برای خرید یک گل‌فروشی در کانادا و اقدام برای مهاجرت به کانادا، اولین قدم این است که از مراحل دریافت مجوزها و راه‌ اندازی یک فروشگاه گل در این کشور آگاه بشوید و درباره تجارت گل‌فروشی نیز اطلاعات کافی و درست را به دست آورید. همچنین نیاز دارید آموزش‌های مورد نیاز را درباره طراحی گل و چگونگی ارتباط‌گیری با مشتریان را پشت سر بگذارید تا بتوانید در این کسب‌وکار موفق باشید.

در همین راستا، در این مقاله به جزئیات و شرایط خرید گل‌فروشی در کانادا پرداخته شده است.

خرید گل‌فروشی در کانادا

هرساله هزاران گیاه گلخانه­ای و درخت کریسمس و میلیون‌ها شاخه گل­ زیبا مانند ژربرا، لاله، نیلوفر و گل­های داوودی به ارزش میلیون‌ها دلار از کانادا به سایر کشورها صادر می­شود و این کشور را در حوزه گل و گیاه در رتبه دهم جهان قرار داده است.

در واقع این صنعت بسیار مهم به دلیل خلاقیت و ابتکار گل‌فروشان شاغل در مناطق مختلف کانادا، فرصت‌های بی‌نظیری را برای اشتغال و رشد فراهم کرده است. از سوی دیگر نیز به دلیل اینکه هر فردی می‌تواند به‌عنوان یک مهاجر در کانادا به عنوان یک گل‌فروش فعال باشد، بنابراین در سال‌های اخیر خرید گل‌فروشی در کانادا از سوی مهاجران، به‌صورت فزاینده‌ای افزایش ‌یافته است.

به ‌طور کلی در کانادا از یک گل‌فروش انتظار می‌رود که خلاق، پرشور و مبتکر باشد و موارد زیر را به نحو مطلوب و منصفانه‌ای به علاقه‌مندان ارائه دهد:

  • ارائه مشاوره حرفه‌ای به مشتریان در زمینه مراقبت و نگهداری از گل و گیاهان زینتی
  • انجام طراحی‌های تزئینی داخلی و خارجی خانه‌ها، هتل‌ها و سایر مراکز برگزاری رویدادهای مختلف
  • گل‌آرایی و تحویل آنلاین به مشتریان
  • طراحی و چیدمان گل در گلدان و برگزاری نمایشگاه برای فروش آن‌ها
  • ارائه خدمات مستقیم برای مراقبت و نگهداری از گل‌ها و گیاهان زینتی در صورت تقاضای مشتریان
  • پرورش انواع گل و گیاه زینتی برای یک گل‌فروشی خرده‌فروشی
  • تهیه گلدان‌های از پیش طراحی‌شده برای فروش به سایر گل‌فروشی‌ها
  • بسته‌بندی دقیق و شکیل گل‌ها به‌منظور صادرات آن‌ها

 

هرچند به‌طور عمده، گل‌فروشان کانادا به صورت فیزیکی و در فروشگاه کار می‌کنند، اما برخی از نیز طریق اینترنت و با ارائه خدمات آنلاین طراحیِ گل، خدمات خود را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، شرکت‌های بزرگ‌تر در کانادا از گل‌فروشان برای مدیریت و مراقبت از گل‌ها و گیاهان زینتی خود استفاده می‌کنند. همچنین، موسسات کانادایی در برنامه‌های باغبانی، آن‌ها را به ‌عنوان مدرس استخدام می‌کنند و دولت استانی نیز خواستار خدمات این افراد خواهد بود.

بنابراین چنانچه قصد دارید با خرید گل‌فروشی وارد خاک کانادا بشوید، بدون تردید فرصت کار در مکان‌ها و مناطق مختلف را خواهید داشت و می‌توانید آینده شغلی خود را با سرمایه‌گذاری مطمئنی تضمین کنید.

به یاد داشته باشید که اگر میزان استقبال مردم در هر یک از استان‌های کانادا از بیزینس گل‌فروشی بدانید، در تصمیم‌گیری بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در همین راستا، می‌توانید جدول زیر که توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال 2018 تدوین ‌شده است را مطالعه کنید:

تعداد گل‌فروشی‌ها نام استان
44 نیوفاندلند و لابرادور
15 جزیره پرنس ادوارد
59 نوا اسکوشیا
57 نیوبرانزویک
738 کبک
1279 انتاریو
99 مانیتوبا
89 ساسکاچوان
355 آلبرتا
403 بریتیش کلمبیا
2 یونان
2 سرزمین‌های شمال غربی
مالیات گل فروشی در کانادا

درباره الزامات و مراحل سرمایه گذاری در کانادا و دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا این مقاله را بخوانید.

مراحل راه‌اندازی و اقدام برای خرید گل‌فروشی در کانادا

مراحل پیشرو به نوعی تضمین می‌کند که کسب‌وکار جدید شما به‌خوبی برنامه‌ریزی و به‌درستی ثبت‌ شده است و از نظر قانونی نیز صلاحیت لازم را دارد. این مراحل عبارتند از:

1. برای کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی کنید

از آنجایی‌که داشتن یک برنامه روشن و شفاف برای موفقیت یک کارآفرین بسیار ضروری است، بنابراین قبل از خرید گل فروشی در کانادا باید چند موضوع مهم را در نظر داشته باشید:

  • هزینه‌های خرید گل فروشی در کانادا و راه‌اندازی آن چقدر است؟
  • بازار هدف شما کیست؟
  • چقدر می‌توانید برای ارائه بهتر خدمات به مشتریان هزینه کنید؟
  • نام کسب‌وکار خود را چه خواهید گذاشت؟

خوشبختانه ما تعداد زیادی از این تحقیقات را برای شما انجام داده‌ایم که به‌صورت تفکیک‌شده در بخش هزینه‌ها عنوان خواهیم کرد.

اکثر مردم کانادا برای مناسبت­های خاص گل می­خرند و بسیاری از مردم حتی زمانی که رویداد خاصی وجود ندارد به دیگران گل هدیه می‌دهند. از سوی دیگر، مشتریانی که وضعیت مالی بهتری دارند، نسبت به کسانی که از درآمد کمتری برخوردارند، بیشتر برای خرید گل هزینه می­کنند؛ بنابراین، مشاغل گل فروشی معمولاً می­توانند گل‌ها و تزیینات انجام‌شده برای دسته‌های گل را با قیمت بالاتر به مشتریان مرفه بفروشند.

 

2. نام‌گذاری مناسب برای گل‌فروشی

بعد از خرید گل‌فروشی در کانادا نام‌گذاری مناسب برای کسب‌وکار راه ­اندازی شده، موضوعی بسیار مهم و تأثیرگذار است. در این کشور هر کسب‌وکاری باید از نامی برخوردار باشد که گویای شغل موردنظر بوده و بتواند در اذهان باقی بماند.

برند شما معرف کسب‌وکارتان است و معیاری برای شناخت آن توسط عموم مردم محسوب می‌شود؛ بنابراین چنانچه شغل شما از یک برند قوی برخوردار باشد، بدون شک از رقبای خود متمایز خواهید بود. در همین رابطه پس از خرید گل‌فروشی در کانادا نیازمند طراحی یک لوگوی منحصربه‌فرد برای کسب‌وکار خود هستید تا قادر باشید برای تهیه کارت‌های ویزیت یا درج آگهی در نشریات مکتوب و رسانه‌های مجازی از آن استفاده کنید.

 

3. کسب‌وکار خود را از شخصیتی حقوقی برخوردار سازید

بعد از خرید گل‌فروشی در کانادا برای اینکه بتوانید از کسب‌وکارتان محافظت کنید، لازم است آن را به یک‌ نهاد تجاری قانونی تبدیل کنید و از این طریق شغل خود را از جایگاهی حقوقی برخوردار سازید.

 

4.  برای مالیات ثبت‌نام کنید

پیش از بازگشایی رسمی کسب‌وکار خود، باید برای انواع مالیات‌های ایالتی و فدرال ثبت‌نام کنید. برای این منظور و بر اساس ساختاری که برای کسب­وکار خویش انتخاب می­کنید، گزینه‌های مختلفی برای نحوه مالیات شغل خود خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال، برخی از LLC ها می‌توانند از مالیات گرفتن به‌عنوان یک شرکت S (S corp) بهره‌مند شوند.

همچنین مالیات‌های ایالتی خاصی وجود دارد که ممکن است برای کسب‌وکار شما اعمال شود. مثلاً چنانچه شما برای خرید گل‌فروشی در کانادا در مانیتوبا، بریتیش کلمبیا، آلبرتا یا ساسکاچوان اقدام کرده‌‌اید، لازم است برای مالیات فروش استانی (PST) ثبت‌نام کنید، اما در ایالت کبک، باید برای مالیات فروش کبک (QST) فرم‌های مربوط به خود این ایالت را باید تکمیل کنید. برای مطالعه درباره شرایط مالیات در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

 

5. یک حساب بانکی تجاری و کارت اعتباری باز کنید

استفاده از حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی برای کسب‌وکارتان پس از خرید گل‌فروشی در کانادا، به­منظور حفاظت از دارایی‌های شخصی شما ضروری است؛ زیرا هنگامی ‌که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شود، دارایی­های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیای باارزش) در صورت شکایت از تجارت شما، در معرض خطر قرار خواهند گرفت. علاوه بر این در هنگام درخواست برای وام تجاری، افتتاح حساب بانکی تجاری الزامی است، زیرا:

  • دارایی­های شخصی شما را از دارایی­های شرکت شما جدا می­کند که برای حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است.
  • تشکیل پرونده حسابداری و مالیاتی را آسان می‌کند.

 

6. حسابداری کسب‌وکارتان را تنظیم کنید

پس از خرید گل‌فروشی در کانادا و راه‌اندازی آن، ثبت مخارج مختلف و منابع درآمدی برای درک عملکرد مالی کسب‌وکار شما بسیار مهم است. نگهداری حساب‌های دقیق، پرونده مالیاتی سالانه شما را نیز بسیار ساده و شفاف خواهد نمود.

 

7. مجوزهای لازم را دریافت کنید

پس از خرید گل‌فروشی در کانادا حتما باید برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کنید. عدم دریافت مجوزهای لازم قبل از راه‌اندازی گل‌فروشی، می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین یا حتی باعث تعطیلی کسب‌وکار شما شود؛ بنابراین لازم است مجوزهای دولتی موردنیاز را اخذ کنید که در این راستا می‌توانید با رجوع به BizPaL که یک ابزار مفید برای دریافت اطلاعات لازم در مورد مجوزهای مشاغل است، اقدام کنید.

این ابزار در اغلب استان‌ها و مناطق کانادا کارآیی دارد و علاقه‌مندان می‌توانند فهرست مشاغل موردنظر و اسناد تجاری مربوط به کسب‌وکار خود را به‌منظور دریافت مجوزهای دولتی از این طریق راه‌اندازی کنند.

مجوزهای لازم برای خرید گل فروشی در کانادا و راه‌اندازی یک تجارت گل‌فروشی عبارتند از:

  • Business License
  • Business Number Registration
  • Federal Incorporation

 

8. بیمه تجاری بگیرید

کسب‌وکار شما نیاز به بیمه دارد تا به‌صورت کاملاً ایمن و قانونی فعالیت کنید. بیمه کسب‌وکار همچنین می‌تواند از گردش مالی و اموال شرکت شما در برابر خسارت­ها و زیان‌های احتمالی، محافظت کند.

لازم به ذکر است انواع مختلفی از بیمه‌نامه‌ها برای مشاغل گوناگون با ریسک‌های مختلف وجود دارد و مورداستفاده کسبه قرار می­گیرد، اما اگر شما از خطراتی که گل‌فروشی‌تان ممکن است با آن مواجه شود مطمئن نیستید و اطلاع چندانی از آن‌ها ندارید، می‌توانید کسب‌وکار خود را با بیمه مسئولیت عمومی محافظت کنید که رایج‌ترین پوشش بیمه‌ای برای کسب‌وکارهای کوچک محسوب می‌شود.

 

9.  وب‌سایت کسب‌وکار خود را ایجاد کنید

بعد از تعریف برند خود و ایجاد لوگو قدم بعدی ایجاد یک وب‌سایت برای کسب‌وکارتان خواهد بود. درحالی‌که ایجاد یک وب‌سایت یک مرحله ضروری است، برخی ممکن است نگران باشند که از دسترس آن‌ها خارج باشد، زیرا آن‌ها هیچ تجربه‌ای در ساخت وب‌سایت ندارند.

درحالی‌که ممکن است این ترس منطقی در سال 2015 باشد، فناوری وب در چند سال گذشته شاهد پیشرفت‌های عظیمی بوده است که زندگی صاحبان مشاغل کوچک را بسیار ساده‌تر می‌کند.

دلایلی که تاکید می­کند چرا نباید پس از خرید گل‌فروشی در کانادا ساخت وب‌سایت فروشگاه خود را به تعویق بیندازید، عبارتند از:

  • در کانادا اکثر مشاغل قانونی دارای وب‌سایت هستند و در این میان اندازه یا نوع کسب‌وکار شما برای آنلاین کردن کسب‌وکار اصلا مهم نیست.
  • در کانادا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مانند صفحات فیس‌بوک یا نمایه‌های تجاری لینکدین هیچ­گاه جایگزینی برای وب‌سایت‌های تجاری به شمار نمی‌آیند.
  • ابزارهای سازنده وب­سایت، ایجاد یک وب­سایت اصولی و زیبا را برای عموم بسیار ساده کرده است؛ به‌گونه‌ای که برای ایجاد وب‌سایتی که بتوانید به آن افتخار کنید نیازی به استخدام یک توسعه‌دهنده یا طراح وب هم ندارید.

 

10. سیستم تلفن کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید

پس از خرید گل‌فروشی در کانادا و ایجاد فروشگاه موردنظر، راه‌اندازی تلفن برای کسب‌وکار یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به جدا ماندن زندگی شخصی و زندگی تجاری شما خواهد بود. این اقدام همچنین مزایای زیر را برای شما به همراه دارد:

  • امکان برقراری ارتباط راحت و بی‌واسطه مشتریان با فروشگاه و اعتباربخشی به شغلتان
  • پاسخگویی به‌موقع و مناسب به مشتریان برای جلب رضایت آن‌ها
  • دریافت نظرات و پیشنهاد‌ها و شکایات مردمی درباره کسب‌وکار مذکور
  • امکان دریافت سفارش مشتریان و ارائه خدمات به آن‌ها در کمترین زمان ممکن
اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

ثبت شرکت در کانادا یک پروسه کاملا حقوقی است و شما به عنوان یک شهروند خارجی که با قوانین این کشور آشنایی کافی ندارید، بهتر است پیش از هر گونه اقدام قانونی با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

هزینه‌های راه‌اندازی گل‌فروشی در کانادا

خرید گل‌فروشی در کانادا و راه‌اندازی یک تجارت گل فروشی حداقل ۱۵۰ هزار دلار سرمایه لازم دارد و به‌طور خلاصه می‌توان برآوردهای زیر را در این رابطه ارائه داد:

حداقل سرمایه موردنیاز

حدود 150 هزار دلار

هزینه اجاره

حدود ۲۰ هزار دلار

هزینه کارکنان

حدود ۴۵ هزار دلار

هزینه تجهیزات موردنیاز

۱۰۰ هزار دلار

حاشیه سود

۳۰ هزار دلار

در مورد درآمد دریافتی از مشتریان در بیزینس گل‌فروشی باید عنوان کنیم که قیمت گل‌ها در کانادا از حدود 5 دلار یا کمتر و برای گل‌های خاص تا 100 دلار یا بیشتر برای چیدمان‌های فانتزی متفاوت است. هزینه گل برای رویدادهایی که نیاز به ترتیبات متعدد دارند مانند مراسم عروسی، به‌راحتی می‌تواند به یک هزار دلار یا بیشتر نیز برسد.

همچنین مشاغل گل‌فروشی می‌توانند با حفظ ارتباط با پایگاه مشتریان خود، به‌ویژه در تعطیلات، تولدها و سالگردها، سفارش‌های خود را افزایش دهند. آن‌ها می‌توانند با ارائه اقلام اضافی مانند گلدان‌ها و چیدمان‌های فانتزی پرفروش، میانگین قیمت فروش سفارش خود و در نتیجه درآمدشان را افزایش دهند.

همان‌گونه که مشخص است بخش اعظم هزینه­ ها صرف خرید تجهیزاتی مانند خنک‌کننده‌ها برای تازه نگه‌داشتن گل‌ها، خرید یا اجاره مکان، خرید اولیه گل­ها و وسایل گل‌آرایی می‌شود.

چند نمونه از آگهی‌های خرید گل فروشی در کانادا

برای اینکه تصویر مشخصی از قیمت و شرایط خرید گل‌فروشی در کانادا برای علاقه‌مندان ترسیم شود، در ادامه دو نمونه از آگهی فروش فروشگاه گل‌فروشی در دو منطقه مختلف کانادا، مرور شده است:

 

  • فروشگاه گل‌فروشی در پیت میدوز آماده برای فروش:

آدرس

پیت میدوز، بریتیش کلمبیا، کانادا

قیمت درخواستی

148000 دلار (CAD)

درآمد فروش

100 هزار تا 250 هزار دلار (CAD)

جریان نقدی

زیر 50 هزار دلار (CAD)

توضیح

  • کسب‌وکار خوب گل فروشی برای فروش واقع در مرکز خرید Meadow
  • به مدت 30 سال به‌طور مداوم در حال فعالیت بوده است با مشتری ثابت
  • مکان مناسب برای فروش انواع دسته‌گل، گل خشک و گیاه گلدانی.
  • مجهز به یک خنک‌کننده بزرگ برای گل‌های تازه.
  • دارای مشتریان آنلاین بسیار خوب و وب‌سایت حرفه‌ای برای سفارش آنلاین.
  • مالک آموزش کامل را ارائه می‌دهد.
  • قیمت شامل کلیه تجهیزات و موجودی است.

 

  • بوتیک گل در قلب ونکوور برای فروش فوری

آدرس

ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا

قیمت درخواستی

88000 دلار (CAD)

درآمد فروش

در صورت درخواست موجود است

جریان نقدی

در صورت درخواست موجود است

توضیح

  • کاملاً مجهز و توسعه‌یافته برای سود بالا.
  • نرخ اجاره بی‌نظیر، موقعیت عالی، در چند قدمی مراکز تجاری و خرید اصلی ونکوور، گالری‌ها، هتل‌ها و مراکز حمل‌ونقل.
  • شرایط اجاره مطلوب (قابل تمدید برای 5 سال).
  • فضایی با طراحی منحصربه‌فرد به سبک گالری با پنجره‌های بزرگ رو به خیابان‌های مرکز شهر
  • دارای مشتریان دائمی و وفادار با افراد با درآمد بالا و همچنین مشتریانی از شرکت‌های بزرگ
  • دارای وب‌سایت فعال، فروشگاه اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی
  • دسترسی به تنها حراج گل در غرب کانادا
  • ارائه آموزش کامل به خریدار

راه اندازی استارت آپ در کانادا تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد که همراهی وکیل استارتاپ کانادا می تواند احتمال موفقیت آن را افزایش دهد.

اقامت دائم از طریق خرید گل فروشی در کانادا

اقامت دائم از طریق خرید گل فروشی در کانادا

در کشور کانادا برای فردی که قصد دارد با در پیش گرفتن شغل گل فروشی اقامت دائم اخذ نماید سه راه اصلی ‌ وجود دارد:

که در این روش دریافت اقامت با خرید گل فروشی در کانادا یا خرید سهام یا امتیاز و فرانچایز یک گل فروشی امکان‌پذیر خواهد بود. برای مطالعه درباره شرایط خرید فرانچایز در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

البته این مراحل در صورتی منجر به اخذ اقامت دائمی کانادا می‌شود که فرد با گرفتن مجوزات مربوطه کسب‌وکار خود را در کانادا فعال نماید.

آنگاه او قادر است به‌عنوان مدیر کسب‌وکارش مقیم کانادا شود. البته طبیعی است که او باید در آزمون‌های زبان نمره قبولی را دریافت نماید و فاقد سوءپیشینه بوده و مشکل پزشکی نداشته باشد.

 

  • برنامه­ های نامزدی استانی

در برنامه های نامزدی استانی کانادا فرد مهاجر روند مهاجرت خود را از طریق ثبت اظهار علاقه در استان موردنظرش آغاز می­نماید. متعاقب درخواست داده‌شده، دعوت‌نامه‌ای برای او ارسال می‌گردد تا مصاحبه را انجام دهد. سپس یک قرارداد بین متقاضی و استان یادشده امضا و مبادله می‌گردد و آنگاه فرد مذکور برای مجوز کار در کشور کانادا اقدام می‌کند.

وی پس از وارد شدن به کشور کانادا، فروشگاه گل فروشی خود را راه‌اندازی نموده و مبادرت به اداره کسب‌وکارش بر اساس قرارداد امضاشده خواهد کرد. پس از تمام این مراحل، فرد می‌تواند برای اقامت دائم در کانادا اقدام کند.

برای شروع سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در شهرها و استان های آن توصیه می‌کنیم مقالات ثبت شرکت در ونکوور ، ثبت شرکت در انتاریو ، ثبت شرکت در بریتیش کلمبیا و ثبت شرکت در استان کبک را مطالعه کنید.

مزایا و معایب خرید گل‌فروشی در کانادا و راه‌اندازی سایر کسب‌وکارهای آماده

با تمام توضیحاتی که در بخش‌های قبلی این مقاله درباره خرید گل‌فروشی در کانادا ارائه شد، لازم است به‌طور مجزا و تفکیک‌شده به مزایا و معایب خرید یک تجارت آماده از جمله خرید گل‌فروشی در کانادا پرداخته شود.

این کار باعث می‌شود با تشریح واقعیت‌های خوب و بد این اقدام، علاقه‌مندان در تصمیم‌گیری خود برای ورود به این عرصه، آگاهانه قدم بردارند.

 

مزایای خرید گل فروشی در کانادا به شرح زیر است:

 

  • سابقه کار

خرید یک کسب‌وکار آماده مانند خرید گل‌فروشی در کانادا این مزیت مهم را برای خریدار خواهد داشت که دیگر لازم نیست او از مرحله صفر کارش را آغاز کند؛ زیرا کسب‌وکار مذکور به دلیل فعالیت‌های قبلی خود دارای پایگاه اجتماعی، مشتریان دائمی، تیم آماده، برند و لوگوی تجاری شناخته‌شده است.

  •  درآمد بالا

بدون شک مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی یک شغل برای هر فردی فروش خوب و داشتن سود مناسب است. از طرف دیگر، مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا یک سرمایه‌گذاری جدید درآمد ایجاد کند و سودآور شود، درحالی‌که خطر ورشکستگی آن نیز همواره محتمل است. بنابراین طبیعتا خرید گل‌فروشی در کانادا که از قبل دارای پیشینه فعالیت تجاری بوده است، بسیار بهتر از راه‌اندازی یک فروشگاه جدید خواهد بود.

  •  تأمین مالی

با خرید گل‌فروشی در کانادا شما می‌توانید دارایی‌های کسب‌وکاری آماده را به‌راحتی به تملک خود درآورید و با این روش دیگر دغدغه‌ای برای تأمین مالی اولیه به‌منظور خرید وسایل موردنیاز را نداشته باشید.

  • دانش بازار

بدون تردید چنانچه فردی علاقه‌مند به راه‌اندازی یک فروشگاه گل باشد، اما اطلاع چندانی از این صنعت نداشته باشد و نداند کدام موقعیت جغرافیایی برای ایجاد این کسب­وکار مناسب است، قطعاً برای وی خرید گل‌فروشی در کانادا که از قبل مشغول فعالیت بوده و توانسته سختی‌های اولیه را برای یافتن مشتری بگذراند، به‌صرفه‌تر و عاقلانه‌تر خواهد بود.

 

همچنین معایب خرید گل‌فروشی در کانادا به شرح زیر است:

 

  •  تناسب ضعیف

یکی از معایب خرید گل‌فروشی در کانادا و یا هرگونه کسب‌وکار آماده دیگری در این کشور، دشواری‌های پیدا کردن شرکتی است که با فرهنگ تجاری و اهداف استراتژیک شما مطابقت داشته باشد. قطعا یک انتخاب نامناسب می‌تواند باعث شود که خرید مذکور به چاله‌ای برای زمان، پول و سایر منابع شما تبدیل شود.

  •  تضاد بینش

ممکن است برای شما سخت‌ باشد که بینش و چشم‌انداز خود را به کسب‌وکاری که قبلا با فرهنگ و تاریخ خاص خود فعال بوده است، تحمیل کنید. به همین خاطر برخی از کارآفرینان، چالش‌ها و هیجانات راه‌اندازی یک کسب‌وکار کاملا جدید را بیشتر دوست دارند تا از همان ابتدا بتوانند اهداف خود را در شغل خویش متجلی سازند.

  • وابستگی به تیم قدیمی

خرید فروشگاه گل‌فروشی در کانادا و تغییر مالکیت آن ممکن است کارکنان کلیدی آنجا را وادار به ترک محل کارشان کند و این موضوع ارتباط مشتری‌های قبلی را با این فروشگاه قطع کند.

به‌هرحال خرید گل‌فروشی در کانادا به بازار و فرصت‌های رشد و توسعه آن بستگی دارد؛ اگر شما در خود، توانایی داشتن یک استراتژی موفق برای حضور در بازار گل و گیاه را می‌بینید و درک درستی از هزینه‌ها و فایده‌های این شغل دارید، یقیناً خواهید توانست به یک فروشنده گل و گیاه موفق در کانادا تبدیل شوید.

همه چیز درباره شغل گلفروشی در کانادا را در این مقاله بخوانید.

نکات مهم قبل از خرید گل‌فروشی در کانادا

قبل از خرید گل‌فروشی در کانادا و راه‌اندازی آن، به دانش تخصصی در مورد این شغل نیاز دارید که در این بخش برخی از اطلاعات و آمادگی‌های موردنیاز برای برقراری یک گل فروشی مناسب و پردرآمد شرح داده می‌شود:

گل‌فروشان نه‌تنها عاشق کار با گل‌ها و گیاهان هستند، بلکه باید از روابط عمومی بالا و استعداد خلاقانه نیز برخوردار و مهارت کافی برای جلب مشتری را داشته باشند؛ زیرا بخش خرده‌فروشی کسب‌وکار شما به این معناست که با مشتریانی که برای خرید گل وارد فروشگاه می‌شوند، سروکار خواهید داشت.

از طرفی با توجه به اینکه گل‌آرایی برای عروسی‌ها و مراسم خاک‌سپاری اغلب با استرس زیاد انجام می‌شود و با احساسات و عواطف مردم مرتبط است، بسیار مهم است که یک گل‌فروش بتواند در چنین شرایطی، آرامش خود را حفظ کند و به بهترین شکل ممکن به کار خویش بپردازد.

پیش از خرید گل‌فروشی در کانادا و راه‌اندازی آن، لازم است برای یادگیری حرفه گل‌فروشی، دوره‌های آموزشی را طی کنید و مدتی هم به‌صورت کارآموزی در یک گل‌فروشی کار کنید. درست است که ایجاد گل‌فروشی نیاز به مدرک دانشگاهی ندارد، اما دریافت گواهینامه‌های مربوط به طراحی گل و تزیینات گل‌آرایی از کالج‌های محلی، به کسب‌وکار شما رونق و اعتبار ویژه‌ای خواهد بخشید.

بدون شک کار کردن در یک فروشگاه گل‌فروشی قبل از خرید گل‌فروشی در کانادا و راه‌اندازی آن، کارآمدترین راه برای یادگیری مهارت‌هایی است که در آینده به آن‌ها نیاز خواهید داشت. زیرا با این روش به‌صورت میدانی از فشارها و استرس‌ها و پیچیدگی‌های این شغل آگاه می‌شوید و درس‌های خوبی از نحوه صرفه‌جویی در هزینه و طراحی گل را یاد خواهید گرفت که حتی در برنامه‌های کالج‌ها و آموزشگاه‌ها یافت نمی‌شوند. از طرفی باید همیشه به‌روز و براساس مد کار کنید تا مشتریان خود را حفظ کنید.

قبل از خرید گل‌فروشی در کانادا و راه‌اندازی آن، باید تحقیقات گسترده­ای درباره اینکه مشتریان احتمالی شما چه کسانی خواهند بود و اینکه عادات آن‌ها در خرید گل چگونه است و چه نوع گلی را در محل مورد نظر بیشتر خریداری می‌کنند و…، انجام دهید.

علاوه ­بر این بهتر است بدانید که گل‌ها چه نقشی در زندگی مشتریان شما دارند و همچنین مردم منطقه‌ای که شما قصد دارید در آنجا فروشگاه گل را دایر کنید، چه نوع مشتری‌ها و به چه نیازهایی دارد. همچنین بررسی کنید که کسب‌وکارهای مختلف منطقه موردنظر، چقدر برای گل‌ در شرکت‌هایشان هزینه می‌کنند و به چه مقداری برای یک گل‌آرایی معمولی، بودجه در نظر می‌گیرند؟

سخن آخر

از آنجایی‌که کانادا به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود یکی از 10 کشور پیشرو در صنعت گل و گیاه  و در بخش صادرات این محصولات در سطح جهان مطرح است، علاقه‌مندان به کار در حوزه گل و گیاه می‌توانند این کشور را برای راه‌اندازی یک فروشگاه گل انتخاب کنند و از تسهیلات موجود برای خرید گل‌فروشی در کانادا استفاده و چنین کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنند.

پاسخ سوالات دیگر خود در این زمینه را می‌توانید از طریق مشاوره با متخصصان ما در موسسه مهاجرتی کاناداپاس، دریافت کنید.