کانادا یکی از کشورهایی است که بهترین شرایط مهاجرت را برای مربیان ورزشی فراهم کرده است. برای این گروه افراد برنامه‌های مهاجرتی متنوعی وجود دارد که براین‌اساس می‌توانند به این کشور مهاجرت کرده و برای اقامت دائم و در نهایت پاسپورت خود نیز اقدام کنند. مربیان ورزشی پس از مهاجرت به کانادا می‌توانند برای اقامت خانواده خود نیز درخواست دهند.

مربی ورزش می‌تواند در تیم‌های حرفه‌ای، مدارس، باشگاه و بسیاری از مشاغل مرتبط مشغول به کار شوند؛ این مورد کمک می‌کند که درآمد و آینده مالی خود را تأمین کنند.

با این که مزایای مهاجرت به کانادا را ارائه کردیم؛ اما باید به این موضوع بپردازیم که آیا مهاجرت به این کشور به همین سادگی است؟

برای مهاجرت به کشور کانادا باید اطلاعات کافی از مسیر و روش مهاجرتی داشت و با دیدی روشن و دقیق اقدام کرد، ازاین‌رو در این بخش به بررسی شرایط مهاجرت به کانادا برای مربیان ورزشی می‌پردازیم درصورتی‌که قصد مهاجرت از این روش را دارید تا انتها همراه ما باشید.

بازار کار مربیان ورزشی در کانادا

بررسی‌های بانک مشاغل کانادا (Canada job bank) نشان می‌دهد که انتظار می‌رود در بازه زمانی ۱۰ ساله (از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱) برای ورزشکاران، مربیان، داوران و مشاغل مرتبط مجموعا ۶۰ هزار و ۸۰۰  فرصت شغلی به دلیل تقاضای جایگزینی و توسعه بازار کار این مشاغل به وجود بیاید. این در صورتی است که طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود تنها ۵۰ هزار و ۶۰۰ جوینده کار برای تصاحب این فرصت‌های شغلی وجود داشته باشد.

با این تفاسیر، واضح است که بازار کار مربی ورزشی در کانادا با کمبود نیروی انسانی مواجه است. یکی از بهترین راه‌های جبران این کمبود، جذب مهاجران خارجی و نیروهای کار فنی است که از تجربه و دانش کافی در این زمینه برخوردار باشند.

بنابراین، شما هم می‌توانید از این فرصت برای مهاجرت به کانادا به عنوان مربی ورزشی استفاده و به جبران کمبود نیروی انسانی در این حرفه کمک کنید.

کد شغلی مربیان ورزشی در کانادا

در کشور کانادا هر موقعیت شغلی دارای یک کد noc است که بر اساس آن هر شغل شناسایی می‌شود. افرادی که به‌عنوان مربی ورزشی قصد مهاجرت به کانادا را دارند تحت کد 5252 می‌توانند فعالیت داشته باشند؛ این کد برای استعدادیابی ورزشی در کانادا نیز استفاده می‌شود. سایر کدهای ارائه شده و مرتبط در این زمینه عبارت‌اند از:

  • ۵۲۵۱ ورزشکار
  • ۵۲۵۲ مربی
  • ۵۲۵۳ مقامات و داوران ورزشی
  • ۵۲۵۴ مربیان ورزش و تناسب‌اندام

آیا می‌توانم به‌عنوان مربی ورزشی به کانادا مهاجرت کنم؟

اگر مربی ورزش هستید و قصد مهاجرت به کانادا را دارید شما یکی از افراد خوش‌شانس در این مسیر هستید؛ چراکه مربیان ورزشی در سراسر این کشور شغل دارند و به‌راحتی می‌توانند در شغل موردنظر خود مشغول شوند.

اصولاً مربیان ورزشی به روش کاری اقدام به مهاجرت می‌کنند و در این باره حتماً شنیده‌اید که وجود پیشنهاد شغلی یکی از شرایط موردنیاز است.

اما جالب است بدانید برای مربی‌های ورزشی گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که به کمک آن می‌توان به کانادا مهاجرت کرد و ویزای این کشور را دریافت کرد.

درصورتی‌که یک مربی مبتدی هستید در کانادا برای شما نیز برنامه‌های مشخص شد استانی و دولت فدرال وجود دارد.

علت این مورد نیاز شدید به حرفه این گروه افراد بوده و شغل مربیان جز مشاغل هدف کشور کانادا است که توانسته جز محبوب‌ترین مشاغل دارای کد noc نیز باشد. در واقع این مورد یک خبر خوب برای مربیان در سراسر دنیاست.

برخی از افراد فکر می‌کنند برنامه اکسپرس انتری یک ویزا برای کشور کانادا است؛ اما دقت داشته باشید که این مورد یک روش یا پایگاه‌داده است که اداره مهاجرتی کانادا آن را به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های و گزینه‌های انتخاب افراد واجد شرایط جهت ارائه اقامت دائم انتخاب کرده است.

برای کار در کانادا به‌عنوان مربی ورزشی به جز ویزای نیروی کار حرفه‌ای فدرال برنامه دیگری تحت عنوان برنامه استانی کانادا نیز وجود دارد.

این گروه افراد به‌راحتی می‌توانند ویزای اقامت دائم خود را بدون داشتن پیشنهاد کاری نیز دریافت کنند. اگر شما یک مربی ورزشی باسابقه هستید و شرایط اولیه موردنیاز را دارید می‌توانید در مسیر مهاجرت به کانادا قدم بگذارید.

ارزیابی دریافت ویزای کانادا برای مربیان ورزش

برای مربیان ورزشی از سراسر دنیا برای مهاجرت به کانادا برنامه اکسپرس انتری دولت فدرال و برنامه استانی وجود دارد تا با این روش بتوانند مهاجرت کرده و اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده خود کسب کنند.

افرادی که واجد شرایط باشند و صلاحیت ورود به این کشور را داشته باشند به‌راحتی می‌توانند به کانادا وارد شوند. مربیان ورزشی که قصد ورود به کشور کانادا را دارند و تحت کد 5252 می‌خواهند فعالیت خود را شروع کنند؛ می‌توانند یکی از عناوین زیر را در کانادا داشته باشند:

کلیه مربیان و سرمربیان تیم‌های سطح استانی سرمربی ورزشی مربی آماتور ورزشی
کلیه مربیان و سرمربیان تیم‌های حرفه‌ای ورزشی مربی دوچرخه‌سواری مربی دوومیدانی آماتور
مربی شنا مربی اسکیت مربی بوکس
مربی تنیس مربی اسکیت مربی دومیدانی
مربی والیبال استعدادیاب فوتبال مربی بیسبال
مربی واترپلو و بسیاری از حرفه‌های دیگر حوزه ورزش سرمربی فوتبال مربی بسکتبال

همه این رشته‌های ورزشی و بسیاری از ورزش‌هایی که از آن‌ها یاد نشد تحت گروه NOC 5252 می‌توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

با ورزش محبوب کانادا بیشتر آشنا شوید

وظایف اصلی مربیان ورزش در کشور کانادا

درصورتی‌که قصد ورود به کانادا به‌عنوان یک مربی ورزشی را دارید و می‌خواهید در مسیری درست در این کشور فعالیت داشته باشید باید مدارک موردنیاز و معتبر را ارائه دهید همچنین اثبات کنید که مهارت‌های موردنیاز این کشور را دارید؛ در این صورت هزینه‌های خود را از دست نمی‌دهید.

برخی از مهم‌ترین وظایف مربیان ورزشی در کانادا عبارت‌اند از:

  • شناسایی نقاط ضعف مربیان و تیم‌های ورزشی
  • برنامه‌ریزی، پیشبرد و اجرای جلسات آموزشی و تمرینی
  • پرورش و توسعه مهارت‌های و توانایی‌های بالقوه مربیان ورزشی
  • برنامه‌ریزی بر اساس یک تقویم رقابتی برای تمرینات
  • انگیزه دادن و آماده‌کردن مربیان ورزشی یا تیم‌ها برای شرکت در یک رویداد یا مسابقه ورزشی
  • تدوین استراتژی‌های رقابت، بهبود برنامه‌های مسابقه و هدایت مربیان ورزشی و بازیکنان در طول مسابقه یا رویدادهای ورزشی
  • آنالیز و بررسی عملکرد مربیان و تیم‌های ورزشی و اصلاح برنامه‌های تمرینی

برخی از مهم‌ترین وظایف استعدادیاب‌های ورزشی نیز عبارت‌اند از:

  • شناسایی و استخدام مربیان ورزشی که توانایی بالایی داشته و هنوز ناشناخته هستند
  • مشاهده و بررسی عملکرد مربیان ورزشی که کاندید هدایت یک تیم هستند و بررسی سوابق آن‌ها
  • ارائه گزارش‌ها مربوط به ارزیابی و توصیه‌های سایر استعدادیابان و ارائه آن‌ها به کارفرما
مهاجرت ورزشی به کانادا

معیارهای مهم مهاجرت ورزشکاران به کانادا

  • اعلام آمادگی در رشته موردنظر
  • داشتن سابقه کار مرتبط
  • داشتن تمکن مالی برای راه‌اندازی کسب‌وکار

شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان مربی ورزشی

درصورتی‌که می‌خواهید به‌عنوان مربی ورزشی به کانادا مهاجرت کنید باید بدانید که برای این مورد نمی‌توانید تنها به سابقه کار خود اکتفا کنید.

بلکه باید واجد شرایط موردنیاز بر اساس استان انتخابی بوده و همچنین مدارک موردنیاز در حوزه فعالیت خود را ارائه دهید.

برخی از مدارک بر اساس شرایط و شغل انتخابی متفاوت است؛ اما به‌صورت کلی به یک سری مدارک نیاز است که عبارت‌اند از:

  • پشت سر گذاشتن دوره‌های مربیگری ملی معمولاً برای تمامی مربیان ورزش‌های تیمی و انفرادی موردنیاز است.
  • معمولاً از مربی‌های استانی مدرک سطح ۳ درخواست می‌شود
  • از مربی‌های تیم‌های ملی نیز درخواست می‌شود تا گواهی سطح ۴ را ارائه دهند.
  • در برخی از مواقع ممکن است از مربی درخواست شود تا مدرک دانشگاهی در رشته تربیت‌بدنی ارائه دهد.
  • تجربه کاری و دانش کافی در زمینه مربیگری ورزشی نیز از الزامات است.

استعدادیاب‌های ورزشی نیز برای مهاجرت به کشور کانادا نیز باید تجربه و دانش فنی کافی در زمینه ورزش را در اختیار داشته باشند.

مهاجرت به کانادا به عنوان مربی ورزش

چگونه می‌توان به‌عنوان یک مربی ورزشی به کانادا مهاجرت کرد؟

برای مهاجرت به کانادا به‌عنوان مربی ورزشی باید امتیازات را که بر اساس سیستم استاندارد تعیین شده است کسب کنید. در این مورد عوامل زیادی تأثیر دارد که این موارد عبارت‌اند از:

  • سن
  • مدرک تحصیلی
  • توانایی و تسلط به زبان‌های فرانسوی یا انگلیسی
  • مهارت‌های مربوط به همسر
  • تجربه کاری

درصورتی‌که فرد متقاضی موفق به کسب امتیاز در این سیستم شود یک دعوت‌نامه دریافت می‌کند که بر اساس آن 60 روز فرصت دارد که درخواست خود برای کانادا ارسال کند.

باتوجه‌به اینکه مدت‌زمان کمی برای ارسال و بررسی مدارک وجود دارد از افراد درخواست می‌شود که بر خلاف واقعیت مدرکی را ارسال نکنند و بر اساس اینکه به‌زودی مدرکی را کسب می‌کنند برای مهاجرت خود برنامه‌ریزی نکنند؛ چراکه این مورد باعث ازبین‌رفتن فرصت می‌شود.

زمانی که دعوت‌نامه خود را دریافت کردید، دیگر امکان اصلاح پروفایل خود را نخواهید داشت و باید آن مدارک را همراه خود در اختیار داشته باشید. بهترین حالت ممکن برای شما آن است که فقط از مدارکی استفاده کنید که آن‌ها را در دست دارید.

آیا می‌توان به عنوان مربی ورزشی بدون پیشنهاد کاری به کانادا مهاجرت کرد؟

پاسخ مثبت است! درصورتی‌که قصد مهاجرت به کانادا را دارید و توانسته باشید در سیستم اکسپرس انتری امتیازات کافی را کسب کرده باشید می‌توانید به‌راحتی به‌عنوان یک نیروی کار حرفه‌ای به کشور کانادا مهاجرت کنید.

البته از این مورد نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که پیشنهاد شغلی یا جاب آفر کانادا در سیستم امتیازدهی تأثیر زیادی برای افراد دارد به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود که پس از تکمیل پروفایل شخصی خود پیگیر شغلی متناسب با شرایط خود باشند تا با داشتن پیشنهاد کاری شانس خود را برای پذیرش و مهاجرت به کشور کانادا افزایش دهند.

درصورتی‌که قصد دارید وارد کانادا شوید و مهارت‌های بالایی داشته باشید می‌توانید از همان روز اول به‌صورت تمام‌وقت به کار مشغول شوید.

مهم است بدانید که یک مربی ورزشی در کانادا نسبت به کشورهایی مانند اروپا، آسیا و انگلستان درآمد بیشتری دارد و قوانین کار در این کشور برای افراد راحت‌تر است و تعادل مناسبی را بین کار و زندگی برای این گروه افراد فراهم آورده است.

در کشور کانادا اتحادیه مربیان ورزشی کانادا در این کشور حامی این گروه افراد است.

مقایسه دستمزد مربی ورزش در کانادا با انگلستان

بررسی دستمزد مربیان ورزشی در کانادا

یکی از موارد مهمی که برای یک فرد که قصد مهاجرت کاری دارد بررسی دستمزد خود در کشور دیگر است. مربیان ورزشی در زمینه‌های مختلفی می‌توانند فعالیت داشته باشند و این مورد در درآمد آنها تأثیر مستقیمی دارد. در جدول زیر درآمد برخی از فعالان این مورد ارائه شده است.

میزان درآمد به دلار شغل
102.000 دستیار مربی
91.400 تمرین دهنده ورزشی
85.900 مربی بدنسازی
183.000 مدیر بدنسازی
113.000 سرمربی ژیمناستیک
94.000 تمرین دهنده شخصی
97.800 مربی اسکی
195.000 مدیر ورزشی
96.000 مربی شنا

جدول فوق نشان می‌دهد که مربیان ورزشی به طور میانگین ماهانه ۸۱۳۰$ دلار کانادا درآمد در اختیار دارند و این درآمدی نسبتاً مناسب در این کشور است.

اما در نظر داشته باشید که میزان تجربه و جایگاهی که در آن فعالیت می‌کنید نیز در درآمد ماهانه شما اثرگذار خواهد بود.

افرادی که از این طریق به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند می‌توانند همسر و فرزندان خود را نیز به کانادا منتقل کنند و این یک امتیاز بزرگ دراین‌رابطه به‌حساب می‌آید.

درآمد مربی بدنسازی در کانادا

میانگین درآمد مربیان بدنسازی در کانادا ۵۷ هزار و ۳۱۰ دلار در سال است که معادل با ۲۹.۳۹ دلار در ساعت می‌شود.

درآمد یک مربی بدنسازی مبتدی در کانادا معمولا از حداقل ۴۳ هزار و ۵۴۰ دلار در سال شروع می‌شود و درآمد یک مربی حرفه‌ای و با سابقه نیز می‌تواند حداکثر به ۷۵ هزار دلار در سال برسد.

شما می‌توانید در جدول زیر  میانگین درآمد مربی بدنسازی در برخی از استان های کانادا را مشاهده کنید:

استان میانگین درآمد مربی بدنسازی
کبک ۶۰۴۵۰ دلار در سال
مانیتوبا ۵۸۹۸۳ دلار در سال
بریتیش کلمبیا ۵۸۸۱۰ دلار در سال
آلبرتا ۵۷۹۳۸ دلار در سال
انتاریو ۵۷۰۲۲ دلار در سال
ساسکاچوان ۴۸۷۵۰ دلار در سال

درآمد مربیگری یوگا در کانادا

یک مربی یوگا در کانادا به طور میانگین ۵۸ هزار و ۱۲۸ دلار در سال معادل با ۲۹.۸۱ دلار در ساعت درآمد دارد. مربیان یوگای مبتدی که تازه وارد این حرفه می‌شوند، معمولا حداقل ۴۷ هزار و ۸۵۸ دلار در سال درآمد به دست می‌آورند و مربیان باتجربه نیز می‌توانند تا سقف ۷۰ هزار و ۵۴ دلار در سال از این کار درآمد به دست بیاورند.

برای اینکه ایده بهتری از درآمد مربیگری یوگا در کانادا به دست بیاورید، درآمد این حرفه در برخی از استان‌های کانادا را در جدول زیر بررسی شده است:

استان میانگین درآمد مربیگری یوگا
بریتیش کلمبیا ۶۳۳۷۵ دلار در سال
آلبرتا ۵۸۱۲۸ دلار در سال
انتاریو ۵۷۹۴۴ دلار در سال

ده شهر برتر برای مهاجرت ورزشی به کانادا

شرایط ورزشکار خود اشتغال برای مهاجرت به کانادا

شرایط ورزشکار خود اشتغال برای مهاجرت به کانادا

بر اساس قوانین و مقررات کانادا افرادی که قصد مهاجرت خوداشتغالی را در این رشته‌ها دارند افرادی هستند که سهم قابل‌توجهی در اقتصاد این کشور دارند.

افرادی که قصد مهاجرت به این روش را دارند باید بر اساس IRPR حداقل 2 سال تجربه کار داشته باشند؛ این مدت 2 ساله باید در بازه 5 ساله قبل از اقدام برای ویزا و اقامت دائم باشد. برای این مورد موارد زیرقابل‌قبول است:

  • دو دوره یک ساله تجربه در شرکت در سطح جهانی در ورزش
  • دو دوره یک ساله تجربه خوداشتغالی در ورزش
  • ترکیبی از یک دوره یک ساله روش اول و دوم

قصد و توانایی برای مهاجرت به کانادا

فردی که متقاضی مهاجرت به این کشور است باید اثبات کند که توانایی فعالیت در مشاغل ذکر شده را دارد و می‌تواند فعالیت خود را به‌صورت خوداشتغالی پیش ببرد.برای این مورد افسران مهاجرت چندین مورد را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند فرد متقاضی شرایط لازم را دارد یا ندارد.

برای مثال تجربه متقاضی، رابطه وی با جامعه ورزشی و مکاتبه او با همکاران کانادایی که نشان‌دهنده طرحی تجاری که قصد انجام آن را دارند است را بررسی می‌کنند همچنین تمکن مالی افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 شرایط مهاجرت آرایشگر به کانادا و درآمد آنها چقدر است؟

مهاجرت به کانادا به عنوان مربی ورزشی از طریق برنامه مناطق روستایی و شمالی

با توجه به اینکه اکثر استان‌های کانادا به مربی ورزشی نیاز دارند و با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، شما از طریق برنامه مهاجرتی مناطق روستایی و شمالی نیز می‌توانید به عنوان مربی ورزشی به کانادا مهاجرت کنید.

در حال حاضر ۱۱ منطقه روستایی و شمالی کانادا در این برنامه مشارکت می‌کنند که در جدول زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درمورد آن‌ها به دست آورید:

منطقه استان وب سایت منطقه
North Bay انتاریو https://northbayrnip.ca/
Sudbury انتاریو https://investsudbury.ca/why-sudbury/move-to-sudbury/rnip/
Timmins انتاریو https://www.timminsedc.com/
Sault Ste. Marie انتاریو https://www.welcometossm.com/
Thunder Bay انتاریو https://gotothunderbay.ca/
Brandon مانیتوبا https://www.economicdevelopmentbrandon.com/
Altona / Rhineland مانیتوبا https://www.seedrgpa.com/
Moose Jaw ساسکاچوان https://www.moosejawrnip.ca/
Claresholm آلبرتا https://www.claresholm.ca/
Vernon بریتیش کلمبیا https://rnip-vernon-northok.ca/
West Kootenay (Trail, Castlegar, Rossland, Nelson) بریتیش کلمبیا https://wk-rnip.ca/

یکی از مهمترین شرایط این برنامه مهاجرتی، داشتن پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی است که حتما باید در یکی از این ۱۱ منطقه تعیین شده در این برنامه مهاجرتی سکونت داشته باشد.

مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان مربی ورزشی از طریق اکسپرس انتری

برای اینکه بتوانید به عنوان مربی ورزشی از طریق سیستم اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کنید باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

 

  1. ایجاد حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری فدرال

در اولین قدم، شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت اداره مهاجرت فدرال کانادا در این لینک یک حساب کاربری برای خود ایجاد و مشخصات فردی خود را در آن وارد کنید.

 

  1. تکمیل پروفایل

پس از ساخت حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری فدرال، می‌توانید اطلاعات مرتبط با شغل خود به عنوان مربی ورزشی، تحصیلات، مدرک زبان، سابقه کار، سن و سایر اطلاعات فردی‌ خود را وارد کنید.

لازم است که از درج اطلاعات صحیح اطمینان حاصل کنید و تمامی مدارک مورد نیاز از جمله نمره و مدرک زبان و همینطور مدارک مرتبط با شغل خود را آپلود کنید تا در فاز اول، شرایط شما مورد ارزیابی قرار بگیرد.

 

  1. محاسبه امتیاز در سیستم جامع رده‌بندی (CRS)

پس از اینکه پروفایل خود را تکمیل کردید، سیستم جامع رده‌بندی (CRS) به طور خودکار امتیاز شما را بر اساس اطلاعات فردی که در حساب کاربری خود وارد کرده‌اید محاسبه خواهد کرد. امتیاز شما در سیستم جامع رده‌بندی، مشخص می‌کند که چه رتبه‌ای در استخر اکسپرس انتری کسب می‌کنید و اینکه آیا واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا به عنوان مربی ورزشی خواهید بود یا خیر.

 

  1. ثبت پروفایل

پس از اینکه حساب کاربری خود را بازبینی کردید و از آپدیت بودن کلیه اطلاعات و مشخصات فردی خود اطمینان پیدا کردید، می‌توانید پروفایل خود را در استخر اکسپرس انتری ثبت کنید. در این مرحله، یک شماره پروفایل کاربری و یک کد اعتبارسنجی جست و جوی کار به شما اختصاص داده خواهد شد که باید آن را به درخواست‌هایی که برای پیدا کردن کار ارسال می‌کنید، الحاق کنید.

 

  1. دریافت دعوتنامه اپلای (ITA)

سه برنامه مهاجرتی در سیستم اکسپرس انتری وجود دارد که زیرمجموعه آن محسوب می‌شوند. این سه برنامه مهاجرتی عبارت هستند از:

  • نیروی کار ماهر فدرال یا اسکیل ورکر کانادا (Federal skilled worker)
  • کلاس تجربه کانادایی (Canadian experience class)
  • مشاغل فنی فدرال (Federal skilled trades)

در صورتی که شما بر اساس امتیاز خود، برای یکی از برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس انتری فوق واجد شرایط تشخیص داده شوید، دعوتنامه اپلای یا ITA دریافت خواهید کرد که به شما اجازه می‌دهد برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهید. دعوتنامه اپلای، از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود و در صورت نیاز به ارائه مدارک تکمیلی، مدارک مورد نیاز به اطلاع شما خواهند رسید. شما ۶۰ روز فرصت دارید به دعوتنامه اپلای پاسخ دهید و مدارک تکمیلی را نیز ارائه دهید.

 

  1. ثبت درخواست اقامت دائم

با ارائه مدارک خواسته شده در ایمیل حاوی دعوتنامه اپلای، می‌توانید رسما برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

مهاجرت به کانادا به عنوان مربی ورزشی از طریق برنامه مهاجرت آتلانتیک

استان‌های آتلانتیک کانادا یعنی نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک این برنامه مهاجرتی را برای جذب نیروهای کار ماهر و نیمه ماهر اجرا می‌کنند. بنابراین، متقاضیان فقط باید در یکی از این چهار استان سکونت و کار کنند.

به یاد داشته باشید که داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ساکن در یکی از این چهار استان، یکی از مهم‌ترین شرایط این برنامه مهاجرتی است.

روش‌های مهاجرت ورزشی به کانادا از طریق خوداشتغالی فدرال

مهاجرت به‌صورت خوداشتغالی فدرال فقط مخصوص ورزشکاران نیست و گروه‌های کشاورزی، فرهنگی و هنری نیز می‌توانند در این مورد فعالیت داشته باشند که هر 3 دسته نیز به شاخه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند و درصورتی‌که افراد استانداردهای لازم را داشته باشند می‌توانند برای این مورد اقدام کنند و فعالیت خود را به‌صورت مستقل شروع کنند.

مهاجرت از این روش تقریباً 10 ماه تا 1 سال زمان نیاز دارد؛ البته ممکن است این پروسه برای افراد طولانی‌تر نیز شود.

برای روش مهاجرتی فدرال بر اساس سیستم امتیازبندی حداقل امتیاز موردنظر 35 است و فرد هرچقدر امتیاز بیشتری کسب کند شانس خود را بیشتر بالا می‌برد.

مراحل مهاجرت ورزشی به کانادا ازطریق خوداشتغالی فدرال

  • تهیه مدارک
  • ارسال پرونده به اداره مهاجرت کانادا
  • گرفتن وقت مصاحبه و انجام آن
  • انتظار برای دریافت ویزا
  • آزمایش پزشکی
  • ارائه گواهی سوئ پیشینه
  • دریافت نامه ویزا
  • تکمیل پرونده و انجام اقدامات نهایی
تقاضای بالا برای استخدام مربی ورزشی

مهاجرت ورزشی به کانادا از طریق خوداشتغالی کبک

کبک در کانادا روش مهاجرتی و سیستم امتیازدهی مخصوص به خودش را دارد و یکی از روش‌های مهاجرتی مخصوص است که بر اساس آن باید اقدام کرد و فرد متقاضی باید اثبات کند که شرایط لازم را داشته و می‌تواند تأثیرات مثبت را روی جامعه ورزشی بگذارد.

برای مهاجرت از این روش باید حداقل 18 سال سن داشته و حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط داشته باشید همچنین دیپلم دبیرستان را کسب کرده باشید؛ هرچقدر شرایط شما ایده‌آل‌تر باشد شانس پذیرش برای مهاجرت افزایش می‌یابد.

سیستم امتیازبندی کشور کانادا:

  • تجربه کاری: حداکثر ۱۶ امتیاز
  • تحصیلات: حداکثر ۱۲ امتیاز
  • سن: حداکثر ۱۰ امتیاز
  • زبان: حداکثر ۲۲ امتیاز
  • ویژگی‌های همسر: حداکثر ۱۲ امتیاز
  • تمکن مالی کافی: حداکثر ۱۰ امتیاز
  • انطباق‌پذیری: حداکثر ۵ امتیاز
  • پذیرش متقاضی: ۳۸ امتیاز
  • پذیرش متقاضی متأهل: ۴۵ امتیاز

عناوینی که ورزشکاران می‌توانند در آن مشغول به کار شوند:

پرتاب‌کننده دیسک ژیمناستیک وزنه‌بردار دونده
غواص – ورزش المپیک بازیکن هندبال کشتی‌گیر اسکیت‌باز
شمشیرباز بازیکن هاکی ورزشکار آماتور اسنوبرد سوار
اسکیت‌باز پرتاب‌کننده نیزه کماندار بازیکن فوتبال
جودوکار بازیکن بسکتبال راننده مسابقه اتومبیل‌رانی دونده سرعت
بازیکن پینگ‌پنگ بازیکن بیلیارد بازیکن بدمینتون شناگر
ورزشکار حرفه‌ای بوکسور بازیکن بیسبال بازیکن تنیس‌روی‌میز
بوکسور حرفه‌ای قایقران بازیکن فوتبال بازیکن تنیس
بیلیارد باز بازیکن شطرنج فوتبالیست ورزشکار پیست
راننده ماشین مسابقه‌ای گاوچرانی گیمر – بازی‌های ویدئویی بازیکن والیبال
دوچرخه‌سوار بازیکن گلف بازیکن واترپلو

ویزای همراه برای مهاجرت به کانادا به عنوان مربی ورزشی

یکی از مزایای بزرگ مهاجرت به کانادا به عنوان مربی ورزشی، این است که می‌توانید همسر و فرزندان خود را نیز با خودتان به کانادا بیاورید. این مزیت، هم در شرایطی که با مجوز کار یا ورک پرمیت کانادا (Work Permit) اقدام کرده باشید فراهم خواهد شد و هم در شرایطی که اقامت دائم کانادا بگیرید.

لازم به ذکر است که همسرتان علاوه بر همراهی با شما، می‌تواند مجوز کار باز (Open work permit) دریافت کند و در کانادا کار کند. فرزندان زیر ۱۸ سال شما نیز می‌توانند به صورت رایگان در مدارس کانادا تحصیل کنند.

سخن نهایی

مربی ورزش می‌تواند در تیم‌های حرفه‌ای، مدارس، باشگاه و بسیاری از مشاغل مرتبط مشغول به کار شوند؛ این مورد کمک می‌کند که درآمد و آینده مالی خود را تأمین کنند. البته به این مورد اشاره شد که این گروه افراد می‌توانند برای فرزند و همسر خود نیز اقامت دائم را اخذ کنند و این گروه افراد نیز می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند و از مزایای آن بهرمند شوند.

اگر شما نیز در زمینه‌های استعدادیابی ورزشی و همچنین مربیگری فعالیت دارید، می‌توانید با مشاورین خبره ما و بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو در ارتباط باشید تا ایشان باتوجه‌به تجربه خود، رزومه شما و همچنین شرایط کمبود نیروی کار در استان‌های مختلف کشور کانادا، شما را در مسیر رسیدن به خواسته‌هایتان همراهی کنند.

منبع مقاله

فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی میکنیم و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد می دهیم.

پرسش های رایج درباره مهاجرت ورزشی به کانادا

  • شناسایی نقاط ضعف مربیان و تیم‌های ورزشی
  • برنامه‌ریزی، پیشبرد و اجرای جلسات آموزشی و تمرینی
  • پرورش و توسعه مهارت‌های و توانایی‌های بالقوه مربیان ورزشی
  • برنامه‌ریزی بر اساس یک تقویم رقابتی برای تمرینات
  • انگیزه دادن و آماده‌کردن مربیان ورزشی یا تیم‌ها برای شرکت در یک رویداد یا مسابقه ورزشی
  • تدوین استراتژی‌های رقابت، بهبود برنامه‌های مسابقه و هدایت مربیان ورزشی و بازیکنان در طول مسابقه یا رویدادهای ورزشی
  • آنالیز و بررسی عملکرد مربیان و تیم‌های ورزشی و اصلاح برنامه‌های تمرینی
  • شارلوت تاون
  • ساسکاچوان
  • ریچموندهیل
  • رجاینا
  • مونترال
  • شهر کبک
  • ادمونتون
  • تورنتو
  • ونکوور
  • وینیپگ

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link