20 ساعت خارج از دانشگاه کار کنید.

در ضمن از اولین روز بعد از در دسترس قرار گرفتن نامه تکمیلی تحصیلی خود نمی‌توانید به کار دانشجویی بپردازید و تا زمانی که اقدامات بعدی جهت صدور ویزای کار پس از تحصیل در کانادا انجام نشود، باید فعالیت خود را متوقف نمایید.

بنابراین برای جلوگیری از تخلف و برگردانده شدن به کشور خود، باید پس از اتمام آخرین برنامه مورد نیاز خود، مانند آخرین امتحان نهایی، در زمانی که هنوز مشغول به کار‌های دانشجویی هستید را بررسی کنید و ببینید که آیا نامه تکمیل تحصیل شما صادر شده است یا خیر؟

شما باید بلافاصله یک روز پس از در دسترس شدن نامه تکمیل تحصیلی، کار دانشجویی خود را متوقف کنید، مگر اینکه یکی از موارد زیر اعمال شود:

  • شما بلافاصله برای PGWP خود از روزی که نامه تکمیل شما در دسترس قرار می‌گیرد یا روز بعد درخواست ‌دهید و قوانین مربوطه را رعایت کنید.
  • شما در حال شروع یک برنامه تحصیلی جدید هستید و تمام شرایط واجد شرایط بودن را برای کار تا 150 روز بین برنامه‌ها برآورده می‌کنید.
ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا یکبار قابل استفاده است

اشتغال پس از درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا 

پس از ارسال درخواست ویزای کار پس از تحصیل به‌صورت آنلاین، درصورتی‌که تمامی موارد زیر در زمان ارسال درخواست شما صادق باشد، می‌توانید بلافاصله شروع به کار تمام‌وقت (حتی در زمانی که درخواست شما هنوز در حال بررسی است)، کنید:

  • یک مجوز تحصیلی معتبر دارید و ظرف 90 روز اول پس از اولین بار در دسترس شدن نامه تکمیل تحصیلات، درخواست خود را برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا ارسال کرده‌اید.
  • واجد شرایط کار در خارج از دانشگاه بدون مجوز کار در طول تحصیل بودید. بررسی کنید که مجوز تحصیل شما دارای شرایطی باشد که اجازه کار خارج از دانشگاه را می‌دهد.
  • شما بیش از 20 ساعت در هفته در خلال جلسات تحصیلی خارج از دانشگاه کار نکرده‌اید، به‌استثنای مواردی که واجد شرایط کار کردن ساعات بیشتری در طول خط مشی موقت هستید مانند تعطیلاتی که بین ترم داشته‌اید.

برای جلوگیری از شکاف در صلاحیت کاری بین دریافت نامه تکمیل و درخواست برای PGWP، درخواست PGWP خود را از قبل آماده کنید تا بتوانید به محض اینکه نامه شما در دسترس قرار گرفت، درخواست را ارسال کنید. اگر در همان روز یا روز بعد از  در دسترس شدن نامه تکمیل، درخواست دهید، می‌توانید به‌طور مداوم کار کنید.

یک استثنا هم وجود دارد و این است که اگر قصد دارید در شغلی کار کنید که نیاز به معاینه پزشکی دارد، نمی‌توانید در آن موقعیت شروع به کار کنید تا زمانی که مجوز کار خود را با شرایط صحیح دریافت کنید. با این‌ حال، اگر معیار‌های فوق را داشته باشید، می‌توانید در مشاغل دیگری که نیازی به معاینه پزشکی ندارند، درحالی‌که منتظر مجوز کار خود هستید، مشغول به کار بشوید.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را در این مقاله بخوانید.

نحوه اثبات وجود شرایط لازم برای کار در کانادا بعد از تحصیل به کارفرما

پس از درخواست آنلاین PGWP، به‌طور خودکار دو فایل PDF از IRCC در حساب آنلاین خود دریافت خواهید کرد. یک نامه تأیید می‌کند که IRCC درخواست شما را دریافت کرده است. مورد دیگر یک مدرک موقت کارنامه است که بر اساس زمان پردازش استاندارد خدمات IRCC تاریخ انقضا دارد. اگر در زمان درخواست شرایط لازم برای کار را داشته باشید، می‌توانید تا زمان صدور مجوز کار با نشان دادن همین اسناد به کارفرما کار کنید.

اجازه کار پس از تحصیل در استان کبک

فرآیند کار در کبک بعد از اتمام تحصیل نیز مانند درخواست مجوز کار پس از تحصیل در سایر ایالت‌های کانادا است. اگر می‌خواهید به‌طور دائم در استان کبک بمانید، باید آماده‌سازی خود را قبل از انقضای PGWP خود شروع کنید.

شما می‌توانید آن را از PEQ (برنامه تجربه کبک) دریافت کنید که می‌تواند یک CSQ (گواهی انتخاب کبک) دریافت کند و شما را برای اقامت دائم واجد شرایط می‌کند.

هزینه درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

مشخص است که بررسی درخواست هزینه دارد و شما باید در زمان درخواست، این هزینه را پرداخت کنید. مجموع این هزینه در حال حاضر 255 دلار است که 155 دلار آن برای بررسی مدارک شما و 100 دلار برای صدور ویزای کار پس از تحصیل در کانادا است.

برای مطالعه درباره هزینه های تحصیل در کانادا نیز پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

مراحل درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

شما می‌توانید فرایند درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا را به‌صورت آنلاین انجام دهید. برای این کار باید به وب‌سایت رسمی سازمان مهاجرت کانادا مراجعه کنید و با ورود به بخش مورد نظر برای درخواست ویزای کار پس از تحصیل، کد GCkey را دریافت کنید و اطلاعات بانکی خودتان را بارگذاری نمایید.

برای تکمیل درخواست شما باید فرم‌های زیر کامل و ارائه شوند:

  • فرم تبدیل و تغییر ویزای کانادا و ادامه‌ی اقامت (IMM 5710)
  • فرم مشخصات همراه یا همسر متقاضی در صورت وجود (IMM 5409)
  • فرم اعلام وکالت‌نامه به نماینده متقاضی در صورت وجود (IMM 5476)
  • فرم اجازه‌ی تحویل و دریافت مدارک توسط نماینده‌ی متقاضی (IMM 5475)

سایر مدارکی که باید همراه با درخواست شما بارگذاری و ارسال شوند، عبارتند از:

  • کپی پاسپورت
  • کپی ویزای تحصیلی و تمامی مستندات موجود آن
  • مدرک تحصیلی و ریزنمرات دریافت شده
  • نامه تکمیل تحصیلات
  • نامه‌ای از موسسه‌ی آموزشی مورد نظر برای مشخص شدن مدت‌زمان تحصیل

بعد از تکمیل تمام مدارک مورد نیاز، وارد درگاه پرداخت اینترنتی می‌شوید و هزینه درخواست مجوز کار را می‌پردازید تا درخواست شما ثبت و بررسی شود.

نحوه اخذ اقامت دائم به کمک ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

گرفتن ویزای کار پس از تحصیل در کانادا می‌تواند شرایط را برای ماندگاری بیشتر شما در کانادا و فرصتی برای اخذ اقامت دائم فراهم کند. به ‌طور کلی هدف از اجرای فرایند ویزای کار پس از تحصیل این است که افراد واجد شرایط و بااستعداد در صورت تمایل بتوانند در کشور کانادا بمانند و برای این کشور مفید باشند.

قطعاً کانادا تمایل دارد به فردی که در کشور خودش تحصیلاتش را گذرانده و حالا تجربه کار واقعی را نیز دارد، اقامت دائم بدهد تا کشوری پیشرفته‌تر داشته باشد. شما می‌توانید با اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا در سیستم امتیازدهی اکسپرس اینتری شرکت کنید که با توجه به تحصیل در کانادا و داشتن تجربه کاری در این کشور از امتیاز بالایی برخوردار خواهید شد و با احتمال بسیار زیاد می‌توانید از این طریق اقامت دائم خود را نیز دریافت کنید.

سخن آخر

شما این شانس را دارید که بعد از اتمام تحصیلات خود در کانادا باز هم در این کشور بمانید و به کمک ویزای کار پس از تحصیل در کانادا به فعالیت مشغول شوید؛ بعد از آن نیز می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. ما در این مقاله تلاش کردیم به مهم‌ترین نکات در مورد ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا و نحوه دریافت آن بپردازیم، اما اگر پرسشی در ذهنتان مانده که در این مقاله پاسخ داده نشده است، می‌توانید از طریق تماس با مشاوران باتجربه ما در مؤسسه مهاجرتی کاناداپاس به بهترین شکل به پاسخ خود دست یابید.

برای تحصیل در کانادا از کجا شروع کنیم؟ فرم زیر را پر کنید تا با همراهی مجموعه مهاجرتی کاناداپاس مطمئن قدم بردارید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول در مورد ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

در این قسمت به برخی از پرتکرارترین سوالات شما در مورد ویزای کار پس از تحصیل در کانادا پاسخ داده شده است:

بله، شما می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی یا هر مدرک تحصیلی که بیش از 8 ماه طول می‌کشد، ویزای کار کانادا را دریافت کنید. ویزای کار برای مدت‌زمان مشابهی با دوره تحصیلی شما در کانادا برای حداکثر 3 سال معتبر است.

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی با توجه به دوره تحصیلی که برای ادامه دوره‌های خود در کانادا گذرانده‌اند، در کانادا بمانند. به‌ عنوان ‌مثال، اگر برنامه 2 ساله را دنبال کرده باشند، واجد شرایط اقامت برای 2 سال دیگر در کانادا هستند.

اگر 16 ماه در کانادا تحصیل کرده باشید، می‌توانید مدت‌زمان اجازه کار را مانند مدت دوره تحصیلی خود دریافت کنید، یعنی مجوز کار 16 ماهه دریافت خواهید کرد. اگر 3 سال تحصیل کرده باشید، اعتبار 3 ساله در مجوز کار و غیره را می‌گیرید.

بله، می‌توانید چند روز دیگر بمانید و برای اقامت دائم درخواست دهید. شما باید در 90 روز اول پس از انقضای ویزای کاری خود درخواست دهید.