کالج لانگارا ونکوور: یکی از راه‌های مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا از طریق دریافت پذیرش از کالج‌های این کشور هموار می‌شود. بااین‌حال متقاضیان باید در تلاش باشند تا از کالج‌هایی پذیرش دریافت کنند که از نظر علمی اعتبار بالاتری دارند. کالج لانگارا در کانادا یکی از مراکز آموزشی در شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا است که توانسته نظر بسیاری از دانشجویان بین‌المللی را به خود جلب کرده و در دروس و برنامه‌های مختلف آموزشی دانشجو بپذیرد. در همین راستا اطلاعاتی دررابطه‌با شرایط ورود به این کالج در این مقاله در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

برای ورود به کانادا راه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است و تحصیل در این کشور به‌عنوان یکی از راه‌های پرمخاطب شناخته می‌شود. نظام آموزشی کانادا بسیار پیشرفته است و امروزه همین مسئله در کنار مزایای فراوان زندگی در کانادا سبب شده است که در میان دانشجویان خارجی، کانادا به دومین مقصد مهم مهاجرتی تبدیل شود و کشور آمریکا را نیز پشت سر بگذارد.

افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید دررابطه‌با قوانین مهاجرت به کانادا از این طریق اطلاعات دقیقی را به دست آورند و از همین رو شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا را تا حد زیادی افزایش دهند. برای ورود به کانادا از طریق تحصیل، متقاضیان در مرحله اول باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از موسسات آموزشی معتبر در این کشور دریافت کرده و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی خود، درخواست رسمی به سفارت این کشور ارسال کنند.

مسیر مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل تنها به دریافت پذیرش از دانشگاه ختم نمی شود و دانشجویان پذیرفته شده باید ویزای تحصیلی این کشور را نیز به دست آورند. در چنین شرایطی باید اشاره داشت که پروسه دریافت ویزای تحصیلی این کشور یک پروسه کاملا حقوقی است و متقاضیان باید با آخرین قوانین تنظیم شده در رابطه با اعطای این مدرک با ارزش آشنایی داشته باشند. اگر قصد دارید در کوتاه ترین زمان و در بهترین شرایط به کانادا مهاجرت کنید، حتما با مشاورین ما در تماس باشید تا مسیر مهاجرت خود را با توجه به دانش یک مشاو رسمی و وکیل مهاجرت به کانادا RCIC پیش ببرید.

کالج لانگارا ونکوور کانادا

نگاهی اجمالی به تاریخچه کالج لانگارا

در سال 1970، اولین پردیس کالج لانگارا در کانادا افتتاح شد تا خدمات آموزشی باکیفیت را در اختیار متقاضیان قرار دهد. پس از گذشت 5 دهه، کالج لانگارا به یکی از مراکز آموزشی پیشرو در مقطع کارشناسی تبدیل شد و فرصت‌های استثنایی یادگیری را در اختیار متقاضیان قرار داد. امروزه نیز کالج از اساتید و کارکنان برجسته استفاده می‌کند تا بتواند از این طریق رشد و نوآوری را ادامه دهد و در مسیر پیشرفت حرکت کند.

با بررسی موفقیت‌های به‌دست‌آمده توسط فارغ‌التحصیلان این کالج می‌توان دریافت که کالج لانگارا تأثیر مثبتی بر روی جامعه داشته است. تحقیقات صورت‌گرفته توسط EMSI در بهار 2020 نشان می‌دهد که کالج تأثیر بسیار زیادی از نظر اقتصادی داشته و دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و کلیه فعالیت‌های کالج لانگارا 966 میلیون دلار گردش اقتصادی در منطقه را ایجاد کرده است. این تحقیق نشان داده است که به‌ازای هر یک دلار پرداخت شده، دانشجویان توانسته‌اند 1.5$ دلار را به‌عنوان درآمد در اختیار داشته باشند. جامعه نیز 8.70$ دلار درآمد استانی به دست آورده است.

معرفی چهره‌های سرشناس در تاریخ کالج لانگارا

با وجود این که کالج لانگارا یکی از کالج‌های نسبتاً تازه‌تأسیس در کشور کانادا است، دانشجویان و اساتید سرشناسی در تاریخ آن حضور داشته‌اند و به همین دلیل است که لانگارا امروزه به‌عنوان یک کالج شناخته شده در کانادا مطرح است و دانشجویان بین‌المللی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند. آشنایی با افراد سرشناسی که در این کالج تحصیل‌کرده‌اند می‌تواند دید وسیع‌تری دررابطه‌با اعتبار این کالج در بازار کار ارائه کند.

سم سالیوان (Sam Sullivan) یکی از شناخته‌شده‌ترین افرادی است که در این کالج تحصیل‌کرده است و توانسته در دوران حرفه‌ای فعالیت خود به‌عنوان وزیر جامعه، ورزش و توسعه فرهنگی بریتیش کلمبیا انتخاب شود. گری میسون (Gary Mason) روزنامه‌نگار مطرح کانادایی، یکی از دانش‌آموختگان این کالج در رشته روزنامه‌نگاری بوده است. اوججال دسانژ (Ujjal Dev Dosanjh) یک وکیل و شخصیت سیاسی هندی‌تبار است که علاوه بر این کالج در دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا نیز به ادامه تحصیل پرداخته است و در دنیای حرفه‌ای به‌عنوان سی و سومین نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا شناخته می‌شود.

این کالج در زمینه‌های مختلف هنری نیز افراد سرشناس فراوانی را پرورش داده است که از میان آن‌ها می‌توان به گائوراف شارما (Gaurav Sharma) نویسنده هندی داستان‌های تخیلی کودکان و بزرگسالان اشاره کرد. دنیل دوهای (Daniel Doheny) بازیگر، الیسون اچسون (Alison Acheson) نویسنده کانادایی، گاروین استندفورد (Garwin Sanford) بازیگر، لوک کامیلری (Luke Camilleri) بازیگر سینما و چالرز مونتگومری (Charles Montgomery) نویسنده کانادایی از جمله افرادی هستند که نام آن‌ها در تالار افتخارات کالج لانگارا دیده می‌شود. دیوید روبینسون (David Robinson) مجسمه‌ساز نیز یکی دیگر از افراد سرشناسی است که در این کالج به ادامه تحصیل پرداخته است.

در زمینه ورزش نیز شخصیت‌های شناخته شده‌ای در این کالج تحصیل‌کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کوین هانسون (Kevin Hanson) مربی بسکتبال، جیسون جوردن (Jason Jordan) فوتبالیست سابق تیم ونکوور وایت کپس، آدریان لیو (Adrian Liu) بدمینتون باز کانادایی و از همه مهم‌تر جویی هایوود (Joel “Joey” Haywood) بسکتبالیست مشهور اشاره کرد.

کالج لانگارا در چه شهری قرار دارد؟

کالج لانگارا در ونکوور قرار دارد. این شهر یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای استان بریتیش کلمبیا است. زبان اصلی بومیان این شهر انگلیسی است. بر اساس آخرین آمار این شهر بالاترین استانداردهای تحصیلی را در سراسر جهان داشته است. شهر ونکوور آب‌وهوایی منحصربه‌فرد دارد و از نظر طبیعتی نیز دارای کوه، دشت و سواحل بی‌نظیری است. این شهر افراد مختلفی را از قومیت‌های مختلف در خود جا داده است. زندگی در این شهر می‌تواند افراد را با سایر اقشار جامعه و فرهنگ‌ها آشنا کند.

کالج لانگارا از نگاه آمار و ارقام

یکی از مسائلی که دررابطه‌با کالج لانگارا می‌توان بیان کرد، تعداد دانشجویانی هستند که در این کالج در حال تحصیل هستند. بر اساس گزارش وب‌سایت کالج لانگارا، در حال حاضر 4365 دانشجوی خارجی در حال تحصیل در رشته‌های مختلف هستند که تقریباً نیمی از آن‌ها را هندی‌ها تشکیل می‌دهند. ایرانی‌ها به‌عنوان پنجمین گروه عمده جمعیتی در این کالج شناخته می‌شوند. جدول زیر اطلاعات دقیق‌تری دررابطه‌با دانشجویان بین‌المللی این کالج در اختیار شما قرار خواهد داد.

تعداد دانشجو کشور
2269 هند
287 چین
281 ویتنام
177 ژاپن
172 ایران
156 برزیل
141 فیلیپین
129 مکزیک
104 هنگ کونگ
96 کره جنوبی

تعداد نسبتاً بالای دانشجویان خارجی در این کالج می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که در سطح بین‌المللی، کالج لانگارا مورد تأیید قرار گرفته است و بسیاری از دانشجویان این کالج را پلی برای ورود به بازار کار کانادا می‌دانند.

دانشجویان ایرانی بیش از هر رشته‌ای در رشته‌های مربوط به علوم کامپیوتر (17 نفر) این کالج مشغول به تحصیل هستند. در علوم عمومی این کالج، 15 دانشجوی ایرانی در حال تحصیل هستند. در رشته‌های زیست‌شناسی و مطالعات کامپیوتر نیز به ترتیب 14 و 13 نفر در حال تحصیل هستند. در رشته‌های مدیریت بازرگانی و حرکت‌شناسی نیز 12 نفر مشغول به تحصیل هستند که نشان از علاقه بیش‌تر ایرانیان به این رشته‌ها دارد.

دررابطه‌با توزیع جمعیت در حال تحصیل در این کالج می‌توان به این نکته اشاره کرد که در ترم پاییز 2021، 7575 دانشجوی دختر (55.3%) و 6123 دانشجوی پسر (44.7%) در حال تحصیل بوده‌اند و این نسبتی است که تقریباً از سال 2019 تا کنون میان دانشجویان این کالج وجود داشته است.

در حال حاضر از 102 کشور مختلف جهان، دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و تعداد ثبت‌نامی‌های سالانه کالج به 19822 نفر رسیده است. جمعیت دانشجویان در کالج لانگارا بسیار جوان برآورد شده به‌طوری‌که میانگین سنی آن‌ها 23.6 سال است. از میان دانشجویان ثبت نامی در این دانشگاه، 3498 نفر برای دریافت مدارک دیپلم و امثال آن ثبت‌نام کرده‌اند و 13838 نفر نیز در دوره‌های ترمیک نام‌نویسی کرده‌اند.

این کالج همچنین توانسته است رضایت بسیاری از دانشجویان خود را در زمینه‌های مختلف فراهم کند تا جایی که 89% از دانشجویان آن از تحصیل در این کالج رضایت داشته و 96% نیز از کیفیت آموزش در این کالج راضی بوده‌اند. 92% از دانشجویان نیز آمادگی خود برای تحصیل در دوره‌های بالاتر تحصیلی را تأیید کرده‌اند.

هزینه تحصیل در کالج لانگارا

افرادی که آماده ورود به دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا هستند، باید ابتدا هزینه تحصیل در کانادا و هزینه‌های احتمالی خود در این مراکز آموزشی را مورد بررسی قرار دهند و تنها در شرایطی می‌توانند وارد این مؤسسات شوند که توان مالی آن‌ها به تأیید نیز برسد. اولین هزینه‌ای که احتمالاً هر فرد باید به کالج یا دانشگاه موردنظر خود پرداخت کند، هزینه مربوط به درخواستِ دریافت پذیرش است. این هزینه در صورت انصراف فرد یا حتی ناکامی در دریافت پذیرش قابل عودت نیست و فرد نمی‌تواند ادعایی دررابطه‌با آن داشته باشد.

در کالج لانگارا، هزینه تعیین شده برای درخواست پذیرش از کالج 155$ دلار است و دانشجویان می‌توانند مطابق با دستورالعمل‌های اشاره شده توسط کالج آن را پرداخت کنند. دانشجویان درصورتی‌که دریافت پذیرش در این کالج را به دست آوردند باید 6000$ دلار کانادا به‌حساب کالج واریز کنند تا نامه دریافت پذیرش از کالج در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. تا دوهفته قبل از ثبت‌نام نیز دانشجویان باید 1500$ دلار کانادا دیگر به‌حساب دانشگاه پرداخت کنند. درصورتی‌که دانشجویان به هر دلیلی نتوانند در کلاس‌های ثبت‌نام‌شده شرکت کنند، کالج مبلغی از هزینه واریز شده را عودت نخواهد داد.

دانشجویان خارجی برای دریافت هر واحد درسی در این کالج باید مبلغ 625.40$ دلار کانادا را پرداخت کرده و در رشته حسابداری، مدیریت بازرگانی، برنامه‌ریزی کاربردی و مدیریت بازاریابی، دانشجویان مبلغ 590$ دلار کانادا را به‌عنوان هزینه دریافت یک واحد درسی پرداخت می‌کنند.

در رشته پرستاری که از دوره‌های پس از دریافت دیپلم است نیز دانشجویان باید هزینه‌ای در حدود 590$ دلار کانادا را به‌عنوان شهریه هر واحد درسی پرداخت کنند. در رشته‌های مرتبط با طراحی اپلیکیشن‌های موبایل، توسعه وب نیز دانشجویان برای هر واحد درسی مبلغی در حدود 525$ دلار کانادا را به کالج پرداخت می‌کنند.

علاوه بر مبالغی که دانشجویان باید به‌عنوان شهریه پرداخت کنند، هزینه‌های دیگری نیز برای آن‌ها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به انجمن‌های دانشجویی اشاره داشت. دانشجویان می‌توانند برنامه درمان دندان را با 244.40$ دلار برای خود فراهم آورند. بیمه درمانی نیز 148.50$ دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

علاوه بر هزینه‌های تحصیل، دانشجویان باید به هزینه‌های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. مثلاً برای هوم استی، می‌توان مبلغی در حدود 11400$ دلار کانادا در سال را در نظر گرفت (950$ دلار در ماه). دانشجویان همچنین باید هزینه‌های مربوط به کتاب و تجهیزات حدود 1500$ دلار کانادا، برنامه‌های پوشش درمانی 1108$ دلار کانادا، تفریحات 1200$ دلار کانادا و حدود 1000$ دلار کانادا را نیز به‌عنوان هزینه‌های جانبی در نظر گرفت و هزینه‌های تقریبی زندگی دانشجویی در ونکوور را 16908$ دلار کانادا در سال تخمین زد.

تأثیر تحصیل در کالج لانگارا در چرخه اقتصاد

کالج لانگارا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در چرخه اقتصادی و فرهنگی استان و کشور تأثیرگذار است. هسته اصلی این کالج دانشجویان هستند و فارغ‌التحصیلان از این کالج به‌صورت مستقیم در بخش‌های مختلف جامعه تاثیر می‌گذارند.

  • یکی از تأثیرات مطلوب این کالج دریافت هزینه‌های تحصیلی بسیار کم است که باعث می‌شود افراد با هر سطح درآمدی بتوانند در یک مؤسسه آموزشی باکیفیت تحصیل کنند؛ این مورد از نظر فرهنگی تأثیر ویژه‌ای در جامعه می‌گذارد.
  • دیگر مزیت تحصیل در کالج لانگارا این است که به‌ازای هر دلار درآمدی که توسط کالج کسب می‌شود، افرادی که باید مالیات را بپردازند، حدوداً 3 دلار تخفیف مالیاتی خواهند داشت که باعث می‌شود 8 دلار به صندوق مالیات استان اضافه شود.
  • یکی از تأثیرات مثبت و جذاب کالج لانگارا این است که این کالج از طریق دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تقریباً 966 میلیون دلار درآمد را به منطقه خود اضافه می‌کند که این مقدار با راه‌اندازی 11729 شغل در این کشور برابری می‌کند.
  • کالج لانگارا بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان به کمک خیرین ارائه می‌دهد. این کالج تقریباً 4 میلیون دلار بورسیه را برای دانشجویان در نظر گرفته که باعث می‌شود افراد باهوش، خبره و بااستعداد به‌راحتی جذب این کالج شوند.
  • زمانی می‌توان متوجه تأثیر اقتصادی کالج لانگارا شد که بدانید فارغ‌التحصیلان این کالج بیش از 750 میلیون دلار بر درآمد استان خود می‌افزایند.
  • دانشجویان این کالج از نظر فرهنگی نیز در سطح بالایی قرار دارند. در طی 10 سال گذشته بیشتر از 4500 دانشجوی این کالج تقریباً 53000 ساعت را به‌صورت داوطلبانه در فعالیت‌هایی مانند کار بانکی، نظافت شهر و صلیب سرخ فعالیت داشته‌اند.
  • و آخرین نکته جذاب درباره این کالج این است که در سال 2010 این کالج بیش از 45 درصد از انتشار گازهای گلخانه خود را کاهش داد و تمام تلاش خود را برای استفاده از سوخت‌های خورشیدی به‌جای سایر سوخت‌ها کرد. علاوه بر این موارد، این کالج دارای 16 ایستگاه شارژ وسیله نقلیه الکتریکی است.

چه رشته‌های تحصیلی در کالج لانگارا وجود دارد؟

کالج لانگارا رشته‌های مختلف با گرایش‌های متنوعی را دارد. در این بخش به بررسی این موارد می‌پردازیم.

رشته هنر و گرایش‌های آن در کالج لانگارا

گرایش های رشته هنر شامل هنرهای دیجیتال و انیمیشن دوبعدی، انیمیشن سه‌بعدی پیشرفته، هنرهای بازی پیشرفته، هنر کار با دوربین و نورپردازی، فناوری پیشرفته بازی‌سازی، رسانه دیجیتال، نویسندگی خلاقانه، انیمیشن سه‌بعدی برای بازی، فیلم و جلوه‌های بصری، طراحی بازی پیشرفته، جلوه‌های بصری پیشرفته، تبلیغات، تولید فیلم دیجیتال (تمام‌وقت و پاره‌وقت)، تولید موزیک دیجیتال، مبانی هنرهای سرگرم‌کننده، هنرهای بصری، طراحی محصولات تلویزیونی و فیلم، تاریخ هنر، علم و هنر، هنرهای زیبا، روزنامه‌نگاری، عکاسی حرفه‌ای، هنر تئاتر در استودیو و طراحی و توسعهٔ سایت و نرم‌افزار تلفن هوشمند است.

رشته کسب‌وکار و گرایش‌های ان در کالج لانگارا

گرایش های این رشته شامل مدیریت کاربردی پروژه، بیمه، مدرک فروش حرفه‌ای، کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینی، دارایی و مستغلات، مهارت‌های مدیریت، مشاغل آزاد، زنجیرهٔ تأمین است.

رشته فناوری‌های کامپیوتری و گرایش‌های آن در کالج لانگارا

گرایش های این رشته شامل مهارت‌های کامپیوتری در ادارات، اطلاعات جغرافیایی در کامپیوتر، مبانی کامپیوتر، تکنولوژی‌های وب‌سایت، توسعهٔ دیتابیس، مبانی کدنویسی و امور فنی است.

رشته خدمات انسانی و سلامت و گرایش‌های آن کالج لانگارا

گرایش های این رشته عبارتند از طب سوزنی، مراقبت از حیوانات، هنردرمانی بیانی، سلامت، امنیت و محیط، پزشکی زیبایی، ماساژدرمانی، آناتومی و فیزیولوژی، مهارت‌های مراقبت از سلامت، ادارهٔ مطب پزشکی، منشی‌گری دندان‌پزشکی، پرستاری، دستیار سلامت، تن جم شناسی، تغذیه و مبانی مطالعات سلامت که در لانگارا آموزش داده می شود.

رشته امور مالی و حسابداری و گرایش‌های آن در کالج لانگارا

گرایش های رشته امور مالی و حسابداری عبارتند از حسابداری، حسابداری پیشرفته در کانادا، برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری، شخصی، حسابداری حرفه‌ای، مدیریت کسب‌وکار، تبلیغات، مدیریت مالی و خدمات مالی که در لانگارا اموزش داده می شود.

رشته علم و فناوری و گرایش‌های آن در کالج لانگارا

گرایش های رشته علم و فناوری عبارتند از علوم کاربردی مهندسی، انفورماتیک زیست، زیست‌شناسی، شیمی، علوم کامپیوتر، مطالعات کامپیوتر، آنالیز داده‌ها، بوم‌شناسی، فناوری شبکه و اینترنت، ریاضیات و فیزیک که در لانگارا آموزش داده می شود.

رشته علوم‌انسانی و اجتماعی و گرایش‌های آن در کالج لانگارا

گرایش های علوم انسانی عبارتند از جرم‌شناسی، برنامه‌ریزی کاربردی، مطالعات کلاسیک، مطالعات آسیا، مطالعات کانادا، کهولت شناسی (پیری‌شناسی)، عدالت کیفری، آموزش‌های اولیهٔ کودکان، دستیار آموزش، مطالعات محیطی، مطالعات لاتین آمریکایی، مطالعات خانواده، جغرافیا، تاریخ، فلسفه، روان‌شناسی و خدمات اجتماعی که در لانگار آموزش داده می شود.

مزایای تحصیل در کالج لانگارا

تحصیل در کالج لانگارا مزایای متعددی را برای افراد دارد. در بالا به مزایای فرهنگی و تأثیر آن در چرخه اقتصادی پرداختیم. در این بخش به‌صورت دقیق‌تر به مزایای این مورد می‌پردازیم.

شهریه: لانگارا نسبت به سایر کالج‌های کانادا شهریه کمتری را دارد. البته این کالج بورسیه‌های تحصیلی متنوعی نیز دارد که در کاهش شهریه مؤثر است.

کیفیت بالای آموزش: اساتید این کالج دارای جوایز از جشنواره‌های علمی و پژوهشی متنوعی هستند که این مورد سطح تحصیلات بالای آنها را نشان می‌دهد.

توجه ویژه به دانشجویان: کالج لانگار محدودیت‌هایی را در پذیرش افراد گذاشته است و این باعث می‌شود دانشجویان منحصربه‌فردی انتخاب شوند. تعداد دانشجویان این کالج کم است و این مورد باعث می‌شود اساتید مختلف تمام تمرکز خود را روی دانشجویان بگذارند.

حمایت‌های عالی از دانشجویان: این کالج از دانشجویان به‌خصوص دانشجویان بین‌المللی در برنامه‌های مختلف حمایت می‌کند. همچنین برنامه‌های متنوعی را برای این افراد در نظر گرفته است.

کار دانشجویی: یکی از مزایای تحصیل در کانادا کار هم‌زمان با تحصیل است. دانشجویان کالج لانگارا نیز می‌توانند هم‌زمان با تحصیل کار کنند. جالب است بدانید دانشجویان این کالج در مقطع دکترا مجوز کاری دارند.

شرایط موردنیاز برای اخذ پذیرش دانشجویان بین‌المللی

افرادی که قصد تحصیل در این کالج را دارند باید استانداردهای لازم را داشته و مراحل پذیرش را با موفقیت سپری کرده باشند. کسب حداقل نمره موردنظر در مقطع تحصیلی، کسب نمره زبان و در برخی از رشته‌ها قبولی در آزمون آن از مهم‌ترین شرایطی است که برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است. به‌صورت کلی افراد برای پذیرش در این کالج باید حداقل 19 سال سن، مدرک دیپلم یا مدرکی که با دیپلم برابری کند، تکمیل درخواست‌نامه، مدرک زبان انگلیسی و پرداخت هزینه 155 دلار زمان درخواست را داشته باشند.

مدارک و شرایط موردنیاز زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش در کالج لانگارا

یکی از مهم‌ترین مواردی که افراد زمان مهاجرت به کانادا باید به آن توجه کنند مهارت زبان انگلیسی است. مهارت زبان برای پذیرش به 3 گروه تقسیم می‌شود.

رشته‌های مهندسی، خدمات اجتماعی، هنر و فناوری و دستیار آموزش که برای تحصیل در این کالج باید یکی از نمرات زیر را کسب کنند.

تست زبان کالج لانگارا: حداقل نمره 3

واحد انگلیسی لانگارا: حداقل نمره S در آزمون 1107 یا حداقل نمره C در آزمون 1120

لیسانس بین‌المللی: IB ENGL A (HL or SL): 3 یا IB ENGL LIT & PERFORM (SL): 3

رشته‌های برنامه‌ریزی کاربردی، حسابداری، آنالیز دیتا، آموزش‌های اولیه کودکان؛ بازاریابی، روزنامه‌نگاری، عدالت کیفری، جرم‌شناسی، خدمات مالی، مدیریت مالی، پرستاری  و … باید حداقل یکی از نمرات زیر را کسب کنند.

تست زبان کالج لانگارا: حداقل نمره 3

واحد انگلیسی لانگارا: حداقل نمره S در آزمون ENG 1107 یا 1110 یا حداقل نمره C در آزمون 1120

لیسانس بین‌المللی: IB ENGL A (HL or SL): 3  یا IB ENGL LIT & PERFORM (SL): 3

دوره ی EAP: سطح IV

دورهٔ LPI: 26

آیلتس آکادمیک: ۶.۵ (حداقل نمرهٔ کسب شده در هر بخش ۶)

تافل (IBT): ۸۸ (حداقل نمرهٔ کسب شده در هر بخش ۲۰)

CAEL:۷۰ (حداقل نمرهٔ کسب شده در هر بخش ۶۰)

رشته‌های مطالعات کامپیوتری، هنرهای کاربردی، شیمی، ریاضی، تاریخ هنر، زیست‌شناسی، داده‌شناسی زیستی، مطالعات لاتین امریکایی، بومی شناسی و … به نمره زبان به‌صورت زیر نیاز دارید. البته 4 سال تحصیل در کشوری انگلیسی‌زبان نیز می‌تواند نشان‌دهنده مهارت زبان شما باشد.

تست زبان کالج لانگارا:  حداقل نمره 2

واحد انگلیسی لانگارا حداقل نمرهٔ S در آزمون ENG 1107 یا 1110 یا حداقل نمرهٔ C در آزمون 1120

لیسانس بین‌المللی: IB ENGL A (HL or SL): 2

IB ENGL LIT & PERFORM (SL): 2

دوره ی EAP: سطح IV

دورهٔ LPI:  حداقل ۲۴

آیلتس آکادمیک: حداقل 6.5

تافل (IBT) : ۸۰ (حداقل نمرهٔ کسب شده در هر بخش مهارت‌های خواندن و نوشتن ۲۰، و در بخش‌های مهارت‌های گفتاری و شنیداری ۱۸ است)

CAEL: حداقل 60

شرایط اقامتی دانشجویان لانگارا

کالج لانگارا خوابگاه یا محیطی برای زندگی در کالج ندارد. دانشجویان می‌توانند به همراه خانواده خود زندگی کنند همچنین افراد می‌توانند به همراه دوستان یا سایر دانشجویان در یک منزل زندگی کنند.

اقامت خانگی در کالج لانگارا

لانگارا برای دانشجویان بین‌المللی فرصت زندگی با خانواده‌های کانادایی را فراهم کرده است. این برنامه در سه دهه گذشته بیش از 10.000  دانشجویی بین‌المللی را تحت پوشش قرار داده است. این روش نه‌تنها برای دانشجویان بلکه برای خانواده‌های میزبان نیز سودمند بوده است. افراد که قصد اقامت با این روش را دارند از یک اتاق‌خواب مستقل و دارای اثاثیه سه وعدهٔ غذایی در روز آشنایی بافرهنگ زندگی کانادایی و تمرین زبان انگلیسی ناخودآگاه مشارکت در فعالیت‌های خانوادگی و زندگی روزمره بهره‌مند می‌شوند.

بورسیه و کمک‌هزینه‌های کالج لانگارا

هرچند شهریه تحصیل در این کالج کم است اما این مؤسسه برای دانشجویان خود همچنان بورسیه‌های مختلفی را در نظر گرفته است. این بورسیه‌ها عبارت‌اند از Langara Recycling Bursary، Langara Student Aid Bursary،  Langara Student Assistance Bursarie، Murray, Smith Bursary، Student Aid BC که کمک‌های مالی زیادی برای دانشجویان دارند.

این کالج بورسیه‌های متنوعی را دارد که در زمان‌های خاص یا به گروه‌های خاص اهدا می‌کند؛ برای این بورسیه‌های می‌توان به

Chartwells Bursary: این بورسیه در ترم بهار برای افرادی که به کمک مالی نیاز دارند اهدا می‌شود.

Langara Bursary Bag: این بورسیه به دانشجویان تمام‌وقت که مشغول به تحصیل در سال اول تحصیلات عالی هستند تعلق می‌گیرد. در کنار این بورسیه دانشجویان باید حداقل 40 ساعت در ماه کار کنند.

Langara Students’ Union Community Service Award: این بورسیه برای افرادی که نیاز مالی دارند در نظر گرفته شده  است اما افرادی که در فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی به‌صورت داوطلبانه شرکت می‌کنند شانس قبولی در این بورسیه را دارند.

Donald B. and Dorothy Allen Memorial Bursary: این بورسیه برای دانشجویانی است که استعداد تحصیلی بالایی دارند.

Fred Young Bursary: این بورسیه برای دانشجویانی است که دانشجوی تمام‌وقت کالج لانگارا باشند.

اسکالرشیپ‌های کالج لانگارا

هدف از ارائه اسکالرشیپ شناسایی دانشجویان ممتاز و کمک به آنها است. اسکالرشیپ‌های ارائه شده توسط کالج لانگارا عبارت‌اند از:

Armstrong-Lepeska Science Marketing Scholarship : این مورد برای دانشجویانی است که در ترم دو مقطع کاردانی رشته‌های علوم مشغول به تحصیل هستند.

Bliss Murray Memorial Scholarship: این مورد برای تمام دانشجویان است اما دانشجویانی که فعالیت‌های داوطلبانه دارند امکان قبولی بیشتری دارند.

Dora M.Ross Endowed Scholarship: این اسکالرشیپ برای دانشجویانی است که با یکی از والدین خود زندگی می‌کنند. برای این موردنیاز است حداقل یک ترم را پشت سر گذاشته باشند.

Leon and Simma Holt Arts & Science Scholarship: این مورد برای دانشجویانی است که در رشته‌های علوم و هنر دستاورد دارند.

  1. J. Denholm Awards: این مورد برای دانشجویانی است که در رشته‌های هنر و علوم که به‌صورت دو ساله است تحصیل می‌کنند و توانسته‌اند دستاوردهای بزرگی را کسب کنند.

افرادی که کانادا را به‌عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند از آینده بسیار مناسبی در این کشور بهره ببرند. چراکه به دانشجویان خارجی فرصت داده می‌شود تا برای مدت مشخصی پس از تحصیل خود در این کشور به جستجوی کار بپردازند و این یک امتیاز بسیار بزرگ برای متقاضیان تحصیل در کانادا است تا بتوانند اقامت این کشور طریق کار را به دست آورده و در نهایت مسیر رسیدن به اقامت دائمی (PR) کانادا را برای خود هموارتر سازند.

کالج لانگارا به‌عنوان یکی از کالج‌های تراز اول کشور کانادا در استان بریتیش کلمبیا و شهر ونکوور قرار دارد و به همین دلیل است که توانسته جایگاه مناسبی در میان ایرانیان نیز به دست آورد و چنانچه گفته شد، ایرانی‌ها یکی از بزرگ‌ترین جمعیت‌های دانشجویی در این کالج را تشکیل می‌دهند. افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های مختلف تحصیلی هستند یا قصد دریافت یک مدرک تخصصی برای ورود به بازار کار را دارند قادر خواهند بود تا با تحصیل در این کالج، مدارک سطح دیپلم و همچنین کارشناسی را به دست آورند و به اختیار خود یا وارد بازار کار شده یا اینکه به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند.

مطالعه بیشتر