ویزای اقامت موقت کانادا (TRV) یک سند رسمی است که توسط اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) صادر و در پاسپورت شما به عنوان فرد متقاضی ثبت می‌شود تا نشان دهد شرایط لازم برای پذیرش در کانادا را به عنوان مقیم موقت (چه به عنوان بازدیدکننده، چه دانشجو و چه نیروی کار) برآورده کرده‌اید. نکته قابل توجه، این است که داشتن TRV ورود به کانادا را تضمین نمی‌کند.

در واقع، پذیرش اتباع خارجی در کانادا به عنوان مقیم موقت، یک امتیاز است نه یک حق. این امتیاز توسط افسر خدمات مرزی (CBSA) اعطا می‌شود و متقاضیان برای برخورداری از این امتیاز، باید کلیه شرایط لازم را داشته باشند.

لطفا تا انتهای این مطلب با ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس همراه باشید تا هر آنچه که باید درمورد ویزای موقت کانادا بدانید را مطالعه کنید.

ویزای اقامت موقت کانادا چیست؟

افرادی که قصد دارند به عنوان دانشجو، نیروی کار یا صرفا برای بازدید از کانادا به این کشور سفر کنند، باید ویزای اقامت موقت یا TRV کانادا را داشته باشند. در صورتی که فرد واجد شرایط ویزای اقامت موقت کانادا باشد، یک برچسب در پاسپورت وی درج می‌شود که مجوز ورود وی به کانادا محسوب می‌شود.

متقاضیانی که قصد ورود به کانادا دارند، باید برای به دست آوردن اقامت موقت این کشور نشان دهند که پس از اتمام مدت زمان حضور خود در کانادا، این کشور را ترک خواهند کرد.

افسر خدمات مرزی (CBSA) که مدارک متقاضی را چک می‌کند، باید از این موضوع اطمینان پیدا کند که متقاضی تمایل و توانایی ترک کانادا را دارد تا اجازه ورود وی را صادر کند.

امتیاز اقامت موقت کانادا

انواع ویزای اقامت موقت کانادا

بسیاری از افراد، ویزای اقامت موقت کانادا را با ویزای توریستی اشتباه می‌گیرند. در صورتی که ویزای توریستی کانادا، فقط یکی از انواع ویزاهای اقامت موقت کانادا است.

به طور کلی، انواع ویزاهای اقامت موقت کانادا عبارت هستند از:

نوع ویزای اقامت موقت توضیحات
ویزای تحصیلی ویزای تحصیلی کانادا، برای آن دسته از افرادی صادر می‌شود که موفق به دریافت پذیرش یکی از مراکز آموزشی کانادا (اعم از مدارس، کالج‌ها، دانشگاه‌ها یا سایر موسسات آموزشی) شده‌اند و قصد دارند در این کشور تحصیل کنند.
ویزای کار این نوع ویزا، برای نیروهای کار خارجی در نظر گرفته شده که قصد دارند به طور موقت برای کار کردن به کانادا سفر کنند. متقاضیان ویزای کار، باید یک پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرمای کانادایی که صاحب یک کسب‌وکار معتبر و قانونی هست، داشته باشند.
ویزای توریستی هر فردی که بخواهد برای دیدن اقوام خود یا بازدید از کانادا به این کشور سفر کند، باید ویزای توریستی داشته باشد.
ویزای اقامت موقت TRV این نوع ویزا، برای افرادی در نظر گرفته شده که قصد دارند برای مقاصد مختلفی به غیر از موارد فوق به کانادا سفر کنند. این مقاصد، می‌توانند شامل شرکت در یک ورکشاپ ۲ هفته‌ای یا بازدید از محلی که متقاضی قصد راه‌اندازی یک کسب و کار در آن دارد، باشند. اعتبار ویزای اقامت موقت TRV به اندازه مدت زمانی که متقاضی باید در کانادا باشد تعیین می‌شود.

اخذ اقامت دائم کانادا؛ دارندگان اقامت دائم، ملزم هستند که در یک بازه زمانی ۵ ساله، حداقل ۳ سال در کانادا سکونت کنند.

شرایط اخذ ویزای اقامت موقت کانادا

متقاضیان ویزای اقامت موقت کانادا در صورتی که بتوانند نشان دهند الزامات قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPA) و مقررات مهاجرت را رعایت خواهند کرد، می‌توانند آفیسر مرزبانی کانادا را متقاعد کنند که ویزای اقامت موقت کانادا را برایشان صادر کند.

الزاماتی که متقاضیان ویزای اقامت موقت باید برآورده کنند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • با اشاره به وابستگی‌هایی که به کشور مبدا خود دارید، باید آفیسر را متقاعد کنید که پس از پایان دوره اقامت موقت به کشور خود باز می‌گردید. این وابستگی‌ها می‌توانند خانوادگی، عاطفی، شغلی یا مال و اموالی که در کشور خود دارید، باشند.
  • به اندازه مدت زمان حضور خود در کانادا، تمکن مالی داشته باشید.
  • باید اظهار کنید که در مدت زمان اقامت موقت خود در کانادا، قصد کار یا تحصیل در این کشور ندارید و هیچ سند، مدرک یا نشانه‌ای مبنی بر این موضوع، نداشته باشید؛ مگر اینکه مجوز معتبر برای کار یا تحصیل داشته باشید.
  • سوءپیشینه نداشته باشید و خطری برای امنیت ملی کانادا محسوب نشوید.
  • نشان دهید که در طول مدت حضور خود در کانادا، قوانین این کشور را رعایت خواهید کرد.
  • باید در شرایط جسمی مناسبی باشید و در صورت نیاز، مدارک معاینات پزشکی دریافت کنید (افرادی که قصد دارند برای مدتی کم‌تر از ۶ ماه در کانادا بمانند، معمولا نیاز به انجام معاینات پزشکی ندارند).
  • باید بتوانید هر سند یا مدرک تکمیلی دیگری که اداره مهاجرت کانادا از شما درخواست می‌کند را ارائه دهید.
مهمترین شرط دریافت ویزای موقت کانادا

شرایط اخذ ویزای اقامت موقت کانادا برای اعضای خانواده

در صورتی که قصد دارید به همراه اعضای خانواده خود برای اخذ ویزای اقامت موقت کانادا اقدام کنید، همسر و فرزندان شما نیز باید واجد شرایط دریافت اقامت موقت کانادا باشند. در صورت واجد شرایط بودن، در قدم بعد باید فرم‌های درخواست ویزای اقامت موقت که در بخش‌های بعد نام می‌بریم را برای کلیه اعضای خانواده خود تکمیل کنید.

انجام این کار هم به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و هم به صورت حضوری از طریق مراجعه به مراکز درخواست ویزا (VAC). در روش آنلاین، هزینه‌هایی که در ادامه اشاره خواهیم کرد را باید به صورت اینترنتی بپردازید و در روش حضوری، باید رسید کاغذی آن‌ها را به همراه مدارک بیومتریک خود ارائه دهید.

تبدیل اقامت موقت کانادا به اقامت دائم؛ بررسی روش های تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم

هزینه درخواست ویزای اقامت موقت کانادا

متقاضیان باید هزینه‌های لازم را بر اساس نوع ویزای اقامت موقت خود همراه با درخواست خود به صورت حضوری یا آنلاین پرداخت کنند. در غیر این صورت، روند بررسی پرونده به تاخیر انداخته خواهد شد و ضمن معطلی طولانی، احتمال ریجکت شدن پرونده را نیز بسیار بیشتر خواهد کرد.

هزینه‌های قابل پرداخت برای اخذ انواع ویزای اقامت موقت کانادا در جدول زیر ذکر شده‌اند:

نوع هزینه مقدار هزینه
ویزای بازدید کننده یا توریستی (و همینطور سوپر ویزا) برای هر متقاضی ویزای اقامت موقت یکبار ورود یا چند بار ورود ۱۰۰ دلار
ویزای بازدیدکننده یا توریستی به ازای هر خانواده (۵ نفره یا بیشتر) ۵۰۰ دلار
تمدید اقامت یک نفر به عنوان بازدید کننده یا توریست ۱۰۰ دلار
مجوز کار موقت به ازای هر نفر ۱۵۵ دلار
مجوز کار موقت به ازای هر گروه ۳ نفره یا بیشتر (برای هنرمندان نمایشی) ۴۶۵ دلار
مجوز تحصیل موقت به ازای هر نفر ۱۵۰ دلار
تمدید وضعیت (Status) اقامت دانشجویی ۳۵۰ دلار
تمدید وضعیت (Status) اقامت کاری ۳۵۵ دلار
انگشت نگاری ۸۵ دلار (به ازای هر نفر) یا ۱۷۰ دلار (به ازای هر خانواده ۲ نفره یا بیشتر)

کاربرد ویزای اقامت موقت کانادا

ویزای اقامت موقت کانادا می‌تواند برای مصارف زیر کاربرد داشته باشد:

  • شرکت در دوره‌های آموزشی یا تحصیلی کم‌تر از ۶ ماهه
  • کار در کانادا
  • بازدید از محل مد نظر برای راه‌اندازی کسب‌وکار
  • بازدید از کانادا به عنوان توریست و با هدف گشت و گذار
  • ملاقات با خانواده در کانادا
  • مصارف پزشکی نظیر عمل جراحی، درمان بیماری یا به دنیا آوردن فرزند
  • ملاقات با فرزندان از طریق سوپر ویزای والدین
انواع ویزای اقامت موقت کانادا

مراحل اخذ ویزای اقامت موقت کانادا

بسته به نوع ویزای اقامت موقت خود، ممکن است نیاز به طی کردن مراحل متفاوتی داشته باشید؛ اما کلیت پروسه اقدام برای ویزاهای اقامت موقت کانادا شباهت زیادی به یکدیگر دارد که شامل مراحل زیر می‌شود:

  1. مطمئن شوید که شرایط لازم برای اخذ ویزای اقامت موقت کانادا را در اختیار دارید.
  2. در صورتی که قصد دارید به صورت آنلاین اقدام کنید، از طریق مراجعه به این لینک یک حساب کاربری در سایت اداره مهاجرت فدرال کانادا برای خود راه‌اندازی کنید.
  3. فرم‌های درخواست برای ویزای اقامت موقت کانادا را تکمیل کنید.
  4. هزینه بررسی پرونده خود را بر اساس نوع ویزای اقامت موقت خود بپردازید.
  5. منتظر باشید تا پرونده شما مورد بررسی قرار بگیرد.
  6. در صورت درخواست به شرکت در مصاحبه، حتما در آن شرکت کنید یا در صورت درخواست اطلاعات بیومتریک، آن‌ها را ارائه دهید.
  7. هر چند وقت یک بار حساب کاربری خود را چک کنید تا ببینید آیا آپدیت جدیدی برای وضعیت پرونده شما منتشر شده یا خیر. در صورتی که درخواست ویزای شما تایید شده باشد، به شما اطلاع داده خواهد شد.
  8. در صورت موافقت با درخواست شما برای صدور ویزای اقامت موقت کانادا، می‌توانید گذرنامه خود را به سفارت ارسال کنید تا ویزا در آن مهر شود.
  9. پس از درج ویزا در پاسپورت خود، می‌توانید وارد کانادا شوید. دقت داشته باشید که در این مرحله پس از ورود به کانادا، شرایط شما مجددا توسط آفیسر مرزبانی بررسی خواهد شد. در صورتی که وی تشخیص دهد محدودیت‌های ویزای اقامت موقت خود را رعایت نخواهید کرد، قصد کار یا تحصیل در این کشور دارید یا در فاصله بررسی پرونده خود مرتکب جرم و جنایتی شده‌اید، می‌تواند از ورود شما به کانادا جلوگیری کند و شما را مجبور کند که به کشور خود برگردید. به همین دلیل در ابتدای مطلب اشاره کردیم که داشتن ویزای اقامت موقت یا TRV ورود به کانادا را تضمین نمی‌کند.

اقامت کانادا از طریق تولد فرزند؛ بررسی شرایط تولد فرزند در کانادا و اخذ اقامت این کشور

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای اقامت موقت کانادا

برای دریافت ویزای اقامت موقت کانادا باید مدارک زیر را آماده کنید تا ارائه دهید:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه که حداقل یک صفحه خالی داشته باشد.
  • دو قطعه عکس با ابعاد ۳.۵ × ۴.۵
  • فرم درخواست ویزای اقامت موقت (IMM 5257) به صورت تکمیل شده
  • فرم اطلاعات خانواده (IMM 5707) به صورت تکمیل شده (در این فرم باید مشخصات و اطلاعات فردی کلیه اعضای خانواده خود، تاریخ تولد آن‌ها، شغل آن‌ها و اینکه سابقه سفر به کانادا دارند یا خیر را وارد کنید)
  • یک فتوکپی از وضعیت فعلی مهاجرت شما به کانادا یا هر کشور دیگری
  • صورت حساب‌های بانکی یا سایر اسناد مالی برای اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی به اندازه مدت زمان حضور در کانادا
  • مدارک نشان دهنده وابستگی‌های عاطفی، شغلی یا دارایی‌های متقاضی در کشور مبداء خود
  • نامه‌ای مبنی بر تمایل به حضور موقت در کانادا و ترک این کشور پس از اتمام اعتبار اقامت
  • مدارک بیومتریک شامل عکس دیجیتال و اثر انگشت
  • رسید هزینه‌های پرداخت شده
  • افراد زیر ۱۸ سال که به تنهایی قصد سفر به کانادا دارند، باید اطلاعات و مشخصات کسی که مسئولیت آن‌ها را پس از ورود به کانادا به عهده خواهد گرفت، ارائه دهند. همچنین، این افراد باید مجوز امضاشده از پدر و مادر یا قیم قانونی خود داشته باشند که اجازه سفر به کانادا داده باشند. در صورتی که فرد مورد نظر مورد حضانت قرار دارد یا تنها با یکی از والدین خود به کانادا سفر می‌کند، باید مدارک حضانت یا رضایتنامه سفر از والدینی که او را همراهی نمی‌کند، داشته باشد.

علاوه بر مدارک فوق، باید بر اساس نوع ویزای اقامت موقت خود مدارک تکمیلی بیشتری نیز ارائه دهید. به عنوان مثال، ویزای تحصیلی کانادا نیازمند ارائه انگیزه نامه، توصیه نامه، Study Plan و مدارک اختصاصی دیگری است یا برای ویزای کار کانادا، باید نامه جاب افر کانادا نیز داشته باشید.

مدت زمان صدور ویزای اقامت موقت کانادا

مدت زمان پروسه بررسی پرونده متقاضیان برای صدور ویزای اقامت موقت کانادا بر اساس عواملی نظیر شلوغی سفارت، تعداد پرونده‌های در دست بررسی، شرایط متقاضی و پرونده وی و همینطور نوع ویزای اقامت موقت که برای آن اقدام کرده، متفاوت است.

بررسی پرونده متقاضی بلافاصله پس از ثبت آن آغاز خواهد شد و به طور میانگین، بین دو هفته تا دو ماه زمان نیاز دارد. اما احتمال طولانی‌تر شدن این پروسه نیز بسیار زیاد است. همچنین، ممکن است نیاز به ارائه مدارک تکمیلی باشد که باز هم این پروسه را طولانی‌تر خواهد کرد.

آیا ویزای اقامت موقت همان ویزای توریستی است؟

ویای تلنت کانادا یک برنامه برای اقامت موقت کانادا از طریق مجوز کار (Work Permit) است.

محاسبه آنلاین مدت زمان گرفتن ویزا

برای محاسبه مدت زمان صدور ویزای خود با کلیک روی لینک زیر، نوع برنامه مهاجرتی خود را از قسمت Select an application type انتخاب کرده سپس روی دکمه get processing times کلیک کنید.

بررسی مدت زمان پردازش ویزای کانادا

مدت زمان اعتبار ویزای اقامت موقت کانادا

آفیسر یا کارمند سفارت کانادا، نقشی در تعیین مدت زمان اعتبار ویزای اقامت موقت ندارد. بلکه افسر خدمات مرزی (CBSA) کانادا در بدو ورود به این کشور مدت زمان اعتبار آن را تعیین می‌کند.

افسران مرزبانی کانادا، مدت زمان اعتبار ویزای اقامت موقت کانادا را پس از بررسی شرایط متقاضی و اطمینان از واجد شرایط بودن وی تعیین می‌کنند، اما معمولا به متقاضیان اجازه می‌دهند که برای یک دوره ۶ ماهه در کانادا اقامت کنند؛ حتی اگر متقاضی برای مدت کوتاهی درخواست حضور در کانادا داده باشد.

تمدید ویزای اقامت موقت کانادا

در صورتی که با یکی از انواع ویزاهای اقامت موقت کانادا نظیر ویزای توریستی در این کشور حضور دارید و قصد دارید مدت زمان بیشتری در این کشور بمانید، باید وضعیت بازدید کننده (Visitor Status) دریافت کنید.

شما با مراجعه به یکی از دفاتر اداره مهاجرت داخل کانادا، می‌توانید برای دریافت وضعیت بازدید کننده درخواست دهید. البته، این کار را باید قبل از اتمام اعتبار ویزای اقامت موقت کنونی خود انجام دهید.

به طور کلی، زمانی که به عنوان بازدید کننده وارد کانادا می‌شوید، ۶ ماه می‌توانید در این کشور بمانید. در صورتی که مدت زمان اعتبار ویزای اقامت موقت شما به اتمام برسد، اما برای تمدید آن اقدام کرده باشید و منتظر نتیجه آن باشید، وضعیت شما ضمنی (implied status) خواهد بود تا زمانی که تصمیم نهایی درمورد درخواست تمدید ویزای اقامت موقت شما گرفته شود. شرایط تمدید ویزای اقامت موقت کانادا به شرح زیر است:

  • در حال حاضر باید در کانادا حضور داشته باشید.
  • پاسپورت شما باید حداقل تا اتمام اعتبار ویزای اقامت موقت‌تان اعتبار داشته باشد.
  • هزینه‌های تمدید ویزای اقامت موقت خود به مبلغ ۱۰۰ تا ۳۵۰ دلار را پرداخت کنید.
  • باید مطمئن شوید هر نوع ویزای اقامت موقت دیگری که دارید (تحصیلی یا کاری) معتبر باقی خواهند ماند و تداخلی با ویزای توریستی شما نخواهند داشت.

برای تمدید ویزای اقامت موقت خود باید فرم مخصوص به آن (IMM 5708) را تکمیل و به اداره مهاجرت کانادا ارسال نمایید.

دلایل ریجکت شدن ویزای اقامت موقت کانادا

دلایل زیادی ممکن است باعث ریجکت شدن پرونده متقاضیان ویزای اقامت موقت کانادا شود؛ اما برخی از رایج‌ترین‌هایشان عبارت هستند از:

  • متقاضی الزامات قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان و مقررات مهاجرت را رعایت نکرده باشد.
  • حضور متقاضی در کانادا خطری برای امنیت ملی این کشور محسوب شود، سوءپیشینه داشته باشد یا سابقه ریجکتی هر یک از انواع ویزاهای اقامت موقت کانادا را داشته باشد.
  • تمکن مالی کافی به اندازه مدت زمان حضور خود در کانادا نشان ندهد.
  • دلایل و وابستگی‌های کافی برای برگشت به کشور خود ارائه نکرده باشد و آفیسر مرزبانی، نسبت به برگشت وی به کشور مبداء خود در پایان اعتبار ویزای اقامت موقت وی متقاعد نشده باشد.
  • آفیسر مرزبانی شک کند که متقاضی قصد تحصیل و یا کار کردن در کانادا داشته باشد.
  • مدارک ارائه شده، ناقص و یا گمراه کننده باشند.

کلام آخر

ویزای اقامت موقت کانادا، یک مهر است که در پاسپورت متقاضیانی که قصد تحصیل، کار و یا بازدید از کانادا دارند، ثبت می‌شود. این مهر، در مرز کانادا زده می‌شود و پذیرش درخواست متقاضی برای دریافت آن، به منزله تضمین ورود وی به کانادا نیست.

در واقع، زمانی که افسر خدمات مرزی (CBSA) این مهر را در پاسپورت متقاضی ثبت کرد، وی می‌تواند وارد کانادا شود. این مهر، به متقاضیان اجازه می‌دهد که برای مدت کوتاهی که معمولا ۶ ماه و یا کم‌تر تعیین می‌شود، در کانادا بمانند.

پس از این دوره زمانی کوتاه، دارندگان ویزای اقامت موقت کانادا باید خاک این کشور را ترک کنند. اگرچه که امکان تمدید ویزای اقامت موقت وجود دارد، اما در زمانی که برای آن درخواست می‌دهند، باید نشان دهند که تمایل دارند پس از اتمام اعتبار آن کانادا را ترک کنند. متقاضیان برای دریافت ویزای اقامت موقت کانادا، باید نشان دهند به اندازه مدتی که قصد دارند در این کشور بمانند، تمکن مالی دارند.

اگر شما هم قصد دریافت ویزای اقامت موقت کانادا را دارید، می‌توانید فرم ارزیابی زیر را پر کنید تا با کارشناسان مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس ارتباط بگیرید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

سوالات متداول درباره ویزای اقامت موقت کانادا

خیر، با وجود اینکه این دو نوع مجوز در بسیاری از موارد به جای هم به کار می‌روند، اما از پایه و اساس با هم متفاوت هستند. ویزای توریستی، یکی از انواع ویزاهای اقامت موقت است و در واقع، زیرمجموعه آن محسوب می‌شود. در صورتی که ویزای اقامت موقت یا TRV یک برچسب یا مهری است که در پاسپورت افراد زده می‌شود که به منزله مجوز ورود آن‌ها به کانادا است.

ویزاهای اقامت موقت کانادا سه دسته هستند که شامل ویزای توریستی، ویزای کار و ویزای تحصیلی می‌شوند.

خیر، صرف اینکه با درخواست متقاضیان برای اخذ ویزای اقامت موقت در سایت اداره مهاجرت کانادا موافقت شود، لزوما به معنی اینکه می‌توانند وارد کانادا هم شوند،‌ نیست. به عبارت دقیق‌تر، متقاضیانی که با درخواست آن‌ها برای اخذ ویزای اقامت موقت کانادا موافقت شده باشد، می‌توانند به کانادا سفر کنند. اما در مرز این کشور، شرایط آن‌ها توسط افسر خدمات مرزی (CBSA) مجددا بررسی خواهد شد.

البته، منظور این نیست که کلیه شرایط متقاضی مجددا از اول مورد بررسی قرار خواهند گرفت. بلکه صرفا چند سوال درمورد هدف وی از سفر به کانادا، اینکه قصد کار یا تحصیل در این کشور هم دارد یا خیر، چه زمانی کانادا را ترک خواهد کرد، چه کسانی در کانادا منتظر وی هستند و مواردی از این دست پرسیده خواهد شد. اگر آفیسر متقاعد شود که متقاضی صادقانه به سوالات پاسخ داده و چیزی را پنهان نمی‌کند، ویزای اقامت موقت که یک مهر یا برچسب هست را در پاسپورت وی خواهد زد.

مهم‌ترین شرط، این است که افسر خدمات مرزی، نسبت به اینکه متقاضی پس از اتمام اعتبار اقامت خود در کانادا این کشور را ترک خواهد کرد، اطمینان پیدا کند. متقاضی باید نشان دهد که در طول دوره اقامت خود در این کشور هیچ قصد و تمایلی به کار یا تحصیل در کانادا ندارد. همچنین، از تمکن مالی کافی برای مدت زمان حضور خود در کانادا برخوردار است.

در بحث ویزای اقامت موقت کانادا همیشه گفته می‌شود که باید نشان دهید قصد دارید پس از اتمام اعتبار ویزای خود، کانادا را ترک کنید. اما چطور؟ برای اثبات این مسئله، می‌توانید به وابستگی‌های عاطفی و خانوادگی خود اشاره کنید. به عنوان مثال، اگر متاهل هستید و بدون همسرتان اقدام می‌کنید، شما به کشور مبداء خود وابستگی دارید.

یا می‌توانید به پدر، مادر یا سایر عزیزان خود در ایران اشاره کنید که طاقت دوری از آن‌ها را ندارید. از مال و اموال خود نیز می‌توانید برای اثبات این موضوع استفاده کنید. اظهار کنید که یک شغل یا درآمد خوب در ایران دارید که به هیچ وجه نمی‌خواهید آن را از دست دهید. البته،‌ درمورد همه چیز صادق و روراست باشید و اغراق هم نکنید.