اگر شما هم جزو آن دسته از افراد پرشماری هستید که قصد دارید برای موقعیت‌های شغلی کانادا درخواست دهید و می‌خواهید برای انجام یک شغل به این کشور مهاجرت کنید، احتمالا تمایل دارید درمورد پروسه مهاجرت کاری به کانادا، نحوه انجام این کار و پیدا کردن شغل در کانادا اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

در این مطلب، ضمن بررسی اصلی‌ترین روش‌های کار در کانادا، با انواع روش‌های کاریابی در این کشور و همینطور بهترین سایت‌های کاریابی کانادا آشنا خواهید شد. پس اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید، لطفا تا انتهای این مطلب با ما در کاناداپاس همراه باشید.

شرایط کار در کانادا

فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در کانادا وجود دارد و هر ساله، عده زیادی از نیروهای کار در سراسر دنیا، برای تصاحب این موقعیت‌های شغلی تلاش می‌کنند. افرادی که بتوانند یک فرصت شغلی در کانادا به دست بیاورند، ملزم به انجام ۸ ساعت کار در روز هستند و در هفته باید ۴۰ ساعت کار کنند.

پرتقاضاترین روش‌های مهاجرت کاری به کانادا که محبوبیت بالاتری نسبت به سایر روش‌ها دارند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. دریافت پیشنهاد شغلی
  2. اقدام از طریق سیستم اکسپرس انتری

در روش اول، متقاضیان می‌توانند با کمک روش‌های کاریابی در کانادا که در این مطلب معرفی خواهیم کرد، با یکی از کارفرمایان کانادایی ارتباط برقرار کرده و یک جاب آفر (Job Offer) از وی دریافت کند. اقدام از طریق جاب افر کانادا، الزامات و شرایط خاص خودش را دارد که برای راهنمایی بیشتر، می‌توانید با کارشناسان کاناداپاس مشورت کنید.

در روش دوم، متقاضیان می‌توانند به این لینک مراجعه و یک حساب کاربری در سیستم اکسپرس انتری(Express Entry) برای خود ایجاد کنند. در سیستم اکسپرس انتری، بر اساس اطلاعاتی که متقاضیان در پروفایل خود وارد کرده‌اند، به آن‌ها امتیاز داده می‌شود.

معیارهای مختلفی برای امتیازدهی وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل سن، سطح تحصیلات، نمره مدرک زبان، سوابق کاری و یکسری از معیارهای دیگر می‌شوند. برای آگاهی از نحوه اقدام از طریق این روش، می‌توانید از کارشناسان کاناداپاس کمک بگیرید.

اهمیت همراهی وکیل مهاجرت در پروسه دریافت ویزای کانادا

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس و شرکت شتاب دهنده بیزینس و استارت آپ i3 capital با مدیریت مهیار حلاج‌ پور٬ عضو سازمان (NACO (National Angel Capital Organization ٬ مشاور رسمی (RCIC) یا اصطلاحا وکیل مهاجرت به کانادا با سال ها تجربه در هدایت و حمایت صد ها تجارت نوپا٬ استارت آپ و همکاری با شرکت های معظم بین المللی از ابتدا تا انتهای مسیر موفقیت شما در کانادا در کنار شماست.

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

روش‌های مختلفی برای کاریابی در کانادا وجود دارد که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • مراجعه به سایت‌های کاریابی در کانادا
  • جست‌وجو برای موقعیت‌های شغلی باز و شرکت‌هایی که جذب نیرو دارند به صورت آنلاین
  • مراجعه به نمایشگاه‌های کاریابی
  • برقراری ارتباط و مشورت با افراد حرفه‌ای و متخصصینی که خودشان در کانادا مهاجر هستند.
  • در نظر گرفتن ملاقات حضوری با کارفرمایان و گفت و گو با آن‌ها
  • کسب تجربه‌های کاری با انجام امور داوطلبانه
  • پرس‌وجو از دوستان و آشنایان برای معرفی موقعیت‌های شغلی که ممکن است سراغ داشته باشند.
  • مراجعه به آژانس‌های کاریابی
  • مطالعه آگهی‌های استخدام در روزنامه‌ها، وبسایت‌ها، مجلات و سایر نشریات

ویزای کار کانادا، یک سند قانونی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا در کانادا مشغول به کار شوند.

معرفی بهترین سایت‌های کاریابی در کانادا

اکثر موقعیت‌های شغلی در کانادا، از طریق سایت‌های کاریابی آگهی می‌شوند. متقاضیان کاریابی در کانادا، می‌توانند با کمک این سایت‌ها فرصت‌های شغلی و کارآموزی بسیار خوبی پیدا کنند که با مهارت و تحصیلات آن‌ها هم مرتبط باشد. سایت‌های کاریابی در کانادا، به دو دسته بین‌المللی و داخلی تبدیل می‌شوند که در ادامه بهترین سایت‌ها در هر دو دسته را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی سایت های کاریابی در کانادا

پرسودترین مشاغل کانادا؛ با پردرآمدترین شغل ها در کانادا آشنا شوید.

 بهترین سایت‌های کاریابی بین‌المللی در کانادا

سایت‌های کاریابی بین‌المللی، سایت‌هایی هستند که برای اکثر کشورهای دنیا وجود و یک نسخه کانادایی هم دارند تا آگهی‌های شغلی کانادا را منتشر کنند. از این سایت‌ها برای پیدا کردن شغل در سایر کشورها هم می‌توان استفاده کرد. نسخه کانادایی این سایت‌ها دارای پسوند دامنه .ca هستند.

Indeed یکی از برترین و قدرت‌مندترین سایت‌ها برای جست‌وجوی کار است که ماهانه بیش از 250 میلیون بازدید کننده دارد و تقریبا 10 شغل جدید در هر ثانیه به آن اضافه می‌شود. این سایت مشاغل را در هر صنعت، سطح و سبک زندگی آگهی می‌کند. هر نوع کار آزاد، پاره وقت، کارآموزی و تمام وقت در این سایت پیدا می‌شود. این سایت به شما این امکان را می‌دهد که لیست مشاغل را بر اساس عنوان، مکان، محدوده حقوق و میزان تجربه مورد نیاز جست‌وجو کنید. شرکت‌ها و استخدام کنندگان بسیار زیادی مشاغل مورد نیاز خود را در این سایت به طور مستقیم آگهی می‌کنند. شما می‌توانید از این فرصت برای برقراری ارتباط مستقیم با کارفرمایان هم استفاده کنید و شغل رویایی خود را هر چه سریع‌تر در کانادا پیدا کنید.

با بارگذاری 29 رزومه و 7900 درخواست جست‌وجوی کار در هر دقیقه، Monster به معنای واقعی کلمه استعدادها و شرکت‌ها را گرد هم آورده است. در این سایت تقریبا 3000 آگهی استخدام در دقیقه برای جویندگان کار نمایش داده می‌شود. این وبسایت همچنین به شما اجازه می‌دهد رزومه خود را آپلود کنید و به شما فرصت می‌دهد تا موقعیت‌های شغلی منطبق با مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و تخصص خود را به راحتی پیدا کنید.

برای ارائه درخواست به مشاغل آگهی شده، باید یک حساب کاربری در این سایت ایجاد کنید که کاملا رایگان است. پس از راه‌اندازی حساب کاربری خود، می‌توانید بر اساس عنوان شغل، شرکت آگهی کننده، مکان شغل یا زمان انتشار آگهی، به جست‌وجوی مشاغل بپردازید.

همچنین، می‌توانید ایمیل خود را وارد کنید تا هر زمانی که یک شغل مرتبط با تخصص یا علاقه شما آگهی شد، به شما اطلاع داده شود. یکی از مزایای بسیار بزرگ Moster این است که علاوه بر انتشار آگهی‌های شغلی، می‌توانید از آن به عنوان ابزاری برای مقایسه شرایط و حقوق شرکت‌های مختلف نیز استفاده کنید.

CareerBuilder یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سایت‌های کاریابی است. سالانه بیش از 30 میلیون شغل در این پلتفرم آگهی می‌شود. قابلیت‌های جست‌وجوی قوی این سایت، به شما این امکان را می‌دهد که آگهی‌های شغلی را با معیارهای مختلفی مانند عنوان، مکان، محدوده دستمزد و مدرک مورد نیاز فیلتر کنید.

CareerBuilder برای ارائه فرصت‌های بیشتر برای جویندگان کار با رسانه‌های خبری در سراسر کانادا همکاری می‌کند تا آگهی‌های شغلی همه آن‌ها را به صورت یکجا در دسترس جویندگان کار قرار دهد. این سایت همچنین، از هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند تا به شما کمک کند فرصت‌های شغلی مناسب برای خود را راحت‌تر پیدا کنید. CareerBuilder همچنین دارای منابع شغلی مختلف، از جمله یک پایگاه داده بزرگ برای مشاوره شغلی است.

Glassdoor بزرگ‌ترین سایت کاریابی در جهان است. تا به امروز، این سایت دارای بیش از 1.3 میلیون کارفرما در پایگاه داده خود با بیش از 9 میلیون آگهی شغلی است. برای شروع جست‌وجوی کار، باید یک پروفایل ایجاد کرده و رزومه خود را در آن آپلود کنید. پس از ایجاد پروفایل خود، می‌توانید اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل را هم فعال کنید تا جدیدترین آگهی‌های شغلی منتخب را دریافت کنید.

از اطلاعات این سایت می‌توان برای بررسی و مقایسه شرکت‌های مختلف هم استفاده کرد. بیش از ۷۰ میلیون بررسی درمورد شرکت‌ها در پایگاه داده‌های این سایت وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند معتبرترین و بهترین شرکت‌ها را پیدا کنید.

LinkedIn یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که می‌توان آن را بهترین و بزرگ‌ترین پلتفرم شغلی هم در نظر گرفت. بیش از ۵۷ میلیون شرکت در این شبکه اجتماعی ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۱۴ میلیون آگهی شغلی در آن وجود دارد. وجه تمایز LinkedIn این است که می‌توانید از آن نه تنها به عنوان پلتفرمی برای جست‌وجوی کار، بلکه یک شبکه اجتماعی هم استفاده کنید و کم‌کم شبکه گسترده خود را به وجود بیاورید.

LinkedIn بهترین بستر برای شروع برقراری ارتباط با کارفرمایان و شرکت‌ها است. فقط کافی‌ست یک پروفایل در سایت یا اپلیکیشن آن ایجاد کنید و قوی کردن ارتباطات خود را شروع کنید. هر چه پروفایل خود را کامل‌تر کنید و بیشتر در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید، فرصت‌های شغلی بیشتری پیدا خواهید کرد.

پایگاه مشاغل Canada HR reporter در سال ۲۰۲۱ این سایت را به عنوان بهترین سایت کاریابی در کانادا انتخاب کرده است. کارفرمایان و کارجویان بسیار زیادی در این سایت حضور دارند و شما می‌توانید با قرار دادن رزومه خود، به کارفرمایان درخواست کار بدهید یا توجه آن‌ها را به رزومه خود جلب کنید.

بهترین روش کاریابی در کانادا

کار جنرال در کانادا؛ چطور می‌توان کار جنرال در کانادا پیدا کرد؟

بهترین سایت‌های کاریابی داخلی در کانادا

برخلاف دسته قبل، سایت‌های کاریابی داخلی فقط مخصوص آگهی‌های شغلی در کانادا هستند. به این معنی که نمی‌توان آگهی‌های شغلی برای کشورهای دیگر را در آن‌ها جست‌وجو کرد. این سایت‌ها معمولا دارای پسوند .ca هستند که دامنه اختصاصی سایت‌های داخلی کانادا محسوب می‌شود.

Eluta به عنوان موتور جست‌وجوی کار رسمی از 100 کارفرمای برتر در کانادا شناخته می‌شود. این سایت دارای بیش از ۱۲۵ هزار آگهی شغلی به طور مستقیم از بیش از ۱۰ هزار وب سایت کارفرمایی است. در این سایت همچنین می‌توانید موقعیت‌های آگهی‌نشده‌ای را پیدا کنید که از طریق سایت‌های دیگر قابل دسترسی نیستند تا به فرصت‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر فهرست‌های شغلی، بررسی‌های سرمقاله‌ای مستقل نیز وجود دارد که به شما بینش عمیق‌تری درباره نحوه کار برای یک کارفرمای خاص در کانادا ارائه می‌دهد.

Jobboom برترین سایت استخدام در استان کبک است که پیشنهادهای شغلی را از 16 بخش مختلف استخدامی از جمله مهندسی، حسابداری، منابع انسانی و فروش منتشر می‌کند. این سایت به شما این امکان را می‌دهد که رزومه خود را آپلود کرده و مستقیما برای مشاغل درخواست دهید.

علاوه بر دسترسی به پیشنهادات استخدامی و فرصت‌های عقد قرارداد، Jobboom همچنین راهنمایی‌های شغلی و منابعی مانند مقالاتی با موضوعاتی درمورد خودآموزی و روندهای بازار ارائه می‌دهد.

Job Bank سایت رسمی کاریابی دولت کانادا است. این سایت بیش از ۸۰ هزار آگهی استخدام از شرکت‌های مختلف را ارائه می‌دهد. Job Bank دارای دو نسخه است که همه آگهی‌های شغلی را به راحتی برای جویندگان کار انگلیسی و فرانسوی زبان در دسترس قرار می‌دهد. این سایت با حدود ۱۵۰ هزار نامزد ثبت نام شده، یکی از بهترین و بزرگ‌ترین سایت‌های کاریابی رایگان در سراسر کانادا در نظر گرفته می‌شود.

Jobillico بخش‌ها و صنایع مختلف را گرد هم می‌آورد تا بهترین فرصت‌های شغلی را برای جویندگان کار فراهم کند. این سایت با شرکت‌ها و استخدام کنندگان مختلف مستقر در کانادا همکاری می‌کند و هر روز حدود ۹۰ هزار فرصت شغلی جدید منتشر می‌کند. این سایت به شما اجازه می‌دهد رزومه خود را آپلود کنید تا بتوانید به راحتی برای مشاغل مورد علاقه خود درخواست دهید.

TalentEgg یک سایت کاریابی است که برنده جوایز متعددی شده است. این سایت، بیشتر برای دانشجویان، فارغ التحصیلان تازه وارد و متخصصان اولیه شغلی در کانادا در نظر گرفته شده است. این سایت، آگهی‌های شغلی را برای کارآموزی با حقوق، مشاغل تابستانی و موقعیت‌های ابتدایی ارائه می‌دهد.

برای جست‌وجوی آسان کار، این سایت به شما امکان می‌دهد این آگهی‌های شغلی را بر اساس عنوان، مکان، نوع، منطقه تحصیلی یا کلمات کلیدی مرتبط با رشته‌های مورد علاقه خود فیلتر کنید.

Workopolis بیش از 15 سال است که با قدرت فعالیت می‌کند. این سایت به عنوان یکی از بهترین سایت‌های کاریابی شناخته می‌شود که کارجویان بی‌شماری را در کانادا با مشاغل رویایی خود مرتبط می‌کند. این سایت، آگهی‌های شغلی را در صنایع، انواع و سطوح مختلف ارائه می‌دهد.

در این سایت می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های ناوبری آسان، به طور موثر به مشاغلی که علاقه‌مند به ارائه درخواست برای آن‌ها هستید دسترسی داشته باشید. می‌توانید بر اساس شرکت، نوع شغل، مکان یا حقوق مشاغل را فیلتر کنید. در واقع، این سایت برای افراد دارای معلولیت نیز توصیه می‌شود زیرا فرصت‌های مختلفی را فراهم می‌کند که به آن‌ها امکان می‌دهد بدون تبعیض شغل خود را پیش ببرند.

Jobboom برترین سایت استخدام در استان کبک

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های کاریابی در کانادا

با توجه به فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های بسیار خوبی هم برای کاریابی در کانادا به وجود آمده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از این اپلیکیشن‌ها، نسخه موبایل سایت‌هایی هستند که پیش از این معرفی شدند و برخی دیگر هم فقط به صورت اپلیکیشن در دسترس هستند که در جدول زیر، همه آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

نام اپلیکیشن توضیحات
Robert Half اپلیکیشن Robert Half که برنده چندین جایزه هم شده، به گونه‌ای طراحی شده است که یافتن شغلی که دوست دارید را برای شما آسان کند و بتوانید کل جست‌وجوهای خود برای پیدا کردن شغل را در یک مکان مدیریت کنید. شما می‌توانید مشاغل از راه دور یا حضوری را جست‌وجو کنید و مستقیما از داخل اپلیکیشن به صورت رایگان برای موقعیت‌های تمام وقت، موقت و پروژه‌ای درخواست دهید. همچنین، توصیه‌های شغلی شخصی سازی شده را بر اساس تجربه و سایر ترجیحات خود دریافت خواهید کرد.
CareerBuilder اپلیکیشن جست‌وجوی شغل CareerBuilder یک ویژگی بسیار جالب و جذاب دارد که به شما امکان می‌دهد از واقعیت افزوده (AR) برای مشاهده مشاغل موجود در محیط اطراف خود استفاده کنید. همچنین، می‌توانید به نمای نقشه برنامه دسترسی داشته باشید تا آگهی‌های شغلی نزدیک خود را ببینید. شما می‌توانید فیلترهایی مانند عنوان شغل، حقوق یا مسافت شغل از مکان کنونی خود را اضافه کنید که به محدود کردن جست‌وجو و مشاهده فرصت‌های مرتبط با شما کمک می‌کند. CareerBuilder دارای ویژگی‌هایی است که می‌توانند به شما کمک کنند برای شغل بعدی خود آماده شوید. به عنوان مثال، می‌توانید دریابید که موقعیت‌های شغلی پردرآمدتر به چه مهارت‌هایی نیاز دارند و یاد بگیرید که اگر می‌خواهید در کار و حرفه خود پیشرفت کنید، کدام عناوین شغلی را باید هدف قرار دهید. ابزار رزومه‌ساز که در این اپلیکیشن وجود دارد، به شما اجازه می‌دهد رزومه خود را هم به صورت کاملا استاندارد و حرفه‌ای ایجاد کنید.
Glassdoor برنامه موبایل Glassdoor به شما اجازه می‌دهد درست مانند وبسایت آن، به میلیون‌ها آگهی شغلی و نقد و بررسی عملکرد شرکت‌های مختلف که توسط کارکنان سابق یا فعلی آن‌ها تهیه شده‌اند دسترسی پیدا کنید. کارکرد این نقد و بررسی‌ها این است که به شما اجازه می‌دهند بینش بهتری درمورد ویژگی‌ها و مزایای کارفرمای مورد نظر خود پیدا کنید، با فرهنگ سازمانی شرکت آن آشنا شوید و با سوالاتی که در مصاحبه‌های استخدامی شرکت‌های مختلف پرسیده می‌شود، آشنایی پیدا کنید. اپلیکیشن Glassdoor به شما اجازه می‌دهد مشاغل را ذخیره کنید و یا برای آن‌ها درخواست بدهید. همچنین، زمانی که یک آگهی شغلی منطبق با شرایط و معیارهای شما منتشر شد، یک اعلان برایتان ارسال خواهد شد.
Indeed با اپلیکیشن Indeed Job Search، می‌توانید پایگاه داده Indeed را برای میلیون‌ها موقعیت شغلی در هزاران وب‌سایت و هیئت‌های شغلی بررسی کنید. می‌توانید موقعیت‌های تمام وقت و فریلنسری و هر چیزی که در این بین وجود دارد را در بیش از ۶۰ کشور و ۲۸ زبان جست‌وجو کنید. می‌توانید از GPS گوشی خود برای یافتن شغل در شهرهای نزدیک خود استفاده کنید. برنامه جست‌وجوی شغل Indeed همچنین شما را از مشاغل جدیدی که پس از آخرین جست‌وجوی شما در Indeed اضافه شده‌اند مطلع می‌کند. می‌توانید از قابلیت یادآوری این اپلیکیشن استفاده کنید تا برای مشاغل درخواست بدهید و هنگامی که آماده شدید، می‌توانید از برنامه برای ارسال رزومه خود استفاده کنید و یا پیام شخصی برای کارفرما قرار دهید.
LinkedIn اپلیکیشن LinkedIn به شما اجازه می‌دهد مشاغل تمام وقت، پاره وقت، کارآموزی، از راه دور و سایر انواع مشاغل را در حرفه‌ها و صنایع مختلف جست‌وجو کنید. همچنین، می‌توانید با مراجعه به پروفایل شرکت‌ها یا کارفرمایان، از زمان استخدام آن‌ها اطلاع پیدا کنید تا هر چه سریع‌تر شغل مورد علاقه خود را به دست بیاورید. همچنین، برای مشاغلی که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید نیز اعلان دریافت خواهید کرد. فعالیت مستمر و مداوم در این شبکه اجتماعی را برای ایجاد روابط کاری عمیق فراموش نکنید.
ZipRecruiter این برنامه کاریابی به شما امکان می‌دهد صدها آگهی شغلی را بطور خودکار جست‌وجو کنید. می‌توانید بر اساس عنوان شغل یا مکان مشاغل را جست‌وجو کنید و کلمات کلیدی را در آن بگنجانید. ZipRecruiter منطبقات شغلی مرتبط را بر اساس معیارهای جست‌وجوی شخصی شما، روزانه به صندوق ورودی‌تان ارسال می‌کند. مانند بسیاری از برنامه‌های کاریابی، اپلیکیشن ZipRecruiter Job Search نیز به شما امکان می‌دهد مستقیما از داخل این اپلیکیشن برای فرصت‌های شغلی درخواست دهید. همچنین، می‌توانید مشاغل یا جست‌وجوهای خود را ذخیره کنید تا بعدا به آن‌ها مراجعه کنید. زمانی هم که یک کارفرما از پروفایل شما دیدن کند ZipRecruiter یک اعلان برای شما ارسال خواهد کرد.
Good&Co. این اپلیکیشن را می‌توانید به عنوان یک بازی یا سرگرمی مبتنی بر هوش مصنوعی هم در نظر بگیرید. در واقع، از اطلاعات نمایه شما و پاسخ‌های شما به آزمون‌های شخصیتی سرگرم‌کننده و مبتنی بر روانشناسی برای ایجاد یک ابزار کاریابی سفارشی و پیشرفته استفاده می‌کند. هنگامی که بینش بیشتری نسبت به نقاط قوت پنهان و سبک کاری خود پیدا کردید، می‌توانید مشاغل را جست‌وجو کنید و مستقیما برای آن‌ها درخواست دهید.
Monster برنامه Monster Job Search کمی شبیه به یک برنامه دوستیابی طراحی شده است. شما در این برنامه می‌توانید برای ارسال درخواست برای یک شغل، انگشت خود را به سمت راست بکشید و برای عبور از آن، به سمت چپ بکشید. زمانی که کارفرمایی که رزومه خود را برایش ارسال کرده‌اید بخواهد با شما مصاحبه کند، هشدار دریافت خواهید کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه، این است که یکسری نکات برای جست‌وجوی بهتر شغل ارائه می‌دهد و همچنین می‌تواند به سؤالات مربوط به نحوه استفاده از برنامه پاسخ دهد.

مصاحبه کاری در کانادا؛ سوالات کلیدی در مصاحبه کاری در کانادا

مزایا و معایب کار و کاریابی در کانادا

در این بخش، به مزایا و معایب کار در کانادا اشاره شده است:

مزایا معایب
نرخ بالای حقوق و دستمزد حتی برای نیروهای کار خارجی هزینه بالای زندگی در برخی از مناطق کانادا
حقوق و مزایای عالی کم ارزش‌تر بودن ارز ملی کانادا نسبت به دلار آمریکا
امکان برخورداری از بیمه درمانی فرایند دشوار اخذ ویزای کار
ثبات بالا و قدرت اقتصادی بسیار زیاد کانادا
کیفیت بسیار بالای زندگی و تجربه یک زندگی مدرن و کم دغدغه

کار در کانادا برای ایرانیان؛ بررسی شغل ایرانیان مقیم کانادا

نگاهی به مشاغل رایج در کانادا

در این بخش می‌توانید با برخی از مشاغل موجود در کانادا و میانگین درآمد آن‌ها آشنا شوید:

عنوان شغل میانگین درآمد (به دلار کانادا)
صندوقدار ۳۶۱۸۱ دلار در سال
سرایدار ۴۹۶۹۲ دلار در سال
متصدی بار ۴۹۸۵۲ دلار در سال
پیشخدمت ۴۵۸۸۴ دلار در سال
فروشنده و صندوقدار ۵۲۶۸۲ دلار در سال
کارگر ۴۹۵۴۰ دلار در سال
نماینده خدمات مشتریان ۶۲۴۴۵ دلار در سال
منشی دفتر ۷۳۸۲۳ دلار در سال
معاون اداری ۶۰۹۰۶ دلار در سال
پزشکیار ۴۹۸۰۰ دلار در سال
کتابدار ۵۰۸۲۴ دلار در سال
مکانیک ۸۰۹۸۵ دلار در سال
نجار ۷۳۹۴۲ دلار در سال
برقکار ۷۳۴۳۴ دلار در سال
متخصص بازاریابی ۵۲۶۸۶ دلار در سال
راننده کامیون ۷۷۷۵۲ دلار در سال
کارشناس منابع انسانی ۵۷۶۰۸ دلار در سال
وکیل ۸۷۰۷۳ دلار در سال

مشاغل مورد نیاز کانادا؛ لیست شغل های مورد نیاز کانادا

نگاهی به مشاغل پرتقاضا در کانادا

زمانی که از طریق سایت‌های کاریابی در کانادا یا سایر روش‌هایی که معرفی کردیم به جست‌وجوی شغل می‌گردید، برخی مشاغل بیشتر از مشاغل دیگر مورد نیاز هستند.

در این بخش، می‌توانید با برخی از این مشاغل و میانگین درآمد آن‌ها در کانادا آشنا شوید:

عنوان شغل میانگین درآمد (به دلار کانادا)
مشاور مالی ۵۸۷۹۴ دلار در سال
پرستار خانگی ۴۳۳۴۰ دلار در سال
برقکار صنعتی ۷۹۰۸۵ دلار در سال
تکنسین پزشکی ۶۸۵۶۲ دلار در سال
دستیار پرستار ۴۲۷۸۲ دلار در سال
کاردرمانگر ۷۳۵۹۴ دلار در سال
داروساز ۱۰۱۶۹۴ دلار در سال
دستیار فیزیوتراپی ۴۴۰۲۹ دلار در سال
لوله‌کش ۷۳۵۸۱ دلار در سال
پرستار رسمی ۷۹۵۷۷ دلار در سال
مهندس نرم‌افزار ۸۹۲۳۴ دلار در سال
آمارشناس ۶۵۱۷۵ دلار در سال
راننده کامیون ۷۷۷۵۲ دلار در سال
توسعه دهنده وب ۶۶۴۱۰ دلار در سال

شما هم می توانید با اقدام از طریق کاناداپاس و i3 capital موفقیت مهاجرت خود را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی رایگان زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

کلام آخر

تجربه کار کردن در کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا با قدرت اقتصادی بسیار زیاد و بازار کار کاملا پویا، می‌تواند تحول بزرگی در زندگی افراد ایجاد کند. اما فراموش نکنید که پیدا کردن یک شغل مناسب با شرایط خوب، همچنان می‌تواند یک فرایند چالش برانگیز و دشوار باشد. در این پروسه، صبر و استقامت را هم نباید فراموش کنید.

به خاطر داشته باشید که با موضوعات ارائه شده در این مطلب، اکنون منابع و ابزار مناسب برای پیدا کردن بهترین و مناسب‌ترین مشاغل در کانادا را بر اساس شرایط خود در اختیار دارید. با استفاده از این منابع و ابزار می‌توانید شغل رویایی خود را در سرزمین فرصت‌ها یعنی کانادا به دست بیاورید. اگر سوال یا ابهام خاصی درمورد کاریابی و جست‌وجوی کار در کانادا برایتان باقی مانده، می‌توانید با کارشناسان کاناداپاس تماس بگیرید تا بیشتر شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول درباره بهترین سایت های کاریابی در کانادا

بله، خدمات اصلی و مهم اکثر سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم، برای عموم کاربران رایگان است. اما معمولا یک نسخه پولی هم دارند که خدمات بیشتری (نظیر تضمین دیدن درخواست توسط کارفرما) در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

معمولا افراد باید ۸ ساعت به مدت ۵ روز در هفته کار کنند که معادل با هفته‌ای ۴۰ ساعت است. بیشتر از این، اضافه کاری در نظر گرفته خواهد شد.

روش‌های کاریابی در کانادا را به طور کامل در این مطلب معرفی کردیم. اما بهترین روش، مراجعه به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کاریابی معرفی شده در این مطلب است. همچنین، از آشنایان و دوستان خود هم می‌توانید پرس‌وجو کنید.

سایت Jobboom پیشنهادهای شغلی را از 16 بخش مختلف استخدامی از جمله مهندسی، حسابداری، منابع انسانی و فروش منتشر می‌کند و بهترین سایت کاریابی در کبک محسوب می‌شود. از سایت EmploiQuebec.net هم می‌توانید استفاده کنید. علاوه بر این، کلیه سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مطلب، آگهی‌های منتشر شده در کبک را نیز پوشش می‌دهند.

همانطور که می‌دانید، کانادا جزو معدود کشورهای دو زبانه دنیاست. اینکه کدام یک از زبان‌های رسمی این کشور را باید برای پیدا کردن شغل یاد بگیرید، کاملا بستگی به استانی دارد که قصد دارید به آن مهاجرت و در آن فعالیت کنید. البته، درخواست کارفرما و شرکت وی هم در این امر تاثیرگذار است. ممکن است یک کارفرما در تورنتو یا ونکوور به نیروی کار فرانسوی زبان برای مکاتبه یا موارد دیگر نیاز داشته باشد. بنابراین، حتما به شرایط مورد نیاز کارفرمایان توجه داشته باشید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link