اگر قصد دارید به عنوان تکنسین داروخانه به کانادا مهاجرت کنید، بسیار خوش شانس هستید؛ زیرا اکثر مناطق کانادا به این شغل نیاز دارند و شما با یا بدون جاب افر کانادا (Job offer) هم فرصت مهاجرت به این کشور و حتی دریافت اقامت دائم آن را در اختیار دارید.

اگر شما به عنوان تکنسین داروخانه سابقه کار دارید یا دوره‌های معتبری در این زمینه دیده‌اید، می‌توانید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. در این مطلب، ضمن معرفی شغل تکنسین داروخانه و کد شغلی آن در کانادا، وظایف و مسئولیت‌ها، درآمد، بازار کار و روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق این شغل، بررسی شده است. با کاناداپاس همراه باشید.

آشنایی با شغل تکنسین داروخانه در کانادا

به طور کلی، تکنسین داروخانه در کانادا وظایف فنی مرتبط با نسخه‌ها از جمله جمع‌آوری اطلاعات بیماران، آماده‌سازی دارو، توزیع دارو و کنترل موجودی را انجام می‌دهد. این افراد برای ارائه مراقبت و دستورالعمل‌های دارویی، به مشتریان از نزدیک با داروسازها همکاری می‌کنند.

افرادی که در این گروه شغلی قرار می‌گیرند، در داروخانه‌های شخصی، داروخانه‌های بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت کار می‌کنند. همچنین، ممکن است به عنوان دستیار در کنار داروسازها کار کنند. تکنسین‌های داروخانه که به عنوان سوپروایزر کار می‌کنند نیز در همین گروه شغلی قرار می‌گیرند.

حقوق تکنسین داروخانه در کانادا

عناوین شغلی تکنسین داروخانه در کانادا

افرادی که قصد دارند به عنوان تکنسین داروخانه به کانادا مهاجرت کنند، می‌توانند در عناوین شغلی زیر مشغول به کار شوند:

  • تکنسین داروخانه
  • سوپروایزر یا ناظر تکنسین داروخانه
  • معاون داروسازی
  • دستیار داروخانه
  • معاون فنی داروخانه

وظایف و مسئولیت‌های شغل تکنسین داروخانه در کانادا

برخی از وظایف و مسئولیت‌های رایجی که معمولا افراد در شغل تکنسین داروخانه باید برعهده بگیرند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کمک به داروسازان برای نگهداری موجودی داروها و سوابق نسخه‌ای محصولات دارویی
  • ارزیابی نسخه‌ها برای کامل بودن و اطمینان از صحت اطلاعات
  • جمع‌آوری و وارد کردن اطلاعات مشتریان در پایگاه داده و تهیه دارو برای مشتریان با همکاری داروسازان
  • ترکیب محصولات دارویی مانند داروهای تزریقی در داخل رگ، محلول‌های خوراکی، پمادها و کرم‌ها
  • پیگیری و انجام پرداخت نسخه‌ها و سایر خدمات داروخانه از جمله صورت‌حساب بیمه گذاران شخص ثالث
  • ارائه دستورالعمل در مورد نحوه استفاده از وسایل کمکی بهداشتی و تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های تجویز دارو و دستگاه‌های نظارتی
  • کمک به داروسازان و سایر کارکنان داروخانه در تهیه، بسته‌بندی و برچسب‌گذاری محصولات دارویی
  • کمک در برنامه‌ریزی و گردش کار
  • پردازش اطلاعات صورت‌حساب پزشکی
  • قیمت‌گذاری و قرار دادن اقلام در قفسه‌ها
درآمد تکنسین داروخانه در کانادا

بازار کار تکنسین داروخانه در کانادا

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط کالج اندرسون کانادا، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۴ حدود ۲۴ درصد از جمعیت کانادا را سالمندان تشکیل دهند که درصد زیادی است. این نشان می‌دهد که کانادا به‌زودی با بحران کهنسالی جمعیت  مواجه خواهد شد.

افزایش میانگین سن جامعه، به معنی افزایش تقاضا برای کلیه خدمات بهداشتی و درمانی و رشد فرصت‌های شغلی در تمامی مشاغل این حوزه است که تکنسین‌های داروخانه نیز نقش پررنگی در آن ایفا می‌کنند.

در واقع، تکنسین داروخانه در بین تمامی مشاغل خدمات بهداشتی و درمانی، پرتقاضاترین شغل پیش‌بینی شده که با بیشترین کمبود نیروی کار مواجه است. در حال حاضر این شغل با کمبود جدی نیروی کار مواجه شده. به طوری که در ۴ هزار داروخانه در انتاریو تنها حدود ۳ هزار تکنسین وجود دارد، در صورتی که تعداد آن‌ها باید ۱۰ هزار نفر باشد. بنابراین، فقط در انتاریو هر داروخانه به طور میانگین به ۲.۵ تکنسین نیاز دارد.

چشم انداز کار در کانادا به عنوان تکنسین داروخانه

یکی از مواردی که می تواند در انتخاب کشور کانادا به عنوان مقصد مهم کار به عنوان تکنسین داروخانه حائز اهمیت باشد، شرایط مناسب چشم انداز کار در این کشور است. اگر اطلاعات دقیقی در این رابطه داشته باشید، متوجه خواهید شد که کدام استان ها می تواند مکان بهتری برای کار در این حوزه باشد. برخی از استان های کانادا تا 3 سال آینده نیز شرایط بسیار مناسبی برای کار به عنوان تکنسین داروخانه خواهند داشت و در برخی از استان های این کشور شرایط چندان مناسبی وجود ندارد. در جدول زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورد.

چشم انداز کار در کانادا به عنوان تکنسین داروخانه

همانطور که مشخص است، 5 استان کانادا، چشم انداز بسیار مناسبی برای کار تکنسین های داروخانه در کانادا خواهند داشت و در 3 استان نیز شرایط به صورت عادی است. تنها وضعیت استان انتاریو از نظر چشم انداز کاری در این کشور نامشخص است و همچنین 3 قلمرو این کشور که به دلیل شرایط خاص جمعیت کمی را در خود جای داده اند.

در حال حاضر در جاب بانک کانادا بیش از 170 فرصت شغلی در این زمینه ارائه شده است که درصد قابل توجهی از آن ها در استان کبک قرار دارند و کمترین میزان نیز در نیوفاندلند، قلمروهای شمالی و جزیره پرنس ادوارد.

خرید خانه سالمندان در کانادا؛ مهاجرت و دریافت اقامت کانادا با خرید خانه سالمندان

تفاوت تکنسین داروخانه با دستیار داروخانه

نکته قابل توجهی که باید در نظر داشته باشید، این است که تکنسین داروخانه با دستیار داروخانه کاملا متفاوت است. دستیار داروخانه، یک شغل ماهرانه محسوب نمی‌شود و نیاز به دانش فنی و تخصص هم ندارد. در صورتی که تکنسین داروخانه، یک شغل تخصصی است که نیاز به دانش فنی و آشنایی با داروها و ترکیبات آن‌ها دارد.

تکنسین‌ها باید با ترکیبات، خواص و دستورالعمل داروها آشنا باشند. با این اوصاف، دستیاران داروخانه به دلیل عدم برخورداری از دانش فنی و تخصص کافی، نمی‌توانند هیچ یک از وظایف شغلی تکنسین‌های داروخانه را انجام دهند. بدیهی است که حقوق و دستمزد تکنسین‌های داروخانه نیز بیشتر از دستیاران داروخانه است.

آشنایی با روش های مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا + میزان درآمد

شرایط استخدام تکنسین داروخانه در کانادا

برای اینکه بتوانید به عنوان تکنسین داروخانه در کانادا مشغول به کار شوید، باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • مدرک کالج در رشته تکنسین داروخانه که حداقل ۲ سال طول کشیده باشد یا مدرک کالج در رشته داروسازی و آموزش عملی تحت نظارت که ۲ تا ۳ سال طول کشیده باشد.
  • شرکت در آزمون صدور گواهینامه هیات داروسازی کانادا (PEBC) و قبولی در آن
شرایط کار تکنسین داروخانه در کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه

برای اینکه بتوانید به عنوان تکنسین داروخانه به کانادا مهاجرت کنید، باید یکسری شرایط کلی داشته باشید. این شرایط، به بهبود امتیاز شما در روشی که از طریق آن اقدام می‌کنید کمک بسیار بزرگی خواهند کرد.

  • حداقل ۱۸ سال سن (افرادی که بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارند، بیشترین امتیاز را از این فاکتور به دست می‌آورند)
  • مجوز، گواهینامه یا مدرک دانشگاه یا کالج در رشته تکنسین داروخانه (که حتما باید معادل سازی شده باشد)
  • مدرک زبان معادل با حداقل CLB 7 یا NCLC 7
  • پیشنهاد شغلی مکتوب از یک کارفرمای کانادایی
  • حداقل یک سال سابقه کار به عنوان تکنسین داروخانه (اگر سابقه تحصیل یا مدرک حرفه‌ای در این رشته ندارید، باید حداقل ۳ سال سابقه کار داشته باشید)
  • تطبیق‌پذیری (تطبیق‌پذیری به مجموعه‌ای از معیارها نظیر سابقه کار یا تحصیل در کانادا گفته می‌شود که نشان می‌دهند شما قبلا با کانادا ارتباط داشته‌اید و با شرایط زندگی و کار در این کشور آشنا هستید)

برای مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه به کانادا مسیرهای مختلفی از جمله مسیرهای کاری و همچنین تحصیلی وجود دارد و شما می توانید از طریق هر یک از آن ها، بسته به شرایط خود به کانادا وارد شوید. در صورتی که حضور یک وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC را در کنار خود داشته باشید، می توانید اطمینان حاصل کنید که برنامه مهاجرتی شما به نوعی تنظیم خواهد شد که بتوانید در بهترین مسیر رسیدن به کانادا حرکت کنید. اگر حداقل یک سال سابقه کار به عنوان تکنسین داروخانه دارید یا مدرک معتبری در این زمینه دارید، می‌توانید با کارشناسان کاناداپاس تماس بگیرید تا از اقدامات لازم جهت مهاجرت به کانادا از طریق این شغل اطلاع پیدا کنید.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

روش‌های مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا از طریق شغل تکنسین داروخانه وجود دارد که بهترین و پرتقاضاترین‌های آن‌ها عبارت هستند از:

  • سیستم اکسپرس انتری (Express Entry)
  • برنامه‌های استانی (PNP)
  • برنامه متخصصین حوزه بهداشت و درمان بریتیش کلمبیا (British Columbia Health Authority stream)

1.   مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه از طریق سیستم اکسپرس انتری

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه، اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا است. اکسپرس انتری، سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا نیز به شمار می‌رود. اگر از نظر سنی شرایط خوبی داشته باشید، از سابقه کار کافی برخوردار باشید و مدرک زبان با نمره بالایی کسب کنید، به راحتی می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کنید. اکسپرس انتری، یک روش مهاجرتی نیست، بلکه یک سیستم ارزیابی است که از سه زیرمجموعه تشکیل شده:

اگر قصد دارید از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید، باید در یکی از برنامه‌های مهاجرتی فدرال فوق واجد شرایط باشید. این روش‌ها، بر اساس یک سیستم امتیازدهی عمل می‌کنند که در آن، شرایط متقاضیان بر اساس معیارهای مختلفی نظیر سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، تطبیق پذیری و سابقه کار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. افرادی که از این معیارها بیشترین امتیازها را کسب کنند، موفق به دریافت اقامت دائم کانادا خواهند شد.

 

2.   مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه از طریق برنامه‌های استانی

استان های کانادا، دارای برنامه‌های مهاجرتی منحصر به فرد خود هستند. هدف برنامه‌های استانی کانادا، جذب نیروهای کار ماهر و نیمه ماهر برای برطرف کردن نیازهای بازار کار منطقه مورد نظر است. مجموعا حدود ۸۰ مسیر مهاجرتی در نظر گرفته شده که در غالب ۱۱ برنامه استانی اجرا می‌شوند. برنامه‌های استانی کانادا عبارت هستند از:

اغلب ۸۰ مسیری که در برنامه‌های مهاجرتی وجود دارد، منجر به صدور ورک پرمیت کانادا (Work Permit) می‌شوند که البته، پس از ورود به کانادا و کسب تجربه کار در این کشور امکان تبدیل آن به اقامت دائم وجود دارد. برخی از مسیرهای مهاجرتی در برنامه‌های استانی، همراستا با سیستم اکسپرس انتری هستند.

به این معنی که استان‌ها بر اساس نیازهای بازار کار خود، افرادی که با پتانسیل به نظر می‌رسند را از استخر اکسپرس انتری فدرال انتخاب می‌کنند و گواهی نامزدی استانی به آن‌ها می‌دهند. اگر بتوانید گواهی نامزدی استانی به دست بیاورید، مستقیما اقامت دائم کانادا به شما داده خواهد شد.

3.   مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه از طریق برنامه متخصصین حوزه بهداشت و درمان بریتیش کلمبیا

برنامه متخصصین حوزه بهداشت و درمان، یکی از برنامه‌های استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) است. اما با توجه به اینکه تنها برنامه اختصاصی در نظر گرفته شده برای کادر درمان و مشاغل مرتبط شناخته می‌شود، ارزش بررسی جداگانه را کاملا دارد. درخصوص شرایط مورد نیاز این برنامه مهاجرتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشنهاد شغلی معتبر برای کار به عنوان تکنسین داروخانه از یک کارفرمای کانادایی ساکن بریتیش کلمبیا
  • برخورداری از شرایط مورد نیاز یکی از سه برنامه مهاجرتی سیستم اکسپرس انتری
  • داشتن صلاحیت و شرایط لازم (گواهینامه، مجوز یا مدرک دانشگاهی) برای کار به عنوان تکنسین داروخانه
  • حداقل ۲ سال سابقه کار به عنوان تکنسین داروخانه
  • مدرک زبان معادل با حداقل CLB 7 یا NCLC 7

کد شغلی تکنسین داروخانه در کانادا

در لیست طبقه بندی مشاغل ملی کانادا (NOC) تمامی مشاغل موجود در این کشور تفکیک شده است. به صورتی که هر شغل کد اختصاصی خودش را دارد تا وظایف قابل انجام، مهارت‌های مورد نیاز، میزان حقوق و دستمزد و سایر جزئیات آن کاملا مشخص و از مشاغل دیگر تفکیک شود. شغل تکنسین داروخانه هم از این قائده مستثنی نیست و کد اختصاصی خودش را دارد.

کد اختصاص یافته به این شغل NOC 3219 است که از سال ۲۰۲۱ به NOC TEER 32124 تغییر کرده است؛ اما هنوز با کد قبلی خود نیز شناخته می‌شود.

بهترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا برای تکنسین‌های داروخانه

مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه

برای اینکه بتوانید به عنوان تکنسین داروخانه به کانادا مهاجرت کنید، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

 

  1. ساخت حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری

در اولین قدم، شما باید یک پروفایل یا حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری فدرال برای خود ایجاد کنید. ایجاد پروفایل کاملا رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارد.

 

  1. تکمیل پروفایل

پس از راه‌اندازی حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری، باید پروفایل خود را تکمیل کنید. حتما از صحت اطلاعاتی که وارد می‌کنید، اطمینان حاصل کنید. زیرا در مراحل بعد، بر اساس این اطلاعات امتیاز دریافت خواهید کرد.

 

  1. انتخاب یکی از برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری از سه برنامه مهاجرتی تشکیل شده است که در بخش‌های قبل آن‌ها را نام بردیم. در این مرحله شما باید برنامه مهاجرتی مورد نظر خود که قصد دارید برای آن درخواست دهید را انتخاب کنید.

 

  1. دریافت پیشنهاد شغلی

برای افزایش شانس خود در مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه، بهتر است از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی پیدا کنید. البته، لازم به ذکر است که داشتن پیشنهاد شغلی الزامی نیست؛ اما تاثیر بسیار زیادی در امتیاز شما خواهد گذاشت. منابع زیر، بهترین منابع جست‌وجوی کار به عنوان تکنسین داروخانه و سایر مشاغل حوزه بهداشت و درمان هستند:

 

  1. دریافت دعوتنامه اپلای (ITA)

در صورتی که شرایط مورد نیاز برنامه مهاجرتی که برای آن درخواست داده‌اید را داشته باشید، یک دعوتنامه اپلای یا ITA از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. با دریافت دعوتنامه، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

 

  1. ارائه مدارک تکمیلی و ثبت پرونده

از زمان دریافت دعوتنامه اپلای، ۶۰ روز به شما فرصت داده می‌شود تا به آن پاسخ دهید. همچنین، اگر به مدارک تکمیلی نیاز باشد، از طریق همین ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود. شما باید پاسخ خود و مدارک تکمیلی خواسته شده را (در صورت وجود) در مهلت مقرر ارسال کنید. در غیر این صورت، تنها با پرداخت هزینه بررسی پرونده به مبلغ ۱۵۰ دلار، می‌توانید رسما برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

 

  1. دریافت اقامت دائم کانادا

در صورت ارائه کلیه مدارک خواست شده در فرصت قانونی و برخورداری از شرایط دریافت اقامت دائم کانادا، می‌توانید آن را دریافت کنید.

لیست مشاغل خانگی در کانادا و میزان درآمد آن‌ها

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه

افرادی که قصد دارند به عنوان تکنسین داروخانه به کانادا مهاجرت کنند، باید مدارک زیر را در مراحل مختلف این فرایند ارائه دهند:

  • مدارک هویتی و شناسایی از قبیل شناسنامه و پاسپورت
  • سند ازدواج (در صورت تاهل)
  • گواهی تولد یا شناسنامه فرزندان (در صورتی که دارای فرزند هستید)
  • مدارک شغلی برای اثبات برخورداری از حداقل ۱ سال سابقه کار به عنوان تکنسین داروخانه
  • رزومه
  • مدارک مالی برای اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی برای حداقل ۱ سال زندگی در کانادا (به میزان ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار کانادا)
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • مدارک معاینات پزشکی

مجوزهای مورد نیاز برای کار به‌ عنوان تکنسین داروخانه در کانادا

پیش از اینکه کار خود را به عنوان تکنسین داروخانه در کانادا شروع کنید، باید کلیه مجوزهای مورد نیاز را در سطح شهرداری، استانی و فدرال از نهادهای نظارتی دریافت کنید.

برخی از مجوزهای مورد نیاز برای کار به عنوان تکنسین داروخانه در استان‌های مختلف کانادا در جدول زیر ذکر شده‌اند:

استان مجوز مورد نیاز
بریتیش کلمبیا College of Pharmacists of British Columbia
مانیتوبا College of Pharmacists of Manitoba
نیوبرانزویک New Brunswick College of Pharmacists (NBCP)
انتاریو Ontario College of Pharmacists
ساسکاچوان Saskatchewan College of Pharmacy Professionals
الزامات تحصیلی برای کار تکنسین داروخانه در کانادا

معادل‌سازی مدرک تکنسین داروخانه برای مهاجرت به کانادا

اگر به عنوان تکنسین داروخانه گواهینامه، مجوز یا هر نوع مدرک دیگری دارید، باید آن را معادل سازی کنید تا از آن امتیاز بگیرید. در غیر این صورت، مدرک شما فاقد اعتبار خواهد بود و امتیازی به آن تعلق نخواهد گرفت. برای معادل‌سازی مدرک خود، باید گزارشی تحت عنوان ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) دریافت کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که در کانادا فقط چند سازمان انگشت شمار وجود دارد که برای ارائه گزارش ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA)، مورد تایید دولت این کشور هستند. این سازمان‌ها عبارت هستند از:

  • سرویس آموزش تطبیقی – دانشکده مطالعات مداوم دانشگاه تورنتو (Comparative Education Service – University of Toronto School of Continuing Studies)
  • خدمات بین المللی ارزیابی اعتبار کانادا (International Credential Assessment Service of Canada)
  • خدمات آموزش جهانی (World Education Services)
  • خدمات ارزیابی صلاحیت های بین المللی (International Qualifications Assessment Service)
  • خدمات ارزیابی اعتبار بین المللی (International Credential Evaluation Service)

برای معادل‌سازی، باید مدرک خود را به همراه سایر مدارک مورد نیاز در اختیار یکی از سازمان‌های فوق قرار دهید. مدارک مورد نیاز برای معادل سازی، بسته به سازمانی که برای انجام این کار انتخاب کرده‌اید متغیر است.

به یاد داشته باشید که بهترین راه برای آگاهی از مدارک لازم برای معادل سازی، مراجعه به سایت سازمان مورد نظر است.

درآمد تکنسین داروخانه در کانادا

بر اساس گزارش‌ها و اطلاعات منتشر شده، به طور کلی  میانگین حقوق و درآمد یک تکنسین داروخانه در کانادا ۴۸ هزار و ۷۵۰ دلار در سال معادل با ۲۵ دلار در ساعت است. البته، عوامل مختلفی در این امر تاثیرگذار هستند که از این دست می‌توان به میزان سابقه افراد، مدرک تحصیلی آن‌ها و همینطور شهر و استان محل فعالیت‌شان اشاره کرد. به عنوان مثال، یک تکنسین داروخانه تازه کار که هنوز سابقه زیادی در این کار ندارد، به طور میانگین ۴۲ هزار و ۹۸۹ دلار در سال درآمد دارد. در صورتی که درآمد یک فرد باتجربه در این شغل می‌تواند تا سقف ۶۰ هزار و ۷۵۲ دلار در سال هم برسد.

درآمد تکنسین داروخانه در استان‌های کانادا

حداقل، میانگین و حداکثر درآمد تکنسین داروخانه در استان‌های مختلف کانادا به شرح زیر است:

نام استان حداقل درآمد

(به ازای هر ساعت)

میانگین درآمد

(به ازای هر ساعت)

حداکثر درآمد

(به ازای هر ساعت)

آلبرتا ۱۶ دلار ۲۲.۵۰ دلار ۳۷.۳۸ دلار
بریتیش کلمبیا ۱۶.۷۵ دلار ۲۰.۵۰ دلار ۲۹.۸۶ دلار
مانیتوبا ۱۴.۱۵ دلار ۱۹ دلار ۲۶.۵۳ دلار
نیوبرانزویک ۱۴.۷۵ دلار ۱۸ دلار ۲۵ دلار
نیوفاندلند و لابرادور ۱۴.۵۰ دلار ۱۷.۸۵ دلار ۲۷.۵۰ دلار
نوا اسکوشیا ۱۵.۵۰ دلار ۱۶ دلار ۲۶.۳۲ دلار
انتاریو ۱۵.۵۰ دلار ۲۰ دلار ۲۹.۳۵ دلار
جزیره پرنس ادوارد ۱۴.۵۰ دلار ۱۷.۲۵ دلار ۲۷.۵۰ دلار
کبک ۱۵.۲۵ دلار ۱۸.۷۵ دلار ۲۸ دلار
ساسکاچوان ۱۳ دلار ۱۹ دلار ۳۳.۷۵ دلار
کل کانادا ۱۴.۸۵ دلار ۲۵ دلار ۲۹.۷۵ دلار

ویزای همراه برای مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه

در صورتی که بتوانید به عنوان تکنسین داروخانه به کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه بگیرید. همسر شما پس از دریافت ویزای همراه کانادا می‌تواند مجوز کار باز (Open work permit) دریافت کند و با آن، برای هر کارفرمایی در کانادا کار کند. فرزندان زیر ۱۸ سال شما نیز می‌توانند به صورت رایگان در مدارس کانادا تحصیل کنند.

مزایای مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه

در صورتی که به عنوان تکنسین داروخانه به کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • نیازی به سرمایه گذاری برای خرید داروخانه در کانادا یا راه‌اندازی هر کسب و کار دیگری ندارید.
  • می‌توانید برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه بگیرید تا شما را همراهی کنند.
  • همسر شما می‌تواند مجوز کار باز (Open work permit) بگیرد و برای هر کارفرمایی در کانادا کار کند.
  • فرزندان زیر ۱۸ سال شما می‌توانند به صورت رایگان در مدارس کانادا تحصیل کنند.
  • برای مهاجرت به کانادا به عنوان تکنسین داروخانه، نیازی به سرمایه چندان زیادی ندارید و فقط باید در حدی پول داشته باشید که بتوانید نیازهای زندگی‌تان را در سال اول حضور خود در کانادا تامین کنید.
  • کانادا دارای یک بازار کار بسیار پررونق و قوی با فرصت‌های شغلی پرشمار برای تکنسین‌های داروخانه است.
  • تکنسین داروخانه، یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا است که با کمبود شدید نیروی کار مواجه است.
  • شما می‌توانید از مزایای یکسان با شهروندان کانادایی نظیر بیمه و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوید.
  • می‌توانید در یک کشور مدرن، پیشرفته و زیبا زندگی کنید که جزو برترین کشورهای دنیا با زیرساخت‌های قوی است.
  • با توجه به نیاز بسیار شدید کانادا به تکنسین داروخانه، می‌توانید پیشرفت شغلی داشته باشید و به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

در حال حاضر کانادا با کمبود شدید تکنسین داروخانه مواجه است. به همین دلیل، با ایجاد برنامه‌های مهاجرتی جدیدی نظیر برنامه متخصصین حوزه بهداشت و درمان بریتیش کلمبیا، سعی دارد کمبود نیروی انسانی در این شغل را جبران کند؛ اما شما به عنوان تکنسین داروخانه، از طریق سیستم اکسپرس انتری و برنامه‌های استانی هم می‌توانید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

برای کار در کانادا به عنوان یک تکنسین داروخانه، باید ویزای کار در کانادا را نیز در اختیار داشت. منظور آن است که فرد هیچ گونه محدودیتی برای کار در مشاغل مرتبط با داروخانه نداشته باشند. افرادی که این تخصص را در اختیار دارند نمی توانند بدون معادلسازی مدرک خود در این کشور به کار مشغول شوند و باید واجد شرایط بودن خود را به اثبات برسانند. البته افرادی که در کشور کانادا در این رشته تحصیل کرده باشند، می توانند بدون نیاز به طی کردن مراحل خاص وارد بازار کار شده و از امکانات مربوط به آن استفاده کنند.

سوالات متداول درباره تکنسین داروخانه در کانادا

تکنسین‌های داروخانه در کانادا بسته به میزان سابقه خود در این کار بین ۴۲۹۸۹ تا ۶۰۷۵۲ دلار در سال درآمد دارند.

بهترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا برای تکنسین‌های داروخانه، اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری است. اکسپرس انتری یک سیستم مهاجرتی است که توسط دولت فدرال کانادا مدیریت می‌شود و بر اساس سیستم امتیازدهی عمل می‌کند. افرادی که بتوانند امتیاز کافی در این سیستم به دست بیاورند موفق به دریافت اقامت دائم کانادا خواهند شد.

اولا باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. همچنین، باید حداقل ۱ سال سابقه کار داشته باشید و یک پیشنهاد شغلی برای کار به عنوان تکنسین داروخانه از یک کارفرمای کانادایی به دست بیاورید. شرایط و الزامات دیگری هم وجود دارد که به روشی که از طریق آن اقدام می‌کنید بستگی دارد.

شما باید مدرک کالج از یک دوره حداقل ۲ ساله در رشته تکنسین داروخانه داشته باشید. البته، با مدرک کالج در رشته داروسازی هم می‌توانید اقدام کنید، اما باید به مدت ۲ تا ۳ سال در دوره‌های تکنسین داروخانه آموزش دیده باشید. همچنین، باید در آزمون صدور گواهینامه هیئت داروسازی کانادا (PEBC) شرکت کنید و نمره قبولی بگیرید.

خیر، این دو شغل کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و حتی کد شغلی متفاوتی هم دارند. کد اختصاص یافته به تکنسین‌های داروخانه در لیست مشاغل ملی کانادا NOC TEER 32124 است، در صورتی که داروسازها با کد NOC TEER 31120 شناخته می‌شوند. بنابراین عناوین شغلی، وظایف و مسئولیت‌ها، مهارت‌های مورد نیاز و شرایط حقوق و دستمزد آن‌ها نیز کاملا با یکدیگر متفاوت است. گذشته از این، تکنسین داروخانه یک شغل نیمه ماهرانه محسوب می‌شود که با مدرک کالج هم می‌توان آن را انجام داد، اما داروسازی یک رشته کاملا تخصصی است که حداقل نیاز به مدرک کارشناسی دارد.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link