یکی از چالش هایی که همواره با متقاضیان زندگی در خارج از کشور همراه است، یادگیری زبانی است که در آن کشور رواج دارد. فرانسوی و انگلیسی به عنوان زبان های رسمی کشور کانادا شناخته می شوند و افرادی که در این کشور زندگی می کنند ممکن است به هر دو زبان نیز نیاز پیدا کنند یا برای یافتن یک فرصت شغلی بهتر مجبور شوند به سایر شهرهای این کشور مهاجرت کنند. استفاده از فرصت هایی که آموزشگاه های زبان در کانادا برای افراد ایجاد می کنند، می تواند به متقاضیان کمک کند تا نیازهای خود در این زمینه را برطرف سازند.

این مسئله بسیار حائز اهمیت است که شما در کدام شهر کانادا سکونت پیدا می کنید و به کدام شهرها مهاجرت خواهید کرد. پیش از مهاجرت به کانادا باید بررسی کنید که زبان اصلی مردم شهر مقصد شما چیست و کدام زبان می تواند برای شما به عنوان یک امتیاز به حساب آید. در چنین شرایطی قصد داریم توضیح دهیم که آموزشگاه های برتر زبان در کانادا کدامند.

آموزش زبان فرانسوی در ونکوور

برخی از افرادی که خارج از استان کبک زندگی می کنند ممکن است بیش از سایرین به زبان فرانسوی نیاز پیدا کنند و تحصیل در کالج ها و آموزشگاه های زبان فرانسوی در این استان های مختلف زیاد است اما اکثر دوره های با کیفیت زبان فرانسوی در استان کبک ارائه می شود. یکی از بهترین مراکز آموزشی در کشور کانادا که خارج از استان کبک قرار دارد، کالج کانادایی DEA است. این کالج در ونکوور در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است.

این کالج پذیرای دانشجویان از سطح مبتدی تا پیشرفته است و هر فرد در روز نخست ورود به این کالج در یک تست شرکت خواهد کرد و به تشخیص آموزشگاه در یکی از سطوح تعیین شده وارد می شود. به طور متوسط در کلاس های تشکیل شده این کالج 7 نفر شرکت می کنند و نهایتا 12 دانشجو می توانند در این کلاس ها حضور داشته باشند. معمولا دانشجویان این کالج بین 17 تا 55 سال هستند اما به طور میانگین می توان گفت که دانشجویان زبان فرانسوی این کالج 20 ساله هستند. در پایان دوره نیز به دانشجویان این کالج مدرک پایان دوره اختصاص داده می شود.

در این دوره 52 هفته بر روی مهارت های مختلف زبان فرانسوی کار خواهد شد. دانشجویان در کلاس های 60 دقیقه ای شرکت خواهند کرد و دوشنبه هر هفته دوره جدید کلاس ها آغاز می شود و دانشجویان می توانند به اختیار خود دوره کلاس ها را شروع کنند. این کالج فعالیت خود را از سال 2014 آغاز کرده است و یکی از کالج های تازه تاسیس آموزش زبان فرانسه به حساب می آید.

هزینه شرکت در دوره های این کالج از 387$ دلار آغاز می شود و افرادی که نیاز به خوابگاه داشته باشند باید حداقل 588$ دلار را به عنوان شهریه خود در نظر بگیرند.

کالج کانادایی DEA- آموزشگاه زبان در کانادا

تحصیل زبان فرانسوی در مونترال

شهر مونترال را می توان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای آموزش زبان فرانسوی دانست. زبان رایج در این شهر فرانسوی است و دانشجویان علاوه بر این که در کالج ها می توانند به ادامه تحصیل بپردازند، در محیط شهری نیز بیشتر با زبان فرانسوی مواجه خواهند شد و این مسئله می تواند در روند آموزشی آن ها اثرگذار باشد.

مرکز بین المللی بوشقو لینگوا در مونترال یکی از همین مراکز است که دوره های آموزشی عمومی آن در 1 تا 48 هفته بسته به سطح دانشجویان تکمیل می شود. معمولا 30 کلاس در هفته در این مرکز آموزشی ارائه می شود و دانشجویان می توانند با شرکت در یک آزمون ورودی مشخص کنند که در کدام سطح کلاس های خود را آغاز می کنند. هزینه خرید کتاب های مربوط به دوره های فرانسوی در این کالج 50$ است که در هر سطح خریداری می شود. دوره های آموزشی در این آموزشگاه زبان فرانسوی در ابتدای دوشنبه هر ماه آغاز می شود.

دانشجویان این مرکز آموزشی بیش از 16 سال سن دارند اما متوسط سنی شرکت کنندگان نیز 28 سال است. کلاس های این آموزشگاه از ساعت 9 صبح شروع می شود و هر کلاس 60 تا 90 دقیقه به طول می انجامد. به دانشجویان زمان کافی برای ناهار داده می شود و کلاس های بعد از ظهر نیز تا حدود ساعت 15:00 ادامه خواهد داشت. این کالج که فعالیت خود را از سال 1976 آغاز کرده است یکی از کالج های قدیمی برای تحصیل زبان فرانسوی شناخته می شود. هزینه دوره آموزش زبان فرانسوی در این کالج از 521$ دلار در ماه آغاز می شود و افرادی که قصد اقامت خوابگاهی در این مرکز را داشته باشند باید حداقل 878$ دلار برای هر ترم پرداخت کنند.

آموزش زبان فرانسوی در کبک

یکی از مراکز آموزشی بسیار مناسب در شهر کبک برای یادگیری زبان فرانسوی، ادو ادینتر است. این مرکز آموزشی افراد بالای 16 سال را پذیرش می کند و یکی از مراکز آموزشی خوب برای آموختن زبان فرانسوی است. در کلاس های آموزشی این مرکز حدودا 9 دانشجو در حال تحصیل هستند و پرجمعیت ترین کلاس های درس این مرکز آموزشی 12 نفره است. میانگین سنی دانشجویان این آموزشگاه 30 سال است و در تابستان به حدود 40 سال نیز می رسد.

با شروع هر هفته دوره های جدید آموزش زبان در این آموزشگاه آغاز می شود و به همین دلیل متقاضیان آموختن زبان فرانسوی در این کالج آزادی عمل بسیار زیادی خواهند داشت تا بتوانند دوره خود را آغاز کنند. کلاس های صبحگاهی این مرکز آموزشی از ساعت 8 تا 11:15 و کلاس های ظهر از ساعت 11:45 تا 13:15 دقیقه است. هزینه دوره ها در این آموزشگاه در حدود 425$ دلار و بیشتر است و افرادی که قصد دارند از خوابگاه استفاده کنند نیز حداقل 759$ دلار به ازای هر ترم باید پرداخت کنند.

از جمله امکانات این مرکز آموزشی می توان به کتابخانه، فعالیت های اجتماعی، اتاق تلویزیون، سفرهای فرهنگی، فضای غذاخوری، دسترسی با ویلچر، اینترنت رایگان، کامپیوتر، فضای مطالعه، فعالیت های ورزشی و غیره اشاره داشت.

تحصیل زبان انگلیسی در تورنتو

زبان انگلیسی نیز در کشور کانادا به شدت مورد نیاز است و به همین دلیل افرادی که ممکن است به صورت همراه یا از طرق مختلف وارد این کشور شوند، به زبان انگلیسی نیاز زیادی داشته باشند. باید در نظر داشت که آموزش زبان انگلیسی در این کشور می تواند برگ برنده ای برای ورود سریع تر به جامعه کانادایی باشد. در تمامی شهرهای مطرح کانادا امکان ورود به دوره های زبان انگلیسی وجود دارد و افراد می توانند در شرایطی به تحصیل زبان انگلیسی بپردازند که معلمان آن ها بومی هستند و می توان با بالاترین کیفت این زبان را آموخت.

مرکز اینتنسیو 30 یکی از مراکز آموزشی در کشور کانادا و شهر تورنتو است که می توان به تحصیل زبان انگلیسی در آن پرداخت. دانشجویان این کالج پس از گذر از آزمون ورودی در سطح مشخصی ورود پیدا می کنند. حداقل سن برای شرکت در این آموزشگاه 16 سال است. متوسط کلاس های این آموزشگاه با 12 دانشجو برگزار می شود و بزرگترین کلاس های درس آن نیز 16 نفره است. میانگین سنی دانشجویان این مرکز آموزشی 24 سال است.

کلاس های درس در این آموزشگاه از ساعت 9 صبح تا 12:40 و 13:40 تا 16 به طول می انجامد. این آموزشگاه از سال 1995 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و 16 کلاس درس در این آموزشگاه وجود دارد. فعالیت های بسیاری در این مرکز آموزشی انجام می شود که می توان به کمک آن در فضاهای مختلف به آموختن زبان مشغول شد. هزینه های تحصیل در این کالج از 492$ دلار شروع می شود و هزینه های اقامت و دوره در این آموزشگاه نیز 815$ دلار به ازای هر دوره آموزشی است.

تحصیل زبان انگلیسی در کلگری

آموزشگاه زبان GEOS یکی از کالج هایی است که افراد از سطح مبتدی تا پیشرفته می توانند در آن به ادامه تحصیل بپردازند. 10 کلاس در هفته برای دانشجویان این آموزشگاه در نظر گرفته شده است. دوره آموزشی این آموزشگاه نیز به طور متوسط 52 هفته به طول می انجامد. کلاس های درس در آموزشگاه زبان GEOS معمولا 10 نفره است و پر جمعیت ترین کلاس های آن 14 نفره هستند. میانگین سنی دانشجویان آموزشگاه زبان GEOS معمولا بالای 16 سال است.

افرادی که در سطح مبتدی قرار نداشته باشند، این فرصت را خواهند داشت که در آغاز هر هفته به کلاس های درس اضافه شوند. کلاس های درس در این آموزشگاه معمولا 45 دقیقه ای هستند. در روزهای آخر هفته این آموزشگاه تعطیل خواهد بود. هزینه تحصیل در این آموزشگاه برای دوره های عادی 437$ دلار به ازای هر دوره است و افرادی که قصد اقامت خوابگاهی در این کالج را دارند، حداقل 824$ دلار به ازای هر دوره باید پرداخت کنند.

تحصیل زبان انگلیسی در انتاریو

انتاریو یکی از مهم ترین شهرهای کشور کانادا است و می توان انتظار داشت که مهاجران بسیار زیادی در این شهر سکونت داشته باشند. افرادی که در این شهر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند نیز بسیارند و یکی از مراکز آموزشی مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در این شهر، مرکز آموزشی  Step by Step Proficiencyاست. این مرکز در حال حاضر کلاس های درس را صرفا به صورت آنلاین برگزار می کند و امکان اقامت خوابگاهی در آن وجود ندارد، اما یکی از مراکز آموزشگاهی پر مخاطب است. کلاس های آموزشی در این آموزشگاه معمولا 6 نفره برگزار می شود و دوره های آموزشی آن 52 هفته برای رسیدن به سطح پیشرفته است. دانشجویان این آموزشگاه در کلاس های 6 نفره شرکت می کنند و بیشترین تعداد دانشجوی مجاز در یک کلاس نیز 10 نفر است.

بررسی ها نشان می دهد که متوسط سن دانشجویان این آموزشگاه 25 سال است و معمولا افراد بالای 16 سال در کلاس های آن شرکت می کنند. بیشتر دانشجویان این موسسه آموزشی ژاپنی ها هستند که 48% از دانشجویان را تشکیل می دهند. مکزیکی ها نیز با 28% دومین جامعه بزرگ دانشجویان Step by Step Proficiency را تشکیل می دهند. هزینه های تحصیل در این کالج از 261$ دلار در هر دوره شروع می شود.

مرکز آموزشی Step by Step Proficiency - آموزشگاه زبان در کانادا

تحصیل زبان انگلیسی در ونکوور

در ابتدا اشاره شد که شهر ونکوور یکی از شهرهایی است که علاقمندان به تحصیل زبان فرانسوی شانس بسیار مناسبی برای آموختن زبان  در این شهر خواهند داشت و شرایط برای علاقمندان به زبان انگلیسی نیز به همین صورت است.

یکی از بهترین و شناخته شده ترین مراکز آموزش زبان انگلیسی در این شهر، Language Studies International (LSI) است. دوره عمومی زبان در این آموزشگاه از سطح مبتدی آغاز و تا سطح پیشرفته ادامه پیدا می کند. برای شرکت در این دوره فرد باید حداقل 16 ساله باشد. طول دوره نیز 50 هفته در نظر گرفته شده است. به طور متوسط در هر کلاس 12 دانشجو شرکت می کنند و تا 16 دانشجو در هر کلاس نیز ممکن است حضور پیدا کنند.

هزینه تحصیل در دوره های عمومی این مرکز آموزشی از 429$ دلار آغاز می شود و افرادی که قصد اقامت خوابگاهی در این مرکز آموزشی را داشته باشند، باید به ازای هر دوره حداقل 752$ دلار را در نظر بگیرند. در این مرکز آموزشی 38 دوره مختلف زبان ارائه می شود و هر فرد باید بسته به نیاز خود یکی از دوره ها را انتخاب کند تا بتواند به هدف نهایی خود دست یابد.

بسیاری از افرادی که به کانادا وارد می شوند، در طول پروسه مهاجرت و پیش از دریافت ویزا به مدرک زبان نیاز خواهند داشت اما باید به این نکته اشاره کرد که در بسیاری از موارد، افراد با وجود در اختیار داشتن مدرک زبان، با مشکلاتی در برخی از مهارت ها روبرو می شوند و کمبودهایی را در خود احساس می کنند.

ورود به کالج ها و آموزشگاه های زبان در کانادا یکی از طبیعی ترین اتفاقاتی است که برای مهاجران رخ می دهد. در شهرهای مختلف کانادا مراکز متعددی وجود دارد که به دانشجویان، نیروی کار، همراهان و سرمایه گذاران این فرصت را می دهند که به آموختن زبان بپردازند و شرایط زندگی خود در این کشور را تسهیل بخشند. در چنین شرایطی، تنها تعداد انگشت شماری موسسه آموزش زبان فرانسوی و انگلیسی در کانادا را معرفی کردیم تا علاقمندان به یادگیری زبان بتوانند با شرایط عمومی آموزشگاه های زبان در کانادا آشنایی پیدا کنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در این رابطه در ارتباط باشید.