آلبرتا یکی از معروف‌ترین استان‌های کشور کانادا است که با جمعیتی تقریبا 4 میلیون نفره، نزدیک به یک دهم جمعیت کانادا را تشکیل داده است. جالب است بدانید که آمارهای رسمی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که آلبرتا میزبان خوبی برای مهاجران است و هر ساله بر تعداد مهاجرانی که این استان را به عنوان خانه دوم خودشان انتخاب می‌کنند، افزوده می‌شود. استان آلبرتا در سال 2021، پذیرای بیش از 16 هزار شهروند جدید بود و  جمعیت آن نیز تا ژانویه 2022، 4 میلیون و 480 هزار نفر برآورد شده است.

مرکز استان آلبرتا، شهر «ادمنتون» و مهمترین شهر این ایالت «کلگری» است. آلبرتا، غربی‌‌ترین ایالت در کانادا است که در بخش غربی آن رشته‌کوه‌های راکی قرار دارد و از نظر آب و هوایی و طبیعی نیز از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است.

اگر تصمیم دارید به استان آلبرتا در کانادا سفر کنید یا اینکه این استان قرار است یکی از گزینه‌های اصلی مهاجرت شما به کانادا باشد، حتما این مقاله را مطالعه کنید تا با اطلاعات و دانش بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

  • کشور : کانادا  
  • مرکز شهر : ادمونتون
  • بزرگ‌ترین شهر: کلگری
  • زبان رسمی: انگلیسی
  • مساحت: ۶۶۱٫۸۴۸ کیلومتر مربع
شهر ادمونتون مرکز استان آلبرتا

نگاهی کلی به استان آلبرتا در کانادا

استان آلبرتا یکی از استان‌های غربی کشور کانادا است که بریتیش کلمبیا تنها همسایه غربی این استان محسوب می‌شود. این استان از شرق با ساسکاچوان مرز مشترک دارد و استان نورث وست تریتوریز یا قلروهای شمال غربی نیز تنها همسایه شمالی این استان است. وسعت سرزمینی این استان به 661848بیش از 661 هزار کیلومتر مربع می‌رسد که معادل 6.6% از مساحت کلی کشور کانادا را به خود اختصاص داده و به همین دلیل  هم در جایگاه ششم پهناورترین استان های کانادا قرار گرفته است.

شهر ادمنتون با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر در مرکز جغرافیایی آلبرتا قرار گرفته است و به عنوان مرکز این استان نیز شناخته می‌شود. البته مهمترین و معروف‌ترین شهر این استان کلگری است که از نظر سطح کیفیت زندگی نیز در رتبه بالاتری نسبت به شهر ادمنتون، قرار گرفته است.

به طور کلی استان آلبرتا در یک تقسیم بندی داخلی به مناطق «مادر شهر کلگری»، «آلبرتای مرکزی»، «مادر شهر ادمنتون»، «آلبرتای شمالی» و آلبرتای جنوبی تقسیم‌بندی شده است.

در ادامه این گزارش، درباره شهرهای مختلف این استان نیز توضیحات کاملی را ارائه خواهیم کرد.

تاریخچه استان آلبرتا

گفته می‌شود نام «آلبرتا» از نام چهارمین دختر ملکه ویکتوریا برگرفته شده است. استانی که از همان ابتدا میزبان مهاجران بسیاری از سراسر جهان بوده است و هنوز هم انگار به همان رسم دیرین خود پایبند است. بر اساس برخی از مستندات تاریخی،  به نظر می‌رسد که ساکنان اولیه  در منطقه استان آلبرتا، سرخپوستان بوده‌اند که در حدود ۱۰ هزار سال پیش پا به این منطقه گذاشتند.

به مرور زمان پای فرانسوی‌ها نیز به ایالت آبرتا باز شد و بر اساس نوشته‌های تاریخی  در سال ۱۷۳۱ نیز تعدادی از فرانسوی‌ها در این ایالت ساکن شدند. هر چند که آلبرتا فقط میزبان فرانسوی‌ها نبود و مردم بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی نیز به مرور زمان و در طی سال‌ها به کانادا و به منطقه آلبرتا مهاجرت کردند. در نهایت «آلبرتا» در سال ۱۹۰۵ به عنوان یک ایالت مستقل به کنفدراسیون کانادا اضافه شد.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی استانی آلبرتا، برای کسانی که هم تصمیم به مهاجرت دارند و هم استان آلبرتا را برگزیده اند، انتخاب خوبی است. تیم مهاجرتی کاناداپاس با مدیریت آقای مهیار حلاج پور وکیل مهاجرتی کانادا، شما را در این مسیر تا دریافت ویزا همراهی می کند.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

نگاهی به شرایط آب و هوایی استان آلبرتا

از نظر آب و هوایی نیز می توان گفت که ایالت آلبرتا، تابستان‌های معتدل، اما شرجی و زمستان‌های بسیار سردی را تجربه می‌کند. متوسط بیشینه هوا در تابستان‌های آلبرتا حدود 25 درجه سانتی‌گراد است و متوسط کمینه نیز در حدود 15- منفی در ماه ژانویه است.  به طور کلی اما ژانویه و فوریه، سردترین ماه‌های سال در آلبرتا هستند.

بهتر است بدانید که بالاترین میزان بارش‌های سالانه در مناطق مرکزی و منطقه مادرشهر ادمنتون ثبت شده است و هرچی به سمت جنوب و شمال حرکت کنید، از میزان بارش‌ها با شیب ملایمی کاسته می‌شود.

در مجموع، آلبرتا از لحاظ شرایط آب و هوایی یکی از ایالات بسیار خوب محسوب می‌شود و معمولا مهاجران می‌توانند خودشان را با دمای هوا در آلبرتا وفق بدهند.

پارک ملی جاسپر

مروری بر مهمترین مکانهای دیدنی آلبرتا

از مهمترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان آلبرتا می‌توان به «پارک ملی بانف» اشاره کرد. این پارک در نزدیکی شهر کلگری و در میان کوه‌های راکی واقع شده است. یکی دیگر از مناظر دیدنی آلبرتا «پارک ملی دریاچه واترتون» است که در مرز مشترک آلبرتا با ایالت مونتانا در آمریکا واقع شده است. با توجه به سرمای شدید این منطقه، بهترین زمان برای دیدن این پارک از ماه جولای تا آگوست است.

«فستیوال استمپید کلگری» نیز یکی از جذابیت‌های توریستی در شهر کلگری است که به مسابقات گاوچرانی اختصاص دارد. این فستیوال هر ساله از اولین جمعه ماه جولای به مدت 10 روز برگزار می‌شود.

همچنین «مرکز خرید غرب ادمنتون» نیز یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید این استان است که علاوه بر کارکرد تجاری، امکانات ورزشی و تفریحی نیز  دارد. سالن های تئاتر و سینما، رستوران‌های شیک، آکواریوم‌های طبیعی، سالن های مینی گلف و بولینگ نیز بخش دیگری از خدماتی است که در این مرکز خرید ارائه شده است.

از سوی دیگر باید این نکته را نیز در نظر داشت که استان آلبرتا به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد، مناظر طبیعی بیشماری دارد و افرادی که به طبعیت گردی علاقه فراوانی دارند، می‌توانند تجربه‌ای تکرارنشدنی در این استان داشته باشند.

فستیوال استمپید کلگری

سیستم حمل و نقل عمومی در استان آلبرتا

استان آلبرتا نیز همانند بسیاری دیگر از ایالت‌های کانادا، از سیستم حمل و نقل پیشرفته‌ای برخوردار است. همین امکانات خوب در زمینه وسایل حمل و نقل عمومی نیز باعث شده است که بیشتر مردم، برای رفت و آمدهای روزانه خود از این وسایل و به‌ویژه قطارهای شهری استفاده کنند. نکته حائز اهمیت و قابل توجه این است که ایستگاه‌های قطار و اتوبوس در این استان‌ها در فواصل کوتاهی واقع شده‌اند و همین امر نیز منجر به تسهیل رفت و آمد در اغلب نقاط این استان، شده است.

قطار شهری در این استان، در ساعات نخست روز یعنی به صورت متوسط از ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح، شلوغ‌تر از سایر ساعات روز است. بنابراین شما می‌توانید از گزینه‌های جایگزین همچون اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. در ادامه این گزارش درباره هزینه‌های استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز توضیح داده شده است.

جالب است بدانید که در استان آلبرتا، برای اشخاصی که به دلیل ناتوانی‌های جسمی امکان استفاده مکرر از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند، خدمات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. این اشخاص می‌توانند در طرح ارائه خدمات حمل و نقل به اشخاص ناتوان ثبت نام نمایند و به مدت ۱۴ روز در سال از این خدمات ویژه آن استفاده کنید.

نگاهی به فرهنگ عمومی مردم آلبرتا

اگر به فرهنگ و هنر علاقه دارید، استان آلبرتا گزینه بسیاری خوب و مناسبی برای شما است. استانی که به فستیوال‌ها و جشن‌های موسیقی خود مشهور و همواره میزبان برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیاری در حوزه‌های موسیقی، تئاتر، سینما و نقاشی و هنرهای تجسمی است. تعداد زیاد گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری و همچینن تعدد برنامه‌های موسیقی در این استان حاکی از علاقه مردم این استان به فرهنگ و هنر است.

البته در نظر داشته باشید که استان آلبرتا در کانادا بسیار مهاجرپذیر است و این فرهنگی که از آن سخن می‌گوییم، در واقع به فرهنگ هزاران شهروندی است که از کشورهای مختلف دنیا، حالا در استان آلبرتا همشهری یکدیگر شده‌اند. همین امر البته باعث شده است تا برنامه‌های فرهنگی و هنری این استان، به نوعی جنبه بین‌المللی نیز پیدا کند و مردم می‌توانند با فرهنگ کشورهای مختلف جهان آشنا شوند.

گفته می‌شود که مردم این استان از نظر فرهنگی تا اندازه زیادی به مردم آمریکا شباهت دارند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تجربه شخصی افراد مهاجر نشان می‌دهد که برخورد مردم این استان با مهاجران نسبت به برخی دیگر استان‌های کانادا همانند بیریتیش کلمیبا، در ابتدا کمی سردتر است.

در مجموع فراموش نکنید که به دلیل سیاست‌های جذب مهاجر کشور کانادا در سال‌های متمادی، به طور کلی برخورد مردم این کشور با مهاجران خوب است و به همین خاطر هم این کشور توانسته میزبان خوبی برای مهاجران از سراسر دنیا باشد.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین زبده کاناداپاس تماس حاصل فرمایید.

تماس رایگان از ایران (ارتباط مستقیم با دفتر کانادا): 02182802280

فرهنگ غذایی استان آلبرتا را بشناسید!

جالب است بدانید که فرهنگ غذایی استان آلبرتا برگرفته شده از طبیعتی است که در این استان وجود دارد. علاقه مردم این استان که در بسیاری از منوهای غذایی آنها نمود واضحی پیدا کرده است، به سبزیجات است و گوشت است. در اکثر غذهای این منطقه، سبزیجات نقش اصلی و بسیار مهمی را بازی می‌کند.

البته که غذاهای محلی در آلبرتا بسیار خوشمزه و خوش رنگ و بو هستند. مردم در آلبرتا علاقه زیادی به استفاده از سس و کره در غذاهای خود دارند. جالب است بدانید که در آلبرتا مردم به همان اندازه که از سبزیجات استفاده می‌کنند به غذاهای گوشتی هم علاقه دارند و کم‌تر غذایی را در آلبرتا می‌توان پیدا کرد که در آن از انواع گوشت و ماهی استفاده نشده باشد.

تابر کرن، البرتا بیف، گرین انین کیک و پافد وییت اسکوار از غذاهای خوشمزه‌ و معروفی هستند که در آلبرتا می‌توانید از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

چرا استان آلبرتا برای زندگی خوب است؟

  • ایالتی با جمعیت سنی جوان
  • یکی از استان‌های ثروتمند کانادا
  • یکی از تمیزترین استان‌های کانادا
  • آب و هوای خوب و طبیعت زیبا
  • میزان مالیات کم نسبت به بسیاری دیگر از استان‌های کانادا
  • ارزانی قیمت مسکن نسبت به بسیاری دیگر از استان‌ها همچون بریتیش کلمبیا

پرجمعیت‌ترین شهر آلبرتا کدام است؟

یکی از مهمترین مسائلی که در رابطه با آلبرتا باید به آن توجه شود، شرایط موجود در شهرهای این کشور است و البته جمعیتی که در این شهرها سکونت دارند. 122 شهر در این استان واقع شده  است که در نمودار زیر به بررسی شرایط جمعیتی برخی از شهرهای مهم آن پرداخته‌ایم:

نمودار جمعیت شهرهای مهم آلبرتا

نگاهی به کیفیت زندگی در استان آلبرتا

در نظر داشته باشید که برای ارزیابی کیفیت زندگی در هر شهری، شاخص‌هایی همچون قدرت خرید، امنیت، خدمات درمانی، آب و هوا، هزینه زندگی، قدرت خرید ملک، ترافیک و آلودگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بر همین اساس نیز در این گزارش شاخص‌های کیفیت زندگی در در شهر ادمنتون و کلگری مورد ارزیابی قرار گرفته است.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هر کدام از شهرهای ادمنتون و کلگری، مقاله‌های اختصاصی درباره هر کدام از آنها را در سایت «کاناداپاس» مطالعه کنید.

خوب است بدانید که بر اساس آخرین ارزیابی‌های انجام‌شده در سال 2022، شهر کالگری در استان آلبرتا از نظر کیفیت زندگی در میان کشورهای جهان از رتبه بالایی برخوردار است. شهر کالگری که مهمترین شهر استان آلبرتا به شمار می‌رود، رتبه 40 را در میان کشورهای جهان دارد و شهر ادمنیتون نیز توانسته است رتبه 70 را به دست آورد.

نمودار کیفیت زندگی در استان آلبرتا

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، دو شهر ادمینتون و کالگری در استان آلبرتا از نظر کیفیت زندگی در رتبه بالایی در جهان قرار دارند. بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت جهانی و معتبر نومبئو، رالی در آمریکا رتبه نخست را در میان شهرهای جهان دارد. شهر کالگری نیز رتبه 40 را از آن خود کرده است و همانطور که مشاهده می‌کنید، تفاوت چندانی با شهر رالی یا سایر سایر شهرهایی که در رتبه‌های بالاتری قرار گرفته‌اند، ندارد.

در ادامه می‌توانید وضعیت شاخص‌های کیفیت زندگی در شهر کلگری در استان آلبرتا را مشاهده کنید:

شاخص کیفیت زندگی در آلبرتا

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان را در این مقاله به صورت جامع بررسی کرده ایم.

نگاهی به هزینههای زندگی در استان آلبرتا

یکی دیگر از مسائلی که برای مهاجرت به استان آلبرتا باید در نظر داشت، هزینه‌های زندگی در استان آلبرتا است. چنانچه پیشتر نیز گفته شد، بیش از صد شهر در این استان قرار دارند، اما تنها دو شهر کلگری و ادمنتون در این شهر از شهرت ویژه‌ای برخوردار هستند. بنابراین برای آشنایی بیشتر با هزینه‌های زندگی در استان آلبرتا به جزئیات هزینه‌های زندگی در مرکز شهر این استان یعنی «ادمنتون»، پرداخته‌ایم و در ادامه برخی از هزینه‌های زندگی را در دو شهر اصلی ادمنتون و کلگری مقایسه کرده‌ایم.

 

به طور کلی بهتر است بدانید که هزینه‌ زندگ یک فرد مجرد در شهر ادمنتون بدون در نظر گرفتن اجاره خانه، حدود 997 دلار کانادا برآورد شده است. همچنین هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره در این استان بدون اجاره خانه، 1،543 دلار ارزیابی شده است.

هزینه رستوارن در شهر ادمنتون

از 15 تا 40 دلار

یک وعده غذا، رستوران ارزان قیمت

از 11 تا 13 دلار

یک وعده غذای فست فود همانند مک‌دونالد

از 3 تا 7 دلار

قهوه (کاپوچینو)

از 2 تا 3.50 دلار

یک قوطی نوشابه
از 2 تا 4 دلار

یک بطری آب معدنی

هزینه خرید روزانه در شهر ادمنتون

از 1.32 تا 5.47 دلار یک لیتر شیر
از 1.69 تا 5.55 دلار یک عدد نان (500 گرم)
از 2 تا 6 دلار برنج (یک کیلوگرم)
از 2.50 تا 4.60 دلار تخم‌مرغ (12 عدد)
از 6.61 تا 23 دلار فیله مرغ (یک کیلوگرم)
از 8.75 تا 28 دلار گوشت گوساله (یک کیلوگرم)
از 2.18 تا 6.61 دلار یک کیلوگرم سیب
از 1.50 تا 3.31 دلار یک کیلوگرم موز
از 1.32 تا 4.41 دلار یک کیلوگرم سیب‌زمینی
از 1 تا 4.34 دلار یک کیلوگرم پیاز

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر ادمنتون

از 3 تا 4 دلار

بلیت یک‌طرفه (درون شهری)

از 82 تا 120 دلار یک ماه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
از 3.50 تا 5.95 دلار تاکسی، یک کیلومتر
از 1.50 تا 1.79 دلار بنزین (یک لیتر)

هزینه تسهیلات عمومی در شهر ادمنتون

از 150 تا 400 دلار اولیه (آب، برق، گرمایش، سرمایش و …)، برای یک آپارتمان 85 متری
از 0.10 تا 0.60 دلار یک دقیقه هزینه تلفن همراه، تعرفه معمولی
از 50 تا 100 دلار اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر، نامحدود، کابل/ ADSL)

هزینه ورزش و تفریح در شهر ادمنتون

از 30 تا 125 دلار باشگاه، یک نفر، ماهیانه
از 0 تا 40 دلار   زمین تنیس، اجاره، یک ساعت، آخر هفته
از 14 تا 20 دلار بلیت سینما، یک نفر، اکران بین‌المللی

هزینه نگهداری از کودک در شهر ادمنتون

از 700 تا 1400 دلار   پیش‌دبستانی، مهدکودک، ماهانه، برای یک نفر
از 10.350 دلار مدرسه ابتدای، بین‌المللی، سالانه، برای یک نفر

هزینه خرید لباس در شهر ادمنتون

از 40 تا 118 دلار شلوار جین، برند
از 25 تا 80 دلار لباس تابستانه، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای
از 75 تا 150 دلار یک جفت کفش ورزشی، با کیفیت متوسط
از 75 تا 300 دلار یک جفت کفش مردانه چرم

هزینه اجاره خانه در شهر ادمنتون

از 1100 تا 1400 دلار آپارتمان، یک خوابه، مرکز شهر
از 875 تا 1200 دلار آپارتمان، یک خوابه، بیرون از شهر
از 1700 تا 2500 دلار آپارتمان، سه خوابه، مرکز شهر
از 1399 تا 1900 دلار آپارتمان، سه خوابه، بیرون از شهر

میانگین هزینه خرید خانه در شهر ادمنتون

2968 دلار هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر
2484 دلار هر متر مربع آپارتمان در بیرون شهر

حقوق و وام در شهر ادمنتون

4750 دلار میانگین حقوق ماهیانه (بعد از کسر مالیات)
از 2 تا 8.75 دلار

نرخ درصد سود سپرده گذاری (٪)، سالانه، برای سپرده گذاری ۲۰ ساله

 

مقایسه هزینه زندگی در دو شهر ادمنتون و کلگری

در ادامه می‌توانید تفاوت قیمت‌ها را در دو شهر اصلی استان آلبرتا یعنی شهرهای ادمنتون و کلگری مشاهده کنید. همانگونه که در جدول مشخص است به طور کلی هزینه‌های زندگی در این دو شهر تفاوت چندانی ندارد، اما به نظر می‌رسد که شهر کلگری کمی گران‌تر از شهر ادمنتون است.

شهر ادمنتون شهر کلگری نوع هزینه
از 1100 تا 1400 دلار از 1000 تا 1660 دلار آپارتمان، یک خوابه، مرکز شهر
از 1700 تا 2500 دلار از 2200 تا 3000 دلار آپارتمان، سه خوابه، مرکز شهر
از 82 تا 120 دلار از 109 تا 120 دلار یک ماه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
از 60 تا  175 دلار از 60 تا 150 دلار یک وعده کامل غذایی، رستوران متوسط
از 1.32 تا 5.47 دلار از 1.23 تا 4 دلار یک لیتر شیر
از 1.69 تا 5.55 دلار از 1.79 تا 4.50 دلار یک عدد نان (500 گرم)
از 2 تا 6 دلار از 1.50 تا 5.25 دلار برنج (یک کیلوگرم)
از 2.50 تا 4.60 دلار از 2.30 تا 5 دلار تخم‌مرغ (12 عدد)
از 6.61 تا 23 دلار از 8 تا 19.82 دلار فیله مرغ (یک کیلوگرم)
از 8.75 تا 28دلار  از 8 تا 39 دلار گوشت گوساله (یک کیلوگرم)
از 2.18 تا 6.61 دلار از 1.89 تا 8 دلار یک کیلوگرم سیب
از 1.50 تا 3.31 دلار از 1.45 تا 5 دلار یک کیلوگرم موز
از 1.32 تا 4.41دلار  از 1 تا 5.51 دلار یک کیلوگرم سیب‌زمینی
از 1 تا 4.34 دلار از 1.50 تا 5 دلار یک کیلوگرم پیاز

بررسی توزیع هزینههای زندگی در استان آلبرتا

در بخش قبل به هزینه‌های کلی زندگی در دو شهر کلگری و ادمنتون، پرداخته شد و در این بخش به موضوع توزیع هزینه‌های زندگی در این دو شهر پرداخته شده است. این نمودارها به شما نشان می‌دهد که حقوق دریافتی شما در طول یک ماه به طور کلی صرف چه هزینه‌های می‌شود:

توزیع هزینه های زندگی در ادمنتون
توزیع هزینه های زندگی در کلگری

همچنین شما می‌توانید تفاوت قیمت زندگی در این دو شهر را به صورت مشخص در نمودار زیر مشاهده کنید:

تفاوت قیمت زندگی در ادمنتون و کلگری

همه چیز درباره شرایط تحصیل در آلبرتا

بسیاری از ایرانی‌ها از طریق تحصیل به کانادا و به‌خصوص استان آلبرتا مهاجرت می‌کنند، اما آیا تحصیل در آلبرتا شرایطی مناسب را به همراه دارد؟

«دانشگاه آلبرتا»، مهمترین دانشگاه این استان محسوب می‌شود که به عنوان پنجمین دانشگاه برتر کانادا نیز جایگاه 119 جهان را در سال 2021 به خود اختصاص داده است. دانشگاه آلبرتا قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه این استان به شمار می‌رود که در سال 1908 در شهر ادمنتون تاسیس شد.

«دانشگاه کلگری» نیز دومین دانشگاه بزرگ و مشهور آلبرتا است که در سال 1966 در شهر کلگری ساخته شد و در حال حاضر به عنوان دهمین دانشگاه برتر کانادا در جایگاه 246 جهان قرار گرفته است. همچنین «دانشگاه آتاباسکا» که بر روی آموزش از راه دور تمرکز دارد و «دانشگاه لث بریج» نیز از دانشگاه‌های دیگر این استان هستند.

«دانشگاه مونت رویال» نیز در سپتامبر سال 2009  فعالیت آموزشی خود را شروع کرد و به دومین دانشگاه دولتی در کلگری تبدیل شد. چندین دانشگاه و کالج خصوصی و دینی نیز در این استان فعالیت می‌کنند.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که به طور کلی از سال 2005 با تلاش مقامات دولتی، هزینه‌های تحصیل برای شهروندان آلبرتا به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

شهریه تحصیل در «دانشگاه کلگری» برای دانشجویان بین‌المللی به طور متوسط، حدود 15 هزار دلار کانادا در سال تحصیلی 2020-21 در نظر گرفته شده است. هزینه تحصیل در «دانشگاه آلبرتا« نیز حدود 23 هزار دلار کانادا برآورد شده است.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات دقیق درباره شرایط تحصیل در استان آلبرتا و دانشگاه‌های این استان، علاوه بر مطالعه مقاله‌های مرتبط در سایت «کاناداپاس»، با کارشناسان و مشاوران ما نیز در ارتباط باشید.

همه چیز درباره شرایط کار در آلبرتا

استان آلبرتا فرصت‌های شغلی فراوانی و قوانین ویژه‌ای برای حمایت از نیروی کار دارد که در ادامه برخی به برخی از مهمترین‌های آنها اشاره شده است:

  • کارفرما باید حداقل حقوق تعیین‌شده را به نیروی کار پرداخت کند.
  • حداقل حقوق شامل پاداش نمی‌شود.
  • برای نیروی کاری که به صورت ساعتی مشغول به کار شده است، اگر طول مدت فعالیت او کمتر از سه ساعت باشد، باید حقوق سه ساعت کار پرداخت شود.
  • کارفرما می‌تواند برای هر وعده غذایی 35 دلار و برای هر روز اقامت 4.41 دلار، از دستمزد نیروی کار کسر کند.
  • حداقل حقوق نیروی کار در آلبرتا حدود 2 هزار و 800 دلار در ماه است.
  • دستمزد کار ساعتی در آلبرتا معادل حدود 15 دلار کانادا است.
  • افرادی که به صورت موقت مشغول کار هستند، حداقل حقوق هفتگی آنها حدود 598 دلار کانادا است.
  • نیروی کار به ازای هر ساعت اضافه کار در آلبرتا باید 5 برابر حقوق عادی خود (به ازای هر ساعت) حقوق دریافت کند.
  • حداکثر ساعت مجاز برای انجام اضافه کاری در آلبرتا برای هر شغل به تفکیک به کارفرمایان و نیروی کار ارائه شده است.
  • ساعت عادی کار در آلبرتا 8 ساعت در روز و 44 ساعت در هفته است (4 ساعت اضافه کار مجاز برای کارفرما با پرداخت حقوق عادی در هفته).
  • 12 روز در سال (به غیر تعطیلات سال نو) در تقویم هر سال آلبرتا به عنوان تعطیلی رسمی شناخته می شود.

در نظر داشته باشید که سایت استان آلبرتا نیز به منظور سهولت افراد متقاضی شغل، فرصت‌های شغلی موجود را به اشتراک گذاشته است تا واجدین شرایط بتوانند از این طریق شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. برخی از این فرصت‌های شغلی به صورت نیمه وقت ارائه شده است که برای دانشجویانی که دنبال شغل هستند، فرصت بسیار خوبی به شمار می‌رود.

شما می‌توانید برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی در استان آلبرتا از لینک‌های زیر نیز استفاده کنید:

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس از شما دعوت میکند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

پرسش های رایج درباره استان آلبرتا کانادا

آب و هوای  این استان از نوع خشک قاره‌ای است. با تابستان های گرم و زمستان سرد. در فصل تابستان در برخی مناطق درجه حرارت تا ۴۰ درجه نیز می‌رسد. البته عرض این استان ۱۲۰۰کیلومتر است و از این رو دارای آب و هوای متنوعی است. دمای هوای ادمونتون در ژانویه(دی ماه) -۱۵و در ژوئیه(تیرماه) +۲۳ می‌باشد.

◾️ نجاری
◾️ آهنگران
◾️ لوله کشی
◾️ صافکاری
◾️ مسول خرید
◾️ مهندس عمران
◾️ طراحان صنعتی
◾️ اپراتور جرثقیل
◾️ مدیریت بازرگانی
◾️ مدیریت مهندسی
◾️ مدیریت معماری
◾️ مشاغل فنی الکتریک
◾️ تخمینگر ساخت و ساز
◾️ مشاغل الکتریک صنعتی
◾️ مهندس برق و الکترونیک
◾️ مدیریت کامپوتر و ای تی
◾️ مدیریت فروش شرکت ها
◾️ مسول خدمات مالی و بیمه
◾️ مشاغل مربوط به عایق کاری
◾️ مدیریت املاک و شرکت های بیمه
◾️ کارشناسان علوم زمین و اقبانوس شناسی
◾️ پیمانکاران و سرپرستان مشاغل لوله کشی
◾️ پیمانکاران و سرپرستان مشاغل ماشین کاری فلزات
◾️ سرپرستی در مشاغل حوزه خدمات نفت و گاز و مواد شیمیایی

آلبرتا تنها استان در کانادا بدون مالیات است؛ اما ساکنان ملزم به پرداخت مالیات فدرال 5% می باشند.همچنین 10درصد از درآمد مشمول مالیات است. همچنین معافیت های مالیاتی برای درآمدهای زیر 17787$ ، افراد معلول، دانش آموزان و افراد مسن وجود دارد. شهرداری های نیز مالیات بر املاک وضع می کنند. طبق برآورد سال 2011 ارزش دارایی املاک آلبرتا برابر 727.000.000.000$ بجز زمین های کشاورزی، راه آهن و ماشین آلات می باشد.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link