تحصیل کارشناسی در کانادا: شرایط مهاجرت به کانادا برای تحصیل در مقطع لیسانس چیست؟ هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس چقدر است؟

درصد قابل توجهی از ایرانیان مسیر مهاجرت خود به کانادا را با تحصیل در این کشور هموار می سازند. مقاطع مختلف تحصیلی از تحصیل در مدارس تا مقطع دکتری در کانادا امکان پذیر است و دانشجویان با توجه به رزومه تحصیلی خود می توانند آینده تحصیلی خود در کانادا را تغییر دهند.

نظام آموزشی کانادا بسیار پیشرفته است و امروزه همین مسئله در کنار مزایای فراوان زندگی در کانادا سبب شده است که در میان دانشجویان خارجی، کانادا به دومین مقصد مهم مهاجرتی تبدیل شود و کشور آمریکا را نیز پشت سر بگذارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا را می توان پلی برای ورود به بازار کار حرفه ای خواند چراکه ارزش علمی دانشگاه های کشور کانادا بسیار بالاست و به خوبی دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده خواهند کرد. دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از کانادا دریافت می کنند نه تنها قادر به کار در کانادا خواهند بود بلکه این فرصت را خواهند داشت که برای کار به سایر کشورهای مطرح جهان نیز مهاجرت کنند.

به طور کلی دریافت ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در این کشور از جوانب گوناگونی دارای اهمیت است و در این مقاله جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شرایط تحصیل کارشناسی در کانادا

دوره کارشناسی در کانادا را می توان آغاز یک ماجراجویی بزرگ برای ورود به بازار کار بین المللی خواند. طول دوره کارشناسی در کانادا به دانشگاه و رشته تحصیلی بستگی دارد. برای مثال دوره کارشناسی روزنامه نگاری در کانادا 4 ساله است و دوره های مرتبط با کارشناسی علوم بهداشت و پزشکی ممکن است 3 تا 5 سال به طول بیانجامد. دوره های کارشناسی در کانادا را می توان به 5 دسته مختلف تقسیم کرد که عبارتند از:

  • کارشناسی هنر در کانادا
  • کارشناسی علوم در کانادا
  • کارشناسی علوم مهندسی در کانادا
  • کارشناسی مدیریت کسب و کار در کانادا
  • کارشناسی علوم تجاری در کانادا

در صورتی که تمایل به تحصیل در کشور کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی به خصوص کارشناسی را دارید، می توانید با ما در تماس باشید.
تماس رایگان از ایران (ارتباط مستقیم با دفتر کانادا): 02182802280

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با دوره کارشناسی در کانادا باید به آن توجه داشت، هزینه های مرتبط با شهریه دانشگاهی است. به طور متوسط شهریه دانشگاه در کانادا در مقطع کارشناسی بیش تر از سایر مقاطع و در حدود 29714$ دلار کانادا است.

در جدول زیر در رابطه با میانگین هزینه های تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی در دوره کارشناسی اطلاعاتی ارائه شده است. توجه داشته باشید که این هزینه ها ممکن است در شهرها و دانشگاه های متفاوت کمتر یا بیشتر شود اما هزینه های اعلام شده، متوسط هزینه های تحصیلی در این کشور است.

میانگین هزینه های تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی در دوره کارشناسی کانادا

از طرف دیگر، هزینه های مربوط به زندگی سالانه در کانادا نیز باید مورد توجه قرار گیرد. متوسط هزینه های سالیانه زندگی دانشجویی در کانادا در حدود 10000$ دلار کانادا است که البته وابستگی فراوانی به سبک زندگی و محل زندگی فرد خواهد داشت.

تحصیل رایگان در کانادا؛ شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی برای تحصیل رایگان در کانادا

بهترین رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی در کانادا

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه ویژه ای داشت رشته های تحصیلی در کانادا است. دانشجویان خارجی در کشور کانادا تجربه ای بسیار متفاوت را تجربه خواهند کرد اما باید دقت داشته باشند که رشته تحصیلی آن ها تاثیر بسیار ویژه ای در کاریابی آن ها پس از تحصیل خواهد داشت. در لیست زیر می توانید لیست برخی از بهترین رشته های آموزشی در کانادا را مشاهده کنید:

  • کارشناسی بهداشت عمومی
  • کارشناسی علوم تغذیه
  • کارشناسی علوم اجتماعی
  • کارشناسی فیزیوتراپی
  • کارشناسی طراحی داخلی
  • کارشناسی روابط اقتصادی
  • کارشناسی روانشناسی
  • کارشناسی حسابداری
  • کارشناسی علوم زمین
  • کارشناسی فناوری اطلاعات

توجه داشته باشید که بر اساس بازار کار در کانادا این رشته ها می توانند، فرصت های شغلی مناسبی در کانادا داشته باشند اما باید اعلام کرد که این رشته ها تنها رشته های پولساز در کانادا نیستند.

یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، یافتن بهترین رشته های دانشگاهی برای اپلای در کانادا است. بدیهی است که متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی آزادی بیشتری برای انتخاب رشته دانشگاهی خود خواهند داشت اما دانشجویان مقطع بالاتر برای ورود به دانشگاه، باید به رشته آخرین مقطع دانشگاهی خود توجه ویژه ای داشته باشند.

فول فاند کانادا؛ شرایط فاند گرفتن از کانادا در رشته های مختلف چیست؟

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

یکی از مهم ترین مقاطع دوره کارشناسی در کانادا، دوره تحصیل پزشکی است که طرفداران بسیار زیادی نه تنها در کانادا بلکه در سراسر جهان دارد چراکه بازار کار بسیار مناسبی را در اختیار افراد قرار می دهد. رقابت برای ورود به رشته های پزشکی در کشور کانادا بسیار فشرده است و دانشجویان باید توجه داشته باشند که مدارک خود را به طور کامل در اختیار دانشگاه مورد نظر خود قرار دهند. نکته مهم دیگر برای تحصیل پزشکی در کانادا، توجه به تاریخ های باز شدن و بسته شدن پنجره پذیرش دانشگاه های کانادا است.

دوره های پزشکی در کانادا، معمولا 3 تا 5 ساله است و طول این مدت به گذشته تحصیلی و دانشگاه فرد بستگی دارد. در دوره های 5 ساله، سال اول تحصیل مخصوص افرادی است که گذشته تحصیلی مرتبط با علوم پزشکی ندارند. اگر فردی قصد ورود به دوره های 4 ساله را داشته باشد باید نشان دهد که یک لیسانس زیست شناسی یا رشته های مرتبط را در اختیار دارد.

26 دانشگاه پزشکی در کشور کانادا مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال تحصیلی 2020-2021 قرار گرفته است و این بدان معناست که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود می توانند برای ادامه تحصیل یا کار به ایران بازگردند.

بررسی آزمون MCAT

آزمون MCAT می تواند در اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی در رشته های پزشکی در کانادا نقش ویژه ای بازی کند. تقریبا همه دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های کانادا از جمله دانشگاه تورنتو برای پذیرش دانشجویان در رشته پزشکی، شرکت در آزمون MCAT را الزامی کرده اند.

آزمون MCAT شامل چهار بخش است که عبارتند از:

  • مبانی بیولوژیکی و بیوشیمی در سیستم های زندگی
  • مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم های زیستی
  • مبانی روانشناختی، اجتماعی و زیست شناسی رفتاری
  • مهارت های تحلیل و استدلال

آزمون MCAT در طول هر سال چندین بار برگزار می شود اما برای نام نویسی در این آزمون محدودیت هایی وجود دارد. هر فرد تنها می تواند 3 بار در طول یک سال در این آزمون شرکت کند. نتیجه نهایی آزمون MCAT تقریبا یک ماه پس از برگزاری آزمون اعلام می شود. بنابراین به افراد توصیه می شود که حداقل 60 روز قبل از تاریخ مد نظر در این آزمون شرکت شرکت کنند تا بتوانند از شانس دوباره خود نیز استفاده کنند.

دلایل اهمیت تحصیل در کانادا

یکی از مهم ترین دلایلی که می توان به کانادا برای مقصدی برای تحصیل توجه داشت، اهمیت تحصیلات دانشگاهی در این کشور است. در حقیقت بیش از نیمی از شهروندان کانادا تحصیلات دانشگاهی دارند. از طرفی بسیاری از دانشگاه های کانادا از نظر جایگاه علمی در میان دانشگاه های برتر جهان قرار دارند و دانشجویان بین المللی فراوانی را هر ساله مورد پذیرش قرار می دهند که خود نشانه ای برای امکان پذیری تحصیل کارشناسی در کانادا است.

نکته مهم دیگر در رابطه با تحصیل در کانادا، تنوع پذیری بالای تحصیل در این کشور است. متقاضیان بسته به شرایط و نیاز خود می توانند در کالج ها، دانشگاه ها یا پلی تکنیک ها به ادامه تحصیل بپردازند. نکته دیگری که پیش تر نیز به آن اشاره شد، اهمیت مدرک دریافتی از دانشگاه های کانادا است. مدرک دریافتی از کانادا در بازار کار جهانی از بالاترین ارزش برخوردار است و افراد دارنده این مدرک می توانند در مکان مورد نظر، شغل مورد علاقه خود را پیدا کنند.

آیا دانشجویان مقطع کارشناسی در کانادا امکان کار دانشجویی خواهند داشت؟

در حالی که بسیاری در رابطه با امکان پذیری تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا ابهاماتی دارند، باید به این نکته اشاره کرد که علاوه بر امکان پذیری این فرصت، دانشجویان خارجی در این مقطع تحصیلی، اجازه کار نیز خواهند داشت. دانشجویان تنها در صورتی می توانند در کانادا مشغول به کار شوند که در مجوز تحصیل به فرد، اجازه کار درون محیط دانشگاه یا خارج از آن داده شده باشد.

البته دانشجویان می توانند بدون اجازه کار در محیط دانشگاه، مدرسه یا کالج خود کار کنند اگر؛ یک دانشجوی تمام وقت باشند، اجازه تحصیل معتبر در کانادا داشته باشند و همچین شماره بیمه اجتماعی (SIN) در اختیار داشته باشند. در این صورت فرد می تواند برای محل آموزش خود، یکی از اعضای دانشکده، یک سازمان دانشجویی، برای خود اگر دارای تجارتی باشد که درون محیط دانشگاه قرار دارد، یک تجارت خصوصی و یا هر سیستمی که در محیط آموزشی فعالیت دارد کار کند.

برای اینکه یک دانشجو بتواند بدون نیاز به اجازه کار، خارج از محیط دانشگاه کار کند در ابتدا باید نشان دهد که مشغول تحصیل به عنوان دانشجوی تمام وقت در دانشگاه های کانادا است. از طرفی دوره تحصیلی فرد باید حداقل 6 ماهه باشد و در پایان به دانشجو مدرکی معتبر اهدا کند. همچنین در اختیار داشتن شماره بیمه اجتماعی نیز الزامی است.

البته فرصتی در اختیار دانشجویان نیمه وقت نیز برای کار در کانادا حین تحصیل در نظر گرفته شده است به شرط آنکه دانشجو در ترم آخر تحصیلی خود به دلیل کمبود واحدهای باقی مانده ناچار به گذراندن دوره نیمه وقت شده  باشد. دانشجویان باید توجه داشته باشند که اجازه کار هفتگی آن ها حداکثر 20 ساعت است. در صورتی که دانشجو بیش از 20 ساعت در هفته کار کند ممکن است در آینده اجازه تحصیل یا کار او تایید نشود و در برخی از مواقع ممکن است از کشور کانادا نیز اخراج شود.

برای مطالعه درباره کار دانشجویی در کانادا این مقاله را بخوانید و برای کسب آگاهی درباره دریافت ویزای کار بعد از تحصیل کانادا مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود.

بررسی اقامت پس از تحصیل کارشناسی در کانادا

شاید از اقامت پس از تحصیل در کانادا بتوان به عنوان مهم ترین ویژگی تحصیل در کانادا نام برد. زمانی که یک دانشجو مدرک تحصیلی خود در کانادا را دریافت می کند، به فرصتی برای کاریابی نیاز خواهد داشت و دولت کانادا نیز این اجازه را به شهروندان خارجی در این کشور اعطا می کند. دانشجویان خارجی در کانادا می توانند بسته به قوانین برای مدتی پس از تحصیل خود درکانادا بمانند و شغل مورد نظر خود را یافته و در نتیجه اقامت خود را بدست آورند.

در صورتی که فرد برای بازه زمانی کمتر از 8 ماه در کانادا تحصیل کرده باشد، نمی تواند از اجازه کار پس از تحصیل استفاده کند.

در صورتی که دوره آموزشی بیش از 8 ماه اما کمتر از 2 سال باشد، به احتمال زیاد فرد مجوزی مشابه با مدت تحصیل خود در کانادا بدست خواهد آورد برای مثال اگر دوره آموزشی فرد 9 ماه باشد، به فرد اجازه کار 9 ماهه داده خواهد شد.

اگر دوره تحصیلی 2 سال یا بیشتر باشد، به فرد اقامتی داده خواهد شد که 3 سال اعتبار دارد.

اگر فرد بیش از یک دوره آموزشی را در کانادا گذرانده باشد، این امکان وجود دارد که به فرد مدتی معادل جمع دوره ها اجازه کار داده شود اما شرط اصلی آن است که اولا موسسات در لیست تعیین شده باشد و هر دوره آموزش حداقل 8 ماهه باشد.

نکته ای که در این رابطه بسیار حائز اهمیت است، اعتبار پاسپورت متقاضی است چرا که مجوز صادر شده برای کار پس از تحصیل تنها تا پایان اعتبار پاسپورت فرد اعتبار خواهد داشت. همچنین فرد تنها 180 روز پس از دریافت آخرین نمره خود اجازه خواهد داشت تا درخواست خود برای دریافت اجازه کار را به ثبت رساند. دریافت این این اجازه کار که اهمیت بسیار ویژه ای دارد، تنها 255$ دلار کانادا هزینه در بر خواهد داشت.

جمع بندی نهایی در رابطه با تحصیل کارشناسی در کانادا

تحصیل در کانادا فرصتی استثنایی برای بسیاری از شهروندان ایرانی خواهد بود. امکان پذیری کار ضمن تحصیل در کانادا، اعتبار بالای مدارک، امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان، امکان دریافت اجازه کار برای همسر، امکان اقامت پس از تحصیل در کانادا، امکان دریافت پاسپورت کانادا و بسیاری از موارد دیگر همگی بخشی از مهم ترین مزایای تحصیل در کانادا است.

بسیاری از دانشجویان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در مقطع کارشناسی وارد بازار کار خواهند شد و نیازی به ادامه تحصیل در این کشور نخواهند داشت. دسترسی به درآمد ماهیانه مناسب افراد را متقاعد می کند تا ابتدا وارد بازار کار شوند و در صورت نیاز به افزایش سطح علمی خود، مجدد وارد دانشگاه شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا در تمامی رشته های مهندسی، علوم انسانی و پزشکی امکان پذیر است و دانشجویان از این نظر محدودیتی وجود نخواهند داشت و تنها نوع مدارک مورد نیاز و نحوه اخذ پذیرش در رشته های مختلف تحصیلی متفاوت است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کانادا بخصوص مقطع کارشناسی حتما با ما در تماس باشید.

bachelorstudies

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس از شما دعوت میکند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link