ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa)، که معمولا با نام ویزای دوفاکتو انگلیس (UK de facto visa) هم شناخته می‌شود، شرایط و مزایای یکسانی را برای زوج‌ها با گرایش‌های مختلف اعمال می‌کند؛ مشروط بر اینکه بتوانند با ارائه اسناد و مدارک کافی ثابت کنند که به مدت دو سال و یا بیشتر در یک رابطه‌ی متعهد و جدی بوده‌اند.

ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa)، از نظر فنی در دسته ویزای خانواده (Family Visa) قرار می‌گیرد. این ویزا برای زوج‌های مجرد و همچنین فرزندان، والدین و همسر یا شریک مدنی آن‌ها در نظر گرفته شده است.

طبق ماده 8 کنوانسیون اروپایی حقوق بشر، اتباع غیر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، حق دارند به‌طور قانونی به قصد اقامت و زندگی با شریک زندگی خود به انگلیس سفر کنند.

بر این اساس، در مقاله تلاش شده است به هر آنچه که باید درمورد ویزای شریک زندگی بدانید، پرداخته شود. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

ویزای شریک زندگی انگلیس چیست؟

ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa)، به افراد خارجی که خارج از منطقه اقتصادی اروپا زندگی می‌کنند، اجازه می‌دهد برای زندگی با شریک انگلیسی خود وارد این کشور شوند و در آنجا بمانند.

این امکان، از این طریق محقق می‌شود که متقاضی در یک رابطه واقعی، متعهد و طولانی مدت با یک تبعه انگلیسی یا شخصی باشد که در حال حاضر در انگلیس حضور دارد و احتمالا با اقامت دائم انگلیس (Indefinite Leave to Remain) به سکونت خود در این کشور ادامه خواهد داد.

در هر صورت، بسیار مهم است که شریک مستقر در انگلیس، بدون محدودیت مهاجرتی در این کشور زندگی کند و بماند. وضعیت اقامت شریک مستقر در انگلیس باید یکی از حالت‌های زیر باشد:

  • شهروندی کامل انگلیس
  • شخصی که با اقامت دائم انگلیس در این کشور حضور دارد و زندگی می‌کند.
  • فردی که در حال حاضر تحت حمایت بشر دوستانه یا با وضعیت پناهندگی در انگلیس اقامت دارد.
ویزای شریک زندگی انگلیس چیست؟

با ویزای شریک زندگی انگلیس چطور اقامت بگیریم؟ برای راهنمایی بیشتر با ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید.

تماس با کاناداپاس

شرایط مورد نیاز ویزای شریک زندگی انگلیس

برخی از مهمترین شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa)، به شرح زیر است:

  • شریک زندگی شما باید بریتانیایی یا ایرلندی باشد و در انگلستان مستقر باشد.
  • شما و شریک حامی شما باید 18 سال یا بیشتر سن داشته باشید.
  • شما و شریک زندگی‌تان باید یکدیگر را به صورت حضوری دیده باشید.
  • رابطه شما باید واقعی و پایدار باشد.
  • شما و شریک زندگی‌تان باید قصد داشته باشید که به طور دائم با هم زندگی کنید.
  • باید نشان دهید که حداقل به مدت دو سال است که با شریک خود در رابطه‌ای شبیه به ازدواج زندگی می‌کنید. برای تایید این موضوع، باید مدارک مستندی ارائه کنید.
  • شما و شریک زندگی‌تان باید بودجه و توان مالی کافی برای حمایت از خود (و افراد تحت تکفل) بدون مطالبه وجوه عمومی از دولت داشته باشید.
  • شریک زندگی شما باید حداقل ۱۸ هزار و ۶۰۰ پوند در سال درآمد و یا پس‌انداز داشته باشد تا بتواند حمایت شما را برعهده بگیرد. در صورتی که قرار باشد از فرزندان شما نیز به عنوان افراد تحت تکفل حمایت کند، این مبلغ افزایش می‌یابد.
  • شما به عنوان فرد حامی، باید محل اقامت مناسبی برای خود، شریک زندگی خود و هر فرد وابسته داشته باشید.
  • سطح زبان شما باید در حد قابل قبولی باشد.

ویزای نامزدی انگلیس به افراد خارجی بالای ۱۸ سال اجازه می‌دهد برای ازدواج یا زندگی مشترک با یک شهروند انگلیسی یا دارنده‌ اقامت دائم انگلیس، به این کشور مهاجرت کنند.

عوامل نشان‌دهنده‌ واقعی بودن رابطه برای ویزای شریک زندگی انگلیس

وزارت کشور انگلیس، برای تشخیص اینکه آیا یک رابطه واقعی و پایدار است، معیارهای مشخصی دارد که آن‌ها را در نظر می‌گیرد. این معیارها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اینکه آیا شما و شریک زندگی‌تان در یک رابطه فعلی و طولانی مدت قرار دارید.
  • اینکه آیا شما و شریک زندگی‌تان با هم زندگی کرده یا اکنون زندگی می‌کنید.
  • اینکه آیا شما و شریک زندگی‌تان فرزند دارید (فرزند بیولوژیکی، فرزندخوانده و یا ناتنی) و مسئولیت در قبال آن‌ها را به صورت مشترک برعهده گرفته‌اید.
  • اینکه آیا شما و شریک زندگی‌تان مسئولیت‌های مالی را با یکدیگر تقسیم کرده‌اید.
  • اینکه آیا شما و شریک زندگی‌تان از کشور محل تولد و تابعیت شریک خود دیدن کرده و با خانواده وی آشنا شده‌اید.
  • اینکه آیا شما و شریک زندگی‌تان برنامه‌های مشخصی درمورد جنبه‌های عملی زندگی مشترک در انگلیس انجام داده‌اید.

اگر وزارت کشور انگلیس درمورد ماهیت واقعی و پایدار رابطه شما تردید داشته باشد، ممکن است بخواهد بررسی‌های بیشتری انجام دهد، با شما و شریک زندگی‌تان یک مصاحبه حضوری انجام دهد یا یک قرار ملاقات ترتیب دهد.

برای ویزای شریک زندگی چقدر باید سرمایه داشته باشیم؟

مدارک لازم برای اثبات واقعی و پایدار بودن رابطه در ویزای شریک زندگی انگلیس

وزارت کشور انگلیس انتظار دارد شواهد قابل توجهی از تماس منظم، نشانه‌های محبت و همراهی، حمایت عاطفی و علاقه پایدار به رفاه، سعادت، شادکامی، آسایش و خوشبختی طرفین را ببیند.

  • به طور کلی، وزارت کشور انتظار دارد شواهدی از یک زندگی مشترک واقعی ببیند.
  • این مدارک در حالت ایده‌آل، باید به نام شما و شریک زندگی‌تان به طور مشترک باشند.
  • از طرف دیگر، این امکان وجود دارد که اسنادی را ارائه دهید که برای هر دوی شما به صورت جداگانه، اما به یک آدرس یکسان ارسال شده‌اند.
  • تاریخ دریافت مدارک باید در چند سال اخیر باشد و از منابع مختلفی هم ارسال شده باشند.
  • مدارک رسمی ارجحیت دارند، اما در صورت عدم امکان ارائه چنین مدارکی، سایر مدارک دال بر زندگی مشترک را نیز می‌توان ارائه کرد.
  • اگر شما و شریک زندگی‌تان برای مدت طولانی با هم زندگی نکرده‌اید، می‌توان مدارک غیررسمی از رابطه را نیز ارائه کرد.
  • اگر دلایل منطقی برای شک در واقعی بودن یا تداوم رابطه شما وجود داشته باشد، درخواست ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) شما رد خواهد شد.
  • به طور کلی، مدارک اثبات واقعی و پایدار بودن رابطه، باید منطقی باشند. یعنی مدارکی باشند که وزارت کشور انتظار دارد از یک رابطه عاطفی عمیق واقعی ببیند.

ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس، به فهرست‌های آماده و تمپلیت‌های اثبات کننده‌ی واقعی و پایدار بودن رابطه اعتقاد نداریم. زیرا شرایط هیچ یک از دو نفری که برای ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) اقدام می‌کنند، با یکدیگر یکسان نیست.

به همین دلیل، مدارک مورد نیاز برای اثبات واقعی بودن رابطه آن‌ها نیز کاملا با هم فرق می‌کند. مدارکی که برای اثبات یک رابطه می‌توان ارائه کرد، ممکن است برای یک رابطه دیگر مناسب نباشد. این بستگی به شرایط شخصی طرفین دارد.

شرایط شما باید به طور دقیق توسط متخصصین مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد تا مدارک مناسب برای اثبات واقعی بودن رابطه شما و شریک زندگی‌تان بر اساس شرایط طرفین تعیین شوند.

هزینه ویزای شریک زندگی انگلیس

هزینه ویزای شریک زندگی انگلیس

در حال حاضر وزرات کشور انگلیس، هزینه بررسی پرونده ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) را برای درخواست‌هایی که در خارج از این کشور ثبت و ارسال می‌شوند، یک هزار و 523 پوند تعیین کرده است. در صورت وجود هر فرد وابسته، یک هزار و 523 پوند دیگر نیز به این مبلغ اضافه می‌شود.

همچنین، هزینه بررسی پرونده برای تغییر یک ویزای دیگر به دسته‌بندی ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) از داخل انگلیس و یا تمدید ویزای شریک زندگی نیز یک هزار و 33 پوند است. در این بخش نیز مجددا در صورت وجود هر فرد وابسته، یک هزار و 33 پوند دیگر به این مبلغ اضافه می‌شود.

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای شریک زندگی انگلیس

یکی از شرایط ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) این است که نشان دهید می‌توانید بدون استفاده از بودجه عمومی دولت، به اندازه کافی می‌توانید در انگلیس بمانید.

برای اثبات اینکه حداقل تمکن مالی مورد نیاز ویزای شریک زندگی انگلیس را دارید، باید نشان دهید که درآمد سالیانه شما به مقدار زیر است:

  • ۱۸ هزار و ۶۰۰ پوند در سال به علاوه‌
  • ۳ هزار و ۸۰۰ پوند برای اولین فرزند (که بریتانیایی نیست، دارای اقامت موقت انگلیس است، وضعیت از پیش مستقر یا وضعیت مستقر در انگلیس دارد یا یک تبعه منطقه اقتصادی اروپا با حق اقامت در انگلستان است) به علاوه‌
  • ۲ هزار و ۴۰۰ پوند به ازای هر فرزند بیشتر (با شرایط کاملا یکسان با فرزند اول)

این مسئولیت بر عهده متقاضیان است تا نشان دهند که بر اساس تعداد فرزندان خود، تمکن مالی کافی را در اختیار دارند. یکی از رایج‌ترین دلایل رد درخواست Unmarried Partner ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) این است که مدارک مالی اجباری ارائه نشده است یا مدارک کافی نیستند.

ویزای ازدواج انگلیس (Spouse Visa) که به آن ویزای همسر نیز گفته می‌شود، به شهروندان غیرانگلیسی اجازه می‌دهد که به شریک زندگی خود در انگلیس بپیوندند.

موارد لازم برای اثبات برخورداری از تمکن مالی در ویزای شریک زندگی انگلیس

این موارد عبارت هستند از:

  • دستمزد و درآمد حاصل از استخدام حقوقی یا غیرحقوقی شریک زندگی خود
  • دستمزد و درآمد حاصل از استخدام حقوقی یا غیرحقوقی خودتان در صورتی که دارای مجوز کار در انگلیس هستید.
  • درآمد غیر شغلی، به عنوان مثال، درآمد حاصل از اجاره ملک یا سود سهام
  • پس‌اندازهای خودتان یا شریک زندگی‌تان به مبلغ بیش از ۱۶ هزار پوند که حداقل به مدت ۶ ماه توسط یکی از شما نگهداری شده و تحت کنترل یکی از شما بوده است.
  • مستمری ایالتی، شغلی یا خصوصی خودتان یا شریک زندگی‌تان (در انگلیس یا خارج از انگلیس)
  • درآمد حاصل از خوداشتغالی، و درآمد به عنوان مدیر یا کارمند یک شرکت مشخص در انگلیس برای شریک زندگی‌تان (یا خودتان در صورتی که دارای مجوز کار در انگلیس هستید)
  • در برخی شرایط می‌توان ترکیبی از منابع درآمد فوق را ارائه کرد.

مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی ویزای شریک زندگی انگلیس

مدارک قابل ارائه برای اثبات تمکن مالی عبارت هستند از:

  • صورت‌حساب‌های بانکی که درآمد شما یا شریک زندگی‌تان را نشان دهد.
  • فیش‌های حقوقی ۶ ماه اخیر
  • نامه از کارفرما با سربرگ و تاریخ که باید موارد زیر را تایید کند:
  1. شما یا شریک زندگی‌تان در آنجا شاغل بوده‌اید.
  2. عنوان شغلی یا موقعیتی که شما یا شریک‌تان دارید.
  3. مدت زمانی که شما یا شریک زندگی‌تان در آنجا کار کرده‌اید.
  4. نوع قرارداد (دائمی یا مدت معین)
  5. مقدار درآمدی که شما یا شریک زندگی‌تان قبل از مالیات و بیمه ملی به دست می‌آوردید.
  6. چه مدت به شما یا شریک زندگی‌تان حقوق فعلی پرداخت شده است.
  7. فیش حقوقی باید واقعی باشد.

مدت زمان صدور ویزای شریک زندگی انگلیس

تصمیم‌گیری درمورد پرونده‌های ویزای شریک زندگی انگلیس و اعلام نتیجه‌ آن برای درخواست‌هایی که از خارج از این کشور ثبت و ارسال شده‌اند، معمولا حدود ۱۲ هفته (۳ ماه) طول می‌کشد. با این حال، این مدت زمان تقریبی است و ممکن است تا ۲۴ هفته (۶ ماه) نیز طول بکشد.

اعلام نتیجه ویزای شریک زندگی از داخل انگلیس نیز (برای تمدید یا تبدیل ویزاهای دیگر به این ویزا) حدودا به ۸ هفته (۲ ماه) زمان نیاز دارد. سرویس اولویت فوق‌العاده برای این ویزا قابل استفاده نیست، اما متقاضیان می‌توانند از سرویس اولویت عادی استفاده کنند که مدت زمان این پروسه را به ۱۵ تا ۲۱ روز کاهش می‌دهد، اما نیازمند پرداخت مبلغ بیشتری است.

ویزای شریک زندگی انگلیس چقدر اعتبار دارد؟

مدت زمان اعتبار ویزای شریک زندگی انگلیس

اگر درخواست شما برای ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) موفقیت‌آمیز باشد، این ویزا در ابتدا 33 ماه اعتبار خواهد داشت. در صورتی هم که درخواست اقامت موقت از طریق ویزای شریک زندگی انگلیس بدهید، به شما اقامت موقت با اعتبار ۳۰ ماهه داده خواهد شد.

پیش از انقضای اقامت موقت اولیه، باید برای تمدید اقامت خود به اداره ویزا و مهاجرت انگلیس درخواست دهید. اگر درخواست شما برای اقامت بیشتر برای ماندن در انگلیس به عنوان شریک زندگی موفقیت‌آمیز باشد، به شما اجازه داده می‌شود که برای یک دوره‌ی ۳۰ ماهه‌ دیگر در این کشور اقامت داشته باشید.

در نهایت نیز با ۵ سال زندگی در انگلیس به عنوان شریک زندگی، واجد شرایط اقدام برای اخذ اقامت دائم انگلیس خواهید شد.

مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای شریک زندگی انگلیس

یکی از شرایط ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa)، این است که سطح زبان قابل قبولی داشته باشید.

در این رابطه، می‌توانید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • اگر قصد دارید که برای اولین بار ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa)، دریافت کنید یا از یک ویزای دیگر در انگلیس به این ویزا تغییر مسیر دهید، باید صلاحیت زبان انگلیسی را حداقل تا سطح A1 CEFR نشان دهید.
  • اگر قصد دارید ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) خود را تمدید کنید، باید مهارت خود را در زبان انگلیسی حداقل تا سطح A2 CEFR نشان دهید.

برای اینکه معاف از داشتن مدرک زبان شوید، باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • بالای ۶۵ سال سن داشته باشید.
  • ناتوانی جسمی یا ذهنی داشته باشید و قادر به یادگیری زبان نباشید.
  • یکسری شرایط استثنایی وجود دارد که نشان می‌دهند شما نمی‌توانید قبل از ورود به انگلیس شرایط زبان انگلیسی را برآورده کنید. متخصصین کاناداپاس بیشتر شما را در این رابطه راهنمایی خواهند کرد.

در نظر داشته باشید که اگر بدون داشتن شرایط معافیت فوق، مدرک زبان مورد نیاز (A1 CEFR یا A2 CEFR) را نداشته باشید، پرونده شما ریجکت خواهد شد.

تمدید ویزای شریک زندگی انگلیس

خوشبختانه، امکان تمدید ویزای شریک زندگی انگلیس برای یک دوره‌ ۳۰ ماهه‌ دیگر نیز وجود دارد که با ۳۰ یا ۳۳ ماه اعتبار اولیه‌ی این ویزا، به متقاضیان اجازه می‌دهد که مجموعا به مدت ۶۰ تا ۶۳ ماه در انگلیس بمانند و سپس، برای اقامت دائم درخواست دهند.

پس از به اتمام رسیدن اعتبار اولیه‌ی ویزای خود، می‌توانید برای تمدید اقامت خود به UKVI (اداره ویزا و مهاجرت انگلستان) درخواست دهید. در زمان درخواست برای تمدید ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) باید کلیه‌ شرایط مورد نیاز اخذ این ویزا برای بار اول را همچنان داشته باشید. این شامل تمامی الزامات مالی، سنی و رابطه بین شما و شریک زندگی‌تان می‌شود.

اخذ اقامت دائم انگلیس از طریق ویزای شریک زندگی

اخذ اقامت دائم انگلیس از طریق ویزای شریک زندگی

در صورتی که با درخواست ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa)، شما موافقت شود، در ابتدا به شما اجازه ورود به انگلیس برای یک دوره‌ی دو سال و نیمه داده می‌شود (به علاوه‌ی سه ماه بیشتر در صورت درخواست برای مجوز ورود). شما باید قبل از به اتمام رسیدن اعتبار ویزای خود، برای تمدید آن درخواست دهید.

در صورتی که با درخواست تمدید ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa)، شما موافقت شود، مجددا می‌توانید برای یک دوره‌ی دو ساله و نیمه‌ی دیگر نیز در انگلیس بمانید. پس از سپری کردن ۵ سال (۶۰ ماه) با ویزای شریک زندگی انگلیس و سکونت در این کشور، ممکن است واجد شرایط اقدام برای اقامت دائم انگلیس شوید.

برای اینکه واجد شرایط اقامت دائم و ماندن در انگلیس از طریق ویزای شریک زندگی انگلیس شوید، باید نشان دهید که علاوه بر شرایط فوق، موارد زیر را هم در اختیار دارید:

  • با توجه به اینکه از طریق ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) برای اقامت دائم اقدام می‌کنید، باید نشان دهید که در طی ۵ سال اخیر، به همراه شریک زندگی خود در انگلیس سکونت داشته‌اید. یا دلیل خوبی برای هر دوره‌ای که این کار را انجام نداده‌اید دارید. در این دوره، نباید تمایل و قصد هیچ یک از شما برای ادامه‌ی زندگی به صورت دائمی در انگلیس از بین رفته باشد.
  • سطح زبان شما باید بالاتر از B1 CEFR باشد.
  • باید در آزمون Life in the UK درمورد میزان اطلاعات خود نسبت به سنت، آداب و رسوم، فرهنگ و قوانین انگلیس قبول شوید (مگر اینکه از آن معاف باشید).

نکته: در صورتی که برای اخذ اقامت دائم انگلیس از طریق ویزای شریک زندگی انگلیس درخواست دهید، اما از شرایط فوق برخوردار نباشید، اداره ویزا و مهاجرت انگلیس شرایط شما را بررسی می‌کند که آیا واجد شرایط تمدید مجدد ویزای ویزای شریک زندگی انگلیس هستید و اینکه آیا می‌توانند ویزای شما را برای یک دوره‌ی دیگر هم تمدید کنند یا خیر.

ویزای استارتاپ انگلیس؛ مهاجرت به انگلیس با راه اندازی استارتاپ و شرایط ان را اینجا بخوانید.

مراحل اخذ ویزای شریک زندگی انگلیس

مراحل کلی اخذ ویزای شریک زندگی انگلیس به شرح زیر است:

 

  1. جمع‌آوری کلیه اسناد و مدارک موردنیاز و تکمیل فرم آنلاین درخواست برای ویزای ویزای شریک زندگی انگلیس از طریق وبسایت Home Office و ارسال سایر مدارک تکمیلی

 

  1. مراجعه حضوری به سفارت انگلیس و ارائه اطلاعات بیومتریک خود از جمله اثرانگشت و عکس

 

  1. اگر از خارج از انگلیس درخواست داده‌اید، حدود ۱۲ هفته و اگر از داخل انگلیس درخواست داده‌اید، حدود ۸ هفته منتظر باشید تا پرونده شما بررسی شده و نتیجه آن به اطلاعتان برسد.

 

  1. در صورت موافقت با درخواست شما، این اجازه به شما داده می‌شود تا به مدت ۲ سال و نیم در انگلیس زندگی کنید.

 

  1. پس از این مدت، هم می‌توانید برای تمدید ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) و ماندن در انگلیس برای ۲ سال و نیم دیگر درخواست دهید و هم آن را به یک ویزای دیگر تبدیل کنید.

 

  1. در صورتی که شریک زندگی شما به مدت ۵ سال با ویزای شریک زندگی انگلیس در این کشور زندگی کند، واجد شرایط اقدام برای اقامت دائم این کشور خواهد شد. دریافت اقامت دائم، مستلزم گذراندن یک آزمون زبان انگلیسی و یک آزمون درمورد درک متقاضی از سنت، آداب و رسوم، فرهنگ و قوانین انگلیس است.

ویزای ثبت نمایندگی انگلیس به کارمندان ارشد و سایرین اجازه می‌دهد تا شعبه یک شرکت را در انگلستان تاسیس و در این کشور زندگی و کار کنند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شریک زندگی انگلیس

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شریک زندگی انگلیس عبارت هستند از:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس رنگی اندازه گذرنامه
  • مدارک حمایت شما شامل گواهی تولد، گواهی مشارکت مدنی یا هرگونه مدرک دیگری مبنی بر اینکه شما ۲ سال با شریک خود زندگی کرده‌اید
  • پاسپورت یا کارت ملی شریک زندگی شما (یا کپی تایید شده در صورتی که نتوانید اصل آن را ارائه دهید)
  • شواهدی مبنی بر اینکه شریک زندگی شما در انگلیس اقامت دارد. مدارک مورد نیاز برای اثبات اقامت دائم یا سایر مدارک مبنی بر این موضوع عبارت هستند از:
  1. در صورت کار کردن، قرارداد کار، فیش دستمزد یا نامه‌ای از کارفرما،
  2. در صورت خوداشتغال بودن، قراردادها، فاکتورها یا حساب‌های حسابرسی شده با صورت حساب بانکی،
  3. در صورت تحصیل، نامه‌ای از مدرسه، کالج یا دانشگاه
  4. و صورت‌های بانکی برای نشان دادن استقلال مالی

 

  • شریک زندگی شما باید بیمه درمانی کامل داشته باشد.
  • در صورت همراهی افراد وابسته، مدارک نشان دهنده‌ی ارتباط و وابستگی آن‌ها به متقاضی نظیر شناسنامه یا گواهی تولد نیز باید ارائه شوند.

ریجکت شدن و تجدید نظر در ویزای شریک زندگی انگلیس

در صورتی که درخواست شما برای اخذ ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) ریجکت شود، ممکن است حق اعتراض به تصمیم عدم اعطای این ویزا را داشته باشید. با این حال، گذراندن مراحل تجدید نظر و اعتراض به نتیجه‌ ویزای شریک زندگی، می‌تواند پیچیده و گیج‌کننده باشد.

به همین دلیل، توصیه می‌شود که در وهله‌ اول، این کار را به متخصصین این امر نظیر کارشناسان مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس بسپارید که ضمن برخورداری از دانش، مهارت و تجربه کافی، کلیه اقداماتی که برای برگشت نتیجه لازم باشد را انجام خواهند داد.

با این حال، در ادامه یک راهنمای گام‌به‌گام درمورد نحوه درخواست تجدید نظر نسبت به رد ویزای شریک زندگی آماده کرده‌ایم تا صرفا یک شناخت کلی نسبت به این پروسه پیدا کنید. توصیه اکید ما همچنان این است که این مسیر را با افرادی که دانش و مهارت کافی نسبت به آن دارند، طی کنید.

  1. در ابتدا بدانید که چند روز برای ارسال درخواست تجدید نظر فرصت دارید (در صورتی که از داخل انگلیس اقدام کرده‌اید، ۱۴ روز و در صورتی که از خارج از انگلیس اقدام کرده‌اید، ۲۸ روز فرصت دارید).
  2. در مهلت تعیین شده، به دیوان محاکمات First-Tier مراجعه کنید.
  3. با مشاور خود در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا پرونده خود را آماده کنید و هرگونه مدارک تکمیلی و ادله برای اینکه چرا درخواست شما باید پذیرفته شود را ارائه دهید.
  4. در جلسه استماع شرکت کنید.
  5. منتظر تصمیم باشید.
  6. اگر در این مرحله رای منفی دریافت کردید، ممکن است واجد شرایط درخواست به دادگاه عالی (در عرض 14 روز) باشید.

بهترین روش برای جلوگیری از کشیدن کار به این مراحل، این است که از همان ابتدا، با کمک متخصصین کاناداپاس، قوی‌ترین پرونده‌ ممکن را تشکیل دهید، شرایط مورد نیاز را به دست بیاورید یا شرایط خود را تقویت کنید و کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.

ثبت شرکت در انگلیس؛ صفر تا صد مهاجرت به انگلیس با ثبت شرکت

خدمات کاناداپاس برای ویزای شریک زندگی انگلیس

وکلای مهاجرت ما مرتبا به متقاضیان کمک می‌کنند تا با شرکای زندگی خود، به بریتانیا نقل مکان کنند و در این کشور مستقر شوند. ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس، تاکنون به صدها شریک خارجی کمک کرده‌ایم تا درخواست‌های موفقی برای ویزای شریک زندگی انگلیس آماده و ارسال کنند.

وکلای مهاجرت کاناداپاس می‌توانند به شما کمک کنند تا:

  • ارائه مشاوره‌ تخصصی درمورد الزامات قوانین مهاجرت از طریق ویزای شریک زندگی انگلیس به دست بیاورید.
  • ارزیابی مستقل از چشم‌انداز شما نسبت به این مسیر مهاجرتی به دست بیاورید.
  • آگاهی از اینکه آیا واجد شرایط اقدام برای ویزای شریک زندگی انگلیس هستید و شرایط مورد نیاز آن را در اختیار دارید یا خیر و احتمال موفقیت شما در این مسیر چقدر است.
  • حصول اطمینان از اینکه کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز را به صورت جامع و کامل جمع‌آوری و در بهترین موقعیت ممکن ارسال می‌کنید.
  • بررسی، ارزیابی و کمک برای هرگونه ارتباط و مکاتبات لازم که باید با اداره ویزا و مهاجرت انگلیس انجام دهید.

کلام آخر

ویزای ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) در ظاهر، یکی از راحت‌ترین راه‌های مهاجرت به انگلیس به نظر می‌رسد؛ اما الزامات سخت و دشواری دارد که فراهم کردن آن‌ها به همین راحتی نیست. زوج‌هایی که قصد اقدام از طریق این روش را دارند، باید بتوانند ثابت کنند که حداقل به مدت ۲ سال زندگی مشترک با یکدیگر دارند.

نحوه‌ اثبات این امر، در هر پرونده متفاوت است و کاملا به شرایط هر یک از زوج‌ها و رابطه آن‌ها بستگی دارد؛ اما در صورت داشتن دلایل منطقی و قوی، شریک زندگیِ شهروند انگلیسی، می‌تواند حداکثر به مدت ۵ سال در این کشور بماند و پس از آن نیز برای اخذ اقامت دائم انگلیس (ILR) اقدام کند. اگر درمورد ویزای شریک زندگی انگلیس سوال یا ابهام خاصی برایتان باقی مانده، می‌توانید با متخصصین کاناداپاس تماس بگیرید تا به طور دقیق شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول ویزای شریک زندگی انگلیس

بله، دارندگان این ویزا حق کار کردن و حتی تحصیل در انگلستان را دارند.

در صورت اقدام از خارج از انگلیس، ۱۵۲۳ پوند و در صورت اقدام از داخل انگلیس نیز ۱۰۳۳ پوند به ازای بررسی پرونده و صدور ویزا از متقاضیان دریافت می‌شود که در صورت وجود هر فرد وابسته همراه آن‌ها، همین مبلغ به آن اضافه می‌شود.

متقاضیان ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) باید نشان دهند که مبلغ نه چندان زیادی در حساب بانکی خود دارند. مقدار آن اگر یک نفر و خودشان تنها باشند، ۱۸ هزار و ۶۰۰ پوند است. به ازای اولین فرزند، ۳ هزار و ۸۰۰ و به ازای هر فرزند بیشتر ۲ هزار و ۴۰۰ پوند به این مبلغ اضافه می‌شود.

زمانی که ویزای شریک زندگی انگلیس (Unmarried Partner visa) برای بار اول صادر می‌شود، ۳۰ تا ۳۳ ماه (حدود ۲ سال و نیم) اعتبار دارد. متقاضیان می‌توانند آن را برای ۳۰ ماه دیگر نیز تمدید کنند. در مجموع، ۶۰ تا ۶۳ ماه (حدود ۵ سال) می‌توان با این ویزا در انگلیس اقامت داشت.

بله، اما دریافت ILR یا اقامت دائم انگلیس از طریق این ویزا نیازمند این است که ۵ سال با این ویزا در انگلیس اقامت کرده باشید.

متقاضیان باید ۵ سال با این ویزا به همراه شریک زندگی خود در انگلیس اقامت کرده باشند. اگر وقفه‌ای هم وجود دارد، باید دلیل منطقی برای آن داشته باشند. همچنین، باید در یک آزمون زبان انگلیسی و یک آزمون درمورد درک متقاضی از سنت، آداب و رسوم، فرهنگ و قوانین انگلیس نیز شرکت کنند.

وزارت کشور انگلیس، اعلام کرده که نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا کلیه درخواست‌هایی که برای ویزای Unmarried Partner ارسال می‌شود را در عرض ۱۲ هفته بررسی کند. با این حال، خدمات اولویت دار را نیز برای آن دسته از افرادی که ۱۲ هفته هم زمان زیادی برایشان هست را در دسترس قرار داده تا سریع‌تر به نتیجه برسند.