اگر به دنبال اخذ تابعیت دوم از یک کشور دیگر هستید، جزیره دومینیکا که به جزیره طبیعی کارائیب معروف است، یکی از بهترین گزینه‌های شما برای دریافت پاسپورت دوم محسوب می‌شود. جزیره دومینیکا، روش‌های بسیار جالبی برای اعطای شهروندی در نظر گرفته است که می‌تواند در عرض کمتر از شش ماه پاسپورت این کشور را در اختیار شما و کلیه اعضای خانواده‌تان قرار دهد.

دریافت پاسپورت دوم از کشوری نظیر دومینیکا، می‌تواند ثبات، امنیت و فرصت‌های مهمی در اختیار شما قرار دهد تا از نقاط بیشتری در دنیا دیدن کنید و از فرصت‌هایی که در این کشورها وجود دارد برای مصارف اقتصادی و گردشگری بهره‌مند شوید. در نظر داشته باشید که زندگی در کشورهای کوچک و آرامی نظیر جزیره دومینیکا، می‌تواند آرامش زیادی برای شما به ارمغان بیاورد.

بر همین اساس، در این مقاله تلاش شده است تا به شرایط و جزئیات دریافت پاسپورت دومینیکا، پرداخته شود؛ با ما همراه باشید.

آشنایی با کشور دومینیکا

کشور دومینیکا (Dominica) جزیره کوچکی در دریای کارائیب در قاره پهناور آمریکا است. مساحت این کشور تنها 750 کیلومتر مربع است. دومینیکا یکی از مستعمره‌های سابق بریتانیا است که به جذابه‌های طبیعی خیره‌کننده و محافظت‎شده‌ خود معروف است. این جزیره، که بین دو منطقه‌ تحت کنترل فرانسه به اسم گوادلوپ و مارتینیک قرار دارد، دارای رودخانه‌ها و آبشارهای متعدد، کوه‌های سرسبز و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا از اقیانوس است.

با جنگل‌های بارانی پر از گیاهان، حیوانات و پرندگان کمیاب و امکانات بسیار برای تفریحاتی نظیر شنا و غواصی در کشتی‌های غرق‌شده و چشمه‌های آب گرم زیر آب، جای تعجب نیست که دومینیکا یک مقصد در حال رشد اکوتوریسم باشد.

البته یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ این جزیره، این است که یک کشور خودمختار است که کمتر از ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد. اکثر ساکنان این جزیره، آفریقایی‌تبار هستند، اما جمعیت بومی کوچکی (آخرین بومی‌های دریای کارائیب) و تعداد فزایند‌ه‌ای از شهروندان سفیدپوست و چینی نیز در آن وجود دارد.

دریافت پاسپورت دوم دومینیکا

شرایط دریافت پاسپورت دوم دومینیکا

به منظور دریافت پاسپورت جزیره دومینیکا، متقاضی به طور کلی دارای شرایط زیر باشد:

  • بالای ۱۸ سال باشد
  • مشکل قانونی یا حقوقی در این کشور ایجاد نکرده باشد
  • بیماری خطرناک، واگیردار یا پرهزینه‌ای نداشته باشد
  • به عنوان یک شهروند، رفتار شایسته و مناسبی داشته باشد
  • سوابق وی راستی آزمایی شده باشد
  • آشنایی کلی با زبان انگلیسی داشته باشد

همه چیز درباره پاسپورت کانادا و مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا را اینجا بخوانید.

روش‌های اخذ پاسپورت کشور دومینیکا

مسیرها و روش‌های مختلفی برای دریافت پاسپورت کشور دومینیکا به عنوان یک کشور آرام و صلح‌طلب وجود دارد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم:

1.    تولد یا نسب

کودکانی که در داخل مرز کشور دومینیکا متولد می‌شوند، صرف نظر از ملیت والدین خود، می‌توانند خودبه‌خود شهروندی این کشور را دریافت کنند. همچنین، افراد در صورتی که حداقل یکی از والدین آن‌ها شهروند دومینیکا باشد، می‌توانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

2.    ازدواج

افرادی که با یکی از شهروندان دومینیکا ازدواج می‌کنند، می‌توانند شهروند این کشور شوند. با این حال، لازم است که حداقل ۳ سال از ازدواج آن‌ها گذشته باشد تا واجد شرایط دریافت شهروندی از طریق این روش باشند.

3.    دریافت تابعیت

افرادی که به‌طور دائم در کشور دومینیکا زندگی کنند، می‌توانند شهروندی این کشور را به دست بیاورند. برای دریافت شهروندی این کشور از طریق تابعیت و اقامت دائم، باید حداقل ۷ سال در دومینیکا زندگی کرده باشند. همچنین، افرادی که به دنبال اخذ شهروندی از طریق تابعیت هستند، باید شرایط دیگری هم داشته باشند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • داشتن رفتار و شخصیت مناسب در طول دوره زندگی در دومینیکا
  • دانستن حق و حقوق و مسئولیت‌های شهروندان دومینیکا
  • دانستن زبان انگلیسی در سطح B2 آزمون CEFR
  • اقامت در دومینیکا به مدت ۱۲ ماه قبل از اپلای
  • تمایل به زندگی در دومینیکا پس از اخذ پاسپورت

4.    سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری، سریع‌ترین راه دریافت شهروندی دومینیکا و در پی آن دریافت پاسپورت این کشور است. این پروسه، معمولا حدود ۳ تا ۶ ماه به طوا می‌انجامد. اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری، به دو صورت قابل انجام است. روش اول، خرید ملک است و روش دوم، کمک به صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا است که به آن خریدن پاسپورت یا هدیه به دومینیکا هم گفته می‌شود.

 

·       کمک به صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا

این روش، قدیمی‌ترین و ساده‌ترین راه موجود برای سرمایه‌گذاری در دومینیکا است. افرادی که این مسیر را انتخاب می‌کنند، به برنامه تنوع اقتصادی که از پروژه‌های دولتی و خصوصی در دومینیکا پشتیبانی می‌کند کمک مالی می‌کنند. در حالی که اکثر مردم این روش را با اسم روش ۱۰۰ هزار دلاری می‌شناسند، اما هزینه‌ این سرمایه‌گذاری، می‌تواند متغیر باشد.

در واقع، سرمایه لازم در این روش، بستگی به این دارد که آیا شما به تنهایی یا با همسر خود درخواست می‌دهید، و اینکه آیا فرزندان، سایر افراد وابسته یا خواهر و برادر خود را نیز وارد این معامله می‌کنید یا خیر. در نهایت، بسته به شرایط و حالت‌های مختلف، سرمایه مورد نیاز برای این روش، به شرح زیر است:

متقاضی تنها ۱۰۰ هزار دلار آمریکا مشارکت غیر قابل استرداد

 

در صورت تاهل ۵۰ هزار دلار آمریکا
در صورت همراهی خواهر یا برادر وابسته ۵۰ هزار دلار آمریکا
در صورت وجود هر فرد وابسته‌ی دیگر به غیر از همسر، خواهر یا برادر متقاضی اصلی ۲۵ هزار دلار آمریکا
در صورت داشتن خانواده ۴ نفره شامل متقاضی اصلی، همسر وی و دو فرد وابسته‌ی دیگر به غیر از خواهر و برادر متقاضی 175       هزار دلار آمریکا

تنها کاری که در این روش باید انجام دهید، این است که بر اساس شرایط خود، یکی از هزینه‌های فوق را به همراه هزینه بررسی پرونده و ارزشیابی (که حدود ۱۰ هزار دلار آمریکا به مبالغ فوق اضافه می‌کند) را بپردازید تا در مدت بسیار کوتاهی پاسپورت خود را دریافت کنید. هزینه‌ی پرداخت شده‌ شما، صرف مواردی همچون تلاش‌های عمومی شامل ساخت مدارس، بازسازی بیمارستان‌ها، ساخت استادیوم ورزشی ملی و رسیدگی به سواحل و پروژه‌های بخش خصوصی شامل گردشگری، فناوری اطلاعات و کشاورزی، می‌شود.

جالب است بدانید که سال ۲۰۲۰، تقریبا 1.5 میلیون دلار از برنامه شهروندی اقتصادی برای ترویج توسعه مشاغل کوچک در دومینیکا استفاده شد و بیش از دو برابر آن برای برنامه ملی اشتغال مورد استفاده قرار گرفت.

·       خرید ملک

این روش که مسیر پرهزینه‌تری از روش قبل است، از سال ۲۰۱۵ به وجود آمد. در این مسیر، از طریق سرمایه‌گذاری در ملک و املاک دومینیکا به افراد شهروندی این کشور داده می‌شود. متقاضیان با گذشت ۳ سال اجازه فروش ملک خود را به دست خواهند آورد.

حداقل سرمایه موردنیاز برای این روش، ۲۰۰ هزار دلار آمریکا است که به ازای هر فردی که همراه متقاضی اصلی باشد، مبلغی به آن افزوده می‌شود و حداقل سرمایه لازم را افزایش می‌دهد. این مبلغ اضافی، باید به دولت پرداخت شود و به نوعی، درآمد دولت در این برنامه مهاجرتی در نظر گرفته می‌شود.

اگرچه که حداقل مبلغ آن نسبت به روش قبل بیشتر است، اما همچنان از اکثر روش‌های اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در کشورهای حوزه دریای کارائیب کمتر است. مزیت اصلی روش سرمایه‌گذاری در املاک این است که در نهایت می‌توانید ملک را مجددا بفروشید و اساسا سرمایه‌گذاری را جبران کنید.

برای این منظور، ملک باید حداقل به مدت ۳ سال در اختیار شما باشد. با این حال، در صورتی که بخواهید ملک را به یک متقاضی دیگر برنامه CBI (دریافت شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری) بفروشید، باید ۵ سال صبر کنید.

خرید ملک‌های واجد شرایط و تاییدشده به مبلغ حداقل ۲۰۰ هزار دلار آمریکا به علاوه‌ی هزینه دولت که به صورت زیر محاسبه می‌شود:

متقاضی تنها ۲۵ هزار دلار آمریکا
متقاضی و همسر وی ۳۵ هزار دلار آمریکا
خانواده‌ حداکثر ۴ نفره ۳۵ هزار دلار آمریکا
خانواده‌ حداکثر ۶ نفره ۵۰ هزار دلار آمریکا
خانواده‌ ۷ نفره به بالا ۷۰ هزار دلار آمریکا

با احتساب هزینه‌های فوق، هزینه نهایی اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق خرید ملک برای یک نفر حداقل ۲۲۵ هزار دلار تمام می‌شود. همچنین، باید در نظر داشته باشید که صدور پاسپورت در این روش، نسبت به روش کمک به صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا کمی بیشتر طول می‌کشد.

مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا

سرمایه گذاری در کشور دومینیکا مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد به خصوص برای کسانی که قصد زندگی در این کشور را ندارد. برخی از مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در کشور دومینیکا عبارتند از:

  • عدم نیاز به حضور در دومینیکا
  • شهرت بسیار مناسب
  • امکان دریافت پاسپورت دومینیکا و سفر به بسیاری از کشور های جهان بدون نیاز به ویزا
  • سطح بالای زندگی
  • میزان جرم و جنایت کم
  • بی نیاز از فراگیری زبان های خارجی
  • نبودن شرایط سنی، تحصیلات و مصاحبه های ویژه سرمایه گذاری

اعتبار پاسپورت دوم دومینیکا

پاسپورت دومینیکا اجازه سفر به تمام نقاط دنیا و بازدید از بیش از ۱۳۰ کشور بدون نیاز به ویزا می‌دهد. این جزیره دارای یکی از معتبرترین پاسپورت‌های دنیا است که رتبه‌ بسیار بالایی هم دارد.

جالب است بدانید که پس از امضای معاهده‌ای با منطقه شینگن در سال 2015، شهروندان دومینیکا مجاز به سفر به سراسر اتحادیه اروپا بدون محدودیت ویزا هستند.

بر اساس شاخص بین المللی پاسپورت، گذرنامه‌ این کشور در رتبه‌ی ۲۸ برترین پاسپورت‌های دنیا قرار دارد که امکان دسترسی دارندگان این گذرنامه را به ۱۳۱ مقصد بدون ویزا یا ویزای فرودگاهی از جمله بریتانیا، روسیه، چین، سنگاپور، هنگ کنگ و کره جنوبی را فراهم می‌کند.

اعتبار پاسپورت دوم دومینیکا

مزایای دریافت پاسپورت دومینیکا

از آنجایی که مدت زیادی از استقلال یافتن جزیره دومینیکا گذشته، جایگاه محکمی در صنعت پیدا کرده و می‌تواند مزایای زیادی را برای متقاضیان خود ارائه دهد.

برخی از این مزایا، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • امکان داشتن ملیت دوگانه
  • امکان اخذ ویزای کاری آمریکا (B1 و B2) به مدت ۱۰ سال
  • دریافت پاسپورت با کمترین هزینه ممکن بین کشورهای هم‌رده
  • عدم اختصاص مالیات بر درآمد خارجی، ثروت، ارث، هدیه و عایدی سرمایه
  • امکان بازدید و دیدن کردن از ۱۳۱ کشور دنیا از جمله منطقه شینگن اروپا، بریتانیا، هنگ کنگ، مالزی، سنگاپور، ترکیه و بسیاری از کشورهای برتر دنیا بدون نیاز به ویزا یا امکان دریافت ویزای فرودگاهی
  • اعطای شهروندی سریع
  • عدم نیاز به مصاحبه یا شرکت در آزمون شناخت فرهنگ، تاریخ و زبان
  • اعطای تابعیت ارثی به فرزندان شما بدون نیاز به هیچ شرایط خاصی
  • اعطای شهروندی دومینیکا تا آخر عمر
  • امکان همراهی همه اعضای خانواده اعم از همسر، فرزندان زیر ۳۰ سال، خواهر و برادر زیر ۲۵ سال و والدین و پدربزرگ و مادربزرگ وابسته با سن بالای ۶۵ سال

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا

دارندگان پاسپورت دومینیکا، امکان بازدید از ۱۳۱ کشور را دارند. از این تعداد، برای دیدن و بازدید از ۸۸ کشور دنیا نیاز به ویزا ندارند و برای بازدید از ۴۳ کشور دنیا نیز باید ویزای فرودگاهی دریافت کنند.

شما می‌توانید نام تعدادی از کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا را در جدول زیر مشاهده کنید:

آندورا چین جمهوری دومینیکن هایتی لیتوانی هلند سن مارینو
اتریش کلمبیا اکوادور هنگ کنگ لتونی نروژ صربستان
باهاماس کاستاریکا استونی مجارستان لیختنشتاین فلسطین سنگاپور
بلاروس کرواسی فیجی ایسلند لوکلزامبورگ پاناما اسپانیا
بلژیک کوبا فنلاند ایرلند مالزی پرو سوئد
بوسنی و هرزگوین قبرس فرانسه ایتالیا مالتا پرتغال سوییس
برزیل جمهوری چک آلمان جامائیکا مولداوی رومانی بریتانیا
بلغارستان دانمارک یونان کنیا موناکو روسیه اوروگوئه
اکراین ازبکستان ترینیداد و توباگو ونزوئلا زامبیا واتیکان سیتی تانزانیا

کشورهای ذکر شده در جدول زیر نیز، به محض ورود به فرودگاه با پاسپورت دومینیکا، به شما ویزا خواهند داد:

آنگولا کونگو ایران نیکاراگوئه سیرالئون
ارمنستان جیبوتی اردن نیجریه جزایر سلیمان
بنگلادش مصر لائوس پالائو سومالی
بولیوی اتیوپی ماداگاسکار پاپوآ گینه نو سودان جنوبی
برودی گابون مولداوی رواندا تایوان
کامبوج غنا موریتانی ساموآ تیمور لسته
کیپ ورد گینه بیسائو موزامبیک سنگال توگو
کومور هند نپال سیشل ترکیه
کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت دوم کشور دومینیکا

به طور کلی مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت دوم کشور دومینیکا، به شرح زیر است:

  • فرم‌های درخواست به صورت تکمیل شده
  • توافق‌نامه سرمایه‌گذاری (در روش کمک به صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا)
  • قرارداد خرید و فروش (در روش خرید ملک)
  • مدارک آدرس محل سکونت (قرارداد اجاره یا قبض آب و برق)
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی معاینات پزشکی
  • صورت حساب بانکی ۱۲ ماهه جهت اثبات برخورداری از سرمایه لازم برای روش‌های سرمایه‌گذاری
  • پرداخت هزینه درخواست و صدور گذرنامه به وزارت خزانه‌داری
  • رسید پرداخت هزینه درخواست برای ارائه به وزارت خزانه‌داری
  • دو عکس پاسپورتی جدید در سایز مناسب (۴۵ × ۳۸ میلی‌متر)
  • اصل و کپی شناسنامه و سند ازدواج در صورت وجود
  • دو تعهدنامه
  • کپی جدید از مجوز کار یا اقامت در صورت وجود
  • کپی صفحه‌ بایو دیتا گذرنامه و صفحاتی که حاوی تاریخ صدور و انقضا هستند
  • در صورت پذیرش متقاضی، وی باید در دفتر ثبت احوال سوگند یاد کند و مبلغ 2 هزار دلار کارائیب شرقی به وزارت خزانه‌داری پرداخت نماید
  • افرادی که از طرف متقاضی گذرنامه را دریافت می‌کنند، باید وکلاتنامه محضری کتبی (در حضور سردفتر اسناد رسمی) از متقاضی داشته باشند. این امر حتی در صورتی که شخصی از طرف متقاضی فرم درخواست را آورده باشد نیز اعمال می‌شود.

تمکن مالی لازم برای دریافت گذرنامه دومینیکا

تمکن مالی، برای دریافت پاسپورت دومینیکا، فقط در روش‌های سرمایه‌گذاری لازم است. مقدار آن به تعداد اعضای خانواده و روشی که از طریق آن اقدام می‌شود بستگی دارد که می‌تواند شامل حالت‌های زیر باشد:

  • متقاضی به تنهایی:
نوع مخارج روش کمک به صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا روش خرید ملک
حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار دلار آمریکا ۲۰۰ هزار دلار آمریکا
ارزشیابی ۷ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا ۷ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا
هزینه دولت ۰ دلار ۲۵ هزار دلار آمریکا
سایر هزینه‌ها ۱ هزار و ۸۰۰ دلار آمریکا ۱ هزار و ۸۰۰ دلار آمریکا
مجموع هزیه‌ها ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا ۲۳۳ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا

 

  • متقاضی به همراه همسر خود:
نوع مخارج روش کمک به صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا روش خرید ملک
حداقل مبلغ سرمایه گذاری ۱۵۰ هزار دلار آمریکا ۲۰۰ هزار دلار آمریکا
ارزشیابی ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا
هزینه دولت ۰ دلار ۳۵ هزار دلار آمریکا
سایر هزینه‌ها ۲ هزار و ۶۰۰ دلار آمریکا ۲ هزار و ۶۰۰ دلار آمریکا
مجموع هزیه‌ها ۱۶۴ هزار و ۱۰۰ دلار آمریکا ۲۴۹ هزار و ۱۰۰ دلار آمریکا

 

  • خانواده ۴ نفره:
نوع مخارج روش کمک به صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا روش خرید ملک
حداقل مبلغ سرمایه گذاری ۱۷۵ هزار دلار آمریکا ۲۰۰ هزار دلار آمریکا
ارزشیابی ۷ هزار و ۵۰۰ دلار برای متقاضی اصلی به علاوه‌ی ۴ هزار دلار به ازای هر عضو خانواده‌ی بالای ۱۶ سال ۷ هزار و ۵۰۰ دلار برای متقاضی اصلی به علاوه‌ی ۴ هزار دلار به ازای هر عضو خانواده‌ی بالای ۱۶ سال
هزینه دولت ۰ دلار ۳۵ هزار دلار آمریکا
سایر هزینه‌ها ۴ هزار و ۲۰۰ دلار آمریکا ۴ هزار و ۲۰۰ دلار آمریکا
مجموع هزیه‌ها بیش از ۱۸۶ هزار و ۷۰۰ دلار آمریکا بیش از ۲۴۶ هزار و ۷۰۰ دلار آمریکا

مراحل دریافت پاسپورت دومینیکا

بسته به روش مورد نظر خود برای دریافت پاسپورت دومینیکا، مراحل مختلفی را باید طی کنید؛ اما در صورت سرمایه‌گذاری لازم است ۶ مرحله را پشت سر بگذارید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

1.    روش سرمایه‌گذاری خود را انتخاب کنید

برای سرمایه‌گذاری در دومینیکا و دریافت پاسپورت این کشور در ازای آن، دو روش کلی وجود دارد که شامل خرید ملک و کمک به صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا می‌شوند. شما باید بسته به شرایط و بودجه خود، روش مناسب برای خود را انتخاب کنید.

 

2.    کلیه فرم‌های درخواست را تکمیل کنید

برای شروع فرایند اپلای برای دریافت پاسپورت دومینیکا، لازم است کلیه اسناد، مدارک و فرم‌های مورد نطر را تکمیل و ثبت کنید. در این مرحله باید از متخصصین مهاجرتی همچون کارشناسان و مشاوران مجموعه کاناداپاس کمک بگیرید. مشاور اختصاصی می‌تواند درخواست را از طرف شما ارسال می‌کند.

حتما برایتان سوال پیش می‌آید که چرا این کار باید توسط مشاور انجام شود؟ آیا خود متقاضی به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهند؟ در پاسخ، باید گفت که اداره مهاجرت دومینیکا، درخواست‌هایی که به طور مستقیم توسط خود متقاضیان ارسال شده باشند را نمی‌پذیرد.

بنابراین، نمایندگان مجاز که تاییدیه‌های لازم را داشته باشند، باید این کار را از جانب متقاضی انجام دهند. این نمایندگان، با ارائه فرم‌های موردنیاز، درخواست متقاضیان را ارسال می‌کنند. لازم به ذکر است که انجام این کار توسط متخصصین، امکان بروز اشتباهات عمدی و سهوی در جمع‌آوری یا ارائه مدارک را هم به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

3.    انجام ارزشیابی

ارزیابی متقاضیان، معمولا دو بار انجام می‌شود. یک بار توسط نماینده‌ آن‌ها جهت اطمینان از برخورداری از شرایط لازم برای خود و کلیه اعضای خانواده به منظور کاهش ریسک ریجکت شدن پرونده تا جای ممکن و یک بار هم توسط مقامات دومینیکا، برای بررسی همین موارد.

 

4.    سرمایه‌گذاری را انجام دهید

نماینده‌ شما باید ضمن پرداخت مبالغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری و پرداخت کلیه هزینه‌های لازم برای بررسی پرونده، ارزشیابی و موارد دیگر، رسیدهای آن‌ها را به اداره مهاجرت دومینیکا ارسال کند.

 

5.    شهروندی خود را دریافت کنید

اکنون شما می‌توانید به همراه کلیه اعضای خانواده خود شهروندی دومینیکا و در پی آن پاسپورت این کشور را در آدرس ارائه شده در پرونده خود دریافت کنید.

صفر تا صد دریافت پاسپورت دوم دومینیکا را در کنارتان هستیم. برای راهنمایی بیشتر با ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس تماس بگیرید.

تماس با کاناداپاس

هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا

هزینه صدور پاسپورت دومینیکا در جدول زیر ذکر شده است:

متقاضی مقدار هزینه
کودکان زیر ۱۶ سال ۷۵ دلار کارائیب شرقی
افراد ۱۶ سال به بالا ۱۵۰ دلار کارائیب شرقی
هزینه صدور در صورت گم یا دزدیده شدن پاسپورت ۵۰۰ دلار کارائیب شرقی
دریافت پاسپورت دوم دومینیکا

مدت زمان گرفتن پاسپورت دومینیکا

متقاضیان برای دریافت پاسپورت دومینیکا خود باید حدود ۲ هفته صبر کنند. البته، امکان تسریع این فرایند نیز وجود دارد که در عرض ۲ تا ۳ روز پاسپورت را صادر می‌کند، اما نیازمند پرداخت مبلغ بیشتری است.

تمدید گذرنامه دومینیکا

پاسپورت دومینیکا برای افراد ۱۶ سال به بالا ۱۰ سال اعتبار دارد و برای افراد زیر ۱۶ سال، ۵ سال. با این حال، متقاضیان در هر صورت شهروندی این کشور را تا آخر عمر خود خواهند داشت. بنابراین، تنها کاری که باید انجام دهند، تمدید گذرنامه است. تمدید گذرنامه دومینیکا نیازی به حضور و یا انجام این کار از داخل خاک این کشور ندارد.

از طریق نزدیک‌ترین کنسولگری دومینیکا می‌توانید گذرنامه خود را تمدید کنید. دومینیکا دارای 17 سفارت و سرکنسولگری در سراسر جهان است که 14 مورد از آن‌ها در آمریکای شمالی و اروپا قرار دارند و سه مورد دیگر نیز در مراکش، هند و چین قرار دارند. شما می‌توانید از هر کنسولگری که به شما نزدیک‌تر است، گذرنامه دومینیکا خود را تمدید کنید.

توجه داشته باشید که حداقل ۲ ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار پاسپورت خود، باید برای تمدید آن اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای تمدید گذرنامه دومینیکا عبارت هستند از:

  • فرم درخواست تمدید پاسپورت به صورت تکمیل شده
  • پاسپورت منقضی شده‌ی دومینیکا
  • کپی یا اصل شناسنامه
  • کارت شهروندی
  • دو قطعه عکس با سایز ۴۵ × ۳۸ میلی‌متر
  • رسید پرداخت هزینه تمدید پاسپورت (۷۵ دلار برای کودکان و ۱۵۰ دلار برای بزرگسالان)

کلام آخر

دومینیکا یک کشور تجاری که آماده استقبال از کسانی است که می‌توانند به توسعه آن کمک کنند. به همین دلیل، مزایای قابل‌توجهی در اختیار کسانی که در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، قرار می‌دهد که بزرگ‌ترین مزیت، اعطای شهروندی این کشور به همراه کلیه اعضای خانواده و افراد وابسته است.

افرادی هم که شرایط و امکان سرمایه‌گذاری را ندارند، می‌توانند از طریق روش‌هایی نظیر ازدواج، شهروندی این کشور زیبا را به دست بیاورند. دومینیکا، یک زندگی آرام به شما می‌دهد که با خاطری آسوده و فکر آزاد می‌توانید آرامش واقعی را تجربه کنید. با دریافت شهروندی دومینیکا، می‌توانید از مناظر طبیعی و خیره کننده‌ی جزیره طبیعی کارائیب لذت ببرید.

پرسش های متداول درباره پاسپورت دوم دومینیکا

پاسپورت کشور دومینیکا جایگاه 33 جهان را در اختیار دارد و یک شهروند کشور دومینیکا می تواند بدون نیاز به ویزا به 49 کشور جهان سفر کند و امکان اخذ ویزای الکترونیکی یا فرودگاهی 32 کشور جهان را خواهد داشت.

عدم نیاز به حضور در دومینیکا، شهرت بسیار مناسب، امکان دریافت پاسپورت دومینیکا و سفر به بسیاری از کشور های جهان بدون نیاز به ویزا، سطح بالای زندگی،میزان جرم و جنایت کم، بی نیاز از فراگیری زبان های خارجی و نبودن شرایط سنی، تحصیلات و مصاحبه های ویژه سرمایه گذاری

بله، بریتانیا در سال 1978 به دومینیکا استقلال اعطا کرد و این کشور اکنون دارای دموکراسی پارلمانی با رئیس جمهور و نخست وزیر و سیستم قضایی مبتنی بر حقوق عمومی انگلیسی است.

خیر، برای دریافت شهروندی دومینیکا نیازی به زندگی در این کشور ندارید.

علیرغم تشابه اسمی بین دومینیکا و جمهوری دومینیکن، این دو کشور کاملا مستقل و جدا از یکدیگر هستند. جمهوری دومینیکن، مستعمره سابق اسپانیا در آنتیل بزرگ در نزدیکی کوبا است. اما کشور مشترک المنافع دومینیکا بسیار کوچک‌تر است و در آنتیل کوچک قرار دارد.

گذرنامه‌هایی که گم شده، دزدیده شده یا آسیب دیده‌اند، باید به اداره مهاجرت دومینیکا در روزو یا نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس یا کنسولگری دومینیکا گزارش شوند.

صدور پاسپورت حدود ۲ هفته زمان نیاز دارد. البته، این مقدار متغیر است و می‌تواند بیشتر یا کم‌تر هم طول بکشد؛ اما با پرداخت هزینه بیشتر، می‌توان صدور آن را تسریع کرد تا در عرض ۲ تا ۳ روز کاری به دست متقاضی برسد.

دومینیکا یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌ها را در بین کشورهای منطقه خود دارد. طبق آخرین نتایج شاخص بین‌المللی پاسپورت، دومینیکا دارای بیست و هشتمین پاسپورت معتبر دنیاست که امکان سفر به ۱۳۱ کشور دنیا بدون ویزا یا ویزای فرودگاهی را فراهم می‌کند که بریتانیا، روسیه، چین، سنگاپور، هنگ کنگ و کره جنوبی برخی از نمونه‌های آن هستند.

راه‌های دریافت پاسپورت دومینیکا، ازدواج، تولد، تابعیت و سرمایه‌گذاری هستند. همه‌ این راه‌ها شرایط و نیازمندی‌های خاص خودشان را دارند.

راحت‌ترین راه، ازدواج با یک فرد دارای شهروندی دومینیکا یا تولد در این کشور است. افرادی که شرایط هیچ یک از این دو روش را ندارند، باید از طریق سرمایه‌گذاری شانس خود را امتحان کنند.

روش‌های سرمایه‌گذاری، سریع‌ترین راه‌های دریافت شهروندی و پس از آن، پاسپورت دومینیکا هستند که حدود ۳ تا ۶ ماه به طول می‌انجامند.

دو روش برای دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد. روش اول، خرید ملک است که حداقل ۲۰۰ هزار دلار آمریکا سرمایه لازم دارد و روش دوم نیز کمک به صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا است که باید حداقل ۱۰۰ هزار دلار آمریکا سرمایه داشته باشید.

بله، دومینیکا شهروندی دوگانه را کاملا به رسمیت می‌شناسد. این یعنی زمانی که افراد پاسپورت دومینیکا را دریافت می‌کنند، شهروندی خود از کشورهای دیگر را از دست نخواهند داد. البته، شهروندان ایرانی، امکان داشتن تابعیت دوگانه ندارند.

جدا از امکان سفر به ۱۳۰ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا، یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ پاسپورت دومینیکا، امکان دریافت ویزای کاری آمریکا برای مدت ۱۰ سال است. شهروندان دومینیکا این امکان را دارند که ویزای B1 و B2 را به طور همزمان برای مدت ۱۰ سال دریافت کنند. با داشتن این ویزا، می‌توان ۱۸۰ روز در سال در آمریکا اقامت داشت.

با داشتن شهروندی دومینیکا، دسترسی بدون ویزا به تمام کشورهای اروپایی خواهید داشت و می‌توانید تا 90 روز در آنجا اقامت داشته باشید. در انگلیس نیز شما می‌توانید از این کشور بازدید کنید و تا 180 روز بدون ویزا در آن بمانید. اگر قصد دارید بیشتر از این مدت در هر یک از این کشورها بمانید، باید برای ویزا درخواست دهید.

بله، شما پس از ۳ سال اجازه فروش ملک خود را به دست خواهید آورد. اما توجه داشته باشید که اگر خریدار هم مثل شما، متقاضی سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دومینیکا باشد، تا ۵ سال قادر به فروش ملک خود نخواهید بود.

از نظر تئوری، بله؛ اما روش ۵۰ هزار دلاری، روش دریافت شهروندی دومینیکا به‌طور مستقیم نیست. در واقع، یکی از روش‌های دریافت ویزای این کشور از طریق کارآفرینی است که پس از دو سال، امکان دریافت شهروندی را فراهم خواهد کرد. این روش، کاملا از روش CBI (یا Citizenship by Investment) متفاوت است و شرایط کاملا متقاوتی هم دارد که در این لینک می‌توانید اطلاعات بیشتری درمورد آن به دست بیاورید.