برنامه کارآفرینی کبک (Quebec Entrepreneur Program) یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا است که برای کمک به مالکان بیزینس‌های خارجی در نظر گرفته شده تا از فرصت‌های کارآفرینی در این استان فرانسوی زبان استفاده کنند.

برنامه کارآفرینی کبک، یک فرصت مهاجرتی منحصر به فرد برای کارآفرینان خارجی است که ضمن برخورداری از منابع مالی کافی و تجربه مالکیت بیزینس، نیاز به راه‌اندازی یک پروژه کاری یا کسب و کار در این استان دارند. با کاناداپاس همراه باشید تا تمام جنبه‌های مهاجرت به کانادا با برنامه کارآفرینی کبک را بررسی کنیم.

محاسبه آنلاین مدت زمان گرفتن ویزا

برای محاسبه مدت زمان صدور ویزای خود با کلیک روی لینک زیر، نوع برنامه مهاجرتی خود را از قسمت Select an application type انتخاب کرده سپس روی دکمه get processing times کلیک کنید.

بررسی مدت زمان پردازش ویزای کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی کبک

با وجود اینکه برنامه کارآفرینی کبک برای این استان فرانسوی زبان در نظر گرفته شده، اما نیازی به داشتن مهارت و مدرک زبان فرانسوی ندارد. البته، داشتن مدرک زبان هنگام انتخاب متقاضیان واجد الشرایط، مد نظر قرار خواهد گرفت و باعث ارتقاء امتیاز آن‌ها خواهد شد.

متقاضیان کارآفرینی در کبک، می‌توانند از طریق برنامه کارآفرینی این استان، یک کسب و کار راه‌اندازی کنند و یا یکی از کسب و کارهای فعال در این استان را خریداری نمایند. مانند سایر برنامه‌های مهاجرتی استان کبک، برنامه کارآفرینی این استان نیز منجر به صدور گواهی انتخاب استان کبک (CSQ) می‌شود که با داشتن آن، امکان اقدام برای اخذ اقامت دائم فراهم خواهد شد.

مدرک زبان فرانسه برای برنامه کارآفرینی کبک

با همراهی وکیل معتبر مهاجرت به کانادا می­توانید همه مراحل اخذ ویزای کارآفرینی کانادا را به صورت قانونی و با حداقل مشکل پشت سر بگذارید.

گروه‌های برنامه کارآفرینی استان کبک

برنامه کارآفرینی استان کبک، شامل دو گروه می‌شود که هر یک از آن‌ها، شرایط پذیرش متفاوتی دارند.

گروه اول

متقاضیان کارآفرینی در استان کبک برای اینکه واجد شرایط گروه اول این پروگرم شوند، باید یک ایده تجاری برای کسب و کاری که قصد ایجاد و فعالیت در آن را دارند، ارائه دهند. این افراد، لازم است که پشتیبانی یکی از سازمان‌های حمایت کننده‌ی مستقر در کبک از قبیل انکوباتورها، شتاب دهنده‌ها یا مراکز کارآفرینی دانشگاهی را به دست بیاورند. بنابراین، می‌توان گفت بیشتر برای کسب و کارهایی که شکل استارتاپی دارند، مناسب است زیرا متقاضی نیاز به سرمایه گذاری ندارد.

بیزینس، می‌تواند به تنهایی توسط متقاضی اصلی و یا با شرکای تجاری وی راه‌اندازی شود. استان کبک، فهرست دقیق و مشخصی از انکوباتورها، شتاب دهنده‌ها یا مراکز کارآفرینی که واجد شرایط حمایت از کارآفرینان خارجی باشند، ارائه نکرده است. اما متقاضیان علاقه‌مند، می‌توانند برای مشاهده نمونه‌هایی از پروژه‌های انجام شده توسط این نوع سازمان‌های تجاری در کبک، به این لیست مراجعه کنند.

با این حال، هر یک از سازمان‌های تجاری تعیین شده در کبک، تعریف مشخص و دقیقی دارند که متقاضیان می‌توانند سازمان مورد نظر خود را با این تعریف‌ها مقایسه کنند و ببینند که آیا با تعریفی که دولت استانی کبک برای این سازمان‌ها در نظر گرفته مطابقت دارند یا خیر. در این صورت، ضمن اطمینان از اعتبار آن‌ها، می‌توانند حمایت از پروژه تجاری خود را به آن‌ها واگذار نمایند.

  • شتاب دهنده‌های کسب و کار: یکسری سازمان‌های مستقر در کبک هستند که خدمات حمایتی ارائه می‌دهند. در خصوص این خدمات حمایتی، می‌توان به مواردی نظیر تامین منابع مالی اشاره کرد که می‌تواند در اختیار کارآفرینانی قرار بگیرد که هدف پروژه‌هایشان رشد شرکت‌های نوآورانه است.
  • انکوباتورها: یکسری سازمان‌های مستقر در کبک هستند که خدمات نظارتی ارائه می دهند. این خدمات نظارتی، می‌توانند شامل مواردی نظیر بررسی رشد کسب و کارها در ابتدای زمانی که راه‌اندازی می‌شوند و یا ارائه راهنمایی درمورد نحوه توسعه و رشد آن‌ها باشند که می‌تواند در اختیار کارآفرینانی قرار بگیرد که هدف پروژه‌هایشان رشد شرکت‌های نوآورانه است.
  • مراکز کارآفرینی دانشگاهی: یکسری سازمان‌های مستقر در کبک هستند که توسط مؤسسات آکادمیک یا سازمان‌های وابسته مدیریت می‌شوند و خدماتی نظیر آموزش یا ارائه اطلاعات درمورد چگونگی رشد و توسعه کسب و کار به کارآفرینان ارائه می‌کنند.

زمانی که متقاضیان برای برنامه کارآفرینی کبک اقدام می‌کنند، یکی از موسسات فوق، باید خدمات پیشنهادی خود را به صورت مکتوب برای حمایت از پروژه تجاری متقاضی ارائه کند.

این پیشنهاد مکتوب، باید خدماتی را که سازمان مورد نظر قصد دارد به کارآفرین ارائه دهد، مشخص کند و علاوه بر آن، باید شامل یک برنامه پشتیبانی دقیق، بودجه‌ی تخصیص یافته، برنامه عملیاتی و زمینه تخصص سازمان مورد نظر باشد.

گروه دوم

فرد متقاضی کارآفرینی در کبک، برای اینکه واجد شرایط گروه دوم برنامه کارآفرینی این استان باشد، باید قصد سکونت در کبک به منظور راه‌اندازی یک کسب و کار یا خریداری یکی از کسب و کارهای فعال در این استان داشته باشد. یکی از مواردی که برای این منظور از متقاضیان خواسته می‌شود، بیزینس پلن است که باید ایده تجاری آن‌ها را به شکل واضح و دقیق مشخص کند. متقاضیان باید درخواست اپلای خود را نیز در قالب بیزینس پلن ارائه دهند.

متقاضیانی که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار جدید دارند، باید حداقل ۲۵ درصد از سهام بیزینس مورد نظر را در اختیار داشته باشند و متقاضیانی هم که قصد خرید یک بیزینس فعال دارند، باید حداقل ۵۱ درصد از سهام آن را به دست بیاورند. در هر دو حالت، کنترل و مدیریت سهم متقاضی هم باید برعهده خود وی باشد. همچنین، باید به طور مستقیم در انجام امور روزمره‌ی بیزینس مشارکت کند و مدیریت آن را برعهده داشته باشد.

این بیزینس باید در طی ۵ سال اخیر فعال و در حال انجام کار بوده باشد و نباید از فرد دیگری که متقاضی برنامه کارآفرینی کبک در ۵ سال اخیر بوده است، خریداری شود. در گروه دوم برنامه کارآفرینی کبک، متقاضی باید یک سپرده یا ودیعه به مبلغ حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا برای تضمین راه‌اندازی بیزینس و اجرای کار به یک موسسه مالی در استان کبک پرداخت نماید. در صورتی که متقاضی کسب و کار خود را در کبک راه‌اندازی و به شرایط بیزینس پلن خود عمل کند، این مبلغ قابل بازگشت خواهد بود.

مبلغ سرمایه گذاری نیز برای کسب و کارهایی که در خارج از مونترال قرار دارند، حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا و برای کسب و کارهایی که در مونترال هستند، حداقل ۳۰۰ هزار دلار کانادا است. مبلغ سپرده، حتما باید برای راه‌اندازی بیزینس هزینه شود. میزان کل سرمایه یا دارایی‌های خالص متقاضی نیز در هر دو حالت، باید حداقل ۹۰۰ هزار دلار کانادا باشد که می‌تواند مجموع دارایی‌های متقاضی اصلی و همسر وی باشد.

اسکیل ورکر کبک یکی از همین برنامه‌های مهاجرتی است که اداره مهاجرت استان کبک به صورت مجزا از اداره مهاجرت فدرال کانادا آن را اجرا می‌کند.

حداقل سهام بیزنس در برنامه کارآفرینی استان کبک

سیستم امتیازبندی برنامه کارآفرینی کبک

به غیر از موارد اشاره شده در بخش قبل که حداقل شرایط مورد نیاز در برنامه کارآفرینی استان کبک هستند، یکسری از شرایط دیگر متقاضیان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد که بر اساس آن‌ها امتیاز خاصی به دست می‌آورند.

برخی از این شرایط، شامل سن، مدرک زبان، سطح تحصیلات، توانایی مالی، سابقه سکونت در استان کبک، داشتن خویشاوند در استان کبک و سابقه کاری می‌شوند. امتیازی که برای هر یک از این معیارها در گروه‌های برنامه کارآفرینی در نظر گرفته شده، به شرح زیر است:

حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده معیارها
۱۶ امتیاز مهارت در زبان فرانسوی
۱۵ امتیاز نامه ارائه خدمات از سازمان‌های حمایتی (برای متقاضیان گروه اول برنامه کارآفرینی کبک)
۱۵ امتیاز پروژه تجاری
۱۴ امتیاز تحصیلات
۱۰ امتیاز سن
۶ امتیاز مهارت در زبان انگلیسی
۵ امتیاز اقامت در کبک
۳ امتیاز داشتن خویشاوند در کبک
۱ امتیاز توانایی مالی

در گروه اول برنامه کارآفرینی استان کبک، متقاضیان باید حداقل ۴۱ امتیاز (از ۸۵ امتیاز) و در گروه دوم این پروگرم، باید حداقل ۸۱ امتیاز (از ۹۵ امتیاز) به دست بیاورند تا واجد شرایط اقدام باشند. برای مدرک تحصیلی، داشتن دیپلم دبیرستان در هر دو گروه کفایت می‌کند.

تا زمانی که متقاضیان بتوانند حداقل امتیازی که برای هر معیار در نظر گرفته شده است را به دست بیاورند، می‌توانند واجد شرایط باشند و حتی اگر از یک معیار امتیاز کمی گرفتند، با گرفتن امتیاز بیشتر در یک معیار دیگر، می‌توانند آن را جبران کنند.

به عنوان مثال، اگر سطح زبان فرانسوی شما چندان خوب نیست، اما مدرک تحصیلی بالایی دارید و در سن مناسبی برای کار کردن قرار دارید (به طور مشخص بین ۱۸ تا ۴۵ سال)، می‌توانید امتیاز خود را به حداقل امتیاز کلی مورد نیاز برسانید.

درباره برنامه کارآفرینی ونکوور و شرایط کارآفرینی در ونکوور در این مقاله مطالعه کنید.

مراحل اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه کارآفرینی کبک

برنامه کارآفرینی کبک، فقط در طول دوره‌های پذیرش تعیین شده درخواست‌ها را می‌پذیرد. لازم به ذکر است که متقاضیان فرانسوی زبان، از سهمیه‌ها و دوره‌های پذیرش تعیین شده‌ی برنامه کارآفرینی معاف هستند.

متقاضیان می‌توانند با ارائه مدارکی نظیر TEFAQ، TCF-Québec، CIEP، TEF، TCF، DELF و DALF یا سایر مدارک مورد تایید، مهارت خود در زبان فرانسوی را ثابت کنند.

درخصوص مراحل اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه کارآفرینی کبک نیز می‌توانیم بگوییم که این پروسه، دو مرحله کلی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  1. انتخاب

اولین مرحله، در سطح استانی صورت می‌گیرد. تمامی متقاضیانی که قصد مهاجرت به استان کبک دارند، باید مدرکی تحت عنوان گواهی انتخاب استان کبک (CSQ) دریافت کنند که پس از ارائه مدارک اولیه و ارسال آن‌ها به اداره مهاجرت این استان و در صورتی که متقاضی حداقل شرایط و امتیاز مورد نیاز را داشته باشد، برای وی صادر خواهد شد.

  1. پذیرش

مرحله‌ی دوم، در سطح فدرال صورت می‌گیرد. زمانی که متقاضیان مدرک CSQ را دریافت کردند، باید برای اخذ اقامت دائم کانادا، به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) درخواست دهند. پس از این مرحله، درست مانند تمامی متقاضیان دیگر اخذ اقامت دائم، باید آزمایشات پزشکی را انجام دهند و گواهی عدم سوء پیشینه خود را نیز ارائه دهند تا از امکان ورود خود به کانادا مطمئن شوند. پس از اینکه متقاضیان هم در سطح استانی و هم سطح فدرال تایید شدند، می‌توانند اقامت دائم خود را دریافت کنند.

برنامه خوداشتغالی کبک، اجازه می‌دهد افرادی که شرایط مورد نیاز آن را دارند، اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند.

مدارک مورد نیاز در برنامه کارآفرینی کبک

متقاضیان کارآفرینی در استان کبک، باید کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز را آماده کنند تا بتوانند برای اخذ ورک پرمیت کانادا از طریق برنامه کارآفرینی کبک درخواست دهند. برخی از مدارکی که متقاضی باید در پرونده خود لحاظ کند، شامل بیزینس پلن و سایر مدارک تکمیلی مورد نیاز هستند که در بخش زیر قید شده‌اند:

  • مدارک شناسایی نظیر شناسنامه، گذرنامه، سند ازدواج و مدارک دیگری از این دست
  • مدارکی از قبیل اسناد ملکی، سپرده‌های بانکی، سهام و سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه برای اثبات برخورداری از حداقل سرمایه مورد نیاز به میزان حداقل ۹۰۰ هزار دلار کانادا
  • مدارکی از قبیل اسناد مالکیت کسب و کار، سوابق بیمه کارکنان، نامه شغلی، گواهی کسب، صورت حساب‌های مالی، توصیه نامه از کارفرما یا مدارک دیگری از این قبیل برای اثبات برخورداری از سابقه کاری مناسب به عنوان مالک یا مدیر یک بیزینس
  • نامه ارائه خدمات از سازمان‌های حمایت کننده (فقط برای متقاضیان گروه اول)
  • مدارک تحصیلی و زبان (فرانسوی یا انگلیسی)

راه اندازی استارت آپ در کانادا تنها منوط به ارائه یک ایده جدید برای کسب‌وکار نخواهد بود و پیچیدگی های بسیاری دارد که همراهی وکیل استارتاپ کانادا می تواند احتمال موفقیت آن را افزایش دهد.

هزینه بررسی پرونده در برنامه کارآفرینی کبک

متقاضیان باید زمان ارسال پرونده خود، هزینه بررسی پرونده که به شرح زیر می‌باشد را نیز پرداخت نمایند و رسید آن را با سایر اسناد و مدارک مورد نیاز، در پرونده قرار دهند.

مقدار هزینه بررسی درخواست برای
۱۱۷۶ دلار کانادا متقاضی اصلی
۱۸۶ دلار کانادا همسر متقاضی
۱۸۶ دلار کانادا به ازای هر فرزند فرزندان وابسته

نکته: هزینه‌های فوق حتی در صورت ریجکت شدن پرونده نیز قابل استرداد نیستند. همچنین، توسط خود متقاضی و یا نماینده وی می‌توانند پرداخت شوند.

تفاوت برنامه کارآفرینی کبک با برنامه سرمایه گذاری کبک

تفاوت برنامه کارآفرینی کبک با برنامه سرمایه گذاری کبک

برنامه کارآفرینی کبک، دو تفاوت عمده و اصلی با برنامه سرمایه گذاری کبک یا Investors Class دارد.

  1. در برنامه سرمایه گذاری کبک، نیاز به راه‌اندازی بیزینس نیست و متقاضیان می‌توانند صرفا با سرمایه گذاری، اقامت بگیرند. در صورتی که متقاضیان برنامه کارآفرینی کبک، باید ضمن راه‌اندازی یک بیزینس در استان کبک، در مدیریت امور آن نیز نقش فعال داشته باشند. بنابراین، افرادی که واجد شرایط باشند، با ویزای موقت ورک پرمیت وارد کانادا می‌شوند و مرتبا باید گزارش پیشرفت کسب و کار خود را به مقامات اداره مهاجرت استان کبک ارائه کنند. متقاضیانی که بیزینس پلن خود را اجرایی نکنند، ممکن است در معرض حضور در جلسات دادرسی قرار گیرند که می‌تواند منجر به اخراج به همراه اعضای خانواده وی از کانادا شود. در گروه دوم برنامه کارآفرینی کبک نیز دولت استانی می‌تواند در صورت عدم تحقق پروژه تجاری، مبلغ سپرده‌ی تضمینی را ضبط کند.
  2. متقاضیان برنامه کارآفرینی کبک، مجبور نیستند در یک سپرده مدت‌دار بدون بهره و پنج ساله، نزد دولت استانی سرمایه گذاری کنند. در صورتی که متقاضیان برنامه سرمایه گذاری یا Investor Class کبک، باید این کار را انجام دهند.

درباره الزامات و مراحل سرمایه گذاری در کانادا این مقاله را بخوانید.

کسب و کارهای غیرمجاز در برنامه کارآفرینی کبک

متقاضیانی که قصد راه‌اندازی یا خرید بیزینس‌هایی که در زمینه‌های زیر فعالیت می‌کنند دارند، واجد شرایط اقدام برای برنامه کارآفرینی کبک نخواهند بود.

  • ارائه وام‌های روزانه، نقد کردن چک یا ارائه وام در ازای پرداخت وثیقه
  • توسعه املاک و مستغلات
  • کارگزاری بیمه
  • تولید، توزیع یا فروش محصولات جنسی یا ارائه خدمات در این زمینه

دلایل ریجکت شدن در برنامه کارآفرینی کبک

در صورتی که متقاضی تمامی شرایط برنامه کارآفرینی کبک را داشته باشد و حداقل امتیاز مورد نیاز را هم به دست بیاورد، مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و مدرک CSQ برای وی صادر خواهد شد. همچنین، یک نامه حمایتی دریافت خواهد کرد که به وی اجازه می‌دهد به همراه اعضای خانواده خود برای اخذ ورک پرمیت درخواست دهد.

در غیر این صورت، نامه‌ای دریافت خواهد کرد که اعلام می‌کند با درخواست وی برای کارآفرینی در کبک مخالفت شده است. در واقع، در این شرایط، پرونده هنوز به طول کامل ریجکت نشده و می‌توان گفت که به حالت تعلیق درآمده است. بنابراین، متقاضی هنوز فرصت انجام اقدامات لازم را دارد. دلایل آن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • متقاضی شرایط مورد نیاز برنامه کارآفرینی کبک را نداشته است.
  • اسناد و مدارک درخواست شده‌ی مورد نیاز، به صورت کامل و یا در تاریخ مقرر ارسال نشده‌اند.

در چنین شرایطی، متقاضی باید با ارسال مدرک تکمیلی درخواست شده، به این نامه پاسخ دهد. در صورتی که متقاضی پاسخ خود را در تاریخ تعیین شده ارسال کند، پرونده‌ی وی مجددا به جریان خواهد افتاد و بررسی خواهد شد. اما در صورتی که تاریخ مقرر سپری شود، باید برای به جریان افتادن مجدد آن، درخواست دهد.

دلایل ریجکت شدن پرونده‌ها در برنامه کارآفرینی کبک، معمولا عبارت هستند از:

  • اداره مهاجرت کبک، دلایلی داشته باشد که در صحت برخی از اظهارات متقاضی و یا مدارکی که ارائه کرده است، شک کند.
  • اطلاعات یا مدارک نادرست یا گمراه کننده ارسال شده باشد.
  • متقاضی در مهلت مقرر شواهد قانع کننده‌ای برای رفع دلایل رد شدن پرونده خود ارائه نکرده باشد.
  • یا در مصاحبه تعیین شده، حضور پیدا نکند.

در صورت ریجکت شدن پرونده، متقاضی باید دلایل قانع کننده‌ای برای حل مشکل مطرح شده در نامه‌ای که برای وی ارسال شده است، ارائه دهد. در صورتی که متقاضی پاسخ خود را در تاریخ تعیین شده ارسال کند، پرونده‌ی وی مجددا به جریان خواهد افتاد و بررسی خواهد شد. اما در صورتی که تاریخ مقرر سپری شود، باید برای به جریان افتادن مجدد آن، درخواست دهد.

کلام آخر

کارآفرینانی که به مهاجرت به استان کبک علاقه‌مند هستند، می‌توانند با کمک متخصصین و مشاورین کاناداپاس، از طریق یکی از دو گروهی که در برنامه کارآفرینی کبک در نظر گرفته شده، اقدام کنند. در گروه اول، کسب و کارهای استارتاپی مورد توجه هستند و گروه دوم نیز روی کسب و کارهایی که نیاز به سرمایه گذاری دارند، توجه می‌کند. البته، نباید گروه دوم را با برنامه سرمایه گذاری کبک اشتباه بگیرید.

داشتن مدرک زبان فرانسوی در هیچ یک از دو گروه برنامه کارآفرینی کبک، الزامی نیست. اما توصیه کارشناسان کاناداپاس، این است که در صورت وجود، مدرک خود را هم ارائه دهید. زیرا متقاضیان می‌توانند با ارائه آن امتیاز بیشتری دریافت کنند. با این حال، چیزی که در برنامه کارآفرینی کبک بیشتر اهمیت دارد، بیزینس پلن است که نقش بسیار حیاتی و مهمی در ارزیابی متقاضی دارد.

در نهایت، متقاضیان می‌توانند با اجرایی کردن بیزینس پلن و پایبندی به تعهداتی که در آن داده‌اند، اقامت دائم کانادا را به همراه اعضای خانواده خود به دست بیاورند. هرگونه سوال یا ابهامی که برای برنامه کارآفرینی کبک برایتان باقی مانده را می‌توانید با مشاورین کاناداپاس در میان بگذارید تا بهترین و دقیق‌ترین مشاوره ممکن را به دست بیاورید.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت تجاری خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول برنامه کارآفرینی کبک

بله، امکان وجود شریک تجاری هم وجود دارد و لازم نیست که بیزینس فقط توسط یک نفر راه‌اندازی شود. در هر کسب و کار، نهایتا ۳ شریک خارجی می‌تواند وجود داشته باشد که همه‌ی آن‌ها باید از طریق برنامه کارآفرینی کبک اقدام کنند. همچنین، شرکا می‌توانند جزو دارندگان اقامت دائم کانادا و یا شهروندان این کشور نیز باشند. در این صورت، تعداد آن‌ها به ۳ نفر محدود نخواهد بود.

ظرفیت برنامه کارآفرینی استان کبک، بسیار محدود است و تقاضا برای اخذ اقامت دائم کانادا همیشه بسیار بالاست. بدین ترتیب، این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که پرونده‌ها باید به کامل‌ترین و دقیق‌ترین شکل ممکن تهیه، تدوین و ارسال شوند.

کاناداپاس با برخورداری از یک کادر حرفه‌ای از کارشناسان مجرب، می‌تواند بر اساس شرایط شما، بهترین مشاوره را درمورد گزینه‌هایی که برای مهاجرت کاری به استان کبک و یا هر یک از استان‌های دیگر کانادا برایتان وجود دارد، در اختیارتان قرار دهد.

کارشناسان مهاجرت کاناداپاس، شما را در کل این فرایند راهنمایی می‌کنند و در هر مرحله‌ای که نیاز پیدا کردید، بهترین مشاوره را در اختیارتان قرار می‌دهند تا یک پرونده کامل با بیشترین شانس پذیرش را داشته باشید.

برای اقدام از طریق گروه دوم برنامه کارآفرینی کبک، متقاضیان باید حداقل ۹۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشند که می‌تواند مجموع دارایی‌های متقاضی اصلی و همسر وی باشد. از این مبلغ، ۲۰۰ هزار دلار باید به عنوان ودیعه یا سپرده به دولت استان کبک پرداخت شود که پس از اجرای بیزینس پلن قابل بازگشت است.

همچنین، متقاضیان باید ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار دلار (بسته به اینکه بیزینس مورد نظر در شهر مونترال باشد یا خارج از آن) برای راه‌اندازی یک کسب و کار یا خرید یک بیزینس فعال سرمایه گذاری کنند و با راه‌اندازی بیزینس و اجرای بیزینس پلن، اقامت دائم بگیرند.

سازمان‌های ارائه دهنده خدمات، باید مشخص کنند که چطور و از طریق چه راه‌هایی از کسب و کار پیشنهادی حمایت خواهند کرد. این سازمان‌ها معمولا موارد زیر را ارائه می‌کنند:

طرح حمایتی پیشنهادی: که شامل فهرست و شرح خدمات ارائه شده به متقاضی می‌شود.

برنامه عملیاتی: که شامل بودجه تفصیلی که سازمان مورد نظر ارائه می‌کند و برنامه زمانبندی فعالیت‌ها می‌شود.

زمینه تخصص سازمان مورد نظر به عنوان شتاب دهنده کسب و کار، مرکز رشد کسب و کار، یا مرکز کارآفرینی دانشگاهی: که مهارت‌ها و دستاوردهای مرتبطِ این سازمان با پروژه کارآفرین را مشخص می‌کند.

در صورتی که از طریق گروه اول برنامه کارآفرینی کبک اقدام کنید، نیازی به داشتن حداقل سرمایه مورد نیاز ندارید. همچنین، لازم نیست مبلغ خاصی برای راه‌اندازی یا خریداری یک کسب و کار هزینه کنید. در صورتی که افرادی که از طریق گروه دوم اقدام می‌کنند، باید حداقل ۹۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشند و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار هم سرمایه گذاری کنند. همچنین، در گروه اول، متقاضی اصلی می‌تواند ۳ نفر شریک خارجی دیگر هم داشته باشد.

بله، متقاضیان باید در مرحله‌ی انتخاب، پس از ارسال مدارک مورد نیاز به اداره مهاجرت استانی، در یک مصاحبه اجباری نیز شرکت کنند.

این مصاحبه، پس از اینکه شرایط اولیه متقاضی ارزیابی شد و حداقل امتیاز مورد نیاز را دریافت کرد، برگزار می‌شود.

در این جلسه مصاحبه، متقاضی باید به طور کاملا واضح و شفاف پروژه تجاری خود را توضیح دهد.

همچنین، یکسری از موارد دیگر از قبیل صحت اطلاعات ارائه شده، منابع مالی، سوابق کاری و اقداماتی که متقاضی قصد دارد برای راه‌اندازی پروژه تجاری خود انجام دهد نیز ممکن است مورد بررسی قرار بگیرند.

متقاضی اطلاعات تکمیلی درمورد این مصاحبه را به صورت مکتوب از طریق ایمیل خود دریافت خواهد کرد.

اطلاعات تکمیلی که به متقاضی اطلاع داده خواهند شد، شامل تاریخ و مکان مصاحبه با ساعت دقیق آن می‌شوند.

در صورت نیاز به ارائه مدارک تکمیلی، به وی اطلاع داده می‌شود که چه مدارکی را باید با خودش به همراه بیاورد.

در صورت موفقیت متقاضی در این مصاحبه، گواهی CSQ خود را دریافت خواهد کرد که به وی اجازه می‌دهد به همراه اعضای خانواده خود در کبک مستقر شوند.